Inseminaatio 2013

Olen pahoillani Fia:(

Meillä olis huomenna testauspäivä. Saas nähä että testaanko. On niin hilkulla että kukautiset alkaisivat, oireet täsmälleen samat kuin aina ennenkin. Voi olla että kuukautiset alkavat jo ennen testaustakin ja muutenkin tuntuu turhalta. Soitin jo tänään Väestöliittoon ja lähetin sinne hakemuksen, jotta saisimme julkisen puolen käyntiä varten paperit hoidoista.

Ajattelin kyllä seurailla täällä, koska on mahdollista että yksi inseminaatio vielä tehdään. Tämä kuukausi kyllä levätään. Täällä on kyllä ihanaa vertaistukea, parasta mitä voi saada. Kiitos siitä kaikille teille ja voimia taisteluun!
 
Olen pahoillani Fia:(

Meillä olis huomenna testauspäivä. Saas nähä että testaanko. On niin hilkulla että kukautiset alkaisivat, oireet täsmälleen samat kuin aina ennenkin. Voi olla että kuukautiset alkavat jo ennen testaustakin ja muutenkin tuntuu turhalta. Soitin jo tänään Väestöliittoon ja lähetin sinne hakemuksen, jotta saisimme julkisen puolen käyntiä varten paperit hoidoista.

Ajattelin kyllä seurailla täällä, koska on mahdollista että yksi inseminaatio vielä tehdään. Tämä kuukausi kyllä levätään. Täällä on kyllä ihanaa vertaistukea, parasta mitä voi saada. Kiitos siitä kaikille teille ja voimia taisteluun!:hug:
 
Fiia Pahoittelut vuodon alkamisesta! :hug:

Testailijoille tänään isot peukut!! d =) b

Uusille tervetuloa! :wave:

ON: Täällä tänään kp1...jeesssss!!! :D Ei venähtäny kierto onneksi! Eli keskiviikkona alkaa sitten pistelyt Puregon 50iu ja tätä 5 pv ja sit jännätään folliultraan! =)
 
  • Tykkää
Reactions: hanzku_91
Kiitos :heart:
Tässähän siis kävi niin, että marrakuussa käytiin turhassa inssissä. Se ajoitettiin ovistesteillä, mutta CB:n digi antoi virheellisen :)-naaman. Ultrassa todettiin, ettei ovis ollut vielä tuloillaan, mutta tehtiin silti IUI, koska sperma oli jo pesty.
Mulla oli joulukuussa kilppariarvot ihan vajaalla, TSH oli yli 7. Lähettiin molemmat opuskelemaan, joten koulun ja tuon kilpparin takia päätettiin pitää taukoa hoidoista.
Maaliskuussa arvot oli tippunut ja TSH oli alle 2. Ja sitten tulikin plussa ihan puun takaa.
Selittämättömiä oltiin.
 
Moikka! oon nyt viimiset kaks japuolvuotta lukenut näitä kaikkia keskusteluita, eli siis koko meidän hoitoajan ja nyt päätin kirjottaa oman tekstin :)

Olen 23 vuotias ja mies 25. 17-vuotiaana oon tehny kaksosraskauden keskeytyksen, mulla pco, eli kierto todella epäsääntöinen, mutta kuitenkin ovuloin välillä luomusti. miehelläni huono siemenlaatu, mutta hyvälaatusia on kuitenkin löydettiin nyt ekaan inssiin 1,8 milj.

eli oon syöny clomeja viimiset kaks vuotta ja sit vaan tikuttanut ovista ja luomusti yritetty. tässä kierrossa söin clomeja kp 3-7 ja seurantaultra oli kp14 ja löytys yks 20mm folli, kp16 pistin pregnyl-piikin ja kp17 oli sitten inssi. nyt siis jännitän ja pitäis tän viikon la tehdä testi.. oli jo ihan positiiviset ajatukset tossa muutaman päivän, mut nyt vaan alkaa oireet katoomaan..kun vielä pänttäsin omaan päähäni että mitään en ala kuvittelemaan enkä keksimään itselleni... :D

onko teitä kellä ois ekasta inssistä tärpänny, yhdellä follikkelilla, vai onko mitään toivoa?
 
vauvayritys ja hanzku, pahoittelut. :hug:

Anastacija, isot onnittelut! :) :flower:

sophia90, mä tiedän ainakin pari tapausta täältä Kaksplussalta, jotka sai tärpin heti ekasta inssistä, mutta on kyllä niitäkin jotka tuloksettomasti käy läpi sen 3-4 inssiä ennen muihin hoitoihin siirtymistä. Pidän peukut pystyssä! :)

