Inseminaatio 2013

Cassis ja apsu, onnea testailuiden kanssa. :)

Mari32, onnea ekaan inssiin. :)

ON: Täällä uusi kierto alkoi maanantaina. Luteaali jäi 6 päivän mittaiseksi. :| Eipä tuo sinänsä haittaa, kun ei sinne inssiin päästy. Eilen aloitin Anazolit ja ens viikon torstaina on eka folliultra. Luultavasti siitä taas pistoksilla jatketaan. Toivottavasti tällä kertaa päästäis inssiin asti.
 
Hydralle voimia uuteen kiertoon! Sullakin tuo kypsyttely vaihe on ollut ikävän pitkä! Toivottavasti nyt saatte ovulaation aikaan tarpeeksi vähin follein!

Ensimmäinen inssi tehtiin eilen. Jäi jotenkin tyhjä fiilis vaikka toisaalta taas toiveikas. Mies puhuu jo niin, että raskaana tässä oltais, itsekin tietenkin siihen tahtoo uskoa, mutta toisaalta ei uskalla. Toimenpide oli kivuton ja todella nopea! Ei kyllä pyydetty makoilemaan tai edes annettu siihen mahdollistuutta.

Iloinen uutinen oli miehen sperma tulokset, jotka olivat todella erinomaiset. Pesun jälkeen 26milj. ja eteenpäin liikkuvia yli 90% eli ihan huippu tavaraa. Taisi piristää miehenkin mieltä, ettei sitä tarvitse ainakaan tässä kaiken muun keskellä pohtia.

Mullahan oli kaksi follia tiistain ultrassa, joista toista epäiltiin lääkärin kanssa kystaksi. Tiistaina mitat oli 16mm ja 18mm(kysta epäily) niin toimimme sen kauniimman 16mm mukaan ja inssi oli vasta perjantaina. Inssissä näkyikin, että tämä vasen oli jo lyhistynyt, joten se oli ihan normi folli ja oikea näkyi vissiin ehjänä vielä (Millonkohan se rakkula ylipäänsä lyhistyy?? Heti oviksen jälkeen?)Noh tiistaina onneksi harrastimme kotihommia lääkärin käskystä, joten siittiöitä pitäisi olla siellä vaikka se vasen pääsikin karkaamaan. En tiedä oliko inssin ajankohta sitten optimaalinen sille oikean puoleiselle. Varmistelimme vielä kotona illalla. Nyt odotellaan vuotoa tai raskautta. Jos raskautuisin, pitäisi vielä jännittää onko siellä yksi vai kaksi tyyppiä.

Sain jonkun lappusen mukaan, josta en siinä pöllämystyneenä osannut enempää kysellä. Siinä oli vain, että hoitaja soittaa kesäkuun lopulla keskustellakseen hoitojen jatkosta. Eli jos tämä kierto ei tärppää tulee taukokierto joka tapauksessa. Se on kyllä ok, koska tarvitseekin vähän lepoa tästä. Ainoa mitä ihmettelen on tämä keskustelu jatkosta, jäi häiritsemään onko joku vaste näissäkin heidän mielestään väärä??? En tiedä kehtaanko soittaa ja kysellä kun kielto soittamiselle tuli vaikka vuoto alkaisikin. Viimeksi juttelin lääkärin kanssa, että näitä induktio hoitoja vielä tehdään useampi, koska meidän ongelma on nimenomaan ovuloimattomuus!

Tulipas sepostus! Tsemppiä kaikille!
 
apsu, kyllä tässä onkin pitkään ja hartaasti kypsytelty. Kahdessa edellisessä kierrossa eka 8 päivää Anazolien avulla ja sitten 12 päivää pistoksin, siis yhteensä 20 päivää, joka onkin melki 3 viikkoa. :( Mun käsittääkseni folli lyhistyy hyvin pian oviksen jälkeen. Ekassa pistoskierrossa tunsin oviskipuja aamupäivällä. Iltapäivällä oli inssi ja siellä huomattiin ovulaatiojälki. Ovis oli siis tapahtunut hetkeä ennen.

ON: Torstaina ultraan. Oon jo täysin luovuttanut tän kierron suhteen vaikka vasta kp 8 onkin... Miks nyt olis vaste oikea ja tärppäis, kun ei koskaan aiemminkaan... Odotan niin klinikan kesätaukoa, että joutuu pakostakin pitään taukoa tästä yrityksestä...
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Täältä varmaan löytyy kokemusta. Pistin pregnyliä äsken ja osaan kyllä pistämisen (itselläkin pistolupa) mutta jäi nyt vähän mietityttämään, että meniköhän jotain vikaan :/ Ensimmäisellä kerralla hoitaja pisti mulle, silloin kirveli kun chili silmissä ja pistoskohta turvotti lähes samantien. Nyt ei mitään, ei tuntunut missään lääkeaineen meno ihon alle eikä kohta ole turvonnutkaan niin mietin, että onko muilla ollut niin, että ensimmäinen kerta kirvelee, mutta sen jälkeen ei tunnu missään?
 
