ISOmpaa pesuetta haaveilevat 18

  • Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti
Titti*
Tairan kotia lähtee... Mä varmaan keikun täällä koko pääsiäisen itekseni kun ei varmaan muutakaan tekemistä ole. Normaalisti aika menee perheen kanssa mutta mitä mä nyt teen kun vain yksi ihminen on palveltavana kotona... ; ) Mut tulkaa välillä huhuilee sit mun kaa, jookos...

Soonmoro!!
 
Titti*
Plääh... Miehen tytär aikoo sit pilata mun pässiäisen... Se oli jo eilisillan täällä ja nyt jo raahas kundikaverinsakin tänne.... Kävin juuri kaupassa ja se huuteli perään vaan että osta jotain hyvää!! Mikä täysihoitola tää muka on??? Kuulostaa ehkä tylyltä mun mielestä mun velvollisuus ei ole sitä täällä ruokkia, muutenkin on aina rahat vähissä... Mä haluun olla rauhassa omassa kotona edes joskus!!!! Jurppii..... Massukin on jostain syystä ihan sika kipee... = (
 
Titti*
Huomenta leidit!!

Täällä siivousurakka käynnissä, loistava ilma on!! Mun täytyy energia keskittää ihan muuhun kuin munanpiilottamiseen... Taitaa edelleen ovisoireita pukata, ainakin limoista päätellen. Kummallista että viikon niitä oireita tulee. Eli taitaa olla turha haaveilla jouluvauvasta. No, tammi/helmi/maalisvauvakin kelpaisi... ; ) Ei oikeastaan edes harmita, mulla ois kuukauden sisään nyt yhet 40 ja 30 v synttärit tulossa.

Joo, jos menis jatkamaan, pölyä riittää!!!
 
Tehotyttö.
Meillä on Tittin kanssa samat kivat harrastukset :) Siivousten lomasta täältäkin...
Eilen oli niin hässäkkäpäivä, ettei ehtiny siivoskelemaan.

Eikö Titti ois kiva tähdätä siihen vuoden ekoihin päiviin ;-)

Täällä kuulosti olevan päänvaihtoprojektia monella.. Mulla sama juttu. Viikon päästä ois kampaaja-aika. Olen varannu ajan värille ja leikkaukselle. Jotain uutta, mut en vielä tiedä mitä...
Meillä tytöllä kans sellanen pätkitty pidempi, on tosi kiva :) Mulla niin lyhyt tää, ettei tästä mitään ihmeitä saa. Tai siis nyt on taas hiukan pidempi, eikä raskis leikata ihan lyhyeksi. Mulla näitä päitä on ollu joka värisiä ja pitusia :-D

Nyt on pakko mennä jatkamaan. Tunnin päästä on esikoisen bändin harkat täällä, joten pysähtyy tää homma.

Ai niin, äkkiä vielä tuohon hanskojen hukkaamishommaan. Meillä eka talvi, kun meni YKSILLÄ hanskoilla. Sanoin syksyllä molemmille isoille, että tästä hanskat ja jos hukkaat, ostat seuraavat itse :-D

Moiks.
Tehis
 
Titti*
Puoleen väliin jo päästy siivouksessa!! Tässä on hypännyt kaveria koko ajan niin ei ole täysillä ehtinyt painimaan villakoirien kanssa. No mut onhan tässä vielä monta päivää aikaa.

Tehis, mun säkällä käy niin että jos nyt siis menkat tulee niin seuraava la menis about tammikuun 10. päivän tienoille (säännöllisen kierron mukaan) ja kun tuo kakkonenkin on tullut melkein kolme viikkoa etuajassa niin kyllä tämäkin sitten päättäisi tulla uudenvuodenaattona... Jalat ristiin vaan siinä vaiheessa.. ; D Joo mennään päivä kerrallaan ja otetaan vastaan mitä sitten tuleekin...

Meillä kyllä nuo lapset pitää yllättävän hyvin huolta hanskoistaan mutta ongelmana on meidän olio... Se kun hakee aina pojan tarhasta niin vaatteet jää aina matkalle, siis ukon autoon tai johonkin muualle. Tuli muuten pärskittyä äsken kun kattelin tuota meseä niin siinä oli yksi otsikko että "lisää olio" !!

