Inseminaatio 2013

Hydrangea sullakin on sitten jännäiltävää loppuviikosta!
Mä oon käsittäny et ei enää sen 10 päivän jälkeen pitäis näkyä. Mut hyvin yksilöllistä on toi, miten se häviää kropasta. Oon muuten miettiny samaa, et vaikuttaako oma koko siihen...
Ite oon kyl ihan normikokoinen...
Ja miksihän joillekin määrätään se tupla-annos Pregnyliä?
Mun käsittääkseni voi näyttää jo aimminkin jotain hailuraa noissa testeissä, vaikkei se 25 täyttyiskään :)
Ei oo kyllä yhtään semmoinen olo, et ois tärppi käyny. Kaikki tuntemukset oikeestaan hävinny..onhan tässä vielä pari päivää aikaa toivoa!
 
Onnittelut Itun emolle luomuplussasta! Todella hieno juttu! :)

Itsellä menossa dpo 6 ja piinaviikko on ihan käsillä..
Yritän kovasti tutkailla kiinnittymiskipuja mutta vielä en ole mitään outoa havainnut. Kohdun seutuvilla on kummallisia tuntemuksia ollut jo parina päivänä (ehkä pientä menkkajomotuksen tapaista), johtunee Lugesteronista?

Tänään päätin myös testailla Pregnylin näkymistä raskaustestissä ja sehän näytti negaa. Onkohan normaalia, että se poistuu elimistöstä näinkin nopeasti..? Pistin sen 13.8. Onhan se varmasti yksilöllistä kauan se näkyy.. No nyt vain odotellaan muuttuuko se siitä plussaksi..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Hydra – HIENOA!!! Oon niiin ilonen teidän puolesta. Luget – mulla ei ole niitä edes kokeiltu, miksiköhän? Ei meillekään mitään ohjeita jatkoelämästä annettu, olen kyllä käynyt aivan normaalisti salilla, tyhmäliikunnassa ja uimassa. Ja – älä välitä – liikaa miettiminen on varmasti kaikkien rakkain ja raskain harrastus piinailuvaiheessa.

Dayskeeper – Tervetuloa! Tuo sinun tilanne kuulostaa aika identtiseltä omaani nähden - limis meillä oli vähän ohuempi, mutta folli samaa luokkaa. Toivotaan että se viiva palaa siihen hiton tikkuun!

Tiltu – Kiva kuulla että noinkin pienellä follilla saa plussan aikaiseksi, vaikkakaan lopputulos ei ollutkaan toivottu. Clomeista mulla on kanssa vastaavat oireet, se on kyllä äärimmäisen ärsyttävää. Siihen kun vielä yhdistää stressaantuneen yrittäjämiehen kesken sesongin niin soppa on melko sakeaa…
ItunEmo – Hienoa, onnittelut teille ja kiitokset tsempeistä!

Meille tehtiin inssi suunnitellusti siis perjantaina 16.8. Follit ei olleet juuri maanantain ultrasta kasvaneet. Maanantaina koot oli 13 ja 15mm ja perjantaina 15 ja 17 mm. Lääkäri päätti sitten että pregnyliä ei pistetä ollenkaan. Omasta fiiliksestä kyllä huomasi tämän pienoisen pettymyksen heti. En tietysti tiedä mitä tämä nyt sitten lopulta merkitsee. Itkua piti pidätellä ja muutenkin toimenpide tuntui henkisesti tosi hankalalta. Lääkäri oli jälleen loistava ja hoitaja kyseli sataan kertaan että pärjäänkö - ilmeisesti fiilis näkyi päälle hyvin. Meillähän on kaikki ollut aina niin hyvin ja täydellisesti että! Limis oli sen 10 mm, joten sen puoleen kaikki fine. Ovistuntemuksia ei ole ollut, enkä ole sitä kyllä testannutkaan kun on kuitenkin säännöllisesti petipuuhia harrastettu. Testipäivä 30.8 - meillä on mukavasti kaverin hääjuhla lauantaina joten voi olla että fiiliksen turvaamiseksi jätän testailut sunnuntaihin.

Sekavilla fiiliksillä ja katsetta jo IVFään suunnaten...
 
Mäkin testasin eilen illalla dpo 3 (4 päivää Pregnylistä) noin 2 tunnin pidätyksellä haalean plussan. Testi oli One Step 10 mIU/ml. Yllättävän hailura viiva tuli, mutta testausajankohtakin ja lyhyt pidättely varmaan vaikutti. Aloitan sitten joskus myöhemmin tällä viikolla testaileen joka aamu. :)
 
Cassis, voi kuinka ikävää! :( Mutta simpathan voi elää useita päiviä ja jos kotona on tehty ahkeraan talletteluja, niin mahdollisuuksia toki on. Varmaan kuitenkin tilanne harmittaa suunnattomasti. :hug: Pidän kuitenkin peukkuja. Mulle luget määrättiin lyhyen luteaalivaiheen takia. Verikokeissa (pari kertaa otettu) progesteroni on aina ollut hyvissä lukemissa oviksen jälkeen, mutta silti tuhrut ja lopulta vuoto on alkanut ilman lugeja liian aikaseen. Limakalvo vissiin hajoaa ilman lääkitystä turhan nopeeta. Nyt lugejen kanssa vuodot on pysynyt niin kauan pois, kun oon niitä käyttänyt.
 
