*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Heippa.

Mä kävin hnkkimssa tänään miehelle isäinpäivälahjan.. päätin tehdä isyyspakkauksen, jossa on kaikenlaista tarpeellista sekä isälle että tulevalle vauvalle. Ostin Reino-tossut ja yöhousut (mun mielestä isillä pitää olla sellaset pitkät flanellihousut.. ja mielellään ei paitaa niiden kanssa. Minä ja mun kierot fetissit) :LOL: Sekä tietysti sitten kaikkea muuta tarpeellista kuten ensitutteja,talkkia, viskipullon sikareita ja pari vauvan bodya.

Siviilisäädystä: Avoliitossa elellään, yhdessä ollaan oltu 7 vuotta eli ihan kakaroista asti (jo vanhojentanssit on tanssittu toistemme kanssa) Kihloihin ollaan menty vasta ihan hiljattain ja häitä tanssitaan syyskuussa 2009. Kirkko ja juhlapaikka on jo varattu, mutta mitään muuta ei sitten olekaan tehty.. Varmaan viime tipassa sitten hädissämme varaillaan bändiä ja pitopalvelua..

Jee, rakenne uä on jo reilun viikon päästä.. ei millään jaksain odottaa kun kunnon liikkeitä ei vieläkään tunnu vaikka 19 viikko on jo käynnissä.

Hyvää vointia kaikille ja toivottavasti pääsette kaikista vaivoistanne närästyksistä vesikelloihin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maisema:
Tuskin se lääkäri k-päisyyttään sua sokerirasitukseen laittoi. Sillä, että lääkäri haluaa varmistaa tulevan lapsesi hyvinvoinnin ei varmaankaan ole mitään tekemistä sen kanssa hyväksyykö hän ylipainoisia ihmisiä vai ei. Äidin hoitamaton sokeritauti voi olla sikiölle todella vaarallinen, joten sinuna kestäisin tuon melko helposti ilman suurempaa inhimillistä kärsimystä toteutettavan tutkimuksen ilman sen suurempia mutkutuksia.
No kyllä musta se on aika k-päisyyttä että ensin haukkuu mua läskiksi (vaikka th juuri hetkeä ennen lääkäriä sanoi että painoa ei vielä ole mitenkään liikaa)

Sitten seuraavalla kerralla on paino pudonnu 1,2kg ja lääkäri totee että eihän täälä nyt ketään kehoteta laihduttamaan (joopa)

ja sen perusteella sain lähetteen sokerirasitukseen että mun paino on pudonnu ja oksennan verta (johon jo ennen lähetettä löytyi syy) siis ylimääräinen rasitus (eli raskauden aikana niitä nyt vähintään 2
) kuten edellisen raskauden aikana kävin 2 kertaa ja eipä sieltä mitään ole löytynyt. jotenki vähän tuntuu siltä että mun pitää sairastua että ei tarvii ravata istumassa 2h piikitettävänä kuukauden välein.

mutta kaipa hän on sitten ylihuolehtiva lääkäri mutta minä sen luokse mene jos ei pakko ole (enkä edes ole mitenkään huomattavasti ylipainoinen!)
 
MisStar ja SuukkoSuulle: Täällä kans yks joka on ollut miehensä kanssa kimpassa vasta vähän aikaa. Aika pitkälti samat aikataulut kuin MisStarilla eli viime marraskuussa alettiin seurustelemaan ja sitten helmikuussa (vai olikohan se tammikuussa?) mies muutti miun luokse. Jotenkin välillä on tullut sellanen tunne että kuinkahan moni luulee tätä lasta vahingoksi kun noin vähän aikaa ollaan yksissä oltu. Kovasti suunniteltu ja tekemällä tehty on kyllä, meinasin jo etsiä jostakin tätä sanomaa julistavan paidankin tai vastaavan mutta onneksi nuo ajatukset on aika hyvin onnistunut unohtamaan. Välillä ne vaan tulee mieleen ja harmittaa että jos ihmiset arvailee keskenään vahinkolapseksi... :|

Kaikkee sitä miettiikin...

