*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Helinälle ja Kesikselle halit hyvistä ultrakuulumisista :heart:.

Ja minäkin pääsin näkemään tänään pikku-Siirin livenä ultran välityksellä. Kaikki oli hyvin :heart:, tänään 12+6 ja vastasi viikkoja 13+0. Pääperämitta 6.8cm ja niskaturvotus 0.9. Ihanaa kun saa vihdoin hengähtää helpotuksesta =)


Talvitie ja Siiri 12+6

Ai niin, mies oli kyllä sitä mieltä että Siiri näytti ihan pojalta :LOL: . Pitäiskö vaihtaa työnimeä sitten kuitenkin?
 
nyt on sit käyty lääkärineuvolassa ja kaikki ok, painoo tullu alusta melkein 4kg :D
kohdun koko vasta s hyvin viikkoja.. :heart: ääniä ei SUOSTUNUT kuunteleen... ei kuulemma ikinä saa kuulumaan enne 12rv vaik sanoin et viime viikolla kuului heikosti, oishan ne nyt tänään si kuulunu selvemmin ku edellisestä kuuntelusta vko.. ei ymmärrä no lauantaina ois np-ultra.. sitä odotellessa..

unicorn + masuasukki 10+4
 
AAM
Ihanaa kun on niin paljon ultrissa immeiset nyt käyneet :) :heart: kuite kiva lukea.. vaikka itsellä seuraavan kerran lokakuun puolen välin jälkeen.. mut sehän on ihan pian ;) vaan pari viikkoa ensi viikosta :D hih :LOL:
 
Tälle menee vielä tavan farkut jalkaan. Oikeestaan ihan hyvin. Nyt oli viikonlopun aikana painoa tippunut 1kg. Kiva näin päin.

Neuvolassa tänään sydänäänet kuuluivat selvästi. Kaikki hyvin.

To on se np-ultra joka jännittää :) Ihanaa nähdä jotain oikeasti :)

mammanen ja pinkki 12+4
 
pääsisikin kuuntelemaan sydänääniä ennen np-ultraa :(

meidän kunta tarjoaa ensimmäisessä neuvolalääkäri käynnillä varhaisultran joka oli 8+2 viikoilla mulla.. Ensi viikon torstaina np-ultra eli tasan 5vko edellisestä edellisestä käynnistä..
 
Heipparallaa! Niin järkyttynyt ja suruissani ku oonki tosta Kauhajoen jutusta niin kysyisin jotain pinnallista. Eli oikeestaa heti raskauden alettua mun naama on kukkinu aika rajusti. Kyse ei oo mistään pikku pikku finneistä vaan ihan jäätävistä paiseista. Apteekin täti suositteli neutrogenan(?) blackhead eliminator- tuotteita (tai sinne päin), jotka hänellä oli toiminu mutta mun iho on vaan pahentunu niistä :'(. Nyt kysyisinki olisko vinkkejä, joilla tän naaman sais kuriin?

Nasu on tänään 10 +5
:heart:
 
Hihii..eka neuvola takana,ei kuunneltu sydänääniä.kaikki kohdallaan muuten.Sain sitten lapun jolla varata aika np-ultraan,varasinkin heti vkolle 12 joka on sitten 22.10,ja heti pari päivää sen jälkeen onkin lääkärillä käynti.

Tosi kiva kun hoituu kaikki pikku-neuvolassa ja ultraan saa mennä medisonariin jossa varmaan turun seudun parhaimmat vehkeet ja mukavat lekurit.

Ja antoi neuvola täti luvan ratsastukseenkin oman tuntemuksen mukaan=)

milky rv 9+4
 
Oijoi joi.. En yhtään halua nähdä kirjoituksia tai mitään mikä liittyy tuohon ampumisjuttuun, niin kauheata, en ymmärrä, en käsitä :'( VOIMIA uhrien omaisille toivotan :hug:

En ole taas vähään aikaan itse jaksanut kirjoitella, kun tuntuu että ei ole ollut mitään niin hirmuisen ihmeellistä tai uutta toitotettavaa. Kiitos teille, jotka mua mun juustokysymyksessäin jelppasitte ja rauhottelitte :)

Ihana kun ultrissa on hyvin äityliineillä mennyt :flower: :heart: Hyvältä tuntuu lukea onnellisia lauseita. Itse sain tänään kuulla ikävän keskenmenon läheiseltäni.. :( hänellä on nyt rankkaa enkä ole kovin päässyt puhelimitse vielä lohduttelemaan. Toivon, että hän käsittää että kyllä aurinko vielä paistaa :heart: :heart:

Tänään töissä kun leikkasin ja värjäsin asiakasta ja siinä kun höpöttelin vauva-asioita, niin hän tokaisikin että on Naistenklinikalla kätilö! :eek: :D Ja minähän oikein säpsähdin, että jopas nyt - miten sattuikin hauskasti, että onpas kiva tässä jutella.. Sanoi tämä tätinen, että ehkä saattaa nyt tän viikon perjantaina ollakin kätilöimässä, juuri silloin kun itse sinne menen niskaturvotusultrajännityskääkihanaahuihuihin. Mut jännä oli kun sattui tuollainen asiakas penkkiin istumaan. :) Yritin kaikenlaista kysellä ja saada rauhoitteluja ja mitä lie, mutta ei se hirveän uutuuksia kertoillut mitä en olisi tiennyt jo. Sitä kovasti kyllä sanoi, että juu ei oikein kannata hirmusti netissä käydä lukemassa toisten raskauksien ikäviä sattumuksia kun sitten ne niin on kärjistettyjä ja negatiiviset jutut jää ihmismieleen enemmän muistiin ja vaivaamaan kuin ne ihanat posiitiviset jutut. Nii-in, kyllä se niinkin on.. Olen huomannutkin että stressaan vähemmän mitään ja mistään, jos netissä olen kaksplussailemassa vähemmän :D Mutta kiva täällä on poiketa ja jumittaakin joskus urakalla :wave:

Hassu GALLUP: minkä väriset silmät sulla ja miehelläsi on, entä kummat olisi "toiveena" lapselle?
:p Itse tähän hassugallupiin vastaan , että itsellä ruskeat ja miehellä siniset, heh, toinen vastaus on pikkukääryleen silmistä, että ihanat silmät on vauvalla kumpana värinä vuan! :heart: Vaikka toinen rusk ja toinen sin. :flower:

Hyvää tiistai-iltaa ja huomiseen voimia itse kullekin, hymyä ja rentoutta!!

Terveisin höpöttelijä tällä kertaa. ;)



 
No vastailenpa illan päätteeksi silmänvärigalluppiin: Miehellä siniset ja minulla ei sitten niin minkään väriset ;) (tai jos väri on pakko määritellä niin sitten semmoset epämääräisen harmaanvihreenhailakansiniset). Ja arvatkaas kumman silmien värin toivon vauvalle tulevan...? Esikoisella onkin oikein sädehtivän siniset hurmaussilmät *räps räps*.


Talvitie kahen tunnin kuluttua 13+0 :D
 
millipilli
Silmien väristä, mulla on ruskeat silmät ja miehellä siniset. Esikoinen on niiiiin sinisilmäinen blondi kun voi vaan olla... meidän Espanjan tuliainen :D olishan se hauska jos toisella oliskin ruskeat silmät
 
G: Molemmilla siniset, esikoisella vielä sinisemmät, jotka peruja meidän isovanhemmilta - miula ukilla ja isännällä mummolla todella siniset silmät =)

Tänään menkkojen mukaan rv 12!!! Ihan pakko hihkua.. :D

pietu- ja oikku
 
Hassu GALLUP: minkä väriset silmät sulla ja miehelläsi on, entä kummat olisi "toiveena" lapselle?

Mulla on siniharmaat ja miehellä vihertävät. Tai siis sillä on tarkemmin sanottuna sinivihreät missä on ruskeita pilkkuja. Mä olen ylipäätään varannu meidän lapselle mun miehen silmät! Mun miehellä on TOSI ISOT silmät ja yli sentin mittaiset ripset!!! :heart: :heart: :heart:
Muuten sit tilaanki esim mun hampaat lapselle ja miehen sirouden mutta mun hoikkuuden. :LOL:

No jooh, että sellaista. Tänään ollu tosi hyvä päivä. Vaikka on närästäny ja mahaa sattunu ja vaikka mitä, niin sellainen että tänään oon ollu ihan varma taas että meidän Punkerolla on kaikki loistavasti! :heart:

Laala ja Punkero rv 10+0
 
heips,
paljon on tullut tekstiä taas!

Kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut.

JJ-t:lle onnea huomiseen ultraan. Mullakin on ultra huomenna. Vaikka samalta suunnalta ollaankin, ei taideta ihan tavata ultrassa.

Ostinpa tänään ihanat villakankaiset suorat äippähousut. Nyt kehtaa sitten töissä taas kulkea talvemmalla. Mulle pukkaa uutta hommaa, joten tällä viikolla sanon lähiesimiehelle, että minä olen sitten ensi vuonna poissa kuvioista. Odotan vaan vielä huomisen ultran.

