+++ HUHTIKUUSSA PLUSSAAVAT, toukokuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ansku83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa, että löytyi vertaistukea tähän clomi asiaankin =)

Mulla pitäis alkaa uusi kierto viikonloppuna tai ensi viikon alkupuolella. Aika samoissa siis mennään Viola =) Saapi nähdä millaiseksi hormonihirviöksi sitä muuttuu... :vampire: Mies uhkaili jo leikillään muuttavansa autoon, jos muutun kovin äkäiseksi :laugh: Mulla on tiedossa keikkaluontoinen työ toisessa työpaikassa ilmeisesti juuri niihin aikoihin, kun aloitan clomit. Ne pitää siellä varmaan ihan pimeenä tyyppinä, jos iskee kunnon oireet. Noloa, mutta minkäs teet. :confused: Toivottavasti murehdin ihan turhaan eikä tule kovin kummoisia oireita. Mulla on kuitenkin aika pieni annos ainakin tässä ensimmäisessä kierrossa (1 kpl / 3.-5. kp). Millaisella annoksella te olette aloittaneet / aloittamassa? Jännää :D

Barbamama35 ja Viola30 Seuraan suurella mielenkiinnolla teidän clomi-kokeiluja (kuulostaa pahalta ;) ) Itse tulen vaarmasti perässä, niin on kiva kuulla, miten se teillä menee. Miehen simppanäyte jättämättä vielä ja sitten on yhteinen aika varattava. Todennäköisesti clomeja "tarjolla". Innolla odotan! Toivottavasti saatte niistä avun.

mg Jännitän sun puolesta! Pidän sulle peukkuja, että nyt kaikki onnistuisi! Uskon, että raskautuminen sulla helpottaisi muutenkin oloa. Vai mitä luulet? Itse ainakin ajattelen, että mun kohdalla se ratkaisisi monta huolta aiheuttavaa asiaa.

).( Olen tarkoituksella ollut kyttäämättä oireita tässä kierrossa. Muutama tuntemus ollut kp 6-8, jotka tunsin "arjen läpi", tarkoitan siis, että tunsin, vaikken tunnustellut. Ja viimeiset 4 päivää on vaivannut pahoinvointi. Osaako joku kertoa, mikä sitä aiheuttaa? Mulla on aina tässä vaiheessa kiertoa (1-4pvää ennen kuukautisia) pahoinvointia ja kuvotusta sekä hajuherkkyyttä. On varmaan ollut aina. Se liittyy siis ihan tavalliseen kiertoon. Mikä hormooni toimii loppukierrossa ja aiheuttaa tätä oloa?
Tänään on ollut 100% menkat alkaa-olo. Varmaan yöllä lorisee jo. Testasin kuitenkin tänään Predictorin herkällä testillä ja kirkkaan valkoinen negahan se oli. Harmittaa, muttei yhtä pahasti kuin viime kierrossa. Nyt kun ollaan jo lapsettomuustutkimukset aloitettu, niin mieli on parempi.

Bla-bla: Voisko keltarauhashormoni tehdä tuommoista? Sitä kun on kehossa oviksen jälkeen.

Maira: Niin toivon minäkin, vaan hullummaksi menee... : /

Joo, tein siis uuden o-testin illalla, ja kissanp*skat, ei se viiva ainakaan vahvistunut ole... Ja eikä siinä vielä kaikki - tättädädäää ja torvisoitto - illalla alkoi pieni punainen tuhruvuoto. :mad: :headwall: :( Taitaa olla kroppa ihan sekaisin kkm:n jälkeen... :'(

Lapsettomuustutkimuksissa/-hoidoissa kävijät, kiinnostaisi käyttekö kaikki yksityisellä vaiko julkisella? Meillä ei varmaan oikeen rahat riitä yksityiselle, tutkimukset vielä menis mut sit ne hoidot jos joutuu monta kertaa. Jos käy yksityisellä alkuun tutkimassa ja ehkä hankkimassa hormonaalista apua ni pitääkö kaikki ottaa uusiks jos sit huomataan et tarvitaan rankkoja hoitoja ja siirtyy julkiselle? Mahtaakohan noita hormonaalisia apuja edes saada kun on ollu veritulppa, e-pillereitähän ei ainakaan saa koskaan enää syödä. Toisaalta noissa on (ainakin toivottavasti) lyhyt käyttöaika.. Mut ärsyttää jos pitää mennä julkiselle, sit ei varmasti pääsisi ennen tyksin kesätaukoa ainakaan enkä tiedä muutenkaan millaset jonot.. Poika ehtii mennä armeijaan ennenku pääsee..

