*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Heips hei!

Paineista: Viimeksi neuvolassa oli 120/75 eli ihan hyvät (luulisin).

Tämä aamu on taas surffattu netissä ja etsitty rattaita. Ja nyt silmään pisti I´coo Plasma rattaat joihin saisi kovan erillisen vaunukopan sekä adapterin turvakaukaloa varten.
Eihän täältä kellään sattuisi olemaan kokemuksia ko. rattaista tai jonkun tutulla olisi moiset menopelit? :wave:
Täytyy vissiin AT-lastenturvaan hipsiä ensiviikolla kurkkimaan niitä livenä. :)


Ruttana & Beanie 18+1 :heart:
 
Siis joo säädin jotain ja meni toi teksti ihan sekasin ja se läväytti sen tohon ruutuun mutta siis mikä on se profiili ja mistä löydän sen kun joillain on niitä masukuvia siellä yms. niin haluisin käydä kattelemassa tai ite laittaa kuvia sinne....
 
Painosta;alipaino ei ongelma muttei ylipainokaan.Joskin "pelkään" että kiloja tullee tässä muutama huuhtikuulle saavuttaessa.

Hankinnat
;eilen oltiin kattelemassa ja mukaan tarttui brion pinnasänky ja nähtiin just meijän vaunut=)OLi merkiltään joku cresent tai sellasta.Mitataan mahtuuko autoon ja sitten tilataan.Kalliita ne näemmä ovat.740? oli nuokin ilman kassia ja sadevarustusta.Mutta ne me tahotaan.

Oma napa;olen ruvennut todella kärsimään aamupahoinvoinnista.Hitto soikoon.

milky 14+6
 
Nappi: Ihanasti lohdutti tuo sinun selvityksesi siitä mikset ole tuntenut liikkeitä! Miekään en oo tuntenut tai ainakaan sisäistänyt vielä mitään liikkeitä ja kuitenkin ollaan kohta jo puolessa välissä. En oo tähän asti ollut huolestunut mutta aina sit kun lukee täältäkin palstalta että jotkut on tuntenut liikkeitä jo paljon aikaisemmin niin tulee huoli puseroon että onkohan kaikki kunnossa. Huomenna onneksi neuvola niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä ja voi pikkusen tentata terkkaakin noista liikeasioista. Mut kovasti helpotti kuulla tuo sinun tapauksesi selitys liikkeiden tuntumattomuudelle =) Liekkö mulla samanlainen tapaus...

Ruttana: Me saatiin viime viikolla I'coonin vaunut mutta on eri malliset kuin mitä te olette katselleet. Mutta miun makuun oli kovasti nuo saamamme vaunut ja kaverinkin kutsuin ne arvostelemaan kun enhän mie esikoista odottavana tajua mitään mistään vaunuista :D Hyvän tuntuiset kuulemma ovat joten ei laitettu palautuksena takaisin. Sitä adapterijuttua miekin mietin kun ois loppupeleissä varmaan aikas kätsä liittää siihen lyhyemmillä työntelyreissuilla se turvakaukalo. Mut kun en tajuu kun jossain sanottiin että siihen voi liittää maxi-cosin turvakaukalon mut sit samasta mallistosta kuin ne vaunutkin on oma kaukalonsa ja kuvissa on ainakin ollut se liitettyinä siihen runkoon... Jotenkin on paljon tarkempi tuon turvakaukalon ostossa kun se on kuiteskin tuollanen turvallisuusasia, joten ei haluis mitään rihvelikaukalo. Täytynee selvitellä asiaa...

