*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

heipsan!

Täällä kuvotus yhäkin kuvioissa. kertaakaan ei ole käynyt onneks george kylässä asti, mutta kyllä se on hilkulla ollut. mulla on np-ultra 25.9, ei siihen niin kauaa enää ole..ja viikon päästä eka neuvola. Hinkkejä pakottaa ja maha on niinku valaalla :LOL: mut kelleen en ole raskaudesta kertonut paitsi äitille. Sitä kyl kerkeää.

ÄITIYSPAKKAUKSESTA: otan varmasti sen :) oli NIIIIN ihanaa esikoisen odotusaikanakin saada paketti kotiin ja ihan ilmaiseksi. se rahamäärä ei oo mitään verrattuna sen paketin sisältöön (minun mielipide, älköön kukaan vetästkö herneitä nenään). =)

TARVIKKEISTA: esikoiselta ollaan säästetty kaikki muu paitsi kävelytuoli. niin pieni talo meil ettei mahtunu poika kunnolla reissaamaan sillä niin päätettiin myydä koko vempele...mut kaikki muut on. Joku kaipas vaunu-suositteluja, meil on Emmaljungan duo edget ja voin lämpimästi suositella! Kaukalona meillä on Meggy merkkinen "halpis"-kaukalo mutta todella hyvin ajoi asiansa kaikki 6 kk minkä ajan poju siihen mahtui :).

mut ny kattoon BB:tä! öitä Huhtimasuille!

Gardenia ja Kapris 7+5

Turvotusta täälläkin, kauhee nälkä koko ajan ja sitten kun jotain syö niin oksetus hyökkää päälle! Nyt onneksi ihan ok olo, juon vaan mehua jäillä =)
enkeli05 meille on tulossa kolmas lapsukainen, tytöt täyttää tässä syksyllä 4v. ja 5v. Yksi keskenmeno on takana viime vuoden helmikuulta :'(
Mulla on eka neuvola ens viikon keskiviikkona, sillon viikot 10+4. Sopii ainakin mulle hyvin, kun on jo jo kaksi synnytystä takana.
Ihania massuja jo joillakin =) Mulla taitaa olla pömppöturvotusta vaan :LOL: Ei varmaan näy raskausmasu kun vasta 20. viikon jälkeen, kun on niin taaksepäin kallistunut kohtu. Toivoisin kyllä, että se pullahtais äkkiä esille. Tunteeko muut jo selvästi, että kohtu on suurentunu? Selällään makuulla kun tunnustelen alavatsaa niin ihan selvästi tuntuu ison appelsiininin kokoinen kiinteä möykky :) Jaahas, se taitaa olla bb:n aika... Siirrynpä siis töllöttimen ääreen :)
mehiläinen onnea ihanista tuplauutisista :heart:
Kaikki, joilla huolia ja murheita lämpöinen :hug:
annuli ja pikkarainen 9+2

onnittelut hapamperille :flower: :heart:

Ja onnea myös ihanille ultrauutisille :flower:

Täälä valitellaan turvotusta, juu ihan tuttua tääläkipäin, vatta on ko jalkapallo :LOL: Ja voi sitä pieretyksen määrää :ashamed: Vatta ollu todella omituinen...kasvanu se ei vielä oo.
Varasin sitte tänään neuvola-ajan, sain sen jo torstaille...enpä malttas oottaa :D Yheksäs viikko menossa, hurjan nopeeta menny aika.

Haluan haluan äitiyspakkauksen vaikka varastossa tuota vauvankrääsää ja vaatetta riittää!!!!!!!!!! Mies varmaan ilahtuu tästä päätöksestä..ollaan helisemässä täysien varastojen kans :headwall: :saint:

Annulivielä en tunne appelsiinia ;) Arvaa vaan oonko koittanu selällään joka ilta koklata :kieh:

Täälä kuvotustaki edelleen mutta nykyään jo siedettävissä määrin, ulkoilu auttaa kummasti, en olis missään muualla ko pihalla typyn kans mutta pakko käyä syömässäki välissä. Nälkä saakeli ihan koko ajan :p Oon yrittäny hillitä makeansyöntiä, ja alkanu syömään sen toisenki lämpimän aterian mutta silti se nälkä vaivaa...hauskaa mutta välissä jo kyrsii..

