Isompaa pesuetta haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäpapu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellouuuu
Vappua kaikille, mitä ikinä set pitääkään sisällään. Meillä ei mitään normaalista poikkeavaa...no joo lapsille serpentiiniä ja ilmapalloja, simaata tuli tehtyä, että siinä se vappu. Kotona ollaan ja varmaan telkaa katellaan, yöllä sit kuskataan nuoria kotiin ns. vappubileistä. Lupa mennä, mutta omalla kyydillä:) esikoisen luokkakaveri järkkäsi vappujuhlat ja valitettavasti sen tytön vanhemmat eivät ole moksiskaan alkoholin käytöstä, ovat usein itse kyllä kotona samaan aikaan kun tytöllä juhlia on, mutta siitä huolimatta...suurinosa juhlijoista on vasta 14v, että saisivat pysyä pulloista kaukana.
Tätä tää kuitenkin on lähitulevaisuus...valistusta ja sydänsyrjällään kulkemista.
Lainatakseni jonkun viissaan sanontaa...pienet polkee syliä, isommat sydäntä...ja näinhän se menee. Perästä tulette kaikki:))))

Ei oo tätikään tullu, liekkö alottanu vapun juhlinnan etukäteen ja nyt kännissä örveltää jossain sammumispisteessä:)
Napaa nipistelee muutaman päivän välein, mutta ei tapahdu mitään, eli se kuvittelemani ovis taisi olla joku kropan tilapäinen toimintahäiriö jne.

Ja-huu!
Olihan täällä joku uusikin viesti. Hienoa!
Mä ootan täällä bd: t pystyssä plussauutisia, Haidi!
Täti taitaa unohtaa teidän osoitteen.....ainakin vähäks aikaa...bd bd bd bd bd bd

Meillä vappu ollaan kotona, yhdellä pojalla kauhea flunssa ja korva kipeänä.
Pakastemunkkeja tehdään, simat on juotu jo....
Saatiin eilen hieman pihaakin laitettua,
vaikka talvivaatteissa pakerrettiin.
Hiton kylmä !! Ja tuulee niin, että tukka lähtee, ei kivaa!!

Tänään on meikäläisellä 3:s hääpäivä, ja ukko sen kunniaks meni auton kans huoltoon.
Tätä tää on....

WAPPUJA !

=o}

Vappua kaikille!!!

Ja pahoittelut pirun akan saapumisesta, ei sen tähän ketjuun olis tarvinnut enään hyökätä, täälläkin se on jo lähdössä.

Haidilla näyttäis lupaavalta, koskas usallat pissiä tikkuun? bd bd !!!!!

Meillä ollaan kanssa tehty pihahommia ja nyt vaikuttais siltä, että lähes kaikki on tehty!! Kuutisen vuotta ollaan asustettu täälä ja ruvettiin oikeen miettimään, että mitäs sitten tehdään, vaikka itsekkin olen haaveillut ajasta jolloin kaikki on valmista. Kun ei oikeen osaa vaan ollakkaan. No, sitten ruvetaan vaikka keräilee käpyjä!!

Minttukaisa, itellä kanssa välisteen on sellainen olo, että jos ei niin ei ja välisteen jopa, että hulluhan sitä täytyy olla jos vielä enemmän haluaisi! Meidän vanhimman murkku on niiiiiiin "ihanassa" vaiheessa ja vasta kumminkin alkanut, siinä kun miettii että kaikista tulee tuollateita, niin huh huh!
Ja sit taas.... vauvan tuhina poskella... voih....

VAppugeetä, meillä vappu on ehdottomasti lasten juhla! On itsellä aina ollutkin. Usein ennen omia lapsia mulla oli hoidossa muiden lapset vappuna. Ihan parasta! Eikä särje päätä, ainakaan pahasti, seuraavana aamuna! Simaa, munkkia, ranskiksia ja nakkeja. Hassuja asuja ja serpentiiniä, ilmapalloja ja lastenmusaa. Kaikilla on hauskaa.
Vappupäivänä käydään vapputorilla ja mukaan tarttuu aina jotain sälää, ihan kun ei sitä muutenkin riittäis.
Hauskaa vappua joka ikiselle!!

Äläpäs Joox3 vielä plussista intoile:) minun kroppa on tunnettu huijari...niin monta kertaa se on vetäny maton jalkojen alta, että minä en usko ennen kun on ainakin kolmesti kustu tikkuun viivat!!!
Pakko kuitenkin kertoo yks juttu...mulla on jo kahdesti opiskelu katkennu raskauteen, josta on ns. vitsi tullut meidän perheessä:) siksi miehen kanssa ehkäisystäkin vakavasti puhuttiin kun opiskelu alkoi. Mites se sanonta menikään, ei kaks ilman kolmatta...ha ha hah...maalataan nyt urakalla piruja seinille:)))
Kyllä tää naisen mieli on sit ailahtelevainen...tappalen jatkuvasti itseni kanssa, haluan käydä koulun kunnialla loppuun kun kerrankin siellä menestyn...haluan vauvan heti huomenna...koulu, vauva, koulu, vauva...voi elämän kevät:))))
Olenko ainoa "pehmyspäinen" tässä ketjussa, vai onko muitakin...enhän oo ainoo? Ilmoittautukaa nyt joku:))))))))))))))))))))))))))))
Pitkässä juoksussa vuosi ei oo mitään, mikä tässä vielä pitäs odotella, mutta kun ei millään malttas...ja tätä tietenkin selittelen itselleni, että eihän se välttämättä sittenkään tärppää, siinä menee hyvinkin taas pari vuotta jos sittenkään ilman apuja. On siis älyvapaata heittää aikaa hukkaan...jos vaikka sittenkin itsekseen joku "superuimari" löytäisi perille.
NO joo nyt uppoan taas liian syvälle...menen tuonne pyykkivuoreen purkamaan patoutumia ja sit alan valmistella itselleni lounasta...tarkka kuuri on päällä:(

*käsi heiluu, käsi heiluu* Täällä yksi "pehmytpäinen" !!!! Nou hätä, Haidi! Se on ihan normaalia, tää haluuheti, ei ikinä, haluuheti, ei ikinä, haluuheti.....
Syyksi voi laskea se, että nyt jo tiedetään totuus vauvoista ja elämisestä "niiden" kanssa, hormoonit, naisen/äidin halut, totuus vauvoista, masokismi ja siitä nauttiminen, hormoonit, naisen/äidin halut, eläminen söpöjen vauvojen kanssa, hormoonit ja jne!!!!!

Siis apuuva, mun tarvis tehdä ostoslista ja mennä ruokakauppaan. Oikeesti, mua rupee niin satasella ahistaa se kiireisten, ressaavien ihmisten ryysis! Kävisin mielelläni pikkulähikaupassa, mutta meidän allergikon ruokia saa vain tuosta isosta cittarista...

Nyt loput työt piiloon pöydän alle (hehhee... onnistuiskin, olen aikas moinen perfektionisti joissain asioissa...) ja eikun vappuhileisten ihmisten joukkoon kauppaan. Joo, ja rauhoittava kielen alle, nitrot poskiin!!!!!

Mulla on pakastin täynnä evästä, ei tartte kaupasta hakee kun maitoo ja jotain mitä leivälle laittaa...paitsi minä kun en kuurillani sitä leipää saa syödä:(
Kanin kanssa kaalia ja porkkanaa vedetään kilpaa:))))))))

Täällä huutelee kanssa yks pehmytpää!!

Pikaisesti; pahoittelut tädin vierailusta kärsiville.
Peukutukset piinailijoille bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd :)) heti kerralla kunnolla!

Vappug: lasten juhla, ilman muuta! Huomenna mennään mobilisteja kattoon Ouluun, tiiä vaikka osallistuttais mun kesäautolla letkaan :))
Tänään paistan munkkeja, kaupan simaa kaverina, iltapäivällä aletaan vesipallo-sotasille ulkona :)

Nyt pitää rientää, lapsia hakemaan.

Hauskaa vappua mammat!!

Vappua hyvää täältäkii! Oon puhaltant ilmapalloi posket kipiän ja munkkei aamun leivoin,nyt sit aivastelen ja oon tukkone...on nimittäi vehnäallergia ja toi jauhoje kaa touhuumine ei oo kivaa :(

Lasten juhlaha tää meilkii on...ei tehä mitää kummosta paitti grillattii,tuulesta huolimatta.Herkuttelua tiedos ja perinteine Uuno elokuva töllöstä.

Ihanaa et meit onkii paljon "sekoja"...vauvoist nimittäi. Miekii tääl vuoroo en haluu(järki) ja sit muute on pakko saada vaava lähes heti (sydän ja sielu). Kyllähä viel yks sais tulla...ei siit mihkää pääse.

Peukkusii jännäjille ja myö pudonnet...ens kerral sit varmasti!

Terkut paikalliselta vapputorilta....phuuuuuh...hanurinsoittoa ja lausuntaa
niin tuutin täydeltä saatu, että...
lapsia ei oltu ajateltu sitten yhtään,
mitään ei ollut edes myynnissä..Ji-Pii.

Mutta asiaan; puhuin taannoin etiäisistä, enneunista, yms...
Tässä eilisen illan tapahtumaa:
Tyttö istui sohvalla mun vieressä ja silitteli mua. Yhtäkkiä sanoi " Äiti, kyllä mä tiedän, että saan pikkusiskon..." ja katsoi mua sillälailla kivasti hymyillen, alta kulmain ;o) - ja silitti massuani.
Oho....mistäs sen tiedät ? kysyi heti pojat ja sitte: onkstoi äiti totta ?
Tuleeks meille vauva?? - no, ei kai nyt oo, vastasin vaan.

Hui ! Oisko joku enne.....?!

Kuulun muuten samaan kerhoon ; tulispa - ei yhtään enää - tulispa - ei yhtään enää - tulispa.....noh, ehkä vielä yks - eiyhtäänenää - ehkä.....

Munkinpaistoa on meillä edessä vasta tänään, eilen syötiin itsemme pökkeröön,
eikä jaksettu kuin uunoina uunoa tuijotella ....menihän se niinkin, mukavasti !

Joox. toivotaan jotta olis enne!
Sain kuulla et yks kaverini odottaa ekaa...ajatukset heti tyyliin että ihanaa,mut miks ei meille kans.Nolottaa ku heti pitää olla kateelline ja ajattelen vaa kui olis ihanaa omallekohalle. Kuitekii todella iloine hei puolesta.

Nautitaas viel tää pvä miehen kaa yhes olost...huomen tuo taas reissuun :(
Nyt tuleva kausi pitääkii olla kunnon tuurii jotta tärppäis ku vkonloppusi vaa nähää.

Täällä kans on varmaan pää pehmennyt tai jotain on naksahtanut pahasti!Vielä puoli vuotta sitten vannoin että ei sitten yhtään lasta enää meille ja nyt HALUAN VAUVAN HETI!!! Taas toisaalta olen haaveillut että lähden opiskelemaan mutta vauvan tahdon myös , en sitten tiedä mihin sitä olisi tyytyväinen=/ Meidän eräs tuttavapariskunta ilmoitti heille olevan vauvan tulossa(esikoinen) olin tietenkin iloinen heidän puolesta,mutta tuli itselle jotenkin kaihoisa olo, täytyy taas viikonloppuna alkaa täysin rinnoin yrittämään!!

Ah !
Taas on arki ja lapset koulussa + ukko töissä...ihanaa, kun saa vielä olla kotosalla itekseen, sairasloma käden kanssa jatkuu.
Toisaalta kurjaa, kun ei mitään oikein saa tehdä.
Onneksi ukko osti mulle ( hääpäivälahjaksi !) verenpainemittarin,
viihdytän itseäni sillä aika ajoin....Heh.

Tässä kuulumisia. Hyvää alkanutta työ"viikkoa" itse kullekin !

Huomenta...nyt kyllä vähän hävettää tähän aikaa sitä toivotella, mutta minä tyttö painelin peiton alle kun lapset herätin ja kyllä olikin uni makeeta.
No kerrankos sitä:) sateinen ilma ja ihan hiljainen koti.
Saikku se jatkuu täälläkin vielä pari viikkoa, sit sitä olis 5 viikkoa lusittuna...yäk, sanon minä. Ei oo meikäläisen hommaa, mielummin olisin ollut tuolla työharjottelussa ja sit kesällä nautiskellu vapaista, mut tasan ei käy onnen lahjat.
Makkarissa "matalapainetta" ei peitot heilu, ei jaksa/kiinnosta yhtään??? Missä lie vika, vapun jälkimaininkeja kait.
Viikon päästä pitäisi raahautua gynelle ja työvuorossa on se kaikken iljettävin otus, josta en pidä yhtään, koskaan ei olla samaa mieltä asioista ja muutenkin se ukko on ihan tunari. Ollut ennen meidän kylällä terveyskeskuslääkärinä ja sitten lähti kaupunkiin eriloistumaan gynelle ja on ihan 100% väärässä paikassa:) No ehkä tuo ns. kotrollikäynti vielä menee, mutta muissa kuten näissä lisääntymis asioissa se lääkäri ei minua enää kyllä koske.