Söimpäs äsken Classicin minttusuklaa-jätskin ja voi että oli herkkua!! Jäätelöä en olekaan uskaltanut aikoihin taas syödä kun sitäkään ei ollut kiva oksentaa takaisin, mutta nyt maistui kyllä hyvälle. Pitää varoa ettei joudu hakemaan kaupasta vielä toistakin... :whistle:

Sanni-Maria ja pikkunen 19+5
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
misStar eli omaan profiiliin pääset ku painat tuosta oman nimen kohdalta, ja samoin katsomaan muitten profiileja :)

Olet kirjautunut sisään tunnuksella Allusmamma | Kirjaudu ulos | Muokkaa tietojasi | Yksityisviestit

tai sitten tuosta ylhäältä... missä on kans sun käyttäjänimi ja uloskirjautuminen mut simppelimpi on just toi zikizikin neuvoma kohta..
 
nappi ja sanni-maria täällä kolmas joka ei liikkeitä juuri tunne, vaikka jo viikolla 18+1. ainakaan mitään selkeää en tunne, jotain poreilua ja muuta epämääräistä kylläkin. lohduttavaa lukea ettei kaikki muutkaan tunne vielä liikkeitä ja että sille todennäköisesti on ihan hyvä syy!

mä olin tänään odottavien äitien fysioterapiassa. vaikka olin pienimmästä päästä siellä, niin tuli kyllä oikeaan aikaan, koska mulla on alkanut ristiselkä jo kipeytyä. pitää varmaan alkaa treenaan, kun ei lääkkeitäkään saa niin nappailla.

voi ahdistus miten ankee keli taas ulkona. olin suunnitellu lähteväni ajoissa kotiin, jotta pääsisi kävelylle valoisan aikaan, mutta enpä tiä jaksaako tonne sateeseen ja tuulee lähtee, pöh :( jos käyttäs vaikka ylimääräsen energian kodin siivoamiseen, vaikkei sekään suuresti houkuta...
 
OIvoivoi...Taas se ahdistus on hemmetti alkanut tai pelko siitä että kaikki ei ole hyvin.
Kotona melkein joka päivä vauvelin sydänääniä kuuntelen ja äskenkin tunsin kolme pikku potkua :heart:
En tiedä johtuuko lähestyvästä rakenneultrasta(alle viikko enää ) vai mistä?
Ennen kun tulin raskaaksi en ajatellutkaan etteikö kaikki menisi hyvin.Nyt mietin kaikkea että kavereilla kaikki on mennyt aina tosi hyvin että ehkä on mun osa olla sitten se kelle tapahtuu jotain kamalaa..
Tai toinen juttu on että tulin raskaaksi ns. "vahingossa",lapsia oli suunniteltu mutta myöhemmäksi.Kun raskaustesti näytti positiivista niin on pakko myöntää että mietimme hetken että onko meistä tähän vaikka toisaalta ei epäilty hetkeäkään.Niin nyt mietin sitäkin että joku maailmankaikkeus tai joku :whistle: kostaa mulle mun kauheat ajatukset :ashamed: ihan pimeetä,tiedän.Mutten voi näille tunteille mitään.
Sori,vähän synkkää tekstiä,älkää ottako opiksi :/ Oli vaan pakko tilittää.

Ms. 17+6
 
Hei kaikille! Jos joukkoon mahtuu, niin täältä ilmoittautuisi mukaan vielä yksi onnellinen huhtikuun odottaja :) esikoista odotellaan ja laskettuaika on 26.4. Synnytyssairaala VKS. Onnellista odotusta kaikille! :)

Sannismami ja masuvauva 14+4
 
misStar jos helpottaa ni mulla on päivittäin tollasia ajatuksia. Vähän ku vatsas tuntuu jotain tuntemuksia (jonkilaista venymistä??) ni oon heti, että nyt ei oo kaikki hyvin. Sit tänäänki kuunnellu sydänääniä kaks kertaa ku ekalla kerralla mun mielestä kuuluu liian hiljaa :D. Ehkä me vaa hermoillaan ku odotetaan esikoisiamme ja kaikki on nii uutta. Luultavasti me ei olla ainoita. Kaikki menee kuitenki hienosti ja rakenneultras seikkailee terve vaava :).

