*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

rimata kiitos linkistä! kävin heti ihastelemassa pakettia. siellähän oli ihan älyttömästi tavaraa ja vaatetta. vähänkö on suomessa hyvn asiat kun tuollaisenkin saa ihan ilmaiseksi... ja en kyllä valita, vaikka ihan kaikki vaatteet nyt ei oliskaan niiiin laadukkaita tai oman maun mukaisia.

noomi, meidän neuvolatäti perusteli juoksukieltoa sillä, että pomputtaa kohtua liikaa. ihmeteltiin kyllä miehen kanssa sitä neuvoa, etenkin näin alkuraskaudessa kun kohtu vielä mitään painakaan, mutta kyllä se täti oikeasti meinais että heti kannattais vaihtaa juoksu kävelyyn. no, käsittääkseni toisenlaisiakin liikuntaohjeistuksia neuvoloista saa, joten sinuna jatkaisin juoksua, jos se vaan hyvältä tuntuu.

hani ihana masu =) saispa pian itse samanlaisen, mutta veikkaan että _ainakin_ muutama viikko vielä odotelllaan ennen kuin yhtään mitään näkyy....
 
joo en pysty oikein enää masua salailemaan. varmaan johtuu masun nopea kasvu siitä kun synnytyksestä on kuitenki niin vähän aikaa vasta. poika tulee nyt 1vee 4kk.

tosi paljon oli tullut lisää ultrakuulumisia, onneksi kaikki hyviä :D
 
Heippa! No Hanillahan on jo kunnon masu, ihana! Ei meillä taida olla kuin n. viikko eroa lasketussa ajassa...? musta tuntuu, että mulla menee vielä ainakin kuukausi ennen kuin mitään varsinaista vauvamasua alkaa näkymään.. Sen olen huomannut, että vaikka sitä mässää sitä sun tätä välillä, niin jotenkin noi mahamakkarat on sulanut, ihme kyllä! Turvotusta kai on ylämahassa, mutta sitä nyt on tainnut aina vähän olla ;).

Tänään tuli taas vähän jännitystäkin tähän raskauteen. Kävin töissä veskissä vielä ennen kotiin lähtöä ja kun pyyhkäsin paperilla, niin taas oli sellaista vähän limaista vaaleaa verta ja sen jälkeen on tullut tosi tosi vähän tuhrua. Eli sama homma kuin oli jotain kolmisen viikkoa sitten. Mitään kipuja ei ole. Ihmetyttää kyllä mikä siellä vuotelee, ekassa raskaudessa ei ollut mitään tällaista. Varhaisultrassa pari viikkoa sitten sanoin asiasta gynelle ja sanoi, että siihen vuotoon voi olla monta syytä (niinkuin varmasti onkin) ja sitten vaan näytti mulle sitä ultralaitteen sauvaa ja totes että "ei täällä nyt ainakaan mikään vuoda ja on tosi puhdasta!" Kyllä nää pikkuvuodotkin vaan aina peljästyttää. Kahden viikon päästä on eka neuvolalääkäri jossa sitten sydänääniäkin kuunnellaan ja siitä muutaman päivän päästä on niskapoimu-ultra. Nyt vaan toivon että pari viikkoa menis hyvin nopeasti!

Työmotivaatio on laskenut päivä päivältä. Huomasin, että heti kun sain tiedon että olen raskaana, niin alkoi työt entistä vähemmän kiinnostaan. Mikähän siinä on =) ?

Nyt tarvii mennä keittään iltapuurot pojalle. Heips :wave:
 
Hei vaan,

Tänne on taas niin paljon tullut tekstiä, että tasapuolisuuden vuoksi jätän kommentoimisen toiseen kertaan.

Sunnuntaina ihan himpun verran näkyi verta paperissa, mutta meni sen piikkiin, että menkkojen ois vanhan kaavan mukaan pitänyt alkaa silloin. Sen jälkeen ei tipan tippaa ole verta näkynyt joten yhtään en ole huolissani.

Torstaina ensimmäinen neuvola, innolla odottelen!

ällöä oloa ilmassa!
 
