Inseminaatio 2014

Heippa vaan ja tervetuloa uusille!

Ja onnea Emppis, hienoa hienoa!! Toivottavasti pikkunen pysyy matkassa. haaveilija1986, ruu84 ja marianna87 onpa kyllä ikävää, ettei plussia tipahdellu.

Täällä mennnään jotain dpo 8 eikä niin mitään tunnu missään. On onneksi aihe pysyny aika lailla pois ajatuksista, mutta näköjään harhailee tänne taas. :) Piti mennä jumppaan, mutta pukkaa hedaria taas. Toivottavasti ei ylly migreeniksi asti, nyt ei uskalla kuitenkaan lääkitä oikein millään. Ehkä vähän panadolia...
Viime inssin jälkeen kuitenkin vihlahteli välillä alavatsalla, mutta nyt ei mitään. Paitsi lutinus aiheuttaa kutinaa alapäässä ja alkuun oli huonovointisuutta siitä johtuen. Tai sit se oli nälkä ja kahvitärinä. :)
 
Onnea plussanneille ja pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille. Hedelmiina: minulle aukiolotutkimus oli hyvin kivulias, vaikka olivat auki. Luulen, ettei nuori lääkäri ollut ihan kartalla... Minulle muistaakseni suositeltiin kipulääkkeitä otettavaksi ennen toimenpidettä. Täällä 8 päivää inssistä ja toivo alkaa hävitä. Normaalistikin kiertoni on aika lyhyt ja tutut selkäkivut alkoivat jo tänään kp 19 kuten niin usein ennenkin. Tässä oletettavasti kipuillaan pari päivää, sitten ollaan kivuitta muutama päivä ennen superkipuja ja vuotoa..
 
Hedelmiina: Mulla letrozol aikaistaa ovulaatiota, luomukierrossa harvoin on ennen kp20, mutta letrozolin kanssa aina kp14-kp16 eli tavallaan normalisoi kierron pituutta :) Ja sit tuosta aukiolotutkimuksesta: mulle annettiin ohjeeks ottaa 1g panadolia - niin tein ja kivut olivat mielestäni erittäin siedettävät ja kestivät vain sen hetken kun liuos laitettiin menemään, jälkeenpäin kipuja ei ollut. Mulla munatorvet olivat myös täysin auki.

Illa Tuu ja Lara_: tsemppiä piinapäiviin, toivotaan parasta! :heart:
 
Hedelmiinalle: mulla ei sattunu aukiolotutkimus ollenkaan. Oli ohjeena ottaa tuntia ennen särkylääke. Eihän se ronkkiminen mukavaa ollut, muttei mitenkään erityisen kivuliasta. En ole kyllä kovinkaan kipuherkkä. Ei sattunu jälkeenpäinkään. Inssit on mulla tuntuneet suunnilleen saman verran. Oviskivut paljon kovempia puhumattakaan menkkakivuista.
 
INSSILÄISET 2014

Torstai 16.10.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
haaveilija02.lokakuu16.10.1410lz+pr+lovl+siittiöt
Dominokeksi4.20.10.1417.10.1413pri+lz+mp+o+lPCO+anovul.
alys2.24.10.1420.10.14-t+lz-
Ruu842.6c+pu+prselitm.
Haaveilija19862.24.10.143lzsiittiöt
Marianna872.27.10.1421.10.145lz+mp+pr+lselitm.
Hedelmiina1.4.11.1422.10.14 6lzsiittiöt/ovl
HilleviHiiri831.marraskuu - ---
Helbi2.marraskuu - -lz+mp+pr-
Sannui1.-----

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Veerukka1.15to 16.10.g+prkilp +ovl.
Rulla851.14pe 17.10.14 pr-
Äiti743.12pe 17.10.lz+pr+lselitm.(ikä)
Lara_1.10ma 20.10.lz+mpselitm.
Illa Tuu2.10ma 20.10.c+ltselitm.
FullMoon814.10ma 20.10.c+mp+pr+lselitm.
Tyy842.624.10.14 lz-
Toiveikas813.3ke 29.10.c+prselitm/hitaat siittiöt

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitm.30.4
Moonsihn33.c+prselitm.5.5
Maikki19851.cselitm.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitm.13.6
Lapseton871.selitm.3.10.
Emppisluomu-selitm.12.10.


