Inseminaatio 2013

Moikka,
uutta palstailijaa pukkaa :)
Olen 35-v., toista lasta yrittava inssilainen. Meilla on siis 3.5-vuotias luomumukula, mutta nyt ian karttuessa on pikkukakkosen alulle saaminen hankalaa.

Saatiin yks luomu alulle viime syksyna, mutta se meni kesken 7 viikolla. Ei tietoa, etta miksi. Haluan uskoa, etta luonto hoiti heikoimman pois.

Siksi nyt kolme inssia takana, joista eka luomukiertoon, toka klomeilla + pregnyl piikilla tuettu ja nyt tama kolmas, tehty juhannusperjantaina (21.7.) oli kans klomeilla tuettu, pregnylilla irrrotettu JA viikko inssin jalkeen taas pregnylilla avustettu. Ma en itse oikeen ihan oikeen ymmartanyt mita se pregnyl tossa jalkijunassa tekee, mutta nain lekuri paatti, kun tokan inssin jalkeen oli vaikeuksia saada kaikki tavara ulos. Jouduin sillon syomaan kaksi viikkoa ehkaisypillereita (kuinka ironista!). Onko kellaan tehty samoin ja osaisi valaista mua miksi pregnylia piikitetaan jalkikateenkin?

Ma asun keski-euroopassa ja meilla on nakojaan jotain eroja kaytannoissa. Tai siis, te nayttae olevan perilla noista numeroista jne, taalla ei mitaan oikeen sanota, muuta kuin etta miehella simpat heikohkot, tosin aina just rajan ylapuolella, eli teoreettiset mahdolliset raskautua on olemassa. Mullakin systeemin pitais siis toimia (siita myos merkkina meidan luomutytto joka oli 1.5 vuoden yrityksen tulosta). Nyt siis yritetty 2 vuotta.

Yleensa on inssin jalkeen tissit kipeytynyt, tullut muutamaa paivaan ennen menkkojen alkamista aika paljon tosi tahmasta limaa (sorry!) ja turvottanut. Nyt ei ole mitaan merkkeja, paitsi nivuset kipeytyy. Mutta siitakaan en tieda onks se nyt oikeesti nivuskipua, joka siis tyton kohdalla ja ton km:n kohdalla oli alkuraskauden merkki. Taa on kuitenkin erilaista eika jatkuvaa kipua. Tulee ja menee. Vai onkohan mielikuvituksen tuotetta? Nyt siis kierron 25. paiva ja viimeks menkat alkoi jo 24. paiva. On ollut vahan yllatyksellinen kierto sen km:n jalkeen. Nyt ajattelin odotella kuitenkin lauantaihin ennenkuin testailen , koska, kuten sanoin, mitaan oireita ei ole. Tissit ei ole edes kuhmuraiset, niinkuin yleensa ennen menkkoja ennenkuin kipeytyvat. Pelkaan koko ajan, etta johtuu tosta pregnylista jotenkin. Toisaalta, eipa ollut tytostakaan nivuskivun lisaksi oikeen mitaan oireita ennen 7. viikkoa paitsi ajoittainen lieva pahoinvointi. Mene ja tieda :)

Onnea meille kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Itun emo, Mulla ei oo kokemusta tosta pregnylistä, muuten kuin irrotukseen. Mutta sehän on ihan raskaushormonia käsittääkseni, ja raskaustestiäkään ei kannata tehdä kuin vasta 10 päivän jälkeen. Joten raskausoireita voi olla sen takia...

Oma napa: Menossa 15 päivä toisesta inssistä. Ootellaan tässä vielä. Viimeksikin vuoto alkoi vasta 19 päivää inssistä...
 
Mutta sehän on ihan raskaushormonia käsittääkseni, ja raskaustestiäkään ei kannata tehdä kuin vasta 10 päivän jälkeen. Joten raskausoireita voi olla sen takia...
No niinpa. Kiitos jarjen aanesta. Voi etta kun olis karsivalisempi - ihan alytonta tallanen kiirehtiminen. Nyt olen lahes varma, ettei taa mitaan voi olla. Vahanko heittelee tunteet! Sunnuntaiaamuna testaan, ellei ole jo "venalaiset saapuneet", niinkuin meillapain tavataan sanoa :)
 
Moikka kaikki pitkästä aikaa,

Onpa tullut lisää porukkaa sitten huhtikuun, kun viimeksi kirjoittelin. Tuttuina niminä bongasin enää Kasenjan ja Hydrangean. :)

