Huhtikuun hurmurit 2015 - Lokakuu-

Voi Tamariini-parka, todella ikäviä uutisia teillä. Voimia toipumiseen!

Ihanaa, että monet ovat saaneet iloisia uutisia nt-ultrasta, ja toivottavasti nyt ei enää kenelläkään tule suru-uutisia.

Me kerrottiin ultran jälkeen vanhemmillemme (annettiin ultrakuva kirjekuoressa, oli hauska seurata hoksaamista ilmeistä), ja eilen kerroin pomolleni, hän onnitteli vilpittömän tuntuisesti ;) Mahani alkaakin olla semmoinen pallo, että piilotteleminen alkaa olla vaikeaa.

Täälläkin tuntuu siltä, että vauva painaa juuri virtsarakkoa, kun pari päivää on ollut tosi usein pissahädän tunnetta, mutta sitten ei tulekaan kuin pikkuliru.

Liikunnasta, juuri tulin joogasta, ja siirryn kohta mammajoogaryhmään ohjaajan suosituksesta (on nyt erikseen neuvonut minulle omat versiot osasta liikkeitä). Muuten on kyllä harmillisen vähällä ollut liikkuminen pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi. Nyt tuntuu, jos pitää kävellä reippaammin, helposti hengästymistä ja välillä pistämistä. Hapenotto ei tunnu olevan entisellään, vaikka hemoglobiini olikin hyvä. Vesijuoksemassakin olen käynyt, viimeksi sai jo viritellä vyötä ylemmäs, kun tuntui niin puristavan.

Kevis + itu 15 + 1 (taisin unohtaa eilen poksahdella, mut huisia, jo 16.viikko!)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Tamariini :hug:

Liikunnasta Täällä myös liikkuminen jäänyt vähille (suoraan sanottuna kokonaan pois) pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Mut eiköhän ainakin lenkkeily tuu kuvioihin mukaan kunhan tästä piristyy. Joku mammajumppa ois kiva, jos sellaisen löytäis.

Kahvista Täälläkin edelleen etoo, vaikka yleensä juon monta kuppia päivässä.
 
Voi tamariini! :'( olen niin pahoillani, että jouduit kokemaan jotain niin raskasta!
Voimia!

Tuo on omalla kohdallani myös pahin pelko. Tamariini sanoi oireettomuudesta ja omalla kohdallani huomaan, että selviä raskausoireita on ja paljon, mutta välillä mietin, että mitä jos kehitän ne päässäni, enkä oikeasti edes ole enää raskaana. Aivan kamala ajatus! Viikko tarvisi vielä sinnitellä. Ja sitten tuo kirottu doppler! Vaikka aiemmin sanoin, etten stressaa, niin kyllä se kieltämättä aiheuttaa pientä pelkoa..

Huomaan myös vatsan pyöristyneen. Mulla on ihan perinnöllinen pömppis (kiitos äitini), mutta huomaan, että vatsa on "kovempi" ja entiset superstretchfarkut puristavat myös. Olen siis turvautunut löysiin neuleisiin ja mamalegginseihin.

Nyt vatsa huutaa iltapalaa, joten gotta go!

ttaisku 11+4
 
Voimia tamariinille, kamalaa!!

Tuosta oireettomuudesta sen verran,että se on niin yksilöllistä millon esim pahoinvointi loppuu, mulla ei kestänyt kuin n. Pari vko vaikka kaksosraskaus, ja jotkut säästyvät siltä kokonaan. Nimimerkillä juonjokahvia
 
tamariini :'(
Voimia :hug:

Mulla on maanantaina ultra ja mahaa on sattunut nyt yöstä saakka. Pelottaa että onkohan kaikki kunnossa :(
Alunperin ultra olisi ollut tänään, mutta piti siirtää maanantaille työvuoron takia.

