*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Manna onnittelut kihlauksesta! :) siviiisäädystä, kihloissa ollaan, mutta naimisiin ei oo kiire.. ollu puhetta että sitten syntymän jälkee, ku on päässy omii mittoihi takasi, ni saa ostaa jonkuu upeen hääpuvun sitte :heart:
 
Me saatiin uus asunto! Nyt siis asutaan paskassa vanhassa kerrostalossa, ei hissiä, ei voi asentaa astianpesukonetta.. Nyt päästään jouluksi uuteen kotiin rivitalopäätyyn, isompi asunto kuin tämä, sauna, kaks vessaa, parkkipaikka ihan vieressä, iso varasto... ja paaaaaaaaljon uudenpi kuin tämä. Ihana kun voi nyt lopullakin asettua!!!

Siviilisäädystä, kihloissa ollaan oltu pian kolme vuotta, tunnettu on jo kohta kymmenen vuotta, tuosta ajasta suurin osa seurustelua.

=)

Mut mulla on sitten tänään TAAS lääkäri. Mulla on joku kauhea juttu silmissä. Silmienympärysiho täynnä vesikelloja ja aamulla oli vasen silmä muurautunut umpeen ja rähmii kovasti. :(
 
kiitokset kaikille onnitteluista ja tsempistä. on niin sekosortoinen olo, kun elää elämänsä ihaninta ajanjaksoa ja samaan saumaan osuu jotain noin kamalaa. no, uskon kaiken vielä kääntyvän paremmaksi, ja sillä välin yritän olla murehtimatta liikaa ja luoda positiivisuutta siskollekin.

usvis onnittelut uudesta asunnosta! kuulostaa aivan ihanalta. ja toivottavasti lääkäri keksii avun silmällesi!

suukkosulle ihanan romanttinen teidän kihlaus-hää-eteneminen :) juuri noin minäkin ajattelen, että sitten kun se oikea osuu kohdalle, niin ei mietitä enää. sen vaan tuntee, että tuossa on nyt se mun elämän mies ja on valmis sitoutuun nopeesti.

tsemppiä kaikille närästyksestä, pahoinvoinnista, väsymyksestä ja muista ikävyyksistä kärsiville! närästys on tullut tutuksi raskauden myötä täälläkin, samoin pistokivut vatsan ja nivusten alueella, mutta ei kai noille vaan oikein voi mitään...
 
moi pitkästä aikaa! :wave:

tervetuloa uusille! =)

juttua on tullut niin paljon sitten viime käynnin (aina tää sama levy päällä mulla :LOL: ) joten yritän heittää pikaiset kommentit pariin juttuun mitä muistan. :)

Onnea Manna:lle kihlauksesta!! :heart: :flower: Ja voimia tuohon siskosi tilanteeseen, onneksi tosiaan hänellä on sut tukena :hug:

Meillä on ihan samanlainen tausta Eevi81:n kanssa, eli reilut 7,5 vuotta ollaan oltu kuin paita ja peppu, ja siitä reilut 3 vuotta naikkarissa. :heart: :heart: :heart: Ja edelleen tää mama on ihan in laav.
:D

Liikkeitä on tuntunut täällä 14+ asti, alussa sellaisia hipaisuja, ja 16+ alkaen tuli ekat muksautukset
Välillä oon ihan säikähtänytkin, vaikka hentojahan ne tietty vielä kuitenkin on verrattuna myöhemmän vaiheen tälleihin :D Joskus on jaksoja että niitä tuntuu päivittäin, nyt on taas ollut päivän, parin tauko. Huomenna onneksi neuvola, niin pääsee kuuntelemaan niitä sydänääniä :heart: Viime viikollakin kuunneltiin niitä esikoisen neuvolakäynnin yhteydessä. =)

Sokerirasituksesta, mä jouduin/pääsin siihen esikoisen odotusaikana sukurasitteen vuoksi (eli toisella mun vanhemmista todettu II-tyypin diabetes) vaikka BMI oli alle 25. Puhtaat oli arvot kylläkin, tässä raskaudessa neuvolassa ei olla sokerirasituksesta edes ainakaan vielä puhuttu.