Bla-bla, mul myös tuollasta hormonaalista pahoinvointia joka kuukausi. Monta kuukautta yrittäessä meni toivoessa ennenku tajusin et tätähän on joka kuukausi ja kuuluu normikiertoon.. :headwall:

Onnea plussanneille Camilla ja Jul!!:heart: Julin testi on kyllä minunkin mielestäni vahvistunut!

Minymom: En tiedä miten nopeasti sinne julkiselle pääsee, mutta itse ajattelimme mennä juurikin niihin alustaviin tutkimuksiin tai ylipäätään keskustelemaan ensin yksityiselle ja siitä sitten eteen päin riippuen siitä mikä hoito sitten tulee. Julkiselle kun joutuu sitä ensikäyntiäkin varmaan useamman kuukauden jonottelemaan ja pitäisi se lähetekin sinne hoitoihin sitä ennen saada. Jos esim.labrat on otettu, luulisi niillä pärjäävän julkisella puolella jos ei siinä välissä ole useampaa kuukautta. Riippuu varmaan myös "ongelmasta" mitä tutkimuksia pitää uusia ja mitä ei. Tietyt labrathan voi joutua otattamaan useampaan kertaan molemmissakin. Aukioloa tuskin tarvitsee moneen kertaan tehdä. Ultria joutuu molemmissa niin ikään tekemään useampia...Uskoisin että sellaista hormonaalista apua voit ainakin saada mikä kuuluu normaalin kierron aikaansaamiseksi jos ei sinulla sellaista ole "omasta takaa".:confused:

ON: ovista on viikon verran jo metsästetty ja nyt alkaa hermo menemään testeihin. Lähestyvän oviksen tuntua on ollut jo ilmassa päiviä (limaa) . Pregcheckiin tulee todella haalea kontrolli mutta testiviiva on kuitenkin saman vahvuinen. Davidiin tulee vain heikkoa viivaa, olisko ehkä hieman vahvistunut. Mitä mieltä te olette kumpaan uskoa vai ovatko molemmat testit jotenkin "epäkunnossa" , alla kuva jossa pregcheck yllä ja davidin alla:

Tulin vahingossa ostaneeksi Davidin testejä vaikka muistelin että ne eivät vahvoja viivoja näytäkään ja nyt harmittaa jos näin on ja ovis jää huomaamatta.:kieh:

Hei voiko ovulaatio tulla periaatteessa millon vaan?Mulle iski pieni epäilyksen peikko et noinkohan mun ovis oli jo...Viivat on suorastaan olemattomia nyt, mut kun alotin testauksen oli viiva melko vahva ja tännekkin taisin kirjoittaa viimeks et epäilin jo et ovis oliskin jo ollut (limojen perusteella..)

Veikee homma...

Maira: Mäkin ihmettelen!! Oon saanu jo melko vahvoja viivoja ihan alkukierrossa äkkiseltään kun testin tein ja sitten haalentuivat!! Ovisoireita ollu jo monta päivää muttei kuitenkaan vielä niitä mulle tyypillisiä oviksen jälkeisiä jolloin rinnat kipeytyy:confused: Oon kuullu ja itsekin kyllä harmikseni todennut että se Lh-hormoni voi välillä nousta ja laskeakin tai ainakin testit voi reagoida siihen välillä voimakkaammin ja välillä taas ei. Itse ainakin luotan vasta tummaan positiiviseen viivaan ja niihin oviksen jälkeisiin oireisiin. Periaatteessa jos on säännöllinen kierto, ei se oviskaan varmaan voi vaihdella mutta epäsäännöllisissä kierroissa voi sitten taas vaihdella kovastikin, itselläni todistetusti ovis on ollut aikaisimmillaan kp10 ja myöhäisimmillään kp46 :O

Barbamama35 > Mulla Clomeista tuli selkeä masisfiilis, joka loppui kuurin loputtua kuin seinään. Follia 1tbl/pvä kuuri ei kasvattanut, mutta ehkä valmisteli pistoshoidolle. Pistoshoidosta en sen sijaan huomannt sivuvaikutuksia. Eka Clomikierto on täälläkin menossa.

