IVF-hoidosta plussanneet

Se ultraava kätilö sanoi, että niskaturvotus 3 mm asti on normaalia. Mutta ilmeisesti veriseula sanelee jo sitten enemmän siitä riskistä. Paljon pienemmilläkin turvotuksilla on ilmeisesti tullut trisomia-tuomioita sekä päinvastoin, isoillakin on tullut terveen paperit. Katselin tuossa minun ikäriskiäni, joka alkaa kuitenkin olla jo luokkaa 1:500. Eli paljoa siinä ei tarvitse olla heittoa "normaaleista" arvoista, että lapsivesipunktioon matka jatkuisi. Nyt vaan ei jaksa sitä murehtia, kun on niin loistava fiillis tämän päiväisten uutisten vuoksi :).

Ja Mila, arvaa vaan jännittikö minua! Hyvä, että sain nukuttua yöllä :LOL:. Ja kyllä sieltä hyviä uutisia tulee sinullekin, usko pois :heart:!
 
Minni onnea hirmuisesti hyvista ultrakuulumisista!! :) :)
On se kylla niin jotain uskomattoman ihanaa kun nakee pikkuisen ja siella masussa on kaikki hyvin.

Meillakin oli tanaan se kontrolliultra. Eli siis NP ultrassa vko 12+1 kaikki erittain hyvin (turvotusta 0,8mm) mutta veriseula sitten halytti. Olivat laskeneet riskiluvun 1/222. Lekuri vaatimalla vaati etta mennaan juttusille ja tuli ensin sellanen tunne etta se painostaisi lapsivesipunktioon, mutta nyt tama kaynti oli ihan erilainen. Laakari halusi nahda meidat varmistaakseen etta JOS nyt down lapsi tulisi niin olisimmeko valmiita hanesta huolehtimaan. Ja siis kyllahan me olemme ; ainoa meilla keskeytykseen syyksi olisi vakavampi kehityshairio esim sydamen epamuodostuma jota ei voi leikata.

Ja sitten taas ultrattiin :heart:
Mauricella kaikki oikein hyvin! Lekuri otti mittoja tosi pitkaan, vaikka sano etta rakenneultrassa sitten vasta nakee paremmin. Nyt kylla kaikki mitat olivat normaalit (lekuri uskalsi tulosten perusteella jopa sanoa etta on varma etta terve lapsi tulossa...! mihin niita veriseuloja sitten tarvitaan ???) ja pikkuinen oli oikein aktiivinen. Kylla nokotti sen puolisen tuntia jalat ristissa eli ei saatu selville sukupuolta. Mutta tarkoituksena olikin vaan nahda etta kaikki on hyvin, joten on taas uskomattoman helpottunut olo. Ja Maurice oli kasvanut kovasti ja on nyt ihan oikean vauvan nakoinen! HUI!!!

Elikka en nyt naiden nakymien perusteella ole menossa jatkotutkimuksiin. Luin jopa joiltain terveys sivuilta etta punktioista seuraa enemman keskenmenoja kuin mita down tapauksia diagnosoidaan :(

Sanoin miehelleni etta jos rakenneultrassa kaikki on viela hyvin niin sitten kylla taytyy uskaltaa ruveta pikkuselle ostelemaan vaatteita ja muita tarvikkeita. Muuten viela jossitellaan kun ollaan synnarilla!

Tulipas sekavaa tekstia, mutta taalla siis kaikki hyvin :D

Kozmic & Maurice 15+2
 
Hyviä uutisia vaan satelee! =) Tosi hyvä juttu kozmic ettei se lääkäri ollut mitenkään painostava, hienoahan se on että varmistaa vanhempien aatteet ja valmiudet jos kävis huono tuuri ja jotain oiskin vialla, mut siis nyt voit sit viimeistään lakata murehtimasta ja keskittyä täysillä Mauricen odotukseen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Huiman hyviä ultrauutisia sinullakin kozmic! Itse olen kyllä vähän samoilla linjoilla, että jos muutoin terve Down-lapsi tulee niin tulkoon. En todellakaan ole valmis keskeytykseen, ellei kyseessä ole selvä ja niin vakava kromosomihäiriö, ettei selviytymismahdollisuuksia ole. Toivon ettei tarvitse alkaa tehdä päätöstä jatkotutkimuksiin lähtemisestä. Eikä tuo sinunkaan riskisi 1/222 kuulosta mitenkään huimalle!