Ajattelin vaan teille tulla hiljaiselon jälkeen kertomaan, että viimeinen inssi tehtiin kesäkuussa ja tuloksena oli nega niinkuin aina ennenkin. Nyt on inssit insseilty ja rahaa palanut yksityiselle niin maan perusteellisesti. Pidetään tuumaustauko ja katsotaan, edetäänkö ivf-hoitoihin. Tällä hetkellä lienee niin, ettei edetä, vaan elellään kahdestaan onnellisina toisistamme. (Kauaa ei tässä myöskään ehdi tuumailla enää lähteäkö hoitoihin vai ei, nelikymppisyys ja koko ajan kohoavat raskausriskit häämöttävät jo käsittämättömän lähellä...)

:flower: Aurinkoa ja onnea kesään kaikille! :flower:
 
Täytyy tulla tänne päivittämään, että sama tarina toistui kuin viime kierrossakin. Vuoto alkoi taas 19 päivää inssistä. Nyt ainakin tämä kuukausi taukoa ja sitten perhepalaverin paikka, yritetäänkö vielä eri lääkityksellä kerran. Mies kun on alkanut jo toppuuttelemaan näitä hoitohommia... Ivf-hoitoon en usko, että lähdetään ihan heti, vaikka lapsettomuus alkaa kohta tosissaan masentamaankin...
 
Itun emo, tervetuloa mukaan! :wave: Pregnyliä käytetään pääasiassa munasolun irroitukseen, mutta sitä tosiaan voidaan piikittää myös ovulaation jälkeenkin tukemaan luteaalivaihetta. Yleisemmin tämä käytöntö on käytössä IVF-hoitojen kanssa.

Fiia, ikävä kuulla, että viimeinen inssi ei tuottanut tulosta. :( Aurinkoista kesää jokatapauksessa. :)

Laara, pahoittelut sinnekin. :hug:

ON: Täällä tosiaan on menossa taukokierto ja vain metut on käytössä. Ovista oon nyt tikutellut, mutta en oikein usko siihen, kun en luomusti ovuloi. Kesätauon jälkeen olisi sitten edessä neljäs ja viimeinen inssiyritys. Katsellaan silloin kuinka käy, kun kolmessa edellisessä yrityksessä ainoastaan yhdessä ollaan päästy sinne inssiin asti. Ainakin tällä hetkellä tarkoitus olisi jatkaa tarvittaessa IVF-hoitoihin, kun nyt keväällä julkiselle siirryttiin ja siellä ne ei tule kustantamaan niin paljoa. Seuraavalla käynnillä ajattelin jo kysyä, olisiko meidät mahdollista laittaa jonoon. Viimeksi asiasta jo hoitajan kanssa alustavasti keskustelin ja IVF saattaisi olla mahdollinen jo tän vuoden puolella, kun jonot TAYSissa ei ole kauhean pitkiä.

Aurinkoista kesänjatkoa kaikille! :)
 
Hei vain!

Kuten arvata saattaa, myös meillä toinenkin inssi epäonnistui.
Saatiin kuitenkin valita otetaanko vielä kolmas kierros ennen IVF jonoa ja siihen päädyttiin. On n. 5 kk jonot Oulussa niin menee sitten alkuvuodelle seuraava setti ellei nyt tärppää. On sitten hoitokatonkin vuoksi parempi ajoitus.

Nyt siis taukokierto menossa hoitosulun vuoksi. On ihanaa olla pitkästä aikaa ilman pillereitä ja piikkejä , johan sitä tuli clomejakin popsittua 8 kk putkeen. Jännä nähä vaan että kuinka tämä minun kierto venyy kun ei ole mitään lääkitystä menossa.

Arviolta heinä-elokuun vaihteessa starttaa sitten kolmas ja viimeinen inssikierros samalla kaavalla kuin aiemminkin eli clomit + menopur + pregnyl.

En minäkään ole koskaan ajatellut että pregnyliä pistettäisiin viikko inssin jälkeen. Minulla ainakin munasolu irtoaa tasan 36 tunnin päästä pistoksesta, joten mihin se sitten oikein vaikuttaa?

Mukavaa ja toivottavasti rentouttavaa taukokiertoa meille kaikille.
 
Harmin paikka, Cassis. Toivotaan menestystä sitten seuraavaan yritykseen. Ehkä taukokierto jotenkin piristäisi elimistöä...

Tervetuloa ketjuun, Itun emo.

