*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

nti
Voi kun täällä on paljon tapahtunnut kaikenlaista. Huomena ois iltapäivällä np-ultra ja ei oikeestaa jännitä. Täälläki on läski masu muuttunut jo vauva pömpöksi. Tuun kertoilee miten kävin.

guess: Joo, minähän se kirjoittelin noista rokoista, mutta en varmaan ollut ainakaan se, joka siihen puhelimeen puhui :) . Tänään kuulin, että yhdellä pojan päiväkotikaverilla oli juurikin Parvorokkoepäilys, kvääk!! En tiedä miksi oli vaan epäilys, koska kyllä tuo meitin lääkäri ainakin osasi heti erottaa Parvon ja Enteron.
Kysymykseesi, että asunko Tampereella, niin itse asiassa asuin kolme vuotta sitten. Nykyään asustelen Treen naapurikunnassa (paljastamatta liikaa) ;). Niin ja semmonenkin vielä, että munkin syntymäpäivä on 2.4.!! :)

Tulikin mieleen, että mulle vois lisätä TAYS:in synnytyssairaalaksi tuonne listaan!

Ihania masukuvia tottatosiaan teillä :heart:. Mulla vaan alkaa oleen jo tosi epätoivoinen olo, kun maha vaan on ja pysyy littanana, tai littana se tuskin koskaan on kun sitä rasvaakin kuitenkin löytyy, mutta ei vauvamasua, tai minkäänlaista pyöristymistä, mun mielestä. Sitten kun ei noi rinnatkaan oo vaan tullut kipeeksi ja tuntuu että ne on saman kokoisetkin vaan koko ajan kuin ennenkin. Aamulla selviää masuasukin tila...on vaan niin pessimistinen olo, toisaalta ihan rauhallinen, mutta sitten taas toisaalta sellanen tunne, että masuasukki ei ois enää elossa. Ens sunnuntaina ois np-ultra ja silloin ois vkoja 11+4. Mä oon vähän synkällä päällä..yksi syy varmaan se, että olen kuumeessa. Eilen nousi yhtäkkiä lähes 39 asteen kuume illalla. Liekö tuo Enterorokko iskenyt muhun, vai onko flunssaa vaan. Plääh, ehkä parempi siirtyä tuonne telkun ääreen täältä synkistelemästä. Hyviä unia kaikille! :wave:

kuumeinen daisy+sintti 10+5

no niin nyt on päästy kotio. oli niin paljon lukemista että päivitelen sitten vasta huomenna.

nyt on np-ultra takana. kyllähän sitä jännitti kun en tässä välissä ole edes neuvolassa käynyt.
kaikki oli pikkuisella mainiosti :heart:
kova oli liikkumaan ja äidin piti ihan jumpata,että saatiin niska mitattua ja turvitusta oli 1,3. eli ok. pojasta oli muuten sama.
nyt mullakin meni sitten 12 viikoa rikki. eli la:ksi tuli jo 27.3!! eli viikkoja oli nyt sit 12+3 jos en ny väärin muista.
aion silti olla täällä huhtikuisissa vaan mukana kun tänne olen kotiutunut ja en alunperinkään maaliskuisiin halunnut.
nyt täytyy pikkuhiljaa uskoa että kohta meitä on 4 :eek:

nähtiin kaupungilla pari tuttua ja heille tuli kerrottua että toista ootan kun sitä sattuivat muuten vaan kysymään =) ihanaa kun ei tarvi enää salailla :D :D :D

Hei kaikille,

Mut voi sitten poistaa listalta :'( Oltiin tänään miehen kanssa varhaisultrassa, viikkoja olisi ollut omien laskujen mukaan 8+0 mutta ultran mukaan vaan 6+6, ja mikä pahinta, ei sykkivää sydäntä :'(

Mies on lääkäri (kenties sama jolla JJ-t kävit, tuskin täällä Treella niin monta tajuttoman komeeta kolmekymppist neuvolalääkäriä on, heh) ja meinasi kyllä että ei hyvältä näytä. Viikon päästä on vielä uus ultra jossa sitten varmistetaan tilanne ja keskeytyksen voi tarvittaessa tehdä.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta, että kaikki muuten ok mutta sydän ei syki, vieläkö on toivoa?? :(

