*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Kyllä mun ymmärtääkseni kystan puhkeaminen voi aiheuttaa verenvuotoa. Tai ainakin joka kerral jokkaisel on iha verenvuotoa ollu, mitä oon lukenu. Eli siis, et on verenvuotoa ollu ja todettu sen johtuvan kystan puhkeamisesta.

Vuffille tsempityksiä kovasti! Toivot. ois ollu vaa vaaratonta vvuotoa! Tuuha sit kertoon mitä ultrassa näkyi. Voimia :hug:

Pikaa vaan töistä! :D NT-ultra aamulla, siellä se laiskanpulskea kaveri olla killitti, käsiään vähän oiko mut muuten ei oikeen kiinnostanu muukuin nukkuminen vaikka kätilö kovasti yritti saada liikkumaan. Taas oli kuronnu viikkoja ja nyt vastas 11+4. Turvotus oli 0,7mm eli ihan olematon. Ja nyt tää mamma on ihan :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Monelta Hani-:lla on ultra?

guess: juu tottakai tulen kertomaan kuulumiset sitten keskiviikkona, toivotaan et ne on hyviä..meillä oli kans alunperin aika niin että olis ollut 13+jotain mut soitin ja aikaistin ajan, sillä näillä näkymin olen muutaman pvän edellä laskuista ja jos jotain olisi vinossa niin saataisiin mahd. aikasin niit mahdollisia jatkotutkimuksia (joita toivottavasti ei tarvita), mut lähinnä olin niin malttamaton et haluttiin aikaistaa sen takia :) kyll'ä ne neuvolassa tietää mikä on oikea ajankohta..

Oikein mukavaa matkaa ja toivotaan että paha olo ei valtaa liikaa!!

On tää kyllä niin hassua ku sillon kun plussaa toivottiin ni ihmettelin et mitä murehtimista sit muka on ku on onnellisesti raskaana et enemmän murehtii et jos ei pystykään raskautumaan, mut toisin kävi..kyl tää on yhtä jännittämistä, mut toisaalta hyvällä tavalla :p

minski ja pirpana 11+4

Jaahas, sanoivat ultrayksiköstä, että on ihan ok, vaikka olis 13+6, eivät edes ota ennen 12+0 sinne. Ja jopa hiukan yli 14 voi vielä tehdä. Eli menen lokakuun alussa, ei niillä olis edes ollut aikoja enää ens viikolle. Sen jälkeen vois sit harkita jos antais mahan näkyä töissäkin, jos/kun kaik on kunnossa. Jos nyt ei jengi ala arvaamaan kun kävin taas vaihteeks pöntön kans tekemäs tuttavuutta tuossa, ja viihdyn tosi hyvin tässä löysässä hupparissa. :D

ventti.

jippii :D työpv pulkassa pikku hiljaa..kumpa vaan kotia jaksaisi lähtee,tarttis jaksaa kaupassakin käydä kun isäntä makaa kipeenä kotona.

On vaan omat voimat(väsymys) sitä luokkaa etten taida jaksaa ruokaakaan laittaa.Mulla on muutenkin niin huonot ruokailutottumukset.Aamupalaa en syö,ekalla välkällä sitten vedän jonkun leivän ja sitten syön joskus kun kotiudun=)

Kouluruoka ei jaksa innostaa syömään,sain siitä kouluaikanani tarpeeksi joten se on boikotissa.

Viime viikolla kotona ollessa kun tuli syötyä koko ajan sillai sopivasti niin olokin parani,nyt ei siihen pysty niin jotenkin paljon äklömpi olo.

Osan vanhoista housuista saa poistaa kokonaan käytöstä,ei yksinkertaisesti mene päälle.Viikonloppuna havahduin että ratsastushousut tahtoo olla turhan tiukat mutta niistä ei ole keksittty äippä-mallistoa :LOL: joten pakko jatkaa samoilla loppuun asti.

Viikon päästä eli 23.9 sitten vihdoin ja viimein tuo odottamani neuvolakäynti(jota tosin en odota enää niin paljoa ultran jälkeen).

milky rv8+3

Täällä kans kostui silmät BB:tä katsoessa :)

(.) Väsymys ja kuvotus jatkuu edelleen ja on jotenkin tunkkainen olo koko ajan. Vatsakin on ollu ihan sekaisin jo viikon :( Toivottavasti on normaalia tai sitten oon saanut jonkun mahapöpön ulkomailta. Pöh. Jänittää, ettei ole mmitään vakavampaa. Lisäksi iho on tosi huonona. Ihan kuin 15-vuotiaana viimeksi. Odottelen vasta kutsua np-ultraan. Kävin tänään antamassa ekat verikokeet ja pissanäytteen. Ei meinannut millään tulla verta ja naama alkoi jo mennä aika valkoiseksi.

Voi meitä pahoinvoivia :) Tsemppiä kaikille!

9+6 (10+4)

Neuvolaan soiteltu. Ihan samanlaisia ohjeita kun äippäpoliltakin. Katsellaan.
Jollain tavalla raivostuttavaa, eikä niin vähän. Yksityiselle ohjas meitin täti, mutta kun tilanne on se että seuraava aika yksityiselle ( mihin olis varaa ) on ens viikon perjantain ja siitä sitten viikon päästä on jo np-ultra. Joten en tiiä mitä tehdään.
Täti kyllä rauhoitteli että on todella harvinaista että keskenmeno alkais tässä vaiheessa lapsevesillä, mutta mutta :'(
Sydänääniäkin lupas kuunnella vasta ens viikon alulla :( :(

Ei kai auta muu kuin odotella ja kuulostella ja ennenkaikkea toivoa.

P.S nyt olen tuosta pahaolosta kiitollinen se kun on edes pieni toivo että kaikki hyvin,

Vuffi

Alotin jo äsken mut olin hätänen... Joo siis mulla piti olla la 1.4 mutta se onkin 5.3.2009 kuten arvarinsin sen muuttuvan aikasemmaksi tosin en näin paljoa =)
Mulla kun kerkes tämän meidän vaavin jälkeen oleen vain yhdet menkat tai niin luulin niiden olevan menkat... Niin meni laskut ihan sekaisin :LOL:
Eli minäpä sitten siirtynen tuonne maaliskuisiin odottajiin ja toivotan teille oikein ihania raskauksia ja pahoittelut keskenmenon saaneille :(
terkuin Minni ja masuvaavi 15+4

AAM
hittolainen ko on masuja.. moon ihan littana teihin verrattuna anyways vielä... :| mitä nyt toi normiröllykkä tuossa velloo. Liikunnan puutteen takia :LOL: :LOL: varmaan luulevat sen takia että oon jäämässä pois jo ens kuussa töistä :D :kieh:

Paha tapa palannut :ashamed: iskenderkebab.. :p kauhia himotus iski la iltana kun löi lorvikatarri päälle ja ruokaa ei jaksanut laittaa kun puistosta tultiin. Joten ukolle ja itselleen haettiin iskenderit ja pussi namit. Sanoi mulle ruokapöydässä ko istuttiin että vitsi tää raskaus käy kyllä hänen vartalonsa päälle että täytyy varmaan pitää laihista kohta.. olin että |O NIINPÄ... hän kun tekee fyysistä työtä muutenkin ja ukko painaa kohta vähemmän ko minä :whistle: et silleen... olin että jo vitsin lohkasit et jos ruokas jätät syömättä niin lennät seuraavan syysmyrskyn aikaan tuulen mukana pois :D :LOL:

AM & hippunen 10

vuffiihme juttu teillä käunyt :/ mä olen ihan samaa mieltä että lapsivettä ei tässävaiheessa edes ole niin paljoa että sen menon huomaisi. uskon ja toivon että teillä on kaikki hyvin :hug: ihme juttu kun ei ota sydänääniä kuuntelemaan :kieh: kyllä ne äippäpolilla päivystykseen ottaa kunhan vaan menet ja jonotat!!

minnijohanna oho!! :eek: onnittelut jo nnoin pitkälle pääsystä ja tervemenoa maaliskuisiin :D oletkin ensinmäisiä joka ohitti 12 viikon rajan, onnea loppuodotukseesi :heart:

unicorn ihana masu :heart: mulla on smanlainen iltaisin ja sillon kun oikeen pullistan. mutta muuten näkyy kyllä jo ihan tarpeeksi viikkoihin verraten :D

jouskari on kyllä ajoissa sun np-ultra, mutta jos ei sillon vielä saada haluttuja tuloksia niin pääsetpä kaupungin piikkiin sitten uudestaan :D onko sulla siellä satamakadulla??

(.) lauantaina sitten kerrottiin miehen suvulle isoissa juhlissa ja kyllä niitä onnitteluja sateli :heart: on niin ihanaa kun voi jo puhua tästä ettei tarvii enää pelätä. oikeestaan viikko ja yksi päivä niin on ohitettu se 12 viikkoa. mutta huomenna alkaa ultran mukaan 12. viikko niin etappi olisi siinä. :saint:

JJ-t ja mussu 10+6 (11+3)

heips,

Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut kaikille niitä saaneille!

Np-ultrasta sen verran, Jouskari-82, miracle ja ventti siitä ainakin kirjoittelivat. Milloin se tehdään, vaihtelee kyllä paikkakunnittain aika paljon ja ohjeistukset vaihtelee myös. Itselleni kunnallinen puoli tarjosi (neuvola terkka) aikaa viikolta 13 +, mutta koska niskaturvotus alkaa vähetä itsestään jo viikolla 14, niin halusin sen aikaisemmaksi ja siirsin sen viikkoon kaksitoista (neuvolan terkka sanoi, että heitä on neuvottu ottamaan aika vasta 12+6 -13+6 viikolla). Tänään väestöliiton kätilö sanoi, että he tekevät sen viikolla 10 ja 11, koska tulos saattaa viikolla 13 oli epäselvä. Eli käytäntö on erilainen saman paikkakunnan sisälläkin.

Itse olen saanut kyllä neuvolasta aika huonoa tietoa esim. sikiöseuloista. Itse olen asiaa selvittänyt ja hoitanut niitä eteenpäin. Tänään yllätyksekseni kuulin, että np-ultraan kuuluva veriseula tulisi tehdä jo viikolla 11. Tämä aikaisempi seerumiseula tulee kuulemma tarjolle joka kunnassa vuoteen 2010 mennessä. Nyt sitä ei vielä kaikki kunnat, kuten omani, tarjoa. Tämä aikaisemmin tehty on kuulemma luotettavampi kuin se, mitä nyt tarjotaan viikolla 15. Monimutkaisia nämä jutut.

Olen kuluneen viikon aikana googlettanut itseltäni kaikki syövät, kun mulla on edelleenkin sitä verta virtsassa ( näkyy testeissä, ei muuten ja tulehdusta ei ole). Huomenna saan verikokeen tulokset, jotka kertovat mm. munuaisten tilan. Nämäkin testit otatin lopulta yksityisellä, kun neuvolassa seuraava lääkäriaika olisi ollut vasta ensi kuussa.

Iloisia uutisia: Taimi voi verivirtsaisuudesta huolimatta erinomaisesti. Tuo väestöliiton kätilö mittasi nyt samalla tuon niskaturvotuksen, joten sitä en edes ymmärtänyt jännittää. Niskaturvotusta oli vaan 1,1mm! Kaikki näytti siis hyvältä, löytyi molemmat aivopuoliskot, kädet ja jalat (jotka vihtoi hurjasti), selkäranka, napanuora, silmät... Seerumiseulan tulokset saan perjantaina. Kyllä oli ihanat uutiset tämän raskaan viikon jälkeen. Nyt unohdan hetkeksi omat vaivat ja nautin raskaudesta.
Tässä vielä Taimin uusin kuva, jossa Taimi näyttää minusta ihan pojalta :)

AAM
:heart: kyllä on liikuttavia nämä ekat uä kuvat aina... :)
ihan on pojan näköinen :D

eikös ne ole aika anonyymittömiä tosi kauan vielä ? kuka tietää millä viikolla alkaa ne sukuelimet sitten muodostua.. mä en oo taas jaksanut lukea vaukirjaa ollenkaan :D :xmas:
Heh tuli tuostä Taimin työnimestä mieleen se Leavingsien biisi "Poika nimeltä Päivi" :LOL:
eiköhän ne kaikki näytä pojilta vielä tuolla ikäviikoilla.. ja meitin ykkönen oli työnimeltä "alien" ressu pieni.. muistutti sitä munchin maalausta "huuto" ukkelia :D :LOL:

*muoks* kukaan älköön loukkaantuko, mä osaan välillä sitten olla tahditon :ashamed: .. :flower:

Niin ja vielä:
minnijohanna: onnittelut täältä myös. On varmaan ihanaa saada tuollainen ylläri. Tää odottavan aika kun on niin pitkä ja mateleva.

Unicorn85: sulla on kyllä mahtava masu. Olen myös tuolta masuketjusta katsellut masukuvia ja kyllä eroja on paljon. Mulla itselläni taitaa vielä olla pelkkää läskiä ja aika tasaisesti se kyllä vielä hukkuukin.

Heipä hei! Onpa taas tullut tekstiä =) Onneksi hirmu paljon iloisia uutisia :heart: vuffi toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja uskonkin niin =) minnijohanna ihana uutinen varmasti! Olet siltikin tervetullut kertomaan kuulumisia myös tänne meidän joukkoon :heart:
Voi kun monella näkyy jo pikkuruinen masukin.. Täällä ei näy vielä mitään, mutta makuullaan tuntuu kyllä! Oon muuten ihan varma, että muutaman kerran tuntenut pikku poreilua masussa :heart: Mutta samassa se on jo ohi kun tajuan asian..
Huomenna on eka neuvolaläääkäri ja sielläkin ultrataan, onneksi =) On ihana päästä taas kurkkaamaan pikkaraista! Vaikka viime viikollahan vasta näin ne pienet vilkutukset :heart:
Huono olo on jo hieman hellittänyt, ainakin toistaseksi!
En osaa sanoa onko tyttö- vai poikaolo ja aiemmissa raskauksissakin on arvailut menny ihan mehtään =) Eli parempi kun ei arvaile mitään, kunhan sieltä joku sitten huhtikuussa tupsahtaa :heart: Yhtä rakas kaikissa tapauksissa :)
Oliko joku muuten hankkinut/hankkimassa sydänäänten kuuntelulaitetta kotiin? Onkohan se järkevä hankinta? Itse olen vähän miettinyt, mutta en ole vielä päättänyt.. vinkkejä kaivataan =)
Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista alkanutta viikkoa :heart:
Huomasin, että neuvolantäti oli merkannut neuvolakorttiin lasketuksi ajaksi 3.4. Otapa tästä nyt selvää.. Mutta jos -Hani jaksat vaihtaa sen niin kiva =) Sillähän tässä nyt virallisesti mennään ainakin rakenneultraan saakka..

annuli333 ja pikkarainen 11+2

Tervehdys kaikille!

JJ-t: On täälläkin menty jo 12 viikon ohi...

Itsehän odotin tuota kolmen kuukauden täyttymistä kuin kuuta nousevaa kun kaikissa opuksissa sanottiin että pahoinvointi helpottaa siinä vaiheessa. Ja kilin kellit! Eipä ole helpottanut, ei. Välillä tuntuu kyllä hirveeltä ruikuttamiselta kun joillakin on vaivana paljon huolestuttavampaa (vuotoja ja kipuja) mutta kohta kyllä leviää pää. Paino pudonnut oman vaa'an mukaan 4 kg, ja ei ihmekään kun mikään ei maistu. Odotan oikein innolla sitä että voi nauttia taas syömisestä ja ruoasta! Nyt pelkää vaan koko ajan että paheneeko olo vai ei ja tuo pelkääminenkään ei varmaan oloa paranna. Hirveetä valitusta, anteeksi.

Miulle sano kätilö np-ultrassa (tehtiin 12+2) että olis voinut vaikka vähän myöhemminkin tehdä kun vissiin miun kudokset ei oikein läpäise ultraa. Ei siis yltänyt ultraamaan alakautta kun pikkunen oli asettunut varmuuden vuoksi mahdollisimman ylös ettei putoa vahingossa kyydistä :LOL: Joutui siis tekemään vatsan päältä eikä kyllä mitään sanonut virtsarakonkaan tyhjyydestä vaikka olin juuri ennen aikaa käynyt vessassa. Sanoi että kannattaa varata sitten rakenneultrakin muutaman päivän yli.

Kuuntelulaitetta en aio hommata kun tuntuu jotenkin turhalta. Neuvolassa kuitenkin kuunnellaan niitä ääniä ja muutenkaan en ole osannut jännittää tai panikoida mitään käyntejä, en edes tuota np-ultraa. Jotenkin antaa mennä painollaan ja keskityn murehtimaan vain omaa oloani ja syömättömyyttä. Katsotaan ensi viikolla sitten neuvolassa tilannetta ja oloa että onko jo paranemaan päin.

Espritin vaunuja himoitsen ja ne varmaan tulee vielä tällä viikolla tilattuakin. Onkohan jollain kokemusta pehmeistä kantokopista? Jotenkin se tuntuisi kivemmalta kuin kova koppa.

Sanni-Maria ja Yrjö 13+2

Ihania masu kuvia kaikilla.Varsikin unicorn85 masu pisti silmään...taustaileeko siellä spanieli takana?
Olo edelleenkin hyvä,ei oahoinvointia ei mitään.Selkä vaan oikuttelee,nikama pikkasen jumissa ja eihän sille tässä siuatussa tilassa mitään voida tehdä.Tukivyön ostoon siis josko se auttaisi.
Huomenna aamulla np ultra....jännittää..Josko sitä sitten uskaltaisi kertoa lopuillekkin,kun ei tätä oikein voi enää salailla,tai voihan sitä vaan kirkkain silmin valehdella että elintaso on vaan noussut.... =)

Miulla on suunnillee samanmoinen masu ku unicornilla :D Tosin mä en sitä sanois muuta ku kauheeks turvotukseks jota mul on ollu iha sillonkii enne raskautta :p eli ei toi raskaus ny juurikaan mittää oo muuttanu. En sit tiiä mistä se turvotus ennen on johtunu, koska sillo ku ei turvota ni on iha normi masu eikä masus ny nii juurikaan ylimääräistä hirmusti oo. Ja laktoosittomia tuotteita syön ni laktoosi-intoleranssin syytäkään sen ei pitäs olla.. En sit tiiä mistä se tulee. Eli sillonkii ku en oo ollu raskaana ni masu on ollu iha se näköne et ois seittemännellä kuulla vähintää :ashamed:

Yhteistyössä