Mannalle onnittelut :flower: ja Usvikselle tsemppiä silmien kanssa!

Mie oon kohta selättänyt vatsataudin, jee! Tän päivän oon ollut kotosalla vielä lepäilemässä. Ollut aika hönttiolo kun eilinen ja tää päivä mennyt melkein pelkällä nesteellä. Eipä ois paljon jaksanut jumpissa pomppia. Huomenna sitten hommiin, onneks kevyt päivä luvassa.
Perjantaina olisi kauan odotettu rakenneultra ja sit jos siellä on kaikki hyvin niin käydään vähän shoppailemassa jotain vauvalle :)

Sanni-Maria ja pikkunen 20+2
 
Sanni-Maria no mut pääasia on se, et itse tiedetään mikä asian laita on! :heart: Meilläki esim ensi tulin raskaaks (iha suunniteltu siis, yk3 tärppäs) ku oltii oltu yhes vasta puol vuotta. Ja tää toinen kerta sit ni tul iha mieleen, et luuleeks kaikki meidä menneen naimisiinki sen vuoks ku olis tulossa "vahinkolapsi". Ja näinhä asia ei ole :) Mut jos joku niin ajattelee niin ajatelkoot ihan rauhassa B) Pääasia, et itse tietää mitä tekee ja on tyytyväinen päätöksiinsä sekä onnellinen elämäänsä. Näin se mun mielestä menee.

maisema, ethä ole ees listalla.. Aika epäkorrektia mu mielest tänne tulla sit selittään toisen "mutkuttamisesta". Varmaan jokkaisella on omat syynsä valittaa ja tuossakin kyllä syytä on, jos läskiksi haukkuvat. Tosin taitavathan kaikki lääkärit sokerirasitukseen laittaa jos BMI on yli "sallitun" rajan.
 
siviilisäädystä: ollaan oltu naimisissa nyt 2v ja 10kk, eli tammikuussa tulee 3v. Sitä ennen 5kk kihloissa ja vajaa vuos seurustelua. :)

maiseman sanoista... Oli ehkä vähän suorasukaisesti sanottu, mutta oon periaatteessa samaa mieltä, että ei sokerirasitustesti varmasti pahastakaan ole. Vauvan parasta kaikki. Niin ja ei kai täällä listalla tarvii olla että voi pinoon kirjottaa? Ite oon käyny mm. marraskuisten pinoa kuokkimassa, kun siellä on "tuttuja" odottajia. :D

Ventti kiitos, en oo ihan varma kuka on auskultoimisesta jotain sanonu, kun tulee tsiljoona viestiä tänne päivässä, niin menee jo nimetki sekasin. :D

Laala ja Punkero rv 15+6 (huomen poksuu kuukaudet)
 
Niin no mun mielestä jos on ikäänkuin tarve vain valittaa toisen sanomisista (eikä edes "tunne" toista) eikä muutoin pinoon kuulu, ni sit vois olla hiljaakin. Muutoin "kuokkiminen" onkin mun mielestä ok jos on mukavaaKIN sanottavaa. Mut ainakin tuosta kirjoitusasusta sai sen kuvan, et ei kovin mukavaa asiaa ollut. Mut voihan olla, et mäkin vähä ylireagoin. Ja ainahan toki sokerirasitus on ok jos sillä voi ne mahdolliset raskausajan diabetekset todeta =)
 
manna onnea kihlauksesta :flower: ja :hug: halaukset kaikille kipunoiville ja sairastaville.