Tähtisilmä hienoa, et Pregnylin vaikutusta ei enää näy! Pääset nyt sitten aiemmin jännäilee :) Hyvin yksilöllistä se häviäminen on.

Cassis Mitkäs lääkkeet teillä oli käytössä? Mikä kiertopäivä toi inssi tehtiin? Onhan se hyvinkin mahdollista et follit on ottaneet perjantain jälkeen kasvuspurtin :) Ja näin ollen inssikin osui oikeseen aikaan! Aika harmillisa toi kuitenkin, että hitaanlaisesti follit kasvaneet. Tsemppiä piinailuun!

Hydrangea sehän voi olla, et Pregnyl ei näykään sulla enää montaa päivää! Mulla lekuri kirjoitti kans noi Luget, vaikka en tiedä mitä hyötyä niistä minulle nyt on...

Täällä dpo 10 tai dpo 11 menossa. Aamulla testattu nega :( Vähän semmoinen fiilis et nyt ei kyl tärpänny. Luulisin et näkyis edes jotain haamulaista, jos tärppi ois käyny.(Esikoisesta plussasin dpo 11)
SItä ihmettelen, et miksi virallinen testauspäivä on mulle laitettu ens su, sehän ois jo dpo 15/16...Aattelin et huomenna testaan vielä ja soitan sit lekurille jos testissä ei näy mitään. Silloinhan mun on ihan sama lopettaa ne luget, pääseepähän uus kierto alkamaan :)
 
Daysleeper, voi harmi. :( Toivoa kuitenkin vielä on niin kauan ennen kuin vuoto alkaa. Mä oon yleensä tehnyt varmistustestin vielä dpo 14 ja lopettanut sitten Luget. Vuoto alkaa mulla aina noin 2-3 päivää niiden lopetuksesta. Jännää kyllä toi Pregnylin testaaminen. Olisi kiva saada joku vastaus niihin kevään haamuihin. Itse alan kyllä vähitellen uskoa, että olivat ihan oikeita haamuja, mutta eivät vaan pienet alut pysyneet matkassa.
 
Täällähän on käynnissä oikeat testailukokeet :D Kyllähän tuo hyvää ajankulua on ja sitten, kun malttamattomana testailee etuajassa niin ei tarvi sitte arpoa onko haalea viiva pregnylistä johtuva vai onko sitä raskaana. Itse en kyllä viimeksikään testannut ennen kuin vasta joskus dpo 14 jolloin testiin tuli kyllä sen verran selkeä viiva ettei sitä tarvinnut lähteä arpomaan.

Aivan mahtava uutinen Itun emo!!!

Cassis, tuolla aikaisemmin kirjoittelin jo siitä follin koosta. Minulla oli siinä plussaan johtaneessa inssissä folli vain 17-18 mm mutta näköjään kuitenki pienestä koosta huolimatta jo kypsä. Mulle kyllä pistettiin se pregnyl kuitenkin heti inssin jälkeen siitäkin huolimatta, että folli oli melko pieni. Meinasivat jo että olisivat pistäneet sen vasta seuraavana päivänä mutta päättivät kuitenki lopulta pistää sen heti inssipäivänä.

Tänään tuli hyviä uutisia ultrassa. Folli oli jo (KP12) 14-15 mm ja limakalvo 9 mm. Inssi on siis torstaina. Aivan mahtava fiilis ollut tänään, kun pääsee kuitenkin tässä kierrossa inssiin :D

Tsempit piinailijoille!!! Pakkohan se plussa on jollekin tulla, kun on näin paljon piinailijoita
 
Tiltu77 Sullahan on tosi hyvin follit kasvanu :) Tsemppiä inssiin!

Tänään testattu nega :( Mut ei oo oikeestaan ees kauheen pettynyt olo. Ehkä siksi et on kaikkee kivaa nyt suunnitteilla muutenkin :)
Tänään aloitin jo ennakoivasti Metut ens kiertoa varten, et ehtisivät vaikuttaa :) Huomenna vielä testailen, ja ehkä perjantaina. Sitten lopetan ne luget, jos testi nega...
 
Daysleeper, älä menetä toivoasi vielä. Voihan olla, että tällä kertaa plussa tulee vasta myöhemmässä vaiheessa.