Voi ei Nasis :'( :'( voi kumpa olisi vain noilla vkoilla ja sydän ei vaan iha viel sykkisi ja kaikki olis kuitenkin ok. Voi kumpa toivoo vielä olisi! Todella surullinen oon sun puolesta jos kesken on mennyt :'( Kovasti voimia sinulle ja miehellesi!! :hug: :hug:

Nasis: voi kauheeta, voin vaan kuvitella kuinka kauhee tilanne tuo oli, mutta kuten miracle sanoi, että sydämen sykintä ei vielä vältsyy niin näy, että kaikki voikin olla ihan hyvin.

Mulla oli tänää kans ultra jossa katottiin että pikkunen on kunnossa nyt ennenkö lähden matkalle ja kätilö ja gynekologi siinä keskusteli ja yhtäkkiä menivät molemmat ihan hiljaiseksi ja tuijottivat ruutua ja gyne väänteli ultralaitetta, kysyin että onko sielä kaikki ihan hyvin ja he sanoivat että ei löydä sydän ääniä. Menin ihan paniikkiin kun viimeksi näin sydämen sykkivän niin vimmatusti. Mutta sitten sieltä kuitenkin löytyi pikku sydän sykkimässä..huh huh..kyl toi ultra on ihana paikka ja välillä taas nii pelottava.. :whistle:

Daisy: Taitaa noita rokkoja sitten olla liikeellä..mites teijän jätkä nyt jakselee?

Joku puhu et o näppyjä tos rintakehälläkin, mulla on kans, ei sellassii punasii vaan ihan ku jotai aurinkonäppyjä tai sellasii..kiva jos en oo ainoo! :D

Q: Minkä ikäsiä ootte? ite siis 22v. ;)

Ei vaiskaan , nyt pian nukkumaan 4 tunnin päästä herätys ja lähtö lentokentälle..käyn sielä sit nettikahvilassa lukemas juttuja ja kirjottelemassa kuulumisia! =)

Öitä! |O

guess ja pikkunen 9+0

huomenia! :wave:

aamukukkuja jälleen täällä... en ymmärrä miksen saa nukuttua :(

nasikselle tsemppiä. kauheaa odotella viikko mutta toivotaan hyviä uutisia viikon päästä!

guess hyvvää matkaa!

(.) samannäköinen pömppis minullakin kuin teillä mitä olitte kuvia laittaneet. omat housut ei todellakaan mahdu kiinni. koitin eilen jälleen etsiä äippähousuja ja en löytänyt. olenkohan nirso taikka jotain?! tai sitten Turun äippävaate valikoima on vaan niin surkea. tarttiskohan ajaa Hesaan ostoksille?! onkos teillä päin enemmän valikoimaa kuin h&m?
nuorimmaisesta tunsin ensimmäisen kerran liikkeitä 12+ viikolla. olin silloin töissä päiväkodissa ja luin lapsille päiväuni satua ja siinä istuessani tunsin töytäisyn. liekö hakannut sitten päätään seinään tms ;) kunnon liikkeiksi vahvistui vasta myöhemmin. joten liikkeitä odotellessa... ja perjantain "np"-ultraa.
pahoinvointi kaikonnut -ou jees! ( koputtaa puu-päätä ) ja olen taas elävien kirjoissa.
kyllä se pahoinvointi vaan imee immeisestä kaikki mehut!
ja me saimme asunnon. sormet syyhyää päästä sisustamaan! :whistle:

näin lyhykäisyydessään: hyvää huomenta ;)

iltsu & beibe 10+1 :wave:

Huomenta !

Käytiin sitten eilen ultrassa ja maksettiin itsemme kipeeksi, mutta mutta
Vuoto ei johtunut raskaudesta :heart: :heart:
Aikamoinen järkytys kuitenkin koettiin kun lääkäri otti ultraa ja kuvaan ilmestyi KAKSI :heart: :heart: vauvaa. Sitä tunnetta ei voipi mitenkään kuvata kun tajuntaan alkoi pikkuhiljaa muodostua kuva siitä että masussa on tosiaan kaksi asukkia :heart: :heart:
Ehkä se tän alkushokin jälkeen alkaa suttaantuu.