siviilisäädystä, täällä ollaan oltu joulukuussa 3 vuotta yhdessä.avoliittoa siitä 2 1/2 vuotta. esikoista rupeisin odottamaan vuoden seurustelun jälkeen. moni luuli vahingoksi kuten mun faija, jonka ensimmäinen kysymys olikin onko vahinko...tosin mä en moisesta pahastu, moni ei vaan uskonut että teen koskaan lapsia mun vanhemmat siihen mukaan lukien).. kihloihin ei mulla kiirettä, tahdon mennä vasta sitten kun hääpäiväkin on tiedossa (olen ollut aikoinani kihloissa ja päätin että seuraavan kerran menen sitten naimisiin asti ) :D

täytyy taas rientää, esikoinen riehuu siihen malliin.ilosia odotuksia ja onnea ultraan menijöille,mulla vasta reilu viikon päästä ja tuntuu ikuisuudelta, kun en ole edes sydänääniä vielä kuullut.kiitos säästölinjauksen. =)
 
Oon kans sitä mieltä, että jos jollekki on jääny paska fiilis ni sitä pitäis kunnioittaa. Kuitenki Nellah on varmasti oman kokemuksensa asiantuntija. Sokerirasituksessa varmasti mitään vikaa ole eikä sitä varmasti turhan päiten tehdä, mutta jos jääny huonot vibat lääkäristä ja hänen motivistaan ni ei kai kenenkää tarvi siitä tulla aukomaan. Olis vaan hienoa jos keskustelu pysyis kannustavana.
 
siis valaistakoon nyt vielä että mua ei suinkaan ärsytä se että laitto mut sokerirasitukseen vaan se lääkärin asenne mua kohtaan, ei edes voinu päin naamaa sanoa että panee mut ylimääräseen sokerirasitukseen vaan oli vaan papereihin sen merkannu terkkarin hoidettavaksi. tottakai se on positiivista että vauvan hyvinvoinnista huolehditaan mut se miten se osoitetaan on eriasia. ymmärtäisin vielä paremmin sen jos mulla olis jotain muuta ongelmaa kuin lievä ylipaino ei siis koskaan sokereita vitsassa eikä muutakaan siihen viittaavaa.. onneks oli sentään labrassa ihana hoitsu.
 
Siviilisäädystä: Mentiin toukokuussa naimisiin ihan siitä syystä, että sillä tavalla saatiin vähennettyä murhetta ensimmäisen raskauden la:sta. Ja olikin hyvä juttu, sillä kolme päivää ennen vihkimistä olikin sitten toisen raskauden keskenmenon vuoksi kohdun tyhjennys. Ilman naimisiin menoa olisi kyllä ollut synkkää aikaa.
Yhdessä ollaan oltu reilut kaksi vuotta, eli ensimmäinen raskaus alkoi (suunnitellusti) vuoden yhdessäolon jälkeen. Mutta pakko sanoa, että kulunut vuosi on rankkuudessaan opettanut meille toisistamme paljon enemmän kuin muuten oltaisiin opittu monessa vuodessakaan.

Sokerirasitus: Neuvolan täti merkkasi heti ensimmäisellä käynnillä papereihin, että mulle tulee tuo sokerirasituskoe ylipainon vuoksi. Se tosiaan tulee ainakin täällä kaikille, joiden BMI on yli 25 eli vähäisenkin ylipainon vuoksi. Ja se BMI on laskettu nimenomaan tilanteesta ennen raskautta. Ihan ok juttu. Mutta ymmärrän kyllä, että Nellah loukkaantui, jos lääkäri käytti loukkaavaa kieltä.

mannalle onnea kihlauksen johdosta ja oikean paljon tsemppiä sisarellesi!! Hieno juttu, että hän vihdoin uskaltautui irtautumaan kyseisestä suhteesta.
 
onnittelut kihlauksesta :heart:

Meillä miehen kanssa yhteistä taivalta reilu 7½ vuotta, kihlauduttiin -02 jouluna ja salaa sanoimme Tahdon -04 kesällä. Eli yli 4 vuotta ollaan naimisissa oltu ja täytyy sanoa että kyllä on aika nopeasti mennyt :whistle:

Mä en ala, mulla ultraan vielä 2 viikkoa. Jostain syystä ovat siirtäneet täällä rakenneultran noin "myöhäseen", viime raskaudessa se on ollut rv 19 :/
No kaippa se aika nopeasti sitten menee kuitenkin.

Iitanen rv 18+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Erittäin hyvää maanantaita!