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, vauvayritys


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
:hug: kaikille uuteen kiertoon joutuneille :heart: täytyyhän se jossain vaiheessa tärpätä, tavalla tai toisella... Ja uusille terveteuloa ja toivotaan että teidän vierailu täällä jää lyhyeen :heart:

Täällä viimoisia piinapäiviä vietellään järjettömässä pahassa olossa :| töissä sattui ikäviä juttuja ja saikulla ollaan oltu alkuviikosta alkaen. Lääkäri ei suostunut määräämään edes Melatoninia (en siis oikeen nuku kunnolla kun työasiat pyörii päässä), hän ajatteli sen niin että jos nyt ei tärppää niin turhaan miettisin että oliko Melatoninilla vaikutusta asiaan. Paha olo on myös fyysistä :'( kaiken huipuks tissit ollu kohta jo viikon järjettömän turvoksissa ja kipeät, alkaa oikeasti oma pää levitä kaikenmaailman mahan nipistelyihin ja pahaan oloon :headwall: luget on aikasemminkin tehny pahaa ja oksettavaa oloa sekä turvottaneet kiitettävästi, joten eipä mitään toivoa enää ole että olisi tämä neljäs inssi meille tuonut toivotun tuloksen... *huoh* työterveyslääkäri oli kyllä onneksi ymmärtäväinen hoitojen suhteen ja toivotteli kovasti tsemppiä tulevaan... Nyt vaan ei itse osaa nähdä mitään hyvää eikä positiivista oikeastaan missään :( (tulipas negatiivinen postaus, mutta näissä fiiliksissä mennään meillä täällä....)
 
Viimeksi muokattu:
Halaus myös täältä uuteen kiertoon joutuneille <3 Mulla olisi viikon päästä testipäivä, mutta jotenkin on sellainen tunne, että ei ole tärpännyt..en tiiä miksi..
fullmoon81 tsemiä kovasti ja jospa onni kääntyisikin ja plussa tulisi, pidän peukkuja!! Itselläkin on ollut työstressiä viime keväänä kovastikkin ja nyt syksyllä taas tuntuu, että hommat kasaantuu..en tiiä kuinka suuri vaikutus tällä on hoitoihin ja onnistumiseen. Pitäisi oppia elämään päivä kerrallaan ja lopettaa turhan murehtiminen, helppoa sanoa näin... Voimia kuitenkin <3

Ihanaa viikonloppua kaikille, nauttikaa! Mulla se menee työnmerkeissä, mutta alkuviikosta lähtään miehen kanssa muutaman päivän minilomalle :)
 
Liityn joukkoon-Eilen tehtiin Naistenklinikalla Inssi nro 2.Ja kp oli 12.Mulla on ollut 2 viimeistä kuukautta t o d e l l a lyhyt kierto vain 24pvää.Kuten edellisessäkin-tuloksettomassa inssissä,joka oli nyt Huhtikuussa 4/14,mulla oli lääkkeenä Gonal-F 75 ja irroituspistoksena Ovitrelle.Nyt uusi lääkäri klinikalla halusi kokeilla Lugestronia tukihoitona inssin jälkeen,koska edellisen inssin jälkeen mulla alko vuoto jo 10 pvää siitä.Eli huomisesta la alkaen menee Lugestron 200mg iltaisin suoraan toosaan.*virn*
Ja joo,taustasta sen vertaa että olen 35-vuotias,edellisestä liitosta on 8-vuotias tyttö(ei ongelmaa raskautumisessa silloin)ja olemme tämän nykyisen mieheni-48-vuotta kanssa yrittäneet lasta kesäkuusta 2012.Hänellä on myös 11-vuotias tytär edellisestä liitosta.Päälle vuoden ahkerahkon yrittämisen jälkeen hakeuduttiin yksityisen gynen kautta kunnalliselle puolelle hoitoon.Aloitettiin hoidot viime syksynä munatorvien aukiolotutkimuksella, kierronkartoituksella ja simppa-analyysilä-kaikki ok.Mun munasarjoihin liittyvä aivolisäkehormooni oli hieman viitearvojen yläpuolella,mutta ei kuulemma niin että huolestua pitäis.
Diagnoosi on selittämätön lapsettomuus,meilläkin..Ja kaikesta mitä mää hölmö oon lukenu..niin ei oo kovin vahva usko tän inssin onnistumiseen.Tän jälkeen lupauduttiin vielä Joulukuussa kolmanteen inssiin.Ja sit ois eessä IVF-jono,noin 4kk.Vähitellen oon saannut tuon ukon myötämieliseksi IVF:ää kohtaan.Että ees kerran sitä kokeiltais,ja jos päästäs siirtoon asti,niin se ois siinä.Onnistu tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ollaan edelleen jännän äärellä. Torstaina luulin menkkojen alkaneen, kun verta tuli ihan selkeesti kahdella vessakerralla. Vuoto loppu sit illalla kun seinään eikä sen jälkeen mitään oo tullu. Eikä minkäänlaisia kipuja tai muitakaan tuntemuksia. Tosin tänään on vähän paha olo, mutta voi pistää myös sen piikkiin, että jännittää.

