*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

4D: ei raskita mennä, normaali rakenneultra riittääpi meille :)

Silmienväri: meillä on kaikilla siniset silmät, joten ei liene kovin vaikeaa arvata minkäväriset Kaprikselle tulee! :LOL:

Kadak: jos jaksat niin kerro mitä ultrassa näkyi? Käyhän lukaseen tuolta "muita jotka jääneet kiinni sikiöseulonnoista"-ketjua, siellä on satoja rohkaisevia tarinoita. Sitä kovasti itse vuosi sitten lueskelin ja sain toivoa omaankin tilanteeseen, joka loppujen lopuksi kuitenkaan ei ollut korjattavissa. Kaikki voi siltikin olla hyvin, vaikka seulaan jäittekin--mutta tiedän tasan tarkkaan mikä olotila sulla nyt on. Laita vaikka yksäriä jos tahdot juttuseuraa. :hug:

).( Jep, sieltä se huominen tulee väistämättä kohta....tätä hetkeä sitä on odotettu jo kuukausikaupalla, siltikin oon ihan kauhusta jäykkänä kun se lähestyy. Mutta se otetaan mikä annetaan, minkäpä pieni ihminen muuta voi. Jos jollain on joutilaita suojelusenkeleitä niin voisin ottaa vastaan heidät huomenna puolenpäivän aikaan! Tuun sit päiväseltään kertoon mitä Kaprikselle kuului. :heart:

Gardenia ja Kapris jonka näen huomenna :heart: :heart: 11+0 (12+2)

GALLUPIA: Katsokaa seuraava linkki ja sanokaa että herättääkö yhtään tunteita?
http://www.youtube.com/watch?v=ZR2KkA1JlFs

...mä meinaan en pysty katsomaan mitään tällaista kuivin silmin. Tosi kiva olla viulutunnilla ku alkaa oma soitto itkettämään. :kieh: Pitäis saada vähän vähemmän liikuttavia soittoläksyjä....

Gardenia hyvin siellä varmasti kaikki on. :) Mä ainakin elän hengessä mukana niiden kaikkien ultrissa ketä nyt on huomenna sanonu menevänsä. :)

Miten me katottiin miehen kanssa varhaisultran aikana, että se 4D maksaa joku 150-170, mut kela korvais siitä melkein sen 100 e. Eli maksettavaa jäis jotain 70 e? Me mennään ehdottomasti sinne ja en aio kyllä salailla kumpi tulee niin osaa isovanhemmat ja ystävät varautua ;). Tonne lääkärikeskus Femedaan suunnataan kyseiseen ultraan sit parin kuukauden päästä :).

Silmien väristä sen verran, et miehellä on vihreet ja mulla keltavihreeruskeet (ihme kissasilmät) niin melkein toivoisin että vaava sais mun silmät vaikka ton miehenki silmistä kovasti pidän :heart:

Huomenia. En oo siis pitkiin aikoihin päässyt juttuihin mukaan kun töiden jälkeen olen aivan puhki ja pakko vaan maata ja pitää silmiä kiinni |O Nyt oln hetki aikaa ennenkuin lähden taas töihin.
Eevi tervetuloa ja onnea raskaudestasi :flower:
Omanapa alkaa lähentelemään jo uusia mittoja enkä tahdo löytää kivoja äippähousuja mistään. En raaski ostaa mitään bebesin 100? housuja kun tää raskaus on viimeinen. Tokihan niitä vois yrittää myydä, mutta ei.

Ihanaa kun aamut on raikkaita ku lähtee töihin. Saa happea kunnolla eikä pahaolokaan hyökkää sit niin helposti. Tosin nyt onkin ollut jo helpompaa ku ennen. Yökin kyllä, mutta pöntölle asti ei enää tarvi könytä.
Me tiedetään kumpi tulee ja siksi ei varmaan mennä 4-D:hen. Sanoin lekurille että tästä viimesestä halutaan tietää sukupuoli etukäteen jos siitä saa hyvän kuvan ;) On kuitenkin NIIN aikasta hankkia MITÄÄN joten pidetään tämä vielä salaisuutena ;)
Saatan ehkä paljastaa sen rakenneultran jälkeen, kun asia varmistuu.