Mä alotan heti valittamalla. Eilen iski ihan hirvee ylävatsakipu. Olin just syöny mokkapaloja muutaman... :ashamed: Tosta pallean kohdalta puristi ja kivisti ihan hullusti.
Ihan kuulostais kyllä mulle siltä että vauvaon puskenu itteään sielä kohin..Mulla monesti tuntuu oikein kipeesti mahassa ku pienonen puskee..Tuntuu yleensä kyllä sitten kova kohta masussa ku kokeilee.. Voi tietty olla muutaki mut toi puristus ja kivistyts kyllä kuvaa jsut sitä tunnetta mikä mulla on ku puskee..Samaa vastaisin myös misstarille.

Siviilisäädystä että ollaan naimisissa oltu juhannuksesta -05 ja kihloihin mentiin vuotta enen häitä.Tässä kuussa tulee yhdessäoloa 5v joten aika nopeeta on ollu koko ajan tää meidän toiminta.. N kuukauden surustelun jälkeen päätettiin yrittää lasta ja tammikuussa jo ootinki esikkoa..Sit enneku synty niin mentiin juhannuksena kihloihin eli 04 ja poitsu synty syyskuussa..Sitten seuraaana kesänä tosiaan naimisiin ja sitten siitä vuosi niin syntyi toinen lapsi..Mutta se oli suorastaan rakkautta ensisilmäyksellä..
Ollaan aina sanottu että meidät kohtalo tarkotti yhteen :LOL: :heart: :heart:

Mannalle onnittelut kihlautumisesta! :flower:

Kadak
Oletko kattonut missymam tms sivulta siellähän on hääpukujakin odottaville..Eikä mun mielestä kovin pahan näkösiä ja mahtuu taatusti.. Itse niitä ihailin ja ajattelin että kiva kun tollasiakin on..

Usvametsän neito
Voiskohan johtua hormooneista...Mulla ainakin hormonit tehny joka raskaudessa/jälkeen jotai kepposia mihin lääkärit ei osaa sano mitä on..


Gardenian masu muistuttaa aikalailla mun masua :)
Mulle eilen sanoi yks asiakas että sullahan on pieni maha jos meinaat huhtikuussa synnyttää...Olin vähä niinku että HÄ?!!! Kaikki muut ku on sanonu et on jo iso maha... Ja kaikenlisäks ku TAHTOO JÄTTIMASUN!!! :LOL:

Kiva lukea että muutkin on ollut nopeitasuhteissaan..Taatusti meistäki monet luulee että oli vahinkolapsi,mutta ainakin mun isoveli tietää ettei ole kun sen nähden päätettiin alkaa yrittään ja nakkasin kortsupaketinki uuniin että nyt näitä ei tartteta :LOL:

Omaa napaa jos vähän kertoilis sitten..
Jotenki tuntuu että "vähemmän" tuntee liikkeitä kuin aiemmin raskauksissa,mutta jos sitä vain ei muista kun ne loppuajan ihanat liikkeet..Kuitenkin selvästi tunnen kun puskee ja potkii ja pyörii masussa..
Mulla pisti alas oikelle vatsaan tosi kipeesti sunnuntaina ku oltiin tultu retkeltä..En tiedä mitä se lie oli,mut onneksi sain sitten mennä nukuttaan poikia niin sai maata kun pystyssä ei olis pystyny olla..
Ruokahaluista vois sanoa että aina kun on nälkä niin ruoka kylä maistuu ja nälkä on kyllä aikas useesti... :/
Väsymystä on vieläkin välillä ja kylmä on aina :LOL:
Vielä olsi aikaa rakenneultraan..27pv vasta näkee asukin ja ehkä sen sukupuolenkin sitte...
Mutta nyt pitää rueta muihin hommiin..
Hauskaa päivää kaikille!!!