Tiltu77, tsemppiä inssiin!

Täällä ollaan taas sellaisessa tunnekuohussa ettei millään malttais odottaa enää viikkoa.. Menkkamainen tunne jatkuu ja pieni toivon kipinä pääkopassa vallitsee. Olisikohan voinut tärpätä jo ensimmäisellä inssillä...? Voi kumpa olisi, toivomme lasta niin kovasti.. Niinkuin varmasti me kaikki hoitoihin lähteneet. Onneksi asumme vanhalla maatilalla, jossa tekemistä riittää niin sisällä kuin ulkonakin. Saapahan ajatukset muihin asioihin. Ärsyttää vaan tämä jatkuva tuntemuksien tarkastelu..
 
Daysleeper, isot pahoittelut! :hug:

Tähtisilmä, nää piinapäivät on aina niitä pahimpia. Millään ei jaksaisi odottaa ja tuntuu, että aika matelee!

ON: Tänään dpo 6 ja 7 päivää Pregnylistä. R-testiin tuli enää joku haamujen esiäiti tai viivanpaikka. Taitaa sitten olla Pregnyl jo lähes poistunut. Oon nyt noilla herkillä testeillä testannut ja ne ei ehkä oo ihan niin herkkiä kuin luvataan, joten voisin vielä huomenna varmistaan asian PC:llä, kun ei tänään tullutkaan testattua sillä.
 
Aiemmissa kierroissa ei ole voinut näitä viikkoja kutsua edes piinaviikoiksi kun siihen negatiiviseen testitulokseen oli jo niin tottunut.. En edes muista milloin viimeksi olen testannut raskautta, aina olen odotellut kuukautisia mitkä (ikävä kyllä) ovat aina tulleet lähes ajallaan. Yrittämisen alussa oli tällainen samanlainen tunnekuohu lähes joka kuukausi! :D

Me ollaan julkisella puolella hoidossa ja maksaavat neljä inssikertaa. Toivottavasti niillä tärppäisi ettei tarvitsisi rankempiin hoitoihin lähteä. Inseminaatiot on ulkoistettu yksityiselle klinikalla ja kuulosti mukavalta kun lääkäri sanoi, että jos ovulaatio sattuu joskus viikonlopulle, niin inssi voidaan tehdä jos hän vain on paikkakunnalla. Hyvää palvelua, ei voi muuta sanoa! :)
 
Mä oon taas sellainen hätähousutestaaja, joten testejä on kulunut ihan kiitettävä määrä tähän mennessä. Meillähän tää oli jo 4. kierto, jossa ollaan yritetty päästä inssiin. Yhteensä vain kaksi kertaa päästy sinne. Siksi me saatiin vielä yksi ja 5. kerta yrittää, jos nyt ei onnistu. Ollaan jo kuitenkin ivf-jonossa ja toi vika inssiyritys olisi tarkoitus tehdä nyt heti perään odotellessa. Tosin lääkäri ei antanut mulle viimeksi edes ohjeita ens kierron pistoksiin, kuten aina ennen on tehty. :confused: Ehkä niitä ei sitten tarvita. :D

On kyllä hienoa, jos inssiin pääsee viikonloppuisinkin. Meillä se ei ollut mahdollista yksityisellä, eikä nyt julkisella.
 
Mekin meinattiin, että katsotaan nyt tämä ensimmäinen inssi ja ilmoittaudutaan sitten varmuuden vuoksi ivf-jonoon ja tehdään odotellessa loput inseminaatiot. Jos ei tarvis sitte niiden jälkeen kauaa odotella iväffään pääsyä.

Meillä aloitetaan sitten seuraavasta kierrosta Menopurin pistely, jos saataisiin sillä enemmän follikkeleita kasvamaan. Kokonaisuudessaan yhdistelmä on sitten menopur-pregnyl-lugesteron.

Ehkä ohjeiden kertomatta jättäminen enteilee jotain yllätystä! :) Toivottavasti teillä tärppää tällä kierrolla. :flower:
 
Millainen fiilis muilla piinailijoilla? :)

Huomasin äsken pientä vaaleanpunaista vuotoa ja mielikuvitus lähti laukkaamaan. :rolleyes: Tänään dpo 7. :popcorn: Voi tietty olla, että aamulla sohasin pienen haavan lugeja laittaessa (käytän siis niitä alakautta). Aina ennen ne on kyllä pitänyt vuodot pois, joten en usko että ne olisi yhtäkkiä lakannut toimimastakaan.
 
Heips!
Tähtisilmä teillähän on hyvin järjestetty inssimahdollisuudet! Toivotaan kuitenkin et tärppää nyt ekasta :)

Hydrangea oiskohan ollu kiinnittymisvuotoa? Tosi jännää :) Pidetään peukut ja varpaat nyt pystyssä, et ois ollu sitä iitteään! Näkyykö Pregnyl sulla vielä?