Camilla31 > Vauvaliimaiset onittelut! :flower:

Jensar > Mielialaoireista itkuherkkyyttä on mulla ollut jo yli kaksi vuotta, mutta perusmieliala on ihan hyvä ja asenne positiivinen. Saamattomuutta, voimattomuutta yms on ollut myös suunnilleen yhtä kauan. Tietysti kokemani menetykset surettivat ja surettavat välillä vieläkin, mutta se ei enää ole niin akuuttia ja hallitsevaa. Clomifen aiheutti myös masennusoloa, mutta tunne poistui välittömästi kuurin loppumisen myötä. Alakuloiset fiilikset kohtuullisessa määrin ja mittakaavassa on ihan normaalia elämään kuuluvaa. Enempää en koe elämässäni olevan ja siksi minun onkin hyvin vaikea ajatella itseäni masentuneeksi. Sen vuoksi asia huolestuttaakin erityisesti, sillä täytyyhän oireille syy löytää. Aika hämmentävä tilanne kaikenkaikkiaan.

Bla-bla > Kyllä raskautuminen varmasti hieman helpottaisi, sillä olisi yksi huoli vähemmän. Fiilis on ihan positiivinen enkä koe riutuvani tämän ongelman kanssa, mutta kyllähän se syö naista melkoisesti. Negatiiviset tunteet eivät hallitse, mutta niitä on ja kuuluukin olla. Tällä hetkellä on kuitenkin päällimmäisenä huoli siitä hoidetaanko oiretta vaikka pitäisi hoitaa aiheuttajaa, varsinkin kun oireet haittaavat häiritsevästi normaalia elämää. Iltapäivällä olen viisaampi, jos tulokset saapuvat toivotussa aikataulussa.

MinyMom > Julkisella ollaan. Lähete lähti muistaakseni joulukuussa, sillä en saanut lääkärille soittoaikaa marraskuulle. Maaliskuussa taisi olla pariskunta-aika ja sitä ennen otettiin labrakokeita ja toimitettiin spermanäyte. Ei siis ollut kovin pitkä jonotus. Täällä pyritään järjestämään eka käynti ja saamaan hoidot alkuun muutaman kuukauden sisällä. :) Laskuahan tuolla julkisellakin kertyy, joten yksityinen on varmasti aika suolaisen hintaista palvelua. Lääkkeet maksavat saman verran, mutta yksityinen laskuttaa myös reseptin kirjoittamisesta ja labrakokeet ovat maksullisia.

Voisin kirjata tähän ihan esimerkkinä tämän kierron maksut. Toivottavasti muistin kaikki ja onnistuin poimimaan oikeat hinnat.
- Pariskunta-aika, polimaksut n. 27€ x2
- Clomifen 50mg 20kpl (riittää neljään kiertoon 1tbl/pvä annoksella) n. 66€
- Kaksi kontrolliultraa, polimaksut n. 27€ x2
- Fostimon-pistokset 7kpl, n. 27€/kpl (n.190€ yhteensä)
- Pregnyl n. 8€
- Lugesteron 30kpl (Riittää 5 päivän hoitoon. Jatketaan vuodon alkuun asti tai kunnes testi näyttää plussaa. Mahdollisesti jatketaan tovi plussan jälkeenkin) n. 16€/pkt

Jos käytän koko Lugesteron-reseptin määrän eli neljä pakettia (20 päivää), niin kierrolle kertyy hintaa n. 385€ käytetyistä lääkkeistä ja kokonaisuudessaan (jäljelle jäävät clomit huomioiden) 435€ + matkakulut. Osasinkohan laskea oikein? :confused: Tuossakin kuitenkin on jo maksamista vaikka toki sen arvoistakin on toivottuun lopputulokseen päästessä.

