Inseminaatio 2012

Hei kaikille!! Nyt on täällä alkamas neljäs inseminaatio - hoitokerta. Syön tällä kerralla kp.3-7 Femar - nimistä lääkettä. Hieman kyllä on edelleen alavireinen olotila, kun ei tuo kolmaskaan inssi tulosta tuottanut. Olisin jo ollut valmis jäämään kesätauolle, mutta mies sanoi, että jospa tämä kerta vielä jaksettaisiin käydä lävitse. No käydään nyt sitten, vaikka itse olen kyllä jo täysin varma ettei tästäkään kerrasta mitään tulosta tule.

Yhä vahvemmin ja vahvemmin vahvistuu tunne, että ei täällä ole koskaan toista pikkuista nyyttiä. Koen yhä selkeämmin, että tuo eka on ja jää meidän ainokaiseksi. Mutta kerta mies haluaa hoidoissa näin kovasti käydä, niin pitäähän sitä sitten yrittää jotenkin olla "juonessa" mukana.

Mutta tarrasukkia ja onnellista odotusta Sopla ja Waninka!!
 
Luin muutaman sivullisen tekstiä kerralla ja kylläpä tunteet heittelehtivät kovasti. Onnea plussanneille ja toivottavasti pääsette siirtymään muihin ketjuihin (tai olette sen jo tehneet!) ettekä tule IKINÄ takaisin. :D

Ja isoja haliruttauksia niille, jotka niitä kaipaavat. Ikuista odotteluahan tämä on. Toiveiden ja pettymysten vuoristorataa.
Minä jo tuskaisena mietin, että pitääköhän mun perustaa omaa inseminaatio 2013 -ketju, kun ei tunnu onnistuvan.

Mutta joskohan tässä kierrossa ei osuisi hiihtolomia, pääsiäisiä ja muita esteitä ja inseminaatio päästäis tekemään. Tämähän oli jo kolmas kerta, kun aloitin clomit (ekalla kerralla piti jättää kesken, kun ei ehtinytkään saada aikoja hiihtoloman takia).

UÄ on maanantaina, kp 14, ja on kyllä hemmetin huono tuuri, jos kierto jotenkin pitenisi niin pitkäksi, että viikonlopulle menisi. Edellinen kiertohan oli pari, kolme päivää tavallista pidempi... Tarkistin just, että In-Tiimi (tuo lafka, jossa inssi tehdään) jää kesätauolle juhannukselta, eli kaksi kertaa ehtisi inssin tehdä ennen sitä, kolmas jäisi syksylle. Kesäloma on elokuussa ja silloin ei vauvoja mietitä. (Enpä näköjään kovin optimistisesti ajattele, olisihan kai siinä sellainenkin mahdollisuus, että inssi pitäisi tehdä vain kerran :confused:)
 
Pissatulehdus EI oo kiva vaiva, meni eilinen lauantaipäivä pilalle :/ Nyt menossa taukokierron kp 36, edelleen odottelen menkkoja. Päätin juuri, että teen testin ensi sunnuntaina äitienpäivänä, jos ei vieläkään menkat ole alkanut.... Tänään ollut kuitekin menkkakipuja, joten eiköhän ens viikolla täti kyläile..
 
Vaikea kysymys Toiveissa86! Jos miehellä huonot simpat, kannattaa ehkä odottaa UÄ:tä, se munis saattaa kuitenkin irrota vasta nyt illalla, joten jos inssi tehdään huomenna, se on vielä aikarajan sisällä. Mutta jos hyvät simpat, niin mielestäni voitte yrittää jo tänään kotona. En nyt ole varma vastauksestani, mutta itse ehkä tekisin näin..
 