Tervetuloa sannismami!!
 
AAM
Sannismami :wave: tervetulemas ! miten on odotus mennyt sulla ? :)

mälsä keli & poika kipiä nuha-räkätauti iskenyt.. :snotty: saas nähdä saanko inä oman osani siitä.. kurkku on kuin santapaperia ja mikään ei huvita mitenkään.
sit kuite tekis mieli leipoa voisilmäpullia iski kauhia himotus jostai syystä niihin äsken KO VAAN JAKSAIS (mihin jäi se toisen kolmanneksen energiaboosti) ;) :whistle: .. mitenköhän onnistuu kuivahiivalla joka on vanhentunutta muutaman kk:den ? :/

AM & hippunen 16+4 :heart:
 
AAM
juu ei kyllä se on lähdettävä vääntämään pullat, ilostuttaa tuota pikku-ukkoa joka on kovin uupunut, rukka. oli hiiva vanhaa tai ei.. :kieh: :D
taidan itseäni sen verta ajatella etten mtn kokonaista taikinaa väännä vaan puolikkaan semmoi viikendipullat.. :p
*raportti myöhemmin kuinka leivonnaiset (epä )onnistui ? *

AM
 
Hei taas!

Tervetuloa uusille! Ainakin zikiziki on tainnut liittyä joukkoon sitten viime kirjoittamani jälkeen.

Äitiysvaatteet on täälläkin ollut pakko ottaa jo käyttöön. Toisaalta eipä mulla ollutkaan mitään ehjiä, vanhoja housuja, joten oli ihan hyvä syy haalia äitiysvaatteita. Ainut huono puoli on, että kun olen ennestäänkin "hyvässä lihassa", niin monissa äitiyshousuissa on ihan liian kapeat lahkeet minulle. Vaikka olisivatkin ihan isojakin kokoja. Kävin tällä viikolla esim. H&M:llä masentamassa itseni ihan täysin... Täytynee sitten ostella vain kalliimpia merkkejä, sillä niissä näyttäisi mitoitukset sopivan paremmin.

Kestovaippoja olen haalinut jo runsaan vuoden verran ja villahousuja itsekin kutonut jo kymmenisen paria. Eli tarkoituksena olisi kestoilla mahdollisimman paljon. Itsellä painavin syy kestoiluun on se, että vauvakuumeen myötä tuli entistä suurempi huoli siitä, millaisen tulevaisuuden jälkipolville jätämme. Yhdenkin kestovaipan käyttö päivässä säästää vuodessa luontoa 365:n kertiksen verran. Pyrin siis siihen, että säästäisimme luontoa tällä tavoin mahdollisimman paljon. Myös omat siteet ehdin vaihtamaan kestositeiksi ja niitä olen kyllä ehtinyt käyttämään runsaasti näiden vaikeiden raskauksien aikana ja välissä. Ja voin vakuuttaa, että ne ovat käytössä paljon mukavammat kuin perinteiset siteet! (Kannattaa huomata, että vielä kaksi vuotta sitten suorastaan yököttelin, kun luin juttua kestositeistä!)

Koska meillä on esikoinen, niin joudumme tekemään oikeastaan kaikki hankinnat alusta lähtien. Mutta olemme ajatelleet satsata ainakin vaunuihin, turvaistuimeen sekä pinnasänkyyn, koska toiveissa on, ettei tämä vauva jäisi niiden ainoaksi käyttäjäksi. Lähipiiristä saamme ainakin vaatteita ison kasan lainaan, mutta nuo tavarat täytyy varamasti itse hankkia.

NK kyseli pissavaivoista. Itse ravaan kyllä jatkuvasti vessassa, mutta mitään tulehdusta ei kyllä ole. Mutta muistelisin, että usein suositellaan karpalomehun runsasta juontia, mikäli nuo tulehdukset vaivaavat. Sen pitäisi ilmeisesti laskea pissan ph:ta ja siten vaikeuttaa bakteerien elämää tms. Eli sitä ehkä kannattaa kokeilla.

Omaa napaa:

Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki oli ok. Paino laskenut 0,9 kg edellisestä kerrasta ja tämä ilahdutti, sillä sitä on tosiaan liikaa jo alunperin. En kyllä ole yrittänyt mitenkään olla dieetillä, mutta edelleen jatkuva pahoinvointi hillitsee kummasti syömistä :) Verenpaine oli 120/79 ja hb:ta ei tällä kertaa otettu. Ensimmäisellä kerralla se oli ollut 123, joten aloitan raudan varmuuden vuoksi. Varmasti ihan aiheellista, sillä olen pariin kertaan ollut hoidossa anemian vuoksi. Sokerit ja proteiinit olivat ok.
Parasta oli tietysti vauvan sydänäänten kuuntelu. Siellä se kovasti jumpsutti.

Tinkatar ja Pikkiriikki 14+6
 
Allusmamma kiitos kysymästä, kyllä täällä ihan hyvin jo jaksellaan alun aikamoisen oksentelun jälkeen.. vieläkin aamuisin välillä saa sappinesteet käydä pönttöön heittämässä, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa :) Klementiineihin ja porkkanoihin on ollut kauhea himo jo pitkään. Ja voi että, pullista kun puhuitte niin nyt rupes tekemään mieli niitä vadelmasydänmunkkeja pakkasesta, pakko hakea tänään :) Toivottavasti voisilmäpullat onnistuu :)

Te joilla on kokemusta tai tietoa muilta siitä pinnasängyn päälle tulevasta hoitotasosta, niin ootteko kokenu hyväksi? Me pähkäillään sen tai hoitopöydän välillä, eikä oikein osata päättää.

Sannismami ja masuvauva 14+5
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja sannismami:
Te joilla on kokemusta tai tietoa muilta siitä pinnasängyn päälle tulevasta hoitotasosta, niin ootteko kokenu hyväksi? Me pähkäillään sen tai hoitopöydän välillä, eikä oikein osata päättää.
Sannismami ja masuvauva 14+5
meillä vaihdettiin kylppärissä vaipulit tason päällä.. koskaa ei jätetty valvomatta tasolle. Tommoi hoitotaso ostettin pinniksen päälle mutta päätyi meillä olemaan tiellä ja tavaroita ei kuitekaan mahtunut siihen samaan, oli semmoi riisuttu malli jossa muuten tosi matalat reunatkin.. :( maksoiko 29 eur ? turha hankinta vaikkei kallis. Ehkäpä se kunnon hoitotasolaatikkoineen jos on tilaa vaan sille on kätevämpi..
Yöllä vaihdettiin nopsaan vaavalla pisivaippa lattialla hämyvalossa pehmustetun hoitalustan päällä, riitti meille eikä tullut selkävaivoja kyykistelystä.

*muoks* hauskaa on että pojan 1 v 9kk kohta niin voi edelleen vaihtaa vaipan siinä kylppärinkodinhoitotason päällä :D siinä kaveri makoilee eikä rullaa mihinkään, tosin nyt jo teidostaa että tiputus ois korkea.. mutta silti jollai ruumiinulokkeella aina poikaa vahdin.. :D
 
Tervetuloa Sannismami! Melkein nick-kaimoja ollaan!

Tinkatar: Aika outoa ettei sinulta ole otettu hb:tä joka kerralla vaikka olet anemiastakin kärsinyt. Minulla on seurattu ihan jokaikisellä kerralla vaikkei mitään ongelmia ole ollutkaan. Nyt oli hieman laskenut (viimeksi 127 ja nyt 121) joten ajattelin aloittaa sen rautamehun juonnin ainakin silloin tällöin, en välttämättä vielä säännöllisesti. Terkka oli samaa mieltä tässä suunnitelmassa. Mutta näin ne käytännöt vaihtelee.