Minnarun > Esimerkkinä vaikka sellainen, että on kokenut 12yk:n yrityksen aikana yhden keskenmenon ja meneillään olisi yk3 km:n jälkeen, niin se merkittäisiin yk3/12km1. Olen pohtinyt haluanko itselleni näkyviin sen joulukuisen varhaisen km:n, mutta en oikein osaa päättää. :ashamed: Asiaa mutkistaa se, kun testit vain haamuilivat enkä varmistellut labrassa. En tiedä onko tuollaisella varhaisella juurikaan merkitystä vaikka vuoto olikin jopa 1½ viikkoa myöhässä. Toisaalta tuon tapauksen vuoksi lääkäri kirjoitti Luget ollessani tekemässä lähtöä kontrolliultrasta, joten ehkä sillä on merkitystä. Mulla siis olisi yk4/17km1, mutta ei sitä tarvitse välttämättä muuttaa.

Jul > Onhan tuo vahvistunut. :) Vauvaliimaiset onnittelut! :flower:

Maira > Kyllä se voi periaatteessa tulla milloin vaan. Itse luottaisin enemmän limailuun ja muihin oireisiin käyttäen testejä vain varmistukseen. Joko limailu loppui? Testailitko limailun aikana ollenkaan?

:attn: Huomio: Nuo lääkehinnat eivät nyt iilmeisesti pidäään ihan paikkaansa, sillä osassa on näkyvissä omavastuuhinta ja osassa kokonaishinta. En oikein saa nyt selvää minkä verran niihin on mennyt rahaa yhteensä, mutta palaan asiaan, mikäli asia selviää.

Viimeksi muokattu:
mg Limailu oli pahimmillaan pari päivää sitten, juurikin niihin aikoihin kun sen vahvemman viivan sain...Tässä ihan kuva noista...

Nyt se limailu on minusta loppunut melkein kokonaan...
Täytyy nyt sitkeesti vielä jaksaa testata pari päivää, mut saas nähä...

Jensar Mä ainakin vedän kohta noi tikut pöntöstä alas.. :laugh: Hullun hommaa tää on.. :p

Muoksmuoks.
Kävin kaivaa viime kierron oviskuvat ja eipä tuo juuri eroa viime kierron plussasta..
Aijaa.com - 7796359.jpg

Noinkohan se sit olis ollut jo...

Viimeksi muokattu:
Maira > Minusta testien perusteella ovis ei vaikuttaisi vielä menneen. Toisaalta LH-huippuhan on 1-2vrk ennen ovista ja sen jälkeen limailu loppuu. Se viittaisi oviksen menneen haaleista testiviivoista huolimatta. Tuo vahvin olisi siis huipun jälkeistä jo. Täsmääkö limailun loppu mielestäsi tuon vahvimman viivan ajankohdan kanssa? Plussa tuo vahvin ei mielestäni ole. Edellisen kierron vahvin viiva on paljon selkeämpi kontrolliin verrattuna, joten sen tulkitsen minäkin plussaksi.

mg Hitto kun en sen kummemmin paremmin mieleen painanu asioita, mut minusta se pahin lima tuli just tuolloin kp11 aikana, se alko hiipuu oikeestaan tuossa sunnuntain aikoihin eli seuraavana päivänä, nyt ei ole limaillut juuri ollenkaan..
Hitsi mä oon pihalla tän kroppani kanssa.. :D

Mutta voiko olla mahdollista että ovulaatio olisi ollut jo tuolloin, kun kuitenkin pientä tihkua menkkojen jälkeen oli vielä kp8?

On nää ihan henkimaailman juttuja... :rolleyes: Tikut alkaa kuitenkin loppumaan pikkuhiljaa, joten tilasin muutaman lisää että saan seurattua tilannetta nyt ainakin sinne kp18 asti.