Jaksamista pahoinvoinnista ja muista ihanista vaivoista kärsiville :heart:

Moro taas kaikille!
Taas hirveesti tullu tekstiä..
Täällä väsymys jatkuu kauheana ja pahoinvointikin taas on välillä pahempana.Viime vko oli jo helpompi ja ajattelin jo että jes mutta ei...Onneksi ei taaskaan ole tarvinnut oksentaa..
Läysällä on kyllä masu koko ajan..
Turvotusta on vielä aika paljon mutta aamulla huomaa että kyllä se jo ihan muustakin syystä näkyy toi masu..Tokasta näkyi jo n 13vkolla ihan selvä kunnon kumpu masussa..(mulla on eteenpäin oleva kohtu...)
Hups..Kello onki jo noin paljo ja vielä meiti istuu koneella :eek:
Piti bb uutisia käydä lueskeleen kun siellä oli ollut aika railakkaat bileet.. johki 10 asti illalla surasin nettitv:stä,mut sit ei enää jaksanu..
Mutta hyvät voinnit kanssasisarille!
Niin joo ja enkeli05 meillekkin siis kolmas tulossa..Oltiinki tuolla kolmatta toivovien listalla suht samoihin aikoihin :D
Mut nyt loppu...
Vaavimasu ja napukka 7+6

Oijoi siitä on taas päiviä kun olen täällä käynyt viimeksi raapustamassa. Paljon on lauseita tyypit kirjoitelleet :) Vaikuttaisi että pääosin ihmiset voi masuasukkiensa kanssa ihan hyvin :)

Itsellä on ihan hyviä oloja ollut, en edelleenkään ole oksentanut eikä huono olokaan kovasti ole vaivannut. Tosi kamala väsymys oli sunnuntaina..aamulla kun heräsin, nukuin kohta taas ja sitten taas ja sitten kun olin valveilla ja kävelin tai olin pystyssä, niin oisin voinut rojahtaa maahan tuosta noin hetvaan ja nukahtaa siihen paikkaan. Että kun oli uni-olo! Mut toisina päivinä ei oikein eriskummallisemmin uneta. |O kai..

Huomenna varhaisultra, ihanaa! Vihdoin saan tietää enemmän pienokaisen voinnista. Hei varmentaisiko joku kiltti vielä miten liäkär-setä tekee sen varhaisultrauksen? Mulla on käsitys, että se tehdään emättimen kautta..vai? Oma rakas tulee mukaan sinne huomenna ja kovasti toivotaan että hyviä uutisia nähdään ja kuullaan. :heart:

Kovasti pisuttaa aina vaan, tuntuu että kerran tunnissa voisin ihan hyvin veskissä aina käydä. Vaikka en olisi edes juonut mitään! Meillä kun vähän isommat siivoukset kotona kesken ja lattialla roinaa, niin sitten pimeässä yöllä jännittää niiden yli pomppia rakko täynnänsä vessaa kohti, joka kerta mietin samaa että miksi näitä tavaroita on juuri tällä polulla :LOL: Onneksi kohta koti ihanan siisti ja tilavampi, mauvelinkin kivempi kotiin syntyä kun sille on raivattu tilaa :heart: Ainiin, olisi muuten vaaleanpunainen villamatto myytävänä 90 eurolla, 170x240 cm, siinä on keltaisia, valkoisia ja oransseja pyöryläkuvioita. Tosi ihana matto! Ikeasta Listed -niminen. Jos joku haluaisi, niin kuvan voin laitella tulemaan.

APUA anteeksi kun asiasta kukkaruukkuun tuossa lopussa pomppasin :flower:

Mitä leipää muuten syötte nyt raskauden aikana? :wave:

Moikka!

Täällä yksi pikkukakkosen odottaja ilmoittautuisi mukaan remmiin jos mahtuu.. Esikoinen siis syntyi marraskuussa 2007 ja nyt olisi uusi kierroksessa. Menkat ei edellisen jälkeen kerenneet alkaa ja plussa pärähti 14.8. Pääsin alkuraskaudenultraan tarkistamaan raskauden keston ja arvio oli 21.8 että viikkoja olis 6+?. Ton tasan kuuden mukaan laskettuna viikkoja olisi nyt siis 7+6 ja l.a olis 15.4. Mutta eiköhän tuo tarkennu sitten np ultrassa tossa kolmen viikon kuluttua että mikä on meininki tuola massussa.

