*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Hei kaikki!
Tässä uusi mamma ilmoittautuu joukkoon.En tiedä osaanko kaikkeja etikettejä näissä netti kirjoitteluissa mutta yritetään.
LA on 19.4. ja viides lapsi on tulossa.Lapset ovat 19 v.,17 v.,15 v. ja 11v.
Raskautta ei oltu suunniteltu, tuli täyd. yllätyksenä.Ikääkin on jo 41 v.
Työskentelen vielä hoitoalalla joten kokemusta löytyy.Taidatte kuitenkin suurin osa olla nuorempia.
Kuinka lisään itseni tuohon alussa olevaan galluppiin vai tekeekö sen joku muu?Synnytyspaikka tulee olemaan KAKS.Äkkiä löysin ainakin yhden lasketun ajan samaan sairaalaan samoihin aikoihin kuin itselläni.
 
Tänään on tuntunut pariin otteeseen "töyssyjä" :D
Hyvä jos siitä alkaisi enempi tuntumaan. Ja voi kun ensi viikolla kaikki olisi ultrassa hyvin.

Masukuvaa en olekaan tänne saanut aikaiseksi laittaa ja mies tuossa eilen tokaisi että olenkos nyt ihan varma että siellä on vain yksi vauveli. On kuulemma tosi iso maha. :whistle:
Jotenkin vaan tuntuu että kuvissa se aina näyttää isommalta kuin onkaan.



Ruttana & Beanie 18+2
 
Talvitie... huu, kollega. :D Mä siis aion joskus valmistua matematiikan opettajaksi. Laaja sivuaine mulla on tulossa tietojenkäsittelytieteestä, mutta koska se ei ilmeisesti aiokaan tulla pakolliseksi aineeksi joka kouluun (vaan näyttää paremminkin poistuvan niistäkin kouluista missä sitä on opetettu), niin mun on varmaan pakko opiskella vielä siitä fysiikasta itselleni laaja sivuaine, mitä sitten opettaa joskus. :kieh:Mikään kauheen kova opiskelutahtihan mulla ei oo, ku on opinnot vasta noin puolessavälissä, ja viis vuotta oon tahkonnu tähän mennessä... No onneks tän vuoden jälkeen on kuitenki enimmäkseen sellasta kotoakäsin suoritettavaa (LuK ja gradu ja muutamia itseopiskelujuttuja)... Mut mun selitys hitaalle opiskelutahdille on se että oon täs välissä jo valmistunu muusikoksi ja toisaalta myös sairastanu välillä... :whistle:

Tänään oli siis toinen matikantunti mitä elämäni aikana pidän. :D Tuli vähän aikatauluongelmia, kun yhteen tehtävään haluttiin ratkaisu viel tunnin aikana, minkä luulin olevan jo käsitelty... Joten sit piti vähän soveltaa... :D Jatketaan maanantaina lisää rationaalilausekkeista. :D En ehtiny käsitellä rationaalilausekkeiden summaa enkä erotusta. :whistle: Mikä on pelottavaa, niin mä opetan nyt syyspuolella siis IB-lukion ekavuotisia. :whistle:

).) Väsyttää ihan sikana. Koulujutut vei ihan kaikki voimat, ku on koko ajan kauhee keskittyminen päällä ja kun pitäis puhua vierasta kieltä ja pitää luokka hallussa, enkä ehtiny koulupäivän aikana syömään ollenkaan, kun meni palautekeskustelu vähän pitkäksi ja sit piti käydäki jo miehen kanssa kaupungilla ja oon sen jälkeen syöny vaan välipalaa ja sensellasta. :eek: Menen ehkä siis nukkuu hetkeks ennen ku ees mietin mitä iltapalaa viel söis. :kieh:

Pitäis tarkistaa viikonlopun aikana 23 pistokokeet. :kieh:

Laala ja Punkero rv 15+3
 
Iltaa kaikki kauniit naiset!

Olen ollut hiljaiselossa yli kaksi viikkoa, vaikka välillä olenkin käynyt kahlaamassa jutut läpi. Toivottavasti marraskuun pinoa ei ole vielä aloitettu, ainakin äsken löysin vain tämän. Oon ollu kipeänä ja työmatkalla ja muuten kiireisenä, joten palstailu on jäänyt.