Laskettu aika varmistui se on 15.4 =)

Vuffi rv 9+6

Voi kun oli ihania ultrakuvia vaihteeks. :heart:
Itellä lähti tänään sitten 10. viikko käyntiin, täytyykin käydä lukemassa mitä kivaa tällä viikolla tapahtuu.... :D
Mulla ei kans ole mielestäni minkäänlaista mahaa, mut kumma juttu silti ei mee normaalihousut enää kiinni. :LOL: Tai siis aamuisin ei juurikaan ole mahaa, mut iltaisin sit taas hirvee hirvee pömppä.
Joku sanoi sortuneensa iskenderkebuun, mulle taas tekee kaikki kebabin hajutkin pahaa. :LOL: Onneks toi pahoinvointi on vähän vaihtelevaa, siis että esim eilen oli helpompi päivä ja tänään tuntuu myöskin että ei ole pahimpia päiviä... Ihan hyvä niin, nimittäin eilen alkoi työharjoittelu Normaalikoulussa... :kieh:

Viel 3 viikkoa ja 3 päivää nt-ultraan, ei kyllä tällä hetkellä pelota yhtään. Meidän pikkuinen on tietenkin vahva ja kasvaa hurjasti! :D Vaikka olikin ihan alienin näköinen varhaisultrassa. :LOL:

Njooh, pitänee painua kouluun (käydään tosin ennen koulun alkua kaverin kanssa kaupungilla, jos vaikka hennesiltä sais jotkut mammapökät)... :D

Laala ja Punkero 9+0.

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja vuffi:
Aikamoinen järkytys kuitenkin koettiin kun lääkäri otti ultraa ja kuvaan ilmestyi KAKSI :heart: :heart: vauvaa. Sitä tunnetta ei voipi mitenkään kuvata kun tajuntaan alkoi pikkuhiljaa muodostua kuva siitä että masussa on tosiaan kaksi asukkia :heart: :heart:

Vuffi rv 9+6
Vuffista tulloon :eek: tuplamamma !! eikös meillä ollut toinenkin tuplaäitee täällä sitte ? 2xverroin ihanuuksia sitten :heart: :) :hug:

Voi miten paljon iloisia uutisia :flower:

Nasisi82 :hug: mulle on käyny toi kolme kertaa ja koskaan se ei ole helppoa. Sydämen syke pitäis näkyä jo 6+6 viikoilla ja viimeksi mulla oli vastaavanlainen kun luulin olevani jo viikolla 9 ja ultra näytti 6+ 4. ei ollut toivoa enää, mutta sinulle toivon että viikon päästä asiat olisi hyvin ja pikkuinen kaikesta huolimatta jaksaisi mukana :hug:

Täällä ollaan TAAS sairiksella, kun nyt olis vuorossa keuhkoputkentulehdus :'(
Masu on alkanut ihanasti kasvamaan ja pahoinvointi on enää silloin tällöin, jos ei muista syödä tarpeeksi usein. Paino on vielä miinuksella, mutta kyllä se ehtii sieltä nousemaan. Tosrstaina on np-ultra yksityisellä ja ihanaa päästä katsomaan meidän pientä ja viimeistä pikkuista. :heart:
Mulle voi laittaa listaan tyttö-epäily (toiveissa ainakin), mutta tietty poika on ihan yhtä haluttu. En tiedä mistä se tyttötoive johtuu, mutta niin se vaan on.
Superheppuli ja taavituomi 10+2

AAM
iltsu pk-seudulle vaan mammaliikkeitä kiertämään :wave: kampin keskuksessa ainakin on Bebesin liike ja eikös nillä ole nettisivutkin ? ja forumhan on siinä lähellä jossa löytyy kunnon kokoinen HM... :) plus stockat ja sokokset..