Silvia ja pikkuinen 12+4
 
Voi ei Tamariini! Mä olen niin kovin pahoillani. Tiedän että mitkään sanat ei auta juuri nyt mutta usko mua,ajan kanssa suru helpottuu tai ainakin muuttaa muotoaan. Pikkuinen on teidän elämässä aina,omalla tavallaan. Tiedän oikeasti mistä puhun sillä meillä pikkuinen oli menehtynyt 9rv tienoilla. Varhaisultrassa kaikki oli vielä hyvin,sydän löi rv7 mutta totuus olikin jotain hirveää rv 12+ np-ultrassa. Silloin maailma romahti! Mutta hei,sure niin paljon ja niin kauan kuin haluat! Puhu, puhu,puhu tunteistasi mutta älä missään nimessä syytä itseäsi! Kaikkea hyvää teille molemmille! Aika auttaa mutta siihen voi mennä kauan <3

Itselläni loppui juurikin kaikki oireet kuin seinään rv 10-11...edellisenä iltana ennen ultraa olo oli kuin ei olisi enää raskaana... Sitten totuus ilmestyikin ruudulle. Meidän pieni,liikkumatta,aivan paikoillaan. Se oli hirveää ja jotenkin pelkään nyt koko ajan että sama toistuu.
Pelottaa eka ultra ensiviikolla! Pelkään niin että harkitsen jopa jättää menemättä... :( Hulluko? Siltä ainaki tuntuu!

Silvia - Toivottavasti kaikki on hyvin kivuista huolimatta! Maanantai tulee pian vaikka nyt aika mateleekin :)

ttaisku - Mä ymmärrän huolesi :) Toivotaan että myös siellä olisi kaikki hyvin peloista huolimatta :) Tuota doppleria mietin itsekin että uskaltaisiko sitä ottaa käyttöön ollenkaan :/ oletko saanut vielä ääniä kuulumaan??

Tällaista tälläkertaa :)

Sitkeäsissi & masumato rv11+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Tamariinin ultralöydöksistä ja Sitkeäsissin tekstistä tuli kamalan paha mieli. :'( toivottavasti nämä ikävät uutiset jo loppuisivat. Aivan hirmu paljon on huonoa onnea ollut tässä porukassa. Hyvää vointia meistä aivan jokaiselle, ja surun kohdanneille voimia vaikeiden tunteiden käsittelyyn!

Ajattelin tulla kommentoimaan liikunnasta ja eritoten salitreenistä, se kun on sydäntä lähellä ollut aina. Olen käynyt edelleen lenkeillä, spinningissä, pumpissa ja salilla tavalliseen tahtiin. En vielä seuraa sykkeitä, todennäköisesti aloitan sen noin puolivälin tienoilla eli vuoden vaihteen jälkeen. Salilla painot ovat edelleen samat kuin ennen raskautumista, eli melko isot. Teen edelleen maastavetoja ja suorinjaloin maastavetoja, kyykkyjä en ole polven takia tehnyt vähään aikaan. Painoja olen laskenut näissä raskaimmissa liikkeissä n. 65kg -> 50kg, jotta tekniikka pysyisi mahdollisimman hyvänä (varmaan kohta lasken näitä lisää ja pidennän vastaavasti sarjoja). Kevyemmissä liikkeissä en ole painoja vähentänyt vielä (senkin aika vielä koittaa). Penkkipunnerrus tangolla on nyt jo kokonaan pois kuvioista, sillä en halua vahingossa laskea/pudottaa tankoa vatsalle. Teen penkkiä nyt käsipainoilla ja punnerruksilla saa hyvää lisätreeniä rintaan. Jatkan saleilua todennäköisesti loppuun saakka, jos kaikki menee normaalisti. :D

Pikku-Katti
 
Sitkeäsissi: nyt en ole doppleria koittanut eilen enkä tänään, koska se on tosi turhauttavaa. Mutta ens siis ole vieläkään saanut kuulumaan. :( toivon että syy olisi vain taaksepäin kallistuneessa kohdussa. Olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa. Kuitenkin kaikkia oireita edelleen on ja on kuitenkin olo, että olen raskaana. Pelkään silti tosi paljon. Varsinkin nyt, kun tamariini sai huonoja uutisia.
Ei auta kuin ajatella positiivisesti ja odotella torstaita. :/ onneksi on joka päivä töitä siihen asti niin menee aika nopeesti. Ultra on vasta iltapäivällä , joten saa nähdä kuinka kuralla sitä on sillon :D