Clomifenillä ja metformiinilla itse täällä jatkan. Syyskuulla IVF-suunnitelman teko lääkärin kanssa, jonossa ollaan. Olen (puolivahingossa!) onnistunut pudottamaan painoa siihen vaadittuun bmi 35:een. Tuosta motivoituneena päätin pudottaa vielä vähän lisää, tässähän on kaksi kuukautta aikaa - realistisestikin voisi pudota vielä 3-5 kiloa. Ja jokainen lähtenyt kilo varmasti parantaisi mahdollisuuksia tulevissa hoidoissa.

Roikun vielä tässä inssiketjussa, kun jännitän että josko jollekin kohtalotoverille plussa tulisi...
 
Cassis, pahoittelut.

Kasenja, onnittelut painonpudotuksesta.

ON: Omaksi yllätykseksi sain sittenkin plussan ovistestiin kp 23. Ikinä ennen ei ole plussaa tullut ilman lääkkeitä. En tiedä, olisiko sitten metut voinut vaikuttaa jo reilussa kuukaudessa vai vaikuttaako edellisten kiertojen lääkkeet vielä vähän. Aloitin sitten omin lupineni luget, koska ilman niitä lutis on pahimmillaan ollut vain 6 päivää ja parhaimmillaankin 11 päivää. Tallettelut jäi kyllä yhteen kertaan, joten toiveet ei ole kovinkaan korkealla. Tänään ehkä dpo 6.

Jos/kun uusi kierto alkaa, varaan uuden ajan ja lähdetään tavoittelemaan vikaa inssiä Gonalin voimalla.
 
Ootteko ikinä kokeilleet paastoamista osana tätä vauvaprojektia? Anopin kanssa juttelin ja hän kertoi raskautuneensa aikanaan paaston jälkeen, yritystä oli pari vuotta takana.

En ole ikinä aikaisemmin kokeillut paastoa, mutta ajattelin kyllä yrittää.

Jotenkin ihan järkeenkäypä ajatus että kehon puhdistamisen myötä voisi jotakin mukavaa tapahtuakin, mutta jää nähtäväksi. Elämästä on kaikki kivat nautintoaineet jo hävitetty vuosien varrella niin kokeilen tämänkin =)

Tarkoituksena on mehupaasto (mehut teen itse), lisänä yrttiteetä ja kasvislientä.
 
Cassis, eipä ole tullut koitettua. Vhh-ruokavaliota ja Gelee Royalea olen koittanut. Vhh-ruokavalio laittoi mun painon tippuun liikaa (olen normaalipainon alarajalla), enkä löytänyt sen kanssa keskitietä, joten se sitten jäi. Gelee Royalea söin pari kuukautta ilman vaikutusta. Lisäksi oon joskus juonut greippimehua ja vadelmanlehtiteetä.

ON: Tänään dpo 10-11 ja testit houkuttelis jo.
 
Onko Hydralla ollut mitään tuntemuksia? Eiköhän sitä jo pikkuhiljaa voi testailla... =)

Voin sitten raportoidan, miten paasto vaikuttaa. Positiivisesti yllätyin äskeisellä vessaraissulla (kerrankin) -- mun kroppa taitaa toimia, vaikka lääkkeettömänä ollaan menty. Jippii - uusi kierto näyttää alkavan aikataulussa, oletettava inssipäivä siis 12.8.

Hienoa Kasenja, painon pudottaminen on kovaa hommaa!
 
Cassis, ei oo kyllä tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Luget aiheuttaa sitä normaalia itkuherkkyyttä ja pientä mahakipuilua. Katsotaan kuinka malttamattomaksi vielä muutun. Jos en millään pysty odottamaan, niin testaan ehkä huomenna aamulla. :) Onnea uuteen kiertoon ja tulevaan inssiin! :)
 
Tänään aamulla testattu niin puhdas nega kuin olla ja voi Predictor Earlyllä. Kuulemma sen pitäisi näyttää raskaus jopa 4 päivää ennen menkkoja. Taidan jatkaa lugeja vielä ehkä perjantaihin asti, kun en haluis menkkojen alkavan viikonloppuna, kun silloin on menoa.

Ens kiertoon sitten Gonal-F jo kp 3 alkaen. Katsotaan sitten, päästäänkö tällä neljännellä yrittämällä inssiin, kun kahdella edellisellä kerralla ei päästy. Odotukset ei ole siis kovinkaan korkealla. Oon jo alkanut suuntamaan ajatuksia sinne ekaan IVF:ään, joka ehkä voisi olla jo ennen vuodenvaihdetta, varmaan viimeistään tammi-helmikuussa.
 