Mä oon varmaan ihan outo tapaus ku ei edelleenkään ole mitään kauheita oireita. Onneksi ei myöskään mitään edes rusehtavaa vuotoa (normi valkkaria kyl lorahtelee suorastaan välillä).
Päivän paras juttu on se, että ihan hirvee piimän himo on nyt iskenyt. :LOL: Tänään oon varmaan litran piimää. Aiempina päivinä on siis viili ollu ykkösjuttu... Mutta ku koko ajan janottaa ja pissattaa, niin jotenki tuo piimä on nyt parasta.

Vielä viikko sinne neuvolaan... Menis nää päivät jo!

Laala ja Punkero rv 6+4.
 
kylläpä riittää tarinaa =)
Funky mama lopetin joogan edellisraskaudessa (kuntosalin oma -astangaa lähinnä), ei sopinut enää kun veren paineet heitteli liikaa jatkuvissa aurinko tervehdyksissä yms., mutta jatkoin body balanssilla (sekoitus joogaa, pilatesta ja taj chi:tä) aina raskausvkolle 36 (esikoinen syntyi vkolla 37).Body pumpissa kävin vkolle 35 asti.

Happy-79 :wave: täälläkin on puhjettu kukkaan :flower: . Ainakin otsan kohta on miinoitettu.

Hanilla todella makea masu, täällä melkein samanmoinen, itellä synnytyksestä tulee nyt syyskuun puolessa välissä vuosi ja tuntuu, että masu näkyy herkemmin kun esikoista oottaessa.

 
Iltaa kaikille pitkästä aikaa!

Kyllä on nyt SydänAlma ollut niin huonovointinen ja väsynyt, että en ole jaksanut edes tänne kirjuutella varmaan kolmeen viikkoon...

Pahoinvointi oli tosi kamalaa nuo viikot 7-9 ja tietysti silloin olin töissä. En varmaan koskaan ole kitunut niin paljon kun silloin, kellekään en halunnut sanoa ja yritin urheasti säilyä hengissä. Nyt pahoinvointi on jo siedettävää mutta väsymys ei ole hellittänyt pätkääkään.

Tänään kävin ekassa neuvolalääkärissä ja lääkäri ultrasi vanhalla koneella samalla. Siellä kölli semmoinen hyvin liikkuva pötkylä, jolla sydän sykkin vimmatusti. Oli niin ihana tunne saada tietää, että kaikki kärsimykseni ei ole ollut turhaa.

Lapsille ei olla vielä kerrottu, saa nähdä isojen reaktiot parin viikon pääsät jos saadaan hyviä uutisia np-ultrasta.

:hug: kaikille tippuneille ja epävarmuudessa oleville.

SydänAlma ja Nyysä 10+2
 
Käytiin ultrassa ja voi ihanaa miten paljon oli kehitystä tapahtunut..viimeksi 6+1 näkyi 0,5cm pitkä katkarapu sydämen sykkeellä mutta nyt siellä oli ihan oikea 3 cm pitkä vauva joka liikkui reippaassti ja suoristeli käsiä ja jalkojaan..selkäranka näkyi, joitakin kavonpiirteitä ja aivot ja tietenkin sykkivä sydän :heart: :heart: vauva vastasi rv 10+0

-minski ja pirppana 9+5
 
mulla kaikki oireet hävinny, mä luulen et mut voi tiputtaa pois listalta... :'(
torstaina ultra, mut en usko et tilanne muuttuu mikskään :/
hyvää odotusta teille kaikille :hug: käyn katselemassa aina välillä teidän kuulumisia :)
:wave:
 
huomenta!

älähän pimuliini vielä heitä hanskoja tiskiin.

