Huhtikuun hurmurit 2015 - Lokakuu-

Mammavaatteista Esikoisen kohdalla käytin mammahousuja, joissa oli "kangasosa" mahan päälle. Ja pidin niistä paljon. Nyt en ole pystynyt käyttämään mitään mikä vähänkään kiristää/ahdistaa. Pahoinvoinnin ja turvotuksen takia. Mutta ehkä sitten, kun olotila kohentuu. Itse olen tykännyt henkka maukan housutarjonnasta. En raaski hirveesti laittaa rahaa mammavaatteisiin ja tota tarjontaa ei oo hirveesti. Mut jos joku tietää muita suht.edullisia merkkejä, niin kuulisin niistä mielelläni.

ON Viime päivinä alapäätä on juilinu tosi voimakkaasti. Niitä "puukon iskuja" - tyyppisiä. Pelottavia, vaikka on varmasti normaalia. Täällä myös valkovuoto runsasta. Ja selvä vauvamasu on :)
 
[K]
Heipä hei! Tänne taitaa vielä mahtua mukaan? :) oon tätä pinoa seurannut jo plussasta asti, mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan kun nt-ultra on takana. Oltiin siellä siis viime viikolla ja niskaturvotus 1,0mm ja verikokeet ok! Vuosin verta enemmän ja vähemmän viikolle 10 asti. Sen jälkeen enää satunnaisesti. Istukka oli varhaisultrassa kohdunsuulla, joten se saattaa aiheuttaa vuotoja. Doppler löytyy kotoa ja se on tuonut kyllä mielenrauhaa..

Tässä mun rivi 24.4. [K]/23/1./JS

Nyt ei irtoa enempää, voisin facebookiin tulla ja katsella josko sinne sit kirjoittelisi enemmän :)

[K] & Sisupussi 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Moikka

Nööse, mulla tissit ei kutia vaan takapuoli. Siis sieltä mihin aurinko ei paista. Hieman ärsyttävää kun ei kehtaa julkisesti raaviskella. :D Muistakseni telkkarissa joskus olleessa pyllyvoidemainoksessa oli raskaana oleva nainen raaputtelemassa itseään...varmaan tämäkin kuuluu tavallisiin oireisiin. En kyllä muista tästä vaivasta aiemmin kärsineeni.

Hoitovapaan pituudesta pieni gallup: miten kauan olette ajatelleet olla / pystytte olemaan kotona? Minä varmaan voin olla vain noin vuoden tai alle :( sitten joudun töihin. Mies luultavasti jää tämän jälkeen kotiin joksikin aikaa. Mielestäni olisi ihanaa saada pidettyä pikkuinen kotihoidossa kaksivuotiaaksi, mutta saa nähdä miten tällä kertaa käy.

Mammavaatteista, en ole ostanut enkä osta ennen kuin on aivan pakko. Niitä pussipöksyjä en ainakaan vielä kaipaa. Painelen nyt mekoissa ja sukkiksissa; mukavat päällä ja näyttää hyvältä =)

Tervetuloa vielä uusille 'jäsenille'! :flower:

Pikku-Katti 13+jotain
 
Pikku-Katti voisko olla peräpukamat, mulla tuli eka raskaudessa jo ja välillä kutisee ja välillä kipuilee mut oikeella rasval saa kuriin oireet :)

Mulla näkyy jo selkeesti vauvamaha, noussu alamaha lantiosta ylös. Muistais vaan alkaa kuvailee jo nii ois muistoja, mukava vertailla nytkin eka raskauden kuviin :)

Voi tätä herkistelyä, kaikkien aikojen kosintaa katoin ja eihän siinä kyynelten seasta mitää nähny :D

Tulin poksumaan, siis POKS 12+0!!
 
Keesha, voi muuten hyvin olla pukamat. Eipä tullut mieleen itselleni. Meillä on suvussa taipumusta suonikohjuihin, joista olen itekin kärsinyt raskausaikoina. Niitä on tullut juurikin genitaalialueelle. :x Onneksi ovat tähän mennessä poistuneet heti synnytyksen jälkeen, eikä ainakaan alapäähän ole suonipalluroita jäänyt. Toisessa pohkeessa on noin viiden sentin suonikohju, joka näyttää ihan madolta. Yök, toivottavasti niitä ei tule enää ikinä.

Onko muilla suonikohjuihin taipumusta?
 