Heippa!
Tässä olisi uusi inssiin pääsyä odottava kirjoittelija, mahtuuhan mukaan vielä? Meillä ensimmäinen inssi on suunnitteilla ja on mukava lukea samassa tilanteessa olevien kirjoituksia.

Hieman meidän taustaa:
meillä on 2,5-v poika joka on saanut alkunsa luomusti, kuitenkin niin että jouduin yritys aikana käyttämään teroluttia kiertoja tasaamaan. Esikoista ehdittiin yrittää 1,5 vuotta ennen kuin tärppäsi.
Tätä kakkosta on nyt yritetty pari vuotta ja keväällä pääsimme lapsettomuuspolin asiakkaiksi. Hoidot aloitettiin heti femareilla. Tutkimuksissa ei ole selvinnyt mitään yksiselitteistä syytä tärppämättömyydelle, minulla on kuitenkin ongelmia ovulaation kanssa ja miehen tuloksessa ei ollut vikaa. Heti ekasta hoitokierrosta meille suunniteltiin tehtäväksi inseminaatio. Kaksi ekaa kiertoa meni kuitenkin niin ettei inssiä voitu tehdä kun osui vlopulle ja nyt on polilla ollut kesätauko.
Tässä kierrossa, joka alkoi eilen, toivottavasti aikataulu osuu kohdilleen ja inssi saadaan tehtyä.
Femarin lisäksi olen pistänyt pregnyliä vaikka kotikonsteilla onkin menty. On ollut neulalammoiselle melkoinen edistysaskel uskaltaa pistää itseään..

Teksti on puhelimella kirjoitettu ja toivottavasti ei ole aivan täynnä kirjoitusvirheitä :)

tsempit kaikille :)
 
Hei ladyt, joo, tiettyhan toi oli sita clomeista johtuvaa positiivisuutta.

Mutta nyt jotain uutta: tulin kertomaan sellasia, etta viime kierrossa piti tehda loman aikana ns. sokea clomit yritys (miksi sita taalla kutsutaan), eli piti syoda clomeja 3.-7. paivaan vuotoa ja sitten vaan heilutella peittoja.
Jotenkin mulla vaan meni fiilikset ihan taysin koko inssi yrityksiin; se klinikka ei hoida musta asioitaan ihan mallilleen. En osaa tarkasti sanoa miks, jotenkin oli vaan sellanen sahlays fiilis. Joten jatin syomatta ne clomit loman aikana. Peittoa heiluteltiin sittenkin ahkerasti, ja pikkuhiljaa alkoi pahan olon aallot, tissien turvotus ja nivuskivut.
Nyt on kaks positiivista testia tehty (tanaan on 34 kp kun kierto on yleensa 28). Eli toivotaan! Mies on nyt reissussa enka halua yksin menna lekuriin tarkistamaan onko asia niinkuin vaikuttaa vaikka ajan olisin saanut jo talle viikolle. Ens viikon lopulla mennaan yhessa.
Meilla siis 3.5 vuotias muluka ja tata 2. tehty reilut 2 vuotta. Yksi keskenmeno luomukierrosta, rv n 6-7. Kolme inssia takana joista yksi luomukiertoon. Ilmottelen, kunhan tiedetaan onko tama totta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kasenja
haave31, tervetuloa mukaan.

Itun emo - oi kun ihanaa! Piristää lukea kun jollakin tärppää.

Hydrangea, hyvä että kierto alkoi rivakkaasti ja uusi yritys päälle.

Täällä odotellaan kuukautisia alkaviksi. Saa nähdä, jaksanko vain odottaa, vai lietsonko kuitenkin itseni toiveikkaana testailemaan todennäköisyyksistä piittaamatta.
 
Haave31 – tervetuloa, mukaan mahtuu varmasti! Ihanaa, että teillä on kuitenkin jo yksi pieni jonka kanssa touhuta. Toki, useampi mukavampi – ainakin minusta. :D
Minä en todellakaan uskalla pistää itseäni vieläkään – enkä usko että se siitä muuksi muuttuu. Ensimmäisen kierron pisteli kaveri ja toisessa sitten mies sanoi että eihän tuo nyt niin vaikeaa voi olla. :stick: Miehen sisko auttoi ja neuvoi sitten jauheen ja nesteen sekoittamisen ja neulan vaihdon kädestä pitäen – ja myös pistämisen. Tässäkin kierrossa mies pistää—ja kaikissa tulevissa myös.

