ISOmpaa pesuetta haaveilevat 18

  • Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti
joox & toppahousurock
Toppahousu-inventaario; viime talvena meni noin 12 housut per jäbä,
tytöllä kahdet, joista toiset jouti vielä kiertoonkin.
Tänä "talvena" on mennyt tähän mennessä 10 housut per jäbä,
tytöllä puhki asti 2 pukua,yhdet housut.
Tää siis vain talviaika, välikaudet erikseen sitten...silloin niitä vasta kuluukin!

Tähän lisäksi kaikki muut vaatteet, niin saa jonkunasteista käsitystä myös siitä,
miks olio miettii, ettei meillä ole varaa yhteenkään lapseen enää....

Onneks tyttö saa serkkutytöltä edes jonkunverran vaatetta,
mutta kun ovat muuten samanpituiset, serkku on vaan paksu lapsi,
niin ei kaikkea voi käyttääkään...

Kaipaan kauppaa jossa ois housut "osta 20, maksa 15"....Arvatkaa, mitä huomenna ostan kun pääsen Tarjoustaloon shoppaileen ??!
 
joox & toppahousurock
Toppahousu-inventaario; viime talvena meni noin 12 housut per jäbä,
tytöllä kahdet, joista toiset jouti vielä kiertoonkin.
Tänä "talvena" on mennyt tähän mennessä 10 housut per jäbä,
tytöllä puhki asti 2 pukua,yhdet housut.
Tää siis vain talviaika, välikaudet erikseen sitten...silloin niitä vasta kuluukin!

Tähän lisäksi kaikki muut vaatteet, niin saa jonkunasteista käsitystä myös siitä,
miks olio miettii, ettei meillä ole varaa yhteenkään lapseen enää....

Onneks tyttö saa serkkutytöltä edes jonkunverran vaatetta,
mutta kun ovat muuten samanpituiset, serkku on vaan paksu lapsi,
niin ei kaikkea voi käyttääkään...

Kaipaan kauppaa jossa ois housut "osta 20, maksa 15"....Arvatkaa, mitä huomenna ostan kun pääsen Tarjoustaloon shoppaileen ??!
 
Tehotyttö.
Perse, kirjotin tänne just pitkän jutun ja se katos taivaan tuuliin, kun tuli just jotku huoltokatkos tms.

Arvatkaa viittinkö ja ehdinkö kirjottaa uudelleen :-/

Hiton hiton hitto!

Tehis

P.S. Meillä yhdet toppikset per nenu sekä poika että tyttö. Riittäny aina. Pojalta vielä menneet kiertoonkin aina. Outoja?
 
Papu75*
just joo... mulla kävi ihan niinkuin tehiksellä, kirjoitukset häipy bittitaivaisiin.. ja Jooxilla tuli kahteen kertaan, onko tää ny reiluu??

Mitähän siinä nyt oli.. ainaskin kehuin Ohdakkeenkukan poikia taidoistaan!! Jaa.... sitten myös ihmettelin mitä ihme ämmiä on ollut/ on liikkeellä ja sitäkin ihastelin, että täällon myös oikeen tosinaisia, kirveet ja kaikki ! (Mullakin on oma metsäpuukko, moottorisaha ja trimmeri ;)))))

Jessus mikä määrä jooxin pojilla menee toppiksia!!!!!! Tuohon voi sanoa että kannattaa ostaa kuitenkin kallista, se kestää paremmin kuin ne halppis housu ja tulee loppujen lopuksi halvemmaksi, meillä ainakin toimii.

Hmmm. ainiin ja niistä sukista; meidän nuorimmaisella herralla on kokonainen muovikorillinen täynnä _parittomia_ sukkia! Mihin voi sellainen määrä hävitä sukkia?????? Saatiin kerran anopilta sellaisia sukka nipsuttimia millä laitetaan sukat yhteen ennen pesua, pysyy hyvin tallessa ja helppo parittaa... varsinkin jos niitä käytettäisiin joka kerta ;)

Nyt mä meen, soonmoro!
 
ohdakkeenkukka - taas
Papu, kun muutin olion kanssa kimppaan, niin se ihasteli ja ihmetteli kun mulla löytyi kaikki talonrakennusvälineistä (muutinhan remppatalosta) autonkorjauslaitteisiin (mulla oli vanha porsche jota remppasin) :D
Nyt se on ominu kaikki ja piilottanu autotalliin :(
Mun isä onneksi ymmärtää, sain siltä vuosi sitten synttärilahjaksi uuden akkukoneen <3

Jooxin penskoille pitäisi etsiä peltihousut, missä aavikolla te asutte? :D

Olen muuten kaukaa viisas..kopsaan tän tekstin ennenku lähetän..
 
joox lisää
Pääsinpäs tänne vielä....
joku ihme huoltohommeli kummitteli täälläkin,
eikä meinannu mua mihkään päästää........pah.