Jos vielä ihan vähän pyyhkisi kuraa pois seinistä niin voisi illan hyvällä omalla tunnolla istua poffalla... ; )
 
Haidi kirjautumati
Lauantaita
Huokaus...minä luulin olevani ainoa joka siivosi eilen:)))))
Iski sellanen kevätpuhallus ,että piti siivota keittiö lattiasta kattoon ja samalla sitten muukin kämppä, tosin ei ihan noin tehokkaasti. Iltapäivällä lähdimme hetken mielijohteesta pilkille ja siellä menikin monta tuntia, illalla vasta 7 jälkeen oltiin kotona. Pilkimme tuttavan ns. lohialtaalla ja kuopus yhden lohen sielät iltapalaksi nappasi:) laitan kuvia suljetulle jos ne ovat julkaisukelpoisia...olio napsi kuvia kun pyllistelin jäällä.
Nyt on mentävä sutimaan naama ja hiukset, parturikeikka odottaa tuolla vanhusten parissa...eli näin sitä lomaa vietetään, työtä tehden:)
 
Titti*
Päivää jotta paukahtaa!!

Hyvä että edes joku käy täällä pyörähtämässä ettei mun tarvii yksin täällä keikkua... Muutkin on näköjään kunnoittaneet kirkollista juhlapyhää siivoamalla! : ) Tänään pitäisi jatkaa, tai sit huomenna... Jos ikkunat jaksaisi pestä ja yksi mattokin pesuhuoneessa odottaa pesemistä. No kaksi päivää vielä jäljellä jos ei tänään jaksa.

Ovis on ilmeisesti sit ohi kun limat ja kivut loppu. Saas nähdä jaksaako tiistaina kylvetyt pikku-ukkelit hoitaa hommaansa niin monta päivää kuin olisi tarvis. Oliolle jo sanoinkin että kyllä me taidetaan alkaa olla jo niin vanhoja ettei päivää kauempaa tärppitoiveita taida kannattaa elätellä. No, edelleenkin päivä kerrallaan.

Tulkaas nyt muutkin kertoilemaan vähän pääsiäiskuulumisia!! Huhuu!!! ; )
 
ÄssÄ!
Tulin luikauttamaan hyvät pääsiäiset Teille kaikille!

OHHOH, ollaanpas täällä jo pitkällä kevätsiivouksissa! Titti jo ikkunoitakin pesee =) meillä onkin tässä uudessa kodissa hankalampaa noi ikkunoitten pesut... on tässä alakerrassa lämpölasit ja ne ei aukee... noh, toisaalta ei oo niin montaa pintaa pestävänä =)

HAHHAH hihittelen teidän "olioille" osuva nimitys, täytyy myöntää ;)

voitteko kuvitella... meidän pikku-myy täytti 20. pvä puoli vuotta =O

Tossa just pakkailin äippävaatteet paffilootaan ja vein kellariin, en siis vielä aiknakaan pois ;)
 
Titti*
Oho, täällä on elämää!! ; ) Harvemmin olet tainnut ÄssÄ nykyään täällä käydä, ainakaan minulle et ole (vielä?) kovin tuttu. Onko aikomus vielä tänne puolelle siirtyä?? Ilmeisesti kun et vaatteita pois anna... Tervetuloa vaan takaisin!!

Meidän juniori muuten täytti eilen 2 ja puoli vuotta!! Huh kun aika menee... Yli kolmen vuoden joka tapauksessa menisi ikäero pienimpään jos sellainen vielä tulisi. En nyt jaksa tarkistaa listasta mut oliko muilla samanlaisia eroja? Miten tulevat toimeen sellaisella erolla? Meillä tyttöjen ero on 1 v 7 kk, ja ne on olleet aina ihan paita ja peppu. Jäisikö pienin nyt sit ihan yksin???

Jee, Haidin kanssa vihdoin osuttiin Meseen samaan aikaan, olikos muilla niitä yhteystietoja sinne olemassa?? Jos vaikka pari kertaa vuodessa osuttaisi samaan aikaan linjoille...

Taidan mennä laittaa saunan päälle ja painii tuon maton kanssa sinne, saisi keittiöönkin taas puhtaan maton. Pariksi päiväksi... ; )
 
joox3, kirjautumati
Hellou,hellouuu
Jaahans..ÄssÄ:kin käynyt, kiva ;o)
Tulossa varmaan pian takaisin haaveilemaan ?
Meinaan vaan, kun et raskinut heittää kokonaan pois äippisvaatteita...

Meillä on hei koko talossa akkunat, jotka ei aukea, jihuu!
Joten tervetuloa vaan nosturilla peseksimään yläkerran + vintin ikkunat...
en mee muuten ikinä niin korkeelle ite !
Mikä lie järjen riemuvoitto tuokin, kun taas on insinöörit ( miehet !! )
päästetty taloa suunnittelemaan...aika outo juttu.
Onneks alin kerros saadaan pestyä pihan puolelta suht hyvin.

