*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

mehiläinen ihanaa kaksoset :heart: :heart: , onnea :flower: !

meilläkin neuvola täti tuli eri tulokseen lasketusta päivästä, kuin minä ja yksityinen lekuri jonka luona kävin varhaisultrassa. ei ottanut huomioon kiertoani, vaikka sen kysyikin, edellis raskaudessa sama.
onko muuallakin karsittu näitä neuvola menoja?mulla seuraava neuvola vasta rvkolla 22.siinä välissä vain ultrat. lääkäriäkään ei ole ellei häikkää tule.

karjalan piirakoita neljättä päivää oon nakertanut, nam! :D
 
onnea MEHILÄINEN!!!!
mahtava juttu!! :)

mulla oli noussut paino jo 1½kg. maha on ihan turvoksissa.housut selvästi vähän kirraa. eilen oli ihan mieletön kamala olo.pääkipeä ja oksenin monta kertaa. tänään on sitten ollu jo hyvä olo.oksettaa kyllä,mutta ei niin pahasti.
mulla on mies viikot pois,niin neuvolassa käyn yksin ja ultrassa samoin.kotiapulaista tarvin aina joka käynnille.onneksi on sisko tuola aika lähelllä joka aina jelppaa. :saint:
tällä viikolla olen tehnyt ainoastaan yhden juoksulenkin,muina päivinä kävelly.niin huono olo ettei pysty kovin juoksemaan. toivottavasti sitten vähän myöhemmin enemmänki.viimeksi juoksin viikolle 25asti.
maha täynnä kebabbia,nyt päikkäreille sulattaan ne.....=)

pai ja nuppu 7+3
 
niin siinä sitten kävi, tuhruvuoto muuttui veriseksi... :snotty: mitään kipuja ei oo, eikä vertakaan nyt saavista kaatamalla tule, mut sen verran kuitenki et uskon että tää oli kyllä tässä... :(
maanantaina menen varmaan kuulemaan taas ne sanat, jotka jäävät kaikumaan korviin, saa sydämen hakkaamaan ja kulkemaan hetken kuin sumussa: "kohtu on tyhjä" :'(
 
ompas tullut tekstiä :eek: millään en muista mitä piti kommentoida..

pimuliinille voimia!! vielä toivotaan että olisi vaaratonta, kipuja kun ei ole niin toivoa löytyy!!! :hug:

mehiläinen onnea kaksoisraskaudesta!! :heart: hieman itsekkin niitä toivoin, mutta yksi mussukka vain masussa köllötteli viime ultrassa...

eilinen päivä oli ihan hirvee ja tänään on taas tntunut ettei edes olisi raskaana :/ tiistaina jo kymmenes viikko alussa :eek: voi kun pääsisi jo ultraan varmistamaan että syke löytyy edelleen ja pikkuinen kasvaa! hassua kuinka skeptinen sitä edelleen on vaikka syke jo nähty :ashamed: pelottaa se keskeytynyt keskenmeno. onneksi ei ole ollut minkäänlaista vuotoa :saint: nyt vaan päivä kerrallaan :heart:

tervetuloa myös kaiki mattimyöhäiset eiköhän tämä huhtikuisten määrä ala olemaan tässä..taitaa olla jo yli sata nimeä :eek: onnittelut kaikille!!!! :flower: :heart:

JJ-t ja mussu 8+4
 
Mehiläinen: Onnea tuplapotista! :flower:

Paleltaako muitakin kokoajan? Mä saan kulkea kokoajan villasukat jalassa ja viltti hartioilla ja siltikin paleltaa.

Äitiyspakkauksesta:Kävin kelan sivuilla ihailemassa pakkausta, mutta en aio sitä ottaa. Meillä kun on jo kaikki valmiina ja vaatteita enemmän kuin yksi lapsi tarvitsee. Laitan sen 140? uuteen turvakaukaloon. Finlaysonin tehtaanmyymälästä käyn kyllä ostamassa äp:n makuupussin niin on sitten molemmilla lapsilla omat makuupussit muistona vauva-ajasta. :)
Masuasukkia varten ei tarvitse juuri muuta ostaa kuin uusi turvakaukalo ja kantoliina. Muutamia pieniä ja ihania vaatteita on kyllä pakko ostaa. Se on sitten erijuttu jos tyttö tulee, sitten tuleekin ostettua vähän enemmän uutta. Poikaa varten on kaikki valmiina. ;)

pimuliini:voi ei...näitä ikäviä uutisia tulee nyt aivan liikaa. Voimia :hug:

Ekaan neuvolaan vielä reilu viikko matkaa. Olis niin kiva päästä jo kuulemaan sydänäänet, mutta vielä pitää malttaa. Neuvolan jälkeen voikin varata jo np-ultran ja sitten saa taas odottaa sitä.

