Bebe, liian runsas heruminen ja ylituotanto, josta aiheutuu se, että vauva tosiaan voi saada liikaa etumaitoa, voisi sopia noihin "oireisiin". Vauvalle tulee ilmavaivoja (--> vihreää kakkaa), rintaraivoja, pulauttelua ja saattaa olla piankin syömisen jälkeen taas nälkäinen, kun etumaito ei pidä nälkää niin hyvin. Kannattaa seurata, että tuleeko maitoa ihan suihkuamalla. Irroitat tissin kesken syötön muutamia kertoja ja katsot, että ampuuko kuin kanuunasta.
Tähän auttaisi se, että syötät monta kertaa samasta rinnasta putkeen. Jos maito pakkaa tissiin, niin sitä laihaa maitoa voi lypsää vähän päältä pois ennen kuin antaa tissin.
Kukkis, maiskuttelu näyttää varmaan mielettömän söpöltä!
Mutta kannattaa joo ehdottomasti tehdä itse ne sörsselit, jos suinkin vaan jaksaa. Itse kun luin seuraavan tekstin, niin ei tehnyt enää yhtään mieli ostaa varastoon mitään pilttejä!
http://safkatutka.fi/lasten-purkkiruoka-monikansallisten-yritysten-tuottama-ravinnekoyha-valmiste/
Graaaaaah. Meillä on myös ollut pelkkää kitinää ja itkua jo parin viikon ajan.
Syö hyvin, on virkeä ja tekee hyvin pissaa/kakkaa, joten en nyt tiedä, onko kipeä vai mitähäh. Ei ole hyvä selällään, mahallaan, kyljellään, ei hyvä kantopussissa, ei hyvä sitterissä, ei hyvä lattialla, ei hyvä pinnasängyssä, välillä ei vaunutkaan kelpaa yms. Sylissä jaksaa olla hetken ennen kuin kiukku alkaa. Viihtyy sylissä pidempään, jos olen liikkeellä, mutta kun ei selkä ja kädet kestä jatkuvaa kanniskelua. Puhumattakaan siitä, miten loppu on jatkuvasta univajeesta, että jaksaisi koko ajan juosta ympäri taloa vauva kainalossa. Ja tosi paljon rassaa se, ettei saa kotitöitä tehtyä. Mistään "omasta ajasta" nyt puhumattakaan.
Tytsyllä on ollu pitkään jo, että ei suostu nukkumaan päikkäreitä. Kolmen tunnin raivohuutamisen jälkeen saattaa väsähtää vartiksi ennen kuin kierros alkaa alusta. On aivan yliväsynyt, huutaa, hieroo silmiä, haukottelee, mutta ei kirveelläkään suostu nukahtamaan. Ihme kyllä yöt nukkuu oikein kauniisti! Herää vain kerran pari tissille ennen kuin simahtaa takaisin.
Olen koittanut googlettaa minkä ehdin ja olen tullut varovaisesti sellaisiin päätelmiin, että tyty on
tylsistynyt. Haluaisi kovasti olla liikeellä ja turhautuu huutoon saakka, kun kroppa ei toimikaan niin kuin haluaisi. Haluaa koko ajan myös nähdä ja kuulla asioita. Kaipaa kovasti virikkeitä ja seurustelua. Tästä sitten seuraa se, että menee ylivirittyneeksi --> ei malta nukkua --> yliväsyy --> kärsii lopulta univajeesta, joka selittää melkein kaikki oireet.
Osaisiko kukaan heittää muuta arvausta? Kuulostaako tilanne tutulta?
Pitää koittaa saada sellainen Manduca lainaan jostain. Ei tätä muuten jaksa. Ostaa en omaksi uskalla, kun on sen verran kallis käytettynäkin. Kun tyttö ei tosiaan
yhtään tykännyt kantopussista, niin en haluaisi satasen kangaspalan kanssa ottaa noin kallista riskiä.
Me tehtiin se vihdoin.
Oltiin isännän kanssa "silleen". 9 viikkoa synnytyksestä. Limakalvot tuntui ihan hiekkapaperilta, mutta liukkarilla mentiin ja ei oikeastaan sattunut yhtään, vaikka olin siihen henkisesti valmistautunut. Epämukavalta tuntui, mutta harjoittelullahan se taas alkaa sujua. Ja ei kuulemma tuntunut siltä kuin olisi heiluttanut ranskanleipää tunnelissa. Sitä mä eniten pelkäsin.
Tytsy 9 viikkoa, 6 päivää