Mulla ei oo yhtään testiä, enkä nyt viikon loppuna aatellu testata. Odotan sinne maanantaihin dpo 14 sitten. Voi nää keltarauhaslisät kyllä tehdä varmaan kaikenlaisia temppuiluja.
 
Moi, Illa Tuu: täällä myös jännät paikat. Kipuilu ei ole mennytkään niinkuin yleensä. Koko ajan on paineen tunnetta ja alaselän kipu on jatkuvaa, olen herännytkin siihen öisin.. Ihan liikaa aikaa miettiä asiaa nyt viikon loppuna kun olen vielä yksin kotona! Kuuntelee kroppaa ihan joka sekunti! Mulla ei myöskään ole edes testejä valmiina, olen liian monta kertaa tehnyt niitä turhaan. Tsemppiä meille kaikille !
 
Hei vaan kaikille!

Sopisko joukkoon uusi inssiläinen?

Taustaa sen verran, että olen 27 ja mies 28. Yritys aloitettu 2/2013, joten alkuvuodesta tulee kaksi vuotta yritystä. Selittämättömiä ollaan, simpat hyvät ja ovuloin ihan luonnostaankin, joskin kierrot heitteli ennen lääkitysten aloitusta. Keltarauhasen vajatoimintaa hoidettu onnistuneesti lugeilla jo vuoden verran, parhaimmillaan tiputteli jopa 12 päivää ennen menkkoja. Viime huhtikuussa hakeuduttiin Väestöliittoon ja kesän yli mentiin femareilla ja lugeilla, tuloksetta. Ikinä en oo plussaa tikkuun saanut.

Nyt on takana ensimmäinen inssi joka tehtiin viime torstaina, jo kp10. Coctailina piti olla letrozolin lisäksi menopur ja pregnyl mutta koska alkuun näytti että miehen työn ja vkonlopun takia emme pääse inssiin asti ollenkaan, jätin pistämättä koska en halunnut tuhlata kalliita lääkkeitä. Ultrassa kp9 näkyikin jo 19mm folli joten pregnyl tuikattiin heti ja inssi tehtiin heti seuraavana päivänä. Inssi itessään sattui kun katetri ei meinannut mennä suosiolla sisään. Onnistui kuitenkin. Ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut inssihetkellä, luulen että se oli to-pe yöllä kun aamulla jomotti vähän kylkeä siltä puolen missä rakkula oli. Lasken siis että eilen oli irtoamispäivä.

Voisin tulla ihan listoille ja minut voi heti laittaa piinailijoihin. Eli: Nuolisade, 1.IUI/dpo1/1.11./lz+pr+l

Tsemppiä kaikille ja onnea jo plussanneille!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa jännäilemään Nuolisade ja Karjalanheili
Kiva kuulla Heili, että naistenklinikalla vaan 4 kk jono IVF:n jos siihen joutuupi. Siellä siis on tehty meidänkin 2 inssiä ja on menty niin hetki kerrallaan, ettei ole ollut mitään puhetta jatkosta vielä.

Lara_ kiva tietää, että joku on siellä samoissa itsetutkiskelevissa tunnelmissa. Toivottavasti sun kivut on hyvä merkki, vaikka saisivatkin loppua. Kuvittelen nyt itsellekin jo jotain erilaista tuntemusta, mahan kipristelyä, mutta ehkä se on vaan pieru. :)

Ja Fullmoon81, onpa ikävän kuuloiset työkuviot, mutta toivottavasti asiat muuttuisi pian iloksi.

Tsemppiä kaikille muillekin ja muuta ajateltavaa viikonloppuun!
 
Huomenna uä. Toivontoivontoivon että siellä on nyt jotain. Ja että inssi olisi myöhemmin tällä alkavalla viikolla.

Nyt ei riitä rahkeet muuhun kirjoitteluun. Halauksia kaikille tasapuolisesti, niin onnessa kuin surussa.
 
