MOIKKA kaikille pitkästä aikaa! Onpa viimeaikoina jäänyt tosi vähälle täällä palstalla norkoileminen, varmaan kahteen viikkoon en ole käynyt! Nyt yritän lukea pinoa läpi ja samalla heittää jotain kommenttia.
Oon innostunut
neulomisesta niin kovin että puikot ovat viuhuneet aina esikoisen nukkuessa, titokoneella norkuminen on siten jäänyt vähemmälle. Ihan virkistävääkin on ollut olla poissa koneelta
.
Laala: Olipas huippumielenkiinoinen tuo reilu viikko sitten laittamasi linkki arrtikkelista, joka käsitteli lasten ruokatottumuksia! Ja sitten toinen juttu vielä: kerroit että teet norssilla auskultointia: tuleeko sinusta luokanope vai aineenope? Täällä vaan kiinnostuneena kyselen, kun itse oon matikan, fysiikan ja kemian ope :wave:. Ja auskultoinut olen Oulussa.
Hui, onpas täällä viime viikolla käsitelty murheellisia asioita.
Teppanalle virtuaalihalit vaikean tilanteen keskelle :hug:
Milky: mulla on kauhee ikävä ratsastamaan!! Viimeksi oon ollu hepan selässä joskus keväällä, kun tunnit loppuivat kesän ajaksi ja syksyllä en sitten enää uskaltautunutkaan. Mites se oli, onko sulla oma heppa jolla ratastelet vai käytkö tunnilla/ratsastatko vuokrahepalla?
Esitietolomake: mulle annettiin viime neuvolassa ohjeet, joilla pääsee täyttämään esitietolomaketta sähköisesti. Vielä en oo käyny tutustumassa, pitäis varmaan aktivoitua tämänkin asian suhteen
pietu: vaivaluettelosi oli aivan kuin minulta kopioitu! :hug: Eli siis issias- ja nivuskipuja löytyy täältäkin, samoin huimausta. Mistähän kummasta tuo huimaus mahtaa johtua?! Voisko hemppa olla laskemaan päin? Eikös se näillä viikoilla yleensä käy matalimmillaan? Ja mulla toinen nivunen vaivaa niin pahasti että parin kilsan vunulenkin jälkeen oon koko loppupäivän käytännössä rampa
. Ja vielä tuosta kohfunpohjan korkeuden mittaamisesta: esikoisesta minulla mitattiin tosiaan ekan kerran aika myöhään. Muistelin vaan jonkun jo ilmoittaneen että neuvolassa olisi sitä mittailtu. Hyvä että raha-asiahuolet helpottavat teillä! Meillä edessä kituutuskuukaudet kun kesän tienestit on tärvätty (sain viime kesänä kesäloman ajalta palkkaa) ja nyt sitten pelkän hoitorahan varassa. Niin ja tietysti miehen palkka. Onneksi mies sai pienen palkankorotuksen, niin että hiukan helpottaa tätä tulevaa nuukuustalvea! Mä jo suunnittelin kuinka vingutan helmikuussa visaa, niin että voin sen visalaskun maksella sitten ekoista äitiyspäivärahoista
Vaunuasiaa: Tuplat meilläkin hakusessa (sisaruksille tulee ikäeroksi 1v7kk). Carenan tuplat houkuttavat edullisen hinnan vuoksi ja siksi että siinä saa tosiaan molempien lasten suunnan muokata mieleiseksi. Vaihtoehtoisesti ostamme jotkut ns. paremman merkkiset käytettynä, esim. heittoaisalliset. Vinkkejä otetaan vastaan!
Istukan paikkaa ei ole minulla vielä tässä raskaudessa todettu, mutta voiskohan se olla tällä kertaa takaseinässä, kun liikkeet tuntuivat jo niin hirmu aikaisin?! Esikoisella istukka ole edessä alhaalla ja tunsin liikkeet muistaakseni ekan kerran joskus viikolla 19.
Hani: Joko olo on helpottanut ja olet paranemaan päin?
Hui,
vaavimasu, hurjalta kuulosti tuo sinun huippaustapaus! Vieläkö sinua on pyörryttänyt tuon yhden kerran jälkeen?
Miinulainen: kylläpäs sinua kovasti koetellaan, :hug: jaksamisia!
SädeI: Wau, kiva työsuhde-etu miehelläsi!
Rintsikoista tein esikoista odottaessa saman havainnon kuin AM: esikoista odottaessa kuppikoko pysyi samana (tai rinnat paisui jo ennen plussausta menkkaolotilaan ? C-kuppi) mutta rinnanympärys kasvoi ainakin sen 5cm. Sitten kun esikoinen syntyi, niin rinnat paisui maidon noustessa ? D-kuppi mutta rinnanympärys kapeni takaisin entiseen eli 75cm. Niin että vinkiksi teille jotka raskausaikana ostatte imetysrintsikat: huomioikaa että myös ympärysmitta voi heittää normaalista/raskausajan mitasta suuntaan tai toiseen! Minä jouduin myymään huutonetissä kaikki raskausaikana ostamani imetysrintsikat pois, kun lapsen synnyttyä olivat liian löysät ympärysmitaltaan. Kuppikoon kasvun olin tosin osannut ennustaa oikein
.
Äitiysvaatteista: tällä viikolla kaivoin loputkin mammavaatteet kaapista. Nyt oon kuljaillu mun lemppari mammahaalarisammareissa, ihanaa olla raskaana!!
Ruttana: laskinko oikein että meillä on ultra samana päivänä, eli ensi viikon tiistaina?
Rakenneultra on siis meillä tosiaan ensi viikolla tiistaina, 4.11. :heart:
Onnea
Nappi poikauutisista! :heart:
Ja zikiziki ja Sannismami tervetuloa joukkoon iloiseen!
Nonni. Nyt on kaikki viestit kahlattu läpi parin viikon ajalta. Jotain jäi varmaankin huomaamattakin, aika kahlaamalla tosiaan selaisin kun muuten olis menny koko päivä ja huominenkin
. No nyt täytyy taas yrittää palstailla säännöllisemmin.
Vielä
säätilatiedustelu: joko lumi on ehtinyt peittää maan kovinkin suurelta osalta Suomea? Täällä Pohjois-Savossa on sadellut lunta ja räntää koko päivän ja nyt sitä on reilusti yli 5cm!! Taidetaankin lähteä tytön kanssa lumiukon tekoon! :wave:
Talvitie 18+2