ON: Tänään käyty tän kierron neljännessä folliultrassa. Limis 10 mm ja yks folli 18 mm. Lääkäri veikkasi inssiä torstaille. Jos plussaa ei tule aiemmin, niin pistän Pregnylin huomenna illalla. :) Tälle illalle vielä 75 iu Menopuria.
 
sophia, toivotaan, että teidän ei tarvisi IVF:ään asti mennä. Tuossa kun vielä muistisopukoita kaivelin, niin tuli kolmas plussa ensiyrittämällä mieleen tuolta kuumeilupuolelta. Joten ei se mahdotontakaan ole onnistua ekalla kerralla. Meille lääkäri ainakin antoi hyvät mahkut onnistua jo tästä ekasta yrittämästä, kun ultrassa kaikki näytti loistavalta ja miehessä ei pitäisi olla vikaa. :) Toivottavasti en tule ryminällä alas pilvilinnoista parin viikon päästä... Jos nyt edes mielensä malttaisi sinne inssiin asti, kun ei tiedä kuinka ajoituksen kanssa käy.
 
Toivotaan juu, viikon kun täs nyt viel pystyis pitää testit pois käsist!:) ja hei pidän peukkuja myös sulle, kert viel lääkäri kaikki mahdollisuudet hyväks todennu. meijän lääkäri kun ei juuta eikä jaata ylimäärästä puhu eikä kerro onko joku asia hyvä vai huono, ja sitte tulee kaikki kysymykset mieleen kotimatkalla.. päätettiinkin et seuraavalla kerralla kirjotetaan lapulle kaikki valmiiksi ja annetaan lääkärille että: "vastaa noihin, kiitos!" :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Ana Ihan todella mahtavaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sydämelliset onnittelut! :heart: Katotaan josko sitä tullaan perässä täällä tässä kuussa, piikitys alkaa keskiviikkona! Vähä niiku jännittäis, mut sit toisaalta taas ei! Mut salaa luotan ja tietoisesti taas en inssin onnistumiseen! =) Sekava olo...tiedätte varmaan tunteen!
 
Huomenta!

ompa mukava lukea noita hyviä uutisia täältä myös, onnittelut kaikille niistä :)

Täällä alkaa jo jännittämään, ensimmäinen käynti klinikalla huomenna- ja toiv saamme uutisia että näillä tuloksilla voi inssiä lähteä kokeilemään!

Olisikohnan jollain tietoa että miten hyvin mahdollinen ovulaatio näkyy ultrassa? itse plussasin siis eilen, eli ovulaation tänään/huomenna, mahtaakohan tuo näkyä ultrassa huomenna?
 
sorruinkin tekemään tässäkin ajassa jo kaks testiä..negatiivisia tietysti :mad:
kamalat menkkasäryt, nivus- ja reisisäryt ollut nyt kaks päivää, ja tämmöset on aina ollu ensimmäisenä vuotopäivänä, mut eipä menkkojakaan kuulu. nyt la on vasta lääkärin määräämä testipäivä, eli 16pvä inssistä, mulla kun toi kierto on 31-60pvä, ni eihän menkat välttämättä ees ala tän vkl jälkee, vaik en raskaanakaan olisi...
 
sophia, pahoittelut. :hug:

Mulla oli eilen eka inssi. Miehen simpat oli kestänyt pesun loistavasti. A+B oli peräti 92 %. :) Inssi meni hyvin ja nopeeta. Sain vielä Lugesteronia 2 kapselia aamuin illoin tukemaan loppukiertoa. Nyt on edessä piinaava kaksiviikkoinen. :)
 
Hei, en olekaan muistanut raportoida. Maanantaina oli toinen inssi. Taas oli mukana clomit kp 3-7 ja irrotuspiikki lauantaina. Ajoittui ultrausten mukaan taas hyvin. Nyt siis dpo 4.

Kamppailen tässä itseni kanssa lääkepurkkien äärellä. Käyttääkö vai ei , ja mitä. Kunnon flunssa iski päälle 2 päivää inssin jälkeen. Tulehduskipuläääkkeistä olen kuullut varoitettavan, että voisivat kiinnittymisen estää, eli ei Buranaa. Panadol yleensä kai sanotaan luvalliseksi, mutta on siitäkin ainakin yksi tutkimus, jossa ei ollut hyväksi raskauden alkamiselle. Jotenkin tuntuu, ettei millään omalla toiminnallaan haluaisi vähentää onnistumisen mahdollisuuksia.
 