Neuvolassa käyty tänä aamuna. Kaikki hyvin ja vauva siellä poksutteli sykkeillä 150. Painokin oli noussut ja en olisi kyllä uskonut että voi olla näinkin hyvällä mielin vaikka edelliseen kertaan lisäystä oli tullut reilut 700 g/vko! Jos paino ei olisi noussut noin hyvin, olisin joutunut jättämään reilusti jumppia pois. Nyt kehotti vain keventämään tai jättämään jotakin pois jos keventäminen ei onnistu. Tuo on niiiiiin pirun hankalaa tuo keventäminen, kyllähän jumppaajana pystyisi keventämään helpostikin mutta ohjaajana... Tiedän ihan tasan tarkkaan että parissakin ryhmässä menee pasmat ihan sekaisin osalla jumppaajista jos mie en teekään vaan pelkästään sanallisesti ohjaan. Ja nuo ois just niitä ryhmiä joissa sykkeet keikkuu korkealla. No, terkka neuvoi kysymään vielä rakenneultran yhteydessä viikon päästä kohdunkaulan ja -suun tilannetta ja tätä liikkumisjuttua, joten katsellaan sinne saakka. Sitten jos eivät siellä ottaudu asiaan ja en voi kevyemmin tehdä niin passittaa miut lääkärille ja hommaa sieltä todistuksen noiden jumppien vähentämiseen jottei omatunto kolkuttaisi niin pahasti jättää niitä pois. Homma olisi ollut paljon helpompi toteuttaa jos raskaudessa etenemisessä olisi ollut jotain häikkää, esim. paino ei olisi noussut. Nyt kun kaikki on kuitenkin hyvin niin tuntuu vaikealta. Toki nautin nyt olosta ja hyvin edenneestä raskaudesta =) Onko kellään muilla ollut vastaavanlaista ongelmaa nyt tai aikaisemmin?

Sanni-Maria ja pikkunen 19+6 (huomenna paukkuu puoliväli!)
 
Tervetuloa sannismari!

Liikkeistä: Täällä yks, joka ei voi sanoa tunnistaneensa. Mie vissiin tarviin semmoset liikkeet, et ne oikeesti tuntuu eikä oo mitään suolipörinöihin verrattavaa kuplintaa. Esikoistakaan oottaessa en oo oikeesti mitään "kalanhännän sipaisuja" tai vastaavia tuntenu.. Ei-raskaana ollessa samanlaisia tuntemuksia usein muutenkin ni mitä ilmeisimmin tarviin just siks tömpsäyksiä. Jotain pientä ehkä havainnu, mut vannomaan en mee vielä ennen ku tuntuu kunnolla.. :D

Mie se en kohta varmaan kävele ees pieniä lenkkejä.. Tän päiväsen aamukävelyn jälkeen molemmat persauksen päälliset aivan järkyn kipeät :(

pietu- ja oikku rv 17+3
 
AAM
toi liikkeiden tunteminen on musta semmoinen juttu että siitä ei kannata stressata :) siihen vaikuttaa just mm se kohdun asento, istukan paikka.. ja jotkut vaan on herkempiä sen suhteen. taisinkin sanoa että puolituttuni tunsi tosiaan viikolta 15 ekansa kanssa ja nyt tokaa odottaen jo 13 viikolta.. itsellä ne on olleet selkeitä vasta pari viikkoa.

Pietu:hug: paat ukon leipomaan sun kannikoita :D niinko pullia.. auttaisiko pyllyhieronta ?

Nyt heräs pikku-ukko unilta ja mennään syömään voisilmäpullia ja korvapuusteja. tein molempia 6 kpl siitä pullataikinasta :) :p ja teetä ja maitoa pojalle.. kippis siskot !!