Oon niin onnellinen teidän muiden puolesta, jotka saatte jo hengähtää ja nauttia kaikesta :heart:

ttaisku 11+5
 
Dopplerista : sain itse kuuluviin viikolla 11+0 toisen sydänäänet, en toisen vielä silloin. Ja kovin alhaaltahan ne vielä tuolloin kuului ja hiljaisena. En olisi huolissaan, koska niin moni asia vaikuttaa kuuluvuuteen. Viikolta 12 lähtien on molempien sykkeet kuulunut selvemmin ja viikottain kuuntelukohta nousee ylemmäksi.

Oireista ja oireettomuudesta : ei voi sanoa mitään miten raskaus sujuu. Itsellä hyvin vähän oireita, vaikka tuplat vatsassa, alussakin oli aika minimaalista kuvotusta ja viikolle 12 päästyä olo on ollut ihan normaali väsymystä lukuunottamatta. Niin ja nyt tullut uutena vaivana närästys, jonka tietää jatkuvan aina synnytykseen asti :( mutta kyllä sen kanssa pärjää.

Paulanna ja pavut 15+2
 
Kipu loppui vasta tänään. Ja mahan turvotus on taas kadonnut. Taas olen koko aamun pohtinut onko kaikki ok. Onneksi on iltavuoro joten en voi töissä juurikaan murehtia.
Pahoinvointi kyllä jatkuu melkoisena.
Alamahassa ei tunnu enää edes semmoista oloa että siellä olisi joku möykky.

En mä voikkaan ostaa sitä dobleria stockalta, kun se ohjelma ei toimi minun puhelimessa. Kökkö koko puhelin.

Raskaudesta tietää mun vanhemmat ja sisko. Vaikea peitellä kun pahoinvointi on niin hurjaa. Pomot ja 2 työkaveria ja muutama kaveri. Yksi arvasi, kun olen koko ajan väsynyt...

Silvia ja pikkuinen 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut tamariini :( Todella ikävä saada sellaisia uutisia.. paljon voimia teidän perheelle :heart:

_________________________________________




Mä kuuntelen joka päivä dopplerilla, toisinaan kestää kauan ennenkuin saan villikon kuulumaan, ja kuuluu vain hetken ja karkaa sitten... joskus kuuluu heti samantien.. pieni on vilkas ilmeisesti... jotenkin en voi rauhoittua ennenkuin olen kuullut ne joka päivä.. niinä hetkinä, kun se pelko iskee, se rauhoittaa. Olen tosin lukenut, ettei ne kaikila kuulu joka kerta, ja joskus en alkaa kuulumaan tosi myöhäisillä viikoilla.. toisilla taas todella aikaiseen..

Ostin ekan mammapaidan. Sille ei varsinaisesti ole vielä tarvetta, mutta joskos sille jossain välissä vielä olis... alavatsaa tänään KIRISTÄÄ.. ajattelen, että liittyy kohdun kavuun.. ja oikealle pistää - siellä nähtiin ultrassa 1,5 cm kysta - voi kipuilla.. inhottavaa.

