heips,
Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut kaikille niitä saaneille!
Np-ultrasta sen verran,
Jouskari-82, miracle ja ventti siitä ainakin kirjoittelivat. Milloin se tehdään, vaihtelee kyllä paikkakunnittain aika paljon ja ohjeistukset vaihtelee myös. Itselleni kunnallinen puoli tarjosi (neuvola terkka) aikaa viikolta 13 +, mutta koska niskaturvotus alkaa vähetä itsestään jo viikolla 14, niin halusin sen aikaisemmaksi ja siirsin sen viikkoon kaksitoista (neuvolan terkka sanoi, että heitä on neuvottu ottamaan aika vasta 12+6 -13+6 viikolla). Tänään väestöliiton kätilö sanoi, että he tekevät sen viikolla 10 ja 11, koska tulos saattaa viikolla 13 oli epäselvä. Eli käytäntö on erilainen saman paikkakunnan sisälläkin.
Itse olen saanut kyllä neuvolasta aika huonoa tietoa esim. sikiöseuloista. Itse olen asiaa selvittänyt ja hoitanut niitä eteenpäin. Tänään yllätyksekseni kuulin, että np-ultraan kuuluva veriseula tulisi tehdä jo viikolla 11. Tämä aikaisempi seerumiseula tulee kuulemma tarjolle joka kunnassa vuoteen 2010 mennessä. Nyt sitä ei vielä kaikki kunnat, kuten omani, tarjoa. Tämä aikaisemmin tehty on kuulemma luotettavampi kuin se, mitä nyt tarjotaan viikolla 15. Monimutkaisia nämä jutut.
Olen kuluneen viikon aikana googlettanut itseltäni kaikki syövät, kun mulla on edelleenkin sitä verta virtsassa ( näkyy testeissä, ei muuten ja tulehdusta ei ole). Huomenna saan verikokeen tulokset, jotka kertovat mm. munuaisten tilan. Nämäkin testit otatin lopulta yksityisellä, kun neuvolassa seuraava lääkäriaika olisi ollut vasta ensi kuussa.
Iloisia uutisia: Taimi voi verivirtsaisuudesta huolimatta erinomaisesti. Tuo väestöliiton kätilö mittasi nyt samalla tuon niskaturvotuksen, joten sitä en edes ymmärtänyt jännittää. Niskaturvotusta oli vaan 1,1mm! Kaikki näytti siis hyvältä, löytyi molemmat aivopuoliskot, kädet ja jalat (jotka vihtoi hurjasti), selkäranka, napanuora, silmät... Seerumiseulan tulokset saan perjantaina. Kyllä oli ihanat uutiset tämän raskaan viikon jälkeen. Nyt unohdan hetkeksi omat vaivat ja nautin raskaudesta.
Tässä vielä Taimin uusin kuva, jossa Taimi näyttää minusta ihan pojalta