*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~Lokakuussa~

Huh, terveisiä pitkästä aikaa Jyväskylän suunnalta! Täällä voidaan ok, mitä nyt toista viikkoa sairaslomalla jumiutuneen selän takia! Lääkärin ohje oli vain että pitäisi koittaa liikkua vaikka tuntuu pahalle.. Torstaina on seuraava neuvola ja normaaliin tapaan alan panikoida paripäivää ennen että jos kaikki ei olekaan ok! Noh, sittenhän sen näkee. Maha ei ole juurikaan kasvanut, itse kädellä tuntee että jotain siellä on erillälailla mutta ei se näy.

Kestovaippoja haluaisin ainakin kokeilla, saa sitten nähdä jaksanko siihen rumbaan lähteä. Alustavasti puhuttiin että jos ainakin kotona pitäisi niitä kestovaippoja, säästäisihän siinä sitten rahaakin..

Äänestämässä käytiin mutta seuraavana päivänä tajusin että ehdokkaat eivät suinkaan päässyt valtuustoihin äänimäärien perusteella vaan jonkun pirun vertausluvun perusteella eli isoja puolueita suosien! En ole ennen tajunnutkaan, eli joku joka sai 100 ääntä saattoi päästä mutta toinen joka sai 200 ääntä ei päässyt koska ei ole kookomuslainen tms. Tyhmä systeemi, tässä taas todella kuullaan kansan ääntä. :headwall:

Syysterkuin lennameli ja Möykky 16+5
 
AAM
Milky, usvis :hug: :( ... Närästys onkin sit keskiraskauden luojan suoma onni.
Ei se huono olo välttis kaikilla lopu siihen alkuajanpahoinvointiin se siirtyy tuonne ruoansulatusosastolle myöhemmällä kuukausilla kiipiää niinkö ylöspäin.. :whistle: :hug:
Että laatta voi lentää myöhemmilläkin viikoilla.. :| tosin eri syystä sitten.. mulla liian rasvaset ruoat ja hapokkaat jutut aiheuttaa närää.. esim just se ananas rybb&deckers juoma :x |O ennen tykännty kyllä nykyisin kammo drinksu!

Paska keli saa mielen mustaksi täällä, sataa ja synkkää.
:wave: onko kukaan muu joka ei tykkää syksystä ? sais jo mun puolesta :attn: tulla vaikka mieluusti lunta ois ainakin valoisampaa... =)

AM & hippunen 16+1
 
kiitos kaikille myötätunnosta! toivon ettei kenenkään tarvitsisi käydä läpi samaa kuin siskoni. pääsen onneksi vkl:na käymään hänen luonaan turvakodissa (emme valitettavasti asu ollenkaan lähekkäin). toivottavasti voin jotenkin auttaa. onneksi siskolla on myös ammattiapua ja saa nyt rauhassa järjestää uusiksi tulevaisuuttaan.

täällä on ollut taas monia gallupeja :) musta on aina mielenkiintoista lukea miten muilla menee, mitä suunnitelmia jne.

kestovaipat me aiotaan kokeilla, kun kauhistuttaa se jätemäärä minkä kertavaipat tuottaa :/ saa nähdä miten käytännössä sujuu, mutta jos edes osan kertiksista voisi kestoilla korvata, niin oishan sekin jo parempi kuin ei mitään.

rakenneultra on meillä tasan puolivälissä, eli vkolla 20+0 =) jos vaan näkyy ja lääkäri suostuu kertomaan, niin halutaan tietää onko tyttö vai poika tulossa.

äänestystulokseen olin ihan tyytyväinen, vaikka meni vaalitulosten seuraaminen perhekriisin takia ohi. aiemmin olin kuitenkin aktiivinen ja osallistuin jopa mieheni siskon vaalikampanjaan. äänestin (tietty) häntä ja iloitsin, kun tuli valituksi =)

energiataso mulla hyvä. pahoinvointi lakannut, liikkuminen taas mukavaa ja ruokahalu voimissaan =) nukkunutkin oon hyvin, mitä nyt viime öinä tuon siskosta huolehtimisen takia.