HeLiNä, nukkuva pojanpallero ja Onniunelma rv 8+4 :heart:
 
huh, kun tätä tekstiä näyttää tulevan tänne nopsaan..
Voimahaleja sitä tarvitseville ja onnitteluja iloisia uutisia saaneille!

Mun oli pakko tulla tänne kysymään, että onko kellään muulla maha silleen sekaisin, että koskee, mutta ei yökötä? Mulla on nyt kohta viikon verran koskenut mahaan tosi kovasti, ihan siis silleen kouristaa ja nimenomaan suolisto-puolella. Sitten kuuluu ggrrrrr ja massa lähtee liikkeelle ja kipu helpottaa. Mulla on tätä vaivaa kyllä silloin tällöin normaalistikin, mutta nyt ihan koko ajan :( Tosi vaikeaa olla töissä ja yleensäkään missään, kävelylenkilläkin mentiin ihan etana-vauhtia.
Ruokahalua on vaikka muille jakaa, eikä mikään varsinaisesti yökötä, kertaakaan en ole yrjönnyt tässäkään raskaudessa. En ole mielestäni oikein laatoitukseen taipuvainen.. Herää vaan kysymys, että pitääköhän tästä kohtapuoliin mennä jonkin sortin tohtorille, neuvolakin on vasta 8.9. eikä siellä tehdä muuta kuin jutellaan (ei ole laitteita mihinkään). Tosi kurja olo!

rv 7+2
 
Mehiläinen: voi onnea kovasti tupla-uutisista. :heart:

Pimuliini: :hug:

Peekoo: Voisiko olla laktoosi-intoleranssista. Mulla ainakin kuvaamasi tapaisia ongelmia ollut mahan kans kunnes tajusin kokeilla pitemmän aikaa laktoosittomia tuotteita. Vieläkin noita tulee jos otan esim. tavallisen jäätelön tai jtn...

Palelee kyllä ja kokoajan. Nyt sain vielä flunssankin joten aika kurjissa oloissa kärvistellään.

Äitiyspakkausksesta en ole vielä päätöstä tehnyt, molemmille olen aikaisemmin ottanut, mutta nyt kun tuntuu tuota tavaraa olevan jo yllin kyllin niin toisaalta ei ehkä olisi niin tarpeen tällä kertaa, teen päätöksen sitten myöhemmin.

Ukko on mulla ollut joka raskauden ultrissa mukana, mutta neuvolat olen yksin hoitanut, tosin poikkeuksena tämän raskauden lääkärineuvola, jossa ultrattiin myös, niin ei ollut siellä.Enkä mä saanut edes tuollaista söpöä kuvaa kun toiset on saanut. 2 viikon päästä on nt-utra ja silloin olen varannut miehen kyllä mukaan.

Karjalanpiirakat eivät ole minuun vielä uponneet, itseasiassa ajatuskin kuvottaa samoin kaikki margariinit. Becel haisee oksettavalta, ällöä on myös flora. Kevyt leviä ja voita kelpaa haistella ja syödä myös, niinkuin sitten kaikkea muutakin oli sitten terveellistä tai epäterveellistä, lähes kaikki uppoaa. :headwall:

Seläälleen kun käy makaamaan tunnen jo kohdun kasvaneen noin sormen leveyden verran häpyluuta ylemmäs, joten eiköhän ala pikkuhiljaa myös oikea vauvamaha tulla esiin. Mahakuvia joku kyseli joten julkistanpa tähän omani, ekassa kuva lähtötilanteesta ja toisessa kuva tältä illalta. Sanoisin että turvottaa todellakin. Niin ja tuota kiristämistä makuulleen käydessä on täälläkin. Hetken kun totuttelee asentoon niin sitten asettuu itselläni.