Tervetuloa uusille! Ja Mamma67: Hani lisää sun tiedot ensimmäiselle sivulle, kunhan pääsee langoille (tai langattomille yhteyksille). Suurin osa meistä on varmaan nuorempia kuin sä, mutta Lis69 taitaa olla ainakin samalta vuosikymmeneltä. Hauskaa saada mukaan myös äitejä, joilla on jo lähes aikuisia lapsia. (Meille siis esikoinen tulossa..).
Mun mielestä näytti tosi mukavalta se, miten vanhat palstalaiset ottivat vastaan nämä muutamat uusimmat tulijat, oli kiva kun kyseltiin kuulumisia ja muuta, toivottavasti tunnette olonne tervetulleeksi zikiziki ja sannismama (meniköhän ulkomuistista oikein?).

En edes jaksa taas yrittää kommentoida kaikkea, mutta muutamia juttuja:
-äitiysvaatteet ollu pari viikkoa käytössä, nyt on viikossa maha pullahtanut tosi paljon esiin, eikä taida olla kenellekään töissä enää salaisuus tämä.
-mulla olis antaa sitä ylimääräistä traania joillekuille, joilla oli siitä pulaa. :LOL: Äsken punnitsin itseni, ja on jopa neljä kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Vielä pari viikkoa sitten ei ollut kuin ehkä puolitoista kiloa plussalla. Jotain tosiaan tapahtuu.
-Mulla suurin osa vaivoista liittyy päänsärkyyn ja pyörrytykseen. Väsymystäkin on vielä aika paljon.
-Liikkeistä ei täälläkään vielä havaintoja, luulen että istukka on tuossa reitillä.

Muut ylipainoiset: tuntuuko teistä siltä, että läskit on siirtyny mahassa ylemmäksi tai muuten vaihtanut paikkaa? Mä oon kohta vakuuttunut että mulla on toinen lapsi tuossa navan yläpuolella poikittain köllimässä, siihen on ilmestynyt iso makkara, jota ei ennen ollut. Ällistyttävää. :eek: :kieh: :LOL:

Hankintoja ei ole meillä vielä tehty, mutta lastenvaatelainauksista juteltu kavereiden kanssa.

Voi Talvitie, mä oon niin kateellinen teille, kun teillä on jo lunta, ainakin loskaa. Helsingissä vain pimeää ja vähän väliä sataa. Lisämausteena pyörivä tuuli.

Tilia ja kettu (tämänhetkinen asukin nimi) 16+4
 
Heippa MAMMA67! Eihän se ikä mitään meinaa, kaikkihan tässä samassa veneessä ollaan :).

SuukkoSuulle
joo kyl siinä ihan selkee maha on B).

Joku reipas voiski lähettää mulle kanssa niit voisilmäpullia! Vois itekki tehä, mut ei jaksa tiskata :D.

Mahassa välillä pistää, mut kaikilla varmaa? Taas panikoin. Pitäis vaan neuvolaan soittaa jos jotain ongelmaa on.

Tänään 17 viikkoo täynnä :heart: . Enää 11 yötä 4D:n =) =)
 
AAM
Jj sweetie, honey... sori ty disäppoint juu.. ai äm orikigalli froom vaasa :) sittemmin pure 4 vuotiaazta etiäpäin helzinkiläinen ja nykysemmin viimoset 9 vuoatta espoo lesboolainen.. :D et sillee :LOL: veljen vaimo on turkulainen ? =) mut ei se niin murretta puhu et se tarttuis. Joo ja suppareita ne sun kuvaamat kivistykset on.. no worries..

Mamma67 tervetuloa minunkin puolesta ! kuis sun muksut suhtautuu uuteen tulokkaan innokkain mielin toivottavasti... ? =)

SS Mainio Maha :) kyllä se on ihan selkiisti pyöristynyt :heart:

). ) Vuodatusta tiedossa... kävin tänään veljeni ja vaimonsa uudella upouudella asunnolla. Tarjouduin auttelemaan muuttolaatikoiden purussa tai jossain missä tarvitsivat. No mentiin pojan kanssa sinne ja olin sille tekemiseksi ostanut uuden pikkuauton.. veljeni vaimolla ei ainakaan mtn ongelmaa pojan kanssa ollut ei häntä haitannut (ainakaan ei uskaltanut varmaan sanoa sitten ) kun poika ajeli autolla pitkin lattiaa ja kiipeili rappuja ylös ja alas.. meillä ei rappusia ja hän hiljattin oppinut kiipeämään kunnolla niin harjoitteli siellä sitten. Noo veljeni tuli appiukkonsa kanssa ostoksilta siinä puolen tunnin päästä kun me oltiin tultu ja olin siellä sitten laittanut heidän makkarinsa sängyn kuntoon että pääsevät nukkumaan kun tulee uni ja inhoan itse ainakin purkaa makkarissa jotai vuodevaatteita jostai säkistä.. no veljeni ensimmäisenä kun astuu sisään ryhtyy naputtamaan mulle pojan "autoilusta" pieni parka makasi siinä eteisen kaakelilattialla ja ajeli pikkuautolla hieman ehkä vauhdikkaasti mutta ei nyt niin että oisin kiinnittänyt huomiota.. tämä sanoo mulle että " -otatko pojalta auton pois ettei lattia naarmuunnu ?" :xmas: joo otan (Anteeksi en tienyt että en saa tuoda leluja lapselleni viihdykkeeksi kotiisi) ---> itku pojalle kun pyysin antamaan auton. no se unohtui äkkiä ja poika sitten ryhtyi kiipeilemään portaissa ja otti tukea seinästä.. no eikös sieltä sitten tullut että " -oletko pessyt pojan kädet ettei seiniin tule jälkiä? " ja heillä kun sitten portaikossa oli vielä semmoinen lasiseinä alaslaskeutuessa jää keittiön ja portaikon väliin niin siinä tiestysti sormenjälkiä... :ashamed: (minä nolona) että anteeksi (taas) lapsella on kädet tietysti jo siinä vaiheessa vähän likaiset kun on lattialla pylrinyt muuttolaatikoiden seassa ja sorkkinut mitä nyyt sattuu, riennätin pesemän pojan kädet.. :( <--- minä olin jo ton näköinen siinä vaiheessa. Mtn muuta mukavaa veljellä ei ollut sanottavana... naputti siis vain. Tokaisin ehkä vähän hätäisesti lauseen " kyllä sä sitten totut tuohon kun teillä on lapsia ja huomaat että on turhaa" okei tein väärin koska heillä on laps.hoidot päällä ja yrittävät lisääntyä kovin mutta musta noi hänen huomauttelut oli tosi pikkumaisia koska poika ja minä tuskin tahallamme tulimme hänen uutta ihanaa "puhdasta" kotiaan sotkemaan... ... lopputulos: :'( < - - minä ja poika *elävä kysymysmerkki* lähdimme pois pahoilla mielin, veljeni siihen että ei hän pahaa.. joo ei varmaan mutta ei kyllä tuolla naputuksella mtn hyvääkään.

Sori teksti meni pitkäks.. :| <--- tommoi on naama vieläkin kun mietin tilannetta mutta eipä tartti sinne mennä vähään aikaan käymään tai poikaa pyytää heille ottamaan hoitoon. Sotkekoon itse paikkansa kännisissä tupareissa ja naarmuttakoon kaakelinsa ihan itse..

ps. pullat oli herkkuja :)
AM & hippunen 16+4
 
Kiitti ku huomioitte miu masukuvan :heart: Tul hyvä mieli =)

AM hmm.. aika moukkamaista heiltä kun tuut auttamaan ja sitten on tuollainen vastaanotto. Mut en kyl usko, et pahalla tarkoitti. Ja tuo kyllä varmaan aika lailla koski häneen kun sanoit, et sit tiedätte kun saatte lapsia..Tosin, hänhän se töykeä ensin oli ja nipotti ehkä hitusen turhasta. Mutta koita unohtaa se =) Jospa hällä oli huono pvä vain ja purki sitä turhaan sinuun/lapseen :hug:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Jospa hällä oli huono pvä vain ja purki sitä turhaan sinuun/lapseen :hug:
näin mäki haluan uskoa. ja ehkä oli väsynyt kun oli nukkumaan kuulemma mennyt viideltä aamulla ja herännyt kasilta työjuttuja tekemään ja laatikoita järjestämään vielä :(
no sovitaan myöhemmin kuitenkin, niin me aina tehdään mutta paha mieli jäi silti ja toi on usein broidini tapa asioista sanoa, ei ole ensimmäinen kerta kun naputtaa. Silti se nipotus mitä piti niin oli aika turhaa, enhän mä voi poikaa komentaa ihan "sille normaalista" leikistä.. rappusissa juoksu.. ? ei se sitä ymmärtäisi.. ois tietty pitäny mennä vaikka istumaan lattialle sen kanssa ja "rauhoittaa" vaikka ei sillä tavalla hillunutkaan...
 
Heissan taas kaikile..