sitte uusia gallupeja =)

millainen aikataulu teillä on vauvantarvikkeiden hankintojen suhteen? meillä alkaa pientä vaatetta vähän olla, mutta isompi varustelu alkanee rakenneultran jälkeen. varmaan sit heti samana päivänä! :D listalla on työhuoneen muuttaminen vauvan huoneeksi (menee uusiks ihan kaikki), uuden auton osto ja tietysti vauvantarvikkeet. mut vielä ei oo aloitettu edes suunnittelua, eiköhän sitä sitten ehdi.

entä miten aiotte viettää isänpäivää? erityisesti te jotka odotatte esikoista, aiotteko yllättää tulevan isukin ja juhlistaa päivää jotenkin erityisesti? :) meille tulee varmaan miehen vanhemmat syömään ja voishan sitä miehellekin jonku extra-yllärin järkätä. :D

laala, milkystern, usvis, millipilli ja muut pahoinvoivat, toivottavasti olonne paranee pian! kurjaa kun noin kauan joudutte oksentaan. ja lennameli, tsemppiä selkäkivun kanssa. lepo ja väliin kevyt liikunta auttavat varmaan parhaiten, kun ei lääkkeitäkään kai voi napsia.

allusmamma täällä toinen joka odottaa lunta ja talvea ja pikaista loppua tälle sateiselle syksylle!!

t. manna + lilli 17+6
 
Nyt seuraa valitettavasti vain omaa (.), on ollut sen verran kurja olo, että pakko jonnekkin purkaa :( .
Töissä viimeviikolla oli kauhee häsis, kun yksi työntekijä oli poissa koko viikon. Loppuviikosta kotimatkat oli aika kankeita kun tuli kivuttomia supistuksia, en kuitenkaan huolestunut kun olivat täysin kivuttomia. Eilen oli neuvola, jossa kaikki niin hyvin kuin olla ja voi. Oikealla alavatsassa ollut kipuja pari päivää ja päätä särkenyt reilun viikon joka ikinen päivä. Näistä kerroin neuvolassa, mutta ei ollut kuulemma syytä huoleen.
Eilen illalla tuo särky oikealla alavatsassa muuttui jatkuvammaksi ja päätin sitten kuitenkin käydä arvauskeskuksessa näytillä. Siellä tehtiin sisätutkimus ja kohdunkaula lyhentynyt reilusti ja lähete sairaalaan umppari epäilyn takia. Sairaalassa pääsin heti verikokeisiin ja pissanäyte otettiin. Puolen yön aikaan pääsin lääkärin vastaanotolle ja diagnoosina virtsatulehdus, keuhkoputkentulehdus (ollut yskää jonkin aikaa), poskiontelotulehdus ja korvatulehdus :'( . Umppari hommaa seuraillaan, huomenna taas verikokeisiin. Antibioottikuuri (jo 9(!) puolen vuoden sisällä, edellinen korvatulehdukseen loppui 2 viikkkoa sitten) ja supistusten ehkäisyyn Litalginia.
Nyt täytyy sitten kuulemma pienimmästäkin kivuttomasta supistelusta hakeutua lääkäriin. Edellisessä raskaudessahan mulla oli kohdunsuu 3 cm auki puolesta välistä raskautta, vauva kuitenkin syntyi onneksi vasta viikolla 41.
Lääkäri oli kovasti sitä mieltä, että ihan ajoissa joudun jäämään pois töistä. Ä-loma mulla alkaa jo onneksi 12.2 vuosilomilla.
Tällä hetkellä olo ok., lukuunottamatta sitä, että ääntä ei lähe pihaustakaan ja oikealla alavatsassa tuntuu pieninkin ponnistelu.
Anteeksi vielä, että oli nyt tosiaan vaan omaa napaa.
Hyviä vointeja kaikille!
Miinulainen + Hymy 14+2
 
miinulainen kylläpä joudut kestämään :eek: nyt vaan rauhallisesti etiäpäin!! toivottavasti taudit häviää ja sitä myötä supparitkin, ainakin hetkeksi!! ja toivotaan ettei se umppari ilmottele itsestään enään :kieh:

:hug: sinne!!