Terveisiä tutuille B)

Raskaudesta tietää viisiin lähestulkoon kaikki. 3 ihmistä on itse kysynyt, että koskas tuo tuolta mahasta syntyy... Joten eipä se sitten salassa pysynyt... :whistle: Pomollekkin tässä tilanteesta valotin ja ystävällinen vastaus kuulu että -TAAS! :LOL:

Iitanen
 
Moikka!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista amena, rimata, ventti :heart: ! Ja erikoisonnittelut mehiläiselle kaksosuutisista! :heart:

Ja tervetuloa mukaan Ruttana! Mullakin on aina tosi pitkä kierto, ja niinpä laskettu aika määrättiin ovulaation mukaan (jonka siis plussakierrossa bongasin), Asiaa auttoi myös ennen eka neuvolaa suoritettu alkuraskauden ultra, jonka ennustamat viikot täsmäsivät tämän oviksen mukaan lasketun la:n kanssa. Esikoisesta mulla oli aluksi lyijärimerkintänä la muistaakseni 23.7, joka sitten np-ultrassa korjaantui 5.8 asti, parilla viikolla pieleen siis normikierron mukaan lasketusta ajasta!! Ihmetyttää kyllä kovasti, että aina ne on vänkäämässä sitä 28 päivää, vaikka monella kierto voi olla eri.

Tervetuloa mukaan myös kissendaal! :wave:

pimuliini: Voi hitsi voi harmi :hug: Toivotaan nyt kuitenkin vielä että kaikki ois OK!!

milkystern: Meillä ei seurassa kesällä ratsastustunnit pyörikään, ja nyt olen kahden vaiheilla että pitäiskö muutaman kerran käydä ratsastamassa kun tunnit ensi viikolla alkavat. Viimeksi olen toukokuussa ratsastanut, toisaalta teksi hirveesti mieli mennä tunnille, mutta toisaalta kyllä sitten pelottaa että jos jotain sattuu. Ja voip olla että ei ridaushousutkaan mahtui päälle enää. Esikoisesta pelasin varman päälle ja lopetin joskus 8. viikolla.

Helinä: PALELTAA!!! Tosin mua paleltaa kyllä muutenkin aika lailla. Hyrrrrrrr

Iitanen: Ihana massu sulla jo! Täytyypä kuvata minunkin tätä kumpua ja laittaa näytille lähiaikoina :).

Painonnoususta: en oo käyny pariin viikkoon puntarilla, en uskalla. :)

Vinkiksi muuten miten muistaa kirjoittaa kaiken mitä aikoi: mulla on word -tiedosto auki tässä samalla kun lueskelen. Siihen sitten kirjoittelen samalla kun tulee asiaa mieleen. Sitten vaan lopuksi kopioin tekstin ja liitän tuohon viestikenttään. Samalla jää omalle koneelle raskauspäiväkirjan tapainen muistiin, kun aina tallentelee omat jorinat samaan tiedostoon. Mun mielestä ainakin aika kätsää!

Mulla on viimeiset pari päivää ollut tosi hyviä tuon pahoinvoinnin suhteen (kop, kop, kuuletteko kun täällä puuta koputtelen :)) Jokohan alkaisi huono olo lopullisesti helpottamaan?!

Voiiiii eiiiii, unohdin vallan kokonaan katsoa sen Sairaalan syke -sarjan aloitusjakson!!! Kylläpäs nyt harmittaa. Ensi perjantaina täytyy muistaa, tahtoo pillittämään kans! ;)


 
Hani: Onneksi olkoon näin jälkikäteen tulevasta perheen lisäyksestä!! Mehän asutaan muuten täällä Aurassa, joten jos joskus tarvit jotain tietoa tai juttuseuraa niin laita ihmeessä vaikka yv;tä.. ja voit laittaa vaikka numeron niin viesteillään.

Muille tosi hyvää viikonloppua ja paljon tarrasukkia!!!
 
