IVF-hoidosta plussanneet

Mila Ultra on n. 80€ eli halvin täällä Tampereella. Ovumialla olisi tullut maksamaan 150€. En ymmärrä, miten hinnat voi noin vaihdella. Koskiklinikalla itseasiassa olis kait halvin, reilu 50€ mutta ei ollut aikoja.

Mä en harmillisesti luota yhtään siihen, että pienempi keskenmenon riski jos syke jo nähty. Mulla kun on se yksi kkm takana ja siinä syke näkyi jopa kahdesti ja silti meni kesken :(. Ei auta muuta kuin antaa ajan kulua ja pelätä...
 
Niin ihan ymmärrettävää että et siihen luota kokemuksies perusteella, sulla on kyl käynyt tosi huono tuuri :( Mut tällä kertaa sit toisin! :) Juu katoin jo sielt sivuilta et on halpa kyllä! Mahtaako ne mennä kiinni tässä kesällä? Ainakaan netin kautta ei näy olevan vapaita aikoja kun joskus heinäkuun lopulla...
 
Mä soitin äsken ja puh. vastaaja kertoi että ovat lomalla loppukuuhun asti, arvatenkin... Täällä meilläpäin kaikkialla maksaa n. 130€, jos sais alle satasella ni menisin varmaan mut tota hintaa pitää kyl viel miettiä...
 
What?? Siis mä kyllä kysyin että koska lomailette, niin sano että 16.7 alkaen pari viikkoa. Eli ovat he kyllä auki. Mutta olisiko sitten niin, että ajat varattu sinne asti ja laittaneet puhelinvastaajan. Kokeilisin sinuna kyllä vielä huomenna uudelleen 9-10 välillä.
 
Mulle sanottiin Avalta että Luget, Zumenon, Estradot, Prednisolon, DHEA ja Klexane lopetetaan kertaheitolla rv 10. Lapsettomuuspolin lääkäri taas sanoi tänään, että heidän ohjelman mukaan nuo lopetetaan asteittain ja rv 12. Ollaan siis julkisen maksusitoumuksella Avalla. Ehkä mä sit teen kompromissin ja lopettelen vähitellen nuo siinä rv 11 :) Jos sinne asti päästään.

Mullekin Mila tänään sanoi lääkäri tuon saman prosentin keskenmenoriskin vähentymisestä, kun syke on nähty :)

Tsempit äitivm84:lle huomiseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Noniin sit vielä perjantaina Riiminin ultra ja sitten kaikki on saanut nähdä pikkustensa sykkeet ainakin kertaalleen :heart: Onko teillä jo eka neuvola-aika tiedossa? Voi olla että on aiemmin mainittu mut en nyt muista... Meillä on se edessä ensi torstaina. Saako sen nt-ultra-ajan siellä vai miten se yleensä tilataan?

P.s. eksyin lueskelemaan tonne noitten tammikuisten ketjua ja oli hauskaa luettavaa kun siellä oli täys sota pystyssä, joku kommentoi vähän kärkkäästi ylipainoisista ja tupakoivista äideistä ja siitäkös sitten suututtiin :D Hassua kun ihmiset on niin herkillä ja käsittää väärin toisten kirjotukset niinkuin herkästi käy kun ei tiedä millä sävyllä toinen kirjoittaa, sitten käy noin että suututaan eestaas :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin oon lueskellut tuota Tammikuisten palstaa, kun LA sillon kuun lopussa ja kiva sota käynnissä joo.

Minä tosiaan olen jo neuvolassa käynyt ja sieltä sain suoraan ultra-ajan. Mutta monessa paikassa käytäntö kai, että aika tulee erikseen kotiin.
 
Orvokkitukka, nyt vasta huomasin kommenttisi välissä. Meille tehtiin kaksi hoitoa Avalla ja niissä olisi lääkkeet lopetettu myös plussaan, mutta halusin itse silloin jatkaa ultraan asti ainakin. Silloin siis oli luget, prednisolon, foolihappo ja disperiini. Kesken se kuitenkin meni.

Nyt tosiaan julkiselta sama, että plussan jälkeen lopetellaan hitaasti ja niin tein.
 