öitä, mimuli ja Taimi 12+2
 
Moro taas!
Oi toi silmienväri gallup oli kiva..
Mä olen aina haaveillu ruskeista silmistä.Mun mummolla on ruskeat silmät mut ne ei ole periytyny äidin sisaruksille eikä kenellekkään lapsenlapsista.. Yhdellä lapsen lapsen lapsella on ruskeat silmät... Sitten miehen isällä on ruskeat silmät eikä heillä ole lapsilla kummallakaan ruskeita...Tässä nyt sitten toivon että se ruskeasilmäisyys jotenki geeneissä nyt tällä kertaa vahvistuis ja tää pikkunen sais ruskeat silmät vaikka meillä molemmilla on siniset silmät.. Miehellä vähän sinivihreät tms ja toooosi pitkät ripset ja kauniit silmät..Tosin munkin ripsiä on aina sanottu pitkiksi ja pojilla kyllä onki ihanat silmät ja ripset..Ei vain ole ruskeasta tietoakaan..
Pienempi on 2v et periaatteessa sillä vois vieläki muuttua ku serkun pojallaki muuttui vasta 3v mennessä... :D
Mut jotenki en jaksa uskoa et muuttuu..Ja jos ruskeat tuliski niin ne olis sellaset vaaleammat varmasti..
Mutta sitten muuta..
Huono olo iskee aina välillä edelleenkin mut huomattavasti parempi olo on jo..Syödessä pitää kauan pureskella ja miettiä uskaltaako nielasta..Väsy jatkuu yhä..Masua on turha yrittää enää peitellä joten olen sit ihan reilusti pitänyt myötäileviä paitoja jne..Monet asiakkaat on jo kattonu mahaa mut eivät kehtaa mitään sanoa :LOL:
Mulla on yhä vaan kolmet housut käytössä ja tälläkin hetkellä kahdet niistä on pesussa... :/
Henkkamaukalta olis kahdet joustavat mammahousut tulossa mutta vasta joskus 40vkolla..Pöhkö kun en ostanu vaasasta hm:ltä kun kävin..No..Pitänee vaan jaksaa oottaa..
Täällä oli puhetta masun toiminnastakin..Itse olen useimmiten löysällä eikä kyllä tarvi miettiä et millon on viimeks kakannu :LOL:
Viikon päästä olis np-ultra..Ihana nähä taas vaavi ja toivottavasti tietää että kaikki on kunnossa..
Mutta nyt taas hampaiden pesulle ja sit töihin...
Moro ja hyvää päivää kaikille...

Vaavimasu ja Napukka 11+0
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskis:
Allusmamma onkos meillä samoihin aikoihin sun kanssa np ultra? Itsellä on 14 päivä, toisaalta kiva et on noin myöhään 13+2, niin sehän on jo aika mukavan kokoinen mötkylä :D :heart: :whistle: :xmas: :saint: Parin viikon päästä pääsee kuunteleen sydänääniä, mikä vähän helpottaa tätä ultra piinaa :D
Jouskis np-ultrahan mulla oli just 18. pvä torstaina :) mutta neuvolalääkäri on silloin 16.10. jolloin kuulen ne :heart:äänet ekaa kertaa.. =)

Silmienvärigallup:ukolla ruskeat ja nappisilmä mun profiilissa sen paljastaakin minkä väriset esikolla on. Nyt tietysti toivon toista paria ruskeita silmiä koska omani on kauniisti sanottuna tiskivedenväriset :D *lainaten jotakuta toista joka se niin hyvinkuvaavasti sanoi*.

AM & hippunen 11+3
 
Mulla on aivan kirkkaan siniset silmät (isot myös) ja miehellä siniharmaat. Esikolle tuli isot ja kirkkaan siniset silmät. Niitä on moni jaksanut ihmetellä... :)

Mutta kukapa ei lapsen silmiä ihmettelisi. Pitäisi varmaan liittää profiiliin pojan kuva sinisine silmineen :)

Tosin kuvassa näyttää niin siniharmailta nuo silmät. Isot kuitenkin ovat. Lähinnä hämmästyneen näköinen kuva, mutta siinä poika about 4-5kk ikäinen :)
 
:) Kiva kun gallupiin vastailette innokkaasti vaikka vähän hömppö on kysymys. Jännä muuten miten yleensä miehillä on ne tuuheat ja pitkät ripset ja naisilla harvemmin :D Minunkin miekkoskullalla on ihanat ripset, jotka kaareutuvat itsestään. Itse taas käytän ripsentaivutinta ja joskus sekin ripsiä katkaisee, jos muovi on jo liian kulunut :headwall: =)

Ihanaa, tänään vapaapäivä. Kohta luuttuan lattioita ja pyykkäilen ja tiskailen |O Ja sitten illalla Kulttuuritalolle 3 huippubasistin keikalle! Yes, tuota on odotettu!! :heart: (Marcus Miller, Stanley Clark, Victor Wooten) Onko teistä kukaan muu tulossa sinne?