Nasis :hug: paljon voimia ja positiviisia ajatuksia.. ei vielä luovuteta eihän ? =/

Hani- :heart: ihania ultrakuulumisia..

guess: hyvät reissut varovaisesti siellä etelän lämmössä :wave:

daisylle paranemishaleja :hug:

).) minähän se oli iskenderkebab fani :p on kumma taipumus tässä viikoilla 10-16 kunnon karnivoaariksi muuttua (siis lihansyöjäksi :D )... kattelin juuri mitä olin ykköstä odottaessa kirjoittanut raskauspäiväkirjaan tuntemuksia ja fiilareita niin "maistuu lihatuotteet enemmän kuin PALJON.. tekee mieli maksamakkaraa suolakurkulla, kebabia, pihviä kunnon maustevoissa... :p ... joo !! ei mitää keveitä salaatteja tai hedelmiä sen enempää kun normaalistikaan :|
Tänään taas massukka tuntuu että ois normaalia edempänä (edessä siis) hassua ! Vettä on terkan kehoituksesta lipitetty enempi ko laki sallii. Mulle kinkkinen juttu koska en ole milloinkaan ollut mikää kauhia vedensuurkuluttaja joten nytkin se menee hyvin laimean mehun muodossa. Tänään alkaa espanjan iltatunnit työkkärissä ja huomenna ois taloustutkimukselle haastattelu ja torstaina np-ultra.. ja ja enköhän mä perjantaillekin keksi jotai tekemistä :D ihan vain uuvuttaakseni itse :D :LOL:

AM & hippunen 10+1 :wave: vointeja kaikille...

nti
Oih ihania uutisia heti aamusta. Ittellä onklo:13 np-ultra ja ei oikein tiedä jännittäiskö vai ei. Miten siihen suhtautuis vaan meenkö silmät kiinni ja sekaa vaan mitä sieltä vastassa sitten on. Tuun ilmoittelemaan kuulumiset kunhan koneelle joskus pääsen.

nasis toivon kovasti että sydänäänet teidän pikkuiselta vielä löytyy. tuntuu varmasti pahalta, mutta älä vielä luovuta :hug:

vuffi isot onnittelut tuplaonnesta =) ihana yllätys ja hyvä myös että vuotohuolesi poistui!

).( minä kävin tänä aamuna np-ultrassa ja siellä oli kaikki täydellisen hyvin! =) olen tällä hetkellä maailman onnellisin, kunnon euforia päällä :) oli ihan huippuihanaa nähdä pikkuisen ensin nukkuvan kädet silmien päällä ja sitten kun heräteltiin, niin venytteli veikeästi ja alkoi sitten liikkua vilkkaasti. kätilö sanoi että tosi vilkas kaveri meille tulossa :) sitten katsottiin selkärankaa, elimiä ja rakenteita ja kaikki oli ihan todellakin kuten pitääkin, nisturvotustakin vain reilu milli. tuli tippa silmään kun näki sen pienen vauvan, oli niin inhimillisen näköinen ja oloinen liikkeiltään. ja olihan se jännää, että pystyi jo nyt mm. laskemaan vauvan varpaatkin! ja niin, plussana vielä kaiken ihanan päälle, kooltaan vauva vastasi jo 12+3 ikäistä ja kyllä kätilö muutoinkin meinasi että vastaa kehitykseltäänkin samaa, sen verran nopeasti kehitystä tässä vaiheessa kuulemma tapahtuu. eli, mulla tuli nyt se 12 vkoa samalla täyteen!!! uusi LA olisi 28.3., mutta neuvolakorttiin jäi ja tälle palstallekin voi jättää sen 1.4., ei siinä niin monta päivää ole eroa...

Nyt tämä mamma yrittää keskittyä töihin, kun olisi ihan hirmu kiire, mutta arvatkaapa vaan onko vähän vaikee keskittyä.

