*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Hankinnoista: Vaunut tulee tällä viikolla ja äp:n makuupussin ostin finlaysonin tehtaanmyymälästä 8euron hintaan.
Aion ostaa vauvalle vielä kotiutumisvaatteet ja pehmoleluln laitokselle. Sitten pitää vielä hommata kaikki pikkujutut, esim. tutit, pullotutit, vaipat, (mahdollisesti muutama kestovaippa), rasvat ym. Näillä ei kuitenkaan oo vielä mikään kiire vaan keväällä sitten. Esikoisen jäljiltä on oikeestaan kaikki jo hankittuna.

Isänpäivä: miehen toivomus oli että tehtäisiin hyvää ruokaa kotona. Pienen lahjan oon jo ostanu ja pojan kanssa askarreltiin kortti isille. Myös mä annan miehelle kortin. Kakku pitää myös ehdottomasti leipoa.

Rakenneultraan varaan ajan ensviikon maanantaina.

Tänään rv 17+1 :heart:
 
hei moi kaikki! oon ihan uus täällä vielä, ja aattelin kysästä et miten sais sen oman lasketun ajan laitettuu tuonne etusivun listaan? tosi kiva tällänen paikka mis voi jakaa kokemuksiaan muiden kanssa.. =) kaikille paksuja vointeja! :) T. jaana ja pikkuinen 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja guess:
ootko Jaahassu käyny tutkittamassa ettei sulla oo keliakiaa? Aika oudolta kuulostaa jos syöt ku hevonen etkä liiku ja paino ei nouse..ei oo normaalia. :eek:
En ole Jaahassu, mutta .... mulle on normaalia, ollut koko ikäni. Laktoosi-intoleranssi löytyy ja jos jonkinlaista nirsoilua ruokien suhteen, keliakiaa ei ole. Ja joka kerta kun menen lääkäriin ihan mistä tahansa, niin mua katsotaan epäilevästi ja aletaan kyselemään, että syönkö kunnolla tai ollenkaan... :eek: Näin on käynyt kun näytin varvasta, ja kun hartia oli kipeä, ja .... .... Joskus oon kysynyt, että tarjooksä, voin näyttää. :kieh:

Neuvolassa on otettu ihmeen rauhallisesti, kai se auttaa kun on veriarvot kunnossa, uskovat et en ole syömishäiriöinen. Ei tää laihuuskaan aina mitään kivaa ole! Vaatteetkin saa usein ostaa lasten osastoilta, kun ei kokoja 32 ja 34 aina löydy. Paitsi et nekään housut ei sovi, kun oon mallia pieni vyötärö ja iso takapuoli. :LOL:

Syön ISOJA annoksia ja pari kertaa päivässä ihan kunnon ruokaa, liikunta on välillä ollut ihan olematonta ja nyt on jonkin aikaa rajoittunut työmatkojen rauhalliseen kävelyyn (polvessa vikaa), ja paino ei nouse. Heti jos ruokailussa on häikkää, niin laskee kyllä kilon verran. Tulevaisuudessa odotettavissa: osteoporoosia (suvussa) ja muuta mukavaa...

Että tänne vaan sitä täytettä, Allusmamma, kyllä mahtuu ja otetaan vastaan! Nyt on hienoo kun on sentään ihan oikeet tissit hetken aikaa elämässään, hih! :) 3

Ja tervetuloa zikiziki! Hauskaa saada vielä tässäkin vaiheessa uutta porukkaa jutustelemaan!

ventti + viuhti 17+2
 
AAM
voi venttimuru mihinköhän mäkkärikuurille sut pitäis laittaa ;) eikö oikeesti nekään auta ? :( ei oo kyllä kiva ko anorektikoksi luullaa petite koon takia.. :kieh:

Zikiziki :wave: juu sekaan vaan joukkoon sankkaan.. jos haluat vielä veikkausta kumpi on tulossa tai fiilistä onko tytsi tai kundi niin senkin Hani- (päivittäjämme) huomioi listauksessa. Sitten on kerhopuolella muistaakseni keskisuomen alueen (?) porukoilla joku klubi vielä (Jouskisko) sitä hoiteli ?

