IVF-hoidosta plussanneet

Älä Mila86 huolestu vaikka et sykkeitä vielä löydäkään :) Ei ne välttämättä tosiaan vielä kuulu noilla viikoilla. Ja aiempien tekstien perusteella voisin veikata, että olet onnistunut kuuntelemaan istukan virtauksia. Siitä tulee sellanen viuh-viuh jumputus. Tai sitten alkio on vaan yksinkertaisesti pyörinyt kohdussa =) Sydänäänet tosiaan kuulostaa kunnon selkeältä jumputukselta, tuplaten nopeammalta kuin oma pulssisi sekä "hevosen laukkaus" -ääneltä.

Haastavan kotidopplereiden käytöstä tekee sen, että alkiota pitää osata hakea todella alhaalta, eli melkeen häpyluun alta. Ja joskus alkio on siellä niin piilossa ettei niitä sydänääniä saa heti kuuluviin. Itse olen edelleen kahden vaiheilla, tilaanko kotiin vai en.. Toisaalta olisi ihanaa kuunnella ääniä kotona joka päivä, mutta jos kerran käykin niin, ettei syystä tai toisesta saa niitä kuuluviin, niin iskee järkyttävä paniikki! Mut katsotaan nyt miten oston kanssa käy =)

Teillä on kyllä hurjia lääkityksiä päällä vieläkin. Itsella Lutinus loppui testipäivään ja muita tukilääkkeitä mulla ei ollutkaan.
 
Emppu, niinhän se on ettei kannata huolestua tässä vaiheessa, mutta pakostikin sitä vähän miettii et miks en niitä löydä... Mä mietin kans et voikohan ne olla istukan ääniä kun ne löytyy aina siitä samasta kohtaa suunnilleen... Jos löytää oman pulssin niin kuulostaako se ihan jumputukselta vai voiko sekin olla sellanen viuhviuh-ääni? Suosittelen harkitsemaan siis vakavasti hankitko sen dopplerin vai et :D Ehkä siitä on sitten iloa isommilla viikoilla :)

Mila 10+6
 
Mila, se oma sydämenääni on myös viuh viuh, mutta on hidas. Istukan viuh viuh on yhtä nopea kuin sikiön sydän. Mutta siis toi näytöllinen laite on aika hankala kun se anturi on niin pieni, itse olen nyt vasta saanut pelkästään sillä kuuluviin ja viikkoja 13. Edelleen ne kuuluu tuolta häpyluun kohdalta usein oikean nivusen läheltä. Kyllä ne vielä kuuluu ;)

Äitivm84 rv 13+1
 
Sydänäänistä tosiaan sen verran myös, että itse olen sieltä mielestäni oikeasta kohdasta sillä kotidopplerilla yrittänyt etsiä, eli sieltä häpyluun kohdalta. Mutta mitään en ole kuullut, enkä edes enää yritä ennen kuin 12 viikkoa tulee täyteen :D. Onhan tuo kotidoppler selkeästi tehottomampi, kun sillä neuvolanvehkeellä kuului koko ajan minun sydänäänet läpi, siirsi sitä anturia sitten minne vaan. Ja tuolla omalla laitteella pitää omatkin sykkeet hakemalla hakea! Ja sekin kyllä varmasti vaikuttaa että se terkka painoi oikein kunnolla sitä anturia (joka myös huomattavasti isompi) alaspäin, ja itse en uskalla ihan niin ronski olla :). Lisäksi sain kuunnella vain puolisen minuuttia sitä ihanaa "viuh viuh", kunnes Pikku-Helmi päätti, että nyt saa riittää ja pakeni paikalta :heart:

Äitiysvaatteita uskaltauduin tilaamaan sykkeiden löytymisen jälkeen. Pitää kyllä sanoa, että noissa "normi" nettikaupoissa ei ole kyllä mikään päätähuimaava valikoima. Päädyin tilaamaan muutamia Bebes-nimisestä liikkeestä. Olisihan se liike tuossa Kampissakin ollut, mutta ei vaan jostain syystä kiinnosta mennä paikanpäälle hikoilemaan sovituskoppiin :LOL:. H&M:n valikoimissa on vaan kapealahkeisia housuja, jotka ei tämmöiselle muuten normipainoiselle, mutta paksuhko reisiselle vaan oikein istu :(. Eikä muutenkaan kiinnosta tunkea itseään nakinkuoreen kun muutenkin jo vähän "turvonnut" olo! Siis kysymys kuuluu, mistä ihmeestä saa istuvia, hyvännäköisiä ja kohtuuhintaisia äitiysvaatteita? Liikaa vaatimuksia selkeesti! :D

Neuvolakäynneissä tuntuu kyllä tosiaan olevan melkoisia eroja. Minulla oli tosiaan eilen eka neuvola 10+4. Seuraava on se nt-ultra 11+3. Sitten lääkärineuvola 14+3. Seuraavana rakenneultra 19-20+, jonka ajan saan nt-ultrassa ja sitten neuvola 22+3! Siis kamalan vähän! Mutta kyllä se meidän neuvolantäti sanoi, että jos vaan yhtään huolestuttaa niin aina voi soittaa ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänääniä. Ei ole kuulemma mitenkään epätavallista ja aina järjestää jostain ajan :p

Odottavan aika on pitkä, tiedetään :LOL:

Minni & Helmi 10+5
 
Emppu tervetuloa mukaan!

Ja kiitos kaikille tsempityksesta!
Kylla se tiistain lekurikaynti akkia sielta tulee, katotaan sitten mita se meille selittelee. Ja paaseepahan sitten nakemaan taas Mauricen noin niiku bonuksena :D

Mila kylla ne aanet sielta viela tulee kuuluviin!! Mullakin varmaan onnistu helpommin kun tosiaan olen jo vko 14 kun rupesin kuuntelemaan ; ja silti saa joskus etsia muutaman minuutin etta jotain kuuluu. Jaksuja odotukseen :)

Aitiysvaatteita olen itsekin katsonut puolella silmalla mutta aika rumia ovat tai sitten tuntuvat etta ovat viela ihan hirvittavan isoja... Ei tosiaan viitsisi paljoa iskea rahaa kiinni vaatteisiin joita tulee sitten pidettya muutama kuukausi ; mieluummin ostaa jotain kivaa vauvalle. Ehka sitten lomien jalkeen elokuun lopulla katson vahan tarkemmin ; nyt varmaan menee viela nama pari vkoa toissa tavallisilla vahan valjimmilla vaatteilla (vaikka kylla on helpotus ne saada illalla pois paalta!) ja lomat sitten voikin olla ihan vaikka verkkareissa (JEEEEE!!!!).

Kozmic & Maurice 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Pikaisesti puhelimella töistä.. Tervetuloa uusille! Mila, nykyään ainakaan meidän neuvolassa ei kuulemma kuunnella sydänääniä ennen rv 16 koska ammattilaisellakin kunnon vehkeillä on haasteellista ne löytää. Mulla kuului ensimmäisen lapsen kohdalla neuvolasta kans jotain rv 13. Mutta, koskapa taas tänään pyysin lääkäriä kokeilemaan niin kuunneltiin toki, ja nyt kuulin ne ekaa kertaa ihan omin korvin! Viimeksihän vaan vilkkui ne lukemat näytöllä. Ei voi tajuta, on tää niin uskomatonta ja epätodellista. Ja siis olikohan mulla just näitten perussairauksieni ja taustani takia toi eka lääkäri jo näin aikaisin, näin käsitin. Oon lukenut kans ett tosi monella vasta paljon myöhemmin.kaikki oli muutenkin ok paitsi kilpirauhasen vajaatoiminta oli kääntynyt lähes liikatoiminnaksi..: / olin vähän liikaa nostanut annosta :( 6vk päästä kontrolli.
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic
^ Niin onkin!!!! :) Ja silti niiiiiiiiiin vaikea käsittää.. Harmittaa kun enää ikinä ehdi kommentoimaan mitään kunnolla, taas äkkiä sen verran vaan sanon tuosta neuvolalääkärikäynnistä, että ei siellä tehty mitään muuta kuin juteltiin (pääasiassa tosta kilpparista), sitten se sisätutkimus ja tunnusteltiin kohdun koko ja kuunneltiin ne äänet. Siinä kaikki. Tää kilpparin liikatoiminta ei oo mitenkään kivaa muuten, leposyke koko ajan yhdeksässäkympissä, sydän jumputtaa ja kädetkin tuntuu vapisevan välillä. Hengästyn suunnattomasti jos pitää kolme rappusta kävellä. Laskettiin nyt sit sitä annostusta mutta ei kai niitä vaikutuksia rupee ilmenemään vasta ku viikkojen päästä : /

Ja mammavaatteista: Just hain H&M:n paketin postista :) Mä tilaan kaikki vaatteeni netistä, musta on niin tuskallista ja vaivalloista lähtee kaupunkiin ja sovittelemaan ahtaisiin hikisiin koppeihin. Yleensä aina on vaatteet sopineet, jos haluan M-kokoista, tilaan M-kokoista, ja se sopii. Äitiysvaatteissa, tuossa firmassa ainakin, kannattaa tilata omaa kokoa yksi koko pienempi, jostain syystä niitten mammavaatteet on aika isoja.. Mutta tosiaan tilaan kenkiä myöten kaikki netistä yleensä. Helppo sovittaa kotona, ja jos ei passaa tai haluaa vaihtaa kokoa tai väriä niin senkun pistää takasin pakettiin ja vie postiin. Uudet tulee takasin joskus jopa alle viikossa. Kätevää tällaselle mukavuudenhaluiselle laiskamadolle :D
 
  • Tykkää
Reactions: MinniHiiri77
Orvokkitukka, todella mahtavaa kun sait kuulla äänet! Pienen tie tähän maailmaan on taas askeleen lähempänä :heart:.

Menin sitten itse myös tilaamaan tuolta henkkamaukasta parit housut kun niitä kipeimmin kaipaan. Taisin vaan tilata liian isot, mutta jospa saisin tungettua nämä reiteni niihin :D Olen kyllä tilannut sieltä ihan normi naisten vaatteita useastikin, mutta viime vuosina olen huomannut että kokomitoitus on mitä sattuu eikä koskaan tiedä sopiiko vaate. Pitäisi varmaan tilata varulta aina 2 eri kokoa, että sattuisi edes joku oikein :).

Täällähän on myös kilpirauhasvaivainen odottaja kyseessä. Nostin annosta heti plussatestistä, mutta pitää myöntää että vasta tänä aamuna sain kammettua itseni labrajonoon :snotty:. Olo on kyllä suhteellisen "normaali" (no joo, kyllä väsyttää, pistän raskauden piikkiin :D), joten luulisin että mitään hirveetä kremppaa siellä ei pitäisi olla. Syön nyt samaa annosta kuin ensimmäistä odottaessani, ja tuo väliin jäävä yritysaika on mennyt samalla annoksella mitä aloin syömään synnytyksen jälkeen. Sillä TSH on pysynyt yhden hujakoilla.

Olen niin kade sinulle kozmic, saat jäädä lomalle! Minulla on viimeinen lomaviikko käsillä, ensi viikolla paluu arkeen heti nt-ultran jälkeisenä päivänä :(. Tosin en kyllä valita, että olen saanut olla nämä alkuviikot kotona ja nukkua päikkärit melkein joka päivä! Ja tuo oksennus kun vieläkin tuppaa yllättämään satunnaisesti, niin saa nähdä miten töissä käy :D Asiakaspalveluammatissa kun se on vähän haastavampaa karata oksulle kesken pitkän asiakaspalvelutilanteen :LOL:

Melkein olen alkanut jo tässä aamukampaa virittelemään viimeisten "riskiviikkojen" kunniaksi. Päivä päivältä varmempi olo, kun 12+0 ei ole enää kaukana! Uskomatonta, ehkä tästä raskaudesta voisi pystyä jopa nauttimaankin?!

Minni & Helmi 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Itse ostin kanssa H&M:stä äitiysvaatteita ja kaupassa oli paljon enemmän valikoimaa mitä netissä. On hyvä et ne on laittanut äitiysvaatteet lastenosastolle, niin siellä ei yleensä ole ruuhkaa =) Mut tosiaan ei ne mitään uusinta muotia välttämättä ole =) Olis kyllä kiva löytää jotain vieläkin ihanempia vaatteita.

Tänään oli vähän nolo tilanne töissä. Yksi työntekijä kysyi multa kovaan ääneen, jossa oli muitakin, että "oletko sä raskaana?! Sun maha näyttää ihan siltä." No mä panikoisin sit jotain tyhmää vastausta takas vatsan turpoamisesta.. En usko että läpi meni.. Harmittaa siinä mielessä, että mulla on huomenna enää työpäivä ja sitten alkaa 4vk loma. Ois ollu mukavaa selvitä nää viimiset vuorot töissä ilman uteluita! En haluis kertoa yleisesti töissä raskaudesta ennen kuin ollaan toisella kolmanneksella..

Mulla on nt-ultra viikon päästä ja kohta alkaa jännittämään. Pelkään koko ajan, että jokin meneekin vinoon kun tähän asti menny melko mukavasti, jos ei villtävää vatsakipua lasketa. Pahoinvointiakaan ei juurikaan ole ollut.

Täytyy varmaan yrittää keskittää ajatukset ulkomaan matkaan, jonne lähdetään heti nt-ultran jälkeen =)
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Emppu, olipa tökeröä tolleen kysyä, luulis nolottavan kysyjääkin jos toinen onkin vaan lihonnut tms :D En ainakaan ite ikinä kehtais tollasta kysyä, muutenkin toisen yksityisasia, jokainen kertoo sit itse kun haluaa, ei ole toisten asia udella... Ellei nyt ihan tosi läheisestä ihmisestä ole kyse...

Mullekin on tulossa henkkamaukasta postissa paketti mammavaatteita :LOL: Tilasin pari kivaa pitkähihasta, noin niinkun syksyä ajatellen :) En muista mitä kaikkee muuta lähti tilaukseen, aina pieni ylläri kun paketti tulee että mitäs se mahtoikaan sisältää :p

Orvokkitukka, ihanaa tosiaan että sait kuunnella pienen sydämen jumputusta, varmaan mahtava tunne <3

Mä en ole tänään edes jaksanut yrittää etsiä sitä sykettä, tuskin se tänäänkään löytyy kun ei löytynyt eilenkään :/ Jos keskiviikkona ultrassa sydän edelleen lyö, voin sen jälkeen yrittää taas kuunnella kun varmaan saan siellä vähän vinkkiä missä kohtaa pikkunen suunnilleen majailee... Onneks on viikonloppu välissä, pääsee mökille rentoutumaan ja saa ajatukset muualle.
 
Emppu voi kuinka kurjaa! Mitä ihmettä ihmiset oikeen ajattelee???
Multa noin kaksi vuotta sitten yksi meidan isoista johtajista kysy että oletko raskaana ja tiedäthän että sinulla on asiasta ilmoitusvelvollisuus työnantajalle. Olin justiinsa käynyt taas yhden IVF läpi josta nega tullut paria päivää aikaisemmin ja maha tosiaan oli turvoksissa lääkityksestä. Vaan oli aivan karseeta tollanen, itkin koko illan kotona. Varsinainen juntti. Olisi pitänyt haisattaa pitkät peet mutta siinä tilanteessa rupesin vaan jotain ihmeellistä sokeltamaan.

Hei onko teille kaikille tehty sisätutkimus? Mulle ei ole tehty eikä vissiin olla tekemässäkään, ja mua se ihmetyttää kovasti. Miten lekuri voi tietää että kaikki paikat kunnossa pelkästään vaan vatsan päältä ultratessa??? Ja nyt on ollut emättimessä sellasta paineen tuntua pari päivää, ihan kun olisi menkat alkamassa (mutta ei siis mitään vatsakipuja). Onkohan ihan normaalia kohdun kasvuun tai hormoneihin liittyvää...?

Kozmic & Maurice 14+4
 
Viimeksi muokattu:
kozmic, oli varmaan mies kun sulle tollai töksäytti? Ihme juntteja sitä onkin, ei minkäännäköstä hienotunteisuutta....
Mulle tehtiin sisätutkimus kun kävin itsekseni yksityisellä varmistamassa että kaikki on ok, mut siinä se pönttö lääkäri sanoi että kohdunkaula tuntuu pehmenneeltä joka voi viitata keskenmenoon ja sitten kun ultras (sisäkautta) niin sanoi että ei se olekaan pehmentynyt että kohdunkaula on pitkä ja sulkinainen, että jos kaikki näyttää ultrassa hyvältä niin ehkä se sisätutkimus ei oo tarpeen? Kertokaa joku viisaampi tehdäänkö se aina... Sellasen kuvan oon saanut että niiltä jolta on ultrattu mahan päältä ei oo sisätutkimusta tehty...

Mä kirosin eilen nukkumaan mennessäni kun tajusin että mullahan ois jo eilen ollut se ultra ellen ois joutunut siirtämään sitä töiden takia ens viikkoon, olisin siis päässyt jo tuskistani, ilman muiden lomia ja sairaslomia, ARGH:kieh:

Mila 11+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mulla eka raskaudessakin tehtiin sisätutkimus alussa. Ehkä nää on taas näitä eri paikkojen ihme eriävyyksiä. Minni, toinen vajislainen :) mäkin tosiaan nostin heti annostusta mutta laskin vissiin jotenkin väärin kun mulla oli just vähän aikaa sitten vaihdettu Thyroxin 0,1mg --> 25mikrogr niin sekoilin siinä sitten : / Mä oon tehnyt joskus tota kans ett netistä vaatteita ostaessani tilannu kahta kokoa niin varmasti toinen sopii :) Ja hei, se on kai 'vanhanaikasta' laskea se riskiaika 12 ekaksi rask.vkoksi.. nykyään kuulemma ajatellaan/tiedetään että se on se rv10 ku suurin riski on ohi. Nyt mä ehkä ymmärrän sen Avan käytännönkin ett rv 10 sais kaikki tukilääkkeet lopettaa! En mä toki uskalla niin tehdä mutta.. Ett oltaiskohan tässä jo oikeesti vähän varmemmilla vesillä? Sori tää on taas hirveetä pötköö enkä uskalla mennä selaan kuka sanoi mitäkin ku tää puhelin taas hävittää kaiken. Mua ei yhtään huvita olla töissä!!! Rv 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Orvokkitukka, tuota itsekin mietin, että hassua miksi se raja on juuri rv 12 kun isot elimet ovat jo muodostuneet ennen rv 11. Jostain luin sitten, että maksa, suolisto, aivot ja keuhkot alkavat toimia juuri viikolla 12, voisiko se selittyä jotenkin sillä? No kuitenkin piti etsiskellä lisää tietoa, niin törmäsin sattumalta artikkeliin, josta löysin vastauksen tuohon keltarauhastuen keston tarpeeseen :D Eli:

"Keltarauhasen kirurginen poisto seitsemättä raskausviikkoa aiemmin, ennen progesteronin tuotannon siirtymistä keltarauhasesta trofoblastikudokseen, johtaa raskauden keskeytymiseen (Csapo ja Pulkkinen 1978, Coulam ja Stern 1994)."

Toisin sanoen, rv 10:kin asti Luget on vielä varman päälle pelaamista. Mihinkähän se julkisten klinikoiden rv 12 asti käyttö perustuu? Äkkiseltään luulisin, että juuri siihen "maagiseen" rv 12 rajaan :)

Sitten toinen mikä minua henkilökohtaisesti rauhoitti lisää oli lause:

"Normaaliväestössä keskenmenoriski on sikiön elossaolon toteamisen jälkeen vain 3–5 %, mutta toistuvista keskenmenoista kärsivillä jopa 25 % (Tulppala ym. 1993a, Hatasaka 1994)"

Toistuvia keskenmenoja onneksi sentään en ole saanut kokea, ainoa kunnolla alkanut raskaus päätyi onnellisesti synnytykseen. Alkamisen vaikeudet onkin sitten ihan omaa luokkaansa. Ensimmäiseen tuhraantui 7 vuotta ja tähän toiseen *kopkop* 4 vuotta. Vaikka taitaa näissä keinoalkuisissa muuten olla vähän korkeampi riski, mutta luulisin että sykkeen toteamisen jälkeen se useimmilla laskee "normiväestön" tasolle.

