*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

superheppulille toivon parempaa oloa ja fiilistä! :heart: :hug:

Mie haluisin kans kaksoset mut sit ku mietin sitä arkea ja kaikkea ni vois olla, et oisin aika helisemässä :D Mut ainahan niist selviäis ja sit ku ois jo uhma iästäkin selvinny ni ois kyl tosi ihanaa ku niist ois nii hyvin seuraakin sit toisilleen =) Mut onha tuos yhdessäki sit iha kunnolla tekemistä, eli oon onnellinen jos ees sen yhen saan B)
 
Heippa!

Onko kelläkään tullu verta ja silti kaikki ollu ok?

Eilen nimittäin mulla oli aika shokeeraava yllätys kun kävin vessassa ja pyyhkiessä paperiin tuli kirkasta ohutta verta..Sydän hyppäs kurkkuun ja olin ihan varma että keskenmeno tullut. Olin vielä töissä ja soitin miehelleni joka pelästyi ihan yhtälailla. Pistin tamponin sisään ja kun 1,5 h päästä kävin vessassa niin uutta verta ei tamponiin ollu tullut kun vähän vanhaa kuivunutta ja sen jälkeen mitään vuotoa ei ole tullut. Mitään kipujakaan ei ollut ja Tayssista sanoivat että maanantaille voi varata ajan ja tulla sitten katsomaan mutta keskenmenoon liittyy yleensä kovat kivut ja vuoto on runsasta. Meillä tiistaina ultra joten päätimme odotella sinne asti koska aikaa ei ennen maanataita saisi.

Kuitenkin pelkään joka vessa käynnillä et mitä ylläriä sielä on nyt..kuitenkin kohta jo 9:llä viikolla niin ei mielestäni mitään vuotoa pitäisi enään tulla.. Onko jollain vastaavia kokemuksia??

Luotan aina vaistoihini ja täytyy sanoa että ei ole ihme kyllä kertaakaan tuntunut sille että tämä voisi kesken mennä!

kertokaa jos tiedätte jotain! :|
 
Moikka taas kaikille! on jääny kirjottelut vähän vähiin jostain syystä mut kuitenkin välillä tulee luettua=) Nyt olis alkamas 9vko ja ekat mamma pökät ostin kirpparilta tosin, oli niin halvat 3?! sairaan hyvät jalassa=) Kattelin kun tossa noita masu kuvia ja viikkoja 9, aikamoisesti maha näkyy, mulla kyllä omasta takaa mahaa et ei varmaan kovin aikasin näy, kai...Mut vois joku laittaa tohon listaan, la on 12.4 mut voi kyl muuttua, Tyksissä ponnistellaan =) Pari kertaa on tullu oksennus aamusta mut ei muuten...
 
Kai tuo vuoto voi normaalia olla, toivon kovasti niin guess! :hug: Mulla ikävä kyllä oli tuo veri vkolla 7+5 (menkoista 8+5) sitä huonoa enteilevää :( Illalla tuli pienesti verta ja säikähdin, mutta heti tuli mieleen, että jotain normaalia se varmaan on. Minulla kun ei kipuja ollut ja veri oli vähäistä. Vasta seuraavana päivänä vuoto yltyi (aamullakin hyvin vähäistä jos ollenkaan) ja alkio tuli samana pvänä siteeseen.. Mut todella toivon, et on vaaratonta! Mun kohdalla tuo vain oli ikävä kyllä sitä pahaa enteilevää :/ Mut käy ihmeessä ultrassa ja eiköhän siel kaikki hyvin ole! :heart: Tsemppiä ja onnea matkaan! :hug:
 
guess: Mulla tuli tuossa viikko takaperin verta pyyhkiessä ja samoin tuntein olin kuin sinäkin, että nyt kävi huonosti. Mutta kuten sinullakin ei verta minulla tuon jälkeen enää tullut *koputtaa puuta*.
Pelko oli kuitenkin persiissä eikä osannut rauhoittua eikä olla huolehtimatta. Kunnes perjantaina oli lääkäriaika ja ultrattiin ja siellä se pieni oli ja sydän sykki. :heart:

Syytä ei lääkäri osannut vuodolle juurikaan sanoa, tosin itselläni on kohdussa myös myooma, joka saattaa kuulemma vuotoa aiheuttaa, mutta itse suurimpana syynä ajattelin että kun olisi normisti ollut kuukautisten alkaminen lähellä, josko se olisi sitä vuotoa tuonut. :|

Voisiko sulla olla nyt suunnilleen kuukautisten alkamisaika?
Toivotaan joka tapauksessa että se olisi ihan harmitonta tuo vuotelu ja pysyisi nyt poissa. :hug:
 
Juu tuosta voi hyvinkin johtua, et muutoin ois kuukautisten alkamisajankohta =) Mullaki tässä raskaudes alussa oli tuollasta pienen pientä verta alussa, sit se vain loppu. Kahtena pvänä tais tulla ja niissäkin vuotamaton pvä välissä =) Et ei se aina keskenmenosta kerro läheskään :heart:
 

Miracle: Kiitos kun kerroit kokemuksestasi..toivotaan nyt että minulla ei ole samasta kyse. Tässä on nyt yli vuorokausi aikaa tuosta veren tulemisesta joten kai se sieltä sit olisi lähtenyt jo tulemaan..Mutta eihän sitä voi olla varma! Toivotaan parasta!!

Ruttana: Ai että sun tekstis sai mut hymyilemään niin leveästi ja mieheni myös!! ;) mulla olis meinaan nyt just se menkkojen alkamisaika.. hehhee.. toivottavasti on jotain semmosta myös..tiistaina selviää,voi että odotan sitä!!
 
Nyt tulee vaan omaa napaa. MIE KUOLEN TÄHÄN OLOON |O

..iski sit kunnon räkätauti ja tän väsymyksen päälle tää ei tee yhtään hyvää. Ja mikä parasta.. Isännällä alkaa nyt loman jälkeen duunit. Ois ees vähä aiemmin tullu, jotta ois ollu toinen kotona. Uuuuh..

Valivalivali.

pietu- ja luomu 8+5
 
yritä pietu aatella positiivisesti :D Sie kummiskii saat sen pienen ihanuuden sylliis sit huhtikuussa ja se on jo aikasta iso lahja se :heart:

Ja noista vuodoista tul viel mieleen, et toho vaistoon kyl kannattaa aika paljon luottaa. Itse luotan ainakin :) Ekas raskaudes vaisto sanoi, ettei musta marraskuussa tuu äitiä ja nyt vaisto sanoo et kaikki menee hyvin ja huhtikuussa saan nyytin syliin ja oon onnellinen äiti :heart: Uskokaamme siis vaistoihin B)
 
nti
Onko kellää ollut selkäkipua.MInulla ollut perjantaista asti issiasmaista kipua ja ei tunnu kovinkaa paljon helpottuneen. Tosin käveleminen auttoi eilen aika paljon kun hämeenlinnassa ahvenistolla koko päivän marhasi.

nti & möykky 10+0
 
nti Mulla on ollut tollasta issiastyyppistä kipua kanssa... en kestä jos se alkaa nyt jo. Esikoista odottaessa alkoi joskus puolenvälin paikkeilla ja kesti loppuun asti koko ajan pahentuen siten, että loppuvaiheessa sängyssä ei päässyt enää kääntymään ja sängystä noustessa sai melkein itkua tuhertaa...

guess toivottavasti vuoto oli ihan harmitonta!

( . ) Mä täällä olen edelleen turvoksissa kuin mikäkin... olo on ihan mainio. Ainoa miinuspuoli on ihan hirvittävä väsymys. En tiedä olisko alhaisella verenpaineella sitten tekemistä tän väsymyksen kanssa niin ja olihan se Hb:kin mulle alhainen. Töihinkään ei olis tänään kiinnostanut tulla YHTÄÄN... varsinkin kun on työpäivä 7.15-21-15... töiden merkeissä täällä vietän synttäreitäni. Hirvittää kun tällä viikolla torstainakin on tällanen samanlainen päivä (ainoana erona se, että torstaina pääsen vasta klo 22...). Mä varmaan kuolen ennen kun viikonloppu koittaa ja työt loppuu. Sitten lomaillaankin puolisentoista viikkoa.