AAM
ihana masu Iitanen.. :heart: mulla korkeintaan tulee minikumpu näkyviin kun oikein kyylään sängyllä maatessa vessassa käynnin jälkeen ja tunnustellessa... on siellä ehkä joku pieni kiiwi :D siis viikola 17 tuli eka kunnolla näkyviin.. mulla oli toi taaksepäin kallistunut kohtu niin sanoi terkkakin että silloi se näkyy leitörs eli muitten mahoja kuolaillessa... :xmas: :xmas:

TUPLAONNEA mehiläiselle ja perheelle :flower: :flower: :) :) :hug:

).) paleltaa täälläkin ja vaaan suuntaan en ole uskaltanut kurkkiakaan... saa jäädä sinne ensi keskiviikkoon kun on se eka neuvolakäynti. :whistle:
Mitäköhän mun pomo sanoo kun kerron sille sit joskus... "ahaa no hieno juttu" (sulle) :kieh: oli jo siitä tm:stä silloi tooooosi häppi etten usko että tää sille yllärinä tuleekaan. no whatevööööör.. its his problem :)
|O pitänee kiivetä sängylle väsyttää niin perkeleesti koko ajan ettei usko erkkikään..

AM & hippunen 7+5
 
mehiläiselle+ perheelle kovasti onnea tuplista!! :heart:

Me oltiin Suomi-Ruotsi maaottelussa eilen, ni tul oltua koko pvä menossa B) Hauskaa oli! =)

Täällä edelleen oireettomuus jatkuu. Uskon kuitenkin, et kaikki ois hyvin koska jo alussakin oli erittäin vähän oireita. Ja se sykekin kummiskii löyty ni en jaksa ressata :heart:

miracle & mytty 8+3 (ultra 7+5)
 
Huomenta!

Ihan ensiksi oikein paljon onnea mehiläiselle tuplista. :flower:
Me miehen kanssa ajateltiin, josko olis meilläkin tuplat tulossa kun olin heti pian testin teon jälkeen niin pahoinvoiva, mutta ainakaan perjantaina ei lääkäri nähnyt kuin yhden pienen. :heart:

Äitiyspakkauksesta: Me aiotaan ottaa kyllä tuo pakkaus. On niin ihana päästä hypeltelemään niitä vaatteita ja tuo tämän hetkinen pakkaus on kyllä itselleni mieleinen. =)
Esikoisen pakkauksesta (v.96) on vielä makuupussi tallella ja se varmasti tulee tällekin pienelle käyttöön. Ja onhan niitä makuupusseja sitten pari muuta tullut matkanvarrella ostettua käytettyinä kun on ollut söpöjä. :whistle: :D

ON: Olo on suhteellisen hyvä, kuvotusta on toki pitkin päivää ja aamuisin ei saa nukutuksi kun tulee juostua vessassa ja sitten täytyykin saada jo jotain syödyksi välttääkseen isomman kuvotuksen.
Vatsassa on havaittavissa pinkeyttä eritoten kun selällään makaa. =)

Ruttana & salamatkustaja 9+1
 
hellou!
bulgariasta palattu ja on täällä kylmää!
siellä oli n. 33 astetta B)
hauskaa oli, mutta aina on mukava tulla kotiinkin.
täällä odotellaan lapsia kotiin... kauhea ikävä ollut puolin ja tosin.

"onnilla" masussa kaikki hyvin. ( toivottavasti ainakin.. )
masu kasvanut kiitettävästi jälleen... ja kyllä ruoka maistuu :p makeaa en saa alas, mutta kunnon suolanen ruoka :p

:hug: kaikille km:n kokeneille! voimia kovasti!

laskeeko neuvola la:n 28pvä:n kierron mukaan?
jos laskee niin sen mukaan mulla la 9.4 ja nyt olis 8+3
mutta oma kierto 33 pvää ja siten la 14.9 ja nyt rv 7+5

tiistai aamuna tyksissä ultra -hui kun jännittää!

luen kuulumisenne paremmin läpi myöhemmin, tekstiä oli hippasen paljon tullut viikossa =)

iltsu ja onni 7+5
 
Sori, intresseissäni ei ole loukata kenenkään tunteita täällä. Se oli vain tapa ilmaista asia OMALTA kannaltani - olihan se vähän huumoriakin. Ja rakastava isikokelas täältäkin löytyy, vaikka en katso olennaiseksi hänen osallistumistaan kaikkiin tarkastuksiin.
Jep B)

Itseänikin hieman arvelluttaa ratsastaminen, mutta toisaalta kun en aio lopettaa pyöräilemistäkään, niin riskillä tässä vieläkin mennään. Putoaminen olisi kyllä aika pelottavaa, kai tätäkin tulee miettiä omalta kohdaltaan - eikä ratsastaa jos pelottaa, sillä kyllähän hevonen sen vaistoaa ja voi alkaa käyttäytyä tavallisesta poikkeavasti

Ox 7+4
 
Huh huh..Olipas taas urakka lukea kaikki tekstit..Ei ole jaksanu ite käyä kirjotteleen vähään aikaan..
Mehiläiselle tosi isot onnittelut tuplista..Minä niin toivoisin kuulevani saman,mutta tuskin on...
Suvussakaan kun ei ole kaksosia..
Pimuliinille :hug: Toivotaan parasta!