Siivousvimma ei oo meillä käyny ainakaan yhtään,
lähettääkää pliis meille se, jos näkyy teilläpäin vielä, kiitos !

Perjantai kaksin...aah.
Syötiin ulkona hyvät piffit ( sikahintasta !! )
ja sitten mentiin pubiin muutamalle - eikä ehitty puhumaan mistään kaksin,
kun naapurit tuli samaan pubiin.
Kivasti siinä ilta meni sitten höpistessä.
Ja eilinen meni reissussa koko päivä, kun haettiin tyttö mökiltä pois ja mentiin samointein kylään, kun sielläpäin liikenteessä oltiin.
Kotiuduttiin vasta klo 22.illalla, raskas päivä...

Titti:lle ikäeroista;
meillä on 4,5 vuotta poikien ja tytön välissä,
ja nyt tyttö täyttää pian 5...joten JOS saan tahtoni läpi joskus tässä vauva-asiassa,
tulee isohko ikäero.
Tosin mullahan toi ikä alkaa tulemaan vastaan,
joten NYT heti ois kyllä toimittava, jos meinaa vielä vauvan saada....
Eipä toi ukko suostu varmaan ikinä, kaivoi perskule kumiukotkin kätköistään,
kun päästiin touhuilemaan eilenaamulla... >:eek:(

Mutta mä luulen, ettei ikäerot haittaa varsinkaan,
jos vanhempi lapsi / lapset on tyttöjä.
Niillähän on hoivaviettiä sen verran aina, että pitävät pienestä huolta,
oli ikäeroa miten vaan.

Meillä sitten taas pojista ei ole mitään iloa ollu tytön hoidossa.
Ei niitä juurikana innosta katsoa tytön perään edes sen aikaa,
että kaupassa kävis tai roskat veis.
Mut eiköhän se ole yksilöllistä tuokin.





 
Titti*
Voi hitsin harmi Joox kun ette päässeet kunnolla jutustelemaan olion kanssa... Mutta niin kauan kannattaa taivutella kun on vielä hedelmällistä ikää jäljellä!! Just jostain luin että joku oli saanut ihan luomuna 47 vuotiaana iltatähden!! Ei meillä mitään kiirettä... ; )

Juuri käytiin pitkällä kävelylenkillä, käväistiin vanhan naapurin luona kylässä. Kyllä vähän sapettaa että joillakin on varaa sellaiseen kämppään, kivitalo kolmessa kerroksessa, neliöitä 330!!! Voihan vihtana, kyllä kelpais mullekin!! Ei tarvis tämänkään pesueen mukuloiden kylki kyljessä siellä asustella... Ei oo reiluu ei. Pitäisköhän ruveta lottoamaan...

Nyt ruuan tekoon!!
 
joox vielä
Aivan...huooooooohh..oispa joskus varaa moiseen..
meillä on 70-luvulla rakennettu talo, sii stosi pienet huoneet,yms...kaikkineen 120 neliöö,et eipä sitä tilaa oo meilläkään, oikeesti.

Juu, tohon ikä-asiaan: niin kai sitä vois aatella, et ei oo kiire,
mut alkaa se oma jaksaminen tulee vastaan,
kun nämä nykyset ipanat on jo niin isoja ja "vaivattomia"....

Olio laittoi karitsan uuniin, päästään tänään herkuttelemaan, jipii !
 
Titti*
Ja meillä 120 neliöö kahdeksalle henkilölle!!! Onneksi ei kaikki ole koko aikaa täällä... Niillä naapureilla on alakerrassa miehen työhuone, vaimon "rentoutushuone" ja elokuvahuone, äänieristetty huone jossa on viimesen päälle tekniikkaa, videotykki ja huippuhieno äänentoisto... Joopa joo...

Kyllä me vanhukset vielä muutama vuosi jaksetaan haaveilla, eiks je?? ; )
 
kata...
Moikkis ja heippis Ässälle,tänne vaan kirjoittelemaan!!

Pääsiäisenä saatiin lenssu,onneks mä oon ainut kellä pahin tauti päällä.
ikävää aivastella ihan koko ajan...


Juur kelasin että taitaa meidän pesue olla sakin suurin...eikös?
Mulla biolapsia siis 5 kappaletta ja sitten bonari päälle.Eli 6 lasta meidän kirjoilla ihan virallisesti.
Ja ikäerot on ekan ja kaksosten välillä 4,5 vee sitten onkin 6 vuotta ja näitten kahen viimeisen välillä on 1 vee 11 kk.
Omat hyvät puolensa kyllä lyhissä ja pitkissä ikäeroissa.

