Inseminaatio 2013

abc... ekan inssin jälkeen mulla ei tullut vuotoa, toisen inssin jälkeen tuli parina päivänä hieman verensekaista limaa / rusehtavaa. Inssissä sanoi, että saattoi raapaista jostain kohtaa kun vuoto alkoi selkeästi siinä. Se loppui muutaman päivän päästä eikä ilmeisesti ollut mitään vaarallista....Dpo 7 niin tulosta en vielä tiedä.
 
Iltaa!
Pariin otteeseen kirjoitinkin tänne --> kaikki hävis --> meni hermot

Apsu – mikä tilanne testailuiden jälkeen?
Kasenja – joko olet ehtinyt testaamaan? Mulla oli ensimmäisessä inssissä kaikki maailman mahdolliset oireet ja olin varma että nyt on parempi tärpätä, ei sitten onnannu. Nyt toisessa kierrossa ei tunnu mitään missää – ei missään vaihessa. Josko sitten tällä kertaa, kerranki ”helpoimman” kautta olis meidän molempien vuoro?
Hiulu – meillä hoitaja on molemmilla kerroilla pistänyt pregnylin toimenpiteen jälkeen. Oonko ainoa jolle näin – kaikki muut tuntuu pistävän kotona ennakkoon?
Hydra – pahoittelut taas huonosta mäihästä, surkea elämä kyllä välillä. Miten nyt edetään?
abc… mulla ei ole tullut inssien jälkeen vuotoja
Ja lopuksi omaa napaa …
Ensimmäinen inssi meni siis ketuille. Oli aika raskas kuun vaihde. No, kp 3 olin jo ”toipunut” ja uusi lääkitys alle. Samalla setillä mentiin tämäkin kierros, eli clomit + menopur + pregnyl. Inssi oli tänään, kaikki oli kunnossa ja kaksi yhtäsuurta follia näytti olevan lähtökuopissa. Hoitaja tosiaan pisti pregnylin toimenpiteen jälkeen. Oli muuten ehkä maailman tehokkain lääkäri toimenpidettä tekemässä. Hoitaja valmisteli ja ultrasi, lääkäri (mies) tuli sisälle, kätteli, teki toimenpiteen ja poistui. Aikaa meni ehkä 2 minuuttia. Oli kyllä tosi kohtelias ja tsemppas hyvin meitä, mutta jotenkin huvitti sen pikavisiitti =)
Jos nyt ei tärppää niin saadaan valita seuraava hoitomuoto, ajateltiin vielä yksi inssi kokeilla ennen IVF jonoon siirtymistä. Jos ei tästä tärppää niin yhden välikierron jälkeen inssi olisi sitten elokuussa. IVF jono oli 6 kk.
 
Viimeksi muokattu:
Cassis, tsempit piinailuun. Meillä siis eka inssi meni muuten loistavasti, mutta ei tulosta. Toiseen ja kolmanteen ei sitten päästy (2. liikaa folleja, 3. ei ovista/ovis jo tapahtunut). :( Hoidot jatkuu syksyllä. Vielä yksi inssi koitetaan. Lääkkeeksi vaihtuu nyt Gonal-F ja jätetään Anazolit kp 3-10 kokonaan pois. Aloitan siis suoraan pistoksilla kp 3. Seuraavana onkin sitten IVF. Mä oon pistänyt aina itse Pregnylin.
 
Juuri takana toinen inssi. Tällä kertaa munasoluja oli kolme ja siemennesteessä 6,5 miljoonaa siittiötä, joista A+B liikkuvuudella 93%. Siis paljon paremmin, kuin viimeksi: 1 munasolu ja 5 miljoonaa siittiötä A+B 70%... Limakalvo oli kuulemma pikkasen ohut n.6mm johtuen clomeista. Lääkäri suunnitteli, että jos tehdään syksyllä vielä kolmas inssi, vaihdetaan lääke Letrozoliin.

Nyt sitte jännätään, ettei vaan tulisi kolmosia! Tulispa vaan se yks, jos siis on tullakseen!

Mies on alkanut nyt hangottelemaan vastaan näihin hoitoihin :( Aamulla se yhtäkkiä meinasi, ettei mene ollenkaan antamaan näytettä tänään! Joku sitä on taas ruvennut ahistamaan, vaikka asia on sovittu jo useampaankin kertaan tässä kahen vuoden aikana... Yritin tippa linssissä kysellä mikä mättää, mutta vastaus oli vain että hänen mielestään meillä on asiat nyt hyvin, ettei siihen tarvita muutosta. Ärsyttävää tuommonen viimehetken mielialanvaihdos! Kumpikohan meistä oli se nainen! Noh, inssi kuitenkin tehtiin ainakin vielä tällä kertaa. Nyt onkin sitte mahottomat aviokriisi-neuvottelut eessä illalla. Pitäsköhän käydä juttelemassa polilla hoitajan kanssa...
 