 
Täältäkin voimia miinulaiselleMiten voikin tulla noin monta vaivaa kerralla :eek:

Oksentelusta/pahoinvoinnistaMä olen oksentanut joka päivä(lukuunottamatta ehkä n.10päivää) ja nyt siis viikkoja jo 17+.Tänäänkin kolme kertaa.Ja voi kun vaan oksentelis mutta kun on ällö olo koko ajan,vasta aina tällee alkuillasta helpottaa. :x
Yks tuttava synnytti viime viikolla ja oksenteli vielä silloinkin.Ja loppuvaiheessa sillä tuli aina pissat samalla housuun kun se oksensi kun tuli niin paineella..eli millipilli et ole ainoa :)

Vauvahankintojen aikataulutMeillä kaikki hankitaan ihan sitten lopussa.Muuta ei tarvi edes ostaa kun vaunut ja sänky,loput saadaan kavereilta kun lähiaikoina on tullut niin paljon vauvoja kavereille.Vaatteitakaan en ole ollenkaan ostanut,omalla kohdalla tuntuu hyvältä ostaa kaikki sitten kun "vauvan kotiintulo" on käsillä.

Illan jatkot :)
 
Hui kauhia, täällähän on taas vaikka mitä tapahtunut!

Mannalle tsemppiä, ja siskolle varsinkin! Kaikille sairastaville yhä jaksamisia ja toipumisia, varsinkin miinulaiselle, siinä oli jo tautilistaa, kauhistuttavaa. Toivottavasti pääset tulehduksista eroon mahdollisimman pian.

Ja galluppeja...
Kestoilusta ei vielä tietoa, muuta kuin, että ainakin koitetaan ja jonkin verran varmaan käytetään. Sitä en tiedä lähdetäänkö täysin sille linjalle, täytyy ainakin perehtyä asiaan enemmän.

Meillä on rakenneultra viikoilla 20+3.

Hankintojen aikataulut kaikki on hankkimatta, ja ainakin rakenneultraan odotetaan. Päällimmäisenä 'hankintana' on talo muuttokuntoon, ja senpä takia ei paljoa muuten ehdi ajattelemaankaan. Helinä, olen kans katsellut Oran vaunuja niiden sivuilta, mistäs verkkokaupasta tommosia alennuksia saa? :saint:

Oksentelusta, joo, mä kans luulin et se olis jo ainakin enimmäkseen ohi, mutta tänään sit sai taas laatata, ja bussissa vielä... taitaa kyllä tosiaan olla jo hiukan erilaista pahoinvointia, koska paikoitellen myös närästää. Täytyy vaan tarkkailla mitä syö ja juo, ainakaan hiilihapolliset juomat ei kelpaa enää laisinkaan: maha turpoo ja on ilmaa täys samantien.

Isänpäivästä ajattelin, et vois tulevalle isukille jotain pinetä ylläriä järjestää, kunhan vaan keksis mitä. :) Joku muisto tältäkin ajalta.

(.) Tänä aamuna tuntui liikkeitä vahvemmin kuin kertaakaan aiemmin! Kävin taas aamuyösyönnillä ja sen jälkeen kun vielä hereillä makoilin, niin tuo tuolla innostui törkkimään oikein vimmalla pari kolme kertaa tuohon vasemmalle sivulle mahaa. :heart: Pääsis vielä kuulemaan sydänääniä, ei oo kertaakaan vielä neuvolassa kuunneltu, nt-ultrassa kuultiin sentään. Viikko vielä seuraavaan neuvolaan. Maha on aika tavalla paisunut, mutta paino on yhä samassa eli tasan 50kg, eli +3kg.

Ja sit ruokaa, kiitos! Mistäs kaivais energiaa sen verran et sais tehtyä jotain... |O

ventti + viuhti 17+1
 
millipilli
Ylimääräisistä hymiöistä, eli jos kirjoittaa sulkeisiin jotain ja viimeisenä kirjaimena ennen sulkua on ä tai ö tulee ylimääräinen hymiö. Eli jos lukee suluissa jotain niin ä:n ja ö:n jälkeen kannattaa laittaa ylimääräinen välilyönti. Eli näin:

(mörkö) (mörkö ) tai (äippä) (äippä )

:D
 
Moikka pitkästä aikaa, johan on taas tekstiä tullut.

Tsempit ja halit miinulaiselle ja mannalle ja hänen siskolle!

Nevolassa olin viime viikolla ja mulla on nyt löytyny jotain vasta-aineita verestä. :eek: Ei kuulemma ole kauheen vaarallista (?), mutta saa rampata taas verikokeissa urakalla.. Painoa oli tullu kilon verran ja hyvät oli paineet. Sydänäänet kuului hyvin. Pissaa eikä hemppaa edes katottu. Seuraava neuvola onki sitte 12.11 ja sit saa jo varmaan ekan lääkäriajankin.. Rakenneultra on viikolla 20+? eli 26.11 muistaakseni.