AM & hippunen 16+4 :heart:
 
liikkeistä mieki tunsin jo ihan selvästi potkuja pari iltaa sitte vaik tänää tuli 15+0 viikkoo .. sen jälkee kyl ei oo tuntunu mittää...ei piä ressata :) tosin oon todella pienikokonen ja istukkaki on takana...
 
MOIKKA kaikille pitkästä aikaa! Onpa viimeaikoina jäänyt tosi vähälle täällä palstalla norkoileminen, varmaan kahteen viikkoon en ole käynyt! Nyt yritän lukea pinoa läpi ja samalla heittää jotain kommenttia.

Oon innostunut neulomisesta niin kovin että puikot ovat viuhuneet aina esikoisen nukkuessa, titokoneella norkuminen on siten jäänyt vähemmälle. Ihan virkistävääkin on ollut olla poissa koneelta :).

Laala: Olipas huippumielenkiinoinen tuo reilu viikko sitten laittamasi linkki arrtikkelista, joka käsitteli lasten ruokatottumuksia! Ja sitten toinen juttu vielä: kerroit että teet norssilla auskultointia: tuleeko sinusta luokanope vai aineenope? Täällä vaan kiinnostuneena kyselen, kun itse oon matikan, fysiikan ja kemian ope :wave:. Ja auskultoinut olen Oulussa.

Hui, onpas täällä viime viikolla käsitelty murheellisia asioita. Teppanalle virtuaalihalit vaikean tilanteen keskelle :hug:

Milky: mulla on kauhee ikävä ratsastamaan!! Viimeksi oon ollu hepan selässä joskus keväällä, kun tunnit loppuivat kesän ajaksi ja syksyllä en sitten enää uskaltautunutkaan. Mites se oli, onko sulla oma heppa jolla ratastelet vai käytkö tunnilla/ratsastatko vuokrahepalla?

Esitietolomake: mulle annettiin viime neuvolassa ohjeet, joilla pääsee täyttämään esitietolomaketta sähköisesti. Vielä en oo käyny tutustumassa, pitäis varmaan aktivoitua tämänkin asian suhteen :whistle:

pietu: vaivaluettelosi oli aivan kuin minulta kopioitu! :hug: Eli siis issias- ja nivuskipuja löytyy täältäkin, samoin huimausta. Mistähän kummasta tuo huimaus mahtaa johtua?! Voisko hemppa olla laskemaan päin? Eikös se näillä viikoilla yleensä käy matalimmillaan? Ja mulla toinen nivunen vaivaa niin pahasti että parin kilsan vunulenkin jälkeen oon koko loppupäivän käytännössä rampa :(. Ja vielä tuosta kohfunpohjan korkeuden mittaamisesta: esikoisesta minulla mitattiin tosiaan ekan kerran aika myöhään. Muistelin vaan jonkun jo ilmoittaneen että neuvolassa olisi sitä mittailtu. Hyvä että raha-asiahuolet helpottavat teillä! Meillä edessä kituutuskuukaudet kun kesän tienestit on tärvätty (sain viime kesänä kesäloman ajalta palkkaa) ja nyt sitten pelkän hoitorahan varassa. Niin ja tietysti miehen palkka. Onneksi mies sai pienen palkankorotuksen, niin että hiukan helpottaa tätä tulevaa nuukuustalvea! Mä jo suunnittelin kuinka vingutan helmikuussa visaa, niin että voin sen visalaskun maksella sitten ekoista äitiyspäivärahoista :whistle:

Vaunuasiaa:
Tuplat meilläkin hakusessa (sisaruksille tulee ikäeroksi 1v7kk). Carenan tuplat houkuttavat edullisen hinnan vuoksi ja siksi että siinä saa tosiaan molempien lasten suunnan muokata mieleiseksi. Vaihtoehtoisesti ostamme jotkut ns. paremman merkkiset käytettynä, esim. heittoaisalliset. Vinkkejä otetaan vastaan! :)

Istukan paikkaa ei ole minulla vielä tässä raskaudessa todettu, mutta voiskohan se olla tällä kertaa takaseinässä, kun liikkeet tuntuivat jo niin hirmu aikaisin?! Esikoisella istukka ole edessä alhaalla ja tunsin liikkeet muistaakseni ekan kerran joskus viikolla 19.