Aurinkoista päivää kaikille!

hapamperi & frank 8+5
 
Huomenta kanssasiskot! :D

Eka päivä tänään sit vaihteeks taas yliopistolla, ysiks pitäis mennä...
Mut jeejee mä olen KIPEE! Pakko silti mennä. Kun meillä pitää olla paikalla jos haluaa ilmoittautua läsnäolevaksi pedagogisiin opintoihin... Ja minähän haluan!
Iltapäivällä olis sit neuvola. Pakko sinnekin tietysti jaksaa raahautua. :kieh:
Eilisilta oli ihan kamala, oksetti ja kurkkua sattui. Mulla ei oo muuten ollu kauheesti pahaa oloa, mut jotenki tää että on vähän kipeä, saa heti pahoinvoinnin pintaan. :snotty:

Kauhee ku mä oon heti säikky kun vähän kurkkua sattuu, että mitkäs kaikki äidin sairaudet voi vahingoittaa pikkuista. :eek: No ei vissiin flunssa kuitenkaan. Mies sanoi tähän mun kauhuvisioon että "eihän niitä terveitä lapsia syntyis ollenkaan jos kaikki pikkuköhät heti vammauttais niitä"... Ehkä siis luotan tähän. Voin tietty kysyä asiaa viel neuvolasta, että mitä vois ottaa. Ainakaan korkeeta kuumetta ei sais päästää nousemaan. :/
 
hapamperi: hyvää synttäriä! :flower: Ja jaksamista työpäivään, kuulostaa aika tappomeiningiltä noi ajat.

pietulle jaksamista, teetä ja sympatiaa!

(.): anopista tuli heti hiukan ylisuojeleva, en ois saanut edes työmaalla pallin päälle kavuta... viikonloppu meni yhdellä pöntönhalauksella ja olo oli ihan hyvä, mutta tänään on sit aloitettu heti aamusta aivan karmeella ololla. Nukuin todella huonosti + heräsin klo 3 vessaan ja syömään. Sit viideltä ylös ja aivan hirvittävällä kiireellä bussiin ja koko matkan oksetusolo. Nyt tarttis saada ittensä kuosiin ennen klo 9:00.

Hyvää alkanutta viikkoa!

ventti. 8+6
 
guess toivotaan parasta!!! todennäköisesti johtuu kuukautiskierron vaiheesta. meillä myös huomenna ultra ja jännittää ihan pirusti ! :x

täällä alkaa pahoinvointi nostaa päätään oikein urakalla :x viimeyönkin nukuin oksennusämpäri vieressä... aiemmista mulla ei ole ollut juuri ollenkaan pahoinvointia, mutta nyt on :headwall: pitäisi kaiketi ajaella positiivisesti että todennäköisesti masussa myös joku mukana kun on kunnon oireet, mutta välillä pönttöä haliessa sen unohtaa ja kiroaa vaan omaa oloaan.

iltsu & onni 8+4 :wave:

koittakaa jaksella kaikkien oireidenne keskellä! :hug:
 
Oh, taas on syntynyt sivukaupalla tekstiä viikonlopun aikana.

Ihania ultrakuulumisia monella! Toivottavasti kaksosuutisia tulee vielä lisää.

Superheppulille parempaa vointia! Tuo kuulostaa jo kaamealta eikä omat kuvotukset ole mitään tuon rinnalla.

Tsemppiä tuhruttelijoillekin, älkää menettäkö uskoanne!

Mulla on ultra ja neuvola molemmat torstaina, siihen asti pitäisi jännätä vielä. Tai toki senkin jälkeen, mutta sais nyt ainakin jotain varmistusta.

Äitiyspakkaus otetaan ilman muuta; ensimmäinen lapsi ja sukulaisillekin tulossa aika samoihin aikoihin lapsia, joten lainavarusteitakaan ei välttämättä ole kauheasti saatavilla. Yritän vielä pitää näppini erossa kaikesta vauvatavarasta.. Ehtiihän sitä vielä..