Alkuperäinen kirjoittaja Tinkatar:
Myös omat siteet ehdin vaihtamaan kestositeiksi ja niitä olen kyllä ehtinyt käyttämään runsaasti näiden vaikeiden raskauksien aikana ja välissä. Ja voin vakuuttaa, että ne ovat käytössä paljon mukavammat kuin perinteiset siteet! (Kannattaa huomata, että vielä kaksi vuotta sitten suorastaan yököttelin, kun luin juttua kestositeistä!
Oletko Tinkatar kuullut kuukupista? Se se on vielä kätevämpi kuin kestositeet.Aivan mahtava käytössä eikä se tunnu yhtään eikä tule pyykkiä..
Muillekkin tiedoksi että käykääs lueskeleen siitä kuukuppikunnan sivuilla..
Googlella varmaan löytyy oikea osoite kun en musita sitä ulkoa..

Kiva kuulla että muutkin ovat innostuneet kestoilusta..

Talvitie
Huippausta jatkuu yhä,mutta kuitenkin vähä parempana ollut.Koko ajan päässä pyörii,mutta samanlaista "kohtausta" ei ole nyt ollut.
Tuo on kyllä inhottavaa tuo huimaus.. Jospa se siitä helpottas..Salmiakia on aina mukana hätäapuna,mutta jotenkin en ite usko että se johtuis paineista kun välillä ollut niin hyvä olo vaikka paineet samassa..

Iskias kivuista
Täällä taidetaan kans kärsiä nyt niistäkin.. Kävelykin tuntuu välillä vaikealta..
Ennen on ollut vain nivuset kipeenä,mutta nyt tuntuu lonkissa jahäntäluussaja........

mamma67 tervetuloa ja muillekkin uusille jos en vielä aiemin toivottanut.Kiva kun vielä tulee lisää porukkaa!

Allusmamma
Aika kivasti käyttäytyveljesi..Mutta se on varmaan "siistille" ihmiselle vaikeinta opetella että lapsi ei ole aina niin siisti..
Meillä mies vähän vieläkin niin että koko ajan pitäis säihkyä joka paikka..Itse alan jo tottua siihen että lapsiperheessä EI VOI OLLA kovin siistiä.. Muaki ärsyttää ihan suunnattomasti tollaset ihmiset..
muutenki jos käy jossai kylässä missä ei ole lapsia,tuntuu ettei sais antaa koskea mihkää eikä tehä mitään jne.Varsinkin jos on kaikki hienot uudet huonekalut.Onneksi jotkut sentään ymmärtää että ei lapset osaa välttämättä olla niin siistejä jne..

Suukkosuulle
Kyllähän se jo alkaa vaavimasu olla! Mua on alkanu mietityttään toi mahan muoto, vaikka kaikki tutkimuksetki osottaa ettei ne pidä paikkaansa..
Mutta tosiaan oon kattonu että taitaa tula samanlainen pallomaha kun aiemminki... Eli nyt oonalkanu miettiin että oiskohan se sittenki poika..Mut onhan se kyllä kun kohtu on vasta navan kohilla että voiko sitä nyt vielä sanoa mahanmalliakaan.. Jotenkin vain ajattlen että nyt on erilainen mahakin kun ennen..
EI JAKSA OOTTAA RAKENNEULTRAAN ETTÄ SAA TIETÄÄ!!! :eek:
:LOL: :LOL:

Juu mutta nyt pikkunen heräs ja haluaa äitin viereen vähäks aikaa :heart: :heart: :heart:

Vaavimasu ja napukka 16+3
 
Huomenia, ja tervetuloa Mamma67! Olen kanssasi samaan ikäluokkaa ja vähemmänhän meitä täällä toki on, vaikka nykyään lapsia hankitaankin entistä myöhempään. Täällä meitä kuitenkin yhdistää tää sama päämäärä - sen pikkuisen nyytin syntymä ja erottavia tekijöitä on paljon muitakin kuin ikä... Ettei sillä iällä kait niin väliä. Mutta jos haluat, tule myös tuonne yli 35-vuotiaisiin odottajiin kirjoittelemaan, siellä tuo ikäkin on sitten yhdistävä tekijä.

Minä täällä innokkaana sisustelen kotia kohti joulua ja muutenkin. Haluan, että koti on todella mukava, kun nyt sitten keväästä alkaen täällä koko päivän saan olla. Ja tietty tuota joulua on kiva ajatella ja viritellä erilaisia valoja ja kynttilöitä.

Neuvolakäynti oli muuten ok, mutta paineet olivat hieman koholla, joten saankin nyt sitten seurata niitä. Tosin kotona ne ovat olleet luokkaa 617108 - 76/118, joten se neuvolatulos taisi olla toivottavasti tilapäistä.