Mun energiataso on ihan minimissä ja kaikki energia kuluu kodinhoitoon ja tuon pikkuisen täystuhon kaitsemiseen.. Ei kauheesti ylimääräistä jaksa. Meillä onki sitte lauantaina tytön 1-vee synttärit tulossa. Muuten ihanaa, mut ei millään jaksais leipomuksia vääntää. Onneks juhlitaan vaan ihan lähisuvun ja kummien kera.

Hankinnat on siis esikoisen jäljiltä tallessa ja vaunut uskallan ostaa vasta kun on uusi tulokas sylissä. Ei kai niillä niin kiire ole.. Liikkeitä en oo kauheesti kerenny kuulostelemaan, toisin kuin esikoisesta vahtasin ihan liikaakin.. Tiedä sitte onko tuo välillä se kuuluisa pieru vaiko ihan oikea liikkeentuntu, mut ei silti mainittavan paljon ainakaan tunnu. Kyllä niitä kerkee vielä tulemaan kyllästymiseen asti :)

Nyt telkkua ja ruokaa :)
 
Miilulainen: ei se umpparikaan maailmanloppu ole jos joutuvat leikkaamaan odotuksen aikana.. mutta eivät tähystää voi joten iso arpi jää :( multa leikkasivat kun esikoista ootin rv 12 paikkeilla. pitkä toipuminen mutta vauva kesti hyvin nukutukset ja kipulääkkeet ja ihan terve poika mulla on :) ja kirurgikin vakuutti ettei leikkauksesta ole mitään vaaraa vauvalle

Mut jatkuvat antibiotit ei kyllä varmasti tee hyvää :(

sitten omaa napaa..
Koko päivän väsyttäny ihan mielettömästi.. eilenkin illalla olin ihan puolikuollu ja menin 21.00 nukkumaan.. vaikka normaalisti 23 asti venyy ilta.

Huomenna aamulla neuvola :) pääsee kuuntelemaan pikkusen sydänääniä :heart:

Nellah ja 17+3
 
Hei tytöt, kiva kuulla, että kaikista muista vastoinkäymisistä huolimatta raskaus suurimmalla osalla etenee hienosti! Voimia kaikille ja parempaa oloa huonovointisille!

(.) Mulle iski tänään ahdistus sikiön mahdollisista sydänvioista...erehdyin surffaamaan netissä todennäköisyysprosentteja erilaisista sydänvioista korkealla niskaturvotuksella ja vastasyntyneiden kuolleisuus oli aivan kamalan korkea...blaah. Ei olis pitänyt. Vielä kolme viikkoa rakenneultraan - siellä sitten vihdoin saadaan tuomio. Ja jos siellä ei näy mitään, niin meen 4D:hen siitä parin viikon kuluttua ja jos sielläkin vielä kaikki hyvin, niin ehkä vihdoin uskallan edes varovaisesti iloita tästä raskaudesta ja alkaa shoppailemaan tai ainakin hypistelemään kaikkia kivoja vauvajuttuja :saint:

Kivaa iltaa ja toivon hirmuisesti, että kaikilla on kaikki hyvin :) Kyllä me tästä yhdessä selvitään!
 
Isänpäivälahjasta, kiusasin isäntää että annan lahjaksi isän ja pojan laatuaikaa ja lähden ite koko päiväksi pois kotoa! :LOL: En oikeasti keksi yhtään mitään mitä tuolle antais.. kun mitään ei tällä hetkellä tarvitse. Ehkäpä sitten sen viskipullon tms, ois ainakin mieluinen eikä jää nurkkiin pyörimään. :)
 
Happy79 Oikein meinasin purskahtaa nauruun, kun luin tekstisi Obsidanista. Sehän mullekin määrättiin ja kun ekan tabletin olin viimeviikolla ottanut, niin kahden tunnin päästä lensi oksennus kaaressa lattialle ja tapetille. Ja oksensin koko päivän. Seuraavan päivän olinkin ripulilla. Sitä lääkettä en enää minäkään syö. Hyi, että...

Persiljaa ja pinaattia minäkin syön urakalla. Myös appelsiineja, jotta se vähäinenkin rauta imeytyisi.