Pahoinvointi: ei enää niin kamalaa, mutta kyllä sitä piisaa.. mutta selkeesti vähän parempi.. mm. pystyn jo toisinaan juomaan puoli kuppia kahvia.. ja maistuu laajempi valikoima ruokia kuin vaikka 4-2 viikkoa sitten.. silloin tuntui, ettei mene kuin viittä eri ruoka-ainetta... Mutta pahoin ongelma on kyllä toimimaton vatsa!!! Ihan hirveetä... aiheuttanut tosi hehkeetä turvotusta ja painonnousua tässä... vaikka juon ja syön kuitua ja hedelmiä ja otan levolacia aamuisin, niin silti n.joka 3 päivä on vessapäivä!! Tosi hanurista :(

Onko teillä muilla rintojen arkuun vaihtunut suoranaiseen... kipuun?? Mulla tissejä PISTELEE ja viiltelee suorastaan.. :kieh:

Tänään myös poksista poksis ja rv 14 lähti käyntiin. :)

Starangel 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Pitipä tulla tännä poksumaan. Nyt tasan 13+0! Jee.
Toinen kolmannes lähti sitten käyntiin. :cool:

Massuongelmia kovasta vatsasta ei ole täällä onneksi vielä(kään). Ongelma on enemmänkin toiseen suuntaan. :$ varmaankin johtuu siitä, että kahvi maistuu oikein hyvin, samoin kuin kuitupitoinen ruoka. Parempi ehkä näin päin, ummetus on kyllä aivan kamalaa.

Silvialle ja ttaiskulle tsemppihalaus :hug: pelkoihin ja ikävään oloon. Toivottavasti teillä huoli helpottaa pian. Molemmilla taisi olla ultra alkuviikosta?

T:pikku-Katti
 
Tissit on tosiaan välillä ihan järkyttävän kipeet, nännejä oikeen kivisti, tuossa pari tuntia sitten viimeksi. Onneksi se ei ole ihan kokoaikaista. En tiedä, johtuiko siitä, kun olin monta tuntia ulkona. Että pitäiskö pitää lämpimämpänä vai miten. Kipuun tuntui vähän auttavan, kun käsillä lämmitin, ihan vaan pidin kämmeniä nännien päällä.

Maha toimii melkein normaalisti, vähän hitaammin kuin aiemmin, mutta joka päivä kyllä. Onneksi. Ja onneksi se kokoaikainen heikko olo alkaa olla menneisyyttä, mutta yhä olen muutamana aamuna viikossa joutunut luovuttamaan aamiaiseni pois.

Kahvi ei ole uponnut sitten heinäkuun, muutaman kerran olen yrittänyt, mutta kuppi jäänyt kesken. Onko muille tullut mitään ruokahimoja? Itse en ole huomannut, mutta himoitsen sokeroimatonta kylmää mustaviinimarjamehua (anopin tekemää).

Kevis + itu 15 + 3
 
Ruoka: ei sinänsä mitään himoja ole tullut. Pakko kuitenkin hehkuttaa; olipa ihana leipoa pitkästä aikaa! Ja vielä syödäkin muutama korvapuusti :D
Kahvi ei maistu lainkaan, tee sitäkin enemmän.

Luulin kutvotusten olevan ohi, mutta nyt on parina iltana ollut taas paha olo. Uskon, että kyseessä on kuitenkin itse luotu oravanpyörä. Jos en käy lenkillä, niin vatsa ei toimi ja tuosta saan turvotusta ja pahaa oloa. Vatsa nimittäin toimii päivittäin kun urheilen eikä iltaisin tule turvotusta. Nyt, lasten ollessa sairaana, on mennyt muutama päivä kotosalla ja olo on ihan sen mukainen : /

Lasten reaktiot kertomiseen: Olivat tosi iloisia tulevasta vauvasta! 3v. tyttömme silitteli heti vatsaa ja sanoi, että hoitaa vauvaa ja vauva nauraa :heart: 7v. isoveli puolestaan tuumasi, että toivottavasti tulee tällä kertaa poika :D
Ei taida mennä montaa päivää, että tehokaksikko on jakanut uutisen kaikille naapureista ja postinjakajasta lähtien...:)

Boomkaa + papunen 13+6
 
Viimeksi muokattu:
POKS POKS! Rv13 lähtis käyntiin! :heart:

Näin sunnuntain ja poksumisen kunniaksi ajattelin piruuttani testata doppleria ja antaa sille uuden mahdollisuuden. Juu ei mitään, oman vatsa-aortan sykkeen kyllä löysin, eli kyllä se toimii, mutta ei jälkeäkään pikkusesta. Haha! Päätin kuitenkin, että so what! Torstaina on ultra ja sillon näkee sitten, että onhan kaikki hyvin. En jaksa panikoida turhaan koko ajan. Ja niin, kuin paulanna sanoi, kuuluvuuteen tai kuulumattomuuteen voi vaikuttaa niin moni asia! Kiitos siitä :heart:

Sen ainakin tiedän, että tämä väsymys ei ole vieläkään poistunut. Eilen tsippasin heti ruuan jälkeen sohvalle, eikä mies raaskinut herättää ja siinä porskutin melkein tunnin.. Hah! Ja nyt olisi takana 10tunnin unet ja vieläkin olisi maittanut. Päänsärky tuli kylään heti aamusta.. Arg! :D

Voi jugu. Ehkä riittää omanapailut jälleen, mutta hauskaa sunnuntaita kaikille! Tämä tsirpula lähtee töihin :(

ttaisku 12+0 poks!
 
Tamariinille osanottoni, sanoja ei oikein löydy, mutta kurjalta tuntuu puolestasi. Voimia surun käsittelyyn.

Tissikipu on täälläkin hetkittäin ihan infernaalinen, etenkin yöllä. Pistelee ja kiristää ja sattuu, koskeminen on ihan kamalaa.

Maha on toiminut varsin hyvin, kun kiinnittää huomiota syömisiinsä. Pahoinvointi taisi jäädä taakse, joten ruokavalio on taas ihanan laaja! Mahtavaa, että voi syödä lähes mitä tahansa ja avata jääkaapinkin ilman, että tarttee pitää nenästä kiinni :D Hajuille olen edelleen vähän herkistynyt, mutta se ei ole yhtä puistattavan yököttävää kuin vielä pari viikkoa sitten.

Ruokahimoja on ollut oikeastaan koko ajan, alkuviikoilla enemmän kuin nyt. Aluksi teki törkeästi mieli lihaa, sitten kaikkea hiilaripitoista ja nyt esim sitruunoita...

Ja iiih, huomenna ultra! Joka tosin onkin jo tämän raskauden viides :D

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille!

Naeli 12+5
 
ttaisku, minulle ultrassa sanoi hoitaja, että ollaan kuultu varmaan sykkeet niin ajoissa siksi, että istukka on selkäpuolella ja siten ei ole kuuluvuuden tiellä. Voihan olla, että sinulla se on etupuolella ja siksi peittää kuuluvuutta?
Ole huoleti, torstai tulee nopeasti :)


(.) Päänsärkyä ja väsymystä... ja mielialan vaihteluita! Huh, yhtenä hetkenä olen maailman onnellisin nainen ja toisena ärsyttää kaikki. Mies joutuu kestää kyllä kaikenlaista...

veepu & sintti 12+5
 
Tissikipuja tullu tääläkin! Viiltäviä ja pistäviä kipuja tulee välillä. Haluaisin aina tietää mistä kaikki asiat johtuu ja nytki mietin et onko se kasvukipua ja mitä tuol tissis tapahtuu :D

Mahan toiminta on tääläki huonoa. Oma vika suurimmaks osin ku en liiku joka päivä. PITÄS käyä edes kävelyllä päivittäin mutta ei, taas on jämähetty sisälle millon milläki syyllä. Yritin neuvolassa saada tätiä pakottamaan mut joka päivä lenkille mut se antoki luvan jäädä sisälle jos siltä tuntuu. Että parempi kuulemma maata sohvalla ku mennä väkisin ulos. Noniin, se siitä kannustuksesta sitte.. Noo jos muuton jälkeen innostuis enemmän ulkoilee.. On kyl ollu nii surkeet ilmat ettei senkään takia huvita lähteä. Onhan näitä syitä!