Vaavimasu ja napukka 16+6
 
Jos lääkäriä haukutaan k-pääksi vain siksi, että hän yrittää tehdä työnsä hyvin ja varmistaa vauvan hyvinvoinnin, minusta kenellä tahansa listalla olevalla tai olemattomalla on oikeus häntä puolustaa. Lääkärin käytöstapoihin en tietenkään ottanut mitään kantaa koska en asiasta mitään tiedä. Totesinpahan vaan, että k-päisyys tuskin oli syy sokerirasituksen määräämiseen.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! On ollut mukava lukea että muillakin on edetty nopeasti. Me alettiin seurustella viime vuoden alussa ja muutettiin yhteen ihan oikeasti heti, ei ehditty edes pupuileen ennen kuin asuttiin jo yhdessä... Kaikki ystävät oli ihan että oletteko hulluja, mutta me tiedettiin mitä tehdään ;) Nyt on sitten vauva tulossa ja naimisiinkin ajateltiin pamauttaa. Meillä ei tosin kirkkohäitä vietetä, vaan käväistään maistraatissa kun ehditään. Enemmän meidän tyylistä, mutta juhlat ystäville ajateltiin kuitenkin jossain vaiheessa vauvan syntymän jälkeen järjestää. Aika näyttää milloin sitä sitten jaksaa moisia taas miettiä =)

Kadak Uskon että sinusta tulee mitä kaunein morsian =) Ja ihailen suuresti että jaksatte järjestää kunnon häät! Ihanan romanttista ja perinteistä.

Onkos meidän pinosta vielä kukaan tosiaan käynyt rakenneultrassa? Meilläkin vielä viikko ja päivä kärvistelyä ultraan. Odotan (taas) niin kovasti tuota ultraa. Tuntuu että jos siellä on kaikki ok, niin sitten uskaltaa alkaa rempata vauvan huonetta, katsella vaunuja ja turvaistuimia jne. Myös vaatteita voisi alkaa ostaa (tosin niitä on jo tarttunut matkaan...), etenkin jo kävisi niin onnellisesti että saisi myös vauvan sukupuolen tietoon =)

gardenia ihana masu sulla! Mäkin haluaisin ISON masun pian, eli samoilla linjoilla vaavimasun ja varmaan monen muunkin kanssa =) Saa sitten nähdä miten mieli muuttuu, kun alkaa iho repeileen ja niitä raskausarpia ilmestyä, mut eihän niitä varmaan just mulle tuu (eipä...) :whistle:

t. manna + lilli 18+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja maisema:
Jos lääkäriä haukutaan k-pääksi vain siksi, että hän yrittää tehdä työnsä hyvin ja varmistaa vauvan hyvinvoinnin, minusta kenellä tahansa listalla olevalla tai olemattomalla on oikeus häntä puolustaa. Lääkärin käytöstapoihin en tietenkään ottanut mitään kantaa koska en asiasta mitään tiedä. Totesinpahan vaan, että k-päisyys tuskin oli syy sokerirasituksen määräämiseen.
mitäpä jospa opettelet lukemaan?
 
AAM
Nellah k-pää lekureita riittää kaikkialla.. ehkäpä ei uskaltanut sulle sanoa suoraan sitten että hyvä on käydä vaan totesi että terkka saa hoitaa.. :hug:

siviilisääty: naimisissa 5 vuotta, seurusteltu tulevalla keväällä 11v. Me ollaan puolison kanssa pitkän kaavan ihmisiä... :) joo muutettiin yhteen 3kk tapaamisesta ja oltiin kihloissa melkein saman tien :LOL: sit siitä etiäpäin ollaan oltu pitkänlinjan :whistle: lapsen tekemistä lykättiin koska kumpikaan ei tuntunut että oltiin valmiita sellaiseen vastuuseen toisesta ihmisestä... elämillä ollaan haalittu vastuudentuntoa :D meillä oli 5 kesyhilleriä ja kasa gerbiileitä ja nyt toi ukon kissa joka oli sen anopilla siihen asti ko kuukauhti.

