*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

täällä jäätin kotiin ja podetaan flunssaa :snotty: onneksi mies hankki meille canal+ kanavat niin näkeepi kivoja elokuvia :D

nasis pahoittelut tilanteestasi!! nyt toivotaan todella että uudessa ultrassa saataisiin hyvi uutisia. mulla takana joulukuulta tuo tilanne eli vastasi viikkoja 6+3 mutta ei sykettä. laitettiin tyhjennysaika, mutta lähti itselleen kesken kaksi päivää myöhemmin. toivottavasti teillä väärä hälytys :hug:

vuffi ihania uutisia!!! onnittelut tuplista :heart: :heart:

jouskari olin lukevinani että sulla olis np-ultra viikolla 10 :/ luin sitten väärin :ashamed: mulla tehdään siis 12+1 ultran mukaan ja 12+5 menkkojen mukaan...

ntitsemppiä ultraan, odotellaan hyviä uutisia täällä :heart:

daisy mulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu ja lääkäri ei edes ylettänyt sinne kun viikkoja 10+4. se vaan sanoi että se on niin kaukana ettei pysty tuntemaan kokoa kunnolla. sydänäänet silti saatiin kuuluviin, mutta aiemmalla kerralla ei saatu kunnolla. (9+0). toivotaan että kaikki on hyvin ultrassa ja että lääkäri ei vain osannut/saanut oikeaa diagnoosia :hug:

tulikohan kaikki mitä piti kirjottaa :/ onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart: ja tsemppiä teille joila se tänään edessä!!! :saint: mulla viiko ja 1 päivä np-ultraan. vauvakirjan mukaan tänään paukkui viikot niin että suurin km riski on ohi, mutta vau-kirjan mukaan vasta viikon kolmetoista alussa eli 12+0 on se "oikea" aika. onko kellään tietoa kuinka se menee??

JJ-t ja mussu 11+0 :heart:
 
mä luin muutamasta tutkimuksesta, joissa oli todettu km-riskin laskevan muutamaan prosenttiin jo silloin, jos varhaisultrassa todetaan vauvan sydämen sykkivän. jos ei varhaisultrassa käy, niin km-todennäköisyyden voi olettaa laskevan ensin vkolla 10 (kun hedelmöityksestä 8 vkoa) jonkun verran ja sitten tietysti taas edelleen, kun on se 12 vkoa täynnä.
 
kaippa sitä tässä voi siis huokaista jo :D ultrassa rv 7+0 pieni sydän sykki ja neuvolassa rv 8+4 kuului jo hieman sydänääniä ja viimeksi 10+4 kuului heti ja selkeästi :heart:

vieläkö teillä on ollut repäisykipuja?? mulla aamuisin ja jos kauan on ollut paikallaan ja nousee nopeasti niin repii, muttei niinkun alussa vaan nyt tuntuu koko kohdun alueella ja aika pitkään, niin että on kyyristäydyttävä että pystyy hengittään :/
 
AAM
ihan tällei hypoteettisesti pohdin mielessäni* miten voi vaikuttaa asiaan tai keskenmenoriski vähentyä jos todetaan että siellä asukki on kuin että ei todettaisi ennen varhaisultraa ? :xmas: siis vaikuttaako siihen että sinne toosaan tungetaan joku tutkimusväline niin se siihen että ei menisi kesken ? :D :LOL:
kunhan pillkua viilaan siis joo ja tekstini on sekava :D
 
Mul ei repäsykipuja oo ollu täs raskaudes ollenkaan. Ekas raskaudessa oli.

Ja juu kyllä se km riski on pienen pieni jos sydän on sykkiny. Ja kymppivkon tullessa täyteen riski pienenee myös muutenkin. Eikös sitä jossakin oo ollu, et meinattais iha, et km riski alkais pienentyä lähinnä 10 vkolla, et enää ei se 12 vko niinkään etappi ois?
 
Allusmamma, mä oon ajatellut sen niin, että siellä voi olla ollut jotain jo useamman viikon vialla, mutta km tulee 'luonnollisesti' vasta vkolla 12, esim. jos on tuulimuna, niin saattaa mennä se kolme kuukautta niin, että luulee, että on raskaana, vaikkei siellä koskaan ketään ollutkaan. Ja sillä tutkimuksella pystytään poissulkemaan jo monta yleistä syytä km:ään (esim. kohdunulkoinen, tm, rypäleraskaus jne).
 
eihän se varhaisultra itsessään tietysti mitään riskiä laske! :) MUTTA jos siellä on kaikki ok, niin silloin laskee riski, koska tm:t, kohdunulkoiset ym. on poissuljettuja. alkuraskauden keskenmenoihin ei voi vaikuttaa millään keinoin, mutta kyllä km-riskit silti pienee joka kerta, kun todetaan esim. nla- tai ultrakäynneillä, että kaikki ok.

mullakin on yhä välillä pieniä repäisykipuja, samoin kohtua vihloo välillä, mutta ilmeisesti se on vain kasvukipuja. kuinkahan pitkään jatkuvat? ja milloinkohan tää kuvotus lakkaa...
 