JA Sit jos haluat niin voit heittää jonkun miniesittelyt itsestäsi niin oikein opitaan sut tuntemaan pikapikaa :D (ei tietty pakko jos ei halua)... tyyliin paikkakuntaa apaut mistäpäin ja ikää ja monetta odotat ja perhekokoa (elukoita yms). Esikoinenhan teille oli tulossa.. :)

Huomaatte varmaan että mulla ei oo taas kauheesti töitä.. :whistle: ;)

AM & hippunen 16+2
 
jes, eli synnäri on siis etelä-karjalan keskussairaala..sellane kutina kyl ois et se on poika.. B) mutta sen näkee sitte :D eli mie oon lappeenrannasta ja 22 vuotias, ja tosin esikoinen tulossa :heart: yks vauva tosin miul jo löytyy, se on tuo mein pikkuinen bichon frise koira nimeltään nasu =) (sellane valkoinen pieni pörröinen otus) se on kyllä niin kovi miu perää et pelottaa vähä et mitähä siit tulee ku vauveli syntyy.. :whistle:
 
ei ole testattu keliakiaa, muttei kyllä ole minkäänlaisia oireita. Lievä laktoosi-intoleranssi on, mutta sekin hyvin lievä. Tuolla syön kuin hevonen tarkoitan sitä, että annokset eivät välttämättä ole hyvin suuria, mutta parin tunnin päästä ruokailusta tulee nälkä uudestaan ja pakko syödä lisää. Mutta jos mä syön esim 2-3perunaa plus kastiketta ei se ole pieni annos. Joku hoitaja kerran epäili, että mulla on pieni vatsalaukku, joka täyttyy äkkiä mutta sitten äkkiä tulee nälkäkin.
Kiva kun on muitakin, joilta kysytään joka lääkärikerralla syötkö sä.. NO SYÖN!! Ja olen ollut hoikka koko ikäni.

Mä kanssa harkinnut vakavasti äippävaatteiden ostoa, yhdet vanhat äippähaalarit on jo käytössä ja ehkä yhdet, kahdet ulkoiluhousut sen lisäksi mahtuu päälle ja yhdet college housut.. Tällä kertaa tulee varmasti isompi maha mitä esikoista varrotessa, jolloin tuli mielestäni tosi pieni maha, vaikka olen itsekin lyhyt (162) eikä esikoinenkaan mikään minikokoinen ollut.. En tiedä miten se on mun pieneen mahaani mahtunut :LOL: :LOL:
 
AAM
täällä mammavaatteet tuli viikon alussa takasin... ai en muistanutkaan kuinka ihanan pehmeitä nää olikaan :heart: paidat semmoi kunnon softeja ja housut väljiä ja ai että :) :) :) :heart: kolmet mammahousut on ja yhdet mammashortsit jotka kuitenkaan ei ihan heti oo mun juttu sit kuite ja näillä kuukausilla vois olla hieman vilakkaa :D

rintsikoissa ympärymitta kasvoi ykkösen myötä niin että mitkään 75-80 ympät ei riitäkään enään :( 85 vähintään ympärysmitta ja kuppi o siltikin se sama B hassua miten vartalo muuttui.. tai muuttuu :/
Takapuoli yhtä iso edelleen :LOL: mut niinkuin todettu ukko ei pane pahakseen, persemies kun on ;) :p heh.. mä oisin miehenä ihan tissimies.. :xmas:

Joo taas jutunlaatu tätä... *palaa töihin*

AM :heart:
 
Onhan noita mammapöksyi tässä pidetty jo viikkokaupalla, koskakohan mä nää hommasin... oliskohan ollut syyskuun puoltaväliä, eli viikkoja silloin jotain 11. Sitä ennen tais just yhdet housut mahtua päälle. Ja nyt hommasin toiset pöksyt viime viikolla, kun alkoi tympiä tää vain yksien farkkujen pitäminen. Piti saada myös jotain astetta siistimpää. On nää vaan niin paljon mukavammat! Mulle menee jostain syystä H&M:n housuista 38, taitaa olla sen verran tuo ennestäänkin muhkeahko takamus levinnyt. :LOL: Täällä onkin joukossa aika paljon pikkasia mammoja, laiheliineja ja muuten vaan kompakteja.

Allusmamma, mä olen aikalailla jo luovuttanut ton painon kans ja päättänyt, et parempi näin päin, ainakaan en paina 147kg... :saint: Kyllähän me kohtuu terveellisesti syödään, mutta kyllä mäkkärit ja hesetkin uppoo välillä vähän turhankin usein. Ja ruuanlaitos käytetään öljyä ym. ihan surutta.

Kunhan muuten on terveenä ja tosiaan veriarvot sun muut on kohdillaan, niin antaa olla. Kai se on aika tässä kolmekymppisenä hyväksyä itsensä sellaisena kuin on, ja keskittyä kehittämään niitä puolia, joita voi kehittää. Toi lääkäreiden asenne kyl välillä ottaa aivoon, varsinkin kun en kyl omasta ja tuttujen mielestä ole anorektikon näköinen, ja oon aina ollut painokäyrien alapuolella. Meinas jäädä hartiankin jännetulehdus hoitamatta kun lääkäritäti, itse aika pullea, keskittyi vaan mun painooni koko käynnin.