Ymmärrän kyllä täysin, ettei tee mieli ihan vielä ostella vauvalle mitään isompaa. Mitä vaikeampii alku, sen epävarmempi on jatkostakin :). Ensimmäiselle ihmeelle ostimme ensimmäisenä vaunut rv 30 jälkeen, ja turvakaukalon saimme vähän käytettynä kavereilta. Kyllähän se ostostahti tietysti loppua kohti vähän kiihtyi, mutta mitään hirveää määrää vaatteitakaan en ehtinyt keräämään :) Näkisittepä nyt meidän tulevan isoveljen kaapit, tursuaa vaikka miten siivoilisi pienimpiä pois :D Mutta nyt ei sitten tarvitsekaan ostaa mitään, kaikki on vielä tallessa kun ei tuota kirvestä ihan kokonaan kaivoon tullut koskaan heitettyä toisen ihmeen suhteen :heart:.

Ja hui, kozmic, sinähän alat olla jo huimilla rv luvuilla! Enää kuukaudenpäivät rakenneultraan ja sitten oletkin jo puolessa välissä!

Milalle hirmuiset lopputsempit ultran odotukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
Hei!
Uutena olisin tulossa ketjuunne, olen sitä lukenut jo pitkään, mutta oma olo on ollut niin epävarma plussauksen jälkeen, että en ole arvannut vielä tänne ilmoittautua. :/ Meille tehtiin kesäkuussa 4. IVF/ICSI, punktio oli 14.6. Siirtoon pääsimme 18.6 ja tuolloin oli vain 2 hedelmöittynyttä alkiota (4 pv:n ikäiset morulat), jotka molemmat siirrettiin. Hoidon tukena oli nyt 1. kertaa Pregnyl-pistokset, 4 kpl, ja 4.7 oli virallinen testipäivä. Tuolloin sain elämäni 1. selvän plussan testiin. Klinikkamme jäi sopivasti 3 viikon kesätauolle, joten olen tässä viikkotolkulla kärvistellyt epävarmuuden ja -uskon parissa. Tänään oli sitten viimein se kaun kaivattu ultra: ja kyllä vaan, ihan oikeassa paikassa oli pieni vauvan alku! Ja koko (18,6 mm) vastasi viikkoja 8+5. Nyt sitten voin huomenna soittaa neuvolaan ja varailla aikaa sinne.

Listaan lisättäväksi
pepponen/ 4. IVF/ICSI/ 40v/ 1. lapsi/ 2 alkiota/ la 7.3.2013

Olikohan tuossa kaikki tiedot, toivottavasti. Kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja RiiMini
Tervetuloa joukkoon Pepponen ja suuret onnittelut plussauksen johdosta =) Lisäilen sut listalle!

Kiitos tsempeistä Minni, onneks huominen koittaa ihan just =) Tuun sitten kertomaan kävi hyvin tai hyvin huonosti!
 
La Perla olen myöskin äärimmäisen pahoillani puolestanne! Ei oikein tunnu oikeita sanoja löytyvän, mikään kun ei kuitenkaan lopulta lohduta.