Peräpukamista on täälläkin kokemusta esikoisen ajalta. Apteekista vaan voidetta hakemaan, niin ei tarvii pyllyä puuhun raapia niinkuin siinä typerässä mainoksessa :D Sehän on ihan tosi yleinen raskausvaiva, onneksi yleensä poistuvat synnytyksen jälkeen...

Hoitovapaan pituus Olen aatellut että olisin tällä kertaa 1,5 vuotta kotona, sit miehen vuoro. Olen nyt kuitenkin ollut kotona jo 2 vuotta esikoisen kanssa, alkaa vähän kyllästyttämään. Mutta eikös siihen muutenkin ole nyt kaavailtu sitä muutosta 08/2015 alkaen, että sen mukaan ei sitten juuri tuota 1,5 vuotta pidempään saatais edes äidit olla kotona... n. puolet hoitovapaasta on annettava isälle.
 
Kärsiikö muut rytmihäiriöistä?
Mulla oli jo ennen raskautta aina ajoittain tykytyskohtauksia, mutta nyt näissä raskaudenaikaisissa ei ole kyllä mitään järkeä! Menossa vaan huonompaan suuntaan ja yltyy ja pitenee jatkuvasti. Ajattelin huomenna ultrassa ottaa puheeksi ja myös huomenna soitella neuvolaan asiasta.

Äitini, joka on sairaanhoitaja, kuunteli sykettäni ja sanoi, että sydän jättää lyöntejä välistä ja välillä tekee ns. turhia lyöntejä, joilloon sydän ei pumppaakaan verta ja siksi tuntuu , että sydän tulisi rinnasta ulos. Syke siis epätasainen. Todella ahdistava vaiva ja tekee myös huonoa oloa aina kohtauksen ilmetessä. Olen yhdistänyt, että kohtaukset tulee useimmin ruokailun jälkeen, jolloin sydän pumppaa runsaammin verta , jotta ruuansulatus käynnistyy. Silloin nämä "tyhjälyönnit" ovat voimakkaimmillaan. Toivon ettei olisi mitään vakavaa, vaan raskaudesta johtuvaa. Plaah.

Huomenna vihdoin ULTRA! Hitsi, että odotan sitä! Ajattelin myös, että kertoisin huomenna rakkaalle serkulleni asiasta vihdoin. Mikäli kaikki vaan kunnossa on. Eilen aamulla löysin taas pikkusen sykkeet ja mieskin pääsi kuulemaan ne :heart: ! Ihanaa!

ttaisku 12+3
 
[K]:lle moro!

ttaisku vaivasi kuulostaa äärettömän ikävälle ja myös pelottavalle. Mulla itseasiassa oli siinä ennen kun kolme kk tuli täyteen aivan mieletöntä rinnan puristusta joka päivä ja usein. Veikkaan että aiheutin itse oloni koska lopetin kokonaan liikkumisen huonon olon (hehe) vuoksi. Lihakseni tylsistyivät ja sydänhän on mieletön lihaskimpale. Tai sitten olen väärässä ja mullakin oli rytmäreitä.

Edellisessä raskaudessani epäilin rytmihäiriöitä. Terkkari ja/tai lääkäri kommentoi asiaa jokseenkin näin "Ruokatorvi muljuu." Öh. Tai saattoi se olla joku muukin kehonosa eikä juuri ruokatorvi. Sivuutin asian koska ei kuulostanut vakavalle. ttaisku sun tapauksessa sitä sydäntä on oikeasti kuunneltu joten sitten vaan ottamaan selvää lääkäriltä onko mitään helpottavaa tehtävissä.

Miksi noista peräpukamistakaan ei ikinä varoiteltu missään? Nyttemmin kun asiasta tietää tuntuu että monia ne vaivaavat jo raskaana ollessa. Mulla ne iskivät vasta synnytyksen jälkeen ja mietin vaan miksi sattuu. Jälkitarkastuksessa ei löytynyt mitään poikkeavaa (paitsi kohtutulehdus!) vaikka valittelin takapuolen kipuja. "Se on normaalia kun on vasta synnyttänyt ja repeytynyt." Sitten esikoiseni ristiäisten jälkeisenä iltana vessassa käydessäni säikähdin takapuoleni revenneen. Sieltä valui ihan kunnolla verta pönttöön. Lorisemalla jos nyt vähän liioittelen mutta siltä se silloin ainakin tuntui. Onneksi paikalla olivat edelleen sukulaisvieraat joista yksi on myös sairaanhoitaja ja osasi lohduttaa pukama-uutisilla. Ne/se oli räjähtänyt minkä olemassa olosta en edes tiennyt koska en tiennyt koko vaivaa olevan. Luulin vaan olevani kipeä synnytyksestä kuten lääkäri oli minut saanut uskomaan.

Siksikin tämä yhteisö on loistava että saadaan oikeasti jutut jakoon! :)

Ja tälleen ohi pukamien ja takaisin babbyihin oletteko huomanneet monilla nettisivuilla mainostetun ilmaisen babyboxin? Kideblogien sivupalkissa ainakin linkkiä jonka kautta itse menin joskos Kideläiset saisivat siitä jonkun pienen bonuksen. Ja suoraanhan sen pääsee tilaamaan ihan babybox.fi. Itse "tilasin" sen tänään eli sain koodin puhelimeen jolla tuotteen voi lunastaa Lastentarvike-kaupasta. Älä lue seuraavaa lausetta jos et halua tietää mitä siellä on! Nopealla googlauksella sieltä tulee Lindexin lyhythihainen body, sukat, Me&I kuolalappu, alennuskuponkeja, cd ja jotain muuta.

13+6
 
Viimeksi muokattu:
Zemar sulle on viestiä :)

Lisa L samaa mieltä! Niistä pukamista pitäs kertoa jo eka neuvolassa... Synnytyksen jälkeen olin tosi kipeä ja jos ois heti kerrottu pukamista niin oisin päässy niin paljon helpommalla. Vasta pitkään synnytyksen jälkeen hoksasin asian kun peilailin että mikä sielä sattuu, niin pukamat pullistunu ulos. Ja mikä helpotus ko sai lääkerasvaa! Murr, pitäs kuulua neuvolan ohjelmaan erikseen kertoa niistä..
 
Keesha kiitos, vastasin sulle ja lisäsin :)

Terkkuja Facebook-ryhmästä :wave: ja samalla päivityspyyntö, josko listan päivittäjä voisi laittaa taas tuonne alkusivun tietoihin, jotta FB-ryhmään haluavat löytävät kätevästi infon? (vanhan vastaavan voi siis kokonaan korvata tällä, mm. päivittäjä vaihtunut).

Facebookissa olevaan Huhtikuun hurmureiden -ryhmään otamme uusia jäseniä 18.12.2014 asti. Ryhmä on salainen, eli sitä ei löydä eikä liittymistäsi ryhmään näe kuin ryhmään erikseen kutsutut jäsenet. Mukaan joukkoon iloiseen pääset laittamalla yksityisviestin nimimerkille Zemar tai jenniella. Kerro viestissä joko Facebookissa käytössä oleva sähköpostiosoitteesi (laitamme kutsun ko. osoitteeseen) tai nimesi ja kuvaile profiilikuvasi, jotta voimme pyytää sinut kaveriksi ja lisätä tämän jälkeen listalle. Tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
ttaisku, kuulostaapa inhottavalta. Kannattaa varmaan ottaa puheeksi neuvolassa/lääkärissä. Onko paineet kunnossa? Onko stressiä? Isälläni on stressiperäinen rytmihäiriö ja hän saa aina tyhjälyöntejä jos joutuu esim. puhumaan vakavia kanssani. :rolleyes:

Hoitovapaista kyseltiin. Esikoisen kanssa olen ollut nyt pari vuotta kotona, tulevan kanssa 1-2 riippuen elämäntilanteesta ja lapsen luonteesta. Nyt olen miettinyt tuolle esikoiselle osapäivähoitoa kun on niin aktiivinen tapaus, mutta tässä on nyt ollut kaikkea muuta, mm. täysremppaa, joka siirtänyt hoitoasiat taka-alalle.

Mammavaatteista ollut taas puhetta. Itse tyydyn ihan H&M:n edullisiin mammahousuihin. Ompelijana voin ostaa niitä korkearesorillisia ja kotona vaihtaa niihin sitten matalat. En voi sietää niitä mahan päälle tulevia kangasosia. Legginseistä on vähän hankala mennä niitä resoreita lyhentämään, mutta niissä kangas onneksi kääntyy siististi kaksinkerroin. Alussa varsinkin tyydyn ostamaan edullisia perustrikoita,jotka saa venyä piloilleen. Mieluummin ostan 5e maksavan paidan kuin 19e maksavan, joka kuitenkin jää mallinsa takia lyhyen kauden vaatteeksi. :) Tämä on viimeinen raskaus, joten semmoista jatkokäytöäkään vaatteille ei tule. Loppuraskaudessa saatan ostaa pari perusmammapaitaa, jos maha kasvaa todella isoksi. Joku kyseli muita edullisia mammamerkkejä. Mamalicious taitaa olla hintahaarukassa seuraava. Osa perusvaatteista on suht edullisia, varsinkin verrattuna "oikeisiin äitiysmerkkeihin", mutta hintavampia kuin H&M:n vaatteet. Toppahousuasiaan en valitettavasti osaa neuvoa. :/ Kai niitä voisi "suurentaa" sepaluksen kohdalle tulevalla kiilalla tai masutuubilla, jonka alle jättää sepaluks auki. Kovin lämpimältä nämä vaihtoehdot ei kuulosta, joten pitkää villapaitaa ja takkia pitänee tuon ratkaisun kanssa pitää.

(.) Hirveä väsymys ja heikotus jatkuu täällä. En tiedä olisiko verenpaineet matalat. Todella epämiellyttävä olo ja ihan uutta minulle. :/ Liikkuminen on vähentnyt ja keventynyt, mutta silti yritän käydä vähintään pari kertaa viikossa jumpalla/salilla. Uusi LesMills BodyPump -ohjelma tuntui liian nopeatempoiselta vaikka muuten oli kiva kun tehtiin suht vähän liikkeitä selällään. Keppijumppa oli aivan liian kevyt, jätetään se sinne loppuraskauteen. :D Nyt pitäisi löytää semmoinen sopivan raskas mutta temmoltaan hitaampi tähän vaiheeseen raskautta. Paino on tippunut n. 1,5kg ensimmäisestä neuvolasta, osittain varmaan liikuntatottumuksien muuttumisen vuoksi lihaksista ja osittain jatkuva etova olo on estänyt syömästä normaalisti. Perjantaina päästään mekin vhdoinkin nt-ultraan! :) Innolla odotan vaikka olenkin luonut itsellenikin vahingossa melkoisen jännitysmomentin vitsailemalla miehelle tuosta vatsan kasvusta, että varmaan siellä kaksi tai kolmekin köllöttelee! :LOL: Tuskinpa nyt sentään, mutta on se nyt jotenkin tarttunut omaankin takaraivoon, että entä jos.. :$
 
Mulla menee niin hermo meidän neuvolatätiin :| Se sattu tänään soittamaan,just sen sokerirasituksen jälkeen, perui TAAS meidän neuvola-ajan,eikä se tunnu ymmärtävän,että jos oon ottanut neuvolan takia vapaata jo,niin niitä aikoja/vapaita en voi noinvain olla muuttelemassa joka kerta. Mulla on työaika suunnilleen 7-17, ja joudun siis aina ottamaan koko päivän vapaata, jos on jotain menoja.
Puhelun aikana tää täti sit oli tosi tyytymätön ku menin vasta nyt sinne sokerirasitukseen,kun HÄN olisi halunnut et käyn ennen rv 12 rasituksessa. siis wtf?! sehän pitää käydä 12-16 viikoilla,jos ekassa "erässä" sinne menee, ja miksei sit oo kertonu et jos mulla on nyt joku maailman suurin riski tapattaa kaikki sokerilla,et pitäis mennä aiemmin?! :mad: noh, se nyt tuli jo siihen tulokseen että MULLA ON RASKAUS DIABETES, turhaan niitä tuloksia huomiseen edes ootellaan, nyt äkkiä neuvolaan puhumaan sokerista! :D ärgh. ette usko miten kiehun.
onneks se nyt viimein usko mua, että en voi noin vain töistä jäädä pois,varsinkin kun kaikki työt on nyt sovittu sen perutun neuvolan takia, ja tyty ise eukko siihen,et soittaa niistä tuloksista, ja katotaan sit sitä neukku aikaa uudelleen, et jos siinä rasituksessa on jotain ni sit pitää mennä hyvinkin nopeasti neuvolaan. eli huomista odotellessa! :D

netistä löysin pari jotain äippävaatteitten alennusmyyntejä, kun ihan vaan googletin äitiysvaatteet, siellä oli niitä matalavyötäröisempiäkin housuja! :)

tossa aainakin yks linkki,mikä oli jäännyt taustalle kummittelemaan http://www.bebelane.com/category/13/aitiysfarkut-ja--housut

ja täällä on niin kutisevat tissit kanssa että ei mitään rajaa! joku päivä ne on ihan verillä kun unissani niitä rapsuttelen aina :O
 
Zemarille on viestiä!

Nööse taisi tiedustella tuosta kutinasta niin juu, täältä löytyy sama vaiva! Bepanthen on onneksi ystävä.

Hoitovapaasta oli kanssa juteltu. Mullahan olisi kovasti toiveena pystyä olemaan pari vuotta kotosalla ja se voisi mahdollistakin olla meidän taloudellisen tilanteen kannalta. 1,5 vuotta nyt ainakin pyrin pitämään. Kun itse työskentelee varhaiskasvatuksessa, niin ei oikein tee mieli laittaa omaansa alle vuoden ikäisenä hoitoon.. Kenenkään ratkaisuja nyt siis tuomitsematta. Mies on ilmaissut jossain vaiheessa puolivakavissaan voivansa kyllä jäädä joksikin aikaa, mutta ikävä kyllä taitaa olla niin, että miekkosen työssä on sitten pohdittava, että haluaako sitä edetä uralla vai oleilla kotona lapsen kanssa :p Eli voi olla, että mies paremmin tienaavana saa sitten töissäoloaan jatkaa.

Amayalle kiitos tuosta masutuubivinkistä, minä se tosiaan tuota toppahousuprobleemaa pohdin :D
 
Hus lab muisti kirjeellä ja pienellä ei pitäisi olla kromosomi poikkeavuutta. Kaikkeahan tuolla testilla ei voida testata ja aina voi yllätyksiä sattua.
Niskaturvotus oli ultrassakin todella pientä.

Pahoinvointi senkun jatkuu ja olen taas saikulla.
Iski himo lakuun, mutta voin sanoa että sen oksentaminen ei ollut kovin kivaa :(

Kumpaahan nyt käyttäisin. Neuvolan mukaan olisi 13+2 ja ultran mukaan 12+4?

Nyt lepäämään ennen kuin tyttö saapuu kotiin.
Silvia ja pikkuinen joko 13+2 tai 12+4
 
Zemar, sinulle on viestiä!

Itse ajattelin olla kotona vain vanhempainvapaan ajan, ja pitää kaikki mahdolliset vuosilomat siihen perään.. jos siten saisi 1v asti pidettyä lapsen kotona :)
Katsotaan miten mieli muuttuu.. taloudellisesti tämä olisi paras vaihtoehto.
 
Neuvolakuulumisia: Tänään oli vuorossa voimavarakeskustelu neuvolassa. Mies ei päässyt, joten hyvin nopeasti saatiin asiat puitua. Jep, kaikki hyvin, ei huolta mistään, ja ilmoitan jos tulee masentavia ajatuksia ;)
Hemoglobiini oli mulla noussut! Alussa oli sen 120 ja nyt 127 eli ei lisäraudan tarvetta. Hyvä, sillä mulla maha oireilee tarpeeksi ilman niitä lisätabujakin.
Muutenkin kaikki ok, verenpaineet jne. Eikä terkka enää muistutellut sokerirasituksesta, joten ei varmaan tarvitse siihen osallistua. Painoa tosin oli tullut 2,5kg lisää...:p Seulontaverikokeet oli myös ok.

Nyt kuunneltiin myös eka kerran sydänäänet. Naapurihuoneen pöytä oli varattu, joten housuja vaan alemmas siinä tuolilla, geelit vatsalle ja terkka säätämään laitteita kohilleen. Tosi rentouttava hetki :D Äänet löytyivät heti ja tasaiseen 150 tahtiin löi. Muutaman mojovan potkun antoi, joita terkkakin vähän säpsähti.

Hoitovapaa: yritän olla siihen asti, että lapsi on 1v4kk. Tuon jälkeen alkaa raha-asiat painaa päälle ja varmaan pakko mennä töihin. Palkkoja vertaillessa en voisi edes kuvitella miehen jäävän kotiin..