nti
No niin nyt on sitten np-ultrassa käyty. Kaverilla oli kaikki hyvin turvotusta oli vaan 1mm eli ihan normaali. Kokoa oli huimat 55,9mm ja naamaasa ei näyttännyt. Kovasti esitteli sormiaan :heart: Laskettu aika ei muutunnut ja kaverikin vastasi täydellisesti viikkoja eli 12+1
 
Me oltiin viime vkolla varhaisultrassa jolloin vkoja oli 7+6 ja lekuri sanoi että km riski laski pariin prosenttiin kun kaikki oli kunnossa.
Ei tässä vielä lippua salkoon nostettu mutta omaaa mieltä helpotti kuulla ja nähdä kaikki tuo.

Täytän tässä kuussa jo huikeat 31 vee :(

Nyt olo on jo jokseenkin parempi ja tarkoitus olisi kavuta hevosen selkään.Funtsin juuri että mitenköhän kauan se mahtaa onnistua,harmittaa kun se on ainoa liikunnan laji jota olen lenkillä käynnin lisäksi kerennyt harrastaa.

Miten te muut olette urheilleet ja miten aiotte jatkaa?
 
Voi kamalaa, aina vaan näitä huonoja uutisia tulee, toivottavasti kaikki loput saavat pitää pikkuisensa loppuun asti. :hug:

Minulla huomenna np-iltra ja jännittäähän se... Vaikka nyt jo yli 12 viikkoa niin silti on jokin hemmetin aavistus mutta tämä on jo neljäs kerta ja aina muka olen aavistanut ja kaikki on ollut kumminkin kunnossa. No, huomennahan se selvinnee.

Liikunnasta sen verta, että käyn joka päivä n. puolen tunnin lenkin rattaita työnnellen. Olen joka raskaudessa ollut niin kamalan kömö koko raskauden ajan, että mikään muu ei oikein luonnistu.

Repäisykipuja mulla on edelleen ja joskus koviakin.

Ikää minulla laskujeni mukaan on 33v, niin se aikaa kuluu...

SydänAlma ja Nyysä 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
ihan tällei hypoteettisesti pohdin mielessäni* miten voi vaikuttaa asiaan tai keskenmenoriski vähentyä jos todetaan että siellä asukki on kuin että ei todettaisi ennen varhaisultraa ? :xmas: siis vaikuttaako siihen että sinne toosaan tungetaan joku tutkimusväline niin se siihen että ei menisi kesken ? :D :LOL:
kunhan pillkua viilaan siis joo ja tekstini on sekava :D

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Minä en kyllä osaa huokaista ennenkuin oon np-ultrasta saanut terveen vauvan paperit ja kun 12+0 raskausviikot on täynnä. Ennen noita voi tapahtua mitä vaan, milloin vaan ja se on fakta. Toden-näköisyyksistä en niin välitä eikä niihin uskalla luottaa. Mutta monella ei olekaan takana yhtä kivistä taipaletta kuin mulla, joten siksipä juuri oon näin skeptinen ja mukamas realisti...toivottavasti edes sen np-ultran jälkeen osaisin edes hetkittäin nauttia raskaudestani ja luottaa että saan tämän vauvan elävänä syliini asti!

Pahoinvointi on kovin aaltomaista, välillä se tulee rytinällä päälle ja välillä on jo ihan ok olo! ens viikonloppuna pitää mennä sukujuhliin, voi ****** sanon minä. jos joku kysyy suoraan että oonko raskaana niin ajattelin oikeasti valehdella että en ole. täytyy laittaa jonkinlaista löysää vaatetta pötsin peitoksi niin ei ne varmaan uskalla tulla kyselemään. Olis ollu edes viikon päästä nuo juhlat niin ois voinu ehkä asian myöntääkin mutta en kyllä tässä vaiheessa ala siitä kertomaan, kun oon tänne asti saanut salattua. tavoitehan olikin että np-ultraan asti olen ihan hiljaa...

jeps, huomenna tasurit :) hienoa, hienoa!

Gardenia ja ihana Kapris 9+6 (11+1)
 
Kone tilttas ja nyt vasta pääsee tännekkin.Kamalasti on juttuja enkä jaksa nyt lukea kaikkea mutta näyttää olevan sekä iloisia että surulluísia juttuja, voimia kaikille :hug:

Itsellä pahoinvointi hieman hellittänyt ja kun rinnatkaan ei ole kovin kipeät ja mahaa ei todellakaan näy (oisko syynä nuo makkarat :LOL: ) niin tuntuu että ihankohan tuolla mahassa on kaikki ok!
No huomenna se varmistuu sillä mulla on aamulla toi np uä...harmi vaan kun mies on taas työreissulla eikä pääse mukaan :ashamed:

yksi ainut ihminen tietää tästä raskaudesta ja onneksi hän pääsee huomen kattoo tota poikaa siksi aikaa että pääsen sinne ultraan, kun sinne ei saa viedä lapsia!!!