Mä voisin huomenna nyt sit ehkä uskaltaa soitella sinne neuvolaan.. Toivottavasti ne ei ole lomilla ja saisin vaikka nyt oman kesälomani aikaan sen. Mä en muista miten se np-ultra aika varattiin täällä päin. Ja veriseulaa ei silloin ollut edes. Mä taisin varata äitiyspolilta ihan itse sen ajan. Tai onhan ne käytännöt voineet muuttuakin tässä vuosien varrella.
 
Juu ja mullahan siis PAS joten pakko jatkaa lääkkeitä pitempään. Noh, jatkaisin vaikka helmikuuhun jos se siitä kiinni on :) Ja siis foolihappoahan nyt pitää joka tapauksessa syödä ihan vaikka koko raskauden, mut ainakin ekan kolmanneksen ehdottomasti.
 
Häh, onpa outoo?! Onko siinä mitenkään voinut tulla väärinkäsitys/virhe ohjeissa lekurilla? Ei kai se oo mahdollista.. Kun eikös lääkkeellisessä passissa automaattisesti mene kesken jos esim Lugeja ei käytä, eli keltarauhashormonia ei ole elimistössä? Kun ei ole omaa keltarauhasta ollenkaan!?

No, pääasia että nyt näyttää tilanne hyvältä <3
 
Ensinnäkin ONNEA ORVOKKITUKKA! Mahtavia uutisia!

Kiitos paljon kaikille vanhoille ja uusille tutuille tervetulotoivotuksista, katsotaan nyt kuinka aktiivisesti intoudun palstailemaan, mutta kiva tietää että sovin joukkoon! :)

Kyllä tässä tosiaan on olo kuin lottovoittajalla. Joskus aikaisemmin sitä saattoikin välillä heikkoina hetkinä toivoa että josko se sittenkin onnistuisi ilman hoitoja.. Mutta en enää pitkään aikaan ollut tosissani sitä toivonut, enkä siihen uskonut. Tuntuu käsittämättömältä että yhtäkkiä onnistuttiinkin ite siinä missä lääkärit ei tähän mennessä onnistuneet.. Ja ihmetyttää myös suuresti, että mitä ihmettä nyt sitten tapahtui, että raskaus alkoikin?!? Ensimmäistä kertaa kolmeen ja puoleen vuoteen ilman avustusta. Olis mielenkiintoista selvittää, onko miehen kaverit jotenkin ihmeellisesti parempia, vai mitä. Kallistun kuitenkin uskomaan siihen kuuluisaan ihmeeseen, kun en oikein järjellä osaa sitä asiaa itselleni selittää.

No, jos tää jotain taas on opettanut, niin asiat ei todellakaan mene niin kuin niitä suunnittelee, ei näköjään hyvässä eikä pahassa :) Meillä on kuukauden päästä häät, ja jo alkuvuodesta ostettua pukua pitää vähän rukata uuteen uskoon, riippuen nyt siitä miten tämä pötsi alkaa kasvaa..

Muistelen kyllä minäkin, että passissa nimenomaan käskettiin jatkamaan lääkkeitä olikohan se johonkin 12-14.viikolle tms (en siis muista noita viikkoja varmaks, mutta melko pitkälle kuitenkin), kun tuoresiirrossa olis saanut lopettaa muistaakseni heti plussan jälkeen.

Osaan kyllä erittäin hyvin samaistua tohon ensimmäisten (ja vähän myöhäisempienkin) viikkojen ahdistukseen ja pelkoon ja jännitykseen. Ultrassa viikolla 7+6 nähty syke oli uskomatonta, kun kaikkien epäonnistumisten jälkeen oli varautunut siihen pahimpaan vaihtoehtoon.. Helpotus ei kuitenkaan kestänyt mulla ainakaan kauaa, kun alkoi jo hiipimään uudet pelot. Kävinkin sitten ekasta ultrasta viikon päästä päivystyksessä kun vatsa oli oudon kipeä (mistä helvetistä sitä voi näin ensikertalaisena tietää, mikä jomotus ja polte kuuluu asiaan ja mikä ei..). Virtsatientulehdusta epäiltiin ja sain siihen antibiootit. Tirautin sitten lääkärille vähän, ja hän soitti neuvolalääkärille, joka suostuikin sitten onneksi ultraamaan. Hyvinhän siellä kaikki oli, silloin kaverilla oli jo pienet tyngät jalkojen ja käsien paikalla, ja liikkuikin vähän. Tuli itselle vähän typerä olo, kun siellä kuljin poraamassa, mutta neuvolalääkäri oli ihana ja sanoi, että aina pitää soittaa jos tulee kova ahdistus, että he kyllä yrittää parhaansa mukaan järkätä sitten sitä mielenrauhaa.

