*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Nostellanpas vähän pinoa , kun oli niin kauas päässyt jo.

Tervetuloa uusille mukaan

Keskiviikkona neuvola "pitkästä aikaa". Eilen tuli ihan kauhea supistus ja teki kipeääkin, yksi vain, onneksi :( Kovastihan tuo tuolla jumppailee ja liikkeet tuntuvat paremmin päiväpäivältä.

Puntarilla en ole käynyt 4 viikkoon (viime neuvolassa viimeksi) joten yhtään en tiedä mitä tällä hetkellä näyttää.

Ei kai ollut nyt galluppejakaan johon en olisi vastannut joten laitan nyt sitten tällaisen mitäänsanomattoman tynkä viestin
:D

Iitanen kera Möykkynsä 18+5
[/url]

Sunnuntai huomenta.

Hehkutusta: Aamulla tuntui rytmikkäästi 4-5 kertaa vauvelin potkut ja kyllä oli ihanan tuntuista. Jospa ne nyt vihdoinkin alkaisi selkeämmin tuntumaan ja useammin. :D

Ruttana & Beanie 18+4 :heart:

Huomenia ja hyvää marraskuuta kaikille.

Ihanaaa, että joukkomme kasvaa, eli tevetuloa uudet ja onnellista odotusta :flower:
Ruttana kanssa samaa mieltä, jokapäivä tuntuu voimakkaammilta nuo liikkeet ja yöllä kun valvoi (kuopus oksennustaudissa...yök) tuli kunnon supistus, mutta ei onneksi kipeä. Tuli niin todellinen olo, että tätähän tää tosiaan on ja muistoista kaivautui myös esiin synnytyskivut. Ainoa mikä harmittaa on tää kurja olo ja "munuaiskivut". Ei oo todettua vikaa, mutta pakko tutkia kun kipu on todella sietämätöntä varsinkin yöllä. Onko muilla vastaavaa? Samoin verenpaine ei tahdo nousta millään.

No valitus seis! Oikeesti tää tila on ihana kun vauva touhuaa masussa ja mua välillä naurattaa ihan ääneen sen mullerrykset.

Nyt tää lähtee kuopuksen kanssa happihypylle 10min ja sit nukkumaan.
Voikaa hyvin.
Superheppuli ja MaijaEemeli 17 tasan

Talvitie;ei mulla ole enää omaa heppaa.Eikä varmaan ihan heti tulekkaan=)Mutta mulla on kolme heppaa jota saan aikalailla mielinmäärin ratsastella.Joskin en ole enää kahteen vkoon selässä ollut ja luulenkin että ne ratsastelut on nyt takana päin hetkeksi.Sen verran kovia liitoskipuja tällä hetkellä etten kaipaa selkään kyllä laisinkaan.

Vaunuista;ihastuin itse totaalisesti crescentin vaunuihin.Mies onneksi myös mutta päätin että kattellaan muutkin ennen ko ostetaan.

Ja pinnasängyksi tulee brion vanhan mallinen ja hoitopöydäksi juuri sellainen taso sängyn päälle.Meillä kun lastenhuone alakerrassa niin tiedän nyt jo etten tule vaipan vaihtoon yms meneään alakertaan kun muuten ollaan ylhäällä.Joten tuo saanee riittää hyvinkin.

Vaatteita en pikkuiselle vaaville ole hankkinut lainkaan.Juuri eilen viimeisillään oleva ystävä sanoi että hänellä ihan tyttö fiilis mua kattellessa.Ja sitten ko kerroin sykkeistä,jotka aina 160,niin totesi että tyttö tulee.Uskaltaisko ostaa tytön hepeneitä??

milky 15+2

Meillä eilen mies tunsi liikkeet.Vauveli teki jonkun potkusarjan niin kerkesin miehen huutaa paikalle.Ja kun se laitto käden siihen mun mahalle niin voooi kun oli mukava sitä katsella kun se oli niin onnellinen... :heart: Mietin vielä että toivottavasti muistaa vielä aamulla kun tämä tapahtui siis eilen yöllä ja mies oli ollu vähän juhlimassa :LOL: Mutta muistihan se :D

NYt lähdetään syömään miehen sukulaisten kanssa...Kävin eilen jo sen ravintolan netti sivuilla fiilistelemässä että mitä sitte tänää syön :LOL:

Voi kauhia mikä olo!
Sairastuin yöllä niin rajuun vatsatautiin että jouduin hakemaan päivystyksestä apua. Melkein tunnin ajan kun olin oksennellut sappinesteitä käskin miehen soittamaan ensiapuun että mitä tehdään ja sinnehän ne sitten käski. Suonensisäisesti pahoinvointilääkettä ja suun kautta ripulilääkettä. Tippa vettäkään ei pysynyt sisällä, mutta onneksi se lääke sitten helpotti sen verran että takas tullessa oksensin vielä ensiavussa juodut vedet mutta sitten onneksi sai unen päästä kiinni kun kotia päästiin. Ihan kauheaan janoon sitten heräsin kasin jälkeen ja nyt on pitänyt maltillisesti juoda vaikka tekis mieli vetästä enemmänkin kerralla. Oli kyllä yöllä niin heikko olo että meinas taju lähteä. Ja voi sitä horkkaa mikä tuosta oksentamisesta ja paskantamisesta tuli, ei yhtään kiva juttu.

Nyt patistin miehen kauppaan hakemaan sopivaa sairassyömistä ja -juomista. Eihän sitä tiedä vaikka isäntä olisi muutaman tunnin kuluttua samassa taudissa... Toivottavasti ei, sillä niin hirveä olo oli etten toivo tuollaista kellekkään.

Jaksamisia muille mammoille! Ja uusille tervetuloa (nyt en muista nickiä ulkoa, niin on pää vielä pöhnässä...)! =)

Sanni-Maria ja pikkunen 20+1 (puoliväli ylitetty, jee!)

millipilli
Heippa!

Palailtiin viikonlopun vietosta kavereiden luota. Ihanaa kun pääsee taas kotisohvalle rauhoittumaan :)

suukkosuulle, ihan selvä masuhan sulla jo alkaa olla :)

mamma67, tervetuloa mukaan kivaan porukkaan! Kiva kun saitte vanhemmilta lapsilta noin mukavan vastaanoton vauvauutisille :) http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=87 tuolta löytyy ainakin jotain vaunuja ja vaunujen kotiinkuljetus on ilmainen ja tuodaan suoraan ovelle. Ite tilasin turvistuimen pojalle kesällä. Varkaudessa on myymälä.

AM, kurja juttu että noin olit pahoittanut mielesi. :/ Välillä kyllä tuntuu ton riiviön kanssa, että täytyy olla NIIIIIN varovainen kyläpaikoissa joissa ei lapsia ole. Onneksi meillä aika lailla kaikilla kavereilla alkaa olla jo lapsia.

iskias, sain viikonloppuna vinkin fysioterapeutilta että kannatta hankkia noihin kipuihin SI-tukivyö. En tiedä saiskohan sellaista terkkarin apuvälinelainaamosta lainaan? Näytti nimittäin Instrussa ainakin hinta olevan 90? :whistle:

hankinnoista, tänään löydettiin IKEA:n nettisivuilta mieleinen hoitopöytä. IKEA:n reissu olis siis tiedossa...

S-M, voih, paranemisia vatsataudin kanssa ja onnittelut puolenvälin ylittämisestä!!!

(.), liikkeet tuntui eilen ihan selvästi vatsan päälle niin että mieskin ekan kerran ne tunsi. :)

millipilli & Frank 18+0 *poks*

Tulin vaan ilmoittautumaan, että mukana ollaan vieläkin vaikken olekkaan kirjoittelemaan ehtinyt :) Np-ultrassa pari vko sitten tuo laskettu aika muutettiin 27.4, että Sannismami meillä on päivä eroa La ja sama synnäri eli mullakin VKS

:wave:

AAM
Mamma67 gallup1: ystäväni sain mukulan 18 vuotiaana ja nyt tokan nappas 28:na kertoivat että sitten on alakerran kunto mennyt siihen malliin että on kuin ensisynnyttäjä ja niin olikin :) kesti se pauttiarallaa 16 h päälle..
lapsivesiasiasta en osaa sanoa.. kysäiseppä tossa palstalla omaslla otsakkeella ?

S-M yööök :x otan osaa :( voin vain kuvitella sitä "juhlaa" mikä olo on ollut... :hug: toivottavasti nyt jäänyt jo pois..

Misstar ihana :heart: kiva että mieskin sai liikkeistä jo oman osan.. Ruttana ihana että nyt sit jo tiedät ne tunteet taas.. se on jotenkin mukavaa kun tajuaa että ipanahan siellä kenkii..

