*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Mullakaan ei huonoo oloa ole..Ei mittää onkelmia eikä juuri oireitakaan :ashamed: Mut sydänäänet ko sillo jo huomattiin, ni en jaksa mittää pelätäkään :) tää raskaus on vaa ollu oireettomampi ko edellinenkään. Eli ei oireita oikeen mitää muuta kuin menkkojen puuttuminen ja runsas vvuoto :heart: Eli oikein hyvä olo on!

Häihin enää 5 pvää!!! :eek: :eek: |O :snotty: :ashamed: :whistle: :/ =) B) :'( :D Eli olotila on kutakuinkin tuo! Mä meinaa oon iha sekasin ja jännittää kauheesti ajoittain! Tuntuu, et oonko muistanu kaiken oleellisen yms! Noh, jospa se tästä hellittäis..
 
Moi täältäkin pitkästä aikaa. Lähes oireettomana mennään edelleen kun raskausviikkoja kasassa 8+5. Iltapäivästä ja illalla tulee väsymyspuuska ja kuvotus, mutta mehua tms. nopeasti naamariin niin auttaa jonkin verran. Rinnat ei vieläkään kipeet, kuten olivat ekassa raskaudessa, mutta ehkä ne ehtii sitten myöhemminkin, viimeistään kun maito nousee sitten synnärillä. Jos nyt sinne asti päästään. 16.9 on eka neuvolalääkäri ja silloin kuunnellaan sitten eka kerran sydänääniäkin. Toivotaan että sintti on matkassa mukana edelleen. Kyllä sitä niin jotenkin jo odottaa, että olisi viikkoja enemmän kasassa ja masu alkais kasvamaan, ettei tarttis salailla asiaa, tai olisi kivempi yleensäkin kertoa/puhua asiasta. Töissä tekisi jo mieli kertoa pomolle, että se on so long sitten viim. maaliskuussa, enkä tiedä tulenko takaisin :) . Työpaikan vaihdos on siis haaveissa tän mahd. toisen äippäloman jälkeen. Todellakin!

Esikoinen on sairastellut flunssaa jo toista viikkoa ja alan oleen aika väsynyt. Välillä jo parempi, mutta nyt iski kauhea köhä ja viime yö valvottiin koko perhe. Katsoin parhaaksi jäädä pojan kanssa kotiin täksi päiväksi. Tuntuu olevan sitkeessä taas tämä eka flunssa kesälomien ja päiväkodista pois olon jälkeen. No, tähän on jo tottunut, kun reilu puoli vuotta sairasteltu. Ehkä tämä joskus loppuu, tai ainakin vähenee! Toivossa on hyvä elää... Toivottavasti ainakin harvenis esikon taudit viimeistään kun/jos vauva tulee.

Vielä kolme viikkoa töitä ja sitten viikon loma ja kohti Portugalia! Toivottavasti siellä on lämmin!

Hei, Miraclelle ihanaa ja onnellista hääpäivää! Kyllä se päivä menee siitä ihan omalla painollaan. Yrität/te vaan itse nauttia, ettei mene hääpäivä stressatessa!

Jospa oikaisisi itsensä sohvalle kans, kun poikakin unilla. Kuulemisiin ja hyviä vointeja kaikille! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja daisy:
Töissä tekisi jo mieli kertoa pomolle, että se on so long sitten viim. maaliskuussa, enkä tiedä tulenko takaisin :) . Työpaikan vaihdos on siis haaveissa tän mahd. toisen äippäloman jälkeen. Todellakin.
Täällä kans saman suuntaiset haaveet. Johan tuota on 8 vuotta nähty. En kyllä viihdy yhtään ja kovasti haaveilen, että pääsisin tekemään jotain mistä oikeasti nauttisin. :flower:
 
Ihanaa Miracle! Sulla onkin hyvä tilanne kun ei oksetusolot vaivaa. Tuplaodotusta viikon verran. :) Ennakko-onnittelut jo!