Juu, me asutaan paikassa, jossa paljon hiekka -ja sorateitä-ja asfalttia tietenki.
Pojilla on "äärettömän hauska" harrastus: juostaan täysillä ja
sitten heittäydytään polvilleen maahan niin, että kumpikin polvi housuista on kerrasta niin hajalla, ettei korjata voi....
Tää on kuulema oikein villitys koulussakin.
Jee.
JA aivan sama, kuinka paljon huudan asiasta,
ne tekee sitä kuitenkin....PRKL.... >:eek:/
Jossain vaiheessa paikkasin just noilla kivoilla liimattavilla vedenkestävillä paikoilla polvet heti uusista housuista, ennenkuin hajoaa,
mut eipä siitä ollu mitään hyötyä.
Samallatavalla saivat hajalle noi...
nää 9-vuotiaat könyää jokapaikassa pitkin poikin, ihan ku pienet vauvat,
ja toinen lupsuttaa vielä takinkauluksetkin rikki ( ja kaulaliinat )
ja viimex tänäaamuna uhkasin sille tutin hommata,
ettei takit oo kaikki syöty.

Peltihousut ! =0} Se oiskin hyvä !! Eikun nikkaroimaan.....

Tehis; sun lapset ON outoja.
Vai onkos ne vaan sisällä viihtyväistä sorttia ?
Vai osaako ne ( MUKA ) leikkii niin nätisti pihallakin ??!

Papu: meillä on toinen poika niiiin tarkka sukistaan,
että oon nyt ostanut sille aina vaan samannäkösiä sukkia niin,
ettei haittaa, vaik toisen syö pesukone....
aina löytyy laatikosta sukalle kaveri.
Ei tarvii ainakaan joka aamu sukista enää riidellä.

Nyt mä lähden kauppaan, olio jopa hakee mut kyytiin töistä palatessaan,
ettei tarvii kantaa hartiavoimin kaikkea.............Zaude !
 
joox lisää
Lisäys edelliseen:
Tällä herralla, joka lupsuttaa takinkaulukset rikki,
on ISO laatikollinen parittomia hanskoja...lähes joka päivä katoaa toinen hanska...
Tämä on herra huoleton joak kadottaa muutenkin kaiken,
mikä ei ole pultattu kiinni johonkin.
( ETTÄ mua ottaa pattiin, kun kadottaa ihan joka tavaran - ihan ku äitinsä...)
 
mirella76
Dodiih,nyt on puhdas kämppä.

Tuo vanhin taas pureskelee kaik hanskansa rikki.Yleensä peukalot...sit ottaa mun sormikkani ja rikkoo nekin ja kirkkain silmin väittää et ei hän niit oo rikkonu vaan ne meni itestää...

Tuo keskimmäinen on sit nii diiva et se ei voi mennä ulos jos esim hihan resori on huonosti hanskaiden sisällä...ei sen tarvitse kovin rypyssäkää olla ku vetää sellasen shown aina eteisessä et huhhuh!!!Siinä sit laitetaan miljoona kertaa hihaa ja hanskaa.

Poika taas suunnilleen pistää paidan ja housut sekä kumpparit ja huutaa et heeppa.Eilen pyrki ulos uikkareissa..piti hieman toppuutella et jos nyt ei kuiteskaan vielä...pojalle on aivan sama et onko hanskat eri vai samaa pari,kunha ne on ees sinnepäin ja kädessä.

Ja tuosta keskimmäisestä vielä et se miettii vartin ensin et mitä pukee toppavaatteiden alle...ei sille kelpaa mitkä tahansa vaatteet vaan ne pitää olla saman väriset pikkareita myöden...tie kehen on tullu.
 
Tehotyttö.
Nostelen, että aamulla löytyy heti...