Iloisista ultrakuulumisista onnea kaikille ja hyvää torstaita teille.

Tervetuloa mukaan uudet, ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower: :wave:

4D:stä vielä, se on mun mielestä tosi hyödyllinen ultra vielä rakenneultran jälkeenkin, kun siellä pystytään kuitenkin paljon tarkemmin tutkimaan sikiön rakenteita kuin tavallisessa 2D:ssä, mm. sydämen alue näkyy paremmin. Luin just vanhasta Odotus-lehdestä, että 4D-ultraus takaa 80-90% varmuuden sikiön voinnista ja rakenteista (meille sanottiin esikoisen 4D:ssä, että 90%).

Youtube:sta löytyy muuten paljon 4d-pätkiä, jos laittaa hakuun vaikka 4d ultrasound, tms, jos haluaa saada osviittaa siitä ultrauksesta. =)

JJ-t muistelisin, että viikot 24-26 olis parhaimmat 4D-ultraukseen, mutta kannattaa tietty kysyä sieltä lääkäriasemalta. =)

kadak :heart:

SädeI Femedassa me käytiin myös esikoisen odotusaikana 4D:ssä =) Silloin se maksoi n. 150 euroa, ja yks mun ystävä kävi siellä vastikään, niin maksoi tuon reilut 160 euroa.

Onnea tämän päivän ultraan menijöille :flower: :)
ja aurinkoista päivää kaikille! :wave:

Kesis ja pikkuinen 11+6

heissan :wave:

maalaus ja muutto puuhissa aika kulunut joten kirjoittelu taas jäänyt. olette kyllä joka aamu mun aamukahviseurana ;)
voipi olla että iskee nettipimento muuton yhteydessä, mutta se jää nähtäväksi lauantaina.

4d:stä olimme kuopuksen odotusaikana rakenneultrassa siinä. ja muistaakseeni maksoi n.150e. olihan se ihan jees, mutta ei mitenkään yli-ihmeellinen. sukupuolta kun kysyimme niin katsoi sen ns. normaali ultran kanssa, ei 4d:llä. heitimme miehen kanssa siinä sitten että jaahas kolmas tyttö. niin tohtori heitti uudet geelit vatsalle ja sanoi että tarkastetaampas vielä, ja kyllä tyttö tuli.

silmien väristä mulla vihreät miehellä ruskeat. esikoisella vihreät, keskimmäisellä ruskeat ja kuopuksella siniset. joten nähtäväksi jää mitä nyt tulee :whistle:

samoja ongelmia housujen kanssa kuin superheppulilla. kivoja ei löydy taikka sitten ne maksavat ihan törkyisesti. meille myös tod näk viimeinen joten käyttöä ei jälkeen päin ole. muutoin kaikki ihan jees. täällä ollaan myös enään siinä kakomis vaiheessa ylös saakka ei enään tule.

pahvilaatikot odottavat pakkaajaansa joten pakko kai se on...
iltsu & beibe 9+6 :wave:

Kiva, että tulee uusia mukaan, ja jaksamisia kaikille!

Aiomme mennä 4D:hen, koska haluamme tietää sukupuolen.

Oma olo nyt jännä, kun kohtu nousee ja maha muuttaa muotoaan. Ja on alkanut pikkuisen pömpöttää. Kohta taidan minäkin tarvita ne äitiyshousut ;)

Pitkästä aikaa minäkin=)

On ollut kiirettä ja kotona tilttaili kone joten en ole jaksanut ees päälle pistää.Mutta onneksi...Huone jossa on tietokone,siitä tulee lastenhuone ja pöytäkone lähtee huitsin nevadaan kun sinne laitetaan kunnon vaatekaappi.Eli saan näpäärän ja kätevän kannettavan.Voin sitten maata sohvalla ja surffailla :LOL:

Laiskuuden huippu=)

Silmienväristä..meillä on molemmilla siniset joten eiköhän sieltä sinisilmäinen kaveri ole tulossa.