Pepponen tervetuloa :)

Napsuneiti ja pikkutyyppi 11+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ultra takana ja fiilis sanoinkuvaamattoman mahtava =) Meidän pieni ihanuus siellä vaan pyöri ja hyöri, ei malttanut yhtään olla paikallaan, välillä pää alaspäin ja välillä selkäpäin ja välillä hikaten niin että lens ylös alas siellä :D Lääkärikin naurahti että kovin on liikkuvainen, vaikee oli saada mittaa kun ei yhtään ollut paikallaan ja ihme kippura-asentoihin vääntäyty :p Mutta kaikki siis hyvin, turvotusta ei ollut (0,6mm), sydän löi 156 kertaa minuutissa ja kaikki raajatkin oli tallella :heart: Mua nauratti niin kovin sen hänen temppuilunsa että oli pakko välillä kattoa muualle etten niin älyttömästi hytkyis siinä :D Mutta voi että tätä onnea, ihan mahotonta miten hän teki mut ja meidät niin onnellisiksi <3 Yritän linkittää kuvan mukaan, sen pienen hetken kun hän oli paikallaan ku lääkäri tökkäs niin saatiin mitattua, muutaman päivän hän oli isompi eli ultran mukaan tänään ois tasan 12+0 mutta laskettuaika ei muutu. Siinä hän lököttelee jalat ilmassa =D



Mila & pieni ihanuus 11+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin käyty ultrassa tänään ja kai se on pikku hiljaa uskottava, et raskaana oon ja kaikki on hyvin. Tuli tunne et lääkäri kohta pitää mua hysteerikkona kun "alati ramppaan". Jotenkin tuntuu, et aina on joku etappi mitä oottaa. Seuraavana neuvola viikon päästä ja sit varmaan np-ultra siitä kahden viikon päästä. Sit kuulemma voi huokaista. Jotenkin huokaisin jo tänään. Olen nimittäin ihmetelly miten vähillä oloilla oon päässy. Kahviakin pystyn taas juomaan enkä oo oksentanu kertaakaan. Mikä on ihme kun oon herkkä vatsainen ollu aina. Pitäis olla hyvillään. Elämä jaksaa yllättää!

SunMaid ja piiperoinen 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Ihanaa Mila!, enkös sanonutkin että hyviä uutisia on tulossa :heart:. Meidän pienokaisethan on tosi samankokoisiakin! Meillä tuo CRL oli eilen se 52,8 mm, eli ei voi paljoa heittoa olla :D. Eikös helpotakin kummasti oloa kun näkee miten hyvin pienellä menee :) Ja tuo turvotuskin on niin olematon ettei varmaan veriseulat paljoa jännitä! (täällä alkaa eiliset hyvät jutut jo unohtua ja pelottaa seulan tulos :S )

Täällä eka päivä loman jälkeen töissä. Huhu, sanon vaan! Kotiuduin juuri ja saa kyllä samantien mennä unille... Töissä kerroin uutisia, osa oli jo aavistellut ja toiset liikuttuivat niin että tuli tippa linssiin :) Ihania työkavereita minulla :heart:.

Minni & Helmi 11+4
 
Minni juu kyllä kummasti helpotti oloa, vaikka edelleen tuntuu todella hassulta että tuolla sisällä temmeltää tollanen ihana pallero enkä tunne sitä missään, en siis meinaa että fyysisesti pitäs tuntea liikkeet vaan sitä että miten olo on niin normaali :D No mutta ehkä nyt siitä voi alkaa nauttia, olen siis vaan onnekas kun en joudu viettämään aikaa halaillen pönttöä... Enkä kyllä oo osannu missään vaiheessa jännittää niitä verikokeitten tuloksia, en tiedä miks. No mutta pitää toivoa että niissäkin kaikki kunnossa, täällä meillä se menee niin että jos niissä häikkää tulee puhelinsoitto viikon sisään ja jos kaikki kunnossa tulee jossain vaiheessa kirje kotiin. Koita säkin olla niitä ressaamatta Minni, niin hienoja uutisia kuitenkin ultrasta sait että tuskin niistä mitään häikkää ilmenee!! :) Ja todella ihania työkavereita sulla<3 Kerroitko pomolle myös?

