*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Vielä ilmottautuisi yksi mukaan.
Olen kyllä lueskellut melkein päivittäin teidän juttuja mutta en oo uskaltautunut itse vielä mukaan ajattelin että sitten kun on ekassa ultrassa käyty niin sitten liityn mukaan ja kerron kavereille ja sukulaisille(nyt ei tiedä kukaan muu kun mun äiti ja tietysti oma mies).No nyt on 1,5 viikkoa np-ultrasta ja sain ajan rakenneultraan 5.11 niin nyt mietin että pitäsköhän kertoa kaikille vasta sitte mutta enhän mä mitenkään kestä täysjärkisenä sinne saakka :)
Niin ja tää on mun eka raskaus "miehen toinen" :LOL: Ja itse olen 23- ja mies 28-vuotias.Ja laskettu aika on 3.4. Ja vauvaa odotetaan todella paljon pienen alku järkytyksen jälkeen.
-Misstar 12+6

HEHEHEHEIIII =) Kiva lukea hyviä ultrakuulumisia. Onnea äitiliinit!

Tänään kävin miehen kanssa ultrassa minäkin! Kaikki mallillaan. Onneksi se on ohi nyt, aika jännittäminen oli ennen sitä että mitä siellä näkyykään.. Oishan sitä pientä hupsukkaa voinut kyllä vaikka kuinka monta tuntia katsella, oli se niin ihana!! :heart: 48mm oli hepun/nupun koko eli just oikea koko kuulemma ikäisekseen. Vitsiläisen ihanaa kun se heilutti käsiään kovin paljon ja jalkojakin ojenteli :heart: Nenukka sillä näkyi aikamoisen selvästi, hih, no sehän onkin ekoja asioita mikä sille muodostuu. Jotenkin pojalta se näytti - hehhee, ehkä johtuu siitä kaljusta! ;) Niskaturvotusta oli 1,7 eli sekin ihan normaali. HUH! :whistle: Sydänkin pomppaili, mutta en siinä ihastuksen pauloissa äkännyt sitten kysyä että voiskos kuunnella sitä tykytystä ja sitäkään en kysäissyt että kuinka nopsaa se pomppi. Varmaan onkin ihan tavallista, että kätilöt ei hoksaa itsestäänselviä/normaaleja/vaarattomia juttuja aina sanoa. No mutta IHANAA kun meni onnellisesti tämän päivän mauvelinkatselu! :heart: Sou häpi =)

Kadak, älä sure, älä heitä pyyhkeitä nurkkauksiin :hug: Voimia sulle ja miehellesi paljon. :flower: Ja muutkin kaikki - otetaan kaikki iisisti!! (helpompi sanoa kuin toteuttaa) :hug: :xmas:

Nyt pesemään asiakkaan hiuksia pois väristä! See YOU moms! :heart:

Naminami...kävin pitkästä pitkästä aikaa joogaamassa. Oli ihana olla siellä muiden raskaana olevien kanssa :) ja sitten palkitsin itseni käymällä Anttilassa ostamassa niit ihania autokarkkeja. Nyt niitä on tuossa ihan hitonmoinen määrä :p

AAM
iltaa :) :wave: !

heti omaan napukkaa tai haaraan.. :LOL: täällä haarapistoksia havaittavissa tai siis nivusissa vinkuu ! ja ei mitenkään vähän... ja onko joku muu "lapsellinen" äityliini huomannut että ei saisi hippasen yli 12kg mukulaa nostella enään ? ykköstä oottaessa nostelin sänkyjäkin loppuraskaudessa ja ei mtn ja nyt sit kauhiat pistot saakeli melkein ruokakassia kantaessa.. ja siellä ei ollut kun kahden päivän safkat kolmelle ! jumalauta jos ois ollut isompi perhe niin sapuskat ois ääsmarketin parkkipaikalla lokinruokana |O ...
Aamuinen hippasen aikanen herätys vaati tänään veronsa poika löi palikalla päähän kun en jaksanut keskittyä sen juttuihin sohvalla vaan nukahdin joviaalisti sen hartiaa vasten, juu älkää kysykö miten alle kaksivuotiaan hartiaa vasten voi nukahtaa :whistle: mutta niin tein ja kuhmu ohimolla todistakoon karua käytöstä lapsikullaltani.. ei perkele nukuta kun nyt luetaan !! :xmas: :xmas: oli kyllä silmät ton näköiset vähintää... kolme minuuttia ja taas nukkumassa.. :LOL: :D ukko herätti ja sanoi että mitä jos nukkuisit sängyssä ja minä ett' ei ei tässä on ihan hyvä, joo liiankin hyvä se siihen tokas.. :| toisaalta oikeassa tässä sit kukutaan hetki vielä sit punkkaan.. uudelleen ja veikkaampa ettei taida olla vaikeuksia saada unosesta kiinni..