Hani: Joko olo on helpottanut ja olet paranemaan päin?

Hui, vaavimasu, hurjalta kuulosti tuo sinun huippaustapaus! Vieläkö sinua on pyörryttänyt tuon yhden kerran jälkeen?

Miinulainen:
kylläpäs sinua kovasti koetellaan, :hug: jaksamisia!


SädeI: Wau, kiva työsuhde-etu miehelläsi! :D

Rintsikoista tein esikoista odottaessa saman havainnon kuin AM: esikoista odottaessa kuppikoko pysyi samana (tai rinnat paisui jo ennen plussausta menkkaolotilaan ? C-kuppi) mutta rinnanympärys kasvoi ainakin sen 5cm. Sitten kun esikoinen syntyi, niin rinnat paisui maidon noustessa ? D-kuppi mutta rinnanympärys kapeni takaisin entiseen eli 75cm. Niin että vinkiksi teille jotka raskausaikana ostatte imetysrintsikat: huomioikaa että myös ympärysmitta voi heittää normaalista/raskausajan mitasta suuntaan tai toiseen! Minä jouduin myymään huutonetissä kaikki raskausaikana ostamani imetysrintsikat pois, kun lapsen synnyttyä olivat liian löysät ympärysmitaltaan. Kuppikoon kasvun olin tosin osannut ennustaa oikein ;).

Äitiysvaatteista: tällä viikolla kaivoin loputkin mammavaatteet kaapista. Nyt oon kuljaillu mun lemppari mammahaalarisammareissa, ihanaa olla raskaana!!

Ruttana: laskinko oikein että meillä on ultra samana päivänä, eli ensi viikon tiistaina?

Rakenneultra on siis meillä tosiaan ensi viikolla tiistaina, 4.11. :heart:

Onnea Nappi poikauutisista! :heart:

Ja
zikiziki ja Sannismami tervetuloa joukkoon iloiseen! :D

Nonni. Nyt on kaikki viestit kahlattu läpi parin viikon ajalta. Jotain jäi varmaankin huomaamattakin, aika kahlaamalla tosiaan selaisin kun muuten olis menny koko päivä ja huominenkin :D. No nyt täytyy taas yrittää palstailla säännöllisemmin.

Vielä säätilatiedustelu: joko lumi on ehtinyt peittää maan kovinkin suurelta osalta Suomea? Täällä Pohjois-Savossa on sadellut lunta ja räntää koko päivän ja nyt sitä on reilusti yli 5cm!! Taidetaankin lähteä tytön kanssa lumiukon tekoon! :wave:

Talvitie 18+2



 
Morjens mammoille pitkästä aikaa!
En ole jaksanut kirjoitella olen lähinnä käynyt pikalukemassa teidän kirjoituksia :)

On niin riivatunmoinen iskias koko ajan että tuntuu ko perskannikka olis tulessa koko ajan.
Ja sitt kun siihen lisää vielä tollaset hehkeät liitoskivut niin avot sie kyllä on haarovälissä säpinää..kävelee kuin ois viikon nainu yhtäkyytiä (anteeksi suorasukaisuuteni).

Täällä on ihan kauhea ilma, ollaan varmaan kohta ko Noan arkissa jos toi vesisade ei ala loppumaan (Kuopio ui kohta kartalta ulos).

Mäkin vaihdoin nyt sitten mammavaatteisiin kun on jotenkin helpompi olla.Ostin henkalta ja maukalta sellaset joggarit jotka on aivan ihanat, voisin mennä näissä joka paikkaan.
Edelliset mammafarkut on aika löysät mutt niitä on ihana pitää kun ei purista tosta alamahalta.
Ja kuppikoko on nyt 85C että utaretta löytyy.