Laara89, hienoa, että inssi meni noin mallikkaasti. :) Tsemppiä piinailuun. Ikävä kuulla, että miehesi on alkanut empiä asiaa. Toivottavasti on vaan joku tilapäinen juttu ja saatte asiat selvitettyä. Onhan lapsen hankkiminen todella iso ja elämää mullistava asia, että ehkä se vain hieman jännittää miestäsi.

ON: Tänään vois olla dpo 10-11. Pregnylin pistin su 9.6. ja maanantaina todettiin oviksen jo tapahtuneen, kun näkyi jotain keltarauhaseen viittaavaa. PC:n liuskaan tuli parin tunnin pidätyksen jälkeen tänään tällainen: Dpo 10-11 - Image - Aijaa.com. En tiedä mitä ajatella. Sain onnistuneessa inssikierrossa vastaavan PC:n liuskaan muistaakseni dpo 11, mutta seuraavana päivänä oli nega. Mietinkin, että voisiko Pregnyl vielä näkyä, kun sen varoaika on kuitenkin 10 päivää, niin on siinä rajoilla, onko varoaika tullut täyteen. Heti dippauksen jälkeen ei näkynyt mitään, joten menin puuhaileen muita juttuja ja katsoin testiä uudestaan noin 10 min päästä. Se on jo sen 5 min testiajan ulkopuolella, joten senkään takia en oikeen luota tulokseen. Huomenna testaan uudestaan.

Onko kukaan testaillut, kuinka nopeeta Pregnyl 5000 iu oikeasti poistuu?
 
Jostakin on olen kuullut että kyseinen hormooni poistuu elimistöstä puolittuen joka päivä (Pregnyl) (ainakin teoriassa, käytännöstä en ole varma). eli jos alkaisi jakaa 5000/2 = 2500/ 1pvä pistämisestä, 2500/2=1250/2 pvä pistämisestä 1250/2= 625/ 3pvä yms.
 
Täällä menkat myöhässä, mutta testi näyttää negaa. Ei ole oikein mitään tuntemuksiakaan, siis kuukautisten alkamisesta. Ei kun odotellaan...

Hydrangea - jännä tuo pregnylin näkyminen. Itsellä lakkasi näkymästä jo ennen varoajan loppumista (olin obsessiivinen ja testasin). Yksilöllistä tämäkin.

Laara - miehet on jotenkin jänniä, jos yleistys sallitaan. Me aviosiipan kanssa ollaan hoidoissa miehen lapsitoiveen vuoksi - lastensaanti ei minulle ole niin tärkeää kuin miehelle. Sitten kuitenkin mies aina välillä saa jonkinlaisen kriisin: ensin esimerkiksi oli IVF-hoitoja vastaan. Minä olin että ok, kokeillaan inssit ja jätetään sitten siihen. Sitten mies päätti, että IVF on kuitenkin ihan ok. Jokin ajatusprosessi tai kriisi puolisolla selvästi asian suhteen on ollut, mutta ei ole osannut sitä minulle sanoittaa. Ainakin osaltaan ilmeisesti liittyy siihen, että miehen mielestä lasten saamisen pitäisi olla jotenkin "luonnollista" ja lääketieteen sotkeminen asiaan hiukan epäilyttävää.

Cassis - tsemppiä "piinaviikoille". Minulla oli muuten toisessa inssissä juuri samanlainen pikainen lääkäri, joka kävi toimenpiteen suorittamassa. Hoitajan kanssa olin huoneessa valmiina, lekurimies harppoo sisään, hyvää päivää, ruisku kouraan ja sperma kohtuun, ja hei vaan taas. Max 3min oli ehkä huoneessa. Todella tehokasta. Ja tuo kerta muuten sattunut yhtään. Kahdessa muussa inssissä on jouduttu tarttumaan pihdeillä (tms) kiinni, mikä on sitten nipistellyt. Tämä nopeatoiminen lääkäri kyllä olikin vanhempi ja ilmeiseti kokeneempi kuin ne hitaammat pihdinkäyttäjät.
 
Mitä mieltä olette tästä?