Loppujen lopuks aika menee tosi nopeaa. Kohta on jo 12vk! Huh. Perjantaina vihdoin se ultra, jeij :)
Omanapailkaa vaan teki, mukava lukea toisten kuulumisia!

2v tuossa pussailee mun poskea märäksi, tarkottaa että pitäs nousta tekee aamupalaa. Jos kohta.. :)

Keesha 11+5
 
Tamariinille voimia, eihän tuohon oikein lohduttavia sanoja löydy :/ koita jaksaa :hug:

Oloista illat ja yöt menee sisuskaluja vellotessa ja pakkosyödessä edelleen. Nyt esikoinen on kipeänä, joten viime yö oli jotain ihan järkyttävää... palkaksi valvomisesta jne sain sitten oksentaa heti aamulla oikein pohjia myöden kaiken ulos kun olo oli heikko. :x

Mun himotus on jo viikkokausia siis ollut MAITO. Voin juoda sitä helposti 2 litraa päivässä, suurempikin määrä menis mutta olen koittanut rajoittaa kun en tiedä mitä vaikutuksia sillä on näin suurina määrinä + mies mäkättää kun se on kaikenaikaa loppu, vaikka sitä tänne kantaa selkä vääränä. Mutta se on ainut juoma joka ei koskaan okseta tai pistä närästämään. Käytän sitä myös mahan täytteenä pahan olon estoon, se kun ei turvota niin kuin muu ruoka. Ja sitten kun se on loppu -> katastrofi.

Toivottelen parempia oloja kaikille muillekkin vaivoista kärsiville..... jospa tää tästä..

Tänään rv 13+2
 
Sunnuntaita kaikille!

Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut pelotella ylimääräisillä kauhutarinoilla mutta asia on vaan vielä jotenkin niin tuore, että se kieltämättä pyörii paljon mielessä :(

Täällä on pahoinvointi loppunut oikeastaan kokonaan :) jee!

ttaisku -meillä on ultra samana päivänä :) Mulla on klo 14. :)

Muuten ei oikeastaan mitään ihmeellistä olekaan...Torstaita toisaalta odotan,toisaalta en. Aika ristiriitaiset ajatukset :/

Oloista vielä:
Mulla on ollu kaikki kuusi raskautta tosi erilaisia. Ekassa sain tietää olevani raskaana vasta 10viikon kieppeillä (kierto tosi epäsäännöllinen). Ainut oire oli vaan kohdun kasvukivut. Tokassa voin pahoin pitkään ja oireita oli jos vaikka mitä. Kolmas oli täysin oireeton. Ei mitään raskauteen viittaavaa. Neljäs myös oireeton. Viides (meni kesken) järkyttävä pahoinvointi,huomaus,väsymys. Ja nyt tämä kuudes,alku oli vaikea mutta nyt pahoinvointi loppunut,kahvi maistuu ja JATKUVA NÄLKÄ! kivut on loppunu ja olo on lähes normaali :)

Tissikipu:
Ihan hirveä! Siis niin kipeät että mikään ei saa osua tai itku meinaa tulla. Ja myös särkee,jomottaa,viiltelee ajoittain.

Boomkaa - ihanat reaktiot :D meillä vanhin 7v poika sanoi täsmälleen samaa! "Toivottavasti olis nyt poika, nyt se saa kyllä luvan olla poika" että tuota mieltä kolmen,siskon jälkeen :D

Nyt ei auta ku lähteä syömään kaalipataa! :) Nam!

Sitkeäsissi & masumato rv11+6
 
Sitkeäsissi: tsemppaillaan sitten toisiamme näin kymmenien kilometrien erolla ;) mulla on klo 14:20 aika. Hui! Varmasti paljon perhosia masussa.