Masu mulla on komea ja multa kysytäänkin, ei vain oletko raskaana, vaan milloin synnytät!
hyvää pyhäinpäivää kaikille!
 
Marraskuun pinoa odotellessa... :kieh:
Eilen mun "päiväunet" sit vähän venyi, nousin niiltä tossa ysin maissa tänään. :LOL: Tai no kävinhän mä yöpissalla kolmen maissa.... :D
Oli jotenki kurja olo, mahaa paino ikävästi, niin ajattelin että sekin menee siitä sit ohi... :whistle: Mut edelleen vähän ikävä olo. Mahaa tosiaan painaa eri tavalla kuin ennen. Sit eilen useempaan otteeseen sattu häpyluun tienoilta aika paljon, mitä lie paikkojen löystymistä, mut teki kipeetä.
Vois kyl mennä viel vähän lepäilee. :LOL:

Laala ja Punkero rv15+4
 
Tervetuloa Mamma67, mäkin siis kuulun tuohon "vanhaan" porukkaan elikkäs ole siis 39 vee ja toista odotetaan.Esikoinen on vasta 1v9kk joten mä olen tosi myöhäisherännäinen.
MÄ olen ainakin viihtynyt täällä huhtimasuissa vaikka todellakin suurin osa on nuorempia mutta jutut koskevat kaikkia ikään katsomatta.

Allusmamma joo aikaslailla on ollut ikävää kommenttia veljeltäsi varsinkaan kun lapsi ei ole oikeasti mitään rikkonut.Mitäköhän olisi tullut tehtyä jos sulla ei olisi ollut mitään leikkikalua antaa pojalle?Olis saattanut sattua muutakin kuin kaakelilattian naarmuttamista...siis ihan oikeesti miten sen saa edes naarmutettua.
Mä olen kyllä sellainen täräkkä täti että olisin varmaan sanonut samalla tavalla, miten he kuvittelevat tulevansa toimeen oman lapsen kanssa sitten?
Älä murehdi, kyllä hän tajuaa että oli asiaton ja seuraavan kerran kysy saako tulla enon luo ettei mee hieno koti pilalle kun ei meidän poika ainakaan penkillä suostu istumaan hiljaa... :ashamed:

Ukko lähtee työpaikan saunailtaan ja me häippästään poitsun kanssa mummolaan ja kerrotaan että kohta meitä on sitten neljä :)
Ollaan pikkuhiljaa kerrottu läheisille kun ei jaksa enää pelätä, nyt vaan toivotaan parasta ja odotellaan kevättä :flower:

Mukavaa viikonloppua!

Lis69 17+1
 
Lauantaita mammat!

Mä täällä viettelen "yh-lauantaita", kun mies on mökillä rakennuspuuhissa appeni kanssa. Täällä pohjois-Savossa ihme kyllä yhä lumet maassa, vaikka mittari on pari astetta plussan puolella. Profiilista löytyy kuva eilisistä lumitunnelmista, kun oltiin esikoisen kanssa lumenluontipuuhissa :heart:


Tervetuloa joukkoon mamma67! Kiva että saadaan monenikäisiä äitejä joukkoomme! Ja kiva kuulla myös kuulumisia äideiltä joilla on jo vanhempia lapsia! :)


Ihan selvä ja ihana vauvamassu jo sinulla Suukkis! :heart:


Laala: Helou kolleegalle! :) Jotenkin nuo työasiat tuntuvat kovin kaukaisilta tällä hetkellä kun oon ollut kotimammana viimeiset 1.5 vuotta. Tuntuu etten osais varmaan laskea edes yksinkertaisimpia juttuja enää! :D Oletko muuten ajatellut, että mihin kouluun haluaisit mieluiten töihin, yläkoulun puolelle vai lukioon? Mulla oli auskultoinnin alkaessa selkeät visiot että haluan lukion opeksi. Aluksi opetinkin Norssissa pelkkiä lukioryhmiä. Sitten sain opetettavaksi kasiluokkalaisten matikan ryhmän ja olin ihan haltioissani! Ja tätä nykyä tosiaan yläkoululla opetan (sitten joskus taas kun palaan äitiyslomalta ja hoitovapaalta). Minusta ne murrosikäiset on paljon välittömämpiä ja palaute tulee saman tien ;). Lukiolaiset puolestaan jotenkin pidättyväisempiä joka suhteessa. Mutta tosiaan auskultoinnin alkaessa en olisi ikinä uskonut että tykästyisin yläkoululaisten opettamiseen niin kovin! :) Saat kyllä Laala olla itsestäsi huippuylpeä että vielä enkuksi olet pitänyt ensimmäisiä tuntejasi!!


