ISOmpaa pesuetta haaveilevat 18

  • Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti
Tehotyttö.
Ei varmaan kantsis sanoa tätä, mut mullahan toi neljäs näky testissä tosi aikaisin. En kerinny vielä mitään oireita edes mietiskellä. Mulla kun oli/on tota pitkää kiertoa, niin olin vaan tekemässä kierronvarmistusnegaa. Eli piti olla satavarma, ettei testiin mitään tule.
Ultrassa sitten varmistui nuo päivät niin, että eka "roskishaamu" tuli muistaakseni neljä päivää hedelmöittymisestä, ihan uskomatonta! Luulin tietenkin, että olikin tapahtunut jo aikasemmin ja testailin uudelleen. Apteekin testi näytti ihan kunnon plussan jo 8vrk hedelmöittymisestä :)
Oireita en tosiaan nyt muista millon tuli, kun ei niitä sit tarvinnu tarkkailla.
 
kata..
Mä tunsin kiinnittymisen tästä vitosesta.Viikko sen jälkeen kun Tampesterin kylpylässä ilman kumiukkoa touhuttin...=)

Kerta riitti.
Sellasta erityisen kovaa vihlomista ja kipua.OIreet voi tulla tosi aikasin juu,viikkoa ennenkin testin tekoa.Toisethan ei tee ees testiä,oireista päättelevät vaan!!

Mulla kävi kerran voroja myös,tais olla jotain tuttuja pojuja sillä tiesivät että olin poissa viikonlopun,olivat parvekkeen ovesta tulleet ja syöneet mun ruuat ja lukeneet ja kommentoineet mun kirjoituksia...Runotyttö olin siihen aikaan ja kirjoitin biisejäkin.
Oli kyllä kamalan ontto olo kun tuli kotiin ja näki että koti oli myllätty.Ja se että poliisi tuli ja tutki,luki niitä mun juttuja ja sekin oli nöyryyttävä kokemus.

Ei siis olleet mitään sellasia tuttuja,oltiin festareilla treffattu,en ees nimiä tiennyt.Tulivat samaan kaupunkiin ja "saattovat" mut .Mä nuori ja naiivi,kerroin että lähen Turkuun viikonlopuks.
Talkkari sanoi että joo,hän katto kun kaks kaveria kantoi pyörätelineen tuohon parveketta vastaan ja kiipes sisään.
Eikä tehnyt mitään!!!

No,nyt taas mentävä!
 
Titti*
Joo mäkin viimeksi sen plussan sain jo 3+4 kun jo edellisenä päivänä tiesin sen varmaksi oireista.

Ohdakkeenkukka salaa käynyt toisessa ketjussa miettimässä oireita!! Voi niitä meidänkin kanssa pohtia, elä yhtään ujostele... ; ) Olkoon sitten muka tai oikeita oireita. Kaikilla meillähän niitä molempia on ollut. Mä jo hölmönä mietin mun ruokahalua, viideltä söin kunnon lämpimän ruoan ja nyt jo piti kaksi leipää syödä kun nälkä kurnii suolissa... Se on kyl varmaan mukaoire... ; )
 
joox3, kirjautumati
Täällä ollaan ;o) !
Kiva, kun joku olikin kaivannut....
tää P#R%kleen värkki ei pelannut eilen ollenkaan,
enkä ois tietty ehtinytkään koneelle kun lähdin ajoissa Stadiin tapaamaan
ystävääni, enkä kovin ajoissa sitte kotiin tullu.
Pojilel etsin sieltäkin niitä ulkohousuja, mut ei.
Yhdet collegehousut löysin kummallekin, ja itelleni uudet ulkohousut
( lastenvaateosasto, alerekki...)
joskus oikeen naurattaa, kun ostan housut lastenvaateosastolta vielä,
kohta mummuiässä oleva akka...hih.
Mutta eipäs jää turhaan sitte tyhjää pussia pyllyyn ja reisiin,
siellä kun sitä tavaraa ei mulla paljon ole >:eek:/

Nojuu, olio oli pärjänny lasten kans hyvin,
tytöllä poski auki ja peukku murtunut ( tippui keinusta )
toisella pojalla kamala herpes huuleen puhjennu...jasitärataa...
Poika sai mummiltaan ton herpeksen, kun mummi ei uskonut,
että se tarttuu, jos lapsia pussailee.
Niinpä se tarttui iäksi tähän poikaan, joka on mummin lellikki...
eikä toi usko vieläkään, että herpes tarttuu,
otin nyt apteekista ihan sellaisen "toimintaohje"vihkosen, jossa kerrotaan kaikki faktat herpeksestä ja sen tarttuvuudesta.

Oliolta yritin kysellä vauva-asiaa taas - ja vastaus on ehdoton EI.
Tosin sitte se katsoi taas uusia taloja, joissa "makuuhuoneita pitää olla paljon...hmm...ainaskin neljähän me nyt tarvittais..."
ja sitte se katsoo mua sillai oudosti.
WTF ?? olio mikä olio.
Minäpä tein heti omat johtopäätökseni tosta, mut tod.näk.se ei ole perumassa ehdotonta vauvakieltoaan kuiteskaan.....BLääähhhHHh!
Samaan paattiin vaan tämäkin jäbä !

Jaahans; tääl on mukaoireita ilmennyt...jipijipi..oisko ne kuiteskii ++++
Kestänksmä tätä jänskäilyy ?
Ai kymmenen päivää...? Ei tuu kuuloonkaan ! Testipäivä on aiemmin...eiks o ?

Nyt aamupalalle, pojat lähti tarpomaan tonne kamalaan lumimyräkkään...
toivottavasti nuo ehtii kouluun ajoissa edes.

Heips kaikille *=o} !
 
Haidi kirjautumati
Huomenta
Hät tsiuu...tauti tulossa nyt meikäläiseen, nokka tukossa, aivastuttaa ja palentaa, kotona ainakin tänään...hitto perjantaina työharjottelun arviointi, pakko kait huomenna vaan mennä jos ei kuume nouse. Ei ole minun tapaista mennä tartuttamaan muita, etenkään vanhuksia, mut nyt kyllä pakkorako tuon arvioinnin vuoks. Sinne meen vaikka kuumeessa!

Lunta tyrkkäs sit viimeyönä jonkun 30cm ja edelleen sataa hiljalleen. Ei käy kateeks niitä jotka autoilla joutui aamulla lähtemään. Pihaa ei oltu aurattu, taisi meidänkin olio ottaa pari kertaa eestaas ennen kun pääsi liikkeelle.

Sain hyvän viestin kännyyni ja koska mulla ei ole teidän numeroita, laitan sen tänne...tää on just kaikille naisille:)

Onko hevon vitun siemeniä myytävänä? Voiko pillunpäreistä rakentaa talon? Paljonko on helvetin 16? Jos nainen antaa kaikkensa, voitko ottaa hänen polkupyöränsä? jos ylähuuli on pyöreä, niin millainen on alahuuli? Jos nainen sanoo, että älä laske sisään, niin ketä hän tarkoittaa? Jos nainen tahtoo, että tulet takakautta, niin tarkoittaako hän saunanikkunaa? Jos et tiedä vastausta näihin kaikkii kysymyksiin, niin lähetä tämä viesti eteenpäin 10:lle kaverillesi!

 
Papu75*
Huh huh... pääsin kun pääsinkin töihin. En olis kyllä päässyt ilman nelivetoa, täällon ihan mahoton sää! Lunta tulee kuin ryssän helvetissä, tietä ei pellosta erota, aamuyöstä ilmeisesti aloittanut tuon pyryn. Muuten kyllä nauttisin ja tykkäisinkin tällaisesta myräkästä, mut nyt ollaan (siis pitäisi olla) liian lähellä kevättä!

Ohdakkeenkukka ja tietty muutkin; täällä saa ja _pitää_ ihmetella ja arvuutella oireita! Minä ainaskin haluun jännätä teidän kanssa plussaa! Jota ahkerasti täällä peukutellaan! Ja tuosta plussatikusta piti kanssa sanomani, mulla on kanssa apteekin testillä näkynyt aina selkee plussa jo päivää ennen menkkojen alkamispäivää... joten... 10 päivää? bd bd bd!!!!