Tein kotiin tullessa uuden ovistestin ja se oli vieläkin positiivinen.. En oikein tiiä miten nyt pitäs sitten tehhä..Miehen simpoissa ei oo ollu ikinä mitenkään vikaa.. nyt taas tää ajoitus.. et kuhan huominen ei mee sitte pieleen mitenkään.. vai tekeekö ne inssejä enää jos ovis on jo menny??:headwall:
 
Kannattaa nyt ovisplussa kättää hyväksi kotona mun mielestä.. Insseillähän just yritetään saada ajoitus oikeaksi, jos kerran simpoissa ei vikaa. Ja eiköhän niitä siittiöitä riitä inssiinkin, jos sen vielä päättävät tehdä :D
 
Onnea munkin puolesta plussanneille ! :)
Haleja neganneille ;(

Päivitys omaan tilanteeseen. Kolmas inssikään ei nyt sit tärpänny joten alku syksystä ensimmäiseen ifv.
Vitutus on suuri mutta pieni helpotus myös että saa pitää tauon noista lääkkeitä.
Tämä suuntaa ajatukset kesälaitumille näistä asioista ei muuten järki päässä pysy.
Hyvää tulevaa kesää kaikille ja tsemppiä ja jaksamisia. <3
 
Hei kaikki,

Maanantaina, huoh. Onneksi sentään paistaa aurinko. :)

Mohair tsemppiä sinun tilanteeseesi. On varmasti järkytys kuulla, ettei follit sisältäneet munasoluja. :( Niinkuin lääkäri oli sinulle todennut, ettei se välttämättä tarkoita sitä, että toisetkaan eivät sisältäisi, ehkä tässä oli vaan huonoa tuuria? Ymmärrän kuitenkin, ettei mieli ole toiveikas, joten tsemppihalit täältä sinulle.

DronttiEdvart pahoittelut negasta.

Tupasvilla ja Piia-Liisa onnea teille näihin inssikiertoihin. Vaikka toiveet eivät ole korkealla, niin muistakaahan naiset, että on insseillä kuitenkin plussailtukin! :) Päivitelkäähän kuulumisia, kun kiekka etenee.

Peikko89 Kiva kuulla hyviä uutisia, että suunnitelmat etenevät ja saatatte päästä eteenpäin hoidoissa jo ennen kesätaukoa. Jipii! Tuo pissatulehdus kyllä taas on vähemmän jipii, auts.

Täällä tilanne on se, että kolmas inssi tehtiin tasan kaksi viikkoa sitten. Tein eilen aamulla testin ja sain clearblue testillä ihan selkeän haamun. Siis en mitään viivanpaikkaa, vaan selkeän viivan, vaikkei se siis kovin tumma ollut. Tänä aamuna tein sitten clearbluen digitaalisen testin ja se sanoi ei raskaana, testasin vielä vimmoissani apteekin omalla ja sekin oli ihan puhdas nega! Ärsyttää! Mistäköhän se eilinen haamu sitten mahtoi johtua? Viallinen testi vai jotain raskautumisyritystä tapahtunut? Pregnylin vaikutusta se ei voinut enää olla, koska sen pistämisestä oli aikaa jo 15 päivää. Plaah en luota enää mihinkään. Mitään oireita ei ole, joten en kyllä uskonut eilen aamullakaan sitä plussaa todeksi. Nyt odotellaan kuukautisia alkavaksi ja varailin lääkäriltä hoidon suunnittelukäyntiä, jotta tiedetään miten tästä jatketaan. Vaihtoehtona on neljäs inssi, taukokiekka ennen ivf:ää tai suoraan ivf. Katsotaan, mitä mieltä lääkäritäti asiasta on.
 
Täällä takana toinen UÄ. Soitin aamulla hoitajalle, oli siis sitä mieltä että lääkärille vain niinkuin ollut puhe. Kävin sitten lääkärissä ja tänään tehdään viimeinen inseminaatio. Eilen illalla rakasteltiin ja tänä aamuna testi jo siis negatiivinen. Ihmetellään vain, että mihin katosi suositeltu pidättäytyvyysaika?? Tuntuu jo pelkältä rahastukselta ja mieskin lähti ovet paukkuen antamaan näytettä..
Toivotaan, että kaikki tämä sähellys olisikin sitten tuomassa sitä plussaa, mutta henkisesti valmistaudun jo syksyiseen IVF:ään
 
Amele, ei kai ne testit kovin usein virheellisiä positiivisia anna. Tosin jos on jo kaksi viikkoa inssistä, niin kyllähän testin kuin testin pitäisi plussaa näyttää. Mutta ei kai se auta kuin odottaa. (Ihan kuin elämä ei muutenkin olisi pelkkää odottamista!)

Toiveissa86, minäkin olen välillä miettinyt tuota pidättyvyyttä. Miten se käytännössä edes onnistuu ilman UÄ:ssä ramppaamista? Enhän minä tänään voi tietää, että onko huomenna vai vasta ylihuomenna testissä plussa.

Minä kävin tänään UÄ:ssä, kp 14, kaksi follia, 12 ja 13-milliset. Just ehdin sanoa ennen housujen riisumista, että onpahan huono tuuri, jos tämäkin kierto venyisi niin pitkäksi, että ovis olisi viikonloppuna. Edellinen kun venyi 34-päiväiseksi. Mutta noin pienet follit, viikonlopullehan se menee. Meillä on ollut niin hemmetin huono tuuri, joulukuusta lähtien ollaan yritetty saada inssiä tehtyä ja aina on jotain pyhiä tai viikonloppuja tiellä.

No, lääkäri sanoi, että kyllä me se inssi tehdään. Eli jos ei perjantaina ole ovistesti plussa, niin meen aamulla polille hetkeä ennen lääkärin työvuoron alkamista, niin hän ultraa ja jos on riittävän isoa follia, niin irroituspiikkiä (en tiedä niistä mitään, pitää varmaan googletella) ja tehdään inssi vielä perjantaina. Huh. Mua alkaa jo jännittää.

muoks* Kävin lueskelemassa tuosta irroituspiikistä, niin eikö se yleensä laiteta jopa 1,5 päivää ennen inseminaatiota. Missään keskustelussa en huomannut, et ois laitettu piikki ja tehty inssi samana päivänä. Outoa.
 
Viimeksi muokattu:
Toiveissa86 meille lääkäri sanoi, ettei pidättyvyysajalla ole kovinkaan paljoa merkitystä, jos simpat muuten ok. Toivotaan tosiaan, että säätäminen olisi vaivan arvoista ja plussa sieltä tulisi.

Piia-Liisa niin ei kai tässä auta muuta kuin odottaa. Olen kyllä lähes varma, että plussa oli jotenkin "väärä", sillä kaksi negaa sen jälkeen kuitenkin testattu. Viiva oli testissä kyllä kuitenkin ihan selvä ja mieskin sen todisti, ettei tässä nyt ihan hulluksi sentään ole tulossa. :) Huoh, on tää kanssa touhua. Huomenna menen tosiaan lääkärille sinne suunnittelukäynnille jatkoa ajatellen ja täytyy samalla kysyä tästäkin kummallisuudesta. Onneksi en ehtinyt vielä kovinkaan paljoa innostua. Sulla on kyllä ollut tosi huonoa tuuria noiden ovisten ajotuksien suhteen, höh! Toivotaan, että ne ottaa spurtin, onhan tässä vielä perjantaille aikaa. Irrotuspiikkien pistoajankohta vaihtelee tosi paljon. Minä olen pistänyt sen aina 24-36 tuntia ennen inssiä. Olen kuullut, että toiset pistävät samana päivänä just ennen inssiä on tai jopa inssin jälkeen. Mulle lääkäri sanoi, että on hyvä, jos folli ei ole vielä inssiä tehdessä irronnut, vaan simpat saadaan sinne odottelemaan. Mutta käytännöt vaihtelevat, joten uskoisin, että inssipäivänä pistetty pregnyl (tai vastaava) toimii ihan hyvin. :)
 
Piia-Liisa: Ekassa inssissä pistin folliultran jälkeen Pregnylin ja siitä pari tuntia oli inssi, joten on mahdollista. Tokassa ja kolmannessa inssissä olen 24h aiemmin pistänyt irrotuspiikin ennen operaatiota.

Amele:Jännittävä juttu toi sun haamu, mutta höh noi negat. Pidän peukkuja, että oliski plussa kuitenkin!:)

toiveissa86: toivottavasti ajoitus osui nappiin. Pidän peukkuja!:)

Samoin muille inssiin menijöille/juuri niissä olleille tsemppiä:) Jaksamista neganneille ja tsemppiä tuleviin hoitoihin!

Peikko89: Suunnitelmat kuulostavat hyvälle. Hienoa, että asiat edistyvät.

Kiitos vielä tuesta! Inssin jälkeiset päivät on mennyt ihan sumussa, päivät menny itkiessä ja murehtiessä, ehkä tämä päivä jo helpompi. On vain niin turhautunut ja suoraan sanoen v**********t olo, ettei meinaa veri kiertää. Ajatukset ovat jo kaiken maailman tuomioissa ja pelko kalvaa. Niin, ehkä nyt vain oli huonoa tuuria, mutta jotenkin kun se huono tuuri vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu loputtomuun, alkaa tämä koko touhu tympiä lujaa. Samalla kuitenkin takaraivossa jyskyttää toivo, että mitä jos sittenkin, mutta ei varmaan kuitenkaan... *huokaus* Tossa punktointikohdassa tuntuu vieläkin kipua. Kuinkahan kauan oikein kestää, ettei tunne mitään kipua sillä alueella? Toinenki puoli juilinut viikonloppuun asti ja alavatsassa perinteiset menkan alkamiskivut. Tai ehkä voi johtua myös Lugeista. Vielä on päiviä kärvisteltävä, en jaksa edes miettiä kuinka monta.
 
No niin.. En sitten malttanut olla testaamatta, kun ajattelin että turha kiusata itseään kuvittelemalla sunnuntaihin asti turhia.. Nyt siis menossa ensimmäinen taukokierto kolmen inssin jälkeen ja kp38/n.35. Ja ja, haaleaakin haalempi haamu!!! En ole ikinä saanut edes minkäänlaista haamunhaamua ja nyt en sitten tiedä miten suhtautuisin.. :eek: Nyt sitten vain mietin, oliko testi viallinen, tai vaikuttaako viikonloppuinen pissatulehdus tai siihen annetut lääkkeet testiin? Se oli viimeinen testi, joten tänään apteekin kautta ja huomenaamulla kai sitten uusi testi. Vähän on sellainen että wtf!? :D En uskalla nyt ihan hirveästi vielä toivoa, mutta ikinä ei ole vielä näinkään käynyt...KÄÄK!
 
Peikko89 jeee! Oikeesti, haamuko sieltä tuli?! Pystyn samaistumaan sun epätietoisuuteen! Ihan varovaiset onnittelut ja nyt sitä kuuluisaa malttia ja uutta testiä kehiin huomenna. Millä testillä testasit? En usko noiden lääkkeiden ja pissatulehduksen vääristävän tulosta, mutta en toki tiedä asiasta sen enempää, joten varmasti en voi sanoa. Onko mitään oireita?

Minä testasin myös tänä aamuna haamujenhaamun (inssistä nyt 15 päivää). Viiva oli hailakampi kuin toissapäivänä, vaikka testi oli sama. Eli toissapäivänä tuli haamu plussa (ihan selkeä kuitenkin), eilen puhdas nega ja tänään haalea haamu. Tää on niin syvältä. Raskauteen en usko enää lainkaan ja lopetan testailun tähän paikkaan. Tässähän menee ihan sekaisin ja testailee miljoona kertaa. Ihan hullua.
 
  • Tykkää
Reactions: toiveissa86
Amele, kiitos, itse vielä myös tosi varovaisena.. Haamu se oli, selkeä sellainen, mieheltä vielä varmistin, että viiva siinä selvästi oli x) Testasin kotitesti.fi -sivuilta tilaamallani testillä, niitä olen useasti käyttänyt, tais olla Sofi ultimate herkkä -testi.. Tilaan tänään sieltä pari lisää, muttahaen apteekista yhden huomisaamuksi :)

Soitan ehkä terveyskeskukseen tänään ja kysyn heiltä, voiko joku vääristää tulosta.. Oireita: nännit kipeät (ei siis arat, vaan kipeät), pissatulehdus (voi kai pitää oireena?), menkkamaiset juilinnat välillä (oletin siis menkkojen vain tekevän tuloaan). Ei siis oikeestaan muuta uutta, kuin tuo pissatulehdus :eek:

Toivotaan nyt kuitenkin, että sulla kääntyis positiiviseen suuntaan, erikoiselta kuulostaa nuo testien tulokset :eek:
 
Amele älähän luovu toivosta vielä.. voihan olla, että raskaus on vasta niin alussa että ei näytä vielä tarpeeksi.. ootko vaihtanut testimerkkiä?

Peikko89 onnea kovasti <3

Joku kysyi pregnylin pistosajankohdasta. Itsellä on jokaisessa inssissä vaihtunut pistosväli. Ensimmäisessä ja kolmannessa pistettiin inssin jälkeen, toisessa päivä ennen inssiä..
Eilettäin tehtiin sitten tänne se neljäs ja viimeinen inssi. Miehen simppoja taas kehuttiin maasta taivaisiin ja niitä lähtikin 59miljoonaa uijaa etiäpäin.. tosi mahtavaa on, että miehessä ei ole vikaa, mutta toivotonta ajatella, että tämäkään silti onnistuisi.. Tässä inssissä ei pistetty ollenkaan pregnyliä kun oli tosin jo puhjennut, vaikka niin oli puhjennut kolmannessakin ja silti pistettiin. Nyt alan tänään laittamaan lugeja ja toivotaan taas parasta.
 
Aurinkoista aamua kaikille :)

Täällä tehty Clearbluen viikkonäytöllinen testi ja tuloksena "Raskaana 1-2" !! En voi uskoa miten me muka voitiin onnistua kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen taukokierrolla! Yritystä takana vuosi ja 7 kuukautta. Ja just kun Tampereelle meni lähetettä, mutta hyvä näin :D Ei ole yhtään raskaana -oloa, viikkoja pitäisi olla 5+4? jo ja laskettu aika yhden laskurin mukaan 9.1.-13, mutta mulla pitkä kierto, että voi olla oikeesti vähän myöhempikin..

Saan vielä tk:sta iltapäivällä pissanäytteen tulokset, mutta luotan jo tuohon Clearbluen testiin ja eiliseen haamuun.. Nyt vain pelottaa, pysyykö pieni<3 matkassa..:O

Miten tällasena päivänä voi tehdä töitä? :) Ihanaa on se, että saan äitienpäivänä sunnuntaina kertoa omalle äidille, että hänestä on tulossa isoäiti (jos kaikki menee hyvin siis..)! <3

Tsemppiä kaikille muille, kyllä tekin vielä onnistutte!
 
Tänään oli sitten ultra ja olihan siellä 1 johtofollikkeli jo kypsynyt, vaikka kp. on vasta 10. Mutta siihen se ilo sitten päättyikin, tässäpä kierrossa ei voida tehdä inseminaatiota, kun se menee viikonlopulle. Niimpä käskettiin vain pistää Pregnyl perjantai - iltana ja harrastaa "puhdetöitä" lauantaina + sunnuntaina. Vähän harmittaa, kun inssiä ei tähän kiertoon voitu tehdä. Ja miten tässä ylipäätään innostua tai virittäytyä petipuuhiin, kun oma työ on sen verran fyysisesti raskasta, että olen aivan väsyksissä työpäivän jälkeen?

Sanoin myös lekurille tänään jatkojen suhteen, että kesäkuussa minulla on kesäloma, joten haluaisimme jatkaa hoitoja vasta elokuussa. Se sopi lekurille. Jatko menee sitten elokuussa tällä samalla Femar - pillerillä mitä nytkin söin ja sitten katsotaan miten jatketaan. Myöhemmin syksyllä on sitten edessä IVF - hoito, jos ei tämä tai seuraava viides inseminaatio-kerta tuota tulosta. En vain kovin ole innoissani tuosta IVF - hoidosta, koska olen tuollaisen siis jo 2000-luvun alussa kokenut ja se ei ollut mitään hääviä. Koin sen kivuliaaksi hoitomenetelmäksi.
 
Onnea Peikko! Ihana juttu, pidän sulle peukkuja.

Minä kävin eilen lääkärissä ja otettiin myös verikokeet niiden positiivisten testien (haamujen) vuoksi. Lääkäri soitti tänään tulokset ja raskaus oli arvon mukaan alkanut, mutta mennyt samantien kesken, eli kait kyseessä kemiallinen. Höh, mieli vähän maassa, vaikka olin negatiiviseen tulokseen varautunut. Nyt tulee yksi välikierto ja sitten ennen kesätaukoa IVF. Inssit on siis meidän osalta käsitelty.

Tsemppiä kaikille ja mukavaa tulevaa kesää. :)
 
voi surkeus Amele en tiedä taustoistasi, mutta ainakin sinun kroppa tulee raskaaksi, jos sitä voi positiivisena tällä hetkellä ajatella. Itse olen miettinyt, että vaikka menisi kesken, tietäisin, että ainakin voin tulla raskaaksi.. sekin lohduttaisi, vaikka ilkeästi on sanottuki.
Tupasvilla nyt vain peittoja heiluttamaan ;)

Itsellä nyt pp 4. Rinnat kipeyty heti inseminaatio iltana eli maanantaina. Tiistaina aloitin luget. Mistähän oikeasti johtuu nivusten polttelu? Kaikki päivät on poltellu ja jomottanut välillä kovastikki, mutta sitte taas lientynyt.. On rasittavaa miettiä pitäisikö tässä vaiheessa tuntua jotakin kiinnittymiskipua tai muuta kipua kun ei koskaan ole ollut raskaana.. mieli rauhoittuu kun miettii syksyistä IVF:ää
 
Toiveissa86 Mulla ainakaan ei oireista tai mistään voinut mitään päätellä, vaikka niitä kauheesti kyttäilinkin, tännekin kirjoitin että ihan varmasti ei ole tärpännyt, vaikka olikin sitten. Kyllä se niin on, että vaikka tuo oireiden kyttäys tulee ihan luonnostaan, niin aika turhaa se taitaa loppujen lopuksi olla. Toivotaan parasta :)
 
Voi Amele onpa harmi! :( Ja Peikolle onnea!

Mua jännittää jo aivan mahdottomasti huominen. Ovistestissä on näkynyt vähän viivaa, mutta ei plussaa. Eli huomenna aamulla polille tutkittavaksi ja jos folli(t) vaan ovat jo kunnon kokoisia, niin sitten saan piikkireseptin ja tehdään se inssi. Huomenna on jo kp 18, joten onhan niiden oltava. Vähän venyy tämäkin kierto. Mietin, että voiko clomifen pitkittää kiertoa vai johtuukohan tämä nyt vaan sairasteluista ja stressistä...

Sitten tajusin, että en ole yhtään selvitellyt, millainen toimenpide se inseminaatio on. :D Ei kai se kauaa kestä tai paljoa satu! :O
 
Kiitos myötätunnosta naiset. Olo on tosiaan vähän ristiriitainen, sillä toisaalta on jo iso asia, että hedelmöittyminen tapahtui ja se luo toiveita jatkoa ajatellen. Toisaalta se ei kuitenkaan poista pettymystä. Lopetin luget eilen ja nyt odottelen kuukautisia alkavaksi. Pelkään jo etukäteen taas niitä kipuja, joita ne mulle aiheuttavat. Olen myös osaltani helpottunut, että tähän tulee yksi välikiekka. Saa rauhassa olla ilman lääkkeitä ja systeemejä ja kerätä voimia. Pian onkin jo kesäkuu, jolloin minulle tehdään ensimmäinen IVF, hui. Se jännittää jo nyt hiukan, mutta toisaalta luo toivoa. Eiköhän tämä tästä.

Tupasvilla harmi, ettei inssiä päästä tähän kiertoon tekemään, mutta ehkäpä tärppi käy muutoin, niin kuin täällä on nyt viime aikoina muillekin onnellisesti käynyt. :) On kurjaa, että tämä lapsettomuusasia saattaa johtaa toisinaan sellaiseen "pakkopulla seksiin". Tsemppiä ja rentoa mieltä!

Toiveissa86 toivotaan, että saisit muutaman viikon sisään iloisia uutisia, tsemppiä piinailuun!

Piia-Liisa minulla on kierroilla ollut tapana venähtää ja inssejä on välillä saanut odotella kiertopäiville 20-30. Kärsivällisyyttä se vaatii, mutta eiköhän se siitä. Minulla itselläni ensimmäinen inssi oli kivulias, joka johtui siitä, että lääkäri ei millään meinannut saada katetria oikeaan paikkaan. Kohdunnipukka jouduttiin nappaamaan sellaisilla pihdeillä ja kohdunsuuta levittämään. Se oli ilkeää. Kaksi muuta inssiä ovatkin olleet helpompia. Itse toimenpide ei kestä kauaa ja on monella täysin kivuton. Onnea!
 

Yhteistyössä