Täällä lähestyy jossain vaiheessa h-hetket. Kierron toiminta korkattiin sunnuntaina, maanantaina ja eilen. Tänään, huomenna ja perjantaina mies on illassa, joten ei varmaan romantisoida. Mutta lauantaina ois tarkotus taas. Paitsi jos tulevina välipäivinä bongaan oilin, sitte on jaksettava valvoa. Mutta jos hyvin käy, oili ois vasta viikonloppuna, jonka ennen ois mukavasti ollu muutama panttauspäivä...

Huomenia tännekin!
Ihanaa,taivas pilvetön :) Isot muksut ku saan kouluun nii taidankin napata koiruudet remmin päähän ja lähtee lenkille. Vappun tuli siihen hommaan tauko ja nyt ois taas ittesä kiskottava liikkeelle.

Byääähh!
( VALITTELUT heti alkuun: omaanapaa vaan...)

Tää on niin väärin,niin VÄÄRIN....!!
Tuttavapiireissä lähes joka toinen ilmoittanut nyt suht lyhyen ajan sisällä,
että on tullut vahingossa tai ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja aikoo keskeyttää raskauden...
Noinvain, huispois...."ehtiihän sitä sitten joskus yrittämään,
jos haluu vielä lapsia..."
Noh, enhän mä sille asialle mitään voi, mutta ottaa aina pattiin ja sisäisesti kihisen raivosta, vaikka yritän olla edes jotenkin ymmärtäväisen näköinen / kuuloinen...
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHH !!!!

Sitten ollaan minä ja mun ystävä vuosien takaa ( se, josta kerroin tuolla aiemmin jolle tuli keskenmeno ja vuosia on 42 täys ) - jotka siis toivomalla toivotaan vauvaa,
vaan sitäpä ei kuulu.

Siis jumankeuta !! Mihin tästä saa valittaa ?!?!
Kysyy: epätietoinen kiukunliemissä kärväilijä

Joox3 voimia, ei ole helppoa kuunneella toisten "huispois" juttuja. Voisit ihan hyvin sanoa, ettei se välttämäti ihan kaikilla niin vaan onnistukkaan jos/kun sitä haluaa. Toivottavasti se ei heillekkään ole mikään tyyliin "lakaisen nyt vaan roskat pois" päätös, jos ymmärtänette mitä tarkoitan. Abortti ei kuitenkaan ole mikään ehkäisykeino, on tietty tilanteita, jolloin se on ainoa keino.
Tuli muuten tuosta tyttösi vauvakommentista mieleen (jotka muuten muillakin ovat usein paikkaansa pitäneet!!), olin ihan unohtanutkin, ennen kuin rupesin nuorimmaista odottamaan, meidän keskimmäinen piirsi hellyyttävän tikku-ukon jolla oli pieni vauva sylissä ja toinen tikku-ukko ajamassa mopoa. No, selitykseksi tuli että siinä on äiti ja vauva ja minä (siis poju) ajan mopolla. Ja aikas pian siitä rupesin vartoamaan tyttöä. Mopoa tosin meillä ei vieläkään ole....

Nämä minun päätökseni (kröhm...) että taas saa olla, nyt riitti ja jne...
No, kuiteskin, eilen sanoin ukolleni, että minä aijon pitää pääni, vingun ja pehmitän (siis kovetan ;) ) häntä ja katotaas sitten. Eipä ukko siitä miksikään ollut, nauroi vaan mun päättäväisyydelle ja huom! ei kieltänyt!!

Katsotaas nyt sitten...

T. taasen hyvin päättäväinen papu

Nonniin...alkoihan niitä etiäisiä löytymään kätköistä muiltakin....
Kiva kiva !
Papu: kaikki noi kyllä tietää, että meillä oli monen vuoden projekti, ennenkuin
saatiin pojat, ja useampi myös tietää mun vauvahaaveista.
Ja ihan aina olen sanonu kyllä, ettei se niin helppoa toisille ole,
eikä välttämättä onnistu sitten kun niitä haluisi.
Jokainen on työelämässä ollut vuosia, taloudellisesti suht hyvin asiat ja perhesuhteet... mä en vaan tajuu, miksei vauva ole tervetullut, ja musta vaikuttaa iak kevyesti päätetyiltä nämä abortit...siis voihan olla, että on vaikeita ja kipeitä päätöksiä,
mutta ilman mitään painavia perusteita......siis tämä vain mun omasta näkövinkkelistäni. Kiitos ....ja anteeksi...kiitos.
Tuntuu vaan niin uskomattomalta, että ihmiset on niin AJATTELEMATTOMIA,
kun tulee mulle "ruikuttamaan" moisia juttuja.