Tänään oli inssi. Kolmas ja viimeinen siis. Nyt ei ultrattu enää inssin yhteydessä, kuten aiemmin on tehty. Tulee taas jännittävä pariviikkoinen.

hiulu - en osaa sanoa tuosta, olisiko pieleen mennyt, itsellä ei pregnylistä ole tullut oikein mitään tuntemuksia.

Taisin kyllä itse sössiä pregnylin pistämisen tällä kertaa. Sunnuntaina piikitin, mielestäni ihan samalla tapaa kuin ennenkin. Mutta tälläpä kertaa neste valui pistoskohdasta ulos heti kun otin neulan pois. Siis valui oikein kunnolla. Ei ole ennen noin käynyt. Nyt melkein tekisi mieli tehdä raskaustesti vain tarkistaakseni, tuliko sitä hormoonia yhtään sisuksiin.
 
Kasenja, tsemppiä piinailuun. :)

Laara89, oho, jos vuotoa ei vieläkään näy, niin eiköhän sitä sieltä jo plussa voisi tulla. :)

ON: Tänään iltapäivällä taas tuomion hetki. Folliultra siis. Odotan, että pistoksilla jatketaan taas. Samalla varmaan kuulen reilu viikko sitten otetut IVF-seula ja verikoetulokset. Toivottavasti kaikki olis kunnossa.
 
Ultrassa käyty eilen! Siellä olikin oikea ylläripylläri. Johtofolli 15-16 mm!!! :) Sen lisäksi 2 hieman pienempää follia. Eilen tosiaan vasta kp 11! Joten voi olla, että mulla kerrankin olis ovis sellaisilla kp:lla niinkuin normaaleilla ihmisillä (nyt ollut kp 20-27). :D Verikokeissa ei ollut muuta huomautettavaa, kuin korkea testosteroni. Mutta siihen ne hyvät uutiset sitten päättyikin. Limis 2,9 mm. Muuten en olis pistoksia tarvinnut follin hyvän koon takia, mutta limiksen takia pistelen nyt 3 päivää tällä kertaa 37,5 iu Menopuria. Toivotaan, että Menopur kasvattais hieman limistä. Sunnuntaina Pregnyl irrotukseen. Maanantaina uusi tsekkaus ja katsotaan kannattaako/voiko inssiä tehdä. Pelkona on siis se, että folleja kasvaa taas likaa, kun nyt oli jo se 3 aika isoa. Toinen murhe on liian ohut limis. Sain vielä lisäksi metut. Nyt eka 1 tbl seuraavat kaksi viikkoa kun oon tällainen hippiäinen ja jos ei tule liian voimakkaita oireita, niin nostetaan annos kahteen.

Onko teille sanottu mitään ehtotonta alarajaa limiksen paksuudelle, että inssi kannattaa tehdä? Mulle vaan sanottiin, että yli 7 mm olisi hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: apsu
Tykkäsin hyd sun huippu johtofollista tuossa vaiheessa kiertoa! Toivottavasti limakalvo kasvaa ja folleja ei tule liiaksi! Mullakin on ollut metut käytössä jo reilun vuoden. En meinaa muistaa niitä syödä, kun selkeää hyötyä ei raskautumisen kanssa ole ollut. Limakalvon paksuudestakaan ei ole tietoa. Minulla se on ilmeisesti ollut aina lähes ok.

Laara Onpas jännät paikat! Toivottavasti plussa pärähtää testiin kun uskallat testata!

hiululle ja kasenjalle tsemppiä piinailuun!

Täällä dpo7. Mies jo kyseli milloin uskaltaa testailla, mutta pitää viikko vielä odotella.
 