Hydra – Harmin paikka jälleen, mutta – kyllä se siittä taas lähtee alusta. Jos nyt vaan kerranki sulle kans hyvä tuuri

Itun Emo – voi mahtavaa, ihana saada hyviä uutisia! Päätetään ehdottomasti, että kaikki menee hienosti kun on kerran alkanutkin.

Kasenja – itse olen huomannut näinä muutamanakymmenenä yrityskiertona että kuukautiset EI ALA ennen kun on testannut sen negan. Mutta, jos testaa niin ne alkaa huomenna. Ihme hommaa. Minusta jo naurettavaa, mutta mulla toimii kyllä hyvin jos haluaa menkat alkaviksi :LOL:

Ja sitten minä itte.
Clomeilla mennään siis ja ultra on maanantaina. siirto on sitten torstaina 15. päivä – ellei tapahdu jotain uutta. Tein nimittäin sellaisen radikaalin vedon, että aloitin sen paaston. Pari päivää keventelin ensin ja nyt sitten toista päivää mehulla, liemellä, vedellä ja teellä mennään. Oman voinnin mukaan jatkan 5-7 päivää. Tietysti tällä voi olla omat vaikutuksensa munasoluihin, mutta sen näkee maanantain ultrassa. Tiedän – voi olla että tuhoan totaalisesti yhden yrityskierron, mutta mitä jos kuitenkin auttaisi? Kerron kyllä kuin käy. Ei tämä tee kyllä painollekaan yhtään pahaa, vaikka nesteet tulee tietysti takasin nopeastikin. On tullut näiden clomikiertojen aikana tasaisesti +1 kg per kierto ja tuo kohta 10 kg alkaa tuntumaan jo pahalta. Eikä muuten lähde vaikka tekisi mitä – olen hillunut salilla 4-6 x viikossa ja käynyt lisäksi 5-10 km lenkkejä 2-4 x viikossa. Ikinä ennen en liikkunut mihinkään vapaaehtoisesti ja silti pysyin mitoissa hyvin. Tuo on ehkä itselle se paskin puoli tässä koko hommassa –jos sitä vauvaa ei kerrankin lasketa.

Ja vielä – olipa kamala vetää ensimmäiset napit huiviin taukokierron jälkeen. Pari tuntia ja tutut oireet – pahoinvointi, kuumat aallot, maha sekaisin, pyörryttää, painajaiset öisin. jippii.
Kaikesta tästä jupinasta ja muustakin huolimatta erittäin aurinkoisin ja onnellisin terveisin

Cassis
Tooosi kiva että ootte siellä jossain… :heart:
 
Uusi viikko. Onnea toimenpiteisiin, Cassis! Sinullahan taisi olla ultra tänään. Luulisi, ettei tuollainen maltillisen mittainen paasto munasoluihin vaikuta. Vaikka mistäpä sitä tietää...

Täällä odotetaan edelleen vuotoa alkavaksi. Kp 31, dpo 17. Kierto on yleensä 28, joskus harvoin vaihtelua välillä 26-30. Luteaalivaihe 12pv, ei juuri vaihtelua. Tänä aamuna oli pakko testata - selvä nega raskaustestiin. Jotain outoa menneillään, kai. Ehkä ovis olikin myöhemminkin kuin luulen. Jos se olisikin ollut vasta kp17, nyt olisi vasta dpo 14...
 
Cassis, tsemppiä ultraan, jos et jo ollut. :)

Kasenja, onpas siellä omituinen kierto. Toivottavasti plussa vielä ilmestyis testiin. :)