Tilia ja katka 7+6
 
superheppuli Pystyn samaistuun sun kirjotukseen täysin. Mä oon maannut keittiön ja olkkarin lattialla ja "leikkinyt" pojan kanssa. Mulla tulee nykysin iltasin semmonen oksennussessio. Monesti on kans itku tullut ja semmonen olo, että haluaa luovuttaa just nyt! Nyt on kuitenkin pahaolo enää pääpiirteissään iltaisin, että parempaan suuntaan ollaan menossa. Koitahan taistella oksuolon kanssa :heart: kyllä tää tästä iloksi muuttuu.

meitsi ja hässäkkä 10+1
 
huomenta tänne...:)

varasin huomiseksi varhaisultran klo:9:30... viikkoja on nyt 6+0 ja huomen sit 6+1.... tiedän että on aika aikaisin mutta eikö se lapsen sydän kuitenkin jo ole alkanut pumppaamaan? :)
ja tiedän tasan tarkkaan milloin ovulaatio oli ja se oli tasan kierron puolivälissä... =)
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja hapamperi:
nti

töiden merkeissä täällä vietän synttäreitäni.
hapamperi & frank 8+5
:hug: :D :flower: :flower: :flower: :flower: paaaaaljoooon oonneeeaa vaaaaannn, paaaaaljoooon oonneeeaa vaaaaannn. Paljon onnnneaaa Hapampeeeeeriiiiiii paaaaaaaaaaaaaaljoooooooon OOONNNEEEEAAA VAAAAANN !!! :) :D :D :flower: :flower: :hug:


AM & hippunen 8+0
 
mulla vähän samat fiilikset ku pietulla. flunssaa on jo väsymystä ja pahoinvointia ja kaikkea.. tuntuu että tää on jottai ihan muuta ku muut raskaudet ollu.siis paljo pahempaa. vaikka voihan se niinki olla että aika on kullannut muistot.... =) =)
mulla on semmonenki ongelma ettei oksennusta tule,ja se jos mikä helpottas oloa. :/
pittää olla paljon ulkona niin unohtaa huonon olon ja jos sitä sillä piristyis. neuvolaan en oo vielä soittanut. teen sen ensviikolla.minusta se alku on sielä yhtä hössötystä,niin venytän vähän myöhemmäksi sinne menoa.vaikka toisaalta kyllä kiinnostais tietää onko masusssa kaikki ok.kait ne sydänäänet pian jo kuulis...
syön täällä mustikkajädeä.se menee alas oikein mainiosti. enempi vaan yököttää kaikki ruuat,sämpylät,makaroonit,karjalanpiirakat,makkarat,juustot ym..... eli ei paljo mikkää nyt maistuis.vaikkakin pakko syödä jotain..... =) sori tää papatus.olo on niin hirveeeee
jospa se tästä paranis.
jaksuja muillekki "kärsiville" =)
t: pai ja nuppu 7+5
 
juu-u mulla se vaan tää keuhkomikälie ei hellitä :( antibiotit syöty jo viimeviikolla loppuun ja edelleen yskin ja nyt jo yskin sitten vertakin.. kävin sitten verikokeissa ja nyt vaan oottelen tuloksia.. lääkäri voi soittaa hetkenä minä hyvänsä tai ei ollenkaan kun on arvauskeskuksesta kyse. ottivat tulehdusarvot ja pienen verenkuvan. kun ei keuhkokuvia voi ottaa.. nyt on alkanu sitten yskiminen sattumaan alavatsalle ja alaselkäänkin.

kaikkea kivaa taas.. sentäs viikko saikkua tuli.

Nellah ja Muhku 9+2
 
Hän kiittää onnitteluista... :D jokos kohta pitäis alkaa potea kolmenkympin kriisiä...? :whistle:

Nellah, voi kurja sun vointia :/ toivottavasti olo helpottaa pian!

Mulle tulee ihan huono omatunto kun luen muiden pahoinvoinneista ja oksenteluista :ashamed: Itestä kun tuntuu, että maha on ihan pohjaton ja koko ajan on nälkä. Nyt on muutkin lämpimät ruoat keittojen lisäksi alkanut maistumaan.

hapis & frank 8+5
 

Yhteistyössä