Pahoinvointi on täällä päivän sana. Koko ajan semmonen yleisetova olo, mikään ei maistu tai mitään ei tee edes mieli. Tosta tytöstä ei ollu mitään pahoinvointia missään vaiheessa. Väsymys on myös kova..

täälä on puhuttu hirveästi tuosta varhaisultrasta ja mun on pitäny moneen kertaan kertoa oma kokemukseni. kävin siis turussa medisonarissa. hintaa jäi itselle maksettavaa 100 egeä. on kallis paikka kun on vehkeetkin vimpan päälle.
vastaanotossa täti kysyi olinko käyny vessassa. sanoin et en ole mut mielelläni menisin jos saa kun on kova hätä. no täti sanoi että ei saa käydä.
ultraaaja oli kans sellanen vanha ukko mut tosi asiansa osaava. olin ihan ihmeissäni kun ultrasi masun päältä. onnistumiseen ehkä auttoi kun rakko oli täynnä. ruudulla näkyi selvästi alkio ja kaikki muut jutut siellä myös. sitte jollain doplerin tapaisella laitteella kuunneltiin sydänäänet ja ihanasti jumputti ja sain kuunnella sitä :heart: kuvan sain myös mukaan ja jotain tietoa.
että ei onneksi tarvinnut sisäkautta ultrata niin kuin viimeraskaudessa. ja toi sydänääntenkuuntelu oli niin ihana ylläri =)

funkymama onnea ultraan ja leivästä kyselit, oon koittanu siirtyä kokonaan ruisleipään mutta nyt alkaa olla mitta täynä, ei haluta yhtään ja voi niitä ilmavaivoja...vaaleeta leipää koitan välttää, hiiva iskee helposti ja on pysyny poissa ruisleivän kans. Eilen tein jotain täysjyväsämpylöitä :p semmosta!

heissan!

tyksissä käyty ultrassa ja kaikki beibellä hyvin! sydän sykki komiasti :heart:
huh huh kyllä helpotti! taitaa meille oikeasti tulla huhti vauva :p
viikot ei ihan vastannut kuten oletinkin koska mulla pidempi kuin 28 kierto, mutta ei muuttanut mitään, koska kovastihan voi arviot vielä heitellä.
huomenna olisi sitten äippäneuvola.

liikunnasta: mua pitää liikkeellä koiruudet, lähinnä siis kävelylenkkejä päivättäin. lisäksi käyn taloyhtiön punttiksella. salilla lähinnä enään kuntopyöräilen.ja vesijuoksemassa pyrin käymään kerran-kaksi viikossa. niin kauan ajattelin jatkaa kuin hyvältä tuntuu.

iltsu & beibe ( vähän tuo työnimi halusessa... ei onni oikein sopinut suuhun... joten olkoot beibe... )

Hei ihmiset, taas tuli mieleen kysymys.. Ajattelin pitkästä aikaa saliutua eli kuntoilla hiukan, mutta kovasti en jaksa ehkä rehkiä joka ikisellä laitteella.. Kiinnostaakin jooga, en ole koskaan harrastanut, mutta te jotka olette raskaana ollessanne joogailleet, kertokaa mukava joogamuoto ja sopiiko ihan aloittelijalle? :heart:

Heippa kaikki!!

Tultiin just ultrasta ja sisäkautta tehtiin..mulla vähän viikot tippu, piti tänään olla menkkojen mukaan 9+0 ja nyt onkin sitten 7+1 elikkä mulle voi lasketun ajan päivittää 21.4..
Lääkäri täti oli jotenkin tosi väliinpitämätön ja ilkee,rupes heti puhuun jostain keskenmenosta et kun ootkin vasta näin alussa ja ei ees kätelly kun lähettiin vaan käänsi vaan selkänsä. Muutenkin oli sillain ihan ku jossain siwan kassalla töissä. Mulla jäi oikee paha olo siitä. Ihana kun pikkuiruisella sydän sielä sykki ja kaikki hyvin niin sit se letkauttaa että kyllä se näyttää vielä sykkivän! :( tekis mieli tehdä valitus asiasta, kun meilläkin esikoinen niin ei tollai voi käyttäytyy...huh huh..