Kiitos Aniit hihkasusta :heart: Onko sulla kaikki mennyt hyvin? :)


P.s. Nyt uskalsin aloittaa kirjoittamaan "odotuspäiväkirjaa", hommasin jo tovi sitten sellasen ison baby-kansion tai oikeastaan valokuva-albumin johon kirjotan raskausajasta viikkoa viikolta ja lisään ultrakuvat sun muut. En oo ennen uskaltanut jos kaikki ei olekaan kunnossa mut nyt pääsen vihdoin toteuttamaan sitä=) Oli muuten vaikee löytää tollasta neutraalia kansiota, melkeen kaikki pinkkejä tai sinisiä, sit löyty toi yks keltanen neutraali!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mila kysymästä. Mulla on kaikki menny hyvin. Viime viikolla otettiin istukkanäyte ja nyt odottelen sen tuloksia. Ultrassa vauva oli tosi vilkas. :) Pientä perhosen siipien liikettä oon mahasta tuntenut nyt parina päivänä. Tänään tasan 14+0. Hyviä vointeja sulle jatkossakin ja mietitään niitä synnäritreffejä. ;)
 
Onnea Mila ja SunMaid mahtavan hyvistä ultrakuulumisista. Minä kävin myös rv11+5 ultrassa, samoin kun Mila ja vaavi oli 51.7mm eli hieman oli sinulle isompi jötkäle ja mulla vastasi myös samoja viikkoja kun sulla.

Tervetuloa Pepponen! Meilläkin tämä raskaus 4. ICSIn tuoresiirto, tosin 2. ICSIn 1. PAS tuli viime kesänä plussa mut oli ilmeisesti tuulimuna kun meni alussa kesken.

Täällä on niin stressaavat tunnelmat taas, kun tuntuu ettei ultraan enää pääse :(, tai toki jos maksaa itsensö kipeäksi. Neuvolasta ei luvattu ultrausta, mutkysyn vielä lääkäriltä. Avalta eivät anna enää näin myöhäisessä raskaudessa kela korvausta eikä kela kuulemma juuri korvaa ellei ole pätevää syytä...hinnaksi tulisi tällöin 150€. Ei ole kyllä varaa. Ehkä ei auta muu kun mennä päivystykseen valittamaan jotain olematonta jos sit sitä kautta pääsis :/.

Noh, jos nyt vielä toivotaan sitä viimestä oljenkortta, eli neuvolaa. Jos niillä kerta ultra on, niin miksei voisi käyttää.

Näihin turhautuneisiin tunnelmiin... Äitivm84 ja pikkuinen rv 14+0 POKS!
 
Hahaha, synnärillä treffit sit joo Aniit ;D Toivotaan että näytteessä kaikki kunnossa, tsemppiä! :heart:

Äitivm84 haluaksä mennä mielenrauhottamiseks nyt taas ultraan? Eikö siit dopplerista olis mitään apua sulle? Harmi ku joutuu ressailemaan, toivottavasti ultraavat sit neuvolassa... :/

Mila 11+6
 
Mila, joo haluan. Ei tuo doppleri kuitenkaan kerro onko kehitys jatkunut normaalisti ja kun np ultrassa ei katottu mitään virtsarakkoja tai muita, niin tosiaan pelottaa onko oikeesti kaikki ok. Mut toivotaan et neuvolaan pääsen.
 
SunMaid, ihanaa että sielläkin on tullut hyviä ultrauutisia! :)

Mila, kerroin itseasiassa henkilöstöpomolle jo varhaisultran jälkeen, iso pomo saa kuulla sitten kun palaa lomalta :) Ajattelin kertoa ajoissa kun meillä on noita määräaikaisia työsuhteita, etteivät niitä pätkäse syksyllä. Ja tuo on kyllä loistava idea tuo odotuspäiväkirja! Voit sitten seuraavassa raskaudessa seurata tuntojasi ja huomata, että samanlaisia ajatuksia silloinkin ollut :D. Itsekun on autuaasti unohtanut lähes kaiken. Esimerkiksi tuota niskaturvotuksen suuruutta en muista ollenkaan, mutta sen muistan ettei veriseula jännittänyt ollenkaan. Mikähän se nyt on kun pitää niin kovasti joka asiaa jännittää... liekkö se tämän ikä, kun riskit senkin puolesta isonee :confused:

Äitivm84, muistelen lukeneeni Felicitaksen kassalla tiedon, että ne antaisivat korvauksen ultrasta aina rv20 asti. Muistaisinkohan oikein? Voihan sinne ainakin soittaa ja kysellä! Viimeksi kävin 4D-ultrassa rv 24 niin sain maksaa koko lystin itse :) Viimeksi olin varma, etten sinne mene mutta niin se vain epävarmuus iski ja päästävä oli :D Saa nähdä miten nyt käy :).

Ainiin, eihän sitä Felicitasta ole kuin Hkissä ja Lappeenrannassa, voi rähmä! Unenpöpperössä ajattelin Väestöliittoa :D

Minni & Helmi 11+5
 
Viimeksi muokattu:
SunMaid, ONNEA hyvista ultrakuulumisista !!! Ihanaa :)

Minni, kovasti tsemppia toihin paluuseen. On varmasti rankkaa.... Itse odottelen innolla etta lomat vihdoin alkaisivat. Vaan on sulla ihania tyokavereita :) Mulla varmaan tulee olemaan vahan myrtsit reaktiot ainakin taalla uudessa paikassa, mitas sita nyt joku uusi rupeaa heti raskaaksi? Luulevat varmaan etta ihan laskettu juttu, heh heh.

Mila, juu samat fiilikset tosta normiolosta ja sitten etta siella joku hassu pieni onkin masussa! Mullakaan ei ole ollut mitaan vaivoja ja on tosiaan aivan uskomatonta etta jo tassa vaiheessa raskautta mennaan ilman kummempaa. Ainoa on tietty vasymys, kai sekin olisi laskettava oireeksi. Ja hieno juttu toi odotuspaivakirja, todella! Voi kun jaksaisi itsekin...

Aitivm84, toivottavasti paaset neuvolassa ultraamaan! Olisi niin helpotus jos ei sinun tarvitsisi huolehtia. Onhan teilla niin paljon ikavia asioita takana etta luulisi etta paasisit ylimaaraisiin ultriin ihan senkin perusteella! Itse olen kylla siita doplerista jotenkin saanut lohtua vaikka tottahan se on ettei se varmista sita etta masussa kaikki olisi ihan niinkuin pitaa... Jaksuja siulle :hug:

Tanne ei mitaan erityista uutta. Eilen illalla iski ihan karmiva mahakipu. Siis koko alavatsassa sellasta viiltavaa kipua (kun se oli myos tossa navan kohdallakin niin ei varmaan ole liitoskipuja??) ja kylla taas tuli huolestuttua ihan tarpeeksi. Meni sitten yon aikana pois. Oiskohan normaaleja kohdun kasvukipuja? Vaikka kylla niita menkkamaisiksi kuvaillaan ja toi oli tosiaan sellasta viiltavaa :( Ja emattimessa on ollut paineen tunnetta jo viikon verran ; sellasta kun suunnilleen menkkojen aikoihin tai joskus seksin jalkeen... unohdin asiaa kysya lekurilta. Onko teilla ollut vastaavia?

Hei ja mihin Orvokkitukka on havinnyt ?? :wave:

Kozmic & Maurice 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Helou

Täälläkin on ultra takana ja turvotusta oli vain 0.85 joten syytä huoleen ei pitäisi olla. Istukka on selän puolella joten liikkeitä vois tuntua aikasemmin kun poikasista. Mittaa oli kaverilla 4.7cm.

Nyt tulossa kaveri kahville joten palaan paremmalla ajalla.