D3q3wu - Image - Aijaa.com

Nämä menkat on olleet tosi omituiset, niin testasin aamulla sitten. Tuo kuva on otettu 3h testaamisen jälkeen, testiaikanakin olin vaaleanpunaisten silmälasieni läpi kuvitteleva viivan siihen tyhjään kohtaan, mutta.... Soittelin klinikallekin, veikkasivat valemenkoiksi tai keskenmenoksi ja toivoittele hyvää kesää, että kyllä sä heinäkuussa tiedät. Pikkusen tuntee itsensä tyhmäksi, kun menkkojen aikaa testaa ja saa negoja ja kuvittelee niissä näkevänsä jotain - ja sitten jos onkin vaan kyse siitä, ettei halua uskoa, että inssi ei onnistunut :/

Kasenja, meilläkin on mies on IVF:ää vastaan...Käytännössä se tarkoittaa sitä, että jos tämä ei onnistunut niin syksyllä on yksi inssiyritys jäljellä ja jollei se onnistui, niin jonkinmoinen perhekriisi - ei yhtään paineita siis.
 
alma2 jos ymmärsin oikein niin sulla oli ovistesti plussa kp15 ni sillonhan ovis vois hyvin olla kp17, kun se testi näyttää aina olikos se 24-48h ennen ovista sen plussan.

Mä olin itse ennen IVFää vastaan ja mietin, että me ei niin pitkälle mennä, mutta nyt kun nämä OIt ei ole vielä plussaa tuoneet niin olen kyllä avoin sillekin ajatukselle. Niin se mieli muuttu, kun lapi on toiveissa.

Voisko se hydrangea Pregyli näkyä sulla pidempään, kun oot niin hoikka? Tai sit jos ne on kiinnittymisyrityksiä. Eihän sekään mahdotonta olisi.

Odottelen itse klinikan soittoa tänään. Jännittää pirusti mitä ovat nyt keksineet. Vasteet on ollu niin vaihtelevia, mutta sperma oli tosi hyvää. Sinällään onni, että vain minussa vika. Meillä on ollut nyt välikierto, kun antoivat vain tämän päivän, että soittavat jatkosta. Haluaisin kuitenkin vielä muutaman OIn ennen IVFfään siirtymistä.

Yritän taas vaihteeksi itse katsellä syömisiä, josko auttaisi hoitojen tueksi. Lueskelin jenkkisivustoja PCO ruokavaliosta. Pitäisi jättää suuri heikkouteni sokeri kokonaan pois. Se on se vaikein.
 
Soittivat ja niinkuin veikkasinkin näytti viime kierron proglabrat, että se ovulaatio oli ennen inssiä ( tai etten ovuloinut lainkaan). Ilmeisesti oikean munasarjan rakkula jäi puhkeamatta. Liekö ollut taas joku kysta. Ens kierrossa taas pistellään, jos heillä on heinäkuulle antaa ultra-aikaa. Epäili, että voi jäädä vielä toinenkin kierto väliin. Lähettivät primolut reseptin, jonka voin heti aloittaa, että saadaan vuoto aikaseksi.

Juttelin myös inssitarpeesta, että meillä ei tehdä seuraavaan inssiä, kun kerta sperma on kunnossa. Voisin silti jutustella täälläkin, jos teille sopii kun lääkecoctail sopii tänne paremmin kuin clomiketjuun. Alustavasti sanoi, että pistely aloitetaan gonal-f 75X 5 päivää sitten taas ultraillaan.
 
Ekakertalainen ilmoittautuu! Eka inssi tehtiin viime to, vähän etuajassa juhannuksen takia, joten en odota kovin paljon tältä kierrolta. Viime kierrosta ei päästy tekemään, kun limakalvo oli niin ohut, ilmeisesti femar ei sopinut mun systeemeille. Jos nyt ei tärppää, on edessä kesätauko ja sen jälkeen astetta kovemmat hoidot. Mulla kun on tuota ikää :O Mitään vikaa ei ole löytynyt kummastakaan, mutta en ole raskautunut puolentoista vuoden takaisen km:n jälkeen.
 
tervetuloa terhenneiti!

voi tsiisus tämä odotta
minen on pitkäveteistä, vielä on matkaa torstaiaamun testaukseen.. tämä kierto on kyllä loppuun asti päinvastainen kun edellinen ? ei mitään ongelmia tai tuntemuksia mihinkään suuntaan.

nyt vajaan loppuillaksi netflix ihanaan maailmaan ja vedän pussillisen hedelmäaakkosia...tosi terveellistä...tsemppiä teillekin, palailen Viim torstaina!
 
Mistä ootte hakenu lähetettä julkisella puolella? Ollaan oltu yksityisellä, mutta alkaa kukkaro itkeä jo... Tk lääkäri on lomalla, ja kuulemma vaan oma lääkäri kirjoittaa (mrr...kai hällä nyt sijainen on tai muita lääkäreitä tk:ssa?!)
 