Tein ehkä suurimman virheen tänään. Kuuntelin sillä dopplerilla ja siis yleensä olen aina kuunnellut "salaa" mieheltä, koska hän on vielä kovempi panikoimaan kuin minä. Tänään siis mies huomasi kun otin laitteen ja kuuntelin ja kysyi kuuluiko mitään, noh vastasin tietty rehellisesti, että ei kuulunut. Siitähän se show käynnistyi. Mies meni lähes hysteeriseksi ja lähes vaatimalla vaati, että varataan ultra-aika yksityiselle huomiseksi, jos "se" onkin kuollut...... Yritin siinä sitten "lohduttaa" ja rauhotella, että syitä on monia ja kuitenkin oireet on niin vahvat, että uskon kaiken olevan hyvin (vaikka tietty pelkään itsekin). No asia jäi sikseen ja menin töihin. Olin saanut mieheltä töihin sydäntä raastavan viestin, jossa hän sanoi maailmansa kaatuvan jos jotai pahaa onkin tapahtunut :( sepäs reväytti tän kyynelkanavat auki. Hän halusi varata aikaa sinne ultraan, mutta ONNEKSI sain vakuutettua, että odotetaan rauhassa torstaihin. Mikään asia ei ehdi muuttua siinä ajassa ja yritetään kääntää kaikki asiat positiiviseksi.
Huh kuin raskasta !

Nyt ymmärrän sen, miksi lääkärit eivät suosittele dopplerin käyttöä. Aiheuttaa turhaa pelkoa ja jännitystä.

Päätettiin hemmotella itseämme mun töiden jälkeen ja käytiin kunnon pippuripihvillä ravintolassa :heart: nää on niitä hetkiä, joihin tarvii panostaa ja joita vaalia!

Jospa tämä tästä pysyvään hymyyn vaihtuu :heart: en halua koko ajan mutehtia ja unohtaa nauttia tästä kaikesta!

Kiitos kaikille lohdusta ja tsempistä, merkitsee paljon!
 
Aika korkata tämä pino. Ahkerasti käyn lukemassa, mutta se kirjoittaminen aina jää.

Ensin pahoittelut Tamariinille. Toivon kaikkea hyvää teille jatkossa. Sure rauhassa ja palaa vahvempana takaisin tänne odotuspuolelle.

Kertomisesta: Töissä tietää pomo ja apulaispomo sekä osa työkavereista. Kohta varmaan tietää loputkin kun huomaavat mun valikoivan potilaita. Lisäksi mun vanhemmat ja sisarukset tietää. Meillä on miehen kanssa sopimus, että hän tiedottaa oman puolensa ja minä oman puoleni. Anopille kerrotaan ehkä joulukortissa. Kaverit saavat huomata itse.

Oloista: Tänään taas pitkästä aikaa tuli oksennus. Luulin jo päässeeni tästä vaivasta. Lisäksi mua vaivaa närästys. Ajattelin pyytää keskiviikkona lääkärineuvolassa reseptin Omepratzoliin. Viime raskaudessa odotin aivan liian pitkään se aloituksen kanssa.
Väsyttää myös ihan tuhottamasti. Termiitti ei kotona anna hetkenkään rauhaa, joten päiväunet tai edes paikoillaan lepäily on poissuljettu vaihtoehto. Termiitti myös huolehtii ettei yölläkään tarvitse nukkua koko yötä putkeen.

Himot: Jääkaappikylmät klementiinit. Ja niiden pitää olla niitä keltavihreitä, mitkään muut ei käy. Edelleen heseruoka ja muu grilliruoka maistuisi aivan liian hyvin.

Doplerista vielä sen verran, että mua helpotti sen käytössä että kuvittelin siitä anturista tulevan säteen ja mietin kuinka pienen alueen se kattaa kerralla. Samalla mietin miten pienellä liikkellä vatsan päältä saan sitä sädettä käännettyä sisällä. Eli pidin vatsan päällä paikallaan ja keinuttelin hitaasti puoleta toiselle. Jos ei kuulunut vaihdoin paikkaa vasta sitten. Olipa sekava kuvaus. Itsellä istukka on etuseinämässä ja parhaiten kuulen äänet jommalta kummalta sivulta.

Huomenna sitten poksuu 15+0

CVAD
 

Yhteistyössä