).) Vointi alkaa olla täällä mitä mainioin, viime viikolla oli jo yrjö-vapaat päivät, jotenkin ehkä se oksentelu on nyt sitten vihdoin taakse jäänyttä elämää. B) Tällä hetkellä on kova vimma laittaa kotia uuteen uskoon ja sisustaa. Ihan eri lailla on taas energiaa kun ruoka maistuu eikä okseta =)

Hyviä vointeja kaikille! :wave:

Kesis ja pikkuinen 17+3

PS. Miten Hani- jakselee, ollaanko siellä vielä kipeänä? :hug:
 
heips mamiskut! nyt on pakko udella, onko kenelläkään muulla ollu ongelmana ruokahaluuttomuus??? miulle on nyt tullu tää ongelma.. siis että syön kyllä sillon ku on nälkä mutta oikeen mikään ei maistuis, et väkisin pitää syyä.. :( ja sit on vielä närästyskin käyny vaivaamaa aina sen syömisen jälkeen.. :( ei oo helppoo..
 
millipilli
zikiziki, tässä raskaudessa ruoka on maistunut vähän liiankin hyvin vaikkakaan isoja annoksia en pysty syömään, mutta esikoista odottaessa meni tosi pitkään niin etten saanut lämmintä ruokaa oikein ollenkaan alas
 
Ei mullakaan tehny yhtää mieli ruokaa jossai vaihees. Eikä siitäkää kauan oo ko sitä viel oli. Mut ei se vakavaa ole =) Vaavi kummiskii saa tarvitsemansa jutut ja kunha jotai ees syö, vaikka sit hedelmiä yms raikasta juttua ni hyvin selviää B)
 
Manna onnittelut ja kukkaset :flower: . Kihlautuminen on aina ihanaa ja siitä kertominen läheisille nosti ainaki mulla kyyneleet pintaan.

Millipilli: Kävi seki mielessä, mut jotenki oon kuvitellu että närästystä olis ylempänä. Jossain tossa rinnusten yläpuolella? Tosiaa en tiedä, ku en oo koskaan sellasesta kärsiny. Toivottavasti närästystä ku mitään muuta :)

Siviilisääty: Ollaan reilu kolme vuotta tunnettu ja seurusteltu 2,5 vuotta. Kihloissa ja avoliitossa. Ennen raskautta suunniteltiin häitä 2009 syyskuulle ja saa nyt nähä saadaanko aikaseks. Jotenki se tuntuu nyt toisarvoselta ku on vauva tulossa :heart:

Vesikellot silmässä ei tosiaan tunnu kovin mukavilta. Mulle tulis ainaki kiusaus puhkoo niitä, mut älä usvis tee niin :D. BTW teijän tuleva koti kuulostaa siltä ku itekki on miettiny. Onnea teille uuteen kotiin :flower: ! Toivottavasti me ollaan yhtä onnekkaita sitte ku tulee ajankohtaseks :)

Tänää haukun tikkien poisto ja kontrolliröntgen. Sen olis kaks viikkoo pitäny olla riehumatta ja paikallaan, mut ei se oo oikee onnistunu :ashamed: . Toivottavasti jalka kuitenki olis kunnossa.

 
zikiziki no mulla alkoi oikeastaan vasta viime viikolla tekemään mieli ruokaa :D siihen asti yritin sitkutella eteenpäin millä tahansa pienellä, just hedelmiä ja muuta raikasta kuten SS tuossa jo mainitsikin. :) mäkin syön aika pieniä annoksia kyllä nyt, mut ehkä se sit synnytyksen jälkeen viimeistään muuttuu jos imetys onnistuu taas. B) viimeksi nimittäin söin kuin hevonen kun imetys vei aikas paljon energiaa. :eek:
 
Minkä verran teillä on tullut painoa?
Mä olen joutunut hakemaan numeroa isompia kalsareita ja kirjainta isompia liivejä. Mammahousut myös käytössä, mutta paino ei ole noussut yhtään. Ei ymmärrä...kun selvästi olen lihonut kummiskin. Olisko aivot kutistunut sitten niin paljon... :LOL:

Susse + Veikko-Vilhelmiina 15+3
 
no alkuun ku oli pahaa oloo ni joutu syömää parin tunnin välein, ja paino nous n.3 kiloo.. mut nyt on sit neki kilot tippunu ku ei ruoka maita.. eli oon +-0 :D ja on täälläki rintsikoiden koko suurentunu kirjaimen verra ja vaatteet myös.. :D sain tänää kyllä muistutuksen masun kasvusta ku kävin vetämään hupparin vetoketjua kiinni ja jäi masu siihe välii :eek: auts! pitää jatkossa olla varovaisempi :D
zikiziki ja nuutti 15+3
 
Ensinnäkin voimia kaikille ja tervetuloa uusille tulokkaille. :heart:

Sitten pikaisesti Mannalle onnittelut, meillä mies kosi heti seuraavana päivänä plussauksesta elokuussa ja häitä tanssitaan nyt joulukuussa! :) Oli se ollut ilmassa aiemminkin, mutta tämä mahdollinen tulokas sai sysättyä kaiken vihdoin liikkeelle. Meillä on ihan perinteiset häät tulossa ja niitä tässä pitäisi jaksaa suunnitella. Energiat on kyllä vähissä raskauden takia ja meillähän on edelleen raskauden keskeytysuhka päällä rakenneultraan asti, jos pienen sydän ei ole kunnossa tai muuta fataalia löytyy :( Jos raskaus jatkuu häihin asti, vähän jännittää, kuinka sen päivän jaksan ja kuinka 'iso' jo olen. zikiziki vähän harmittaa, kun ei voi ostaa ihanaa morsiusmekkoa mahan takia...

G: isänpäivä, ostan miehelle varmaan jotain pientä, sillä onhan hän tämän pienen mahansisäisen tyypin isä :)

säde, puristavaa ja ahdistavaa tunnetta koko ylärintakehässä tulee joskus ruokailun jälkeen. Tästä taidettiin täällä jo aiemminkin puhua. Ennen ei ole vastaavaa ollut ja olen ajatellut, että liittyy jotenkin raskauteen.

sussen, paino on pysynyt samassa, olin just päässyt lihomaan ennen raskauden alkua, joten ei haittaa, vaikka pysyisikin samassa pitkään, lihakset vaan katoaa, kun ei ole jaksanut yhtään treenata :( superlaiskamatoväsy iskenyt.

lisäys: maha on kyllä sen verran kasvanut, että sain rikottua kaksi talvitakkia kahden viikon aikana :) hehhee, toisesta posahti vetoketju keskeltä auki, kun maha ei oikein mahtunut ja toisesta repesi hiha, kun kumarruin...
 
Mannalle isosti onnea kihlauksen johdosta ja voimia siskosi tukemiseen :hug:

Viimeksi tänä aamuna tuntui pikku sintin liikkeet, aivan ihanalle tuntui.
En vain meinaa jaksaa odottaa sitä rakenneultraa joka olis vasta 21.11 :/

Siviilisäädystä: meillä on edetty aika hurjaa tahtia elikkäs ollaan alettu seurustelemaan vappuna -06, poika syntyi 02/07 ja nyt tää pikkukakkonen ehtii maailmaan ennenkuin juhlitaan meidän 3v.vuosipäivää.Avoliitossa elellään, ei olla kihloissa mutta hääpäivä on sovittu...ellei sitten mies yllätä ensi kesänä kun on vähän vihjaillut josko ristiäisissä kun on pappikin valmiina :heart:

Poika jäi mummolaan nukkumaan päikkäreitä ja haetaan se kunhan on herännyt joten nyt tarttee alkaa imuroimaan ja touhuamaan kun saa rauhassa tehdä.

MUkavaa alkuviikkoa kaikille!

Lis69 17+3
 
Kadak Muistelisin kanssa, että tästä olis ollu puhetta mutta ku ei voi sisäistää kaikkea :whistle: . Niin ja hei, onneks olkoon teille! Oot varmasti kaunis morsian oli masu jo kuinka iso :). Niinhä ne ihmiset sanoo, että odottava äiti on kaikkeista kauneimmillaan ja hehkeimmillään.
 