Pallea kivut tuli mulla kans myöhemmin ko maha nousi kunnolla ylös loppukuukausina..

kadak eiköhän sinusta kaunis morsio tule :heart: mekin suunnitellaan sit ko 10 v naimisissa tulee täyteen niin juhlia uudelleen :D veilä tovi saadaan odottaa...

mannalle onnarit kihloista :) :hug: :flower: ja samalla vointeja siskon kusipää-exän suhteen... *pimeällä kujalla mailan kanssa.. muks*

Isänpäivälahja mitäköhän keksin. me mennään sinne flamingoon mutta samaanhan voisin yhdistää jotai isijuttua, viikonlopulle.. hih ;) ja pitäähän vaariakin muistaa kun tuo poika sinne menee hoitoon perjantaiksi. Pitänee ostaa hierontaan vaikka lahjakortti siitä meitin iskä (vaari siis :D ) tykkää.. noi reinot oli paha :LOL: ja sit varmaan niitä semmoi lakupiippuja samaan :D hih..

). ) nyt tuntuu taas että masu ei ois kasvanut ollenkaan... :| :whistle: mutta huomaan kuten moni muukin täällä että "läskit" on nousseet ylemmäs eli kyllä tuo masuasukas valtaa elintilaa itselleen :heart: huomaattani. Taas tuntui pieniä kenkäisyitä.. :) jotenkin kivaa.

jos maksaisi parit laskut.. :kieh:

AM & hippunen 17+1 :heart:
 
Heissan taas pitkästä aikaa! Ensinnäkin Usvametsän neidolle. mulla oli kanssa pari vuotta sitten silmäluomessa rakkuloita ja ilmeni, että mulla oli herpes silmässä! Sain hyvää voidetta siihen ja rakkulat hävisi muutamassa päivässä. Oli kyllä kamalan kipeä ja vielä kauheamman näköinen.
Siviilisäädystä Naimisissa ollaan oltu reilut 7 vuotta. Olin 7:nnellä kuulla raskaana, kun mentiin maistraatissa naimisiin =)

Olin muuten kanssa neuvolassa eilen. Kaikki vaikutti olevan ok. Hemppa oli onneksi noussut niin, että oli nyt 125. Painoa oli tullut kahdessa kuukaudessa vain kilo. Onko muilta muuten mitattu jo kohdun mittaa? Mulla oli hurjat 18 cm. Parin viikon päästä olis rakenneultra. Jännittää kauheasti, mitä lääkäri sanoo siitä kaksosaisesta istukasta. Toivottavasti vauvelilla kaikki hyvin.
Hyviä vointeja kaikille!
 
nopiaa töiden lomasta kirjottelen, en ehdi kommentoida :ashamed:

viikonloppu meni nopeesti erilaisissa juhlissa ja nyt on muutenkin ollut kiireitä. on tämä palstailu jäänyt, mutta kyllä teidän kirjotuksia käyn lukemassa :heart:

gardenialle piti sanoo ihana ja mahtava masu sulla :heart: mä sain viikonloppuna kommenttia että mulla on pieni maha, vaikka täälä monella pienempi verrattuna, mitä mulla oli niihin viikkoihin verran. nyt masu on hieman sinun masua pienempi ja ylpeänä kantelen :D

kihlautimisonnittelut Mannalle :heart: :heart:

omassa navassa tuntuu liikettä :heart: :D vauva on nyt joka päivä pikkuisen potkinut ja pörissyt, voi kun ihanaa :saint: huomenna neuvolaan ja olis kiva jos mittais funduksen. onko kellään jo mitattu??

JJ-t ja pikkuinen 18+4
 
Olin eilen lekurilla taas(muista asioista) ja käskin ottaa hempan ko väsynyt olo.Ekalla kerralla oli 132 ja nyt 138.Eli siitä ei voinut olla kiinni laisinkaan.

Ajattelin tänään mennä oikein joululahja-ostoksille.Mahdanko selvitä hengissä??Eilen ostin ekat vauvan vaatteetkin.