Äippäpaketista on ollut täällä paljon puhetta..
Me ollaan molemmista otettu ja luultavasti otetaan nytkin varsinkin kun siinä niitä kestareita on..Ja näytti paljon paremmalta kuin aikaisemmat mitä olen saanut..
Olen kuitenkin hävittänyt kaikki pienet vaatteet pojilta..päätin sillon että nyt se on oltava tyttö seuraava ja että joka tapauksessa tää seuraava saa uudet vaatteet oli sitten tyttö tai poika..
Pojat oliki viime yön anoppilassa yötä niin ihana kun sai nukkua kunnon yöunet.. Mies meni jo talliin värkkäileen autoa ja mie jäin sisälle vahtiin leivinuunia ja hellaa kun piti tulet laittaa kun oli niin kylmä aamulla.
Pitäs jaksaa imuroida ja mopata,mut ei millään viittis kun kerranki saa vaan olla..Mutta pakko kai se on kohta alkaa pukeen ja siivoileen..
Pitäis itekkin koittaa laittaa masukuva tänne kun vaan osais sen laittaa niin ettei tule koko sivun kokosena tms.. Aika isona jo eilen illallaki oli kun saunasta tultiiin ja peilin eessä sitä kattelin...
Tuntuu jo et siinä on vähä vauvamahaakin,mutta suurin osa on kyllä turvotusta..Painoki oli tippunu niin et nyt on normista tullu n 3-4kg.Eli turvotus vois olla vähä laskenu..
Niin joo ja uusiakin oli tullout joten tervetuloa!
Mulla yhä nuha vaivaa ja nenä on tukossa koko ajan..
Paha olo on ehkä aavistuksen muuttunut sinne etovan puolelle. :) Mutta ei passaa nuolaista ennenku tipahtaa...
Joku kyseli siitä selällään nukkumisesta niin täällä onihan sama.Ei pysty oleen kauna kun tuntuu kiristävältä ja sama ollut aina raskauden alkuvaiheessa jo... ja kylmästä joku sanoikin täällä..Mä olen koko ajan kananlihalla :LOL: Tuntuu et sauna on melk ainut paikka jossa voi olla normaalisti..Eilen tosin oli yli 80 astetta saunassa kun minun vanhemmilla saunattiin niin oli hiukka liian kuuma...
Outison.. Miksi ne sinulta kielsi kaiken ...?Mun tuttu ratsasti ihan viimeseen asti kun ootti esikkoaan..Sillä oli omia hevosiaki..Lekurit oli sanonu että itte tietää sitten kun oikeesti ei voi enää ratsastaa..
Tutsa..Aika harvoin on kyllä neuvola jos seuraava vasta 22vkolla.. Täällä taitaa olla joka kk ja lopussa peräti joka vko..Ultriakin neuvolassa 3tai neljä ja muutenki ultraavat usein.Sitten pitää käydä np ja rakenne ultrat kokkolassa tai oulussa...Mites muualla on noi ultrien määrät?On tainnu moni puhuakkin mutta kun ei muista..Kuma miksi neki vaihtelee..Olis kiva kun joka paikassa olis samalla lailla..
Kyllä tuntuu ettei jaksa millään oottaa neuvolaa kun siihen on vielä kauan..10.9 vasta..Mut onneksi sitten näkee vaavin jo.
Täällä joutuis varmaan menee kokkolaan tai ouluun jos sellaista haluis..En ole itseasiassa ennemmin edes tollasesta kuullut...Muutenkin tuntuu että olen monista termeistä jne pihalla vaikka olenkin jo kaks lasta tehnyt... :ashamed:
No..Täällä maalla on niin kytystä että ei täällä tiedetä mistään mitään :LOL:
Hmm...Nakkeliskohan ihan matotki ulos kun on noin ihanana ilma pihalla..
Hitto että inhoon tätä läppäriä jo..Tuon hiiren sais nakata tosta keskeltä hiiteen kun aina muka koskee siihen vahingossa ja sitte vaan kirjottaa meneen ni kohta huomaa et tekstiä ei oo tullukkaa pitkiin aikoihin :kieh: En kyllä mielestäni paina noita nappeja tai koske siihen mistä liikutellaan hiirtä,mutta silti se aina ottaa sen liikkeen...
No mutta nyt tais tulla taas ihan tarpeeksi tekstiä..Pitänee alotella siivouksia.. Ja lisätä puita hellaan...
 