Miinulainen Voimia sinulla kovasti :hug:

Pahoinvoinnista Mullakin se jäi hetkeksi pois joskus vkolla 11-12 ja nyt on palannut. Hajut etoo niin kamalasti. Varsinkin aamulla miehen keittämä kahvin haju ajaa mut vessaan oksentamaan. Sitten pitääkin olla nenä kiinni tuuletusikkunassa puolisen tuntia, että menee ohi.

Isänpäivät Voikun keksisi kivan lahjan isukille. Poikahan meillä jo ennestään on...

Mutta vointeja kaikille tasapuolisesti :)

Mammanen ja vauva 17+ 4
 
AAM
Rautajuomat on musta kivempia a) ottaa ja b) makukin hivenen parempi !! :wave:
Mm floradix on sellainen mitä minä otan ja hyvä olo jää.. sitkun vetäisee siihen vähän jälkeen satsuman / kiivin niin onpahan c-vitatkin saatun.. :)

ukko on siellä inexillä niin niillä on henkilöstömyymälässä niitä floradix pulloja 5 eur kappale. ei mtn hajua siis mitä kaupassa maksaa.. ei varmaan yht edukas mutta suosittelen.
 
Huomenta!

Miinulaiselle
toivotan nopeaa tervehtymistä. Oot saanu jonku super pöpön :|.

Noista supistuksista. Eli eiks ne normaalisti oo ihan vaarattomia?
Esim. maatessa jos nauran, aivastan tai nousen nopeesti niin tuntuu et kohtua supistais. Tuntuu ikävälle, mut ei satu. On varmaan normaalia? Aika vähän tämmöstä, mut viime yönäki ku naureskelin koiraa niin tuntu vatsassa taas. Aamulla tietty kuuntelin sydänäänet ja siellä se sykki :heart: .

Mies just soitti ja kerto, että niiden työpaikka sponssaa vauvaa odottavia isiä ja äitejä 200 euron vaatelahjakortilla Jesper & Junioriin. Täydellistä. Tosin kyseisessä kaupassa ei ihan kauheesti kivoja vauvan vaatteita ollu vaan ne kivat oli vähän vanhemmille lapsille. Mutta ihanaa kuitenki :).

Hankinnoista vaatteita ollaan ostettu ja sitteri löytyy. Hoitopöytä saadaan marraskuussa (sellanen ihana :whistle: ) ja pinnasänky saadaan ilmaseks sukulaiselta myös tässä lähiaikoina. Vaunut hankitaan varmaan tammikuussa. Tykkään, että vauvasta muistuttaa mahdollisimman paljon asioita. Toivottavasti vaan kaikki on hyvin.

Isänpäivää
mennään viettämään kotiseudulle ja kyllä mielessä kävi pitäiskö tolle miehen rutjakkeelle jotain pientä kivaa hankkia. Eihän se mikää rutjake oo vaan erittäinki hyvä mies ja varmasti hyvä isäkin. En vaa tiedä, mitä hankkis.

Nyt aamupalalle ja sit koulun penkille :'( :D

Säde ja nasu 16+5

PS. Tää on esikoinen ja kaikkea, mut ihan ku olisin eilen tuntenu liikkeitä.
 
Olenkohan mä seonnut :D ??
Voiko pitää paikkaansa, että eilen illalla tunsin pienet tönäisyt käteeni alavatsassa?? Ja tänään 17+1 viikot.
Ei tuntunut mun mielestä ilmaltakaan mikä liikkuu. Mulla painoa niin vähän, että ulkomaailman ja vauvan erottaa vain nahkani ja kohdunseinät.

Ekaa varrotessa neuvolantäti sanoikin, että susta on helppo arvioida vauvan kokoa, kun ei ole oikeastaan mitään vauvan ja tutkijan välissä :LOL: Silloin neuvolantäti veikkasi vauvan kooksi 2900gr ja alta viikko siitä meidän esikoinen syntyi painaen 2930 =)