Jopas oli Jooxin olioilla ollut homma hanskassa... ja hanskat hukassa? No, muksuille sattuu ja tapahtuu, vaikka vieressä seisois. Hassua, meillä on vanhin poju saanut kanssa huuliherpeksen mummilta!! Vaikka kanssa joskus vein sellaisen esitteen jossa selitetään että se yskänrokko huulessa on tarttuva virus.. Ei ymmärrä, ei ymmärrä..
Mä olen kanssa löytänyt itselleni housuja ja joskus takinkin (samanlainen kuin aikuisilla, puolet halvempi!) lastenosastolta. Nyt on kyllä tuo takalisto levinnyt, etten uskalla mennä kokeilemaan... Mulla vaan on niin pirun lyhkäset koivet, että harvoin löytää oikeen mittasta housua aikuisten osastolta :( No, pysyypähän tukevammin pystyssä :)))) !

Kiitti Haidi viestistä, tarttee näpytellä se kännyyn ja laittaa kiertoon! Voisin kyllä laittaa kännynroni tuonne suljetullekkin.

Joox, eikö teidän oliota saa käännytettyä? Rähmä, kyllä se jotenkin pitäisi toimia (siis en mä epäile etteikö SE toimi, vaan vauvakuumeesta puhun)!!
Minä aloitan tämän kierron jälkeen täydellisen käännytyksen! Lähetkös Joox mun kanssa kylvämään vauvakuumetta!?!?? Voitais yhessä miettiä kaikkia mahdollisia käännytyskonsteja ;) ja viilailla kirveitä!jos vaikka panttais siihen asti =))))) Eipä taida kyetä... itekkään ;)

Jahas, faxi sylkee paperia siihen malliin että tarvii vissiin vetää töpseli irti ;)
 
joox vielä
Papu; Kiinni veti !
Eikun tuumasta toimeen....vaimitensenytoli ...

On se kumma kun olio vonkaa jokatoinen ilta vähintään römpsää,
mut ei ole valmis omia piuhojaan poikki pistämään,
eikä ikinä halua enää lapsia, ja aikas harvoin istä kumiukkoakin esiin kaivaa....
ota nuista perskeleistä selvää....

Otitko jo sen töpselin irti, että saat rauhassa meille kirjotella ;o) ?

Voi vitzinwitzi flunssan oireita Haidilla...niin muuten täälläkin.
En suostu, en.atshiuuuuuuuuu...ei.ei käy !
 
Papu75*
joox, älys faxi ite hiljetä ;)
Ei sitten muuta kuin tuumasta toimeen, suhinaa!!!! Mut sä kuiteskin plussaat nyt niin sitten mun tarvii lähtee itekseni "sotapolulle"! Hehhehee... römpsää =) sama vonkaaminen meilläkin on, jos olio on hereillä kun mä tuun nukkumaan, merkillistä... Kumeja meillä ei ole nähtykkään, muutakuin ilmapallojen muodossa.

Haidi ja Joox; se on vain lumiallergiaa!!!!!! Keväällä tuppaa tuo lumi aivastuttamaan, ette te oikeesti kipiäksi ole tulos!
 
joox lisää ; PeeÄs
Aiijjuuuuu...
sitähän se olikii ;o)...lumiallerkiaa.
Noilla olioilla on siihen muuten tooosi "hyvää" lääkettä !
( se pumppu on siinä vyötärölinjan alapuolella...lääkitkäämme siis oikein hyvin,
ettei allerkia iske X-) )
 
Haidi kirjautumati
Pumppu vyötärön alla...ha ha hah...johan teil on jutut.
No meillä on sit torjuttu allergiaa aamuyöstä...olio oli kait miettiny sitä edellisillan riitaa ja tarjos sitä kuuluisaa SS:ää, eli sovintoseksiä...helevetti 3 jälkeen aamuyöstä, kun olis niin makeesti nukuttanu...no ei muuta kun ratsaille vaan ja taas nukutti makeesti:) en siis jaksanu lähtee aamulla töihin:) no ei oikeesti kun tää tautihyökkäys se kotiin jätti.
 
Papu75*
Joo, joo, vai on ollut Haidilla sellaiset laukkakilpailut ettei töihin edes jalat kantanut ;)))))
Niin, voisihan siihen todeta, että onhan ne kukkaset ja suklaarasiakin ihan kivoja ;)
Hei, voisiko joku vähän lahjoittaa mulle työintoa ? Pliide?? Muuten mä en pääse ikuna kotiin ja voi sitten jäädä vaikka allergialääkitykset saamati ...

