Inseminaatio 2013

Kasenja, pahoittelut uudesta kierrosta. :(

Tervetuloa uusille! :)

ON: Mä testasin sunnuntaina dpo 10 jonkun roskishaamujen esiäidin PC:n liuskalla. Hailukka viiva tuli siis testiajan jälkeen. Seuraavana päivänä dpo 11 testasin apteekin omalla ja CB:n digillä negat. Tänään menossa siis dpo 12 ja vuotoa/tiputtelua ei vielä näy. Mun edelliset lutikset ollut 11 ja 9 päivää, joita edeltänyt 2-3 päivän tiputtelut. En tiedä, pitkääkö nyt luget vaan tehokkaasti vuodon pois, kun ne on mulla nyt ekaa kertaa käytössä. Varsinainen testipäivä olisi torstai. Mietinkin, että uskaltaisko huomenna jo testata uudestaan.
 
Kasenja Pahoittelut!! :hug:

ON: Ei tullut inssiä tähänkään kiertoon! Follit ei ollu kasvanu eikä lääkäri nähnyt 12 päivän pistelyn jälkeen sitten tarpeelliseksi enää nostaa annosta! Seuraavassa kierrossa kokeillaan sitte clomit 2tbl kp:t 3-7, puregon 75IU kp8 -> ja uä kp 10-11!
 
Olen uusi kirjoittelija, vaikka olenkin seurannut keskustelua sivusta jo jonkin aikaa.

Meillä on takana lapsen yritystä reilu vuosi ja ensimmäinen inssi tehtiin pari viikkoa sitten 12.4. Toivoa en juuri elätellyt, sillä kohdun limis oli inssin aikaan vain 5,3 mm ja pelkästään yksi follikkeli saatiin kasvatettua Gonal-F:n avulla. Mitään raskausoireita ei ole ollut, kunnes yllättäen alkoi pieni vuoto tämän viikon maanantaina, eli 10 päivää inssin jälkeen. Ihmettelin, miten menkat niin aikaisin alkavat, kun kiertoni on yleensä tasan 28 päivää. Soitinkin jo polille tiistaina, kun vuoto ei loppunut ja hoitaja sanoi, että kyllä taisi inssi siis epäonnistua, eli pitää kokeilla uudestaan samaa. Surkeana varasin ajan uuteen folliultraan saman tien ja sain uuden Gonal-F-reseptin.

Ihmettelin kuitenkin eilen, kun vuoto ei ollut vielä runsastunut, joten tein huvikseni raskaustestin. Ja sain elämäni ensimmäisen haamuplussan! Tänä aamuna plussa on vain vahvistunut, vaikka eihän sitä todeksi voi uskoa. :) Kaksi viivaa testissä on ja nyt jo lähes kontrolliviivan vahvuinen tuo testiviivakin.

Lievä ruskea vuoto kuitenkin jatkuu edelleen, joten koko ajan pelkään hurjasti, että menee kesken. Silti jo plussatestin tekeminen kerrankin on todella huikea tunne!

Haluan siis antaa kaikille muillekin toivoa siitä, että inssi voikin tärpätä ja jo ekalla kerralla. Sydämestäni toivon kaikille teille plussaonnea ja tietysti myös sitä, että oma pikkuiseni pysyisi matkassa. :)
 
Paljon onnea Siinalle! Ihana lukea onnistuneista hoidoista!:heart:
Ja voimia Kasenjalle ja Hydrangealle uuteen kiertoon :hug:
Kylläpä kysytään nyt kärsivällisyyttä Anskulta!