Napsis ja pikkutyyppi 11+2 <3
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Hienoa napsuneiti, ihania uutisia sinäkin sait =)

Mäkin mietin eilen että mihin Orvokkitukka on kadonnut, hiljentynyt ainakin? Lomareissulla?

kozmic eiköhän ne jotain kasvukipuja ole, kurja vaan kun tollaset aina säikäyttää vaikka olis kuin normaalia :/ Mulla tuli hieman tänä aamuna sellasta vaaleanpunasta pyyhkiessä, ei siis tuoretta verta eikä kuivunutta, lähinnä jotain mansikkakiisselin näköstä ja huolestuin heti että mitäs tämä nyt sitten meinaa.... Mut järkeilin että ehkä jotain "limakalvon rippeitä" tai mitä lie, jos se ultrakeppi ärsytti tai jotain... Koko ajan saa olla sydän syrjällään vaikka justiinsa päässyt näkemään että pikkusella siellä kaikki vallan mainiosti :|

Vitsi että noi eiliset hyvät uutiset sai kyllä ostoshimon päällensä, tekis mieli hankkia jo vaikka mitä :D Aion kuitenkin malttaa vielä mieleni, haaveilen vaan... Ajattelin kyllä sellasta isyyspakkausta alkaa kokoomaan tässä pikkuhiljaa :) Ja sellasen bola-korun haluaisin, mutta sitä kuuluu ilmeisesti alkaa käyttää vasta joskus vähän myöhemmässä vaiheessa? Ja sitten aloin haaveilla siitä 4d-ultrasta, mut sekin taitaa mennä niinkin pitkälle kun rakenneultrasta vielä ainakin kuukaus eteenpäin. Seuraavat etapit meillä on neuvola 6.9 ja rakenneultra 8.10, niitä odotellessa =)

Mila 11+6
 
Napsis onnea kans hurjasti !!! Ihanaa etta on nain paljon hyvia uutisia :) :) :)

Mila oletpa ihanan jarkeva :D Mulla olis kylla varmasti mennyt ihan pupu poksyyn jos olisi tullut vahankin veren nakoista. Vaikka ihan varmasti oikeassa olet etta on vaan jotain pienta limakalvojen arsytysta tai muuta. En kylla ollut oikeesti etukateen ajatellut etta tama odotusaika voisi olla nain hermoja raastavaa!! Vaan juu, triljoona kertaa mielummin tata kun hoitojen odotuksia ja karvistelyja ja pettymyksia... Eli en nyt valita!!!

Minakin jossain vaiheessa mietin tota isyyspakkausta :) Tosin ei Ranskassa mitaan aitiyspakkauksia ole, joten tuskin mieheni siina mitaan vitsia ymmartaa, mutta kiva olisi kuitenkin. Nain netissa miehille suunnatun kirjan joka oli joku tyyliin vauvojen kayttoopas ja siis vahan kasittaakseni kayttoohjeiden tyyliin kirjoitettu. Hyvat arvostelut oli saanut. Sen ajattelin sitten rakenneultran jalkeen tilata ainakin.

Meilla seuraava etappi on LOMA (hehee, 15.8 alkaen) ja sitten heti ekana arkipaivan aamuna rakenneultra eli 3.9

Ei siihen nyt ihan hirrrveeesti ole aikaa :D

Kozmic & Maurice 15+4
 
Olen työelämässä tiiviisti enkä millään jaksa kotona enää avata tietokonetta.. Puhelimella oon käynyt sata krt toivottelemassa tervetuloa ainakin pepposelle ja onnittelemassa hyvistä uä-kuulumisista niitä saaneille, mutta tää puhelin aina tuhoaa ja hävittää kaikki! Mä sitte vihaan kosketusnäyttöpuhelimia. Oma vointi ihan ok, sykkeetkin taitaa olla laskusuunnassa. Meikäläisten np-ultra sitten ensi viikon perjantaina..
 

Yhteistyössä