Palailen taustalta hiljakseen mukaan, keskenmenoja koettu ja vauvainto hiipunut. Nyt kuitenkin tärppi lie käynyt ekasta oikeasta kierrosta, on vasta dpo12, mut enpä oo tällaista pahoinvoinnin tunnetta kokenut aiemmissa raskauksissa koskaan! Raskauksia siis yhteensä viisi, tämä on jo kuudes, lapsia on kaksi. Hissukseen katselen, mitä tänne kuuluu ennekuin siirryn odottajiin, on niin karut kokemukset, etten riemuitse todellakaan liian aikaisin...tämä oksennuksen maku suussa kuitenkin tiennee vaan hyvää :)

Sandemar > Toivottavasti nyt viimein onnistuu! Supervahvaa vauvaliimaa! Toivottavasti kasvatellaan molemmat masuja sitten tammikuisissa. :) Mulla tosin taitaa olla testipäivä vasta toukokuun 6. tai 7. päivä. :D

tiistai 26.4.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
tattoomam.................kp64/31.............26v....3.lapsi....yk1
PieniTytönTylleröinen..kp61/??.....................3. lapsi
AiraM..........................kp54/~34..............................yk4
*Justiina*...................kp47/30-32.......38v....3. lapsi.....yk3
kissendaal...................kp43/35.............25v.......2.lapsi....yk1
öttiskä......................kp35/28-30...........22v...1.lapsi.....yk1/10km2
Kauniina Päivänä Tuut....kp33/27-30................................
iloksi..........................kp32/31-33..........28v...1. lapsi......yv5
Bla-bla........................kp29/34.............34v...2. lapsi......yk12
pikkumy......................kp28/28.............25v...1. lapsi......yk7
Tuuska.......................kp28/28...........25v.....3.lapsi......yk4
Minnarun....................kp27/29-31.........30v...3. lapsi.....yk9
Viola30.......................kp27/27............31v...2. lapsi.....yk11
Lisey..........................kp24/30-32........28v.....2.lapsi...yk2/4kkm1
Zanca.........................kp23/26-31........27v..1. lapsi.....yk9
MinyMom...................kp23/27-28..........26v....2.lapsi....yk11
macy gray...................kp21/30-35......30v...2. lapsi....yk17
Barbamama35............kp21/23-28........35v...3./4. lapsi...yk8
Emmuska10...............kp19/38.............28v......2.lapsi.....yk2
Jensar.........................kp18/35-40.......32v....2. lapsi.....yk12/15ku1
Maira...........................kp14/28.........25v...2. lapsi......yk2/4ku1
SiSa78........................kp10/28-30.......32v.....2. lapsi....yk6km2
Ansku83......................kp8/30-32.........27v...1. lapsi......yk5
Sunflower11...............kp4/26-31.................3. lapsi....yk5
nepari80.....................kp4/29..............31v...2. lapsi.....yk4
Sinderella..................kp3/25-30.........38v...6. lapsi....yk5/7km1
Pänä..........................kp?/26-34.......28v...1. lapsi....yk21

TAUSTALLA
Lara--, Green Lady, Viulu, Jennynny, myrskytuuli, Ngale, Epa_88

PIINAILIJAT
kissendaal.....................dpo21
Tuuska........................dpo14
Kauniina Päivänä Tuut....dpo13
Pänä...........................dpo12
Viola30........................dpo12
Bla-bla.........................dpo12
MinyMom.....................dpo10
Zanca..........................dpo7
macy gray....................dpo4

PLUSSANNEET 2011 helmikuu: Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76........10.3.....kp27/24-31.....35v........4. lapsi....yk37
EevaN.............25.3.....kp25/25-26.......26v.....3. lapsi.....yk3
Mariel85...........26.3.....kp34/??...............25v...2. lapsi......yk5km2

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4................4.4......kp26/24............32v....6. lapsi......yk4
Viena.................8.4......kp26/29-31........33v.....1.lapsi.....yk3kkm1
mileon...............12.4.....kp??/??............??v.......?.lapsi.....yk?
Mango86............17.4....kp27/??............24v......2. lapsi.....yk1km1
Miimau...............21.4....kp27/27............31v......1. lapsi.....yk10
Camilla31............24.4....kp29/??............31v.....2.lapsi......yk1
Jul.....................24.4....kp28/27.............27v....1.lapsi.....yk3

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse...77104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT

Sandemar :heart:

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Ansku83

Listan lyhenteiden selitykset ja maaliskuun pinkan linkki etusivulla! =)

Plussarikasta huhtikuuta!