Ja nyt lakkaan jauhamasta painostani, kahtellaan rauhassa josko se huhtikuuhun mennessä nousis tästä vielä. :) Sitäpaitsi mul on taas nälkä.

Mulla olis kyl töitä, mutta motivaatio puuttuu, ja energia, ja kaik muu asiaan tarvittava...
Jos lähtis pois, ehtis kotona laittaa vaikka pesukoneen pyörittämään! Ja ihanku tuo masuasukki meuhkais tuolla.. tai sit siel o suolet solmussa ja täys ilmaa.

v+v 17+2
 
Tervetuloa mukaan zikiziki!

Mammavaatteet on ollut täällä käytössä varmaan kohta kuukauden ajan, farkut ainaskin. Toiset mammahousut, jotka omistan, on sit collarityyppiset eli työpökät. Mammapaitoja oon käyttänyt nyt parin viime viikon ajan, aikas mukavia päällä. Just aamulla manasin isännälle että yhdet ulkoiluhousut mahtuu enää jalkaan ja nekin kiristää, joten jotain on kohta keksittävä. Eikä tahdo enää monet jumppahousutkaan mahtuvan jalkaan... Takkiongelmakin pitäis talveksi ratkaista, apua!

Mie oon jotenkin ajatellut noista hankinnoista että haluan ostaa kaiken tarpeellisen viimeistään tammikuun aikana valmiiksi koska ikinähän ei tiedä vaikka joutuisi vuodelepoon loppuajaksi. Ja isännän ostettavaksi en taho kaikkea uskoa ja luulen että en jaksa heti synnytyksen jälkeenkään ajatella isommin hankintoja. Joten siksipä meillä tehdään hankinnat ennen joulua ja loput tammialesta :D

Perjantaina neuvola, jee! Saas nähdä mitä terkka sanoo supistelutuntemuksistani... Täytyy kysellä tarkemmin noita sykerajoja et joudunko hölläämään osan jumpista pois ennen joulukuuta.

Sanni-Maria ja pikkunen 19+4 (jo!!!)
 
miekii oon suunnitellu noita hankintoja toho tammikuun puolelle... sit ollaa jo muutettu isompaa kämppää, tänne mein tän hetkisee kaksioo ei oikee tavaraa enää mahdu :D anopilta saatiin jo turvakaukalo, mut koira on nyt erehtyny luulemaa sitä omakseen on kokoaja pyrkimässä nukkumaan siihe :D
 
tervetuloa zikiziki! vähä söpö toi teidän koira :)

mä aloin käyttää mammahousuja varmaan just vkolla 14, eli n kk sitten. olin just harmitellu ehkä edellisellä viikolla kun masu ei kasva yhtään mut sit se yhtäkkiä pullahtiki esiin ja jäi housut pikatahtia vyötäröltä pieniksi. nyt mahtuu vanhoista enää jumppahousut ja yhdet ulkoiluhousut, jotka nekin menee kohta uusiks... myös paidoista 3/4 muuttunu napapaidoiksi, et pitäs varmaan kohta ehtiä kaupoille hankkiin mammavaatteita.

mä oon sitä mieltä et alipaino on kyllä parempi ku ylipaino, koska jälkimmäiseen liittyy niin paljo terveyshaittoja. on se silti kurjaa jos syömishäiriöstä epäillään, niin oli munkin kohdalla nuorempana, mut nykyisin arvosta kyllä sitä ettei kiloja ihan kauheen helposti kerry.

meillä mies taitaa olla sekä tissi- että persemies. on iki onnessaan kun saa kumpaa vaan lähikosketusta :LOL: ja mä en ymmärrä miten se ei halua vaan silitellä koko aika mun vauvamasua, kun sehä se nyt on ihanin maailmassa :D mut kai toi leviävä peppu ja rintsikoista tursuavat rinnat miehiin luonnostaan kuitenki eniten vetoaa..