Just.. eikä edes perjantai vielä =O
 
Haidi kirjautumati
Papu hei...kun minä nyt olen vielä keskeneräinen hoitaja niin miten se on noiden allergialääkkeiden kanssa...otetaanko ne suun kautta vai suppona? Ajattelin vaan, että suppona ei taida toimia kun oireet ei helpota...vai pitääkö niin ku kaks kertaa päivässä ottaa, vai peräti kolme? Miten minä muistelen, että pahoissa allergiaoireissa täytyy olla tarvittaessa...eli tänään aina kun aivastuttaa:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
No nyt kyllä karkas mopo käsistä...pitää mennä ottamaan vähän kuumaa juotavaa, kun se "supppo" on töissä!
 
joox:in resepti
Eikös tuo perskeleen olio tienny vastauksen ihan jokaikiseen Haidin
laittamaan kymysykseen...
Laitoin s-postilla ton kyssärin sille....
tässä nämä....hirnuin tääl maha vääränä ;o)

Onko hevon vitun siemeniä myytävänä? EI
Voiko pillunpäreistä rakentaa talon? Voi, mut voi kestää vitun kauan.
Paljonko on helvetin 16? no 16
Jos nainen antaa kaikkensa, voitko ottaa hänen polkupyöränsä? Tottakai
jos ylähuuli on pyöreä, niin millainen on alahuuli? Soikea
Jos nainen sanoo, että älä laske sisään, niin ketä hän tarkoittaa? Imurikauppiasta tietenki
Jos nainen tahtoo, että tulet takakautta, niin tarkoittaako hän saunanikkunaa? Ei

( must tuntuu,et ton huulijutun se on raukka testannu siellä offiisissaan itekseen )

Niin aijuu resepti !
LÄÄKE pitää ottaa näin:
Aamulla suoraan sille tarkoitettuun kosteahkoon koloseen - fiiliksen & oireiden mukaan
myös suun kautta käy.
Iltapäivällä - samoilla ohjeilla, mutta toisinpäin kuin aamulla
( eli jos aamulla meni kolon kautta, ota suun kautta iltapv.ja toisinpäin )
Illalla - suppona

Jatka tällä reseptillä 4-5 päivää, niin eiköhän oireet helpota.
Ellei olio sitä ennen muuta vakituisesti vaikka työpaikan nurkkaan asumaan
ihmetellen, mikä helvetti muhun iski....

Ja jos EI vielä helpottaneet-soita oliolle ja kutsu se naisellisen
viehkeällä kutsuhuudolla takaisin kotiin ;o)
 
Tehotyttö.
Voi ei teitin juttuja! :-D
Ja minä en kerkiä nyt oikein jaapattamaan. On muuten isäntä kotikonttorissa. Oli kyllä eilen töissä jo päättänyt ennen kuin häntä taas muistuttelin siitäkin mahiksesta eilen illalla... Ei taida kyllä tänään tulla kotikonttoriseksiäkään, kun menee nuo rytmit noilla lapsukaisilla vähän ristiin taas ja isotkin tulee aikasin koulusta.
Vai allergialääkitykset, HAHAA...

Tänään aamulla olin kovasti lähdössä kuopuksen neuvolaan ja olin ilmoittanut, etten pääse sen vuoksi esikoisen koululääkäritarkastuksenkaan. No, tulipa siinä sitten vilastua vielä neuvolakorttia ennen lähtöä. Neuvola onkin huomenna, joten meninkin sitten esikoisen tarkatukseen. Pikkasen meinaa välillä nuo langat sotkeentua... :)
Lääkärin todistamana meillä on murrosikä hyvällä alulla eli enpä ole hourinut. Ou nou, minun pieni poika, sniif :'(

Ja kaikki oireet tosiaan tänne yhteisesti pohdittavaksi. Se on kivaa!
Luulen, että täällä saattaa hyvinkin vasta sitä ovista puskea ja siitä tuo armoton turvotus. Nyt ei kyllä sitten ammuta kovilla. En ihan vuoden viimeisille päiville taida haluta. Tosin meillä syntyneet 40+2, 40+1, 40+6 ja 41+4, joten olettaa vois yli mentävän mahdollisella seuraavalla kerrallakin. Vaikka mulla meinaa olla fiilis, että "Lahja" on meidän kuopus, taas vaihteeksi ;-)

Jatkuu taas joskus...
 
