Huomenta vaan!
Seulontaverikokeessa tuli käytyä viime viikolla ja siitä pienen verenkuvan tiedot olikin jo toissapäivänä saapuneet tuonne neuvolaan. Tulokset siitä oli kovin positiiviset, hemppakin
yli 130. Itse asiassa soittelin noiden tulosten perään neuvolaan sen vuoksi, että olo on todellakin ollut ihan vetelä.
Äiti88, et ole ainoa.Väsyttää koko ajan ja vaikka nukkuisi 9 h yössä, niin vaikutus ei ole todellakaan se, mitä luulisi. Voisin nukkua vaikka koko päivän. Vähän tämä väsymys alkaa vaikuttamaan - tai siis on jo pidempään vaikuttanut - työntekoon, poitsun kanssa touhaamiseen ja parisuhteeseenkin. : / Muistan olleeni esikoisestakin väsynyt, mutta muistaakseni se oli näillä viikoilla jo mennyttä, eikä oireita ollut oikein muutenkaan.
Toinen syy, miksi soittelin neuvolaan, oli juurikin tuo
sokerirasitus. Iän, sukurasitteiden ja bmi takia olin jo ensimmäisessä raskaudessa 2 kertaa sokerirasituksessa. Nyt, kun kävin ekan kerran neuvolassa, asia mainittiin, mutta neuvolatädiltä jäi lähete tekemättä ja mainitsematta, että tarttis mennä. Oli kuitenkin kyseisen asian tiedostoihinsa kirjannut. (Kyseinen "neuvolatäti", jos nyt itsenään nuorempaa noin voi kutsua, oli ainakin yhtä väsynyt ja "pihalla" kuin minäkin. Joten ei mitenkään ihmeellistä, että ko. rasitukseen liittyvät jutut jäivät käsittelemättä.
)
"Litku" ei mielestäni ole mitenkään pahaa, eikä siitä muutenkaan tullut mitenkään ihmeellisen huono olo. Vielä kun saa ajan varattua heti klo 7 jälkeen aamusta, ei aamusyömistenkään kanssa tule mitenkään iso ongelma. Olen kyllä siinä onnellisessa asemassa, että pahoinvointi ei ole tarkoittanut posliinin halailua vaan enemmänkin jatkuvaa etovaa oloa.
Voimat vievää väsymystä lukuunottamatta, olo on normalisoitunut aika pitkälle. Jotkut hajut tökkii, kakat tökkii (sekä poitsun että kissan) ja muutenkin kaikki eritteet - haisevat tai nähdyt - aiheuttaa yökkäyksen. Tätä se on sitten raskauden loppuun. Närästys toivottavasti tulee vasta sitten viimeisellä kolmanneksella.
Iso halaus kaikille joiden tarrasukat eivät pitäneet. Se on niin epäreilua. :hug:
Iso Hip-Hurraa myös kaikille, joilla pikkuinen kasvaa ja kehittyy. :heart:
Ensiviikon np-ultraa ja väsymyksen poistumista odotellessa.
Minnuli ja Nökö 11+2