Täällä nuha, räkätauti jyllää... eli superolo ;)

Ja nyt kutsuupi paahtopaisti ja valkosipuliperunat :) :p

:wave: AM & hippunen 16+6 :heart:

:eek: mulla on huomenna aamulla sokerirasitus

Eikös hemmetti sit kun ei saa syödä niin tekee mieli niin hemmetisti kaikkee mahollista :( ja töihin pitäs kuvitella menevänsä sen jälkeen. varmaan aika mainio olo sen jälkeen.

nyt pitää mennä pistää toi jäppinen takas sänkyyn kun se huutaa tuola.. jäi vähän lyhyeksi nyt

Nellah ja 18+1

SUUKKOSUULLE: meillä ainaki se sokerirasitukseen joutuminen katotaan paljonko on BMI. oisko ollu että jos se on yli 25 niin siihen pitää mennä. Ei oo hauskaa,ei...noh, omaksi ja vauvan parhaaksihan se vaan tehdään.

Täällä päivittäin ihastellaan Kapriksen monotuksia :heart: neuvolaan vielä kaks viikkoa ja ru:aan vähän alle kuukausi...mulle iski flunssa ja oon sairaslomalla pari päivää. :/ no mut nyt nukkuun, harmittaa ku väärä mies voitti formuloiden maailmanmestaruuden ja väärä ihminen lähti BB:stä :LOL:

Öitä, masusiskot!

Gardenia ja Kapris 16+6

Gardenia muakin kiinnostaa että onks se BMI:n mukaan alkuraskaudesta? Ku mä en sais lihota kuin 500g. :LOL: Mul ei oo kuitenkaan puhuttu mistää sokerirasituksesta...

Täälläkin eilen harmiteltiin formuloiden lopputuloksia. Mun mielestä ainakin Massa olis saanu voittaa. Hamilton on niin ärsyttävä. :kieh:

).) Onneks mulla ei oikeesti oo mitään asiaa. :D Jos huolet on Formula-tasoa. :LOL: Käytiin eilen miehen kanssa shoppailemassa ja löydettiin mulle aivan ihana mekko! :D Normaalipuolelta siis.. :D Sellainen että on vartalonmyötäinen rintoihin asti ja sitten levee. :D Aivan ihana ja näyttää tosi söpöltä tän alkavan masukummun kanssa. Mulla siis alkaa hiljaksiin olee se tilanne että jo aamuisin on pieni pömppä edessä. ;) Jee. :D Viel ku se sisältö alkais potkimaan. :D No mut ei kiirettä, omalla tahdilla rauhassa... ;)

Laala ja Punkero rv 15+6

AAM
mä olin viime raskaudessa sokrurasituksessa pari kk ennen LA:ta ko paino nousi liian nopsaan parissa viikossa kolme kiloa..!! :whistle: joo se carte dorin latte macchiato jäätelö joo ei kiitos enään... se oli jotekin vastutamatonta että oli pakko syödä kolme litraa viikossa... itseppähän sitä kerjäsin. ei meinannut uskoa että siitä tuli niinkin paljon.. :headwall: :headwall: :headwall: nevermore..

räkätaudi oikein hyvässä vauhdissa täällä :wave: *tyrsk ryyst* houh.. |O

Vointeja kaikille... pus !

Am & hippunen 17+0 RÄTS POKS :heart:

Erittäin hyvää maanantaita!

Mä alotan heti valittamalla. Eilen iski ihan hirvee ylävatsakipu. Olin just syöny mokkapaloja muutaman... :ashamed: Tosta pallean kohdalta puristi ja kivisti ihan hullusti. No sit ku oli makuulla ni helpotti ja vähän ku hiero samalla. Mietin, että voiskohan johtuu siitä että siel olis ilmaa jumissa :LOL: ? Mul on meinaa sellanen juttu, että en röyhtäile. En sievistele vaan, multa puuttuu röyhtäilyrefleksi. Pari kertaa vuodessa tulee röyhy (nyt raskauden aikana tullu kaks kertaa B) ). Vauva siel jumppas kuitenki ku dopplerilla kuuntelin, enkä usko mihinkää raskausmyrkytykseenkää... kuitenki arvot ollu hyvät just ja painoki hallinnassa. Onks muilla pallean seudulla ollu kipua?

Mut tänää olo ollu niinki hyvä, että aloin jo miettii oonko enää raskaana :headwall: . Ensin oli huoli raskaaks tulosta, nyt masuasukin voinnista ja kestääkö raskaus ja ku vauva on ulkona pelkää, et tappaa sen vahingos. Onneks en oo yhtää raskas tai paniikille altis :whistle: .