ON: Maanantaina kävin ultrassa ja saman tien tiistaille aika inseminaatioon. Kaikki meni oikein hyvin, mutta pieni shokki jouduttiin kokemaan. Nimittäin siittiöiden määrän lasku. Syksyllä analyysissä 37 milj./ml ja nyt 1 milj./ml...Ei voi ymmärtää...Liikkuvuuus oli oikein hyvä, mutta toiveet ei oo kovin korkealla. Lääkäri meinasi, että oli eka ja vika inssi. Että jos ei tärppää, niin suoraan IVF-jonoon. Vähän ristiriitaiset tunnelmat tuon jatkon suhteen.
 
paljon tsemppi-haleja kaikille! Koitan reippaana ajtella että yksi siihen vaan tarvitaan, koita miettiä sitä Helmiina myös! Eihän siitä pesun jälkeisestä tuloksesta ole ikinä takeita, nää asiat tuntuu olevan niin ihmeellisiä välillä..meille sanottiin myös että turha sitä on testaille, sen näkee sitten ensimmäisen inssin yhteydessä..joka siis meillä varmaan edessä kesäkuun alussa- mikäli aukiolo-tutkimuksessa kaikki ok sitä ennen!
 
Minäkin tulin nyt sitten tänne, kun ens kierrossa suunniteltiin inssiin menoa. Tammikuussa käytiin lääkärillä ja suositteli inssiä aluksi pari kertaa, sen jälkeen ivf (johon en ole vielä henkisesti valmis, kun on neulakammokin).
Meidän tilanne on siis se, että vauvaa on yritetty kohta kaks vuotta. Musta ei oo löytyny vikaa, mutta ukon siittiöitä on aikas vähän ja nekin joita on on vissiin laiskoja. Meinas se lääkäri silloin, että periaatteessa luomunakin vois onnistua jos onnea on...
Nyt mua vähän pelottaa, kun en haluais toivoa liikoja, mutta silti toivoo... Onnistumisprosenttihan ei oo mikään hirmunen. Silti mainasivat, että kokeilevat inssiä maksimissaan kaks kertaa... Turhauttavaa, miksei mikään mee niinku ois toivonu!
 
Laara89 me odotetaan lähetettä Naistenklinikalle kun meidän sairaalassa ei tehdä inssejä/ivf. Siellä saadaan tietää että kumpaa kannattaa lähtee yrittää. Mun miehellä kanssa alentunut siittiöiden määrä ja mulla ovulaatio harvakseltaan. Nyt oon syöny ekan kuurin clomeja, jolla saatiin aikaan kunnon ovis :)
Missä ootte hoidossa?
 
Siittiöiden määrästä. Meillä on näytteessä ollut about 103 milj. mutta pesun jälkeen vain 4,5 milj. mutta se on lääkärin mielestä tosi hyvä vielä. Esim. meillä ei ajatellakaan ICSIä vaan IVF tehdään perinteisesti.
 
Oys:ssa ollaan. Eli ihan julkiselle puolelle päästiin, tulee vähän halvemmaksikin kuin yksityisellä puolella.
Mullahan itellä on kierto säänöllinen 29 vrk ja mitä ovistesteillä oon kokeillu joskus niin sekin aikalailla joka kuukausi...
 
Päätin tulla tänne raapustelemaan jotta saa 'avautua' aiheesta.. Tällä alkoi juuri kp1 joten tässä kierrossa ekaan inssiin (jos ovis ois tällä kertaa viikolla...) meillä se tilanne jotta 'vikaa' ei ole kummassakaan ja yritystä takana joulukuusta -11... Ei vaan jostain syystä ole se haikara osautunu meille tulemaan, tuntuu niin turhauttavalle kun "kaikki on ok" mut mitään ei tapahdu...
 
Helmiina Kyllä kieltämättä kysytään! :| Ja kaveri viel tänää ilmotti oottavansa kolmatta (joka on heille kolmas myös mein yrityksen aikana, yritystä meillä takana siis 2,5v), lapset iältään kun kolmas syntyy n.2v4kk ja 1v4kk!
 
Hei kaikille. Olen jo jonkun aikaa seurannut keskustelua täällä ja ajattelin itsekin liittyä seuraan, kun ensimmäinen inssi saatiin viimein tehtyä 25.4. Sen ajoitus oli ehkä hieman liian aikaisin, kun follikkeli oli vain 19 mm ja lääkäri mietti pitäisikö se pregnyl pistää vasta seuraavana päivänä. Päätti, että pistetään kuitenkin jo silloin torstaina, joten itsellä ei kovia odotuksia tämän inssin suhteen ole, kun epäilyttää ettei se munasolu ehkä ollut vielä valmis.

