Huhtimammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuudes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miukulle olis siis veljekset tulossa, meille tyttö... oliko muilla tiedossa sukupuoli? Ja mihin nää arviot perustuu? Tarkkaan 3D/4D ultraan vai epävarmempaan tavalliseen? Onpa kiva nähdä kuinka veikkaukset/tiedot pitää kutinsa...

Meillä on siis tyttöarvio tehty tavisultralla, kun sitä muniskystaa epäiltiin pikkuisella. Hiukan kyllä jännittää tammikuun ylimääräinen ultra.. mitä sieltä löytyy?!

Laittakaapa veikkauksia/tietoja pikkuistenne sukupuolesta!

T: utelias Ipana (*tutkii myös paketit etukäteen*)

eli siis sukupuolesta.. meille lääkäri povas oikeen sievää tyttöä 3D-ultrassa :) meillä oli itellä sellanen luulo et se olis ollu poika... samoin kaikki kaverit ja tutut on veikannu poikaa, ainut joka on veikannut tyttöä on mun isä.. saapa nähdä kumpi tulee ;)

huomasin tuossa äsken kun kattelin mahaa ku eräs asukas siellä hieman möyhenteli niin mulla on tullut ihan ohuita vaaleita karvoja mahaan! oliko tuokin joku ""vinkki"" siitä kumpaa sukupuolta vauva olisi....??? muistelen et joku puhui et se liittys tyttöön....

Hyvää Joulua kaikille huhtikuulaisille!

Eipä tarvinnut mennä töihin tänään kun kaikki lapset haetaan jo aikaisin ja mulla on lekuri. Ajattelin nyt mennä oman mielenrauhan takia tarkistuttaan ton paineentunteen. Puhelimessa hoitsu sanoi, että kannattaa tarkistuttaa et kohdunsuu on kunnossa. Ei kuulemma tässä vaiheessa pitäis olla vielä jatkuvaa toi painontunne.
Mulla se on sitä luokkaa et istuminen, kävely ja kyykkiminen ym on vaikeeta.Aamulla tuntui et masukki potki niin alhaalla että tuntui, että kohta se sieltä suunnilleen tippuu.
Täytyy toivoo, että kaikki on hyvin. En kuitenkaan haluis ihan vielä pakkolomalle.Jos sais nyt selkeet ohjeet siitä mikä on normaalia kipuilua ja mikä ei.

Heis taas kaikille ja oikein hyvää joulua!

Ultrassa oli kaikki kohdallaan ja iiiiiiiiiiiiiiiiihana tyttö tulossa meillekin. =) Vautsi vau, ihme tunne kun sai tietää sukupuolen. Isi oli heti ihan innoissaan että saa jonkun pilalle hemmoteltavaksi. =)

Nyt jouluaskareisiin kiireen vilkkaan.. Vielä pitäis mennä shoppailemaan. Ostettiin eilen vaunut ja turvakaukalokin ja sinne ne rahat nyt hupeni. Säästötililtä pitää mennä jotain nappaamaan et saa kaikille kivat lahjat. =)
Jouluisin terveisin
Sasa ja rinsessa

Meille povailtiin siellä rakenneultrassa poikaa, mut myös mulla on sellasta ihan vaaleaa haituvakarvaa kasvanut masuun, et jos se on joku ""merkki"" tytöstä, ni eihän sitä enää voi olla varma siitä pojasta!

Minäkin toivottelen omasta ja Kaverin puolesta kaikille huhtimammoille oikein rentouttavaa joulua!!!

Hyvää Joulua kaikille!

Masu-untuvista en muista kuulleeni, mutta se pigmenttiviiva joka ilmestyy keskilinjaan alamasulle, olis max. napaan asti tytön kohdalla ja sitten pojan kohdalla reilusti yli navan rintoja kohti. Esikoisella piti paikkansa, nyt tuntuu jäävän myös navan alle ja tyttö pitäs nytkin tulla.

Epäluuloisuus silti aina valtaa mielen, en ole uskaltanut ostaa kuin yhdet vaaleanpunaiset potkarit.. jospa se on kuitenkin poika?! Hih!

Täällä taas hengaan ja oottelen jouluvieraita saapuviksi. Molempien meidän vanhemmat tulee meille, eh heh. Saas kattoo miten hermot kestää itse kullakin. No, eipä tarvinu meidän lähtee ajaan taas joensuu-vaasa sektoria.
Olin lääkärissä, eikä tullu hullua hurskaammaksi. Tuli ihan tosi tyhmä olo, et ylipäätään menin.. Lääkäri vaan puhui ympäripyöreitä, mutta sai sentään mahanpäällisen tunnustelun perusteella sanottua, että kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Sanoi myös että joillain vauva vaan saattaa koko ajan painaa alhaalla ja sille ei vaan voi mitää. Sitte kuulemma ku maha ja vauva kasvaa niin voi ehkä helpottua. Mistään millanen kipu on epänormaalia ja koska pitää jäädä sairaslomalle töistä, jos on liian rankkaa se ei osannu sanoo mitää.
Oli tosta nyt se hyöty, että jonkinäkösen mielenrauhan sai. Sitte neuvolalääkäris tehää kuitenki sisätutkimus parin viikon päästä. Mutta on tää kyllä mielenkiitoista tää raskaana olo, ku välillä on pihalla ku lumiukko.

Iloisia joulunpyhiä ja uuden vuoden odotusta kaikille!

Ja aikaisemmin joku kyseli sukupuoli veikkauksia. Meille odotellaan tavallisen rakenneultran perusteella ""ihan selvästi tyttöä"" :) Punaista löytyy jo kaapista, joten katsellaan miten käy!

Pakkasterveisiä suklaan syönnin lomasta:)

no niin, se alkaa joulu olla ohi.. nyt sitten ootellaan vuoden vaihtumista :)

tulinpa kyseleen semmosta kun mulla on tänään ollu sellasta melko kovaa menkkakipua alakropassa. eli siis alaselkää polttelee tosi inhottavasti, säteilee myös reisiin ja nivusetkin on jotenkin ihan ""jumissa"".
onko muilla tällaisia tuntemuksia ja tuleeko näistä olla huolissaan? mulla ei oo aiemmin tuntunu tältä nyt raskauden aikana! oon kyl tietonen et voi olla kasvukipujakin, mut silti huolettaa! torstaina on kuitenki lääkäri et saa sit tarkempaa tietoa.. mut jos jollaki ois tietoo..

Mulla alkoi olemaan noita menkkakipumaisia kipuja noin rv 18 - 19+, ja oon nyt ollu saikulla niiden takia jo melki 5 viikkoa, koska ne paheni siten, etten pystynyt enää töissä istumaan. Töihin pitäis palata ens viikolla 2.1, mutta saas nähä miten tämän tytön käy.
Minä kävin neuvolalääkärillä ja terkalla ja lopulta jopa sairaalassa tutkimuksissa, mutta kohdunsuu oli kiinni ja kaikki vaavilla hyvin. Diagnoosina minulla oli häpyliitoksen löystyminen, joka pienellä osalla odottavista naisista alkaa kipuilemaan noin puolessa välissä raskautta ja helpottaa vasta synnytyksellä! Ja muutenkin mulla on erikoisen herkkä lantion alue, sillä mulla kipuilee alaselkä ja alavatsa, välillä nivusetkin ihan kohdun kasvukipujen takia ja muiden alavatsan alueen muutosten takia herkemmin kuin monilla muilla naisilla. Terkan ja lääkäreiden mukaan noi menkkakipumaiset tuntemukset on harjoitussupistuksia, jolloin pitää vain löysätä tahtia. Mulla on nyt tullut kuvaan myös näitä ""vatsanpingottumiskohtauksia"", jotka kuulemma myös ovat jotain supistuksia. Mulle itselle tää on tullut sillä tavalla yllätyksenä, sillä oon koko ikäni harrastanu liikuntaa ja ollu koko ajan hyvässä kunnossa, joten kuvittelin raskaudenkin olevan mulle helppoa. Mut kuinkas sitten kävikään...

Hei!

Täällä 23 viikko menossa ja myös samantapaisia kipuja ollut nyt viikon ajan. Aivan kuin menkat olisi alkamassa. Minulle viimeksi neuvolassa puhuttiin juuri ""harjoitussupistuksista"", joihin hoito-ohjeena sain nyt ensi alkuun ihan lepoa. En kuitenkaan sairaslomaa. Liikuntaa piti rajoittaa ja ottaa rennommin kotitöiden yms kanssa. Katsotaan miten asia kehittyy.

Minua eniten on vaivannut yölliset krampit! Onko muilla vastaavia? Olen magnesium kuurilla, mutta ei ole auttanut. Herään monta kertaa viikossa juuri öisin kamaliin suonenvetoihin ja sillä hetkellä tuntuu, että koko jalka pitää kohta amputoida kun kipu on niin kova... Ikävä vaiva.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

kiitos vastauksista. sain myös kyseltyä noista menkkakivuista yheltä kaverilta joka on tällä hetkellä äitiyslomalla. eli siis jos tekee yhteenvedon niin ne on ihan normaaleja :) säikähdin vain kun polttelu oli niin voimakasta. ja mainitsen silti kyllä lääkärille asiasta torstaina.
mulla ei johdu noi kivut ainakaan siitä et rehkisin liikaa.. tai siis olen ollut työttömänä jo pari kuukautta niin oon saanu olla ihan rauhassa kotona ja tehdä juttuja omien tuntemuksien mukaan.

kramppeja ei ihmeemmin ole ollut muuten kuin jalkapohjassa aina välillä.

kohtu on kasvanu mukavasti sillain että vauveli kutittelee varpailla mun kylkiluiden alapuolta :) mulla kun kohtu kasvaa hieman tuolla vasemmalla puolella niin välillä tuntuu kun istuu et se jää jumiin tuonne kylkiluiden alle.

mut hyvät päivän jatkot tällä erää! ja hyviä vointeja kaikille :)

Mulla on aurinko ollut myös noita kramppeja. Aivan järkyttävää suonenvetoa pohkeissa... Mutta huomasin, etä mulla se liittyy joka kerta selällään nukkumiseen. Ilmeisesti toi taaksepäin kallistunut kohtu painaa jo jonnekin ja estää veren virtausta tai jotain. Mulla joka kerta helpottaa kun käännyn makaan kyljelleni. Paitsi kerran on tarvinnut nousta ihan ylös asti. Mä nukun nykyään tyyny jalkojen välissä että pysyn kyljelläni koko yön.

Jep! Tusina tyynyjä sängyssä täälläkin, polvien välissä, selän takana pönkkänä, masun tukena.... minnehän se mies mahtuu kohta? Sitä kutsutaan supiinisyndroomaksi kun kasvava kohtu painaa isoja valtimoita selällään maatessa -> huono olo kun verenkierto heikkenee. Siksipä neuvolassakin kaikki sisätutkimuksetkin tehdään päätypuoli koholla.

Mulle toi selällään nukkuminen on luonteva asento masullaan nukkumisen ohella, joten aika tuskaista välillä tää unenhankinta. Mutta routa ajaa viimein porsaan kotiin ja väsyneen mamman unten maille :)

Toinen nulju asia on se kun tuo pikkuinen potkii alaspäin, siis suoraan kohti emätintä! Augh! Tuntuu että sieltä putkahtaa kohta joku pikkuraaja ihan ulos asti... Kun kääntyis toisin päin ja koettelis välillä kylkiluita. Mielummin ne kuin alakerta...

Mulla on alkanut ilmaantua noita suppareita etenkin aamuöisin ja ne jotenkin liittyvät siihen, että virtsarakko on ihan täynnä. Vielä en ole aivan selvittänyt kuviota, kun päiväsaikaan rakon tyhjyys tai täyteläisyys ei näytä liittyvän asiaan. Outoa.

Ipana valitteli vauvan potkujen suuntaa. Mulla on saman kaltaista ongelmaa, paitsi kohteena juuri tuo edellä mainitsemani virtsarakko. Lantionpohjan lihaksia olen yrittänyt uutterasti treenata, mutta pahoin pelkään, että joku päivä vielä käy kalpaten ja joudun ottamaan Tena ladyt käyttöön. Sen verran voimakasta potkua tuntuu tulevan. Toinen taas majailee ihan kylkiluiden alla ja tuntuu, että välillä kiilautuu jotenkin kiinni poikittain.
Yks ilta kumarruin nopeasti ja kuului kylkiluiden seudulta sellainen rusahdus. Säikähdin jo, että nytkö mä sen vauvan littasin, mutta vähän ajan päästä taas liikkeet jatkui joten selvisin kaiketi säikähdyksellä.

Kyllä teki erittäin tiukkaa tänään töissä. Ihan joka paikkaa kolotti ja juili. Ei jaksa enää seistä ja ravata paikasta toiseen. Seuraava ultra+lääkäri on mulla 9.1. Ajattelin silloin tosissaan anoa lomautusta.

Juu rakko on myös koetuksella... En viitsi sitä ihan täyteen enää päästääkään, kun noi potkut tosiaan alkaa olla jo aikamoisia tömähdyksiä. Jos joutuu tyhjentämään ihan täyden rakon, tuntuu hetken ilkeeltä kun kohtu ""laskeutuu"" alaspäin saatuaan tilaa pissarakolta. Ihan ku supistais silloin, ja tuntuu että vatsaa täytyy jotenkin kannatella. Miukulla tietysti vielä on kaksi veikkoa antamassa kyytiä, joten treeni varmaan oo yhtään pahasta..

Kylkiluut onneksi on rustoilla kiinni, ne antaa aika kivasti periksi. Vaikka eipä se liene tavatontakaan että kylkiluu menee poikki. Saattaahan niin käydä ihan aivastaessakin. Kurjaa kun niitä ei oikein voi hoitaa millään muulla kuin ajalla ja kipulääkkeillä :)

Hei pitkästä aikaa,

päivät kuluvat sellaista vauhtia, etten ole edes malttanut kirjoitella tänne kuulumisiani. Keskustelua olen kuitenkin jatkuvasti taustalta seurannut.

Taisi olla Ipana, joka kyseli vauvan sukupuoliveikkauksia ultran perusteella. Meillä asia jäi täysin arvoitukseksi, sillä vauva oli koko ultrauksen ajan sellaisessa asennossa, ettei sukupuolesta päässyt tekemään arviota suuntaan eikä toiseen. Ultraaja tosin sanoi, että jotain jalkovälissä näyttäisi olevan, mutta se voi olla yhtä hyvin napanuora kuin pippelikin. Joten huhtikuulle asti pysytään jännityksessä. :)

Tänä aamuna oli neuvola, ja kaikki arvot oli kohdallaan. Terkkari sanoi vauvan sydänääniä kuunneltaessa, että jos hän olisi vanhan kansan kätilö, niin veikkaisi sydänäänien perusteella vauvan olevan poika. Saa nähdä, osuuko veikkaus oikeaan.

Minua kanssa vaivaavat lähes joka yö lihaskrampit pohkeissa. Yleensä herään siihen, että makaan selälläni jalat suorina ja alan laittaa jalat koukkuun, niin silloin kramppaa. Jos älyän suoristaa jalat pikapikaa takaisin patjaa vasten, niin silloin kramppi ei pääse kovin pahaksi.

Voi, pitäisi kai alkaa perehtyä noihin Kelan äitiyspäiväraha ym. hakemuksiin... inhoan kaikkea tuollaista ""paperisotaa"", mutta ei kai muukaan auta, että pääsisi aikanaan sitäkin äitiyspakkausta ihmettelemään. Jokos muilla on hakemukset vetämässä?