Millaset verenpaineet teillä on?Itellä oli nyt 106/74 mutta olen taipuvainen tosi alhaiseen ja se heikottaa kummasti.Neuvolatäti määräsi vielä kalsiumia otettavaksi multitabsien lisäksi.Olen huono juomaan maitoa,eli en juo lainkaan.

milky rv 9+6

4D tahtos tää kans.Saa nähä mennäänkö,sen näkee myöhemmin. Olo muutoin ihan hyvä mutta nyt on alkanut ruuan ja juomisen jälkeen röyhtäytyttää ihan kamalasti.Ruoka meinaa nousta melkein ylös asti.Onko muilla vastaavia hissiongelmia???

Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
minski26 mun piti heti kysyä et mikä paikka toi treella on?? en oo ikinä kuullukkaan ja noi autot himottais :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:

mä en muista mikä Karkkikatuhomma se on nimeltään (eli niit taitaa olla k-kaupoissa) mut ainaskin Anttilan sieltä alakerrasta saa niit sielt irtokarkkimyynnistä;)

Moikka taas! :)

Mitä te änkeröiset syötte aamulla, kun heräätte? Vaihteleeko paljon aamuisin? Entä jos syötte hedelmiä, mitä tykkäätte syödä? :wave:

Näin aamulla ei hirveästi tee mieli mitään, leipää olen syönyt kinkun, juuston ja ketsupin kanssa mikrotettuna :whistle: En jotenkin voi nyt ajatella leipää ilman ketsuppia, kun se antaa jotenkin "pahvisuudelle" maulle makeutta.

Nektariinit ja kiiwit ovat ollut nyt mun suosikkeja, persikatkin, mutta ei ole tuossa lähiAlepassa niitä niin en saa maiskuteltua silloin kun mieli tekisi. Kiiwejä voisin syödä koko ajan! :D Nam. Nektariinit on tosi hyvä, jos on hiukankaan ummetusta, niiden popsinnan avulla onnistuu vessailu "löysemmin". Harmi vaan nektariinit on usein aluksi tosi kovia ja menee pari päivää että ne on kivan pehmoisia..

Huomenna aamukympiltä nt-ULTRA! :heart: :eek: Kääk, toivon että hyvin menee. Olen kyllä ihan luottavaisin mielin nyt ollut. Huomenna aamulla ja ehkä jo tänä yönä voi olla aikamoista hermoilua.. Ei sille miettimisille vaan sitten mittee mahara :ashamed: =)

Hyvää torstia jokaiselle odottavalle! :flower:

Kadak :heart:

Happy, sama vika! Oon tässä jo useamman päivän jatkuvasti röyhtäillyt, ja välillä ruuan jälkeen meinaa tula muutakin mukana. Muuten on vielä tänäänkin ollut ihan hyvä olo, paitsi just ennen lounasta kun oli aivan kamala nälkä. Toivottavasti sama meininki jatkuu.

Parina viime päivänä on taas alavatsassakin ollut enempi tuntemuksia, toivottavasti kyseessä on joku viuhdin kasvupyrähdys vaan.

4D:stä ei olla puhuttu, mutta epäilen, ettei mennä, ellei jostain kumman syystä mies innostu aiheesta lähempänä ajankohtaa.

Aamiainen on mulla aina sama: pakasteesta mökin metsästä poimittuja mustikoita, mysliä ja maitoa. Sitten kun pääsen bussiin asti tulee aamiainen nro 2, eli näkkäriä ja omenaa ja vettä, ja töissä sitten klo 8 jälkeen aamiainen nro 3, joka on joko leipää tai nyt kokeilin Elovenan pikapuuroa, oli aika hyvää.

Ultraan vielä viikko, tarkkaan ottaen vajaa viikko, koska se on ens torstaina aamulla. Huomenna on edessä työpaikalla suuri julkistus, jännää.

ventti + viuhti 12+6/12+2

4D:stä: Meillä sukupuoli meni vikaan ja ei annettu Kela-korvauksia (oli just poistunu tää mahdollisuus). Ja oltiin siis kyseisessä ultrassa v. 2007 loppukeväästä. Taispa maksaa yli 170e kaikkine kuluineen (toimistomaksut ym.).