Elä tässä sit ihmisiksi ;-/

Noh, ei anneta pilata päivää, on aurinkoisia ja kivojakin asioita, kuten............öh.onneksi ei sentään sada !

Ähä!
Mäkin osasin rekkautua !!!
Kaikkihan siis muistaa kun Vieläkö Yksi reukkautui.....
naurattaa vieläkin, kun me kaikki sitä ihmeteltiin, et mitämitämitä se tekì ?!

Ja nyt tää palsta näyttääki ihan erilaiselta - Wau !
Osaankohan mä enää olleskaan käyttää tätä.............. ;o)

Ihan se on ilimasta tuo "rekottelu"...tervee vaan kaikki, tänään on taas tällanen hömötyspäivä kun ei saa aikaseks yhtään mitään, tuoli kasvaa kohta kankkuun kiinni:)
Et oo kuule ainoo Joox3 joka raivoo noille, oho oon taas tai vahingossa paksuna...grrrrr, kyllä on erään kerran sappi kiehahtanu täälläkin. Tässä kylässä on joku hemmetin teiniäiti buumi menossa, ne reppanat haluaa leikkiä kotia ja hankkivat vauvan. Jos ei sit oma äiti hoida niin kavereita metsästetään viikonloppusin lapsenvahdiks kun pitää päästä bilettämään...jutut on muutenkin kun pikkulapsilla.
Pahin sattu kohdalleni kerran kun olin sairaalassa päivystyksenä menossa kaavintaan km vuoksi. Samassa huoneessa oli joku abortissa ollut nuori nainen, heti herättyään se suureen ääneen kyseli hoitajalta joko se on pois sisältä ja sit vinku särkylääkettä kun on huono olo...jos en olis ollu niin kipee olisin varmaan syöksyny sen kurkkuun kiinni.
Ajattelin vaan, kun se siinä huonovointisena kiemurteli, että oksenna p**kele ja kärsi.
Jokaisen oma valintahan tuo on, mutta kyllä siinä tunteet kiehuu kun itse makaat itku silmässä ja rukoilet että sisällä pysyisi.
No jopa tuli purkaus...selvisi ainakin mitä mieltä olen aborteista...kaikki ei tietysti ole syystä jos toisesta sopivia vanhemiksi jne. mutta jos lapsen on alulle saanu voisi sen synnyttää ja vaikka antaa adoptioon tai jotain. Siinämielessä keskeytyksen ymmärrän jos varmuudella tiedetään ,että lapsi on todella sairas ja eläminen tuottaisi suurta tuskaa, sit se on ihan ok.

Terppa emot!

juu, samoilla linjoilla oon noista aborteista! On se niin pirun väärin... Ja sit toisekseen musta on niin älyttömän kamalaa kuinka km hoidetaan nasitentautina! pitäs olla joku privaatimpi systeemi, tai EDES oma huone. Mä en sillon joutunu sairaalassa kärvisteleen, mutta voin vaan kuvitella...

minä saikulla kans täl hetkel, olin vappupvän töissä ja selkä ja lonkat ihan piipussa! Se kun on asfaltti-tallaamista pullollaan meikäläisen työ.

pitemmittä näpyttlemittä taidan painua vähäks aikaa vällyn väliin =D

terkuin ÄssÄ +tyyppi 20+0

Hih,vai rekkautu joox ;) ...ei maksa mittää juu.

Aborteista en oikee itekkää tykkää niiku ajatuksena...ymmärän et jos on jotekii ylivoimane tilanne nii sitte.
Kummikaa en haluu hirmu ymmärtäväistä olkapäätä olla jos "huvin vuoks" vaa tehää.

Joo,TAAS sataa,prkle...haluun aurinkoo ja lämpöö!....ja vauvan,niih.
Loppukuusta sitä taas jännitellää,onnistuinko tärppiaikaa olla miehekaa peitoalla samaan aikaan :)

Yhteistyössä