Olipas pohdintaa taas viimeisille lomapäiville :). Jos joku haluaa lukasta tuota artikkelia niin
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim tästä sinne pääsee!

Emppu, aika uskomatonta että työkaveri tuommosta menee laukomaan :x. Ei taida olla terävin kynä penaalissa :LOL:. Meillä kaikki töissä tietävät meidän hoitohistorian, joten en usko että niillä tulisi pieneen mieleenkään tulla minulle semmoista huutelemaan. Tietäävät kyllä seuraukset! Sen verran monta "kiukuttelu" jaksoa minulla on näiden negojen takia ollut, että eivät kyllä uskaltaisi :) Tosin kyllä eräs työkaverini minulle sanoi kun keskustelimme kahdenkesken, että "ihmettelen miten olet noin normaali henkisesti kaiken sen jälkeen mitä olet saanut tehdä raskauksien eteen". Ei voi muuta sanoa kuin että kyllä tämä koettelemus on niin kaikenkattava henkisesti ihmisiä kasvattava jos mikä... Tässä vaiheessa en kyllä enää pistä pahitteeksi jos joku tulisi ihmettelemään mahan paisumista, nyt kun on asiat aivan loistavasti! :heart:

Minni & Helmi 10+6
 
Ainiin, vielä piti tuosta sisätutkimuksestakin mainita, että itse en henkilökohtaisesti ole innostunut koko jutusta. Jos ei kuulu "riskiryhmiin" ei siitä liene edes mitään oleellista hyötyä? Saattaa jopa tehdä huonoakin jos infektion tms. laukaisee. Siinä tarkistetaan siis kohdunkoko (näkyy ultrassa) ja se onko kohdunkaula kiinteä (näkyy myös ultrassa?)

Linkkihirviö iskee taas, tuossa Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim taas artikkeli aiheesta :)

Tuon kohdunkaulan tilanhan tuntee itsekin kokeilemalla (ei tietenkään suositella ronkkimaan!). Raskauden aikana kohdunsuu on kova ja kiinteä, sekä sijaitsee aika ylhäällä, ei aina edes välttämättä itse yletä siihen. Sen verran on noita Lugeja tullut vuosien varrella käytettyä, että oma kohdunnupukka on hyvin tuttu asia :p. Sen nousemisesta itse asiassa osasin ekasta jo arvaillakin, että plussa on tulossa :heart:. Tästä toisesta se koveni ja nousi vasta 2 pv testin jälkeen :)

Too much info, I know :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
MinniHiiri, minulle ainakin julkisella kyllä sanottiin, että plussan jälkeen jää luget ja zumenonit pois. Aika outoa nämä käytännöt kun vaihtelee näin. Jätin ne itse pois ja raskaus on onneksi edennyt hyvin tähän asti.

Mulle ei ole tehty sisätutkimusta lainkaan. Neuvolalääkäri on 7.8 eli reilun viikon päästä ja siellä kait se sisätutkimus sitten tehdään, vaikken sitä halua kylläkään. Meidän neuvolassa on ultra, joten yritän pyytää jos sillä voisi katsoa.

Äitivm84 rv 13+2
 
Äitivm84, sinulla ilmeisesti tuoresiirto kyseessä? Minulla on tehty PAS lääkkeelliseen kiertoon, joten omaa keltarauhasta ei ole tuottamassa. Siksi käyttö siis noin pitkälle :) Tuoresiirrossahan keltarauhanen on vain hieman "lamaantunut" edeltävästä hormonihoidosta, joten sillä halutaan antaa tukea, ettei vaan siitä raskauden onnistuminen jää kiinni. Tosin minulla ei tuoresiirroissa ole koskaan ollut Zumeja tukena, vain Luget. Onpas sekin hassua :)
 
MinniHiiri, tuoresiirto kyseessä joo ja Zumenonit oli vielä vain tukena. Mutta kyllä viime kesän PAS, josta plussasin, niin Avalta ohjeistettiin luget jättään pois plussauksen jälkeen. En kyllä itse uskaltanut ja käytin niitä, mutta meni silti kesken...
 