Tilia cordata:
kuulostaa kyllä varsin tutulta tuo sun ilmaus poikittain köllivästä toisesta lapsesta navan yläpuolella! :LOL: Vaikka itse en olekaan varsinaisesti ylipainoinen, niin jotenkin tuntuu että vauva ja kohtu siirtävät kaiken muun massusta ylemmäs. Niinpä alamaha (=kohtu) on kova ja pinkeä, ja ylämahassa sitten semmonen iso lössykkä :D


Allusmamma: Saa vuodattaa, sen vuoksihan nämä palstat ovat olemassa! :wave: Aika kohtuuttomalle kyllä kuulosti veljesi kommentit. Toisaalta muistan kyllä että itsekin olin aika tarkka ennen omia lapsia kaikesta tuollaisesta - kauhun sekaisin tuntein kattelin kun vierailevat lapsukaiset jättivät sormenjälkiä kaikkialle jne. Eiköhän veljesikin siitä "kouliinnu" jahka joskus saa omia lapsia - ja saattaapa vaikka pyytää anteeksi tökeröä käytöstään. Ja ei tosiaan varmaan millään pahalla tarkoittanut, uusi koti on aina uusi ja veljesi pelkäsi varmaan vaan parkettinsa puolesta ;).


Kirjoitellaan vaan ihan kaikessa rauhassa tänne lokakuun pinoon ja annetaan Hanin parantua rauhassa :hug:.


Neitokainen nukkuu vielä, joten nyt taas neuleen pariin! :wave:




 
Heippa mamitsuille!

En oo piiitkään aikaan käyny kirjotteleen kun oon ollu menossa päivät ja illat taas on sit menny löhötessä.. :)

En kaikkii tekstei kerenny lukeen mutta..

Verenpaineista: Mulla kans olllu aina alhaset 90/60, nyt raskausaikana sit 120/60 tienoilla..

Vauvan syke on ollu joka kerta n. 150, että onkohan sitten tyttö- vai poikasyke kun on aika tossa keski vaiheilla! :D

Painosta: Mulla on paino alkanu laskeen 17.10-31.10 välillä tippunut 6kg..oon lenkkeilly joka päivä n. 10 km ja syöny aina kun on ollu nälkä eli ihan riittävästi. Neuvolassa ovat ottaneet nyt sit asiakseen tarkkailla mun syömistä ja liikkumista. Mutta mulla paino alussa nousikin niin huimasti että varmaa nesteitä ja turvotusta oli mitä tuli.

Siitä jos joillain ei paino nouse niin varmaan sitten on monenlaisii syitä, mutta jos siitä ei haittaa ole niin mikäs siinä..ei mua ainakaan haittais, mutta kilpirauhasen liikatoimintakin voi olla yks vaihtoehto..mutta mitä sitä nyt pohtimaan sitten..

Tosiaan oon ollu tosi pirteä ja virkee kun oon kävelly ulkona paljon, kyllä se raikas ilma tekee ihmeitä! =)

Niin ja voi olla ettei lähdetä enään Espanjaan, mieskin tulee takas ja saattaapi olla että jäädään Suomeen ihan kokonaan! :D

Mäpä ajattelin ruveta tekeen lihapullia ja korvapuusteja! NAMI!!! :p

guess ja pikkunen 15 + 5 :heart:
 
Kylläpä lämmitti vanhan sydäntä kun sain näin mukavan ja lämpimän vastaanoton!Kiitos kaikille!
Allusmamma kysyit kuinka isot lapset suhtautui vauvauutisiin.Aika yllättävästi; 19 - vuotias esikoistytär, joka on jo muuttanut kotoa pois, alkoi itkemään.Hätäännyin että älä itke, ei tämä nyt niin kauheaa ole.Kun hän sitten viimein sai jotain sanottua, selvisi että itki onnesta. 14- vuotias tytär ensin nauroi, sitten itki.16- vuotias poika luuli etä vedätän ihan kunnolla, mutta oli sitten koko illan hymy korvissa.Ja 11- vuotias tytär pomppi riemuissaan ja suunnitteli jo miten hän juoksee sen kanssa kilpaa.Anoppi suhtautui aika kalseasti, ei ole ottanut uutisten jälkeen mitään yhteyttä ja siitä on nelisen viikkoa.Kaipa hän tarvitsee sulattelu aikaa.

Vointi on ollut tähän asti yllättävän hyvä, pahoinvointia ei juuri ollenkaan ja ruokahalu mieletön.Eteisistukka on, takaseinämässä kylläkin ja marginaalinen.Yhden kerran on hulahtanut verta kunnolla.Nyt on viime viikosta alkaen ollut supisteluja ja luiden löystymiskipuja.Pitää tässä seurailla ja käydä tarkistuksessa jos pahenevat.Kaikki aikaisemmat lapset on syntyneet laskettuna aikana mutta aina on supistelut vaivanneet.

Synnytys jo nyt mietityttää. Että kuinka taas selviän kivuista.puudutuksia en ole saanut kuin ensimmäiselle, aina sanoneet että et sinä mitään tarvitse, tämä syntyy niin pian.Kuopuksen synnytys kesti 4 tuntia mutta jokainen viimeisen kahden tunnin minuutti oli liikaa..Nyt taidan olla taas kuin ensisynnyttäjä, joskus olen kuullut että seitsemässä vuodessa paikat palautuu ennalleen.Onko muilla tietoa?

Lapsivesipunktion halusin ja se tehtiin tällä viikolla.Tulokset tulevat parin viikon sisällä.Rauhallisin mielin odotan vastausta vaikka vesi olikin epäilyttävän ruskeaa, norm. väri olisi vaalean keltainen.Lääkäri epäili verta vuotaneen myös sikiöpussiin.NT oli normaali, kohtu ei arista ja sikiö on virkeä, joten lääkärin mielestäkään ei aihetta huoleen.Onko muilla kokemuksia punktiosta?

Noista hankinnoista.Vaunut ajattelin ostaa ihan uudet.Kaikki tavarathan on hankittava kun kaikki olen antanut pois.Mistä olette/aiotte hankkia vaunut?Ajattelin sellaisia kohtuuhintaisia,n. 300 e koska tämän jälkeen ei niille käyttöä ole, aion tehdä synnytyksen jälkeen sterilisaation.Asumme maalla, joten vaunut tulevat enimmäkseen ulkona nukuttamis tarkoitukseen.Mitä olisi hyviä nettikauppoja tai muita ostospaikkoja oulun läänissä?

Kiitos kaikille lukijoille!

mamma67 15+6
 
guess ymmärrän kyllä hyvin, jos ne on neuvolassa huolestuneita sun painonlaskusta. Sun taustalla ei varmasti katsota ihan hyvällä että paino tippuu raskausaikana noin paljon. Mut muista syödä paljon korvapuusteja ja lihapullia! Ihan turha ainakaan tietoisesti stressata painosta nyt, muutama ylimääräinen odotuskilokin jos tulisi, niin ihan vaan vauvalle ja sullekin varmasti hyvää tekisivät. :)

Talvitie mulla ei oo viel hajuakaan kumpaa haluaisin opettaa, yläluokkia vai lukioo, oon tähän asti ajatellu että lukioo, mut nyt ku oon tajunnu miten kiire aikataulu lukiolaisten kursseissa on, niin ei oo paljoa varaa soveltaa tai tehdä mitään kivaa, pelata tai touhuta jotain vapaamuotoista aiheesta. Joten voi vielä hyvin kääntyä yläluokkien puolelle. :p Siel on vissiin vähän vapaampi aikataulu. No mutta sen näkee sitten.

).) Pitäis alkaa tekee kinkkukiusausta. Tosin olis vähän tiskejäkin tiskaamatta ja sen sellasta... mut nälkä!! Maha on ollu jotenki erityisen häiritsevä tänään. Siis iso ja tiellä. :LOL: Ai niin mutta mähän oon raskaana. :LOL: Eiku. Jotenki siis vaan meinaa vissiin hiljaksiin tulla näkyville tai jotain. Tähän asti ollu ihan littana. Tosin mäkin oon huomannu ton, että tuntuu että muu mahansisältö nousee tohon ylemmäs, alhalla on vaan kova pallo, ja ylemmäs tulee kauhee makkara kaikkea muuta. Paino ei tosin edelleenkään oo noussu grammaakaan. :p No joo, nyt ehkä kokkailee.

Laala ja Punkero rv 15+4
 
Mamma67: Tervetuloa myös minun puolestani.. nuista vaunuista itse meinasin hankkia nettikaupasta suoraan kotiovelle toimitettuna todella edulliset hyvät perusvaunut kun esikoisen jäljiltä ei enään ole vaunuja tallella

http://www.4family.fi/product_info.php?products_id=88

Omaa napaa:

väsyttää ihan hullusti nyt.. eilen tuli sitten pikkasen valvottua.. :whistle:
Ei vaan oikeen tähän aikaan nukkumaan uskalla kun muuten herään joskus aamuyöstä pirteenä kuin peipponen..

Paineet menee taas vuoristorataa.. jouduin tossa toissa iltana jo soittamaan terveysneuvontaan kun alko kummastuttaa oma olotila.. kotimittari näytti 91/51 kävelin sitten päin seiniä ja mies jo meinas että lanssia pitää soittaa.. no sairaanhoitaja sanoikin että jos en suolalla saa alapainetta nousemaan 60 päälle niin on lanssi soitettava :( onneks sitten suola tehos ja pääs omaan sänkyyn nukkumaan :)

tälläsiä täälä.. nyt kaivaa kaappia kun nälkä yllätti

Nellah ja 18 täysi *poks*
 
Haudi kaikki uudet :wave:

Mamma67Musta on ainaki kiva saada tänne vähän kokenempaa porukkaa.. :attn: en siis väitä etteikö täällä olisi jo :) mutta rauhottelemaan meitä ei niin kokeneita.Ja vakavasti puhuen niin oon saanut täältä eniten tietoa raskaudesta kun mistään muualta tai siltä ainakin tuntuu.
Ja ylipäätään tosta minkä ikäsiä ketkäkin on niin en oo koskaan oikeestaan ees miettinyt sitä.Eikä kenenkään kirjoituksista huomaa onko se 18-vuotias vai 80-vuotias kuka siellä kirjottelee...

AllusmammaMäkin omalla tavallani ymmärrän veljeäsi.Meilläkin oli pikku vauveli kylässä kuka koko ajan puklaili meijän monen sadan euron matolle..kauhuissani sitä kattelin.Mutta mä en myöskään kyllä kehtaa siitä mitään sanoa koska tiedän että eihän se nyt sen vika ole.Vasta sitten kun vauvan äiti meni vessaan niin kävin korjailemassa vauvan alapuolella ollutta rättiä niin että puklut meni siihen :D Tiedän myös sen että kun meidän oma vauva tulee kotiin niin matto jää kyllä toisarvoiseksi :)

UUhlalaa!Mä en ole oksentanut kahteen päivään ja ällötyskin aika minimaalista!
Mulle on tullut joku kana-villitys.Meillä on syöty nyt kolmena päivänä putkeen niitä tulisia kanan siipipaloja :p Tänään mies sanoi ettei suostu enää syömään niitä ja kaupasta tullessa toi mulle oman kokonaisen grillatun kanan..OOh todellista rakkautta :heart: :LOL:

Misstar 18+1
 
Lueskelin tossa päivän lehteä.Siinä oli suomi-soffan mainos jossa oli kuva säkkituolista jonka päällä nukkui kissa.Vieressä oli hinta 49e ja pienen pieni teksti jossa luki "Kuvan kissa ei sisälly hintaan" :LOL: :LOL: Sama kun siinä mainoksessa missä janne Ahonen makoilee sohvalla lukisi "Kuvan mies ei sisälly hintaan".Tai siis kuka ihme kuvittelisi että sieltä annettaisiin kissa myös mukaan!!? :LOL: :LOL:

Voiko tässä vaiheessa olla jo jotain selkäkipuja(siis johtuen raskaudesta)?Kun mulla särkee/pakottaa alaselkää...Kävelen ihan ku oisin jo vaikka miten pitkällä kun pitelen selkää ja jalat harallaa kävelen.
 
misStar selkäkivut on varmaan aika yleisiäkin. Mulla selkä ou kipeä viikosta 12 asti. Välillä helpottaa ja välillä ei pysty muuta ku makaamaan. Kyse on just tosta alaselästä. Neuvolatäti suositteli mulle odottavien äitien fysioterapiaryhmää ja sinne suuntaanki. Kannattaa kysellä kans neuvolasta jtn vastaavaa.

Ää, että osaaki olla väsyny. Täytyy varmaan maastoutuu sohvalle. Lauantain jatkot kaikille :wave:
 
misStar eipä kai sitä kukkaa aattelekaa, mut siten ne ei ainaskaa joudu vastuuseen siittä jos joku keksiskin sitä kissaa itelleen vaatia :D :saint:

Ja juu, eipä sillä uudella pinolla mitään kiirettä ole, tokko sillä mitään väliä on onko lokakuun pino vai mikä. Pääasia,et juttu kulkee :heart:
 

Yhteistyössä