ON: Kävin äsken folliultrassa. Oli tosi pikainen käynti ja vähäsanainen lääkäri. Ultrassa siis tänään kp 8 limis 5 mm ja yksi folli 14 mm! :) Ihan käsittämätöntä! Näköjään Anazolien poisjättö kannatti, kun limis oli jo näillä kiertopäivillä noinkin hyvä. Tosi ohuthan se vielä on, mutta on tässä onneksi vielä muutama päivä aikaa kasvatella sitä. Inssi onkin sitten jo perjantaina kp 12. Pistän vielä kolme päivää samalla annoksella 37,5 iu ja sitten torstaina Pregnyl illalla. Lääkäri laittoi meidät myös jo ivf-jonoon. Lokakuun tokalla viikolla olisi jo aika ivf:n suunnitteluun ja itse ivf olisi sitten marraskuun puolessa välissä. Hui! :) Tätä ennen ehditään tehdä vielä yksi inssi odottaessa. :) Toivottavasti sinne ivf:ään ei tarvitsisi mennä, vaan tämä tai seuraava inssiyritys toisi tulosta. :) Jotenkin niin hurjaa, kun tää kierto menee niin vauhdilla!!! Mä kun oon tottunut siihen, että folleja kasvatellaan kolme viikkoa ja ovis on joskus kp 20-27 tienoilla. Hirvittää myös toi vauhti, millä ollaan menossa kohti ivf:ää. Kuitenkin kokonaisuudessa jäi kiva fillis käynnistä. :)
 
Iitun emo, aivan mahtava uutinen!!! Onnea plussasta ja toivotaan, että pieni kyytiläinen pysyy matkassa seuraavat 9 kuukautta.

Mahtavaa Hydra! Toivottavasti tämä inssi tois positiivisen lopputuloksen. On teillä kyllä hyvä tilanne siellä Taysissa, kun on noin lyhyet ivf-jonot. Ja tehdään inssejä vielä aikaa odotellessaki. Täällä Oysissa on jotain 5 kk jonot, kun viimeksi keväällä varmuuden vuoksi kyselin.

Cassis, miten ultra meni? Casenja, voin hyvin kuvitella kuinka rasittavaa on jos kierto venyy. Odottavan aika on pitkä ja näiden hedelmöityshoitojen myötä olen huomannu, että aika tuntuu välillä melkein pysähtyneen...

Jes, viimeinki ehkä päästään tekemään inssi tässä kuussa. Ellei sitten clomit sekoita kiertoa niin, että ovulaatiopäivä siirtyy yli 15 päivän. Nyt on toiveissa päästä inssiin ensi viikon lopulla. Viikon päästä tiistaina on ultra ja toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia ja inssi onnistuu. On kyllä tuntunu nämä viimiset 2 kuukautta keskenmenon jälkeen niin pitkiltä, että jo ensimmäisen ultra-ajan saanti tekee onnelliseksi :)
 
Hei,
Kaffetauolla nopsasti kuulumisia.
paastoa meni viisi päivää ja painoa hävisi viisi kiloa. Toki reilu kilo tuli heti takaisin, mutta 3,5 on pysynyt toistaiseksi poissa.
Sekoilen aivan urakalla kaiken kanssa tässä kierrossa näköjään.
Ultra oli eilen, kp 10. Olin sitten ajatuksissani syönyt 6 pv clomeja viiden sijaan joten pistokset olivatkin päivän myöhässä ollen kp 9 ja 10. No - ei onneksi näköjään vahinkoa...
Vasemmalta löytyi johtofolli 15 mm ja 2x 12 mm samassa paikassa - oikealla ei mitään mainittavaa. Perjantaina on sitten maakuntamatkailua Ouluun ja inssi. Kerrankin saatiin ajat ihanasti aamuun, päästään jo ennen puolta päivää kotimatkalle. Jos tästä ei tärppää niin sitten mennään IVF jonoon johon ennen taukoa oli 6 kk jonoa. Tuo taitaa lähennellä sitä määrää, että antavat maksusitoumuksia väestöliittoon ulkopaikkakuntalaisille - toivotaan että myös meille.
Hoitoon liittyvät ultrat, reseptit yms seurannat hoitaa LKS.

Sinänsä jännää aikaa, että ensi kuun puolivälissä juhlin melko näyttävästi pyöreitä vuosia - ollaanko siellä sitten skumppalasi kädessä vai ei. Meillä kyllä hyvin avoimesti on hoidoista puhuttu ja melkein kaikki näistä tietävät (9 vuotta kaikkiaan on jokojoko kysymystä tullut niin jossain vaiheessa meni hermo ja kerroin kaikille jotka oli niin ärsyttäviä että kysyivät) Ei siis haittaa vaikka "kärähtääkin" heti, mutta pari viikkoa pitempään olisi hauska odottaa - tuossa vaiheessa olisi kuitenkin vasta viikko 6.

Hydraa pitää erikseen tsempata - MAHTAVAAAAA! Vihdoin pääsette tositoimiin. Mukavaa myös että saatte jonottaa ja hoidetaan odotellessa - meillä se ei käy päinsä ollenkaan.

Palataan!
 

Yhteistyössä