Lupaan, että vaikka en huomenna ehtis mitään muuta tehdä, niin ainakin tänne kirjotan romaanini uudelleen ja perehdyn asioihin :)

Kauhee jytke kuuluu jostain suunnalta. Kuka tunnustaa????
Sämpylää nakilla?
 
joox3, kirjautumati
No ei kuulu ainaskaan meiltä....
saunassa sentään eilen oltiin, mut ei muuta.
Tänään shoppailemaan.jepujepujeee !!

Krhm.....Ainiin : ROUVAAAAAAAAAAAAAAAAAAT, HERÄTYS !!

KjähKjäh *=o}
 
ohdakkeenkukka - töissä
Mitä...mikä jytke...? Titti siellä kuitenkin taas..
Itseasiassa eilen kummasti hymyilytti tuo samainen ajatus: nakkisämpylä.
Olio katsoi mun hymyämistä vähän aikaa ja sanoi että mulla on ihan pimee pilke silmäkulmassa :D

Hitsinvitsi, eilen vihloi lupaavasti oikealta puolelta ja käytin tilaisuutta hyväkseni. Mutta tänään vihloo vasemmalta..kaksoset tulossa? :D

Niin että huomenta vaan, täällä koitan heräillä. Kurkku sen verran kipee että päätin jo alustavasti olevani huomisen sairaslomilla :}
 
Tehotyttö.
En taida vielä romaanille oikein ehtiä, mutta jotakin pölötystä aina ehtii...
Täällä on oltu seiskasta asti hereillä, kuten aina arkiaamuisin, joten eipä päässy Joox herättämään, kihkih... ;-)

Jooxille ihanaa shoppailureissua. Osta paljon ihania toppahousuja :)
Hitsi kun en eilen ollu virtuaaliolkapäätä tarjoamassa, kun olit sitä vailla. Oli täällä sentäs muita!
Oltiin eilen niin pitkällä ulkoilureissulla, että sen takia tuo testaaminenkin venähti. En kiusannut teitä ;-)

Outoja naapureta teillä kuulostaa olevan..
Meillä lainaavat vaan TAVARAA, ei miestä, heheh.

Jipii, kylvöt tuottanu tulosta... Rairuohot rehottaa komeesti!
Muiden kylvöjen suhteen pitäs nyt vähän himmailla.. Vaikka tuskin sitä sitten mitään syytä on, kun tämä hormonitoiminta on vaan jotain käynnistelyä. Ei voi kyllä ymmärtää! VAHVOJA viivoja o-testeissä ei ole koskaan ollu ku oviksen tienoilla.Eihän mulla nyt kauheesti ole kokemusta, ihan huvikseni vaan kokeillu mitä ne näyttää näin epämääräsellä kiertolaisella.

Haidillakin oli hyviä kuulumisia, hieno juttu <3

Palailen päivemmällä, jos/kun ehdin...

Tehis

 
Titti*
Huomenta!! Minä tunnustan... ; ) Toivotaan että ovis oli tosiaan nyt jo, ukkeli heitti aamulla pienen yllärin... Olihan se puhunut asiasta kuukausi sitten mutta tänään sit sanoi että "muistathan sä sen turnauksen??" Vähän aikaa piti unihiekkaa kaivaa silmistä... No joo, en muistanut kun herra ei ole tällä eikä viime viikolla sanaakaan siitä maininnut. Siis heidän korisjenginsä lähtee tänään koko pääsiäiseksi Ruåtsiin!!! Ja tytöt lähtee mummin ja papan kanssa mökille!! Mä saan koko pääsiäisen olla pojan kanssa ihan kahdestaan, mitä luxusta!!!!!!Yritin olla kauhean surullisen näköinen aamulla... ; D

Mutta siis edelleen toivon että nää ovisoireet olivat ihan oikeita, laskennallisestihan se pitäis olla vasta pe-la mutta mutta... Oireet oli aika selvät mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. No, sehän nähdään sit parin viikon päästä...
 
kata...
Voi jösses,sivukaupalla oli luettavaa..Enkä muista juur mitään enää!!

Eilen oli se siivooja,ihanaa kun on koko talo siistinä!!Yleensä en ite ehdi koko tönöä siivoamaan vaan paloja per päivä.Nyt on koko talo siisti kuten jouluna vaan!!!=)

TiTille lohtuhali,onpa kurja tuo ukkelin turnaushomma...
Mutta ihanaa että sulla laatuaikaa tiedossa!!!