Meillä on tänään vanhempainilta, ja mulla aivan törkee huono olo koko ajan. Mahtavat vanhemmat saada hyvän kuvan... toivottavasti ei sentään tarvitse kesken lähteä pönttöilemään. Pääsis jo kotiin nukkumaan. :headwall:

Selkeesti väsymys vaikuttaa oloon huonontavasti: jos saa kunnolla ja tarpeeksi nukuttua ei ole läheskään niin tuskallinen olo. Näin väsyneenä oksettaa ihan koko ajan, ja tulee ylös asti helpommin.

ventti. 8+6 (huomenna uudelle viikolle, hianoo)
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja hapamperi:
Mulle tulee ihan huono omatunto kun luen muiden pahoinvoinneista ja oksenteluista :ashamed: Itestä kun tuntuu, että maha on ihan pohjaton ja koko ajan on nälkä. Nyt on muutkin lämpimät ruoat keittojen lisäksi alkanut maistumaan.
hapis & frank 8+5
täällä kans :ashamed: sympatiaa, teetä ja/tai jääpaloja muille.. :| ei oo herkkua halia posliinikuningasta.. :x :hug:

).) olo suht normi, kusella saa ravata entiseen malliin ja väsymys painaa erkkinä niskaan, ylihuomenna neuvola ja päätin perua sen varhaisultran joka oli samalle illalle, saa luvan olla elossa pikkanen siellä jorvin käyntiin asti :) :D ja mielellään siitä eteenpäinkin muutaman kymmenistä viikon..

 
Kiitos tsempeistä, se lämmittää mieltä. terveiset Kätilöopiston päivystyksestä. Olo meni niin huonoksi, että lääkäri laittoi tutkimuksiin. lepäilin siellä 3h ja sain jopa juotua 20ml vettä, ilman että ne nousi ylös... :LOL: Kuivumistila ei onneksi niin paha että osastolle olis tarvinnu jäädä. Painoa on pudonnut nyt 4kg kahdessa viikossa, et kyl se käy laihiksestakin :LOL:

No miracle...ihanaa hääpäivää teille ja hyvin ne menee. Häät on aina niin ihania

Tää siirtyy nyt vessan puolelle...taas :x
 
Ei oo vuotoo tullut enään! =) että ihan hyvillä ja luottavaisin mielin huomiseen ultraan ollaan menossa! ;)

iltsu-natsu: tsemppii sulle kanssa, tulehan säkin sitten heti kertomaan miten teillä meni! :heart:

Hapamperi: PALJON ONNEA!!! :flower: :D

Miracle: Oikeen ihana kuulla että meette naimisiin!! Toivotaan aurinkoista ilmaa.. B)

Ventti ja JJ-t: Jee jee huomenna mennään uudelle viikolle!!!! :saint: onko teillä millasii turvotuksii ja mahaa? Itellä huomaan et on masu sellanen söpönen kumpu ja sitä ei pysty vetään enään sillee sisään ku ennen.. :) haluis jo et ois ISOOO maha!!

Kuinka moni teistä on polttanu ennen raskautta ja miten ootte saanu lopetettua? Ite oon polttanu 4 vuotta ja kun sain tietää olevani raskaana oon polttanu 0-2 röökii päivässä. Kuulin et on parempi et on se vara vetää se kaks kun sitten stressata siitä lopettamistesta..mutta ei kyllä tee mieli kun sillon jos oikeen joku ahdistaa ja stressaa ja ärsyttää..Mites muilla?

Niin ja katoin tänään että meijän kaikkien lapsista tulee Härkiä kiinalaiselta horoskoopilta! :D heehhee.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskari-82:
Tänään ekaa päivää töissä kk kesälomalta ja niin hajosin taas heti aamulla! Työ vielä menee, mut en tuu toimeen yhtään parin työkaverin kanssa... argh meni hermot moneen kertaan taas :headwall: :headwall: :headwall: Meinasin jo lipsautella parille työkaverille joiden kanssa kemiat synkkaa, että onneksi kohta pääsee lätkiin, mut sain pidettyä turpani kiinni :whistle: Noh kovin alussahan tässä ollaan, joten ei passaa hetkeen töissä vielä mitään sanoa! :ashamed:

Jouskis 7+1
Itse jouduin jo heti töihin lomilta palatessani kertomaan työkaverilleni. Meillä työ sellaista, ettei raskaana ollessa saa tehdä osia hommia niin nämä joutuu sitten muut tekemään. Pomollekkin viime viikolla kerroin raskaudesta mutta ainoastaan yhdelle läheisimmälle työkaverille olen vähän jutellut siitä etten enää palaisikaan. Mitäänhän en uskalla varmuudella vielä sanoa, joten ihan hissunkissun näistä ajatuksistani muuten olen. Ei sitten tarvitse häntä koipien välissä palata takaisin jos takaisin joutuukin :( Työkavereiden kanssa ei mulla mitään suurempia ristitiitoja, mutta en oikein itse työstä ja työoloista muuten välitä :headwall:

 
Hei kaikki.
Eka neuvola takana. :p
Vinkki: älä koskaan sano edes leikilläsi lyöneesi miestäsi... :whistle:
Mitäs haluatte tietää? Verenpaine 116/83, pissa puhdas. :D
Seuraavaksi edessä siis alkuraskauden ultra YTHS:llä 9.9. Sen jälkeen mennään heti kertomaan miehen suvulle raskaudesta, jos vain sydän sykkii. :)
Sitten kaupungin tarjoamista ultrista eka, eli nt-ultra on 10.10 ja seuraava neuvolakäynti 21.10. :)
Nyt vähän kurkku kipeä, mut koitan olla ottamatta mitään lääkkeitä, jos menis näin vain ohi. En halua edes panadolia ottaa turhaan.
Sit oli myös eka päivä yliopistolla vaihteeks. :) Tulee aika vilkas vuosi. Yritän saada opeopinnot suoritettua mahd. hyvin ennen vauvan syntymää...

Ihan hirmu nivaska muuten tuli kaikenlaista "oppimateriaalia" raskaudesta. :D

Mulla on tosi hyvä olo jotenkin. Vaikka ei ole mitään oireita, niin tuntuu siltä, että kyllä tää menee hyvin ja me saadaan se lapsi syliinkin asti. :) Näillä fiiliksillä on hyvä mennä niin kauan kun ei ole syytä olettaa mitään huonoa. :heart:

Laala ja punkero 6+3 (neuvolan mukaan 7+0)
 
tää kaksplussa taas sekoilee :kieh:

ihania masukuvia teillä :heart: minä oon hukannut sen johdon millä laitetaan kuvat koneelle niin ei pysty omaa laittaan :kieh: osaako joku neuvoa kuinka saan kännykällä otetun kuvan koneelle, vai saako ollenkaan?? *tekniikan ihmelapsi* :D

miracle hui kun aika menee nopeesti! paljon temppiä häihin, huvin ne menee!! mahdutko vielä hyvin hääpukuun, ettei ole liian tukalaa..? itse ainakin niin turvonnut että en mahtuisi, jos olis sellanen tilanne :ashamed: laitahan kuvaa puvusta jos löytyy!!!!

guess mulla on ollut raskausmahan näkönen maha jo jonku kolme viikkoa, mutta pelkkää turvotusta. nyt parin päivän aikana maha on alkanut nouseen ihan alhaalta, siitä häpyluun päältä asti ja sitten nousee. se on oikea raskausmaha ja kaikki se muu on vaan jotain muuta turhaa :kieh: :ashamed: :LOL: toisaalta turvotus alkaa poistumaan OIKEAN mahan tieltä :D

tupakasta. poltin 6 vuotta ennen kun lopetin ennen ekaa plussaa, meni kesken ja alotin taas. lopetin taas vappuna ja alotin kun kesä ja terassit tuli houkutuseksi :ashamed: nyt kun plussasin niin viimesen taisin vetää rv 5- jotain. sitten ei enää yhtään!!! tupakka tsessään haiseekin niin pahalle, että ei tee mieli :x tietty välillä, mutta periksi en anna!! tsemppiä sullekkin lopetukseen, mä käytän laastareita, suosittelen!!! auttaa vierotusoireisiin ja myös siihen himoon..

jouskari voi kakka, sulla alko työt :kieh: ajattele että "hyvällä" säkällä saadaan jo vuoden alusta olla pois.. siis jos ei jaksa niin aina sitä jonkun saikku syyn keksii ja jatkaa siitä sitten äitiyslomalle. kuinkas muuten jakselet?? :saint:

(.) ihanaa kun maha alkaa kasvamaan oikeasta paikasta :D kyllä kaikki on oltava hyvin kun masukin kasvaa. huomenna eka neouvola ja lupas että kuunnellaan josko sydänäänet kuuluu :heart: toivon todella, ettei tarvi odotella np ultraan asti.

millä rv:llä teillä on saatu sydänäänet kuulumaan neuvolan dopplerilla???

muilla selkäkipuja?? mulla tosi kipee alaselkä ollut tänään..mahassakin välillä kovia vihlaisuja ja menkkamaista juilintaa,pelottaa :'( luin kyllä vauvakirjasta että juuri viikon 9 tietämissä kohtu kasvaa niin kovaa vauhtia, että että se aiheuttaa vaarattomia kipuja, huoh :saint:

JJ-t ja mussu 8+6 huomenna päästään kymmenennelle viikolle :eek:
 
Jouskari: mä jotenkin oletan, että Turussa ensimmäistään odottavilla on varmaan se neuvola aikaisessa vaiheessa. :) Mun siskotki ihmetteli kuin aikaisessa vaiheessa pääsin. :p

G: Mä harrastan pyöräilyä ja kävelyä. :p Siis koulumatkaliikuntaa. Koitan olla taas mahd. pitkään ostamatta bussikorttia. :) Neuvolassa sanottiin että kaikki lajit mitkä tuntuu hyviltä, on ihan ok. Kyllä oma keho kertoo mikä ottaa masun päälle. Sit ku painopiste alkaa muuttumaan, niin kannattais kuulemma harkita esim luistelun ja laskettelun lopettamista (näin talvea ajatellen).
 
eipä niistä verikokeista sitten mitään löytynyt lääkäri epäili että astmaa tämä.. on lääkkeet mutta niitä ei saa käyttää raskauden aikana.. neuvolalääkäri vasta 17.9 :( omalääkäri ei uskaltanut sanoa mitä lääkettä voisi turvallisesti käyttää :( pisti minut sitten vaan lepäämään viikoksi. mitenköhän tuokin mahtaa onnistua..

äitiyspakkauksesta: meinaan kyllä ottaa vaikka esikoisellekkin otin. on niin kivan näkösiä vaatteita tänävuonna :)

taidankin mennä tästä lepäilemään


 
Nellah mitä lääkkeitä sulla on astmaan jos niistä sanottiin ettei sais käyttää? Mulle sanottiin että useimmat astmalääkkeet on sellasia että mielummin niitä käyttää kuin aiheuttaa hapenpuutetta lapselle... Meinaan vaan että jos osaat sanoa mitä lääkkeitä sulla oli, niin mäkin osaan sanoa osasta saako käyttää (kun oon nämä tiedot tenttiny lääkäriltä jo raskautta suunnitellessa). Osallahan astma pahenee raskauden myötä, osalla helpottaa ja osalla ei vaikuta mitenkään... Joten jos sä oot niitä joilla pahenee, niin sun kannattais laitattaa lääkityskin kuntoon.

Liikunnasta vielä neuvolatäti muistutti, että jos käy punttiksella, niin ei saa harrastaa mitään jalkaprässejä sun muita sellasia mitkä pistää kohdun puristuksiin. Mut siis edelleenkin, paras mittari sille onko laji sopiva, on se että miltä se tuntuu. :) Ja ratsastus on vissiin kielletty koko raskauden ajan. eikä myöskään koripalloa ja lentopalloa (liikaa tulee iskua tjsp?).
 
JJ-t: Hommaat Firewire-piuhan (ellei puhelimessa omaa piuhaa tullu mukana). Sillä pitäs siirtyä. Tai sit varmistat liikkeestä piuhasopivuuden.

Jouskari-82: Meillä ollu kummassakin raskaudessa 6+3 eka ultra ja nyt oli neuvolakin. Ensmäisessä oli eka varsinainen neuvola 9+6 (alkurask. ultra saikulla).

enkeli05: Meille tulossa toinen =)

-----

ON: Vointi on tosi väsyny. Huomenna näyttämään jalkaa lekuriin. Marssimurtumaa epäilen. Räkätauti on voimissaan lämmön kera.

pietu- ja luomu 8+6
 
Laala: toi mikä mulla on buventon easyhaler ainakin pakkausselosteessa sanottiin että ei sais käyttää raskauden aikana. ventilonea kai sais käyttää mut mulle se ei tosissaan sovi alkaa keukot kutisemaan ihan kauheesti. onneks nyt ei oo pahaa ahistusta ollu välillä vaan aika raskas hengittää ja nää yskänkohtaukset. mut jos tää nyt pahemmaksi menee niin soitan sitten vaikka neuvolaan josko sais aikasemmin ajan lääkärille.
 