Muutenkin ollut melko huono tuuri ovulaation ajoituksen kanssa. Kaksi kertaa olen tämän vuoden puolella syönyt clomikuurin mutta ovulaatio on ajoittunut aina viikonlopulle ja kun kierto clomeista huolimatta heittelee päivillä niin eipä sitä voi etukäteenkään ennustaa. Hyvä uutinen oli, että miehen sperma oli tosi hyvänlaatuinen. Inseminaatioita on suunniteltu tehtäväksi vain kaksi, kun on tätä ikääkin jo 36 ja lasta olemme yrittäneet jo 2 vuotta ja ovistestauksellakin jo yli vuoden. Selittämättömiä tapauksia olemme. Tosin ikää alkaa jo olla melko paljon eli siinä se "vika" taitaa suurimmaksi osaksi olla.

Mukava lukea täältä, että jotkut ovat onnistuneet inssin avulla saamaan plussan. Jo jotkut ihan luomuna monen vuoden lapsettomuuden jälkeenkin :)
 
Tuosta siittiöiden määrästä, meillä niitä oli ihan hurjasti. Muistaakseni lääkäri puhui jostain 90 miljoonasta ja tuo oli käsittääkseni vielä pesun jälkeen. Sen takia sanottiinkin, että kovin montaa inseminaatiota ei kannata yrittää, koska siittiöissä ei vikaa, joten vika saattaa sitten olla munasolun hedelmöitymisessä tms. Eli oltaisiin menty ivf:ään seuraavan inseminaation jälkeen, jos tuolla ensimmäisellä ei olisi tärpännyt.

Me siis ollaan myös oltu tavallaan selittämättömiä, mutta itse olen epäillyt, että liian ohut limakalvoni on estänyt kiinnittymisen aikaisemmin. Ennen limis oli siis jotain 3 mm paikkeilla oviksen aikoihin. Nyt inseminaatiossa saatiin kasvatettua Gonal-F:llä tuohon 5,3 mm, joka on sekin vielä aika onneton.

Täältä kuulumisia sen verran, että ihan järkyttävä keskenmenon pelko on koko ajan. :( Vuoto jo kertaalleen loppui ja nyt alkoi taas uudestaan tuhruttamaan, alaselkäkolotuksen kera. Plussa raskaustestissa on vielä vahva, mutta uskon, että kesken on menossa ja lisäksi epäilen, että saattaisi johtua tuosta ohuenpuoleisesta limakalvostani, jossa ei sitten ehkä vain pysy kiinni. Epätoivoinen olo, jos seuraavaan plussaankin menee aikaa taas toinen vuosi...

Toivottavasti täällä muilla tärppäisi pian ja myös jatkuisi raskaus onnellisesti loppuun asti. :) Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Helo jengi! Kovasti uusia ollaan saatu joukkoon, tervetuloa jokaiselle. Nopsasti päivittelen tilanteen meillä. Seitsemännen clomikierron kolmas aamu menossa. Tähän kiertoon avuksi tulee myös maanantaina ja tiistaina pistettävä Menopur 75iu. Keskiviikkona sitten ultra lks ja oys inssi sitten seuraavana ma-ke välisenä aikana. Ultra lks on jo kovin ajoissa kp9 pyhän ja perjantain takia, toivottavasti näkyy kuitenkin tulosta niin että inssipäivä voidaan päättää.
Aivan järkyt oireet on taas clomeista, kuumat aallot ympäri vuorokauden ja mieli on kummallinen. Hyvä yleisesti ottaen, mutta pinna palaa helposti ja totaalisesti kamalan usein- yleensä ilman mitään järkevää syytä. Pahoittelut kirjoitusvirheistä, puhelimella päivittelen.
Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille kanssasiskoille!
Vaikka tiesin, että mahdollisuudet eivät suuret olleetkaan, niin kyllä tämä kp1 taas niin ottaa aivoon. Miksi tämän tapahtuu meille? Sanotaan, että kaikella on tarkoituksensa, mutta en kyllä oo vielä tämän tarkoitusta keksiny... Huomenna soittelen taas polille, ja kyselen, mille aletaan.
Toivottavasti teillä menee paremmin! Ja peukut pystyssä Siinalle!
 