sorry tuli hieman ON reilusti ja pitkähkösti mutta leitörs lisää.. huomenna laiturin nostoon mökille ja sii juu joskus :D :wave:

:heart: lla AM & hippunen 11+4

Kahvista;ei ole peloa että rajat ylittyisivät kun ei oikein maistu.Ennen join kaksi isoa kuppia aamuisin,oli pakko.Nyt tyydyn vaan mehuun.
Päivän aikana saatan juoda kupina tai kaksi ,usein en lainkaan.Ei vaan tee mieli.

Empä tiedä noista nostorajoista.Mulle sanottiin neuvolassa että voin nostaa jos ok tuntuu.Työssä kun on pakko nostella nuorta aikuista naista.

milky rv 10+1

millipilli
Kadak toivotaan että selviätte pelkällä säikähdyksellä. Varmasti on sydän täynnä huolta :hug:

AM :LOL: :LOL: :LOL: Mä en oo vielä nukahdellut poikaa vasten, mutta tänä aamuna heräsin klo 6.09. kun herra 2v oli kömpinyt mun käsivarren päälle nukkumaan ja PISSAS siihen. Ihana kultainen aamusuihku oli herätyksenä... prkl. Tuli mammaan liikettä aika vikkelään :whistle: ja meillä poika on ihan täysin vaipoissa vielä... sattui vaan pettämään tänä aamuna.

Tänään olis ohjelmassa shoppailua Ideaparkissa anopin kanssa. Tai anoppi lähtee mulle lapsenvahdiksi sinne :D

Iloista viikonloppua mammat!!

millipilli & Frank 12+6

minski minäkin kävin ostamassa autokarkkeja, löytyi citymarketista :D niitä tässä just vetelen aamupalaksi :ashamed:

kadak voimia teidän perheelle! muuta en osaa sanoa :ashamed: vielä toivotaan että kaikki kääntyisi parhain päin :hug:

allusmamma mulla repii välillä pahasti kun tekee nopeita liikkeita ja sitten jomottaa jos on paljon nostellut niin yritän sitä välttää. onko se se repimiskipu juuri mitä se nostelu aiheutaa vai mikä..?

funkymamalle onnittelut myös hienoista ultrakuulumisista :flower: on se kyllä ihana nahda kuinka se pikkuinen viuhtoo ja potkii :heart:

(.) eilen poksahti rv 13+0 ja se päivä alkoikin sitten oksennuksella :x eipä pidä meikäläisellä ainakaan paikkaansa tuo että se 12 viikkoon loppuisi :kieh: väsymyskin on ihan mahoton. eilen nukahdin sohvalle 20.30 |O mies sitten kantoi sänkyyn ja heräsin tossa äskön. me mennään tänään mökille pitkästä aikaa. toivon ettei sieltä vielä löydy hiiriä tai mitään, yök!!

mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:

JJ-t ja mussu 13+1

vielä lisä tekstiä..

millipilli me oltiin ultrassa keskusäitiysneuvolassa satamakatu 17 :sta. mä luulin että kaikki pistetään sinne, muttei näköjään :ashamed:

Iitanen mä lopetin tupakoinnin kokonaan rv5 lopussa. vähitellen ja laastarien avulla. laastareita käytin 8 viikkoa ja nyt viikko menty kokonaan ilman ja voin kertoa etten olisi ilman niitä tähän pystynyt. edelleen tulee tilanteita kun tekisi mieli polttaa ja pahoin pelkään etttä imetyksen loppuessa meikä taas retkahtaa :ashamed: siihen on kyllä aikaa josko ajatuksesta pääsisi kokonaan :saint: asiaa ei auta yhtään se että mies polttaa :kieh:

missstar tervetuloa mukaan vaan :wave: meillä onkin sama la. :D

Kadak: tsemppiä sinulle! Suurin osa sikiöistä, joilla on niskaturvotus, on kuitenkin ihan terveitä vauvoja.