On se vaan tuo paino mielenkiintoinen asia kun toisille ei paino kerry ja toisille taas liiankin kanssa.Multa saa kanss kaikki halukkaat kunnon siivuja tosta mahasta ja persauksista B)

Viime yönä valvoin ja kävin juomassa tuoremehua niin kappas kummaa kun pikku sintti siellä tuuppi että mamma jag är här, hör du?Ai että tuntui ihanalta :heart:

Vielä olis 3 viikkoa rakenneultraan (21.11) ja sen jälkeen kyllä 4D:hen jos eivät siellä näe kaikkea kunnolla.Mä ainaskin haluan tietää sen sukupuolen :D

Asiasta kukkaruukkuun, me syötiin just eilen viimeiset voisilmäpullat pakkasesta ja nyt tekis kauheesti mieli mandariinirahkaa,slurps aineet on joten taidan kipaista tekemään.Voi viulu ett on hyvää....

Nyt rahkan tekoon ja ekaks litra vettä kun olen toss noita irtsareita vetänyt, joten perjantai-iltaa kaikille!

Lis69 17+0
 
sateista perjantaita kaikille :wave: (mitä nyt sitten sattuu taivaalta tulemaankaan..?)

talvitie kiva kun kirjoitit pikän viestin, ei haittaa yhtään :D

allusmamma sun on pakko olla turusta ton kirjotustyylin takia?? joskus seurustelin turkulaisen kanssa ja kyllä murteen tuntee :D itse olen tampereelta, joten eroa on..

sannismanni tervetuloa mukaan ja onnittelut :flower: :wave:

säde ja misstar täällä kanssa yksi panikoia :kieh: takana kun on niin paljon kaikkea, ettei sitä oikeen osaa rauhoittua ollenkaan. nytkin ollut alavatsa vaivoja jo kolmatta viikkoa ja mitään syytä ei löydy, niin sitä pelkää eikä luota lääkäreihin kun eivät löydä syytä :ashamed: juuri naureskeltiin kun neuvolakortti meni yli puolenvälin rv 16+6 :LOL:

pietu mitkä on persauksen päällyset?? :LOL: :D

(.) maha kasvaa ja viikot poksuu :D tänään taas töissä pariin otteeseen kohtu kovettui oikeen paljon ja painetta oli niin että piti mennä lähes kaksinkerroin :/ ei se kipeetä tee, mutta todella outo tunne. onkohan ne niitä suppareita???

söin just pussillisen kovia salmiakkikarkkeja ja nyt on kitalaki kipee :kieh: koko päivän tehnyt mieli tzatzikia ja patonkia :p kun mies tulee kotiin niin pitääkin hakea kaupasta ja vähän kynttilöitä niin saa kivan sateisen halloween-tunnelman B)

JJ-t ja masukki 18+0!!
 
Hejssan!
Teillä usealla tuntuu olevan neuvoloita vähän väliä. Mulla oli kerran vko:lla 9 ja seuraava vasta n.22viikolla. Ei oo otettu edes hemppaa tai verenpainetta. Onneksi kävin huimauksen ja päänsärkyjen takia verikokeissa muuten ja maanantaina Kättärille päivystykseen, jos olo sallii nauttia ensin viikonlopusta. Ei tästä raskaudesta oo vielä päässyt nauttimaan ja töistä oon joutunu olemaan pois jo kaksi viikkoa putkeen.
Mielitekoja ei oo varsinaisesti ollu ja makeaa ei tee mieli juurikaan. Karpalomehu on ihan ehdoton ja se pitää samalla virtsatiet kunnossa.
No nyt kuopus sai raivarit, siis palataan taas ja voikaa hyvin.
Superheppuli MaijaEemeli 16+6
 

Yhteistyössä