Huomentapäivää tänne!

Sopihia 90, tsemppistä kuitenkin vielä - pitkillä kierroilla mahdollisuuksia kuitenkin on että se plussa näkyy vasta myöhemmin.

Mari32 – Miten meni ensimmäinen käynti klinikalla?

Hydrangea – tosi hyvät lähtökohdat onnistumiseen ainakin olette saaneet kun noin hyvät siittiöt. Toivottavasti tärppää heti


Meillä oli perjantaina viimeinen clomin folliultra. Lääkkeet on toiminu sen verran tehokkaasti että odottamassa oli 15 samankokoista solua, sekä yksi suurempi jota epäiltiin johtofolliksi. Tiistaina käyn kurkkaamassa uudestaan, josko tuo suurempi olisi se johtotähti - mitä kyllä epäilen. Kokoa sillä oli jo perjantaina 17mm (pienillä 10mm). Aina on ollut kp11 ultrassa 17-20mm kokoinen folli mutta lh huippu on kp16-18. Meille tulee siis pupuilukielto oletettavasti loppukiertoon, koska tuo 15 mahdollisuutta on jo vähän liikaa lääkärn mielestä =)

Pistosopetuksen kävin samalla kerralla ja sain jo reseptitikin uuteen kiertoon. Inssit alkaa siis heti seuraavaan kiertoon - kaavana clomi kp3-7, Menopur 75 iu kp 8-9, ultra 10-12 ja sitten inssi. Hauska nähdä aikaistaako tuo Menopur ovista, vai tuleeko se edelleen vasta kp 16-18. Ajoitus jännittää tietysti kovasti - pitääkö tulla jo töissä kaapista ulos vai miten. Meillä on matkaa inssin tekopaikalle reipas 300 km. Ultrat ym hoidetaan kotikaupungin sairaalassa onneksi. Lääkärin mukaan inssejä tehdään 1-2 kpl ja peräkkäisiin kiertoihin .

Täytyy kyllä sanoa että olen erittäin tyytyväinen kunnallisen asiakaspalveluun ja kaiken nopeuteen. Viime kesäkuussa sain gyneltä lähetteen hoitoihin, heinäkuussa oli polilla suunnittelukäynti ja elokuulta lähti hoidot käyntiin ja sen jälkeen joka kuukausi on tehy jotain. Nyt oletin että joudutaan jonottamaan jotakin kun hoitomuoto ja sairaala vaihtuu, mutta ei. Yllättävää, mutta hienolla tavalla.

Mukavaa päivää kaikille
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys insselijöille, vieläkö mahtuu mukaan :)

Tuntuisi että tämä ketju sopii tähän elämäntilanteeseen (taas) hyvin ja näyttäisi että täällä on vilkasta keskustelua ja mahtavaa vertaistukea tarjolla. Kelpaankohan joukkoonne?

Tässä esittäytyminen;
Minä oon (jo) 34 vee ja mies (jo) yli 40. Vauvahaaveita vuodesta 2009, hoitoihin yksityiselle 2010. Selittämätön lapsettomuus, haasteina ainakin lyhyt luteaalivaihe ja miehen hieman hitaat simpat. Alkuun clomeja, joista ei muuta "iloa" kuin vaihdevuosioireita. Niiden jälkeen pieni hengähdystauko ja hormoniavusteisiin (Puregon&Pregnyl&Lugesteron) inseminaatioihin. 2. inseminaatio helmikuussa 2011 tärppäsi ja saimme ihanan tyttären 11/11 :heart:

Ehkäisyä ei ole käytetty tytön syntymän jälkeen ja hakeuduimme takaisin hoitoihin joulukuussa 2012. Erinäisten syiden vuoksi ensimmäinen "hoitokierto" oli pelkät Lugesteronit loppukierrossa, josta plussasinkin. Valitettavasti tuo onni ei kestänyt kauaa, vaan sain varhaisen keskenmenon viikoilla 5+6. Sitä seuraavaan kiertoon tehtiin taas ensimmäinen hormooniavusteinen inseminaatio josta puhdas nega. Nyt siis toinen täyslaidallinen (Puregon 50 yks/pvä) kierto menossa ja huomenna maanantaina kp 17 ja ultra. Vielä perjantaina ultrassa oli kaksi follia, mutta eivät olleet vielä riittävän suuria, joten siksi huomenna ultra. Tämän hoitokierron inseminaatio todennäköisesti siis tiistaina.