(.) olen kolmatta päivää hirveässä ripulissa, mikään ei pysy sisällä. mahdoinkohan kuitenkin saada jonkin omituisen jutun Bulgariasta!?! :eek: ensimmäisen päivän olin aivan kuollut, en jaksanut mitään. nyt voimat jokseenkin palanneet. kai täytyy tk:hon soitella. ajattelin kuitenkin tänään mennä äippäneuvolaan koska saattaahan tämä johtua raskaudestakin vain. tiedä sitä sitten. mun vatsa on pienentynyt kun turvotus hävinnyt, kaippa se oikea vauva masu alkaa pikkuhiljaa kasvamaan :heart:

hyviä vointeja kaikille
iltsu & beibe 8+6
 
hei pimuliini jos vähäoireisuus tarkoittaa että saa tiputtaa, niin munhan ei olis varmaan pitäny tähän pinoon tullakaan! :whistle: Jos testissä on ollut plussa, niin se on plussa niin kauan kuin vuoto alkaa, ja sittenkin se saattaa vielä tarkoittaa että kaikki on hyvin. Vähäoireisuus alussa on vain mieletön etuoikeus!! Tosin kyllä itelläkin on vähän joka aamu sellainen olo että pitäiskö kuitenki käydä ostamassa viel yks testi, mutta sit aina katson vanhojen testien kuvia ja muistan että PLUSSAhan se oli. :LOL:

).( Arvatkaa kuka nukkui viime yönä 10,5h... :LOL: Sammuin sänkyyn kun mies laittoi mun kannettavaa kuntoon. Mun PITI olla seurallinen. :kieh:

Laala ja Punkero 6+5
 
Nonni, mulla sitten nämä kummalliset oireet vaan lisääntyy, jouduin eilen käydä naistenklinikalla päivystyksessä. ihan järkyttävä kipu eilisestä iltapäivästä ollu alavatsalla vasemmalla puolella ja alaselkä ihan alyttömän kipee, pientä lämmönnousuakin oli eilen. no ottivat verikokeet, ultrasi ja teki sisätutkimuksen eikä mitään muuta kun tulehdussolut hieman koholla joten tänään kontrolliin.

löyty sieltä onneksi pieni viikkoja vastaava ihmisenalku jolla sydänkin sykki :heart:
lähenkin tästä konttaamaan kohti labraa..

Nellah + 9+4
 
Täälläkin yksi finninaama :wave: Se oli yksi ekoista oireista, joita ihmettelin ennen kuin plussasin. Jopa niskassa finnejä. Ei ollutkaan yli kymmeneen vuoteen tällaista ollut.

Guessilla inhottavia lääkäriuutisia; toivottavasti mulle osuis paremmin. Huomenna on sekä neuvola että ultra. Jännittää ja eilen illalla olin jo ihan varma ettei tuolla mahassa ole kuin tyhjä pussi. Täytyy yrittää karkottaa tuollaiset ajatukset.
Onnea kuitenkin kaikille taas ihanista syke-uutisista! :heart:

HeLiNäkö se oli joka ihmetteli kylmyyttä. Mulla on ihan sama, sormet ja varpaat aivan jäässä koko ajan ja huovan alla täytyy sohvalla loikoa.

( .) Pahoinvointi vähän hellittänyt, enää vaan vääääässyyyytttäää. Mä nukun kymmenen tuntia joka yö, enkä päiväunia työpäivinä, vaikka kyllä silmät lupsuu iltapäivisin koneen ääressä.

Luulen että kohta vois ottaa jotain laiskaa kävelyä suurempaa urheilua takaisin ohjelmaan. Mulla on vaan ongelmana väsymyksen lisäksi syöminen: tosi tarkkaan pitää syödä ajallaan että pysyy tolpillaan. Töiden jälkeen on siis kiire syömään päivällistä, eikä mitään toivoakaan urheilla siinä välissä niin kuin ennen. Illalla sitten kotoa on niiin vaikea lähteä minnekään salille tai muualle.

Jaiks, tulen kertomaan ultrakuulumisia huomenna illalla tai sitten vasta perjantaina.