Mä testasin nyt taas negan, joten eiköhän tää kierto ollu tässä. Tänään otan vielä Luget, teen testin vielä aamulla ja sitten kohti uutta kiertoa!
 
Daysleeper, eikä! Pahoittelut. :( Tänään aamulla sain One Step ja Pregcheck liuskoihin selkeät negat (8 päivää Pregnylistä). Testiajan jälkeen PC:n liuskaan tuli ehkä hieman punertavaa. Mutta aika hyvin alkaa olla Pregnyl poistunut. :)
 
Hydrangea, nyt kuulostaa kyllä lupaavalta! :)

Daysleeper, voi harmi.. :(

Täällä dpo 9, eikä tuntemukset ole muuttuneet suuntaa eikä toiseen. Kiinnittymisvuotoakaan ei ole näkynyt.. Eihän sitä tosin kaikille tule. Vähän kyllä epäilyttää tämän ensimmäisen inssin onnistuminen.. :( No keskiviikkona otetaan siitä selvää.

Plussatuulia meille kaikille piinailijoille! <3
 
Tähtisilmä, kyllähän sitä monet onnistuu kerrasta. Eikä kiinnittymisvuodon puuttumistakaan kannata harmitella. Tosiaan vaan osalla on sitä, ei läheskään kaikilla. Monilla jonkinlaista vuotoa saattaa tulla vasta silloin kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Vielä on täydet mahdollisuudet tärppiin. Pidän peukkuja! :)
 
Pahoittelut negasta, Daysleeper! Mutta älä huoli, kyllä se jostaki kerrasta vielä tärppää ihan varmasti. Niin ainakin itse ajattelen :)

Tähtisilmä, ei minulla ollut mitään kiinnittymisvuotoja eikä kyllä mitään raskausoireitakaan edellisessä inssissä, josta tulin raskaaksi. Nytkään en siis turhia mitään raskausoireita yritä bongailla.

Torstaina oli siis inssi ja nyt on kai dpo 1. Folli oli vähän yli 18 mm (viime kevään onnistuneessa inssissä vähän yli 17 mm) ja pregnyl pistettiin heti inssin jälkeen. Minkäkokoisia folleja teillä on ollut inssipäivänä ja onko pregnyl pistetty etukäteen vai vasta inssipäivänä? Vähän näyttää käytännöt inssin ajoituksen ja pregnylin pistämisen suhteen vaihtelevan. Ihan erilaiset fiilikset nyt kuin viime inssin jälkeen. Nyt on positiivisempi fiilis ja väkisinkin miettii, että ihan hyvin plussa saattaa tullakin. Toisaalta taas yrittää itselle vakuutella, ettei se joka kerta voi tärpätä enää tällä iällä. Joka tapauksessa negan testaaminen tulee olemaan nyt kovempi paikka, kun on väkisinkin toiveet korkealla. Toisaalta parempi piinailla onnellisessa mielentilassa kuin kauheassa ahdistuksessa, kuten viime keväänä.
 
Kiitos lohduttavista sanoistanne Hydrangea ja Tiltu77. En siis vielä panikoi vaan odotan rauhallisin mielin keskiviikkoon. :)

Tiltu77, minulla folli oli inssipäivänä 21 mm ja Pregnyl pistettiin edellisenä päivänä. Hyvä juttu, että inssi oli onnistunut ja jäi hyvä fiilis! Plussatuulia sinne! :)
 
Tiltu, mä oon pistänyt Pregnylin aina etukäteen. Ekalla kerralla pistin sen noin 40 tuntia ennen inssiä ja inssissä huomattiin, että folli oli juuri puhjennut. Nyt tällä kertaa pistin sen edellisenä iltana ja inssissä folli oli juuri puhkeamassa.

ON: Dpo 11 ja selkeä nega. :(
 
En sitten malttanut huomiseen odotella vaan testasin jo tänään (dpo 13) OneStepin testillä haalean viivan.. Mielestäni siinä on hieman punertavaa väriä mutta todella haalea viiva siinä näkyi. Koskaan en ole saanut testeihin minkäänlaisia viivoja, joten pelkästään tuon näkeminen oli outoa mutta en toisaalta usko, että tarkoittaisi raskautta.. Noista testeistä vissiin on myös lukenut, että näyttäävät herkästi viivanpaikan ja täällä kun vaaleanpunaisilla laseilla katsoo, niin tuleehan siihen punertava väri. : / Ei auta kuin testailla huomenna uudelleen tai ehkä jo hätäpäissään illalla toisella testillä! :D
 
  • Tykkää
Reactions: apsu

Yhteistyössä