Mie en oo ratsastanu ko kolmesti elämäni aikana, mut jos sitä harrastaisinkin ni en kyl uskaltais raskaana ollessa. Siinä kuitenkin voi käydä tosi pahasti jos tippuukin selästä :| Ja eikös myöhemmin jo pelkkä pomppiminen laukatessa luulis ottavan massuun? Hyvä jos itse uskallan ees pyörällä ajaa :LOL: Mä en vaa halua, et tälle pienelle sattuu mitään.. Ja ku tuo jäljellä oleva 7kk on aika lyhyt aika elämästä ni en viitsi riskeerata =)
 
hirveästi tullu tekstiä parin päivän aikana että piti oikwin ajan kans istua ja lukea=)
pitää nyt sitten tähän uuteenkin pinoon jättää jälkensä..

töissä mennyt jopa ihan kohtuullisesti kun muistaa koko ajan syödä jotaan=) pahoinvointiki on helpottanu huono olo tulee jos ei syö.

tuosta ratsastuksesta että itse en ole nyt viikkoon mennyt kun ei ole ollut voimia eikä hyvä olokaan.. tänään nyt sitten ajattelin jos rohkenisi mennä koittamaan vieläkö tuo oma polle tottelee=)

nyt siivoomaan ja vieraita oottelee kylään=)
meni taas vähän omaan napaan....
:ashamed:

mirkku+vauveli 7+5
 
Heipparallaa!

Eilen tuskailin kun unohdin katsoa viime perjantaina Sairaalan syke -ohjelmaa. No tänään tajusin että senhän voi katsoa subin nettitv:stä ihan ilmaiseksi. Jos joku muukin missannut ko ohjelman ja haluaa sen katsoa, niin tässäpä linkkiä:
http://www.sub.fi/netti-tv/index.shtml/ohjelmat/sairaalan_syke

Eilen illalla otin sitten ekan massukuvan. Tässä kuva minun turvonneesta pömppiksestäni :D. Ja kyseessä siis iltaturvotuskuva, aamulla ei massu onneksi noin järkyttävältä näytä ;).



Hirmuinen väsy päällänsä, taidanpa mennä sohvalle makoilemaan kun esikoinenkin on unillansa... |O

Talvitie 9+4
 
Pimuliini :hug:

Ihanaa kun saatiin tähän ketjuun kaksosodotus :flower: mun mies oli sitä mieltä että mä ootan kaksosia ku voin NIIN huonosti,mutta en oota. Yksi vain ja sekin aiheuttaa ihan tarpeeksi pahaaoloa. Sen kyllä kestää kun tietää mkä on tuloksena :D

Iltsu-natsu, tervetuloa kotiin. Kiva että oli onnistunut reissu.

Omasta navasta, en pääse sängystä ku vessaan ja sillonki oksentamaan. Jokatoinen päivä on pikkasen parempi ja jokatoinen kauhee. Painoa on pudonnut 2,5kg olo on oikeesti tosi maassa. Mä en ikinä selviäis jos mulla ei olis tota ihanaa uskomatonta miestä joka hoitaa noi lapset ja kodin. Itkuon tosi herkässä ja aina ku yrjö lentää tulee iso itku. Se vaan on niin kamalaa.
No mä lopetan tän vuodatuksen ja toivotan teille ihanaa sunnuntaita.
 
mulle voisi siis päivittää la 9.4.2009.
kiitos miracle ! jotenkin ne asiat tuppaa unohtamaan...
ja miehen mukana oloon... meillä mies mukana ultrissa. esikoisen odotusaikana oli jonkin kerran mukana myös neuvolassa.

iltsu & onni 8+3
 

Yhteistyössä