Testasin aamulla semmosella davidin liuskatestillä, mitä tuli joskus ovulaatiotestejen mukana joita tilasin netistä. Negatiivinenhan se oli :'( Vuotoa ei vieläkään näy vaikka inssistä on jo reilu 18 päivää...
Oottelis tässä vaikka pari päivää aina kerrallaan ja testais uudestaan. Kävis vaikka apteekista ostamassa testin, jos vaikka noi mun liuskat ei toimikaan... (toiveajattelua :saint:)
Nyt rupesi sitten tympäsemään se, että jos ne menkat alkaa tässä joskus, niin ei taija ennen polin kesätaukoa ehtiä tehdä uutta inssiä.
Kummallista hommaa!:mad:
 
Laara, pahoittelut negasta. :( :hug: Oon kuullu vaan huonoa noista Davidin testeistä, joten varmistele ihmeessä jollain toisella. Oliko sulla joku tukilääkitys loppukierrossa, joka vois pitää vuotoa pois? Toivottavasti sieltä kuitenkin vielä plussa tulisi. :)
 
No niin... Tänään alko vuoto :'( Harmittaa niin vietävästi! Maanantaina sitten soittoa polille, ehtivätkö tehä uutta inssiä ennen juhannusta...
Hydrangea, kiitos osanotosta! Ei ollu mitään lääkitystä loppukiertoon. En tajua mikä tätä hommaa viivytti...
 
Laara89, voi ei, olen pahoillani. :(

ON: Kertokaapa mulle, koska pistän Pregnylin? En saanut siihen mitään tarkempaa ohjetta, kuin että tänään pitäis pistää. En saanut kyllä Menopuriinkaan, mutta ne oon pistänyt aina klo 18 ja eilen pistin viimeisen. JOS inssi olis huomenna iltapäivällä, niin kannaisko mun pistää Pregnyl tänään vähän aikasempaan vai odottaa iltaa? Jos pistän sen klo 18, niin 36 tuntia tulisi täyteen vasta tiistai aamuna klo 6. Toisaalta taas pelottaa, jos pistän sen liian aikaseen, niin ehkä munasolu ei ehdi kypsyä tarpeeksi ja folli puhkeaakin liian aikaseen. Kasvaakohan folli vielä Pregnylin piston jälkeen? Viimeksi tunsin oviskivut aika tarkalleen 36 tuntia Pregnylistä. Inssi oli vasta sen jälkeen ja siellä todettiin follin puhjenneen. Ajoitus ei siis mennyt ehkä täysin nappiin, kun varmaan parempi olisi, että simpat olisi ennen puhkeamista jo odottamassa.
 
Mulla oli Pregnylin pistosta ohje 24h ennen inssiä. Luulen, että ekassa inssissä pistettiin pregnyl liian aikaisin, ois ollu kaksi follia, mutta ehkä oisivat vielä saaneet kasvaa, silloin inssi tehtiin jo kp12. Siinä kierrossa tuli menkatkin kp 25/28-32. Nyt on inssistä 5päivää ja en pysty istumaan kenenkään muun kyydissä kun tulee paha olo - matkapahoinvointia kenties? Keltarauhanen toiminnassa? Kuviteltuja haaveoireita?
 
Taas mää ihmettelen täällä... Tuo mun vuoto, joka siis alko 19 vrk inssin jälkeen, kesti vaan muutaman tunnin kunnolla. Nyt on ollut eilisillasta asti vaan semmosta tuhruvuotoa. Normaalisti mun vuoto on suht runsasta kolme päivää ja sitte vasta tuhrua. Mää en kertakaikkisesti tajua enää mistään mitään! :confused:
Tekiskö aamulla uuen testin vielä (ihan varalta :saint: ) ja soittelis sitte polille ja ihmettelis hoitajalle?

Onko kellään samantapaisia kokemuksia? Onko ne clomit ja pregnyl pannu mun elimistön vaan niin sekasin? Clomejen aikaan oli unettomuutta ja pregnylin jälkeen kuumia aaltoja öisin ja alavatsakipuja noin viikon ajan... Tai voihan se olla et oon kuvitellu nuoki oireet. Johtuvat kuitenki vaan stressistä ja helteestä... :D
 
Ultrassa käyty. Mistäköhän sitä taas aloittais... No vaikka siitä, että ei tule inssiä tähänkään kiertoon. :(

Limis oli lääkärin mielestä hyvä, se oli nyt 6,5 mm. Oli siis kasvanut lähes 1 mm/vrk. Lääkäri huomasi myös pientä vuotoa, mutta sanoi että se ei tule limakalvolta, kun se näytti niin hyvältä rakenteeltaan. Vasemmalla ei näkynyt vastetta ja oikealla oli vain joku kuppanen 11 mm folli. Oikealta se toinen viime ultrassa ollut 15-16 mm folli oli siis kadonnut jonnekin. Lääkäri jäi ihmetteleen asiaa ja käski ultrattavaksi vielä uudelleen. Löysi sitten oikealta mahdollisen keltarauhasen. Käytti vielä dopleriakin ja sanoi, että sieltä kuului keltarauhaselle tyypillistä verenkiertoon liittyvää ääntä. Joten ovis oli jo joko tapahtunut tai jotain outoa. Sanoi, että pieni vuoto voisi olla ovulaatiovuotoa ja sen pitäisi loppua pian.