:attn: :attn: ENSIKUUN PINON PERUSTAMISEN YHTEYDESSÄ SIIVOILLAAN TAAS LISTAA!! JOTEN YLÄPÄÄN SISKOT, KERTOISITTEKO TILANTEENNE!! PALJON YLI MENNEET KIERTOLAISET SIIRRETÄÄN TAUSTALLE MUUTOIN!! NYT TAUSTALLA OLEVAT JÄTETÄÄN EDELLEEN TAUSTALLE, ELLEIVÄT HALUA POISTOA TAI HYPÄTÄ LISTALLE TAKAISIN!! =) :attn: :attn:

Viimeksi muokattu:
Oikein paljon onnea Camilla31 ja Jul!!!! :heart:

Oma: Kait nuo oli sitte luokiteltavissa kuukautisiksi....tiistaista asti pelkästään ruskeaa tuhrua, yhdynnän jälkeen vähän 'oikeaa' verta. Testi sunnuntaina 17.4, keskiviikkona 20.4 ja tänään 26.4 negaa! Mitä himpattua?? En tajua...vuoto on vähentynyt muutenki huomattavasti normaalista vuodosta ja nyt tulee enää vaan tuollasta töhnää....jotain "pientä" vikaa kenties jossain!? :headwall: Noh...ruvetaan sitten metsästämään sitä ovista seuraavaks!

Viimeksi muokattu:
Jul: Onnea!!! :heart:

Sandemar: Varovaiset onnittelut...toivon niin, että nyt saatte pienen syliin asti... :hug:

Joo. Siis "ovislimaa" tulee, mutta siihen on sekoittunut kirkasta verta. Ihan sillai niinkö kunnolla. Kaikenlisäksi o-testi näytti aamulla (käsittääkseni) plussaa, otin kännykällä kuvankin, mutta en sitä valitettavasti osaa tänne nyt laittaa (koneessa ei toimi bluethooth). Mutta siis... mitä ihmettä mun kropassa tapahtuu???? Menee hermo. :kieh:
(lämmöt mataa, joten en voi raskaanakaan olla)

MG, mulla ei oo mitään apuja ollu koskaan tarvetta käyttää, mies on ainoo apuväline :p Hedelmöityn satavarmasti joka ainoassa yrityksessä, nämä kaksi km:a ovat kuulemma vain huonoa tuuria. Kertalaakista olen jokaisen raskauteni saanut alkamaan, ehkä siksikin noita km:ja on, hedelmöittynee vissiin vähän huonompikin munasolu ja luonto sen poistaa sitten.

Polilla tarkoitin siis ä-polia, en lapsettomuuspolia. Siinä kulmillahan ne on kumpikin.

^Oliskohan liikaa pyydetty osoittaa vähän hienotunteisuutta kun täällä on kuitenkin niin monta ketä "ei ole saanut raskautta alkamaan".

Jensar, MG kiitos vastauksista! Oli kiva lukea vielä julkisen hinnastakin. MG kerryttäähän ne kuitenki maksukattoa? Aika hurjasti tulee jo yksin lääkkeistä hintaa.. Toivottavasti ei tarvi kenenkään täällä niitä montaa kiertoa käyttää!! :)

MinyMom, en kehu raskauksieni helpoilla aluilla, mun kroppa vaan sen tekee ja poistaa sitten vialliset. Lie se yhtä tuskallista kärsiä jatkuvista keskenmenoista kuin odottaa raskaaksi tuloa turhaan, ehkä tuskallisempaakin...? Pahoittelen, jos loukkasin jotain.

Yhteistyössä