NT-ultrassa käytiin 12+4, ja sen jälkeen olen yleisesti ottaen osannut vähän rauhoittua. Välillä iskee ahdistus ja pelko edelleen, mutta onneksi se menee dopplerin avulla ohi. Ei sitä meidän kokemaa menetyksen pelkoa varmaan kukaan voi ymmärtää, vaikken toki haluakaan väheksyä "normaalisti" raskautuneiden pelkoja, tai vaikka jo keskenmenon kokeneiden ahdistusta. Järjen kanssahan sillä ei mitään tekemistä ole, joten ei auta vaikka kuinka kaikki kuorossa hokisivat kuinka todennäköisyys on enää sen ja sen verran..

Joten koittakaa jaksaa te joilla se pelko pirulainen nostaa päätänsä aina välillä.. Noista rinnoista muuten, mulla ei missään vaiheessa ollut älyttömän kipeät rinnat, vaikka vähän arat kuitenkin (toki en syönyt lugeja, jotka varmaan vaikuttaa). Se arkuus on kuitenkin vaihdellut ihan laidasta laitaan, pari viikkoa tuntui että ovat jo ihan normaalit, mutta nyt taas kivistää vähän. Alkuviikoilla itsekin rusikoin niitä väkisin kipeiksi, kun alkoi huolettamaan että miksei nyt aristakaan enää :)

Tsemppiä Äitivm84 tämän päivän ultraan! Mun mielestä on fiksua käydä, jos tuntuu siltä ettei pää kestä. Se on pieni hinta mielenrauhasta, ja onhan se sikiöllekin parempi ettei ole kamala stressi päällä kokoajan.. Oon muuten itsekin tuota erinomaista vuosikertaa! :)

Ihanaa kesäpäivää kaikille, toivottavasti edes joku lomailee, ite istun ikkunattomassa työhuoneessa kaukana auringosta..
 
Miltä siellä ultrassa näytti Äitivm84? :)

Kiitos tsemppauksesta toivelintu, mä luulen kanssa et suurin osa rauhottuu sitten vähän kun on se nt-ultra takana =) Sitten siellä on nähty jo ihan oikea ihminen ja kuultukin että kaikki on kunnossa!

Mä kävin tänään hakemassa tän ja huomisen päivän saikkea, oon ihan loppu, siis kirjaimellisesti... Väsyttää niin et silmiin sattuu, ottaa veronsa noi yölliset pissallakäynnit ja muut heräilyt. Lisäks ollu vähän heikko olo, tää viikko on kyl ollu kaikken raskain tähän mennessä, tuntuu taivaalliselta että saan nyt vaan viikonlopun yli olla ja levätä..... Tänäänkin nukkunut koko päivän ja vielä vaan väsyttäis, pitäis siivota yms mut en taida jaksaa, jos ruokaa tekis ettei ihan nälässä olis.

Ihanaa teille jotka saatte lomailla, maistuis kyllä itellekin! :) Mulla ei ole loman lomaa ennen sitten äippälomaa kun alotin uudessa työssä ja pitää tienata nyt siihen asti että saan hyvät tuet. No mutta sittenhän sitä saa "lomailla" ja kesänkin olla pois töistä, IHANAA! :heart:
 
Ihan pikainen vastaus, kun taas lähden ulkoilemaan...että ultrassa kaikki erinomaisesti :). Pikkuinen jopa heilutteli käsiä ja jalkoja. Vastasi viikkoja 10+2 eli päivää isompi kuin mitä rv:t, mittaa oli 3.43cm. Sydän hakkasi hienosti ja napanuorasta löytyi kaikki kolme suonta. Niskapussia ei näkynyt eikä muutakaan poikkeavaa. Ehkä voi hieman hengähtää nyt.

Kyllä tuli niin iloinen mieli.