Ensin oli sitä mieltä, että jäädään odottamaan vuotoa ja otetaan progesteronikoe. Kun mainitsin, että se on kaksi kertaa jo otetta yksityisellä ja arvot on ollut ihan ok, mutta lutis on silti pahimmillaan ollut vain 6 päivää, niin lääkäri päättikin määrätä Luget loppukiertoon 1 kapseli aamuin illoin. Viimeks mulla oli 2 aamui illoin ja se piti hyvin vuodon pois. En tiedä, miks nyt sitten näin pieni annos. Tosin eri klinikka ja eri lääkäri tällä kertaa.

Jos ovis on tapahtunut, niin en ymmärrä että missä vaiheessa. Tein viikonloppuna testejä ja selkeää negaa näytti! Tosin en kahdessa edellisessäkään pistoskierrossa bongannut testeillä ovista. Onko pitokset sitten jotenkin muuttanut tilannetta. Viimeksi keskeytetyssä hoidossa isoin folli oli joku 22 mm vikassa ultrassa, mutta silti testi ei näyttänyt sinä aamuna plussaa.

Lauantaina oli seksiä ja silloin yhdyntä sattui niin vietävästi. Jäin pohtimaan, että olisiko ovis voinut olla jo silloin. Viimeksi kun kasvoi viisi follia, niin pelkkä ultraus sattui vikalla kerralla. Nyt kun lauantaina sinne työnnettiin jotain isompaa :p :saint: niin olisko se voinut ovishetkellä aiheuttaa kivut. Tästä lääkärillekin mainitsin ja hän vaan sanoi, että sitten ainakin ajoitus oli kohdillaan. Ei siis tyrmännyt mun pohdintoja. Sunnuntaina ei paneskeltu, kun ajateltiin kerätä varastoja inssiä varten.

Joten en tiedä sitten, että piinailisko tässä vai ei. :|

Ens kiertoon vaihtuu taas lääkkeet. Jätetään Anazol pois, kun se on vaan ohentanut mun limistä tuplattuna. Aloitetaan suoraan Gonal-F:llä kp 3 annoksella 37,5 iu. Tämä hoito sitten kesätauon jälkeen ja se on sitten vika OI-hoito insseineen. IVF-jono on kuulemma noin 3-4 kk, joten sinne tarvittaessa päästään vielä tän vuoden puolella, toivottavasti.
 
Päätin, että ei tässä mitään piinailtavaa ole. Oviksesta kun ei ole varmuutta, kun en sitä edes testeillä bongannut. Lisäksi mahdollisen tärppihetken ympärillä meillä on ollut seksiä vaan kerran, joten se siitä. Lisäksi eilen puuhastellessa tuli verta oikein kunnolla. Nyt vaan aloitan loman tästä lapsettomuusasiasta ja hoitoihin palataan syksyllä.
 
Laara89 - soititko hoitajalle? Sanottiinko joain mahdollista selitystä? Helposti arvelisi, että jonkinlainen elimistön sekoilu hormonilääkityksen takia.

Hydrangea - tosi kurjaa. Teillä vastustaa nyt kunnolla. Tsemppiä syksyyn.

Täällä olisi periaatteessa dpo7. Mutta itseäni epäilyttää, olikohan ovulaatiota ollenkaan (irrotuspiikistä huolimatta). Kun olen aamulämpöä mittailut, minulla on aina ennen näissä clomi+pregnyl-kierroissa ollut eritäin selvä lämmönnousu, mistä munasolun irtoamisen on voinut todeta. Ei nyt. Lämmöt ihan mitä sattuu. Jotenkin sellainen tunne, että ei tästäkään nyt tärppi käy.
 
Kasenja, soitin hoitajalle eilen. Kerroin kyllä oudosta kierrosta, mutta se hoitaja jotenki sivuutti sen asian kokonaan. Eikä se osannu ite laskea, millon mun pitäs polilla käydä, vaan mun piti sille rautalangasta vääntää miten viime kierrossa kävin. Sitten se vielä sano, että niillä on nyt ennen kesää tosi täyttä, että voi olla että maanantaina kun käyn ultrassa lääkäri sanookin ettei olekaan aikaa inssiin vaan pitää yrittää kotona. Ihan turhaa siis syön nuo lääkkeet yms. jos ei inssiä tehäkään. Koskapa meillähän vika ei ole minussa ja lääkkeet on olleet vaan varmistuksen varmistukseksi... :attn:

Että vähän kökkö maku jäi suuhun siitä hoitajasta... :mad:
 

Yhteistyössä