Hei!

Saako ilmottautua vielä joukkoon? Olen lukenut tätä keskustelua myös jonkin aikaa ja kova olisi halu jonnekkin purkaa tätä asiaa. Tuntuu ettei ystävät ymmärrä yhtään mitä koen ja tunnen, miehen kanssa pystytään puhumaan mutta kun olen sellainen asioiden jankkaaja niin en viitsi hänelle koko ajan purkaa oloani kun muutenkin hänellä tuntuu olevan töistä stressiä.

Meidän tarina alkaa vuodesta 2010 kun alettiin yrittämään vauvaa. Sanomattakin oli selvää että lapsi on lahja jota ei niin vaan tehdä vaan se saadaan, jotenkin ajattelin että lapsen saamiseen voi mennä itsellä jonkun aikaa. No niinhän sitä sitte kävi että lasta ei vaan kuulunut, kierrot olivat mitä sattuu. Kävin yksityisellä gynellä joka totesi pco ja kirjoitti teroluttia. Sitä syötiin puoli vuotta, ei raskautta. Sitte yritettiin luomuna jonkun aikaa, ei raskautta. Viimein kesällä 2012 rohkenin hakea apua lapsetomuuspuolelta. Päästiin tutkimuksiin 5kk jonottamisen jälkeen. Minulla pco tyyppiset munasarjat mutta eivät kuulemma pitäisi näin paljon hankaloittaa raskautta kun ikääkin minulla vasta 25v. Samoissa tutkimuksissa todettiin ovuloimaton kierto. Miehellä simpat kunnossa, kuulemma ihan huippuluokkaa :) Syksyllä tehtiin munasarjojen aukiolotutkimus, siinä kaikki kunnossa. Aloitettiin clomifenit joista vaste tuli ainoastaan vasemmalle puolen, vasen munasarja tuotti munasoluja, oikea ei. Syytä tähän ei löytynyt. Yritetiin jonkun aikaa clomeilla kotona, ei raskautta. Tutkittiin ja todettiin munasolun irtoamishäiriö. Otetiin clomien tueksi pregnyl pistos munasolun irrottamiseen ja tehtiin ensimäinen inseminaatio tammikuussa 2013. Siitä alkoi raskaus joka päätyi valitettavasti keskenmenoon rv 7. Taas tutkittiin ja epäiltiin keskenmenon syyksi liian ohutta limakalvoa tai keltarauhasen vajaatoimintaa. Muutettiin clomifen letrozoliksi, säästää enemmän kohdun limakalvoa joka toimikin niin että molemmat munasarjat olivat kehittäneet munasolun. Tehtiin toinen inseminaatio huhtikuussa, tueksi otetiin vielä lugesteron, vahvistamaan kohdun limakalvoa ja tukemaan keltarauhasen toimintaa. Kahden vkon ajan kaikki mahd raskausoireet mutta tänään alkoi vuoto : / Soittelin polille ja kertoivat sielä että olivat lähes varmoja että raskautuisin tästä kierrosta. Epäilivat kuitenkin ettei inseminaation ajoitus tainnut mennä ihan kohdilleen koska oikealla ollut munasolu oli jo ”liian iso,” josko oli ehtinyt puhjeta ennen inseminaatiota, ja toisessa munasarjassa ollut munasolu liian pieni hedelmöityäkseen : /

Tässä siis hieman meidän tarinaa. Seuraava uä olisi ensi viikolla ja mahd sitten inseminaatio. Pelottaa jos ne alkavat puhua nyt ivf siirtymisestä koska en itse haluaisi mennä siihen. Sanoivat että tekisivät meille ehkä kolme tai neljä inssiä ja nyt ahdistaa ajatus siitä että on pakko tulla raskaaksi seuraavassa inssissä. Pelottaa pelkkä ajatuskin ivf, muutenkin noi inseminaatiot on ollu mulle aika kivuliaat, puhumattakaan ajatuksesta että niitä munasoluja joutuis alkaa poimimaan jollain neulan ja katetrin avulla, huh : /