Laskettiin juur minkä ikäisiä ollaan kun lapsukaset täyttää 18.Mä oon 38 kun eka tulee täysikäiseks.Ja kun vika täyttää 18 niin oon jo 50!!!
Oi voi...
Se tällä isolla ikäerolla on ikävä puoli.Oon varmaan jo 10 kertanen mamma silloin kun Miskasta tulee täysikäinen!!!!=)

Meilläkäin haaveillaan tuohon liiteriin jossa vanha kanalaosasto että siihen tehtäis sellanen harraste-oleiluosasto.Lasten pelejä,biljardi ja muut isot koronat sinne ja sitten bänditavarat.Ei tarttis kuunnella aina ihan pakosta soittemisia...
POrukka aika in tällä hetkellä tuosta soittamisesta ja mä tykkään kans.Oma bändi kokoon vaan.

Muuten ihan kivasti tilaa meillä,isommasta saunaosastosta haaveillaan.Meillä yläkerrassa on 5 makkaria ja saunaos alhaalla k,khh olkari ja työhuone sekä veskit tietty.
Ja varasto.
200 neliöö mutta tosiaan mahtuis pienempäänkin mutta isompi olis kiva!PAitti siivoomisen kannalta!!!=)

Nyt iltapalaaa katraalle!!!
Moikkis!!
 
Haidi kirjautumati
Huomenet
Tauti jyllää täälläkin, eilen esikoisen kanssa päivystyksessä, kuume paukuttelee 40 ja kova yskä, välillä päätä särkee jne. Lääkäri tykkäsi, että virustautia vaan, mutta käski tulla takaisin jos ei kuume nyt parissa päivässä ala talttumaan.
Se alkas olla loma lopuillaan...nyyh...mut on sitä jotain saatu aikaiseksi, siivottua, ulkoiltua jne. eilen innostuin ompelemaan (peruskoulun käsityötaidoilla) ja nyt komistaa uusi liina keittiönpöytää, vielä alakapan meinasin värkätä kun samaa kangasta on jäljellä mistä yläkappa ja tuo liinakin on.

Ikäeroja...ihan piti alkaa laskea, esikoisen ja kakkosen välillä on 2.5v, kakkosen ja kuopuksen välillä 3,3v ja nyt sit oliskin iso väli jos nelonen tulisi joskus tähän maailmaan. Esikoinen täyttää tänävuonna 17, kakkonen 14 ja kuopus 11v...kait se on vaan myönnettävä, että minäkin vanhenen 33 täytän...juu juu "lapsentekoikää" on vielä jäljellä, mutta kun tuo olio on minua jonkinverran vanhempi ja jotenkin olin ajatellut, että jos nyt ei kuitenkaan rollaattorilla tartteis oman lapsensa rippijuhliin tulla...siks sais se nelonenkin tulla tässä ihan pikaisesti.

Olio on taas karannut maatilalle hommiin ja meillä on ihan hiljaista, muksut nukkuu vielä ja saavat nukkuakin niin pitkään kun unta riittää kun on viimeinen loma-aamu.
Nautin tästä hiljaisuudesta...jos laittais kohta oliolle viestii, tulisko se meidätkin hakemaan myöhemmin sinne ulkoilemaan. Hmm taidankin laittaa suljetulle teille linkin mistä voitte kurkistaa missä vapaa-aikana lymyilen, saatte samalla vinkin kesäisestä lomakohteesta, sinne tullessa saattaisitte nähdä vilauksen Haidista, jonkun orin kanssa:)
 
Titti*
On tää kun ei meinaa koneelle päästä kun nuoriso valloittaa aina koneen... = (

Tää päivä muutenkin on mennyt tyttöjen halailuun, aika monta päivää olivat poissa niin piti pari tuntia rutistella tuolla sohvalla niitä. Pienempi on vieläkin kipee, jää varmaan huomenna kotiin.

Oliokin saapui mutta sitä ei kyllä ollut ihan niin ikävä... ; ) Heti se rohmus jääkaapista kaikki ruuat ja kuorsasi sohvalla ja yritti tissejä rutistella... Voi vitsi mitenhän saisi jatkettua tätä oliovapaata pääsiäistä!! No toi se mulle Burberryn parfyymiä että "ihan kiva kun tulit kotiin.." X )

Täytyypä käydä kattoo Haidin vinkit, kesällä vois lähtee taas karkuun tota hunnilaumaa jonnekin päin maailmaa. Pari viikkoa menee varmaan tuolla pohjosissa kotiseudulla mut toiset pari viikkoa pitäis keksiä jotain.