Liiveistä oli jotain,mä oon Triumhin liivejä löytänyt edullisesti vaikka mullakin hankala koko 70 dd.Ja ihan nättejäkin!!
Mutta liivikaupasta on osa ja ne kyllä maksaa.Urheiluliivejäkin jo tehään tälläsille,se on ihanaa.

Toppahousuista..meillä kyllä Tehiksen kanssa sama peli,tai yleensä siis ehjiks jää.Ollaan nykyään ostettu pihavaatteiks Lassien G-tech puvut,niissä puhkikulumattomuustakuu.
Cordurahaalaria on ollut Jonathanilta myös ja tykätty.

Kouluvaatteet on erikseen kaikilla.Ja ne on ne paremmat joilla ei rymytä isommin!!=)

Mä en taida oikein kuulua tähän porukkaan,ainakin tuntuu siltä kun mulla ei tuota ovis/raskautumisjuttua ole.
Kiva kyllä lukea mutta vähän ulkopuolinen on olo..
ääh..mutta nyt kiipee tuo nuorin olio jalkoja pitkin,mentävä..

Moikkis...
 
Tehotyttö.
Et ole Kata yhtään ulkopuolinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihan tyhmiä puhelet!
Täällähän jutskataan paljon muustakin. Nyt vaan taitaa muutamilla olla kovin ajankohtaista :)

Täytyy lähteä ulos, aivan ihana ilma!
 
Titti*
Samaa mieltä Tehiksen kanssa Kata!! Mahtuu tänne höpöttämään, meitähän on täällä laidasta laitaan, entisiä ja nykyisiä haaveksijoita!! Ei meitä muutenkaan liikaa ole, et nyt kyllä häippäse mihinkään. ; )

Tuli muuten vielä mieleen tuosta paukkeesta, meillä se on todellakin totta... Meillä on sängyssä sellainen irtonainen sängynpääty ja se lähtee aina liikkeelle kun jumppaa harrastaa. Aivan varmasti on saattanut kuulua teillekin asti se pauke muutamana iltana.... ; D
 
Papu75*
Kata, jos sä mukamas olisit ulkopuolinen, niin sitten kyllä minäkin! (Enkä muuten aijo olla!!) Ei mullakaan tällä hetkellä ole haaveiltavaa, tarvii saada ittensä kuntoon ensin. Sitten kyllä alkaa panostus ;) (painostus, panotus,painotus..nakkisämpylä.)
Ihanaa, teillä ollut siivoja!

Vai Titti joutuu olemaan pääsisäisen ihan rauhassa.. toivottavasti pystyit olemaan hyppimäti ;)

Huomenta Joox =) Mä ajattelin että mihin heräsin puol kasilta, mutta sehän olikin sinä!

Taitaa olla Mirellallakin hohtavan puhdasta :), kyllä se kiukku on paras vauhdinantaja siivoukseen, myös pms kiukku =O

Siis Lassiella puhkikulumattomuustakuu???? Saakohan siitä sitten rahansa takas jos lähettää puhki menneet toppikset tehtaalle... hmm...
Viimeksi ostin pojalle (pirun kalliit vaikka olikin tarjouksessa) Raiskin toppapuvun ja se on kestänyt tosi hyvin, ei edes lahkeensuut repsota! Kalliimmaksi olisi jo tullut jos olisin ostanut halvempia toppiksia.
Ei meilläkään tyttö silleen kuluta kuin pojat ovat tehneet, toista talvea on tämä haalari (taitaa olla ihan löyttäristä) ja hyvin voi vielä laittaa kiertoon.
Lenkkareitten kanssa on mennyt hermot poikien kanssa, mutta kerran cittarin alesta ostin reiman lenkkarit nuoremmalle herralle ja ne kesti kaksi kautta, kunnes jäi pieneksi!! "ennätys" lenkkareiden soosamisessa on meillä viikko ja olin ne jopa ommellut siinä välillä...