Joskus puhuttiin autoista,silloin sanoin ettei vaihdeta.Mutta isäntä on nyt päättänyt kuitnekin vaihtaa volvonsa v70 että mulla on sitten kunnon perheauto millä cruisailla.Itse hän sitten joutuu ajelemaan mun kulutusihme- pololla :LOL:
 
JJ-T: kiitos, kyllä mäkin aika ylpeänä ja masua esittelen paitsi töissä koitan vielä piilotella...Mä katoin esikon neuvolakortista että sillon multa on eka kertaa mitattu fundus 23+0 ja se on ollut mahtavat 16,5 cm :LOL: ja viimesen kerran se on mitattu 41+2 (päivää ennen synnytystä) ja se oli 35 cm! :whistle:

MANNA: joo ne raskausarvet onneksi vaalenee sit ajan kanssa, vaikka niitä tulisikin :) musta oli hauskaa kun hiffasin esikon odotusaikana ekan raskaus-arven mutta sitten kun alkoi repeileen reidet ym. lähiympäristö niin juutas kun niitä alkoi KUTITTAMAAN! koko ajan kynsitytti arpien kohdalta! jospa nuo vanhat arvet ajais nyt saman asian tällä kertaa eikä tulis enää uusia :LOL:

VAAVIMASU: joo kyllä me vielä keretään jättimasut saada! sitten on kivaa kun ei saa enää kenkiä jalkaan kun on maha niin tiellä :) helvata kun on noin liukasta tuolla ulkona, äskenki olin melko lahjakkaasti lentää koirien kans kun olin lenkillä...! pitää varmaan ostaa semmoset liukuesteet kengänpohjiin kohta...

jep, lähtis päikkäreille! flunssa on jo onneksi paranemaan päin.

Gardenia ja Kapris 17+1
 
Manna: Meillä ois rakenneultra nyt perjantaina. Luulen, että se on niitä ensimmäisiä. Tosin muistelen että jollakin oli aikaisemmilla viikoilla ja päiväksi muistelen torstaita eli näinä päivinä on varmasti vasta ensimmäiset rakenneultrat tässä jengissä. Miulla tosiaan rakenneultrapäivänä viikkoja 20+6 koska np-ultrassa kätilö kehotti varaamaan myöhäsemmän ajan koska miun "kudokset ei oikein läpäise ultraa" tai jotain... Joutuivat siis np-ultran tekemään vatsan päältä, koska beibe oli asettunut niin ylös ja vatsan läpi näkyi kuulemma yllättävän huonosti. Jotenkin näin se selitti. Toisilla näkyy olevan rakenneultrakin jo viikoilla 18 eli kovasti taas vaihtelee käytännöt. Mut aika kivasti on jaksanut kuitenkin odottaa eikä ihme kyllä pahemmin edes jännitä vielä. Kysytään kyllä sukupuoltakin jos vaan suostuu paikkojaan esittelemään :D

Adaliina: Miulta mitattu jo kahteenkin kertaan tuo sf-mitta. Olikohan viikoilla 16 kun mitattiin ekan kerran ja oli silloin 12 cm ja nyt viimeks viikoilla 19+6 oli 17 cm. Ja mahan kasvu näkyykin kyllä! Mut kivaa on se ettei luulla enää että ois lihonut vaan vauvamaha näkyy selvästi :D

Kaikille hyvää tiistaipäivän jatkoa!

Sanni-Maria ja pikkunen 20+3
 
Joops.. ihan mitenvaan.. olkoot tuo asia miten vaan mua ei juuri jaksa kiinnostaa mitä mieltä joku siitä on :)

Onnittelut Mannalle kihlauksesta :)

Sitten omaa napaa (taas vaihteeksi):

Iski sitten masutauti :( oli kiva kävellä terkkariin todistusta hakemaan ja sairaanhoitajakin sitten sanoi vaan että jos alan oksentaan runsaammin verta ton pallean takia niin lääkärille on mentävä.. toistaseksi saanu pidettyä sisällä mutta alapää ei oo samaa mieltä.

ihan kohta soitan neuvolaan ja saan rasituksen tulokset.. iiiik.. :|

Nellah ja 18+3
 

Yhteistyössä