Huoh, huomenna taas töihin, toooodella kiire viikko tulossa että ehkä sit iltaisin enemmän ehdin kurkkia tänne, katellaan...
 
ohdakkeenkukka - vihdoin kotona
Huomenia ja aurinkoiusta alkavaa viikkoa :}

Olen kotikoneella (!!!) ja sairaslomalla. Aivan kuten aavistelinkin, eihän muuttoa voi edes harkita ilman kunnon virustartuntaa. Mut nou hätä, on niin ihana fiilis olla taas kotona että pari saikkupäivää sopii vallan mainiosti tähän väliin.

Titti, mulla oli sama juttu ton oviksen kanssa. Luulin oviksen oireista päätellen olleen tiistaina mutta yllättäen pe ja la alkoi taas limailut ja eilen vasta kohdunkaulakin vetäytyi ylös. Mutta illalla oli jo nännit kipeenä :/

Tikut jätän ensi kierrolle jos niitä vielä tarvitaan :D

Taloista jutellaan..meillä on virallisesti neliöitä 78, kun yläkertaa ei lasketa niihin mukaan alhaisen huonekorkeuden vuoksi (korkeimmalta kohdalta 190cm, aavakatto) mutta sieltä vielä pari makkaria löytyy. Oli jo puhetta laajennuksesta tai isommasta talosta. Mä en kyllä enää lähde ihan helpolla muuttamaan, ei ei ei....saavat kuskata mutkin pahvilaatikossa.

Pitää hakea puita takkaan lisää, täällä on aika viilee :/
 
mirella76
Huomenia tännekin,

Ihan hirveet masukivut oli tuossa sunnuntaina...kaksinkerroin makoilin sängyssä ja tiuskin oliolle.Raukka ei tienny et mitä tekis kun huusin et tuu silittämään masua ja samaan hengenvetoon et älä saatana koske muhun...juu,mut nyt helpottaa sillä saralla.
Pääsiäinen meni muuten ihan hyvin...muksut söi suklaamunia aamusta iltaan kun mummolassa on tapana piilottaa munat ja sitten etsitään.Muuten ihan hyvä ja näin mut ku se asunto on vanha koulu ja tilaa on...eli piilojakin sen mukaan.Kotona ei sitten piilotettu mihinkään kun annettiin jokaiselle muutama ja sillä selvä.Ne on syömäti vielä kaikilla...

Kellonsoittajiakin kävi ikkunan takana ja niitä sitten heiteltiin kananmunilla (hahhahhaa)Olio pääsi toteuttamaan itseään..Juu,eli vauhdikas pääsiäinen.

Tääl ollu siivousintoilijoita liikkeellä,saa tulla tännekin siivoomaan=)Minen jaksa...

Nyt mentävä aamupalaa laittamaan...
 
Haidi kirjautumati
Arkihuomenet
Mietin täällä jäänkö kotiin tuon potilaan kanssa vai lähdenkö töihin???
Iso mieshän se jo on, mutta en millään raaskisi jättää tuossa kuumeessa yksin kotiin. Tuskin tarvitsisi yhtä päivää edes korvata kun työharjoittelulle asettamani tavoitteet täyttyvät, perjantaina on jo arviointikin. Olio on niin pöllö näiden sairauksien kanssa, ettei osaa tehdä yhtään mitään jos tarve vaatii.
Jaahas mietin vielä kauppareissun ajan...nyt hakemaan leipää ja muuta tykötarvetta, et pärjää huomiseen isompaan kauppareissuun.
 
Titti*
Pikaiset huomenet!! Kiva että porukat on selvinneet pääsiäisestä!! Kuten varmaan huomaa mulla on ollut ylimääräistä aikaa... ; )

Pääsikö Ohdakkeenkukka kuitenkin kylvämään koko pääsiäisen?? Että tiedetään odotella tuloksia... ; )

Meillä pienempi tyttö jäi tänään kotiin mutta ei eilen illalla ollut kuin 36,9 että varmuuden vuoksi nyt lepää tän päivän. Mulla taas yskä karhentelee keuhkoissa, ei edellinenkään ehtinyt vielä kokonaan häipyä ja uutta taitaa taas pukata. Mur.

Mikäs siellä Mirellan massussa nyt kiukuttelee?? Se km vai? Kurjaa että noin kiusataan vielä jälkikäteenkin..

Nyt vähän töitä, palaillaan!!
 
Tehotyttö.
Pikaisesti huikkaan huomenet! Alkaa käsi jo puutua, kun yksikätisenä täällä kirjottelen...

Laitoin albumiin teille vähän myöhästyneen pääsiäistiputervehdyksen :) Ei ole samat tiput, jotka tuolla ex-kermit ketjussa, jos ootte taustaillu...

Palaillaan,
Tehis
 

Yhteistyössä