Flunssan kourissa pyöriskellyt viikon verran ja nyt kun se alkoi helpottaa niin voi viulu kun tänä aamuna meni niska jumiin ja jo pelkkä hengittäminenkin sattuu....tämänkin kirjotittaminen on nyt työn takana.
Onneks löysin niskatuen että saa hiukan lepuuttaa päätä.
Kiva toimia kun joka ianut asia tuottaa tuskaa ja hitto toi Panadol ei auta mihinkään, murrrr!

Katotaan jos jaksais huomenna kertoa kuulumiset ett onko kaikki okei.

Lis69 11+1
 
Minut voi nyt sitten poistaa listalta :( . Ultrassa käyty ja ei ollut sintillä enää elonmerkkejä. Ei saatu koneella edes mitään mittoja enää, että on elämä pysähtynyt varmaan aika pian varhaisultran jälkeen eli viikkojen 7 jälkeen. Huomenna on jo gyneaika ja tehdään nähtävästi kaavinta, kun haluan ylimääräiset tuolta masusta pois mahd. nopeasti. Olo on tosi tyhjä. Tässä viimeisen tunnin olen soittanut tai viestittänyt suru-uutisia niille joille raskaudesta jo ehdin kertoa. Appiukko oli kuulemma itkenyt puhelimessa. Olisihan tämä toinen lapsenlapsi ollut niin suuri ilo hänellekin. Toivottavasti vielä joku päivä saamme toisen mahdollisuuden! Siihen on toki uskottava, vaikka nyt ei muuta kuin jaksa vuodattaa kyyneleitä.

Oikein hyvää jatkoa teille muille ja toiv. tulevaisuudessa vielä "nähdään"!

daisy+edesmennyt sintti 10+6.
 
Hei minäkin kommentoin noihin keskenmenojuttuihin. Mulla on ollut aina tapana käydä varhaisultrassa, koska itselläni on viisi keskenmenoa takana ja kaikki on sijoittunut viikoille 6-8. Oma lääkärini sanoi kaikissa onnistuneissa raskauksissa, että kun vk:lla 7 kävin ultrassa, että kaikki on kunnossa ja niinkuin pitää, keskenmenoriski pienenee. Mulla se on pitänyt paikkansa ja siksi tässäkin raskaudesa (jota "valvotaan" enemmän) olen rennolla ja hyvällä mielellä, kun olen päässyt näin pitkälle. Tottakai aina voi sattua ja tapahtua mitä vain, mutta en ala sitä murehtimaan etukäteen. Ja omiin vaistoihin ja tuntemuksiin kannataa luottaa, jos vähänkin epäilyttää, käyn näytillä.
:hug: :hug: surullisten uutisten tavoittaneille, on se niin väärin
 
Voi ei, Daisy. :hug: :hug: :hug: Voimia hirmuisesti suureen suruun.

Samoin Nasikselle minkä kuulumisia en huomannut aamulla kommentoida.... :( :hug:

).( Pelottaa aina nää uutiset. Varsinki ku mulla ei sitä mahaa edelleenkään ole. Siis ei tunnu mitään "greippiä" missään. Hirvee turvotus vaan, ja mä hölmö olen jo kaikille tutuille mainostanu että vauva tulee, kun ultrassa (rv8+0) oli kaikki hyvin... :eek: No toivottavasti tästä pinosta ei putoa enää kukaan.
Ostin tänään ekat mammafarkutkin itelleni. En ehkä muuten tarvitsis mutta kun on hirvee turvotus, niin on tosi kurja olla koko päivä kouluharjoittelussa housuissa jotka a) on väkisin tungettu kiinni niin että koko ajan kiristää tai b) on hakaneulalla kiinni, niinku pari viimistä päivää olen sellasilla menny... :LOL:
Jos mitään voi näistä omista tuntemuksista päätellä, niin istukka ainakin voi hyvin. Sehän on istukan toiminta mistä tää pahoinvointi tulee. Tänään aamulla ku olin näitä farkkuja hakemassa, oli ihan täys työ olla oksentamatta. Kyl se laatta viel joku aamu lentää... Toivottavasti ei minkään luokan oppitunnilla... :whistle:

Laala ja Punkero rv9+0
 
:'( paljon jaksamista teidän koko perheelle!! tuo on raskasta aikaa, tsemppiä taas kun olette päässet tämän yli ja uuteen yritykseen :hug:

allusmamma juu tokihan se niin menee ettei se ultra mihinkään vaikuta paitsi siihen omaan tietoisuuteen. mulla kun takana tuulimuna ja kemillinen ja yli vuoden yritys niin siksi tässä ollaan koko ajan niin paniikissa :ashamed:

on se ihmeellistä kun viime lauantaina oksensin kahteen kertaan ja tänään oon syönut sämpylän ja vähän sipsejä eikä tietoakaan huonosta olosta :/ josko se olisi kokonaan ohi!!! :saint:

JJ-t ja mussu 11+0
 

Yhteistyössä