t. manna+ lilli 18+0 (ja taas paukku viikot, jeejee)
 
mulla menee ihan täysin omat housut joten ei oo tarttenu mammavaatteita kattella vielä :) painokin on pysynyt samoissa, mikä on sillai ihan jees koska oon muutenki ylipainonen ni ei oo noussu..
Isänpäivälahjaa en oo miettiny, vois miehelle kyllä jotain pientä hommata :) Omalle iskälle aattelin ostaa VAARI-mukin, on sen eka lapsenlapsi tulossa ja siitä vihdoin tulee vaari :D

lennameli ja Möykky 16+6
 
Jaahassu,Guess Mullaki on ongelmana alipaino huolimatta siitä että syön ihan normaalisti ja rasvaa ym. välttämättä.Lääkärissä mulla myös aina epäillään että jotain on vialla huumeiden käyttöäkin epäilty...mikä ei kovin mukavalta tunnu.
Mun äiti on ihan samanlainen paitsi 45 ikävuoden jälkeen alko vasta kilot kertymään..
Ja olin innoissani kun tulin raskaaksi että nyt vihdoin lihoo niin nyt paino tippunut ja neuvolassa sanoivat että tuskin kiloja pahemmin tulee.. :(

zikizikimoi :wave:
 
tervetuloa zikiziki :flower: ihana teidän koissu :heart:

mammavaatteista mä ostin ekat äippähousut jo viikolla 9. viikon 13 jälkeen en ole enää normi housuja pitänyt, paitsi hiuslenkki/ hakaneula sydeemillä :LOL: kyllä on maha tässä vaiheessa jo niin iso että ilman mammapöksyjä en pärjää, varsinkin kun on se ongelma että heti kun kiristää niin alkaa sattuun :kieh: autossa on tuskaa kun vyö kiristää!

kyllä ihmettelen teitä, jotka meette normivaatteilla vielä viikolla 16 :eek:

hankinnoista tosiaan anoppi lupasi kustantaa vaunut :eek: maksoi mitä maksi, se auttaa kovasti. rakenneultran jälkeen alan enemmän niitä katteleen, mutta hankitaan vata -09 puolella, niin saa nähdä uusimmatkin mallit :D

turvakaukalo ostetaan myös uutena isofix alustalla, kun autosta löytyy ne kiinnitykset. pinnasängyn ja hoitopydän ostan käytettynä, jos löytyy muuten uutena. brion basic valkoista tai koivua olen haeskellut. muuten mitään en ole vielä vauvalle hankkinut :eek: ihmettelen kyllä kuinka oon näin pitkälle päässyt ilman hankintoja, ehkä se pelko tän teettää :/

tänään on kyllä tuntunut potkuja :heart: olen siitä nyt ihan varma, heikkoja ne on mutta selvästi se pikkuinen sieltä ilmottelee itsestään :heart: myös luultavasti liitoskipuja tullut pitkin päivää :/ eikös ne ole sellaisia pistoksia ihan keskellä, alhaalla ja syvällä kohdussa..?

tänään mammajumppaan reippailemaan :D

JJ-t ja pikkuinen 17+5
 
jj-t mulla ihan samanlaisia pistokipuja. tosi lyhyen aikaa kestävät mutta erittäin selkeitä. ja meilläki anoppi + appi maksaa vaunut =) se on kyllä tosi iso apu, kun rahaa palaa melkoisesti esikoisvauvan varusteisiin ja uuteen autoon.

liikkeistä mä tunnen yhä vaan sellasta kuplintaa ja epämäärästä tuntemusta. yhden kerran oon tuntenu potkun, siitä oon melko varma, mut muutoin ei selkeitä liikkeitä.
 
Zikiziki, tervetuloa. =) meillä kanssa toinen kissoista omi turvakaukalot ja sitterit aina kun silmä vältti.sekin aikoinaan selvisi vasta synnärillä, kun oi aika lähteä kotiin esikoisen kanssa ja mies toi turvakaukalon, oli kuulemma ollut yltäpäältä kissankarvoissa (pitkäkarvainen otus vielä)..samainen kissa oli viikon evakossa keittiössä kun lapsi tuli taloon, ei suostunut kynnyksen ylikään tulemaan.sen verran draama kuninkaan elämä järkkyi :D


painosta sen verran, että mulla kanssa painoindeksi ollut aina alhainen (17) ja saanut kuulla lekureitten epäilyjä.ajokorttia hakiessakin lekuri tenttasi mun syömisiä. esikoista oottaessa näytin lähinnä lihapullalta neljältä tikulla ,enkä niin ihanan naisellisen muodokkaalta.
rintavarustus on taas kaikkia luonnonlakeja uhmaten ollut iso joten oikein nautin imetyksen jälkeisistä pikkusen pienimmistä tisseistä, :D .


tavaroista ei taida tulla hankittua kuin tuplat ja pullojen tutit +jotain pientä, kaikki muu taitaa olla valmiina, eikä rattaiden ostossa ole mulla kiirettä kattelen rauhassa vaihtoehtoja.. =)
 

Yhteistyössä