Mut ihana et kaikki hyvin, rupes silti pelottaan kuinka alussa tää on ku oli jo asennoitunu siihen 9. viikkoon, eiköhän kaikki hyvin mee..

guess: älä välitä tollasesta.. oot vaan vissiin ovuloinu vähän myöhemmin siinä kaikki.. se lääkäri nyt vaan tykkäs olla naama norsun *piip*:lla... mä uskon et teidän vaavilla on kaikki hyvin...:)

ja täältä ultra kuulumisia..:) siellä se meidän pikkuinen oli 7mm metrin ihme ja sydänki löi niin nätisti...<3 meillä oli taas todella mukava lääkäri ja sanoi itsekkin,että olipa mukava aamun avaus hänellekkin...:) ultran mukaan 6+2 ja menkkojen mukaan 6+1 mut eipä tolla yhden päivän erolla nii väliä ole...:)

guess jopas olet omituiseen lääkäriin törmännyt! :eek: tosiaan älä välitä! jos itse tiedät että on mahdollista että vaavi onkin jonkin verran oletettua nuorempi niin tod näk kaikki hyvin. ja toiseksi näillä viikoilla todella vaikea sanoa tarkkaa la:ta utralla. rv 12 niskapuimussahan la:ta vasta muutetaan jos tarpeen. silloin saa jo luotettavamman arvion vauvan iästä. mullakin heittää la:sta koska mun kierto pidempi kuin 28. mutta sama se on koska syntyy taikka koska la on kunhan vaan syntyy joskus! =) ja aivan varmasti joskus ( ensi vuoden puolella ) ulos tulee meiän joka ikisen vauva! :heart:

iltsu

Moikka!

Voi ei superheppuli, kuulostaa kyllä tosi pahalta tuo sun pahoinvointisi :hug:. Ihan hävettää kun on itse tullut maristua pelkästä etovasta olosta. :ashamed:. Jospa sinulla pian olotila helpottaisi! :hug:

guess: kuulostaapa hyvältä että vuoto on laantunut! :)

pietu ja muut flunssaiset: Yrittäkäähän jaksaa nuhanenienne kanssa! :heart:

Tervetuloa joukkoon mukaan piin! :wave:

iltsu: onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Liikuntagalluppiin:
Mun lempiliikutalajini ovat ratsastus, rullaluistelu ja aerobick. Kahdesta ensimmäisestä olen jo luopunut, ja ajattelin että en lähde aerobicktunneillekaan, kun en jaksaisi tehdä ihan kympillä ja hiljemmassa tahdissa en sitten varmaan malttaisi. Niin että taitaa jäädä sitten siihen lenkkeilyn meikäläisen liikunnat tämän syksyn ja tulevan talven osalta.

guess todella erikoinen lääkäri sulla. tuli oikein paha mieli sun puolesta, koska teillähän oli KAIKKI HYVIN ja tilaisuuden olisi tullut olla vain iloinen ja ihana tapahtuma. onhan se mielettömän upeaa nähdä oma vauva ekaa kertaa eikä sillä ole mitään tekemistä keskenmenoriskin kanssa, jos nyt ei kierto satu oleen just se 28pv ja siten tulee eroa neuvolan ja ultran LA:n välille... mullakin on aina ollut pitempi kierto kuin se normi 28pv ja ärsytti neuvolassa, kun sen mukaan vaan laskivat LA:n eikä yhtään kuunnelleet kun yritin kertoa kierron pituudesta. no, mulla se ei ultran mukaan niin suuresti sitten kuitenkaan heittänyt, että olen pitänyt sen neuvolan antaman päivämäärän. joo, mut älä guess tosiaan yhtään nyt välitä siitä lääkäristä ja sen kommenteista, vaan iloitse siitä että ultrassa oli kaikki hyvin!!

tuosta äitiyspakkauksesta on ollut tosi paljon kommentointia. mistä te kaikki tiedätte millainen se paketti on, jollainen saadaan? löytyykö netistä vai kavereiden luonako olette käyneet katsomassa? mä ajattelin tottakai ottaa paketin, kun esikoista odotellaan ja kauheen mielellään tietty paketin sisältöön paremmin tutustuisin. itse asiassa mulla ei tällä hetkellä oo aavistustakaan mitä siinä on, millaisesta sitten puhumattakaan =)

piti kommentoida jo aiemmin ruokakeskustelua, tai erityisesti karjalanpiirakoita, kun huvitti niin miten ne tuntuu maistuvan meilkein kaikille - ja niin myös mulle! =) aloin himota niitä melkein heti positiivisen r-testin jälkeen ja yhä maistuvat päivittäin. omituista että niin monella sama juttu =)

ja liikunnasta vielä, et mä olen luopunut toistaiseksi vain juoksusta (neuvolan täti kielsi sen!?) ja keventänyt kuntosalitreeniä. mut arkisin pyöräilen usein tollaset 24km työmatkoja ja muutoinkin tulee urheiltua melko paljon, mutta niin kuulemma saakin, kunhan on lajit sellaisia, ettei saa iskuja, oo vaaraa kaatua tai rasita ihan liikaa elimistöä (= ei saa aloittaa uuttaa kovaa treeniä tmv). lisäksi "kohtua pompottavat" lajit, kuten juoksu ja ratsastus, kiellettiin.