Miks miula ei tee mieli syödä mitään..? :( Eilen tuli sappinesteen maku suuhun ja meinasin oksentaa muutenkin. Inhaa.

pietu- ja oikku 12+2 (11+6)

4D:stä Esikoisesta oltiin tokasta en osaa vielä sanoa. Ekastakaan ei pitäny mennä, mut sitte viikolla 28 olinki että kylläpäs mennään jos vaan aika enää sadaan ja niin me sit mentiin, saatiin joku peruutusaika Felicitas-klinikalta ja oli kyllä sen 160e väärti!!! Dvd:tä on katottu jälkeenkin päin ja se on ollu jopa siskon tarhassa lainassa =) Musta oli ihana kun niin tarkasti katsottiin kaikki rakenteet ja ton jälkeen oli jotenki varma olo kaikesta, tuntu paljon todellisemmalta. Sukupuolta ei aluks meinattu edes kysyä, mut mies sittenki halus kun lääkäri sanoi että nyt näkyis 100 varmasti, haluutteko tietää :heart:

Mut siis meille silloin sanottiin et kelakorvausta ei aina saa, riippuu katsooko lääkäri ultrauksen tarpeelliseks ja sen mukaan päättää antaako korvauksen. Nykyisin kun suurinosa menee siihen 4D:hen sen takia kun haluu tietää lähinnä sukupuolen, kun kuitenkin rakenneultrassahan selviää paljon samaa kun 4D:ssä. Mut mun käsittääkseni pääsääntöisesti lähes kaikki sen korvauksen saa, kandee vaan varautuu ettei ehkä saakkaan..

Jee jee, alle viikko np-ultraan. Jännittää ja pelottaa ja ... mä en kestäis millään odotta! Onnea kaikille jotka saaneet hyviä ultrakuulumisia.

KIITOS TAIVAALLE meillä oli kaikki hyvin np-ultrassa! :heart: :heart: :heart: Kapris oli 50 mm iso "tyttö" jo siis =) ja kaikki oli ihan mallillaan! Kyllä iso kivi tipahti tältä sydämeltä ja miehenikin sydämeltä, me oltiin varmaan niinku kaks haamua siellä käytävällä kun odotettiin että päästään sisälle....mutta nyt on kevyt mieli ja olo, ja niin kiitollinen! LA on siis 13.4 (HANI päivittäisitkö tämän listaan) ja rakenneultraankin jo saatiin aika, se on 1.12. Ja saman "gurun" tekemänä vieläpä (Aydin) unohdin siinä kyynelehtiessä pyytää valokuvia, enkä sitten niitä saanut...mutta ehtiihän noita sitten vaikka rakenne-ultrasta pyytää =)

kevyin mielin jatkan työpäivää....kyllä elämä on sitten ihanaa! :heart:

Gardenia ja suloinen Kapris 11+3

Np-ultrassa kaikki hyvin. Vauvalla oli molemmat kädet, jalat, selkäranka, sydän, virtsarakko ja kaikki niinkuin pitikin näillä viikoilla. Turvotusta ei ollut. Ihanaa :heart:

Tää syö joka aamu lautasellisen puuroa ja kupillisen teetä. Puuroon yleensä pieni voisilmä (tarkoittaa beceliä 35%). Mä varmaan kuolisin ilman puuroa... Sen jälkeen, kun esikoiselle alettiin keittämään puurot aamuin illoin, niin meille isukin kanssa on tullut myös aamupuurot kehiin. Huomattiinpa vaan sitten, että kuinka sitä onkaan voinut pärjätä ilman puuroa ennen. Oli mukamas niin pitkään viepää puuhaa, ettei moisiin kerennyt. Nyt se pitää nälkää pitkään lounaaseen saakka poissa, sekä vatsat voi hyvin. Ja meillä ihan lempparia on Nallen kaura-ruis puuro. Nams.

Ooo, ja mä sain kaksi ihanaa kuvaakin ultrasta. On se vaan niin jännä juttu, että todellista se vauvan kasvu tuolla sisälläni on. Hämmästyttää vieläkin.

Ja la pysyi alkuperäisessään. Eli nyt viikkoja 12+6. Aiemmin heitti taaksepäin. Nyt kuitenkin jatketaan näin =)

Hauskaa päivää kaikille :heart:

Yhteistyössä