[INSSILÄISET 2014

Maanantai 20.10.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
haaveilija02.lokakuu16.10.1414lz+pr+lovl+siittiöt
Dominokeksi4.20.10.1417.10.1417pri+lz+mp+o+lPCO+anovul.
alys2.24.10.1420.10.14-t+lz-
Ruu842.10c+pu+prselitm.
Haaveilija19862.24.10.147lzsiittiöt
Marianna872.27.10.1421.10.149lz+mp+pr+lselitm.
Hedelmiina1.4.11.1422.10.14 10lzsiittiöt/ovl
HilleviHiiri831.marraskuu - ---
Helbi2.marraskuu - -lz+mp+pr-
Sannui1.-----

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus,
t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIDPOTestipäiväLääkitysSyy
Veerukka1.19to 16.10.g+prkilp +ovl.
Rulla851.18pe 17.10.14 pr-
Lara_1.14ma 20.10.lz+mpselitm.
Illa Tuu2.14ma 20.10.c+ltselitm.
FullMoon814.14ma 20.10.c+mp+pr+lselitm.
Tyy842.1024.10.14 lz-
Toiveikas813.7ke 29.10.c+prselitm/hitaat siittiöt
KarjalanHeili2.4pe 31.10.g+o+lselitm.
Nuolisade1.3la 1.11.lz+pr+lselitm.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3.
Stella1.c+pu+prendo + ovl17.3.
nanette2.fos+pr+lselitm.28.3.
Elisaveta2.lz+mp+pr+lanovul.10.4.
Ansku831.pri+sy+pu+pr+l+mPCO13.4.
Karminiluomucselitm.30.4
Moonsihn33.c+prselitm.5.5
Maikki19851.cselitm.25.5
Chiligail2.lz+mp+pr+lsiittiöt9.6
Mari1980OIcselitm.13.6
Lapseton871.selitm.3.10.
Emppisluomu-selitm.12.10.


Taustalla: Wintryrock, Toivonpilkahdus, Mursu83, vauvayritys


Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Tervetuloa uusille piinailijoille! Ilmoittakaa jos tietojanne listalla pitää korjata. Listoilla on nyt todella paljon inssiläisiä, toivotan plussamerkkejä ja onnea kaikille :heart:

Meidän inssit on nyt käyty ja niistä ei siis tulosta syntynyt :'(
Lugejen läpi alkoi jo vuoto dpo12 ja on siitä asti jatkunut, vaikkakin niukkana. Negaa on testitkin vaan näyttänyt.

Vielä emme ole päättäneet, lähdetäänkö yrittämään pitkän kaavan icsiä. Se olisi sitten se viimeinen hoito, jota voitaisiin kertaalleen koittaa (lyhyen kaavan ivf keskeytettiin keväällä)

Toivottavasti listalle löytyy päivittäjiä :attn: Omat vierailut varmastikin vähenevät kun ei enää hoitojakaan niin kovasti ole tiedossa. Pitää vaan pikkuhiljaa alkaa työstämään sitä, että meidän perhe tulee aina olemaan yksilapsinen (kunhan nyt ensin tuhlataan joululahjarahat ja muutkin säästöt tuohon yhteen kalliiseen hoitoon...).
 
Kiitos Äiti seiskanelonen kun päivitit minutkin listaan :)

Veerukalla ja Rullallahan on kovat dpo:t jo menossa, tulisipa sieltä hyviä uutisia! Muutamalla muullaki näyttäs olevan tänään testipäivät, peukut on niiin pystyssä kaikille!

Onko kuin monella teistä tiputellut/tuhrutellut inseminaation jälkeen, ja kuinka pitkään? Mulla nyt neljättä päivää tuhruttaa vähäsen jotain ruskeeta, ja ihan kuin olisin ovuloinut nyt la-su. Vasemmalla puolella oli niin kovat munasarjakivut pari päivää että piti sitte miehen kanssa eilen varmistella. Lääkärikin ohjeisti aloittamaan luget vasta nyt ma-iltana, jotta jos tuolta vasemmalta puoleltakin päättää follikkeli puhjeta niin ehtii mukaan. Iso folli inssihetkellä oli siis oikealla ja vas 16mm. Toivon niin kovasti että mahdolliset kummatkin munasolun irtoamiset on nyt hyödynnetty kunnolla ja mahdollisuudet huipussaan. Pitkästä aikaa toivo on taas herätetty. Hieman mietityttää tuo tuhru, että pilaako se jo tässä vaiheessa kiinnittymismahdollisuuksia, vaikka melkeen arvaan sen loppuvan heti kun aloitan illalla luget..
 
äitiseiskaneloselle :hug: Nyt kävi näin. Tsemppiä jatkoon!

Mulla oli se uä ja sieltä löytyi hyvinkin paksusti voiva 21 millinen folli! Inssi tehdään siis jo huomenna, ja jos ei tikkuun tule plussaa huomenna aamulla niin saan myös tutustua pregnyliin.

Nyt on vaihteeksi hyvät ja toiveikkaat tunnelmat.

Jos joku ryhtyy listaa päivittämään, niin mulle saa laittaa huomenna suoraan piinailijoihin alys 2. 0 ti 21.10. lz (ehkä pregnyl kans...)
 

Yhteistyössä