Mammasen pojasta ihana kuva hih :wave:

 
Huomenta. :)

SilmienväriG: Itselläni on enempi sinivihreet silmät ja miehellä ruskeat joten haluaisinkin uskoa että vauvalle tulee myös ruskeat silmät sitten loppujen lopuksi. :saint:

Ruttana & Salamatkustaja Beanie 13+0 :heart:
 
Silmienväri: Miehellä on vihertävät silmät, minulla on sini-vihreän-harmaat joissa on ruskeita pilkkuja (lopuilla siskoilla on yhdellä siniharmaat, toisella ruskeat ja kolmannella vihreät, joten minä kai olin se koekappale :( )
Toivoisin kovasti lapselle vihreitä silmiä ja punaisia hiuksia :D Hyvät mahdollisuudetkin olisi molempiin ;)

Minua sen sijaan mietityttää vauvan nenä Senhän pitäisi tällä viikolla muodostua. TOivon todellakin, että vauva saa isänsä nenän :LOL: Minulle on joku läiskäissyt perunan keskelle naamaa.

FunkyMama: Minä olen rasvaillut ihan erisanin perusrasvalla. Tahtoo vain aina unohtua. onneksi arpia ei ole ilmestynyt, vaikka rinnat ovatkin kasvaneet ihan hirmuisesti!

Amy ja Hipsukka 10+4
 
Säde1: Mielelläni myös minä ottaisin vastausta noihin iho-ongelmiin!
Kaikki mahdolliset näppylät palasivat heti kun jätin renkaat pois ja nyt raskauden myötä on iha varsinkin olkapäillä mennyt ihan hirvittäväksi!
Millä olette saaneet iho-ongelmat kuriin!? Itselläni on vielä alkaneet useimmat puhdistustuotteet polttaa iholla. En ole aiemmin ollut mitenkään yliherkkä, mutta tänä vuonna ei mikään aine ole tuntunut sopivan!
 
silmien väri: mulla kirkkaan siniset ja miehellä vähän hailakammat, joten ihme jos ei meille sinisilmäistä pellavapäätä tule :D molemmat ollaan siis vaaleahiuksisia myös.

mä ostin eilen meidän vauvalle ekan potkarin :) eksyin vähän osastosta, kun oikeasti yritin etsiä itselleni äitiyshousuja. no, niistä ei löytynyt yhtään jota olisin edes halunnut sovittaa, mutta vauvan vaatteet siinä vieressä olikin sitten sitäkin söpömpiä... pikkasen miehen kanssa hymyilytti kotona se potkarin pienuus, oltiin ihan että noinko pieni kaveri on meille nyt oikeasti tulossa :)

oisko pk-seutulaisilla suositella muuten äitiysvaateliikkeittä? kohta voisi uudet farkut ja työhousut ainakin hankkia.
 
Mua alkoi ihan huvittaa kun luin tuosta rintojen rasvailusta :LOL: :LOL: itellä ei ole enää mitään pelastettavaa esikoisen imetysajan jälkeen :LOL: arpia niihin ei tullut mutta täyte katosi totaalisesti :p no eipä tuo haittaa, aivan sama kunhan asiansa ajavat toisenkin mukulan kohdalla :D

Jummijammi, huomenna tähän aikaan oon varmaan IHAN TOTAALISEN paniikissa...on se ultra nimittäin! pidelkäähän peukkuja että saataisiin hyviä uutisia..olis jo niiden aika!

En sit kehdannut mennä hakeen saikkua..vaikka olo on aivan sanoinkuvaamattoman heikko välillä. katotaan mitä huomenna näkyy mahassa, ja jatkot sitte sen mukaan. mutta ei musta kohta ole paljoa hyötyä täällä työmaallakaan tässä olossa.

jep, mutta huomiseen! aivan kauheasti jännittää...mutta se on korkeimman kädessä kaikki tää, siihen ei ite voi vaikuttaa miten käy.

Gardenia ja Kapris 11+0 (12+2)
 

Yhteistyössä