Mie sain lähetteen omalääkäriltä, jolle jonotin kylläkin 3 vkoa... Ja sitten hoitoonpääsy kesti 3 kk. Varmaan kannattaa mahd. pian pistää julkinen puoli liikkeelle ja jos kukkaro kestää, jatkaa hoitoonpääsyyn asti yksityisellä. Ellette sitten kaipaa pientä lomaa hoidoista.
 
No niin ystävät kertokaahan tilannetta ja tuntemuksia? Eikös piinailu ala olla lusittuna ainakin Cassiksella ja Laaralla!



Muoks! Apua, en kyllä tiedä mitä iltapöpperöissäni laskin, kai teilläkin on vielä viikko jäljellä niinkuin mullakin. No, tuntemukset kiinnostaisi silti!
 
Viimeksi muokattu:
Kuulumisia kun kerran kyseltiin, niin itellä on kymmenes päivä inssistä menossa. Testaillahan periaatteessa jo vois, mutta en halua taas pettyä. :attn:
Kiinnittymisajankohdan aikoihin oli vihlontaa yöllä. Ja muutaman yön ajan oon käyny vessassa kaks kertaa yössä, vaikka normaalisti en käy ollenkaan... Välillä vihlasee, mutta niin mulla tekee normaalistikin ennen menkkoja...
Taas on sama olo ku viime inssin jälkeenkin, ei haluais herätellä turhia toiveita. Nämä mun oireetkin on semmosia, että voin ne itse keksiä!
 
Pidän Laara peukkuja! Toivottavasti nyt tärppää!

Mulla alkoi aivan selvät raskausoireet heti inssipäivänä, väsymys, nälkä, rinnat arat, etomista jnejne. Kyllä järki sanoi, että vaikka jotain ois tapahtumassa, niin ei voi vielä oireilla. Juttelin lääkärikaverin kanssa ja irrotuspiikki raskaushormoneineen on oireiden takana. No, yritän olla liikaa tunnustelematta oloani, vaikka vaikeaa se on. Testaamaan minä en ala vielä hetkeen, hormonipitoisuus nousee mulla alussa aina niin hitaasti, että testi ei kerro mtn, ennen kuin kuukautiset ovat pari pvää myöhässä.
 
Luulin, etten enää palaa tänne ketjuun mutta kaksi viikkoa sitten meni raskaus kesken rv 7+4. Sikiö oli kuollut jo 6+5 eli ehkä jo samana päivänä alkuraskauden ultran jälkeen. Ensimmäinen viikko raskauden keskeytyksen jälkeen oli tosi raskas kun oltiin molemmat niin onnemme kukkuloilla tulevasta vauvasta. Mulla ei käyny mielessäkään, että raskaus voisi mennä kesken. Tuntuu kyllä niin väärältä että kahden vuoden yrittämisen jälkeen piti tulla keskenmenokin. Vielä vaikeammaksi asian tekee se, että 2 kaveria ovat raskaana ja heillä molemmilla raskaus oli ollut "vahinko". Olisi voinut tämä km tulla sellaiselle parille, joilla raskaaksitulo onnistuu tuosta vain. Tuntuu vain niin kauhean väärältä, että tuli tämäkin vielä. Ihan kuin ei edellinen vuosi olisi ollut riittävän raskas... :/

No, pikkuhiljaa alkaa taas olla parempi mieli ja pitää yrittää uskoa, että kyllä se taas joskus tärppää. Aiempi pelko siitä etten koskaan tule raskaaksi on onneksi nyt pienempi, kun kuitenkin onnistuin tulemaan raskaaksi inseminaatiolla.

Nyt pitää vain toivoa, että päästäis syksyllä inseminaatioon ja tulisin uudelleen raskaaksi ennen kuin alkaa taas lapsettomuus pelottamaan. Nyt kykenen vielä ajattemaan positiivisesti ja uskomaan, että kyllä sitä vielä joku päivä taas plussataan :)
 
Tiltu Paljon halauksia sinulle! Onneksi teidän raskauden todennäköisyydet ovat parantuneet roimasti alkaneet raskauksen seurauksena. Vaikka kokemus on varmasti raskas, niin mukava kuulla että jaksat jo kääntää ajatukset uuteen yritykseen. Solusi on kuitenkin hedelmöittynyt ja todistettavasti kiinnittynyt onnistuneesti. Teidän osalta monta kysymysmerkkiä on siis onneksi jo ratkennut, nyt vaan odottamaan sitä seuraavaa tärppiä :) Tsemppiä paljon teille molemmille!
 

Yhteistyössä