Peukutukset jokaiselle ketjulaiselle, mielenrauhaa piinailijoille ja uskoa tulevaan!

Keväisin terveisin
Nyynyy, jonka pihakoivuun lehahti tänään kottaraiset
 
Mukavaa ku täällä on useampia piinailijoita yhtä aikaa, luulis nyt jo jollekkin tärppäävän :)

Meillä oli tänään kolmas ja viimeinen inssi. Toiveet on ehkä hiukan paremmat kun viime inssissä. Eilen ultrassa näkyi vasemmalla 2x17mm ja yks 20mm möykky jota lääkäri epäili et on jäänne viime oviksesta joka on täyttynyt verellä ja oikealla oli sit yks alle 10mm. No tänään sit ennen inssiä oli ultra jossa tämä möykky oli vähän erinäkönen eli todennäköisesti folli johon osui eilen joku varjo tms. joten siellä olis periaatteessa neljä follia toisin se yks on aika pieni. Meinas lääkäri perua koko inssin ja sit ehotti et ois punktioinut sen yhden mutta onneks sain sen puhuttua et tehää vaa normaalisti :) Toivottavasti joku sai selvää kun tuli nii sekava teksi :LOL:

Tsemppiä piinailijoille :heart:
 
Täällä olisi kans yksi tuore tapaus tähän ryhmään. Ollaan 30 ja 32 vuotias pariskunta. Meillä lapsettomuus johtuu miehen huonosta siittiötuotannosta (A:ta tuskin ja B:tä kuitenkin prosenttuaalisesti mukavasti, siittiöitä kuitenkin määrällisesti aika vähän). Inseminaatio ei kuulema ole meille mitenkään paras menetelmä, joten sitä kokeillaan vain kerran ja sitten siirrytään ivf:ään.

Nyt on takana se ensimmäinen ja viimeinen inseminaatio, joka tehtiin 3.4 (kp 14). Käytin kierron alussa 3.-7. pvä Clomifenia ja kaksi follikkelia kypsyi. Spermassa ei pesun jälkeen ollut yhtään A laatuista siittiötä, joten toiveet eivät nousseet kovinkaan korkealle. Inseminaation yhteydessä pistettiin Pregnyl piikki. Ovulaatio tapahtui varmaan inseminaation jälkeisenä päivänä. Lääkärin kehotuksesta yritettiin tehostaa vaikuttavuutta pupuilemalla :)

Nyt menossa pp 14 (en oo tosin varma, miten lasketaan) ja kuukautisia ei kuulu. Mulla on ollut säännöllinen 26-28 päivän kierto ja tänään odottelin kuukautisia alkaviksi, mutta mitään merkkejä ei ole ilmassa. Voiko tuo lääkeyhdistelmä (Clomit + Pregnyl) jotenkin pidentää kiertoa? Onko kellään kokemusta? Mitään suurempia oireita ei ole ollut, siis pms oireita. Yleensä mulla menee rinnat tosi kipeeksi viikkoa ennen kuukautisia, mutta nyt ei oikein mitään. Varmaan nuo hormonit on sekottanut mut pahemman kerran. En ole uskaltanut vielä ostaa raskaustestiä, vaan jotenkin olen koko ajan odottanut, että kyllä ne kuukautiset sieltä vielä alkaa. Ajattelin kyllä, että jos menkat ei huomenna ala ennen kuin ehdin töistä kotiin, niin käyn ostamassa sen testin :)
 
Heippa uudet ja vanhat!

Tsemppiä Hydrangea, ja toivotaan että plussa tulee!
Cassis, meillä sama kaava nyt, eli clomit kp3-7, menopur 8-9 ja tänään kp10 kävin ultrassa. Se kevyt 400 km:n reissu:) Noh, oikealla yks 14mm ja viisi 10mm follia. Maanantaina otetaan sama kevyt iltapäiväajelu ultraan ja toivottavasti siitä sitten inssiaika! Mulle nuo lääkkeet ei oo aiheuttanut minkäänlaisia oireita, vaikka olen yrittänyt havaita heikkojakin tuntemuksia, josta nyt on tullut jo paha tapa jokaisen kierron puolenvälin jälkeen:)
Mulla on varmaan pakko jotenkin kierrellen esimiehen puheilla käydä, kun nyt tulee näitä puolen päivän ja koko päivän poissaoloja...Ois niin paljon helpompaa, jos hoitopaikkakunta ois lähellä...

Elises, miten kävi?

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä