Huhtikuun hurmurit 2015

Varovaisesti ilmottaudun jo mukaan. Tiistaina sain ensimmäisen haamuplussan ja tänään näytti jo paremmalta. ( testi2 )
Toisella yrityskierrolla näköjään tärppäsi, samoten oli esikoisenkin kanssa!
Harmi vaan kun en osaa sanoa millä viikolla olen ja milloin on LA, vaikka nyt on kp30 niin silti tuo viiva on vielä aika haalea. Kierrot on ollut niin sekasin viime raskauden jäljiltä (tyttö synt.07/13) ja imetänkin vielä joten sekin voi vaikuttaa asiaan.. Tietääkö joku varmistetaanko raskausviikot neuvolassa jotenkin? Jos ei, niin varmaan tälläkin kertaa käydään yksityisellä varhaisultrassa.

?? / Kati_ / 22 / 2 / K-PKS
 
Mäkin laitoin viestiä FB ryhmästä truudylle.

Päänsärkyä mullakin ollut jatkuvasti, viimeksi en muista tällasta mutta ilmeisti on raskausoire kun muillakin sitä ollut :D

Kati mun käsittääkseni jos on edes vähän hajua niin ne ei sitä tarkista? Tietysti on myös varmaan paikkakunta kohtaista että jossain pienemmällä paikkakunnnalla pääsee ultraan varmaan helpommin.
 
Mua ahdistaa tää oireettomuus. Päänsärky on kadonnut ja nyt on vaan flunssaoireita. Saa tän kaiken tuntumaan vielä epätodellisemmalta. Hitto vie kun sitä varhaisultraakaan ei voi vielä varata :/
 
Ilmoittaudun mukaan, vaikka vasta eilen sain plussan eikä mitään oireita ole ollut rintojen arkuutta lukuunottamatta... Esikoista odotellaan, ja ajatukset on aika sekaisin kun ei oikein tiedä mitä ajatella ja mitä tuleman pitää :) Tuntuu epätodellislta, kun lukee miten monilla on jo tässä vaiheessa ties mitä oireita. Mutta jotenkin en osaa stressata vielä, toivon vaan hartaasti että muksu pysyy kyydissä :) Nyt tosiaan 5+3

6.4. / pikkumuksu / 28 / 1. lapsi / KYS
 
Varovaisesti lyöttäydyn seuraan.. alunperin luulin kuuluvani maaliskuisiin mutta neuvolatädin arvio heitti 3:lla viikolla varhaisultraan nähden ja laskettu aika siinä sivussa :D Kierukka poistettu 5.6 ja se vähän hämmentää laskuja. Menkatkin oli 11.7 mutta niidenkään mukaan ei laskut pidä paikkaansa.
Parin viikon päästä uudestaan ultraan ja katsomaan joko siellä joku pesää rakentaa. Viimeksi ei näkynyt kuin semmoinen rinkula.. eli raskaus on alkanut ja oikeassa paikassakin jopa. Ainut joka nyt huolettaa on se että jos se onkin tuulimuna. Nooh parin viikon päästä se selviää :)
Itse olen 34v ja esikoinen on jo 11v. Siinäpä sitä onkin muistelua ja opettelua taas kerrakseen!
Fb-ryhmästä laitan yksäriä, se kiinnostaa!

10.4? / Vivi Hellion / 34 / 2 / ?

T. Vivi ja Hippunen 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Rii-88, kiva kuulla että on muitakin kohtalotovereita tän päänsäryn kanssa :D

Tänä aamuna oli jo niin paha olo että piti oksentaa. Vaan se menikin sillä ohi ja lievää etomista ollut vaan pitkin päivää. Vähän hirvittää huomenna töihin paluu mutta onneksi on iltavuoro niin ehtii aamulla kerätä energiaa päivään.
Itteä vainoharhailuttaa kun ei ole nyt tuntunut kuin ihan pientä nippailua vatsanseudulla verrattuna alkuviikon repäisyihin mutta liekö siellä vielä pitäiskään sitten niin paljoo tuntua, eikö sekin oo aika yksilöllistä? Kun nyt malttas rauhassa ootella sinne varhaisultraan niin kuulis onko siel ketään :)
 
Kyllä ne useimmiten vissiin laskee sen, jos ei mainitse? Multa kyllä on molemmilla kerroilla kysytty kierron pituutta..
Aiemmin mulla ollu niin sekava kierto, etten tiiä minkä perusteella ne on sen laskenu :D nyt kerrankin tasottunu niin kahtoo nyt miten ne sen laskee.. Neuvolakin siirty 28. päivälle kun niillä tietysti silloin kokous kun mun aika ois ollu, tarjos vapaata aikaa klo 9, ei ihan onnistu kun mies on aamuvuorossa sillon niin en varmana ota lapsia ekalle kerralle mukaan :D
 
Hellurei! Hyppään kans mukaan.. toki varovaisin mielin kun viikkoja kasassa vasta 4+6 laskurien mukaan.

10.4 Nauris86 / 28v / 2 / K-Pks.

Luin kaikki tekstit mutta ohi meni, jospa pikkuhiljaa alakaa muistaa teijän kuulumisia. :)

Meille siis on tulossa toinen muksu. Ensimmäinen muksu, tyttö on nyt 1v5kk jota vielä imetän. Kierto pysynyt suht samana kun menkat alkoi esikoisen ollessa 10kk, ja nyt jätettyäni yöimetykset pois kokonaan niin tärppäsi heti. Aikaisemmin sai jo tulla mutta näemmä se oli noista öistä kiinni.
Vielä ei ole paljon oireita ollut, lonkkakipua (josta aluneperin mietin että tärppäskö), pientä kipuilua vatsalla (etenkin jos vaatteet kiristää/teet nostoja väärin) ja yöllinen tukkosuus. Niin ja se väsymys. Se seisaalleen nukahtaminen melkein. Kauhulla odotan jos sama kuvio toistuu kuin ekaa odottaessa. Yökkäiy alkoi ennen plussaa. Olin pytyn kanssa naimisissa vk. 6-12. Sillon ei palijo naurattanu..nyt jälkikäteen kyllä. :kieh:

Joku täälä mainosti sitä Salus Floradix Kräuterblut-rautavalmistetta..muistutuksena heti että joillekin saattaa aiheuttaa jo puolenvälin aikaan supistuksia. Mulle ei sitä myyty kun kärsin harjotussupistuksista jo viikosta 18 lähtien..mutta varmasti näin alussa voi käyttää. Eihän kukaan tiedä tässä vaiheessa tekeekö se sitä juuri omalla kohdalla mahdollisesti myöhemmin.
Ite käytän aikasemmin mainitsemia vitamiinilisiä jo imetyksenkin takia, ja ramavittia rautana. Toikin kovettaa vattaa mutta syö jotain sopimatonta niin johan toimii.. :LOL:

Tarrasukkia kaikille kun näin alussa ollaan!

-Nauris ja rusina 4+6-

(Täytyykin työnimestä vielä jutella miehen kanssa, edellinen oli papu mutta ei viitti toistamiseen sitä käyttää)
 
Huooooh..menta! Tätä mammaa sit vissiin jännitti pikkasen tän päivän työn alotus kun ei uni tullut millään viime yönä. En ole nukkunut siis ollenkaan, aika järkky tunne. Tai no, yllättävän hyvä olo koko yön valvomiseen nähden. Mutta pelottaa kyllä kuinka selviän. No, ei auta kuin vain lähtä töihin ja tehdä parhaansa. Mukavaa päivää kaikille!
 
Tervetuloa taas uusille! Kivaa ku porukka lisääntyy..;) Mun piti tänä aamuna taas tehdä testi ja olihan tuo viiva nyt jo tosi vahva, vahvistunut toissapäiväsestä. Alkaa pikkuhiljaa tulla fiilis, että josko siellä tosiaan joku on! Sanoivat, kun varasin esikoisen neuvolaa ja samalla kyselin kannattaako jo omaakin neuvolaa varata, että katsovat sillä neuvolan vanhalla ultralla (mahan päältä) silloin ekalla kerralla, että näkyykö mitä. Toisaalta en jaksais ehkä odottaa sinne asti.

Olin ajatellut, ettei toisen lapsen odotus olis niiin jännää kuin ekan, kun kaikki ois "tuttua", mutta tällä hetkellä on ainakin ihan yhtä jännää enkä edes muista tarkalleen juttuja esikoisen raskaudesta (hän nyt 2v.) :)

Kiva, että tänne on ilmaantunut muutama muukin KYSissä synnyttävä :)

neanna niin onhan se yksilöllistä mitä oireita kelläkin on ja milloin. Esikoisesta pääsin tosi vähällä, mutta tämä tuntuu kyllä erilaiselta jo nyt....Just yritän tässä aamukahvia ja leipää jyrsiä ja leipä ei uppoa :x

Tsemppiä sandelma töihin :) !

Btw tein huomion, että tässä ketjussa on aika paljon meitä kolmekymppisiäkin! :) Ei sillä ole siis mitään väliä, mutta hauska huomio!
 
Tervetuloa uudet tälle jännittävälle matkallemme kohti huhtikuun h-hetkiä! =)

Ihanaa kun on vähän viileämpi ilma! Ei yhtään niin paha olo! Mutta on tää kyllä kumma, heti kun ei ole paha olla, miettii että onko mitään kyydissä ja tekis mieli testata. Mutta en anna itselleni lupaa, muuten olisin kohta koko ajan varmistelemassa. Rinnat on yhä kipeet, väsyttää helposti, ruokaa pitää saada usein ja vessassa joutuu ramppaamaan monta kertaa yössä (ja päivässä).

sandelma toivottavasti jaksat työpäiväsi hyvin! Mua kans vähän pelottaa, ettämenee su-ma-yö valvomiseksi, niin näyttää usein käyvät loma jälkeen. Olin etukäteen miettinyt melatoniinin koleilemista loman lopuksi, mutta sitä ei näköjään suositella raskaana oleville (Tehy), joten jää kokeilematta. Nyt on kuitenkin ihan ok unirytmi valmiksi, kun illalla väsyttää niin paljon, ja mies aloitti jo työt ma ja herää aikaisin.

Liikunnasta oli puhetta aiemmin, nyt kesällä on ollut varsin laiskaa, kun ohjattu jooga on tauolla, mutta pyöräillyt olen, tosin vain pikkumatkoja. Ja kotona ei vaan saa venyteltyä tai jumpattua, paitsi jos on niin jumissa takareidet tai lonkankoukistajat, että on vaan pakko. Ja puutarhahommia tulee tehtyä, mutta helle ja pää alaspäin oleminen ei oo nyt ollut hyvä yhdistelmä! Taukoja täytyy pitää paljon ja usein. Työmatkat ajattelin pyöräillä/kävellä mahdollisimman pitkään, mutta katotaan nyt sitten kun tuulee ja tuiskuaa...

Hyvää vointia kaikille, tai siis sopivasti pientä etomista, ettei pelota ;)

Kevis + itu 6+1
 
Sandelma Tsemppiä töihin! :)
Rii-81 Olin miettiny ihan samaa.. että tuossahan tuo raskaus menee kun muksun kans temmeltää mutta kummasti se ajatus karkaa. Ja nimenomaan, kaikki on niin jännää uudestaan. :heart:

Multa on nyt joku vieny yöunet..aikasemmin ei mitään ongelmaa mutta uni ei vain tuu. Taas viimeyönä pyöriny ja hyöriny.. aamusta toki nukuttais senkin eestä. Hitsi vieköön, unohin mainita ton tissien kipeytymisen. Aikasemmin sitä ei ollut mutta nyt senkin eestä. Imettämistä ei toki estä mutta inhaa kun pitäis koko ajan hieroa kun sattuu. Pidä siinä pokka ja kädet kuris julkisella paikalla. :D

Liikunta on kyllä niin jääny vähälle..taas vkl menoa joten ma pitää ottaa heti ittiä niskasta kiinni ja käydä tutustumaan uuteen saliin. Pakko alottaa tässä vaiheessa että jaksaa. Viimeksi olin työntakia hyvässä kunnossa loppuun asti mutta nytkun ollut vain kotona niin kunto on ihan toista. Eilen kyllä sain uuden fillarin, täytyy vaan koota se ja lastenistuin kiinni niin avot. Helpottuu liikkuminen kun ei aina tarvi rattailla joka paikkaan jos ei autolla mene.

Nauris ja rusina 5+0
 

Yhteistyössä