Tilia ja katka 8+1
 
Tulikin kiire, kun intouduin lukemaan kaikki viestit kolmen päivän ajalta! Tuun sitten myöhemmin kommentoimaan, nyt on juostava tohtorille, hieman epäuskoisena toivon kuitenkin kovasti, että varhaisultrassa näkyisi yksi tai useampia sydämiä :heart:

Ox 8+0
 
Moi täältäkin suunnalta :wave: edellisestä kerrasta onkin taas muutama päivä. Huono olo ja väsymys vaivaa, siinäpä ne tärkeimmät. Esikoista kun yrittää päivän viihdyttää ja hoitaa, ei paljoa muuhun voimat riitä. Perjantaina eka neuvola, sillon pitäis olla rv 7+6 (menkkojen mukaan 8+4)

Oxfordille ja funkyMamalle onnea ultraan :heart: ja muillekin onnea hyvistä kuulumisista

Pimuliinille halit :hug: älä vielä luovuta!

Kukas se olikaan kaksosten odottaja..oliko Mehiläinen? no jokatapauksessa onnea :heart:

Hanilla ihana masu :heart: mulla edellisestä synnytyksestä alle vuosi eikä maha oo kasvanut vielä yhtään. Kaipa aika yksilöllistä. Oliko sulla esikoisen aikaan iso masu? mulla oli pieni silloinkin, saas nähdä millainen nyt tulee :)

 
Miten tänne tuleekin näin pirusti tekstiä yhessä illassa ja aamussa??? =) Mullakin lähti uusi viikko käyntiin, tosin vasta 8+0, mut perässä tullaan..

Äitiyspakkauksesta olitte puhuneet, mä en osaa yhtään päättää ottaako vaiko eikö. Otin nimittäin vuoden 2007 pakkauksen ja uudelle tulokkaalle tulisi varmaankin se 2008 pakkaus kun alkuvuoden puolella syntyy. Kattelin kelan sivuilla kuvia tosta -08:sta ja ne vaatteet oli melkeenpä samat, kuosit vaan vaihtuneet eli ei ehkä olis käyttöä kun se aikasempikin kerran tallessa.. Mutta olishan se ihana saada uudelle ihan oma pakkaus. Onneks on vielä aikaa pohtia tätä..

Mullakin on turvotusta aika reilusti tossa mahan seudulla ja neuvolantäti jo varottelikin että voi olla että masu tulee ajoissa esiin ku edellisestä synnytyksestä se 10kk aikaa. Kyllä tuosta ekastakin se maha pullahti aika nopeasti näkyville, nyt vaan haluisin pitää salassa vielä jonkun aikaa tätä uutista mutta saa nähdä miten käy.

Olikos täällä paljon pk-seutulaisia? Meinaako kukaan osallistua siihen Down-seulontaan? Sain justiinsa neuvolasta jonkun paperin aiheeseen liittyen. Ajattelin osallistua, eihän siitä mitään haittakaan ole.

Mutta nyt takavasemmalle viihdyttämään tota pikku-neitiä. -Piin & pikkunen tasan 8
 
Täällä kaikki kaiketi ihan hyvin. Naama kukkii suorastaan törkeästi. Vointi on ollut ihan ok kun on flunssaa saanut potea rauhassa ja levätä sekä syödä, niin on pahoinvointikin pysynyt pois. Huomenna paluu arkeen ja työhön joten saa nähdä miten huomenna voidaan. On ollut jotenkin taas epätodellinen olo tämän raskauden suhteen kun ei tuolla alavatsalla ole mitään erikoisia tuntemuksia vaihteeksi ollut. Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin. Utra tosiaan 12.9 eli ensi viikolla.

Tänä aamuna meni meidän kotikone nurin. Koko aamu mennyt siihen että olen yrittänyt saada sitä taas pystyyn, mieleiseksi ja toimivaksi. Kurjinta koko hommassa se että nyt kävi niin että 2 vuoden kuvat lapsista ja meidän reissuista katosi sen sileän tien. Olen yrittänyt nyt viime aikoina niitä tallentaa levykkeelle, mutta cd:n kans on ollut ongelmia :'( Sähköpostitkin meni nurin ja kaikki sp-osoitteet hävisi myös. Sain nyt sentään noi masu kuvat täältä kopsattua takaisin koneelle :headwall: Harmittaa niin vietävästi :headwall:

Iitanen
 

Yhteistyössä