Jään odottamaan kaikkien muiden iloisia ultrakuulumisia innolla!

t. manna + lilli 11+6 (tai 12+3)

Itkettää :'( . Neuvolassa käyty nyt aamulla. Tänä aamuna alkoi myös taas vähän vuotelukin ja kuten mulla epäilys olikin, sydänääniä ei kuulunut :( . Lääkäri sanoi että ei välttämättä näillä viikoilla kuulukaan (10+6), mutta tiedän että yritti vain lohduttaa. Kohtukin on pienempi mitä näillä viikoilla pitäisi ja senhän minä myös olen jo tiennyt, koska se vähäinen kumpu(?) mikä minulla oli(?) vielä jokunen viikko sitten on hävinnyt ja vatsa vaan pienentynyt jne. Iltapäiväksi laitettiin ultra-aika, jossa varmistuu kaikki. Olen lähes täysin varma että elämää ei ole koska sydänääniäkään ei kuulunut ja tämä mun vahva tuntemus/olotila... Lääkäri kysyi että muistanko onko minulle sanottu että kohtu ois taaksepäin kallellaan. En muista, varmaan esikoista odottaessa on sanottu, mutta en muista, mutta kyllä näillä viikoilla ekassa raskaudessa jo äänet oli kuunneltu ja kuultu ja kumpuakin jo oli ja se vahva olotila ja tuntemus että on raskaana, mitä nyt ei enää ole ollut. On tosi paha olla...Tämänkin vielä pitää tulla tämän kaiken stressin keskelle. Työstressiä on ollut ja viime viikolla jouduin töiden takia eka kertaa sairaslomalle. Poika on sairastellut 8 kk ja olen siis ollut tosi väsynyt. Ehkä tämä toinen raskaus tuli vähän huonoon aikaan...vaikka eihän sitä pidä ajatella milloin se hyvä aika olisi ja toki raskaus oli suunniteltu ja toivottu. Alusta asti vaan fiilis on ollut jotenkin negatiivinen tämän raskauden kanssa, ehkä siksikin kun jo perus-olotila on ollut stressaantunut ja väsynyt. Tulen kertomaan iltapäivällä miten asiat on, mutta vahvasti luulen että minä poistun näiltä palstoilta.

daisy+ehkä eloton sintti 10+6 :'(

AAM
daisy voi hyvänen aika :hug: :'( ei tälläistä saisi tapahtua :hug: :hug: eikä mitenkään voi olla vähemmän viikkoja ettei siksi kuuluisi :heart:-äänet ? :( voi elämä !! paljon jaksamista ja täällä kaikki vartalonraajat ristissä sintin puolesta että siellä pampahtelis pieni syän.. x :| x

daisylle suuren suuret halaukset :hug: pidetään peukut pystyssä että kaikki on hyvin!

samoin Nasis, halauksia ja voimia sinne :hug:

vuffille tuplaonnea :heart:

onnea muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneet :flower:

guess, ihanaa reissua teille! ja ikägalluppiin vastaan että mä oon 31.
Ja siihen työgalluppiin samalla että oon lähihoitaja. Nyt kyllä hoitovapaalla vielä hetken.

Mulla on paha olo hellittänyt, jopa ruoka alkaa maistua =) oireiden hellittäessä alkaa tietenkin nousta pelko että onko mahassa kaikki hyvin? mulla kun ei kummempaa kumpua ole mahalle ilmestynyt.. Ei kyllä tullut esikoisestakaan. np-ultraan vielä kaks viikkoa...

Gimli rv9+3

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
daisy voi hyvänen aika :hug: :'( ei tälläistä saisi tapahtua :hug: :hug: eikä mitenkään voi olla vähemmän viikkoja ettei siksi kuuluisi :heart:-äänet ? :( voi elämä !! paljon jaksamista ja täällä kaikki vartalonraajat ristissä sintin puolesta että siellä pampahtelis pieni syän.. x :| x
Kiitos...Rv on siis menkkojen mukaan toi 10+6 ja ultran mukaan ois ilmeisesti 10+3...tai näin siis varhaisultrassa meni, että koneen mukaan 6+5, mutta menkkojen mukaan 7+1. Ja neuvolassa on nyt menty menkkojen mukaan tähän asti. Eli siis hyvin pieni ero.

Täällä olen itkenyt silmät ja nenän punaiseksi,kun ei tässä nyt muutakaan ole jaksanut. JOS siellä vielä sydämensyke näkyy, niin on kyllä sitten suuri ihme ja onni! Mutta toivonkipinää en oikein enää omaa...