Jahas, eipä tässä muuta kuin töitä kiirusti, meille tulee tänään se huligaanilauma, eikun siis lauma pikkuolioita ;) Vauhtia taatusti riittää!
 
ohdakkeenkukka - töissä
Ajatukset missä lie, kohta on palaveri lakimiehen kanssa koskien sitä meidän kylppäriremppajuttua..kun se remppa on sen talon myyjän maksettava muttei halua maksaa. Huoh...luulin et tääkin alkaa selviimään jo mutta ei. Eilen tuli vastine, että tonnin voi meille antaa :D
Mut ei kai siinä, pelataan sitten kovemmilla panoksilla ja aletaan vaatimaan kaupan hinnan alennusta.
Toistaiseksi kun muutamme kotiin ja remppaamme kylppäriä, me käymme suihkussa ulkona :p

Mulla alkaa jo kuvitellut raskausoireet :D aamulla meinasi tulla jogurtit hissillä takaisin ylös..hullu muikkeli..

 
Papu75*
Ainiin, Ohdakkeenkukalla on paluumuutto tänä viikonloppuna, onnistuneita muuttohetkiä! Mitähän minä kuvittelin, että siellä olisi jo ollut remontti hoidettu, kurjaa mennä remontin keskelle.. vai ulkosuihku.. hrrrrr.
Kyllä noita juttuja monesti kuulee, kun joutuvat immeiset taistelemaan siitä että saavat korvauksia moisista mokista, toivottavasti teillä nyt sujuisi tuo sutjakkaasti, tarviihan se hoitopöytäkin johonkin toimivaan tilaan sitten saada ;)
 
ohdakkeenkukka - töissä
Papu, siellä on kaikki muu rempattu paitsi sauna/kylppäri. Koska kaikki muu meni vakuutusyhtiön piikkiin. Mut kylppäriä ei saa ees purkaa enempää ennenku siel on käynyt virallinen tavarantarkastaja.

Hmmmh? Hoitopöytä? Sähän sen Papu sanoit, pitää sille jättää rempassa tilaa :D
 
Tehotyttö.
Arvatkaan vaan muistanko mitä siinä romaanissa oli, höh.
Ja nyt on jo jututkin taas jo niin vaihtuneet, että mitäpäs niistä enää :)

Titti tunnusti, hyvä hyvä! Toivottavasti nyt se hedelmällinen kausi olis päällä ja tuottais tulosta.
Kuulostaa kivalta tuo laatuaika. Se on muuten jännä, että sillon esikoisen kanssa kaipasi välillä sitä yksin oloa. Nyt tuntuu, että jos on VAIN yksi lapsi paikalla, on sekin jo niin helppoa ja leppoisaa. Varsinkaan tuo vauva ei tunnu missään :) Jos saa olla kaksin, niin aivan kuin ois yksin. Mahtoikohan kukaan päästä jyvälle?

Hitsi, meillä tuo aikataulu meni taas vähän eriksi kuin olin alunperin suunnitellut, joten täytyy jatkaa jaapatuksia joskus toiste. Pakko kävästä vielä exkermittelemässäkin pikaisesti..

Ai niin, Ohdakkeenkukalle tsemppiä noihin vääntöihin. Siis tuohon taloasiaan ;-) Ja teretulemas oireet sitten vaan, hihiiiiii.

Tehis
 
Titti*
Joo kieltämättä tuntuu aika ruhtinaalliselta pääsiäisen ohjelma, kun odotettavissa oli ukko ja kuusi lasta, nyt vain yksi ihana suloinen pikkuihminen!!

Eilen ihmeteltiin moneenkin otteeseen että mitä me ollaan oikein tekemässä... Katteltiin noita meidän kuopuksen touhuja ja mietittiin kuinka helppoa ja hauskaa sen kanssa elo jo on! Ja alusta asti taas pitäisi aloittaa... Mutta kun sydän niin kaipaa sitä yhtä vielä, siitä oltiin molemmat samaa mieltä joten parin vuoden iso rypistys vielä edessä (toivottavasti) ja sit kyllä ei enää enempää tehdä!!! Ei kyllä aina järki riitä sydämen päätöksille... ; )
 
ohdakkeenkukka - töissä
Järki..? Mikä järki :D
Eikös se kuitenkin niin ole että oma elämä pitää elää juuri niin kuin se hyvältä tuntuu :}

Tulin lakimiehen juttusilta, tiukka setä oli joka aikoo kyniä talon myyjän taskut puhtaaksi jos se ei suostu meidän vaatimuksiin :p
 

Yhteistyössä