Muille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Ruokailusta sen verran, että aamulla syön puuroa ja mehua. Kahvia en juo enää ollenkaan, vatsavaivojen takia, eikä tee mielikään.

Minä olin taas keskiviikkona ultrassa, nyt siinä julkisen puolen np-ultrassa. Kaikki oli ihan hyvin. Pää-perämitta oli 59 mm ja vastasi siis viikkoja 12+3, eli siis kolme päivää tuo laskettu aika aikaistui, kuten kaikissa aiemmissakin ultrissa. Niskaturvotusta saatiin nyt 1,5 mm, mutta hyvä sekin. Nenäluu, virtsarakko, mahalaukku, aivot yms. elimet näkyi ja kaikki näytti normaalilta. Istukkani on osittain eteisistukka - vielä. Kuulemma yleensä se kasvaa pois kohdun suulta (aina mulle tulee noita jännitysmomentteja, mutta yritän olla sitä nyt miettimättä)

Edelleen saan silloin tällöin verta pissatestiin, varsinkin kun kotona iltapäivällä tikutan. Aamulla se on suht normaalia ja siksi näytteet labrassa ovat todennäköisesti ok. Maanantaina menenkin vatsan alueen vaativaan ultraan - tutkitaan siis, onko jotain vialla, kun noita närästysvaivoja on ollut pitkin kesää jo. Toivottavasti kuitenkin saisin vietyä tämän raskauden kunnialla loppuun. Taas yksi lisäjännitysmomentti lisää tähän raskauteen. Lääkäri uskoi, ettei mitään vakavaa ole, ja mielenrauhani kannalta tutkimus on hyvä tehdä, mutta mä oon niin vanha jo, että kaikki riskit lisääntyy (mun oma pää sanoo näin)

Ostin eilen äippähousukaavat ja kangasta ja aion loihtia itse äippäcaprit. Jos onnistuu hyvin, niin sitähän voi sitten tehdä useammat pöksyt erilaisista kankaista.

Kerroin myös nyt pomolleni, kun uusia prokkiksia olisi tullut ja minusta on reilumpaa kertoa, että todennäköisesti ja toivottavasti minä en niitä voi kauan hoitaa. No asia nyt varmaa töissä alkaa tulla kohta kaikkien tietoon, kun suunnitelmia muutetaan herää tietty kysymys miksi.

Hyvää lauantaita kaikille, mimuli ja Taimi 12+6

Heippa! Ihana syksyinen ilma ja pojan kanssa nautimme kaksin olosta pihalla. Ensimmäinen aamu kun pahaolo oli kokonaan pois ja join jopa kupin kahvia (4viikon tauko) ja voin todeta että kyllä se on nyt väistynyt se olo. Ihan tarpeeksi sitä kestikin ja nyt toivottavasti energiaakin riittäisi kotihommiin.
Ei kai täs muuta ku nauttikaaha syksyisestä lauantaista ja palaamisiin.
Superheppuli ja taavituomi 11+6

Tervetuloa joukkoon mukaan Eevi81, Kertruuti ja misStar!

Onnea Gardenia, mammanen, millipilli ja mimuli hyvistä ultrakuulumisista!

4D: Emme ole menossa. Lähin 4D-ultrauspaikka Kuopiossa jonne toista sataa kilometriä matkaa. Lisäksi oma kunta tarjoaa neljä ultraa, joten se riittää meille. Ja emme ole edes päättäneet että haluammeko tämän Siirin sukupuolta saada selville, vai odottelemmeko arvaillen synnytykseen saakka :).

AM: :LOL: Kylläpä oli oivallisesti kuvattu toi "mäyräkoiran korvat" :LOL:. Täällä kans samanlaiset, jotka tosin nyt ovat oudon turvonneessa tilassa ja tuntuvat kokoajan paisuvan lisää.

Galluppiin:
Esikoinen syntyi vauhdilla rv 41+4, seuraavana päivänä ois ollut eka yliaikaiskontrolli. Päätti sitten kuitenkin syntyä ilman käynnistelyjä, vaikka odotuttikin niin pitkään yli lasketun ajan.

Alapään "pistoksista": Allusmamma, täältä löytyy kohtalotoveri :wave:! Mulla semmosia vihlasuja aina lenkkeillessä ollut jo monta viikkoa. Joskus tuntuu oikein semmonen kestojomotus että ei huvittais kävellä ollenkaan. Ihmetyttää että näin aikaisin tuli, muistelen että esikoisesta oli tällasia tuntemuksia vasta ihan pari viimeistä viikkoa raskaudesta :/. Myös silloin pistää jos yritän vaikka potkia toidella jalalla jotain kovempaa, tai kyljellään ollessa yritän siirtää toista jalkaa ylös tai reilusti sivulle.

Omassa navassa ei mitään erikoisempia, outoa kun en aina edes muista olevani raskaana. Nyt se turvotus läskimassukkakin on kadonnut ja tollanen pikku kumpu tilalla. Johtunee siitä kun paremman olon myötä olen päässyt ulkoilemaan ja syömään taas normaalisti.

Tervetuloa joukkoon, uudet! :wave:

Paljon onnea Gardenia, millipilli, mammanen, teppana, funkyMama ja mimuli hienoista ultrakuulumisista! :flower: :heart:

Meillä kans millipilli laskeskeltiin esikoisen np-ultrassa niitä sormia kun näkyi niin hienosti :D Tällä kertaa kätilö ei niitä laskenut, mutta totesi kuitenkin että tuolla näkyy sormet... liikkistä, ne on kyllä niin pienet vielä tässä vaiheessa :heart:
:LOL: "ihana" toi sun saamasi golden shower heti aamusta :LOL:

funkyMama esikoisen np-ultrassa mulle tuli kans ihan sellainen olo, että pieni poikahan siellä masussa potkii =) rakenneultrassa olo vaan vahvistui, näytti mun mielestä jo niiin selvästi pojalta :D tällä kertaa ei tullut erityisesti poikafiilistä, ehkä enemmänkin neutraali tai tytöhtävä fiilis B)

kadak voimia odotteluun, toivottavasti tulokset tulevat pian ja ovat hyviä :heart: Hieno juttu, että teillä oli ihanaa henkilökuntaa tutkimusta tekemässä.

).) Oma napa on jatkuvasti ihan kauhean nälkäinen! :eek: Kovin isoja annoksia ei pysty syömään, mutta tuntuu, että nälkää iskee 2-3 tunnin välein. Täytyy vaan pitää hedelmävarastot täynnä niin ei tule hätäpäivää. =) Viileät viinirypäleet maistuu tosi hyvin ja vie nälkääkin hyvin pois.

Kesis + pikkuinen 12+1

Voi te onnekkaat, jotka olette jo päässeet ultraan! Meillä vielä 2 viikkoa siihen. Odotan sekä toiveikkaana että kauhuissani. Toivottavasti kaikki ok. Noista silmienväreistä vielä, mulla ja miehellä molemmilla vihreänruskeat silmät ja toisella tytöllä ruskeat ja toisella vihreänruskeat. Vanhempi tyttö syntyi rv 38+5 ja nuorempi 38+2. Kaipa tämäkin masuasukki syntyy muutaman päivän ennen laskettua aikaa...

Ainiin, piti sanomani Hani-, että voisitko päivittää minulle lasketuksi ajaksi 12.4?! :flower: Olikin tuo pikkupulmunen jo vanhempi mitä luultiin :heart:

HIRVEÄ VÄSYMYS!! :eek: :) En mennyt tänään töihin, en vain voinut.. Oli yöllä kuumeinen olo, alaserkää jomotti ja pää oli kipeä. Ja kovasti olen tänään nukahdellut ja katsellut kun rakas ihana miekkoseni pelaa Da Vinci -peliä :wave:

Oih, nyt ei muuta kun hölpötykset sikseen ja tulen ehkä vielä jotain järkevää käymähän täällä :xmas: Nimittäin vilauttamaan ultrakuvaa!

:flower: kaikille!

Siinä pikkuinen on, saatiin monta kuvaa, mutta tuo taitaa olla selkein :) Kädet vaan piilossa tässä.. Hih!

hei.. ajattelin tulla nyt kaymään kun pisti tuolta ohi silmään tuo kauhajoki juttu.. itse olen asunut koko lapsuuteni kauhajoella ja järkytyin myös itse suuresti tuosta miten siellä voi mitään tälläistä sattua... en tuntenut ketään jotka siellä menehtyivät..harmittaa kun olen töissä niin paljon etten ehdi täältä lähteä käymään siellä.. täällä osotetaan kovasti että saisi alkaa yrittämään uutta lasta..töissä oltiin ymmärtäväisiä...onneksi=) kiva kuulla että täällä ei enempää ole näitä huonoja uutisia tullut..
Kadak: toivotaan parasta sulle!!!

Huomenta!

Mä olen oikeen aamuvirkkuna,pirteenä ollut... Sain siivottua alakerran vessan ja vaihdettua tyttöjen lakanat reilun kuukauden tauon jälkeen. Olo on siis mitä mahtavin eli NORMAALI!!! Eilen illalla kyllä kävin pönttöä halailemassa ja varmaan taas tänäkin iltana,mutta pääasia ettei olo ole enää 24/7 yököttävä ja väsyttävä.

Huomenna tähän aikaan mulla np-ultra jo ohi,onneksi sain aamu ajan ettei tarvii sitäkään koko päivää jänskää...tän päivän kyllä sitä varmasti mietin jatkuvasti.

Aiempien lapsien synnytys galluppiin: Meillä molemmat tytöt syntyivät viikoilla 39+0. Meillä tuo kuopus syntynyt 3.4 ja nyt la 19.4...saas nähdä miten käy =)

Äippävaatteista mulla ei taida olla jäljellä mitään kuopuksen aikaisia äippävaatteita,kun piti olla niin ettei meille enää lapsia tule. Ajattelin yhdet äippäfarkut ostaa ja muutamat paidat,muuten yritän sitten soveltaa noita ihan tavallisia vaatteita. Onneksi on talviaikaan raskaana niin voi noita erilaisia villapaitoja pitää,jotka kyllä venyvät =) Takista voi sitten tulla ongelma
:LOL:

Vauvatavaroista mitään ei vielä ole hankittu eikä mulla kyllä ole yhtään hinkua hankkiakaan. Meidän täytyy ostaa ainakin pinnasänky,autoon turvakaukalo ja autoon sitteri. Jonkun verran on tyttöjen vauvanvaatteita jäljellä,mutta äippäpakkaus ainakin otetaan ja kyllähän sitä tulee vaihe,kun alkaa hipelöimään pieniä nuttuja,kun ne on niiiiin suloisia :heart:

Jaahas,pitäisköhän sitä lähteä laittamaan itteään kuntoon,jos vaikka ulos lähtisi lasten kanssa. Mies nukkuu kuitenkin ainakin puoleen päivään,kun oli yön töissä. Illalla sitten lasten kanssa sirkukseen.

Syksyistä sunnuntaita kaikille!!!!!

Eevi ja etana rv11+0

kauniita huomenia kaikille!! :D
eilen siis lauantaina käytiin nyt np-ultrassa ja turvotusta oli 0,88 eli todella vähän mun mielestä.. siellä hän viuhtoi käsillä ja jaloilla niin paljon kuin kerkesi..laskettu aika ei muuttunut mutta tuossa huomasin että neuvolassakin oli kirjoitettu 17.4 ja kaikki laskurit antaa saman joten se 18 on väärä päivä :kieh:
HANI voitko päivittää minulle lasketun ajan 17.4 kiitos :flower:

mitähän noi kaikki lukemat ja nuo kirjainmerkinnät mahtavat merkitä tuossa ultra kuvassa??
esim crl, fl ja bpd
ainoa juttu mitä lääkäri löysi oli turvotusta navan alueella joka merkkaisi napa tyrää muutta siitäkään ei vielä tiedetä kun myös näillä viikoilla tuo turvotus voi olla aivan normaalia mutta rakenne ultrassa selviää joka muuten on 22.11
hyviä kuvia teillä on saatu mut meidän kuvat on aikas epäselviä..

unicorn + asukki 11+2

Sunnuntai huomenta kaikille. :)

Ihana tuo funkyMaman ultrakuva. :D Toinen niin jalka oikosellaan. :heart:

ON: Täällä oli eilen vaihteeksi ihan hyvä vähemmän kuvottava päivä, mutta muuten täytyy sanoa että mä taidan olla aikasmoinen hormonihirviö. :ashamed:
Outoja peikkoja iskee mieleen ja sitten niistä keskustellaan miehen kanssa ja milloin mä oon ihan varma että se on jättämässä mut ja milloin mä oon varma ettei hän halua mua enää. :ashamed:
Jospa tää tästä jossain vaiheessa helpottaa.. :saint:

Huomenna on neuvola ja täytyy sanoa että sekin hiukan jänskättää, kun odotan että siellä kuunneltais sydänäänet. :heart:
Mies ei pääse mukaan ja oonkin miettinyt josko ne äänet kuuluessaan voisi nauhoittaa kännykällä. :xmas:
Mahtaiskohan onnistua..

Ruttana & Salamatkustaja Beanie 13+4 :heart:

Umn voih! Toivot. oksentamisia ei tulis jatkossa tuon jälkee! Tsemppiä pahan olon voittamiseen!

Mä oon nii jäävi auttamaan nois jutuis ja sillai ku mul ei mitää oireita oo eikä siis kuvotustakaan :ashamed: Joskus vähä kuvottanu alkuraskaudes mut neki ollu iha vaa vähän aikaa kestäviä ja menny sit ohitte.

Ruttana :) Juu, ollaan ihan yhtä hymyä kun tuota ojentajaheppua katellaan. Ota ihmeessä kännykällä ne sydänäänet talteen, kannattaa kokeilla!

Itse tässä odottelen, milloin se neuvolatätsykkä soittelee ja pyytää sinne, kun se ekalla kerralla 26.8 kertoi mulle soittavansa.. Soittais jo, niin pääsisi jumputusta kuulemaan! :heart:

Voi teitä jotka pahoin voitte :( Tsemppiä!

Funkymama, ihana kuva pikkuisesta :flower:
Umn, voih, toivottavssti olosi paranee pian eikä tarvitsisi ravata vessassa oksulla, muistan tuon enkä toivo sitä kenellekään.

Täällä huomaa, että keskiraskaus alkaa...(tänään 12rv) :D sain siivousvimman ja heivasin KAIKKI lasten vaatteet lattialle ja erottelin pienet myyntiä varten ja rikkinäiset pois ja viikkasin kaikki koko kaapin sisällön uuteen uskoon. HUH ihanaa kun edes joku kaappi on siisti. Mies nauroi vieressä ja totesi keskiraskauden alkaneen :LOL:
Laitoin vauvallekin oman hyllyn kun sisaruksilta on jäänyt kaappin vauvanvaatteita, enkä jaksa lähteä kellariin enää penkomaan niiden laatikoita. Kun tietää sukupuolen, voi jättää toisen lapsen vauvanvaatteet kaappin ;)

Mulla on nälkä kokoajan ja vaikka syön, ei paino nouse vaan putoaa. Taas eilen kun kävin vaaálla ihmettelin, eikös tän syömisen pitäis vaikuttaa jotenkin. Noh, tästä vaavista tulee sitten iso, kun se vie multa kaiken. Ja sitäpaisi, kyllä se paino ehtii noista, trust me baby :LOL:
Aiempien lasten syntymägalluppiin että eka syntyi laskettunapäivänä ja toka käynnistettiin rv 41

Sunnuntaita teill toivottelee iloinen ja pirteä Superheppuli kera taavituomen rv12

Yhteistyössä