Mä niin toivoin ekaa varrotessa, että saisin vaikka 10kg ja siitä voisi jäädä 5kg, kun ei tuota painoa ole.. painoindeksi taisi nyt olla just ja just 19.. Mulle tuli kuitenkin vain 5kg ekaa varrotessa ja kun oli jälkitarkastus oli painoa lähtenyt 10kg :ashamed: Ja söin kuin hevonen. Ja nyt oli ekassa punnituksessa vähemmän painoa kuin oli ekan raskauden alussa. Eli en ole saanut tuota 5 kg takaisin kolmessa vuodessa vaikka mitä syön enkä harrasta liikuntaa.. ei ole tämäkään kauhean kivaa, ettei saa kiloja, vaikka se tekisi ihan hyvää, ne ei vaan tuu.. En edes syö mitenkään terveellisesti
 
SädeI Supistukset ovat vaarattomia, jos kohdunkaula ei lyhene ja kohdunsuu pehmene.. Mutta jos supistuksia tulee usein niin kannattaa käydä varmuuden vuoksi tarkistamassa tilanne, ja heti jos tulee vuotoja tai supistukset kivuliaita..
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Mies just soitti ja kerto, että niiden työpaikka sponssaa vauvaa odottavia isiä ja äitejä 200 euron vaatelahjakortilla Jesper & Junioriin. Täydellistä. Tosin kyseisessä kaupassa ei ihan kauheesti kivoja vauvan vaatteita ollu vaan ne kivat oli vähän vanhemmille lapsille. Mutta ihanaa kuitenki :).
oi ! voikun meilläkin töissä ois noi kivasti huomioitaisiin... no saatiinhan me kyllä lahjakortti Stockalle kun vaavi oli syntynyt keräyksellä työkavereiltani :) :heart: mutta virasto ei muista mitenkään, paitti ilmoittamalla viikkolehdessä :whistle: :xmas:

täällä on nivukset taas paukkuu ja vihloo :( ja suppareita tule liian painavien kauppakassien kannosta ja pojan liiallisesti riuhumisesta tai sen kanssa lähinnä :D ittäni saan syyttää.. :whistle:

AM & hippunen 16+2 :heart:
 
Jaahassu, heti piti kommentoida... mulla oli eilen aamusella sama fiilis, kättä pidin masun sivun päällä, ja kyl väitän kovasti, et viuhti siihen muksahti. Ja kolmasti vieläpä. Ei mitenkään voinut olla mitään ilmaa tms., en pysty uskomaan. Ja mulla normaalipainolla painoindeksi hiukan alle 18, eli ei kans kauheesti oo tavaraa tuossa välissä.

Mulla ei kans paino nouse oikein millään, iän myötä on normipaino noussut 42 kilosta 47:ään, ja ainoa aktiivinen keino millä oon päässyt 49 kiloon, oli ahkera lihaksia kehittävä treenaaminen. Lihakset painaa enemmän ku löysä läski, joten sieltä kautta tulee laiheliinillekin muutama kilo suht kätevästi. Ja oli kieltämättä kivemman näköistäkin kun ei ollut pelkät riisipuikot käsien paikalla, vaan hiukan lihasten reunojakin saattoi sopivassa valossa erottaa. :D Itsellä toimi kamppailulaji, kun salilla en oo koskaan oikein jaksanut käydä. Ainoa miinuspuoli on se, että treenatessa sit vasta saakin syödä! Ja pitää huolta proteiinien saannista.

Syömisestä puheenollen, sain just eväspuuron syötyä, nyt vois lähteä lounaalle. :p
Tää on ihan mahotonta tää syöminen väillä, mihin se kaikki menee???

v + v 17+2
 
AAM
ventti hei mä voisin täältä heittää sulle pari kiloa ;) *repäsee persauksesta litran laardia :LOL: * :x yöks..

ruoka maistuu täälläkin, niin hyvin että unohdin katsoa yhdestä mausteseoksesta vanhentumispäivämäärän ja tein 3 kk vanhalla mausteseoksella ruokaa |O |O tosin enpä voinut osata arvioida että ois "pilaantunutta" kun ostin sen kaupasta 27.10.08 !! perkules.. oli joku poistotuote jonka oli unohtaneet ottaa hyllystä pois.. :kieh: reklamaatiot lähti kauppaan ja ilmoitin vielä Unileverillekin.. !! :attn: :attn: valistunut kuluttaja.. mä oon iha kauhee pitämään kuluttajana puoliani mutta siitä seuraa kyllä jotai kivaakin välillä.. :ashamed: :D :D lahjakortteja ja tuotenäytteitä.. :whistle: *niitä nyt odotellessa*

AM
 

Yhteistyössä