Koittakaapa selvitä jos jonkinäkösistä flunssista ja Nellah siitä sokerirasituksesta :hug:

Säde & nasu 17+3

Hei kaikille ja uusille kovasti tervetuloa mukaan joukkoomme :flower: Mukava oikeasti kun on erilaista ja eri-ikäistä porukkaa mukana!

Nyt pakko vuodattaa, koska mulla oli sekä rankka että ihana vkl. Rankka siksi että kävin siskoni ja lastensa luona turvakodissa ja kuulin totuuden millaista hänellä on ollut yli 10v ja mikä lopulta oli saanut hänet lähtemään. Se oli kuin kauhuleffasta ja mua vaan itkettää loputtomiin. Mies on psykopaatti, väkivaltainen ja kostonhimoinen. On alkanut nyt vainota ja mustamaalata myös mua, kun olen auttanut siskoa. En haluaisi olla missään tekemisissä kanssaan, mutta pakko kai vaan kestää, jos haluaa olla siskon tukena. Karmii.

Sitten ne ihanat asiat. Olen alkanut tuntea pikkuisen liikkeet ja se on ihaninta maailmassa! Semmoisia keveitä tönäisyjä ja myllerrystä, ihan kuin siellä pikkuinen melskaisi, mitä taitaakin tapahtua :) Tämän onnen lisäksi menimme miehen kanssa kihloihin :heart: ja onnistuimme turvakoti-visiitistä huolimatta viettää ihanan kihla-vkl:n, ainakin pienissä pätkissä... On se jännä miten isotkaan surut ei pysty näin valtavaa onnea tärvelemään. Olisimme kyllä ehkä siirtäneet kihlautumista myöhempään, jos olisimme tienneet aiemmin siskon tilanteesta, mutta se tuli just sen jälkeen, kun oltiin jo varattu kihlareissu ja tilattu sormuksiin kaiverrukset päivämäärillä... No, sitten päätimme vain tehdä tilanteesta parhaan mahdollisen ja onnistuttiinkin siinä mukavasti.

Sorry nyt tämä vuodatus tänne odotus-puolellekin, lupaan palata taas positiivisempiin asioihin lähiaikoina, eli siihen ihanaan odotukseen mistä täällä muuten enemmän puhutaan! =)

Ainiin, tuosta kihlautumisesta tulikin mieleen kysellä että millainen siviilisääty teillä muilla on ja oletteko suunnittelleet naimisiinmenoa vielä ennen vauvan tuloa, jos ette jo sitten naimisissa olekin? Me ollaan mietitty semmosta pikavisiittiä maistraattiin, turvais perheen asemaa lain edessä vähän enemmän... Hääjuhlan ystäville voisi pitää sitten vaikka vuoden päästä :heart:

Hyvää viikon alkua!

millipilli
sokerirasitus, yleensä se tehdään joko silloin jos raskauden lähtötilanteessa BMI on sen 25 tai yli tai sitten jos raskauden aikana jossain kohtaa herää epäilys raskausdiabeteksen mahdollisuus. Eli jos esim. toistuvasti on pissanäytteessä sokrut plussalla.

säde1, kuulostaa närästykseltä tuo sun vaiva. Mä en ennen esikoisen raskausaikaa edes tiennyt mitä on närästys, mutta silloin sain kyllä tuta oikein kunnolla. Nytkin on alkanut närästellä jo jonkin verran ja loppua kohden varmasti pahenee. Se on pahimmillaan kyllä todella inhottava vaiva.

manna, voimahalit sinne! On kyllä todella hurja sun siskon tilanne, mutta onneksi ovat nyt turvassa ja ihanaa kun jaksat olla tukena. Suurensuuret onnittelut myös kihlauksesta!

siviilisääty, me ollaan avopari. Kihloihin mentiin kun esikoinen oli vähän yli 1v ja naimisiin ei olla menossa ainakaan ihan lähiaikoina... kenties joskus sitten. Yhdessä oloa tulee alkuvuodesta täyteen viisi vuotta.

millipilli & Frank 18+1

manna oi ei.. toivotaan ny, et vainoaminen loppuis!! Ja onneks siskos lähti! Ja onnea hirmuisesti kihlautumisen johdosta sekä liikkeiden tuntemisesta! :heart: :flower:

siviilisäädystä naimisissa ollaan :heart: Mies kosi toukokuussa Tunisian reissulla ja mentiin syyskuun alussa naimisiin. Nopealla tempolla on jutut tulleet, mut tää vaa tuntuu nii oikealta. Eka ei ees mietitty naimisii menoa viel, mut sit päätettiinki sillo muutama pvä kihlajaiste jälkeen, et jos meniskin naimisiin jo ennen ku saa lapsia. Mä oon vanhoillinen ja mulle tää ol parhain ratkaisu:) Toki ois voinu odottaakin, mut mitä sitä odottelemaan ku toinen on se mitä on etsinytkin :heart: Ja ihana ku on kaikilla sit sama sukunimikin, mii laik!

Heippa kaikille piiiiitkästä aikaa!!! :wave:

Täsä ollut varmaan sellainen kolmen viikon tauko..siis lukemassa olen kyllä lähes päivittäin käynyt tekstit,mutta en ole jaksanut raapustaa mitään,kun ensin olin järkyttävässä flunssassa ja sitten olen oikeastaan ollut vain töissä... Nyt viiden päivän vapaa menossa ja taas jaksaa :D
Tänne oli uusia mammojakin tullut mukaan: Munkin puolesta kovasta tervetuloa joukkoon mukaan! :flower:

Yhtään en nyt galluppejakaan tietenkään muista,enkä jaksa alkaa kahlaamaan uudestaan läpi,joten anteeksi siitä :ashamed:

(.) Vointi ollut flunssaa ja työväsymystä lukuunottamatta hyvä. Vatsa kasvaa,tosin ei vielä selkeä vauvamaha,jos ei tiedä asiasta. Äippävaatteet ei siis vielä ole käytössä. Tässä kyllä juuri odottelen henkan pakettia,jossa mammafarkut ja yksi toppi tulossa.
Liikkeitä tuntuu yhä selvemmin,ei kyllä päivittäin,mutta tuntuu kuitenkin.
SEuraava neuvola olisi ensi tiistaina ja rakenneultra 28.11.
Hankinnoista:mitään ei olla vielä hankittu. Sovittiin,että joulun jälkeen turvakaukalo ainakin haetaan. Sänky varmaan sitten vasta myöhemmin,ajattelin sen kootakin vasta paria viikkoa ennen laskettua aikaa. Vaatteita tulee varmaan osteltua sitten rakenneultran jälkeen,kun kuulee kumpi olisi tulossa. Mulla kyllä vahva tyttöolo edelleen.

Sitä olisi isänpäiväkin tulossa. Mulla tosin iltavuoro silloin. Esikoisella on keskiviikkona joku isä-lapsi ilta eskarilla,se on heidän "isänpäivälahja". Kuopus jo toi kotiin iskälle pienen paketin tarhasta
=) Itse ajattelin ostaa miehelle uuden MP3-soittimen,kun sellaisesta puhunut.

Jaahas,ei kai nyt kummempia. Taidan mennä laittamaan ruokaa kuopukselle niin pääsee sitten päikkäreille.

Eevi ja etana 16+1 :heart:

Nopea tilanneraportti. :D

Tänään varaan ajan rakenneultraan. Klo 15-16 on soittoaika. Perjantaina on neuvola.

Vaunut tulee tänään kotiovelle toimitettuina. Jännää. :D

Pikkuinen potkii jo hurjasti ja niitä potkuja ei voi olla huomaamatta. :heart:

Kaveri tulee tänään kahville ja tuo samalla kasan mammavaatteita. Ihanaa kun ei tarvii uutena ostaa kun on vielä omatkin mammavaatteet hyvässä kunnossa.

Tänään rv 17+6, huomenna poksahtaa uus viikko käyntiin. :heart:

SädeI: täällä ilmoittautuu palleakipuinen! Mulla on ollut sekä ihan tollai muuten vaan, viime viikolla oli närästystä, joka myös tuntui samalla seudulla, ja viime viikon lopulla oli sillai, että päivän ekan kerran kun lähti pihalle ja käveli reippaasti, niin pisti ihan pirustu palleaan. Tänään ei ollut sitä vikaa. Ja aamuisin kun ei oo vaihtoehtoa, pakko on kävellä reippaasti jos meinaa bussiin ehtiä. Aikaisemminhan ei voi lähteä. :saint:

Mannalle kihlausonnittelut! :heart: :flower: Ja tsemppiä siskolle, hienoa, että siskolla on sut tukena!

Siviilisäädystä, aviossa ollaan, yhdessä kaiken kaikkiaan semmoset 13v, naimisissa vasta neljä vai viis vuotta. En ikinä muista, koska se ei meidän elämää muuttanut millään tavalla.

Täytyypi taas singahtaa vessaan ennenkuin täytyy mennä tunnille. Laalalle yhä tsemppiä auskultointiin, en tiedä ootko havainnut mun aiempia viestejä aiheesta.

ventti 18+0 :D

Yhteistyössä