Sokerirasituksesta: jouduin jo nyt sinne kun mulle sattui k-pää lääkäri joka ei hyväksy ylipainoisia ihmisiä näemmä lainkaan. koska oksensin verta on mulla muka oltava sokeritauti (Jep) ainakin paasto arvo oli hyvä 4.35 jos tuskimpa mulla mitään taaskaan on. edellisen raskauden aikana jouduin käydä 2 kertaa vaikka bmi oli yhtä numeroa pienempi kuin nyt. mutta uusiks jouduin kun loppuraskaudesta nousi paino 1kg viikossa.

Sivilisäädystä: tammikuussa poistettiin kierukka tulehduksen takia ja sitten päätettiin että eipä mitään pillereitä osteta ja kesäkuussa mentiin naimisiin. yhdessä ollaan oltu reilu 2v ja kummaa ensin 6kk yritetty ja ei tulosta.. sitten mentiin naimisiin ja heti tärppäs :whistle:

Nellah ja 18+2
 
Tervehdys!

Mannalle onnea!Oon vähän kade sulle.. =)

zikizikiVaikka vähän huono ois syömään niin vauva kyllä kaiken itselleen ottaa.Mutta oma jaksaminen saattaakin olla sit eri juttu.Mutta eihän sitä kai enempää tarvii syödäkään kun sen verran että nälkä lähtee.

KadakVoi ihanaa!Häät!Onnea!Ja kaikki menee varmasti hyvin!

SiviilisäätyMe ollaan tunnettu vasta reilu vuosi.Nyt 8.päivä marraskuuta ollaan seurusteltu vuosi ja yhdessä asuttu 10 kuukautta.Häistä ollaan puhuttu että sitten mennään naimisiin kun on rahaa pitää kunnon juhlat.Kihloihin haluisin kyllä aikasemmin kun se on mun mielestä sit sellanen lupaus avioliittoon ja haluisin sormuksella sitten julistaa koko maailmalle kuinka paljon mun miestä rakastan :) :heart: Ja jotenkin kun vauvakin tulee niin ois kiva kun ei vaan seurusteltas...Eli kosintaa odotellessa :D

Voiko vauva kääntyä mahassa silleen että sitte se sen asento jotenkin painaa mua(ei ihan satu mutta tuntuu kuiteski inhottavalta).???

Ja sitten vielä niille jotka tykkäävät lueskella kirjoja niin suosittelen Terhi Koulumiehen "vauvaa vailla" kirjaa.Lainasin kirjastosta ja vaikka ehkä raskasta aihetta käsittelikin niin ei silti ollut mitenkään synkkä vaan mukavaa luettavaa.Raikas ja todenmukainen romaani vauvahaaveista,niinkuin takakannessa sanottiin :)

Misstar 18+3 (Kaksi yötä rakenneultraan *repii pelihousujaan*)
 
Me ollaa kans oltu reilu vuos vast yhes ja naimisissa siis jo :p elokuun keskivaiheilla tul vuos täyteen. Ja moni voi katsookin vähän kieroon, mut se onkin meidän elämä ja meidän rakkaus :heart: Sen vaa tietää sit ku se kolahtaa =)
 
Tuskin se lääkäri k-päisyyttään sua sokerirasitukseen laittoi. Sillä, että lääkäri haluaa varmistaa tulevan lapsesi hyvinvoinnin ei varmaankaan ole mitään tekemistä sen kanssa hyväksyykö hän ylipainoisia ihmisiä vai ei. Äidin hoitamaton sokeritauti voi olla sikiölle todella vaarallinen, joten sinuna kestäisin tuon melko helposti ilman suurempaa inhimillistä kärsimystä toteutettavan tutkimuksen ilman sen suurempia mutkutuksia.
 
Lääkärissä käyty. Lääkäri oli ihan neuvoton... Sanoi ettei osaa lainkaan sanoa mitä tämä on tai mistä johtuu. Ei ole silmätulehdusta. Antoi nyt sibicorttia. Minäkin oon ihan neuvoton... :'( Tuntuu että ne rakkulat vaan suurenee.. lääkäri sanoi että näyttää aivan vesirokolta, mutta sen olen jo sairastanut. Kuumetta ei ole. Pelottaa että mitä tästä nyt tulee :'( :'( :'(
 

Yhteistyössä