Luonnonkiertoisissa PASeissa Luget loppuu plussaan tai sitten niitä ei käytetä ollenkaan :) Mahtoikoi sinulla olla semmoinen kyseessä? Sillonhan tikutetaan ovulaatio ja siirtopäivä sovitaan sen mukaan. Tässä lääkkeellisessä PASissa on enempi pelivaraa (ei ovulaatiota sotkemassa) ja aikaa kasvatella limakalvoa riittävän paksuksi. Luonnonkiertoiset PASit on minun kohdalla aina menneet enempi tai vähempi arpomiseksi ja sattuneet viikonloppuihin, joten tykkään enempi tästä lääkkeellisesti tuetusta :).

Ja pahoittelut keskeytyneestä :/
 
Viimeksi muokattu:
PAS oli lääkkeelliseen kiertoon, et sinänsä outoo...mutta eipä se lääkkeiden otto silti auttanut vaan meni kesken rv 7...että mitä tässä nyt uskois ;).

Mulla on siis aina alkanut vuoto ennen testipäivää, jolloinka halusin vahvempaa tukea tähän tuoresiirtoon. Aluksi piti olla pregnyl tukemassa lugejen kanssa, mutta hyperivaaran takia otettiin zumenon käyttöön.
 
No huh, en ole kyllä ikinä kuullut että lääkkeellisen PASin lääkkeet loppuisi plussaan. Mielenkiintoinen käytäntö. Ja varsinkin kun juuri Avasta sanoivat Orvokkitukalle, että jatkuu rv 10 lääkkeellisessä... Outoja juttuja :D
 
Minni en kylla myoskaan ole mitenkaan "innostunut" sisatutkimuksesta :LOL:
On tassa vuosien verralla sen verran tullu kaytya ronkittavana... Lahinna taas vaihteeksi olin huolissani siita etta voiko nyt kaikki olla ookoo ja ihan oikeesti lekuri sen nahda vaan mahan paalta.

Hei mulla on tanaan ihan sellanen fiilis etta meille on tulossa vauva !!! :heart:
 
Tuskin kukaan on ihan innoissaan sisätutkimuksesta, mut itselle se ei oo kyl juttu eikä mikään koska oon kans vuosien varrella ollu ronkittavana melkosen paljon syystä tai toisesta, niin nuorena alko jo aktiivinen seksielämä (13v) että se osaltaan on noi ronkitukset aiheuttanutkin. Onneks oon ollu niin fiksu teini että oon hoitanu gynekäynnit sun muut ihan alusta asti säännöllisesti! Jotenkin olis varmasti outoa mennä ultraan jos ei katottas ku mahan päältä, eli ymmärrän kyl huoles kozmic :D Mut ehkä ne lääkärit tietää mitä ne tekee, vaikkei kyl aina tunnu siltä... Ihanaa että sä oot saanut jo ton olon että vauva tulee, nyt voit sitten nauttia ihan täysillä :heart: Aika menee varmasti hirmusen nopeesti ja kohta se vauva sit tosiaan on jo siinä sun sylissä =)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Oon tuolla helmikuun helmissä, mutta aattelin tulla täältä kysymään seuraavaa:

Mulla siis ivf raskaus ja käytiin ultrassa eilen, viikkoja oli 11+4 ja vaavi oli isompi kuin mitä kuuluisi. Mistäköhän se johtuu, kun tarkka hedelmöittymispäivä on kuitenkin tiedossa... Kätilö sanoi, ettei se haittaa kun kyse on vaan muutamista päivistä. Vaavi oli 5,5cm, vaikka kirjojen mukaan pitäs alle 5 cm olla. Ollaan miehenkin kanssa suht pienikokosia.
 

Yhteistyössä