Titti*
Täällä sitä ollaan keritty jo turisemaan ummet ja lammet kun toiset vaan raataa töitä niska limassa!!! No mut nyt on laskut tehty ja suurin paniikki poissa. Seuraavaa paniikkia kehittelen...

Kyl noi oliot joka paikassa mielellään sitä suppoa ovat tarjoamassa, rupesi eilen taas nyppii kun toinen nylkyttää kuin rakki jalkaa vasten... Ääh, nyt ei kyllä todellakaan ole yhtään himokas olo, ei jaksa vaivautua. Hirvee stressi pukkaa duunin takia ja toinen vaan mouruaa vieressä.. Huoh.

Pakko jatkaa taas ettei pyöreään huoneeseen tarvi ensi viikolla roudata...
 
Haidi kirjautumati
Titin olio ei tiedä onko koira (nylkyttää jalkaa vasten), vai kissa (mouruaa vieressä)...hei mutta nythän on maaliskuu...eikös se oli kollien pahinta kiima-aikaa???
Mouruuminen kuuluu pihalta aamuyöstä ja kitkerä kusi haisee nurkissa, autonrenkaissa jne. no toivottavasti ei teidän nurkissa:))

Eläinrakasta porukkaa:))) katotaan nyt kuin käy...niinhän se muinoin lupas meidänkin olio, että pannaan kun kanit, sitten kun ei enää ole vaaraa että mun koulu raskauden vuoks jäisi kesken...ja arvaatte tietysti että mulla on kalenteriin laskettuna se "kanikuukausi" jolloin voi aloittaa ja sehän on huhtikuu:)))))))) Eikös se ole parasta kylvöaikaa tää kevät? En minäkään välttämättä joulukuun vauvaa hakua, mutta loppupelissä ihan sama, kun vaan tulisi. Toisessa keskenmenneessä raskaudessa mulla oli LA jouluaattona 2003 ja tää km tuli äitienpäivänä...että hyvin on pyhät edustettuna:(
Tuli muuten mieleen et se hoitsu gyneltä ei oo viel soittanu mulle , vaikka lupas, pitänee ottaa kapula kouraan ja pirauttaa sinne, että mihis ne ohjeet jäi???

 
Papu75*
Titille tsemityksiä, elä kerää ressiä!! Merkillisiä välillä (siis välillä?????) nuo oliot... esim. juuri tuo koira/kissa/räplää ite hervantamiäs jutut, ei ne oikeesti kiihota hei!!! Ei meilläkään, toivottavasti ei Tittilläkään, kusi haise nurkissa.

Kylvöaika rupeaa olemaan parhaimmillaan, paitsi tietty heiltä joilla on jo siemenet vaossa!!
Kanikuukausi.. hmmm...:} Ompas tosiaan ollut pask...set km päivät Haidi :( !

JokaKodinSäännöt

§ 1.
> Äiti on oikeassa
>
> § 2.
> Äiti on aina oikeassa
>
> § 3.
> Jos joku on eri mieltä äidin kanssa, katso edellisiä pykäliä.
>
> § 4.
> Äiti ei makaa - hän mietiskelee
>
> § 5.
> Äiti ei laiskottele - hän tarvitsee lepoa.
>
> § 6.
> Äiti ei ole myöhässä - hän ei ole nyt paikalla
>
> § 7.
> Äiti ei riitele - hän perustelee
>
> § 8.
> Äiti ei lueskele lehtiä - hän pitää itsensä ajan tasalla
>
> § 9.
> Äiti ei juoruile - hän selvittää asioita
>
> § 10.
> Äiti ei vehkeile toisten äitien kanssa - hän kasvattaa
>
> § 11.
> Äiti ei huuda - hän painottaa asiaa, jotta kaikki kuulisivat
>
> § 12.
> Äiti ei hauku - hän neuvoo
>
> § 13.
> Äiti ei juo - hän maistelee
>
> § 14.
> Menet äidin luokse oman ideasi kanssa - palaat äidin idean kanssa
>
> § 15.
> Mitä enemmän kritisoit äitiä, sitä huonommin menestyt elämässä
>
> Hyväksytty Pelastakaa äidit ry:n vuosikokouksessa (ry = rekisteröimätön
> yhdistys)
 
ohdis - saikulla
Ei jummijammi mikä määrä tekstiä tääl taas on enkä ollu ku aamupäivän poissa :O