Äitivm84 rv 10+1
 
Ihania uutisia ultrasta Orvokkitukka ja Äitivm84 ! Mahtava juttu, että kaikki oli hyvin :)

Huomenna koittaa totuuden hetki. Aika paljon jännittää!
Jos Luoja suo varaan huomenna sitten ajan seuraavaan ultraan ja neuvolahan on varattuna jo tuonne 30.7.

Jos pystyn työpäivän aikana kirjoittelemaan, niin tulen kertomaan kuulumiset. Muussa tapauksessa tulen sitten illalla kirjoittelemaan.

RiiMini ja Mini rv 7+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista, Orvokkitukka ja Äitivm84! Olen käynyt kännykällä lukemassa tätä pinoa viime päivinä ja jännitellyt tuota Orvokkitukan tilannetta, mutta en kerennyt itse kirjoittelemaan aikaisemmin. Mahtavaa, että kaikki on pikkuisilla hyvin. :)

Mullakin oli tänään ultra, ja masussa kaikki niin kuin pitääkin. Siellä se sentin mittainen pikkukaveri pötkötteli kammiossaan, ja sydän pauhasi mahdottomasti. :heart: Itse en olisi kyllä sykettä tunnistanut, mutta onneksi oli kokenut lääkäri, joka ilmoitti heti kun kuva tuli näytölle että tuossahan se alkio on ja sydän sykkii.

Kovasti tsemppiä RiiMinille huomiseen!
 
Riiminille tsempit täältäkin!

Meillä oli virallinen ar-ultra tänään naikkarilla ja edelleen oli asukas kotona ;). Mä en itse kuvaa ruudulta nähnyt (aika tylsää lääkäriltä) mut iskä näki. Pieni sydän siellä sykki vahvasti. Mitat vastasivat 6+5 viikkoa, mut lääkäri sanoi heti alussa että kuvakulma on huono. Kuulemma kaikki on ihan normaalisti ja laskettu aika lasketaan nyt sit tällä kertaa niin että punktiopäivä on ollut 2+0. Pituutta sintillä oli mittauksen mukaan 7,7mm.

Mulla on eka Neuvola 18.7 ja np ultra on sitten 2.8 torstaiaamuna.

Poikanenkin alkaa onneksi voimaan jo paremmin. Tänään eka kuumeeton päivä. Johan niitä 9 jo olikin.

Napsis ja pikkutyyppi 7+2 <3
 
Kiitos kaikille teille! <3 Ainiin, ja pikkualkion pituus oli 9,4mm :) Mä näin ihan omin silmin (sen mitä ny sain luututtua niitä kuiviks..) sen väpätyksen siinä ruudulla :heart: Kyllä se oli täysin käsittämätöntä.

Onnea napsuneidille (jälleen) hyvistä uä-kuulumisista! :) Miten sulla np-ultrakin on jo varattuna? Onnea hirmuisesti myös Sintille ja Äitivm84:lle! Sitten enää RiiMini, ja kaikki olemme nähneet sykkeet! Tsemppiä huomiselle, odotamme täällä! :heart:

Mä alan nyt online shoppaileen jotain hiton mammasortseja tai jotain.. Tää turvotus on jotain niin sanoinkuvaamaamattoman kauheaa että mun on PAKKO saada uusia vaatteita, mulla ei oo MITÄÄN mikä mahtuis päälle, saati näyttäis edes siedettävältä. Osittain tää turvotus toki johtuu tästä mun ihanasta suolistotaudista, mutta ihan sama mistä johtuu, jos vaatteet ei mahu päälle. Töissäkin mä käytin jo (oli pakko!) viikkoja sitten kaverini vanhoja äitiysfarkkuja kun ei pystynyt siltä turvotukselta ja kivulta istumaan 8h tietokoneen ääressä.. Ja kun on niin kuuuuuma ni pakko saada jotain kevyttä päällepantavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja RiiMini
Orvokkitukka meillä varataan itse aika np-ultraan. Ja soitin sen tän päiväisen ultran jälkeen ja varasin ajan =). Aattelin että saan mahd. aikasen ajan, ja tuolloin on sit viikkoja 11+2.

Mulla kans iltaisin turvottaa.. eikä pelkästään alavatsa vaan ihan koko masu, tisseistä alaspäin.
 

Yhteistyössä