Hanille piti vielä laittaa että kiva kun pysyt meidän kanssa täällä huhtikuisissa =)

Niistä tyttö/poika veikkauksista. Mulla on TOD vahva poika olo. Tytölle on ollut monta vuotta nimi valmiina mut jotenkin on vaan sellainen tunne että meille tulee toinen poika :heart:

Nyt meen :wave:

Nasis ja Daisy :hug: :hug: :hug: Ja paljon voimia!!!

(.) En vielä anna itseni edes ajatella, että olisin raskaana ja yritän olla miettimättä mitään tulevaisuuteen liittyvää, esim. olisiko tyttö vai poika tai milloin jäisin äitiyslomalle jne. Ehkä sen np-ultran ja maagisen 12 viikon jälkeen sitten uskallan heittäytyä kunnolla tähän odotukseen.

Kiukuttaa kovasti, kun mikään ei mahdu päälle, en pahoinvoinniltani ja väsymykseltäni pääse yhtään liikkumaan ja tuntuu, että koko kroppa on yhtä löllää...bläh. Mutta hyvän ja ihanan asian eteenhän tässä kärsitään :) Ei saisi valittaa. Tiedetään.

niin ja Vuffille tuplaonnea :) :flower: :flower: :flower:

10+0

:wave: tosi pitkästä aikaa! Kahlasin viestit läpi, mutta en tietenkään muista kommentoida nyt kuin muutamaa viimeistä juttua.
Vuffi: JEEEEEE! Onnea tuplista. Olen vähän kade. Ehkä vain vähän, koska tämä yksikin on ihana :D
Voimia huonoja uutisia saaneille, luulin jo että ne alkaisivat kohta olla ohi.

Mä en ole saanut vielä kutsua np-ultraan, odottelen malttamattomana. Toisaalta huomasin ettei Kadakkaan ole saanut, ja ollaan ihan samoilla viikoilla samalla paikkakunnalla. ehkä siis vain malttia tarvitaan.

Olin eilisen kotona, vaikka en aivan kuoleman kielissä ollutkaan, mutta oli vain niiiin väsynyt, huonovointinen ja pöhnä olo, etten töitä pystynyt tekemään. (Sen sijaan, kun olo oli iltapäivällä parantunut, kävin kantamassa tilipussini lankakauppaan, ja ostin paljon erilaisia "vauvalankoja". :ashamed: :D .) Puikot lähti tikuttamaan heti eilen, tosin ensin syntyy joululahjaksi yksi 6 kk:n kokoinen villatakki.

Ihanaa olla uudella viikolla, mutta kyllä tämä aika menee sitten hi-taas-ti. Huhtikuun puoliväliin tuntuu olevan aivan järjettömän pitkä aika.

Tilia ja rapunen 10+0

Nasis ja Daisy :hug: voimia ja jaksamista, vaikkei helppoa ole.

kadak, mulla on vähän sama homma. Jotenkin en uskalla heittäytyä vielä ihan täysin "rinnoin" odotukseen vaikka rinnat täydet onki :LOL: olinpas vitsikäs. Mä luulen että sit 25.9 jälkeen uskallan. Sitten kun selviää taas lisää.

Onpa teillä jo mahoja! Mä luulen että mä saan omaani vielä odotella, sillä mulla tuota elopainoa on reippaanlaisesti ihan normistikin ja pari pelastusrengasta tossa vyötäröllä :ashamed:. Mut kyllä maha tuntuu erilaiselta, ihan tuolta alhaalta, semmoselta kimmoisemmalta. Parempi vaan jos ei heti pullahdakaan, ei tartte lähteä ostoksillee :)

Mulla kanssa iho mennyt selkeästi huonommaksi, siis ihan kasvoista ja rinnuksilla on myös näppylää. Lisäksi hiukset rasvottuu nopeammin. Ja tissit. OU MAI GAAD. Faktahan on että mulla on kuppikoko ollut jo ennen raskautta 75E. No.. Vielä ei ole fyysistä kasvua näkyvissä, vanhat liivit mahtuu kyllä mutta kun ne on niin raskaat, siis painavat ja täyteläiset. Vitsailinkin tuossa että joudun varmaan sitten ihan loppuvaiheessa käydä jossain maatalouskaupassa hakemassa semmoset lehmien utareliivit...

Yhteistyössä