Noh, mä kävin siellä toisessa ketjussa koska mua jotenkin hirvittää alkaa ruotimaan näitä juttuja "tuttujen" kanssa :D
Enivei, teidän iloksi nyt sit copypastena:

- nännit on kipeät (normaalisti rinnat voivat kipeytyä tässä vaiheessa kiertoa muttei nännit)

- rinnat ei ole kipeät (ks. yläpuolelta)

- pahoinvointia satunnaisesti (muutamia kertoja odotellut mielenkiinnolla että tuleeko ylös)

- menossa luteaalivaihe mutta kuivuudesta ei tietoakaan. Valkovuotoa ynnä muuta kivaa..

- väsymys. Nukkumatti tulisi milloin vain..paitsi iltaisin ku koittaa oikeasti nukkua.

- vihlaisut. Ei niinkuin ovisvihlaisut vaan sellainen repivä viilto hieman ylempänä kuin oviskivut.

- sairaanhoitaja mittasi lämpöä 37,1

- ...kävin sitten dippaamassa ovistestin. Ja kaksi viivaa siellä on, vaikkakin toinen haaleampi mutta selkeä. (toim. huom: toisessa ketjussa oli plussanneita joilla oli ovistikku näyttänyt ovista vielä viikkoa oviksen jälkeen)

Ja ovishan mulla luultavasti olikin jo kp 11 tienoilla (nyt mennään kp 19)
En tiedä sitten onko nää muka-oireita vai the oireita, se jääpi nähtäväksi...testiä vois aatella varmaan alkuviikolla.

Miltähän näyttää hevon pillun päreet ja tuliskohan niistä nopeemmin pärekattoa kun normi pillunpäreistä koska voisi aatella että ne on hitusen isompia..
 
Papu75*
Okukka- mulla on hei nuo vihlasut, väsymys ja tuo "kuivan kauden" runsaampi valkkari meinannut plussaa =))) bd bd bd!!!!! Muistaakseni Senora (kermeistä->ex-kermeistä) teki ovistestin kun oli jo tehnyt plussa r-testin ja hällä oli tullut kaksi vahvaa viivaa siihen!!
 
Haidi kirjautumati
Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi...sanontoja esim. "tuhannen pillun päreiksi"???

Sain käsiini erään etymologisen selvityksen pillun päreistä:

Pillun päreitä käytettiin vielä 1800-luvulla, ennen laudeliinojen keksimistä, saunoissa naisten alapään suojana. Ymmärrettävistä syistä olosuhteet maaseudulla olivat tuolloin hygienian kannalta erittäin puutteelliset, eivätkä miehet yleensä käyneet "esipesussa" ennen lauteille istumista. Lauteet siis suorastan kuhisivat erilaisia mikrobeja ja bakteereita, varsinkin koliformisia bakteereita.

Pillun päreet eli "vitukkeet", kuten niitä tuolloin kutsuttiin tehtiin tavallisista männyistä vuolluista päreistä muotoilemalla ne naisen omien muotojen ja käyttötarkoituksen mukaan. Luonnollisesti ne olivat alussa puunvärisiä, mutta muuttivat sitten väriään mitä enemmän niitä käytettiin. Ihan pärekaton harmaiksi ne eivät sentään ehtineet.

Sanonta "Tuhannen pillun päreiksi" on syntynyt luonnollisesti siitä, kun miehet ovat arvioineet puun kokoa ja sen riittävyyttä erilaisiin käyttötarkoituksiin. Naisille varattiin tietysti oma puu vitukkeisiin eli pillun päreisiin.

"Tuo mänty riittää varmasti tuhannen pillun päreiksi", on varmasti ollut tuttu sanonta eri puolilla Suomea.


 

Yhteistyössä