Täällä Turussa tosiaan taitaa päästä ajoissa neuvolaan, itse olin jo 7+2 neuvolassa, ja 8+3 oli jo eka neuvolalääkärikin.

Ventti ja JJ-t: Jee jee huomenna mennään uudelle viikolle!!!! onko teillä millasii turvotuksii ja mahaa? Itellä huomaan et on masu sellanen söpönen kumpu ja sitä ei pysty vetään enään sillee sisään ku ennen.. haluis jo et ois ISOOO maha!!
Maha on turvoksissa tuosta hiukan ylempää, aikamoinen kumpu aina välillä. En itse asiassa usko, että ulkopuoliset sitä pahemmin vielä huomaavat, mutta omiis silmiin näyttää jo massiiviselta verrattuna normaalitilaan. Sisään tätäkään ei pysty vetämään. Sais kasvaa vaan, ja vauhdilla, ihan oikea vauvakumpu! :p

Ruoka porisee tuolla keittiössä, tarttis varmaan mennä operoimaan sitä, ettei pala pohjaan. Pakko tehdä vielä sapuskaa kun pääsi vihdoin töistä kotiin, muuten saa taas herätä aamuyöllä nälkäänsä. Mieskin tulee piakkoin nälkäisenä rakennukselta.

Tsemppiä muuten Laala opeopintoihin! Itsellä meni ihan koko lukuvuosi siinä hommassa, mutta varmasti saat opinnot hyvälle mallille jo ennen huhtikuuta. Se on ihan mukavaa puuhaa, paitsi välillä se didaktiikka ja ne iki-ihanat teinit :heart: (jollaisten kanssa nykyään työskentelen siis päivittäin).

Illanjatkoa,
kokkaava ventti. 8+6 (meinas jo lipsahtaa ysille sormi... :LOL: )
 
Nellah: Mä tarkistin neuvolasta sekä teratologisesta tietopalvelusta ja molemmista sanottiin samaa, Buventolia voi käyttää raskaana ollessa, koska hoitamattomana astma on pahempi kuin se että ottaa lääkettä ja tätä myös sanoi duunilekuri kun sitä vielä kolmannen kerran varmistelin. :ashamed:
Mulla on itselläni siis myös tuo Buventol käytössä.

Ruttana & salamatkustaja 9+2
 
Hapamperille synttärionnittelut!

Ventti taisi mainita että väsymys vaikuttaa huonoon oloon... Olen huomannut ihan saman! Jos saa nukuttua kunnon yöunet muutamaa vessaheräystä lukuunottamatta, niin seuraava päivä on selkeesti parempi. Mutta auta armias jos yöllä nukkuu huonosti tai päivän aikaan rupeaa muuten väsyttämän niin sieltähän se yökötyskin tulee kylään. Nuo rannekkeet on nyt sen verran vissiin auttaneet että oksentamassa en ole käynyt nyt lähes viikkoon. Välillä tosin tuntuu että oksentaminen saattaisi helpottaakin oloa. Eilenkin itkin sängyssä huonoa oloani ja tuntui ettei tästä tulee mitään... Jos tää kestääkin vielä kuukauden? Viikon päästä olisi NP-ultra, jänskättää jo vähän sekin.

Liikunnoista vielä sen verran (oon vähän niinkuin alan ihminen...), että jos kuntosaliharjoittelun aloittaa nyt niin kannattaa ehdottomasti pyytää ohjaajaa tekemään ohjelman, jossa otetaan se huomioon että on raskaana.

Joku puhui täällä (vai missä se nyt oli :LOL: ) keitoista niin tottahan minun piti viikonloppuna saada nakkikeittoa!! Ja se oli hyvää, pystyin jopa itse sen kokkaamaankin...

Vointeja kaikille!

Sanni-Maria + pikkuinen 11+2
 

Yhteistyössä