manna + lilli 9+6

Tänään toka neuvola takana.Ja sieltähän kuului viikkoja vastaava sydämen ääni!!!!!Oon halunnu/en oo uskaltanut vielä ajatella että tuolla masussa joku ihan oikeasti asustaa.Nyt se on uskottava :heart:
Olo edelleenkin mitä loistavin,ei pahoinvointia ei merkittävää väsymystä.Nyt olen huomannut että olen teini jälleen,naama kuin jollain 14-kesäisellä...Muilla samoja ongelmia?
Np-ultra parin viikon päästä ja jokohan sitä sitten uskaltaisi kertoa ilosanomaa eteenpäin!?

Happy79 + yöperho 9+1

manna8 tuossapa sulle linkki pakkaukseen =) nii pääset ihastelemaan. http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument ,sitä siis jaetaan niin kauan ku tavaraa riittää kevääseen 2009 ja sitte vasta vaihtuu paketti.

AAM
Finninaama ilmoittautuu :D *on kuin ois jollai viikatteella silvottu :ashamed: *
liikunta.. mitä liikunta... emmä jaksa enkä *muka* ehdi :D :ashamed: :| paitti viikonloppuisin tuo vauvauinti... pulipuli vaan. kyllä sielläkin hiki välillä tulee... :whistle: kersa selässä vesijuoksee etiäpäin..

huomenna neuvola.. en sit sitä varhisultraan ottanut tai siis peruin sen. yritän sinnitellä prin viikon päähän jorvissa silloin se np ultra.. :)

AM & hippunen 8+1

Ihanan paljon tullut onnellisia ultrauutisia. Onnittelut kaikille!! Meillä vielä 9 päivää varhaisultraan. Aarrgh. Ei millään malttais odottaa.

Hani- Ihana masu!! Mä odotan jo ihan malttamattomana että mun kumpu kasvaisi :)

Manna8 Minkä takia neuvolatäti on kieltänyt sulta juoksemisen? Mä sain ihan päinvastaisia neuvoja, kun varmuuden vuoksi soitin ja kyselin. Mun neuvolatädin mukaan saa juosta ihan niin paljon ku ennenkin. Olen juossut pitkiäkin lenkkejä ja ihan hyvältä on edelleen tuntunut. Tosin alussahan tässä vielä ollaan ja masu ei ole ehtinyt vielä kasvaa. Kuuntelen kovasti kropan ääniä ja niin kauan lenkkeillään pikkuisen kanssa, kun hyvältä tuntuu. Uskon, että tekee meille molemmille hyvää :heart:

guess :| vou jösses mitä kohtelua!!! :kieh: missä kävit?? minä oon saanut tosi huonoa palvelua koskiklinikalla ja kahdelta eri lääkäriltä, valituksen tein, muttei se paljo auttanut.. mutta hieno juttu kun syke näkyi ja pikkuinen oikeassa paikassa :heart:

eka neuvola takana :D ihan mielenkiintoista oli ja hetkellinen syke myös kuultiin, vaikka vaikeaa se oli..toisaalta normaalia tässä vaiheessa ja siksi että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. johtuukohan pahat alaselkäkivut siitä että on taaksepäin kallellaan..? :/

kaikenlaisia kipuja ollut ränään alavatsalla, mutta kuulunee asiaan :/ mitään menkkamaista ei ole vaan enemmänkin tykyttävää jomotusta..voi voi kun sitä voisi jo huokaista ja alkaa nauttimaan :saint:

JJ-t ja mussu 9+0

Voi ei. Varasin just tänään alkuraskauden ultran Koskiklinikalta. Toivottavasti mulle ei osu mitään ilkeetä lääkäriä :eek: JJ-t, muistatko minkä nimisiä lääkäreitä sulla oli? Kauankos toi tapahtuma kestää ja mitä siellä tapahtuu? (ensikertalaisena ja ihan tietämättömänä)
:)

Hani- ihana masu. Tahtoo kans jo tuollaisen itselle :heart:

Wendy + mini 6+6

Yhteistyössä