Huhtimammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuudes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään oli ultra ja siellä oli kaikki hyvin. Istukka oli hyvällä paikalla etuseinämässä, joten ei kai pitäis olla enää huolta että pääsis luiskahtaan kohdunsuun eteen. Rakenteetkin katsottiin onneksi samalla, vaikka vähän jännitin että katsotaanko niitä ollenkaan, kun tää mun ultra oli vaan ton istukan takia. Mutta kaikki oli ihan hyvin ja kokokin vastasi viikkoja. Siellä se istuskeli ja heilutti meille:) Hassua miten paljon enemmän nyt näki verrattuna siihen np-ultraan. Mutta jalkojen väliin ei nähnyt, eli saadaan jännittää loppuun asti:) Ehkä ihan mukava niin...

Me ei olla hankittu vielä mitään vauvaa varten. Mietitty ollaan kyllä jo jonkun verran että mitä voitais saada lainaksi ja mitä ostetaan itse.

Mulla ei oo Mimmi tullut mitään nestettä rinnoista, mutta olen kyllä kuullut että joillain saattaa jo aika aikaisinkin alkaa tihkumaan ja se on ihan normaalia.

Heissan taas kaikille!

Mahassa on vihdoin alkanut tuntua jokapäiväisenä ja selkeämpänä liikkeet. Nykyään heräilen jo yölläkin kun mahassa myllerretään ja tuntuukin että pääasiassa liikkeet keskittyy yöhön, joten ei ole ihme että näin kauan kesti ennen kuin niitä alkoi säännöllisesti huomaamaan. Vauva tuntuu hieman ujostelevan vielä ja hiljentää vauhtia heti kun pistän käden mahalle (tai varsinkin jos isä pistää), mutta yöllä sain kyllä pari potkua suoraan kädellenikin. =) Olen nyt kyllä niiiiin onnellinen tästä kaikesta, ettei pätkääkään haittaa että tenttiviikko on parhaimmillaan...
Tänään mennään vielä katsomaan uutta kotiakin ja päästään muuttamaan toivottavasti vuoden vaihteessa sinne, jos se vaan on odotustemme mukainen. Se on kaksio, mutta 60 neliöinen, joten toivottavasti riittää tarpeisiimme. Vaatimukset eivät ole ainakaan mitkään hurjat koon puolesta, kun nyt ollaan pärjätty ihan ok 30 neliöisessä yksiössä. Tärkeintä on että saadaan koti, eli ei mitään väliaikaista opiskelijakämppää jota ei jaksa edes oikein sisustaa.
Asiat on niin mallillaan... =) Pitäisiköhän pistää tanssiksi?!
Toivottavasti kaikilla muillakin huhtikuisilla on asiat kunnossa, tai ainakin paranemaan päin. Onhan tää aika vuoristorataa välillä koko touhu mutta kyllä se tästä.

Hyvää maanantaita kaikille!

Tänään käytiin toistamiseen ultrassa ja tällä kertaa oli oikein ihana kätilö ultraamassa. Kertoi tosi yksityiskohtaisesta kaikesta mitä teki. :) Ja muksulla oli kaikki hyvin, oli kasvanut ihan normaalisti. Painoa oli nyt 620 g. Laskettua aikaakaan ei nyt sitten lähetty siirtämään. Kai olin alitajuntaisesti koko kasvuasiaa hieman jännittänyt, kun kotimatkalla oli todella huojentunut olo.

Me ei olla vielä ostettu oikein mitään, muutamia vaatteita vain. Tulevat isovanhemmat halusivat ostaa jotain esim. pinnasängyn yms. Viikonloppuna katseltiin turvakaukaloita. Mies on erittäin tarkka autoturvallisuudesta (matkustetaan aika paljon) ja siksi hän tuntuu tosissaan paneutuvan asiaan. Jotenkin erittäin helluista... :)

Heippa!

Mulla on myös tullut tuota esimaitoa rinnoista jo n. 4 viikon ajan. En oikein tykkää, nimittäin sitä tulee aika paljon, rintsikoita pesen päivittäin ja öisin yöpuvun etumukseen aina ilmestyy läikkiä. Inhottavaa kun yhtäkkiä rinnat on märkänä, varsinkin näköjään kylmässä ulkona seistessä rinnat reagoivat näin:( Mutta kai se kuuluu asiaan....En haluaisi vielä alkaa hankkimaan rintaliivinsuojuksia.

Meillä myös asunnonhaku päällä. Täältä Tampereelta kivoja vuokrakämppiä on kyllä todella vaikea löytää, varsinkin kun vaadin niin paljon. Tämän hetkisen asunnon koko, 56m2, riittäisi, mutta tähän on tulossa julkisivuremontti kesällä, joten en todellakaan halua olla täällä pussitettuna vauvan kanssa kesäkuumilla. Muutenkin asunto ei ole toimiva, on 3. krs ilman hissiä. Kohta alkaa turhauttaa asunnon etsiminen kun mikään ei miellytä...Olis niin kiva jos vois jo ostaa oman ja laittaa juuri sellaiseksi kun itse tykkää. Joku kysyi vauvantarvikehankinnoista. Meillä ei vielä mitään hankittuna, luulen että hankitaan suurimmat jutut vasta aikaisintaan tossa helmikuun paikkeilla.

Muuten ei ihmeitä, tää vuodenaika on kyllä ankea, päivänvaloa ei juuri ollenkaan, onneksi kohta on joulu piristämässä!

t. Molly & masuriehuja

Kiitos kirjoituksestasi. =) Minulla on ollut kovin samantyylisiä oireita. Nytpä sain selityksen toispuoliseen masuunkin( vaihtaa pullotus puolta). sitä olenkin jo monesti huolissani ihmetellyt.

Harjotussupistuksia on ollu ihan liikaakin... viikon oon ollu töissä sairasloman jälkeen. 4 viikkoa kerkisin köllötellä kotona kun meni hermot. Ei ne hellittänyt edes levossa, saati sitten esikoisen peuhatessa jaloissa... Töissä pääsee vähemmällä, ja työkaverit ymmärtää jos on hiukan enemmän kahvitaukoja...

Maitoa ei ole vielä tullut, ihme.. sillä ekassa raskaudessa sitä näillä viikoilla tuli. Silloin jotenkin arastelin miehen edessä asiaa kauheasti, kun sänkyhommien yhteydessä hormonit villiintyi niin että lakanat oli läiskikkäät ;) Eipä tuo tuntunut sitä häiritsevän, pesukoneet on kuulemma sitä varten.

Hankintoja ei hirveästi olla tehty, paljon käyttökelpoista jäi tulevalta isosiskolta. Sikälikin säästöä syntyy, jos kerran pitää kutinsa että tämä toinen ois myös tyttö. Kaikki vaatteet käy pikkuiselle suoraan. Oikeastaan oon ostanut vaan 3 uutta tuttipulloa, yhdet potkarit. Mies osti komentokeskuksen vauvalle, sellaisen kävelykärryn siis (aika ajoissa hankittu...). Tyttö tykkäsi älyttömästi sillä rallailla ympäri kämppää. Ei vaan saada sitä edellistä kärryä enää lainaan kun sen oikeat omistajat saa myös toisen vauvan samaan aikaan ku mekin.

Kelalle laitoin jo hakemuksen päivärahoista ja pakkauksesta.. saas nähdä kauanko menee. Olis niin kiva päästä tonkimaan laatikon antimia!

Mekin asutaan kaksiossa, mutta tää on aika iso (62m2), joten ollaan ajateltu selvitä ainakin jonkin aikaa. Meillä on onneksi hissi, vaikkei kovin korkeella asutakaan.

Jossain vaiheessa täällä taisi olla juttua tosta mielialojen vaihtelusta. Mulla on nyt alkanut mielialat heitellä oikein kunnolla. Tuntuu ihan samalta mitä on joskus pahimmillaan ennen menkkoja ollut. Välillä olen älyttömän mustasukkainen ja välillä vaan tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Mutta yhtälailla välillä tuntuu että paremmin ei voisi asiat olla. Siksi en uskokaan että kyseessä on mikään raskaudenaikainen masennus (onko sellaista edes?). Mutta oon kyllä välillä ihan sekaisin tän oman pääni kanssa:)

Taas täällä palstailemassa... Huomaa tosissaan että tenttiviikko on meneillään.
Saatiin sitten todella viihtyisä koti ja päästään muuttamaan varmaan noin kuukauden päästä. Odotan todella malttamattomana että pääsee sisustamaan ja laittamaan kaikki tiptop ennen kuin vauva tulee. Harmittaa vaan että muutto on vasta kuukauden päästä, sillä musta ei silloin enää ole varmastikkaan kauheasti apua. Pikkaisen on jo supistellut ja eilen vähän enemmänkin ja lisäksi väsymys alkaa taas kerran painaa päälle. Suutuin miehellekin aamulla kun tuli herättämään klo11... vaikka olin jo nukkunut kellon ympäri ja lukeakin pitäisi.. Nyt taas jo väsyttää niin paljon, että pienet päikkärit ei haittaisi laisinkaan. =) Ihanaa että kerrankin luvalla saa olla väsynyt. Ei tarvitse tuntea syyllisyyttä ettei saa kaikkea valmiiksi nyt ja heti.
Leppoisaa päivänjatkoa kaikille!

Helou!

Olipas aamulla mukava herätä, kun pikkunen rummutteli tahtia massussa :) Taitaa periä isänsä musikaalisuuden, kun niin teki 8 iskun sarjoja!
Taisin nukkua vähän mahallani viime yönä, vai mikä lie, kun maha oikealta puolelta oudon hellä. Onneks se on näin päivää kohti hälvennyt. Tuntuu, että nyt alkaa maha kasvaa ja paino nousta oikein urakalla! Joka päivä huomaa että housut kiristää entistä enemmän..
Supistuksia mulla on ollut parin viikon ajan, vatsa vaan menee kovaksi ja kohta ""laukeaa"". Etenkin lenkillä näin käy. Esimaitoa ei olla vielä havaittu, muutenkaan rinnat ei oo muuttuneet paitsi kasvaneet kuppikoolla. Kai ne ehtii vielä..

Mitään tarvikkeita ei olla vielä itse ostettu, mutta mun äidiltä saatiin pinnasänky, ja veljen perheeltä saatiin pahvilaatikollinen TYTTÖvauvan vaatteita (ja mulla on poikatunne..) sekä leluja ja rintapumppu yms. Onneks tää mun veli ajatteli lopettaa ainakin vähäks aikaa lasten teon, niin saadaan sieltä suurin osa tavaroista mm.vaunut. Mun tekis mieli ostaa uudet vaunut, mutta taitaa olla turhamaista jos saadaan ilmaseks hyvät yksilöt. Jos osaisin neuloa, niin neuloisin kyllä päivät pitkät (olen erityisäitiysvapaalla eli kotosalla) pikkuisia villanuttuja yms..Mutta kun ei ole sitä lahjaa suotu :)

Oletteko jo nimiä miettineet? Tuleva isä on päättänyt, että jos meille tulee tyttö se on IRMA, ja jos poika niin se on RAUNO. Minulta ei tietysti ole kysytty mielipidettä :D Mutta olen kyllä aina bongaillut kivoja nimiä niitä vastaantullessa.

Milloinkas se synnytys-/perhevalmennus alkaakaan? Ei ole vielä ollut mitään puhetta neuvolassa. Seuraavalla kerralla täytetään Kelalle paperit ja viime kerralla sain jo täytettäväksi esitietolomakkeet synnärille. Tuntuu kamalan aikaiselta, mutta tää aikahan suorastaan juoksee! Ajatella että 2 viikon päästä joulukin on jo ohi.

Mutta mukavaa tiistaita kaikille!

Joku kyseli, mitä tarvikkeita on hankittu. Mekin ollaan aika ajoissa, sillä vaunut ja pinnasänky löytyy jo ja tuleva mummi kutoo jo puikot kolisten kaikenmaailman nuttuja ja myssyjä! Oon myös ostanu jotain vauvan vaatteita, ku niitä on niin kiva ihastella. Vaunut ostettiin käytettynä tutuilta, joilla oli kiire päästä eroon niistä, joten siksi jo nyt. Turvakaukalo saadaan toisilta tutuilta varmaan maaliskuussa, kun niiden vauva vielä siinä muutaman kuukauden mahtuu matkustamaan.

Meillä myös on kaksio (56,5 neliötä), jossa nyt ainakin vielä on tilaa. Mies tykkäis muuttaa omakotitaloon ja yrittää koko ajan muakin siihen suostutella. Katsotaan nyt!

Muuten täällä menee ihan hyvin, Kaverin potkut on vaan tuntunu muuttuvan enemmän sellaiseksi möyrinnäksi tuolla masussa, sellaisia hassuja muljauksia. Toki myös potkuja on, välillä sellaisia, että oikein pelästyn. =) Sit vaan kun mies laittaa käden masun päälle, ni johan Kaveri rauhoittuu. Eli vielä ei oo mies päässyt osaksi potkuista.

Ihanaa, kun joulu tulee pian. Sitä ennen täytyy täl viikol yrittää ehtiä tehdä kaikki valmistelut mun viikonloppuisia valmistumisjuhlia varten.

Meillä alkaa olla jo tavaraa aika kivasti :) Vaunut tosiaan hankittiin, niin kuin aiemmin jo täällä mainitsinkin. Mun vanhemmat ostivat ne meille joululahjaksi ja nyt toivotaan salaa, että miehen vanhemmat innostuis vähän kilpavarustelemaan ja hankkis tai edes avustaisi auton turvaikaukaloissa. Kun kaikkea pitää tosiaan olla kahdet.. Käytetytkin kelpaisi, mutta kovasti on varoiteltu, ettei kannata ostaa jos ei tunne myyjiä, kun ei voi tietää onko kaukalot kolaroitu tms. Tuttavapiiristä ei vaan taida kaukaloita tähän hätään löytyä.

Itse olen ostellut aika paljon vaatteita. Bodeja ja potkareita jne. Tänään ostin viimeksi pyyhkeet. Oon tullut taikauskoiseksi ja nyt en voi ostaa yhtä kerrallaan ettei tuo huonoa onnea vaan on pakko ostaa kaksi kappaletta, että on kummallekin omat.

Mullakin on suuria suunnitelmia sisustuksen suhteen. Meillä on kolmio ja toinen makuuhuone on ollut lähinnä miehen tietokonehuone. Nyt siitä pitäisi tehdä sitten joko lastenhuone tai meille uusi makuuhuone. Seinät pitäisi maalata kivemmiksi kuin valkoisiksi ja miettiä verhot ja hankkiutua eroon vanhasta sohvasta.

Heip! pitkästä aikaa ehdin kirjoitella, olen kyllä käyny ahkerasti lukemassa teidän kuulumisia, mut aika on ollu jotenki niin kortilla :(

Täällä siis vaihtu uusi viikko, kivakiva :) aina vähän lähempänä h-hetkeä :D

Me asutaan myös kaksiossa, 61neliötä ja meinattii tässä luultavasti pysyä vielä jonki aikaa. Tosin naapurista olisi vapautumassa myös kaksio, jossa olisi kivempi pohjaratkasu ja vaatehuone, saman verran suunnilleen neliöitä. Saa nyt nähdä, ei kyllä nuo muuttopuuhat hirveästi innosta :/

Meillä on jo jonkin verran hankintoja. Pinnasänky ja kehto saatiin tutuilta/sukulaisilta. vaunut saatiin myös miehen siskolta lahjoituksena, ne kun ei niillä enää tee mitään :D Vaatteita olen jonkin verran ostellut, lähinnä kirpparilta tehnyt löytöjä ja joitakin suloisia bodeja olen kaupasta ostellut.
Eilen ostin juuri bodyn, jossa on Nalle Puh ja siinä lukee I know, I am cute :D ihan pakko oli ostaa :)

Mulla on tällä hetkellä aika normaali olo..ei hirveemmin mitään ongelmia *koputtaa puuta*
Ja tuo tuommonen esimaito(?) on täälläkin ilmaantunut, tosin onneksi aika vähäisenä.

Eipä kummempia, hyvät voinnit kaikille :)

anne: kyselit perhevalmennuksesta.
meidän neuvolasta tuli kirje kotiin johon oli varattu 4 eri luentokertaa. eka kerta oli nyt täs kuussa, tammikuussa loput kolme.
aiheet ovat:
1. liikunta ja raskaus +rentoutus,
2. parisuhde
3. synnytys
4. lapsi sylissä
ryhmässä on n. 10 pariskuntaa (meillä on laskettu aika vimppana siinä meidän ryhmässä, eli huhtikuussa, muilla la:t on helmi- ja maaliskuussa).
perhevalmennuksen ajankohta riippuu siitä minkä verran raskaana olevia on ja mille ajalle teidän seudun lasketut ajat sijoittuvat. ainakin meidän neuvolassa oli sellanen sääntö et ainakin 10 pariskuntaa pitäs saada yhelle ""perhevalmennuskurssille""..

meilläkin on kaksio (51 m2) ja tuntuu meille kahdellekin välillä liian pieneltä... mut kyllä me tässä ainakin seuraavat 1-1,5 vuotta tullaan asumaan. sit ois haaveena isompi asunto, mahdollisesti omakotitalo :) ja sitä paitsi, tollanen pikkunen taapero ei vielä vaadi vuodenkaan iässä kovin paljoa tilaa kun ei vielä kummemmin ees liiku.

mistäs muusta täällä on ollu puhetta...?
musta on alkanu tuntuun et maha on pienentyny.. voiko se olla mahdollista? vai kuvittelenko? liikkeitä kyllä on tuntunu ihan hyvin ja näkee mahan päältäkin ihan loistavasti!
ja jännä kun kävin tänään shoppailemassa vajaan 2 tunnin verran niin ei ees ollu hätä vessaan! normaalisti saa käyä melkein joka toisen kaupan välissä vessassa! outoa..

ainiin, meidän tuttavapariskunnalle syntyi tänään tyttö! voi kun itekkin saisi jo pikkusen syliin.

no olihan tuota tuossakin tekstiä :)

hej! :)

Tuli justiisa mielee, että on aika hurjaa, että la on jo n. 3½ kuukauden päästä, tuntuu ihan ku vasta ois sen positiivisen testin tehny. Sen päivän kyllä muistaa ku eilisen :)

Jokos teillä on joulutohinat päällä? meillä on ehkä vähän liianki vähän laitettu joulua..pitää nyt viikonloppuna tehdä aisalle jotain :D kerranki pitäisi olla vapaa vkonloppu :)

Hohhoijjaa, jos ottais pienet päikkärit ja alkais sitte vaikka siivoomaan, yök! :/

Meillä on kolmio 71 m2, haaveilen jo nyt neljästä huoneesta... olis niin kiva jos olis muksuille omat huoneet. vaikka asuinhan itsekin pienenä 12-vuotiaaksi asti VELJEN kanssa samassa huoneessa! Mutta eipä näillä meidän palkoilla ihan heti täältä PK-seudulta saa ainakaan uutta lukaalia helpolla. Remppataidot kun on aika olemattomat. Ehkä ennemminkin niin että iso remppa olis tän parisuhteen turma ;) ei olla mitään timpureita kumpikaan. Joku pintamaalaus tms viel menis.

Havahduin ihan samaan kuin Lilja... käsittämätöntä kuinka viikot on hujahtanu tässä syksyllä. Ensin tuntu että päivät ei kulu millään et tulis 12 viikkoa täyteen, se kriittinen raja nääs. Sitten ooteltiin ultraa ja nyt on jo 7. kuukaus menossa! Jaiks, kohta ne nyytit on ihan oikeesti meidän käsivarsilla! Pitäs varmaan oikeesti alkaa ostella enemmän kaikkia romppeita ettei tuu viimehetken paniikki. Liivinsuojia, pullopusseja maidon pakastamiseen, tutteja, vaippoja.....

Joku täällä mainitsi, että yksivuotiaat eivät liiku kovin paljoa. Kyllä minun hoitolapsi ainakin liikkuu kovastikin...välillä kiipeää joka paikkaan ja keikkuu tuoleilla. Aika veijari vaikka onkin tyttö ;)

me saatiin tänään äitiyspakkaus! 1,5 vkoa tilauksesta! voi että sitä oli mukava hypistellä ja katella suloisia pikkuvaatteita. mun mielestä toi pakkaus on kyllä todella hyvä juttu :) väritkin on sellaisia mistä mä tykkään! tulis vaan isukki kotiin töistä niin saisin esitellä sillekin laatikon sisällön :)

mä mainitsin ainakin siitä ettei 1 vuotiaat vielä liiku paljon. en kuitenkaan tarkoittanut sitä ettäkö ne vaan olla öllöttelis :) tottahan ne varmasti on liikkuvia. mutta ne voi kuitenkin leikkiä vielä vähän ""pienimmissä ympyröissä"" kuin isommat lapset.

mukavaa illan jatkoa kaikille! muistetaanhan olla kilttejä kun tontut on liikkeellä ;)

no nyt mä sit roikun täälä koko ajan :D

On kyllä tosiaan nopeaa toimintaa, kun mimmi on jo saanut pakkauksen :D Mulla piti olla pe. neuvola, jolloin oltaisi laitettu paperit ja hakemukset. Mut jouduin sen perumaa ja ens viikolla ti on seuraava neuvola. En kyllä välttämättä ihan vielä toivo sitä pakkausta tänne tilaa viemään :/ tuntuu, että tavaraa on muutenkin nurkat pullollaan..tosin kivahan niitä olisi jo ihastella :D

Mitäs Mimmi tykkäät siitä paljon puhutusta toppapuvusta? :)

mun mielestä se toppapuku on tosi nätti! oon käyny aikasemmin kattomassa kelan sivuilla tuota äitiyspakkauksen sisältöä ja mun mielestä noi vaatteet on luonnossa paljon paremman näköisiä. mulla ei ainakaan ole mitään valittamista :)

Yhdyn mimmi sinun puheisiin, että pakkaus on luonnossa paljon nätimpi kuin mitä Kelan sivujen kuvat antavat ymmärtää. Itse olen siskon luona käynyt vaatteita ihailemassa...minulla seuraava neuvola vasta joulun pyhien jälkeen, saisin kyllä hakemukset käydä jo aikaisemmin, mutta eipä tuolla niin kiire ole.

olette näköjään tehneet jotain ""gallupia"" asunnoistanne...Me asutaan 4h+k+s rivitalopäätyhuoneistossa, viime huhtikuussa viimein päästiin omaa maksamaan =) Omakotitalo on haaveissa, mutta ehkä sitten kunhan itsekin saan kenties joskus vakipaikan...on tuossa omakotitalossa sen verran enemmän noita asumiskustannuksia. Ja tämä meidän taloyhtiö on tälläinen pieni, 5 asunnon pätkä, joten rauhallista on asustella.

Hohhoijaa, taas joku ihme väsymyskausi päällä. Vai onkohan vieläki viime viikonloppusia väsymyksiä.No, ainaki tuli todettua, että jos menee baariin niin sitte väsyttää ainaki kaks päivää sen jälkeen. Eipä tarvii enää mennä, tuli kiintiö täyteen. niin oli idioottimaista menoa..
Täytyy vaan sanoo, et on noi äijät kyllä epätoivosia ku jos jonkulaista vonkausta tuli vaikka oli maha pystyssä ja sormukset sormessa nii eipä tunnu menoa haittaavan.
No asiaan, tuntuu että maha on kyllä oikeen pullahtanu esiin ei voi enää millään peittää ja kohta pitäis uus takki ostaa ku kiristää. On muute rasittavaa touhua yrittää löytää sopivaa, kun kaikki on sellasia kapeita tyköistuvia malleja.Pitää varmaa ottaa joku miehen takki ja näyttää teltalle.

Joku piti asuntogalluppia. Me muutettiin elokuussa 78.4 neliön kolmioon ja tässä aiotaan asustella varmaan ainakin seuraavat viis vuotta.

Mulla ei oo vielä esimaitoo tullu mutta muuten tuntuu, että rinnat vaan kasvaa ja kasvaa..Yöllä saa pitää toppia päällä ku muute alkaa sattuun.

Sitä tässä mietin, että mitenkähän paljon tää maha tästä vielä kasvaa? ku jos nyt ostaa uuden isomman takin niin joutuuko heti parin kuukauden kuluttua ostaa uuden.
Joku kirjoitteli toisessa ketjussa painon tunteesta ja että oli saanu siihen saikkua. Mulla on myös ajoittain alannu asukki kovasti painamaan alavatsaa ja tuntuu välillä vaikeelle kävellä. Asiasta oon kyllä valitellu neuvolassa, mutta eipä oo terkka oikee mitää sanonu.. Muutenki työn puolesta joudun ajoittain riuhtomaan ja nosteleen ym mietin vaan että missä vaiheessa sitä ees tietää että nyt pitäis rajottaa. Mulla muutenki jonku näköinen pistely ja vihlonta on suunnilleen joka päiväistä.Siis jos vähäkin tyyliin kävelee liian kovaa tms niin heti pikkunen alkaa vihloon tai pisteleen. Onko muilla samoja kokemuksia ja onko toi ihan normaalia vai pitäiskös huolestua ja ottaa vieläki rauhallisemmin? Kaikki liikunnat, paitsi kävelyn oon jo jättäny pois, joten ei oikee rauhallisemmin enää voi ottaa.

Hipsu tuossa mietti edellä, että kuinka paljon maha voi vielä kasvaa. Ihan samaa mietin minäkin. Ostin joku kuukausi sitten untuvatakin, joka on kokoa xl (ennen raskautta olin kutakuinkin kokoa s) ja nyt toi takki menee nipin napin kiinni.

Yritin katsella jouluksi ja synttäreiksi ja uudeksi vuodeksi jotain kivaa vaatetta päälle, mutta arvatkaa löytyykö.. Äitiysfarkut on omassa koossa ihan sopivat jaloista, mutta maha ei vaan mahdu niihin. Pitäisi vissiin opetella ompelemaan ja kyhätä jotkut lisälevennykset.

Helmikuussa on ystävän häät joissa mun pitäisi olla kaasona. Olen tuskaillut kun en ole siihenkään tilaisuuteeen löytänyt mitään ja maha sen kun kasvaa niin että kohta löytyy vielä vähemmän.
Mun äiti ehdotti pussilakanaa, mikä ehkä onkin ainoa vaihtoehto siinä vaiheessa. Löytäis vaan jonku juhlavan, ehkä satiininen voisi olla nätti.. :)

mä en nyt malta olla täältä poissa..eh..huomaa et olen yksin kotona :D

mulla on miuku sama ongelma, vaikka mun maha ei nyt niiin valtavan suuri ole, mut aikamoinen pallo kuitenki..mulla on valmistujaiset ja sinne oli tuskaa ettiä vaatteita..täälläpäin ainakaa ei ole edes mitään kauhean ""juhlavia"" mammavaatteita tarjolla. Stressihän siitä meinasi syntyä..onneksi löytyi kuitenkin hame jossa on niin joustava vyötärö, että menee hyvin :D yläosa näyttää vähän teltalta mun päällä, ku helma jää tyhmästi ilmaan roikkumaan..ei voi minkää :)

Mun yks tuttava luuli et saan jo alkuvuodesta vauvan :D kauhisteli et mitenköhän iso jässikkä sielt tuleekaan, kerta on vielä niin pitkä aika syntymään ja maha on jo noin iso..no, onhan tuo aika iso, mut kyl ihan normaalikokonen kaveri sielt löytyy :D

Mä mietin, et ku vauva kasvaa täst lähtien n. sentin/viikko, niin eikös silloin ole loogista et maha kasvaa saman verran?
Ku siinä neuvolasta saadussa vihkosessa (josta näitä juttuja olenki lukenu :) lukee että vauva alkaa täyttämään koko kohdun, niin eikös se silloin olisi järkeenkäypää, että maha kasvaa samaa tahtia vauvan kanssa? :) saattaa ola vähän tyhmä kysymys..