Helmiina85 täälä samat fiilikset. Ärsyttää, suututtaa ja ahdistaa miksi meidän kohdalla se vauva nyt antaa odotuttaa.. Tekisin mitä vaan jotta saisin lapsen, ja jotkut lisääntyvät liiankin helposti, niin väärin :'(
 
Paljon onnea mm-79, ihanaa! :heart:

Mäkin olen miettinyt tuota, että ei tällä kaikella ole kyllä mitään tarkoitusta. Miksi narkkarit ja alkoholistit tulee raskaaksi ja vielä synnyttää elävän lapsen, vaikka elämäntavat ovat pahimmat mahdolliset ja lasta hartaasti toivovat eivät saa sitä millään alulle tai saavat keskenmenoja. Niin epäreilua.

Täältä sen verran päivitystä, että edelleen vuotaa tuhrua ja päivystyksessä kävin eilen. Sikiöpussi näkyi kohdussa, mutta ei alkiota. Lääkärin mukaan näillä viikoilla (rv 5+3) ei vielä alkiota aina näykään, joten sain uuden ajan ensi viikolle. Ja lääkärin mukaan tuhruvuoto voi olla keskenmeno, alkava keskenmeno tai sitten ei kumpikaan, mitään ei pystynyt sanomaan. Juuri mitään raskausoireita mulla ei ole ollutkaan koko aikana. Ajatus uusista hoidoista ja inseminaatioista oikein inhottaa ja toisaalta taas tuntuu, että menisi nyt sitten mahdollisimman nopeasti kesken, jos on mennäkseen, että edes joskus pääsisi yrittämään uudestaan. Ei tämä piinailu sitten loppunutkaan siihen plussaan, niin kuin kuvittelin.
 
Siina 81 - toivotaan nyt vain kaikin voimin parasta. Parin viikon päästä näkyy sitten jo alkiokin - siihen luotetaan.

mm-79 - hienoa kuulla positiivisia uutisia inssin läpikäyneistä =)

Yleisesti ottaen tosi ihanaa että pino piristyy, itsekin olen seurannut alusta lähtien- mutta vasta muutaman viestin kirjoittanut

ON - tänään pistetty ensimmäinen Menopur 75 iu. Itse en olisi pystynyt sitä tekemään, onneksi on mammalomalla oleva hoitajaystävä joka sitten on lupautunut piikittäjäksi. Täytyy sanoa että onneksi, olisin varmasti sekoillut niitten jauheiden ja liuottimien ja neulojen kanssa jotenkin. Huomenna uusintaottelu. Huomenna on myös folliultra - toivottavasti saadaan inssin päivä päätettyä vaikka onkin vasta kp9. Meillä ei kummallakaan mitään vikaa ole mistään löytynyt, clomien kanssa ovis tulee aina täsmällisesti, solu/t on hienon kokoisia ja limis on loistava (9-12mm) ja ei vaan mitään tapahdu. Toivotaan että tämä 7 kerta toden sanoo näillä pillereillä.

Tähän kiertoon on myös ilmaantunut uusi kamala sivuoire- painajaiset. ja itkeminen. Kaikki itkettää - radiosta hyvä kappale, televisiossa ihana mainos pelkkä ajatus jostakin kivasta hetkestä tai tulevaisuudesta ja tänään joku sano töissä että ompa kiva hame niin sekin itkettää --- aavistuksen ärsyttävää!!! Painajaiset on myös kamalia. Kokoajan on puoliksi valveilla, mutta ei saa itseään hereille. Mies on vielä kaiken huipuksi töissä toisella paikkakunnalla tämän viikon niin saan yksinäni kärsiä.

Hyvällä fiiliksellä kaikista kummallisista oireista huolimatta, toivottavasti myös te

Kauniita unia kaikille

Muoks. 9.5 klo 02.00
Päätin ottaa neljän tunnin päikkärit jääkiekon lomassa - eli Menopur imeisesti väsyttää =)
Ultrassa kävin, tavaraa löytyy, muttei selkeää johtofollia vielä. Uusintakäynti maanantaina ja Oulun retki edessä tod.näk. torstaina.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä