+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

Siitä vaan kun sanoit et olet "saanut" alkamaan tuli sellanen olo että kun mä en saa, et onko se jotenkin mun oma syy, jotain mitä mä teen väärin. En mä mitään riidellä halua, enkä myöskään vertaillu kumpi on kamalampaa.
 
Taisi olla kyse vastauksesta MG:n kysymykseen, että tarvitsinko apua tässä kierrossa, johon vastasin saaneeni raskauden alkamaan lääkkeettömästi, siksi sellainen sanamuoto. Olisipa todellakin konsti, jolla raskauden saisi kaikille halukkaille ongelmitta alkamaan ja sisällä pysymään, muttei sellaista taida olla. Lie korkeimman kädessä vaiko kohtalo, en tiedä, mutta vaikeita asioita kumpikin ja tämä juuri lienee paikka, jossa jokaisella on niistä oikeus keskustella.
 
MinyMom: Hieman ensin meidän taustoista. Ollaan uusioperhe eli minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta, miehellä ei lapsia ja yhteistä yritetään. Me hakeuduttiin tutkimuksiin yksityiselle, koska ei haluttu tapella asiasta ja odottaa ties kuinka kauan ennen kuin päästään hoitoihin. Kiire alkaa olla, koska ikää on kohta 36 ja biologinen kello tikittää... Yritys aloitettiin aika tarkkaan vuosi sitten. Raskaus alkoi, mutta jouduttiin keskeyttämään kromosomi vian vuoksi. Sekin painaa taustalla, kun ikä vain lisää riskejä koko ajan. Keskeytyksen jälkeen yritystä on ollut yli puoli vuotta ilman yhtään tärppiä vaikka on tähdätty oikeisiin päiviin ja yritetty "tosissaan" joka kierrossa.

Positiivista yksityisessä on juuri se, että ajan saa välittömästi eikä tarvitse yhtään perustella tai puolustella miksi haluaa tutkimuksiin. Meihin on suhtauduttu tosi ystävällisesti ja ymmärtävästi. Lähdettiin liikkeelle siltä pohjalta, että tutkitaan onko joku vika mitä voisi auttaa eikä mietitty mitään rankempia hoitoja.

Tähän mennessä on käyty yhdessä miehen kanssa pari kertaa lääkärin vastaanotolla, mies antoi siemenneste näytteen, minulle on tehty aukiolotutkimus ja kuukautiskierron kartoitus (ultra, ovulaation tikutusta + verikokeita). Muut tehtiin yksityisellä, mutta verikokeilla piipahdin terveyskeskuksessa (yksityisen lähetteellä 20 euroa / kerta). Kaikki nämä maksoivat noin 300 euroa yhteensä. Ei siis mitenkään mahdoton summa mielestäni =)

Seuraavassa kierrossa tulee Clomit ja ultrassa käynti yksityisellä. Suunnitelman mukaan pari kiertoa näin ja sitten tulee kesätauko. Sen jälkeen mietitään miten edetään. En jaksa uskoa, että mihinkään suuriin hoitoihin lähdetään ainakaan ihan lähitulevaisuudessa. Syksyllä ajatukset voivat tietysti olla jo toisenlaiset, jos mitään ei tapahdu siihen mennessä.

Jul: Onnea

mg: Hyvä kuulla, että Clomi oireet voivat loppua heti. Otan niitä vain kolme päivää eli toivottavasti oireita on vain silloin. Nähtäväksi jää...

Sandemar: Peukutuksia, että tällä kertaa vauva pysyy matkassa loppuun asti ja kaikki menee muutenkin hyvin! b=)d

Ansku: Olen näköjään jäänyt roikkumaan tuonne piinailijoihin edellisen kierron jälkeen. Voi siis poistaa sieltä =) Kiitos! Mulla oli muuten pari kiertoa sitten myös kuukautiset, jotka kesti vain päivän vaikka yleensä vuodan ihan reippaasti 3 päivää ja muutama tiputtelupäivä päälle. Tosi outoa, mutta kaipa nää on niitä luonnollisia vaihteluita tai jotain... :confused:
 
Barbamama No voihan vitsi...en oo sitte tajunnu kattoo yhtää kp:tä siulta! Anteeks! :D Joo, tää oli tosiaanki aika outo vuoto...pelkkää töhnää nyt tullu ja tää on 8. päivä! Testit negaa...huoh! Nyt on taas läjä ovistestejä ja muutama r-testikin tulossa! Mut nää menkkamaiset tuntemukset yhä edelleen, eli siis tuntuu et alkaa vuotamaan kunnolla, on vähä oudot kans! :D JOS...iso JOS se ovis oli 1.4. kuten tuntui, ni viime tiistaina kun alko tuhruta dpo oli 18, ei tästä ota kyllä Erkin veljen vaimon kaimakaa enää mitää selkoo! :D Eipä täs auta ku oottaa ja oottaa ja oottaa....se on ärsyttävää, mutta pakollista näköjään! =)
 
Sandemar > Minua et ainakaan loukannut. Mulla on ollut monta kemiallista ja yleisiähän ne ihan terveilläkin naisilla ovat, mutta juurikin niitten takia koen olevani aika helposti raskautuva. Se raskautuminen ei kuitenkaan lohduta, jos se ei päädy elävän vauvan syntymään. Keskenmeno varmasti kirpaisee vähintään yhtä paljon omalla tavallaan kuin raskautumattomuus. Toivottuun lopputulokseen kun ei pääse kummassakaan. Kieltämättä on aika tunteita kuohuttava ilmaisu tuo kertalaakista satavarmasti raskautuminen. Ymmärrän siis myös tuon kohahduksen vaikka itse en kommenttiasi leuhkivaksi tulkinnutkaan. Toivottavasti sanavalinta ei kuohuta pinoa enemmälti.

Sen verran taustasi oli näköjään päässyt unohtumaan, että harhauduin olettamaan polin tarkoittavan lapsettomuuspuolta. :D Siitä äitipolin kauttahan minä kontrolleihin kuljen, kun ihan vieressä on. :)
 
Tääl ootetaan kui pitkäksi täl kertaa kierto venyy. Ovista ei oo ollu, joten kaikki muutki tutut kierron oireet o hukas. Testit negoja, eli odottelua ja odottelua et se seuraava kierto alkais. Jos ny tuo allergia ei ollu syypää tähän hormonienki sekoiluun, nii pitää kai parin kierron päästä mennä lääkäriin :/ Ei siis houkuta, lääkärireissut siis.
 
MinyMom Me ollaan yksityisen kautta menty hoitoihin ja olen ollut tyytyväinen. Äärettömän ystävällistä ja huomioon ottavaa koko henkilökunta. Paikka on väestöklinikan ja se on kyllä edullisempi kuin monet muut yksityiset. Varmasti voi siirtyä julkiselle puolelle myöhemmin. Uskokaa tai älkää, niin se toimii koko terveydenhuolto, halusimme tai emme. Yksityisen kautta voi päästä helposti hoitoon julkiselle. Näinhän se ei saisi olla, mutta usein on.

Maira ja Jensar Suosittelen niitä digitestejä. Mulla ei testiviiva noissa liuskoissa ole koskaan ollut edes lähellekään yhtä tumma kuin kontrolliviiva, eikä todellakaan tummempi! Silti digillä ollut plussa. Kuinka hyvin muuten tunnette kropassa ovulaation? Tarkkailetteko siis muuta kuin limoja? Mulla ovis tuntuu koko lantiossa, kauniisti sanottuna peräsuolessa saakka ;) Niin kipeä olen silloin, en ennen edes tajunnut, miksi olen kerran kierrossa niin kipeä.

).( Mä olen niin tyhmä. Tottakai menin tänäänkin testaamaan herkällä testillä aamulla. dpo12 siis. Olin ensin näkevinäni aamusilmilläni jotakin, mutta laitoin liuskan kaappiin ja menin takaisin sänkyyn. Reilun tunnin kuluttua katsoin testiä ja siinä oli selvä haamu. Punertava haamu, ei siis edes mikään viivanpaikka. Tämä ei ole eka kerta, kun olen saanut tällaisen haamun ja silti en ole raskaana sitten ollut. Tulos on kyllä reilusti testiajan jälkeen luettu, mutta ei mulla normaalisti tule niihin mitään viivoja, vaikka kuivuvatkin. Että pitikin mennä testaamaan. Putoan NIIIIIN korkealta taas, että voi, voi. Olo on nimittäin niin sellainen, että kohta alkaa menkat.
 
^Ne digit on niin turkasen kalliita etten raaski ostaa niitä, vaikka ei sillä, tulee sitä hintaa noille tikuillekin jos niitten kanssa arvuuttelee ja tekee tsiljoona testiä päivässä.. :LOL:
Mulla jomottelee millon mitenkin, joten niitä en noteeraa, ainoa mihin tosiaan kiinnitin huomiota oli se runsas limailu joka on jo loppunut.
Mä taidan tähän kiertoon lopettaa ton testauksen.

Pidetään sulle kovasti peukkuja!!!! :hug: Josko se vaikka olis ihan oikea viiva.. :) Mulla oli esikoisesta koko ajan sellainen olo et menkat alkaa ja kun vielä valkovuotoa holahteli reilusti, juoksin vessassa koko ajan tarkistamassa et josko nyt.. :)
 
Onnittelut kaikille plussanneille :)

Onko kellään muulla kokemuksia noista rfsun: testeistä? oletteko saaneet viivanpaikkoja, valheellisia haamuja tms?
Itse saan AINA niihin jonkilaisen viivanpaikan, tänään aamulla testatessa oli tosi tosi hailakka haamu tai todella selkeä viivanpaikka.. en ennen ole saanu noin selkeää viivanpaikkaa kuitenkaan..
En kuitenkaan usko plussaksi sitä :/
Mahassa tuntuu koko ajan että menkat alkaa ja huomenna niiden pitäis alkaakin, että eiköhän se täti täälläkin taas vieraile :(
 
Onnea plussista!

Pahoittelut tädeistä.

Vitsit. :headwall: Miten minä olenkaan tähän kiertoon ladannut odotusta, pääsee kokoajan luulo-oireet valloilleen. Pitäs yrittää olla tarkkailematta kehoaan, ei jaksaisi taas itseään satuttaa.
 
bla-bla: voi että älä hätäile...paljon vauvaliimaa...

ON: miks ihmeessä olen saanut toiveet taas nousemaan vaikka kovin järkevä koko kierron olen ollu ja menny vaan tuntemusten mukaan...pelottaa niin vietävästi tädin saapuminen... ainut jota voisi jonkinlaisena raskausoireena pitää on väsymys mut tosiaan väsyny oon ollu muulloinkin, mut iltasiin viimeistään ysiltä iskee ja olen nukahdellut sohvalle mut päivät menee ihan jees ja sitten taas iltapäivästä alkaa vaivaamaan nytkin voisin vaan käydä nukkumaan... mutta en vaan jaksa uskoa että onni osuisi kohdalle... tuli jonkun verran limoja joten se ainenkin kertoo tulevasta täädistä... muuten yks hassu juttu mitä mietin tän hetkinen olotilani on hieman samanlainen kuin oviksen aikoihin... hálukas, väsynyt, huimausta ja ailahteleva mieli =) voi kun ois ovistestejä testaiisn ihan huvikseni on nuo viime kierrot ollu niin outoja...
 
Bla-bla: Mäkään en oo vaan saituuksissani viitsinnyt ostaa digejä ja koska kierrotkin heittelee, ei semmoista "varmaa" päivää testaamiselle oikein meinaisi löytyä digiä ajatellen. Yleensä tunnistan ovulaation varmimmin vasta sen tapahduttua, eli rinnat kipeytyy ja limavuoto lakkaa. Ennen ovista ei oikeastaan ole kuin limat ja jomotteluja löytyy mullakin milloin mitenkin läpi kierron. Ehkä oviksen jälkeen on semmoista terävämpää jomotusta sillä puolella mistä se munis on irronnut. Eli meillä mennään edelleen varman päälle talletus taktiikalla;) Jospa sulla olis tärppi käynyt, testaa uudestaan parin päivän päästä!!:p

Sandemar: Tsemppiä raskauteen, jospa se etenisi tällä kertaa toivotulla tavalla=) Uskon että voi olla turhauttavaa ja lannistavaa saada keskenmenoja noinkin tiuhaan mutta kuten varmaan olet jo ajatellutkin, on se kuitenkin positiivinen asia että edes raskautuminen onnistuu. Minunkin silmään pisti tuo kohta "kertalaakista satavarmasti raskautuminen", kun monella täällä pinossa on sellainen tilanne että raskautuminen ei onnistu satavarmasti edes jokapäivälaakista moneen kuukauteen tai vuoteen. Silloin se raskautuminen itsessäänkin saattaisi lievittää tuskaa tai sitten ei...:confused: Tsemppiä sinulle vielä raskauden etenemiseen!!=)
 
Viimeksi muokattu:
Jensar ja Maira En mäkään käytä niitä digejä koko ajan. Mulla on halpisliuskoja ja kun ne näyttää kuta kuinkin punertavaa viivaa, testaan digillä. En ole joutunut tuhlaamaan digejä enempää kuin 2/kierto. Ei mulla ois varaa käyttää niitä jakuvasti. Kierto kun on heitellyt 24-39 välillä viimeisen vuoden aikana :) Ja ovis on tullut kp 12-21. Silloin kun oma olo on kauhea = ovis tulossa, niin olen testannut aamupäivällä ja illalla liuskoilla. Mulla ainakin se huippu tuntuu menevän äkkiä ohi. Aikamoinen taitolaji toi oviksen testaus :D
 
Heippa! :)

Jul ja Sandemar: Paljon onnea plussasta ja vauvalle liimaa masuun! :flower:

ON: Kiitos kovasti onnitteluista, varovaisen toiveikkaasti mennään eteenpäin. Mää tein äsken Predictorin testillä "varmistus" testin ja se oli myös plussa. Löysin netistä sen herkkyyttä etsiessäni sivun, jossa aika monelle se on antanu väärän positiivisen tuloksen... :confused:Onko jollain kokemuksia kyseisestä testistä?

Plussatuulia kaikille :whistle: ja tsemppiä kiertoihin !
 
Siis päälle meinaa iskee hiiva ja lujaa, voi yöks! Eipä oo monta viikkoa, kun taistelin moisen alkueliön kanssa päivätolkulla sekä sisäisesti että ulkoisesti, ylä- ja alapään kautta ja melkein selkävoiton se elukka vei, mutta nyt taas....ei jaksais ei! Kyllä pitää olla vaiva tuokin, pilaa koko päivän tämä kutina :(
 
Sunflower11
Sandemar: On kyllä ikävä vaiva :(
Muistat varmaan pesasta alapään joka vessareissun jälkeen? Tai siis mulla se auttoi, ikinä en oo vielä lääkkeitä ottanut hiivaan (nykyään on kyl semmonen suunkauttakin otettava). Piimän juonti kuulemma auttaa, myös piimässä istuminen :D (kuulostaa hassulta).
Sit itellä auttaa se et syö jotaa hapanta. Mulla meinaa hiiva iskeä kun syön viljoja/sokeria.
 
Mulla on tähän joku alttius, oon sairastanu tän varmaan satoja kertoja elämäni aikana ja välillä syön kuurina niitä tabuja, että kierre katkeaa. Kun tää iskee, niin pois en meinaa saada, ei kiva. On taas hormonit ja emättimen tasapaino sekaisin, siitä se läks. Kestän kuitenkin kuin nainen :)
 
Tilasin sofin ovis testeja, musta ovat paljon parempia käytössä kun davidin!
Tässä esimerkki tältä päivää!



Taitaa alkaa olemaan jo melkoisen liki plussaa! Eli kai se ovis nyt ihan normaalisti tässä on! :)
Nyt itseasiassa jomottaa munasarjoja, joten eiköhän tuo ovulaatiosta varottele..Pitäis vaan jostain taikoo aikaa siihen makuuhuone toimintaankin, ei taida toissailtaiset jumppailut tässä enää auttaa.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Maira: Tulossa näyttäisi olevan! tekisin ehkä huomenna vielä...

Mulla tuli jo toisena päivänä putkeen pregcheckin testiin normaalia heikompi kontrolliviiva ja samanvahvuinen testiviiva verrattuna siihen:confused: (eli ohjeen mukaan plussa olis) Sit kun kokeilin samasta pissasta toisen pakkauksen pregcheckillä (sama valmistuserä kuitenkin), tuli kontrolliviiva tosi tummana vaihteeks ja testiviiva oli epätasainen mutta ei yhtä vahva kun toisessa testissä. Sama juttu oli eilen... Eli ovis joko on kohta tai sitten ei ole ja neljä testiä mennyt kankkulan kaivoon:kieh: Ärsyttää ku niitä on tuolla kaapissa ja sitte ei voi olla testaamatta:ashamed:
 
^Kato en ole ainoa.. :D
Mä myös teen joka kerta sen että kun tilaan "uusia" testejä, joita en ole aikaisemmin käyttänyt, dippaan aina yhden r.testinkin et nään tekeekö viivanpaikkoja..Uskotko että on näin ovis aikaan järjettömän viisasta! :LOL:
 
Mie tilasin näköjää Wondfo One Step -ovisliuskoja...ja muutaman r-testin ku pakettihintaan sai! :D Kuitenskii, onkos tein mielestä millasia? Hyviä, huonoja vai siltä väliltä? :) Vielä en siis oo kokeillu niitä ku ovat vasta tulossa! Ja ootteko tilannu Halpa-testistä? Kauan menny ku ootte tuotteet saanu? Ite tilasin ne eilen ja tänään tuli ilmoitus et tilaus lähtenyt...tulisko jo huomena? :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas kaikille!

Älkääkä pliis poistako meikäläistä listoilta, täällä yhä menkkoja odotellaan. Nyt onneks jo vähän alamahaa jomottelee ja valkovuoto on taas lisääntymään päin, ehkä se vuoto joskus alkaa... Kait tää tällanen pitää itekin joskus sit kokea..

Ja hei tosta hiivasta, ei tosiaankaan saa lutrata sitä pimputinta joka lirauksen jälkeen! Se vaan pahentaa tilannetta, kun limakalvojen omia hyviä bakteereja huljutellaan pois. Ennemmin kannattaa ostaa apteekista esim. lactalia tai muuta maitohappobakteeritököttiä sinne alapäähän, ja samalla voi suun kauttakin syödä samaisia pöpöjä. Ja tosiaan useimmilla auttaa se sokereiden ja hiivatuotteiden välttäminen.

Onnea plussanneille! :)

Kissendaal
 

Yhteistyössä