Tsemppiä kaikille, joilla on tullut vastaan ikäviä lääkäreitä, terkkoja yms. Onhan tuota muutenkin jo tarpeeksi herkillä, niin varmasti ahdistaa, jos ei saa omaa kantaa ymmärretyksi :|

Boomkaa ja papunen 14+3
 
Huomenta!
Tänään on SE päivä! :) Kauan odotettu ja pelätty ultra! Pelottaa... ttaiskulle kanssa zemppiä :D

naeliko se kyseli toppahousuista? Mä olen ratkaissut sen niin,että mulla on henkseli toppikset. Siis ihan normit toppahousut missä on korkea vyötärö (tuohon tissien alle) ja henkselit. On sellaset lasketteluhousut. Pidän niitä ja vedän sepaluksen niin kiinni kun menee ja muuten jätän auki,jos masu on edessä. Henkselit pitää housut ylhäällä ja takin alle jää se sepalus osa :) ja ei puhalla kylmä kun vetoketju on niin ylhäällä kuitenkin...

Boomkaallahan oli rentouttavan kuuloinen tosiaan tuo sydänäänten kuuntelu! :D No,tyylihän se tuokin. Pääasia että kuului ;)

HOITOVAPAASTA
Ite oon ollu kotona jo hävyttömän pitkään... Aina jatkunu äitiysloma hoitovapaalta suoraan :D taitaa olla nyt 4 vuosi menossa :D Täällä mä pyöritän tätä taloutta... :D

Nyt aamupalan laittoon :)

Sitkeäsissi & muru rv12+3
 
Sitkeäsissi tsemppiä TÄHÄN päivään!
Nunnukka89 sulla on kyllä tosi ikävä neuvolatäti. Vaihtoon, jos vaan mahdollista!

Joku kärsi nännien kutinasta??? Toi Bepanthen on varmaan hyvä, itse voisin kokeilla Lansinohia (samaa kuin imetysaikana voi käyttää).

(.) Itse kävin tänä aamusta sokerirasituksessa. Litku oli vadelmanmakuista eikä aiheuttanut huonoa oloa. Myös labratädit oli oikein tehokkaita (mulla otti 1h kokeen eri täti kuin 0h ja 2h). Täti nro 2 oli kyllä vähän tyly kaikessa hypertehokkuudessaan. Mutta onneksi molemmat tosi taitavia ja löysivät mun karkailevat suonet HETI. Hyvä, hyvä! Huomenna saakin sitten jo vastaukset. Toivon parasta ja pelkään pahinta!

Tässä aamussa haasteellisinta olikin päästä tuonne labraan. Otin sitten maakosketuksen heti bussista jäätyäni. Lehtiliukkaat... ¤#@ !!! Onneksi ei housut revenny ja selvisin pelkällä polven nirhaumalla.

Seuraavaan neuvolaan onkin sitten vielä 11 päivää.

Voikaahan paksusti! :LOL:

Minnuli ja Nökö 14+2
 
Tsemppiä sinullekin Sitkeäsissi! Sulla taisi olla lähtölaukaus 20min ennen kuin mulla. En tiedä susta, mutta mua alkaa oikeesti jännittämään ihan hullusti! Perhosia vatsa täynnä :D

Kuuntelin aamulla ensitöiksi sydänääniä ja löytyi suht helpolla. Kumpareen vasemmalta reunalta saa helpoiten kuuluumaan! On se niin rauhoittavaa kuunneltavaa ja ihana jutella pikkuselle samalla :D taidan olla rakastunut uudelleen ja uudelleen. :heart:

Rytmihäiriöistäni joku kyseli ja en koe, että olisi stressiä. Ja paineetkin oli "ihanteelliset" ainakin ensimmäisellä neuvolakäynnillä vielä. Katotaan nyt. Klo 12 on neuvolan puhelinajat, joten soitan silloin ja kyselen, että mitä tehtävissä ja mistä johtunee. Netistä luin jo kaiken maailman kauhujuttuja sydämen vajaatoiminnasta ym. Monella esim just toi sydämen vajaatoiminta löydetään vasta raskausaikana , kun verimäärä lähes tuplaantuu , jaiks!!

Liikunta on kyllä aikalail jäänyt, mutta siihen vaikuttanut tää ylenpalttinen väsymys ja töiden jälkeen on turha kuvitella jaksavansa lähteä lenkille. Yritän tehdä siihen muutoksen. Vaikka muutama kerta viikossa reipas kävelylenkki.. Plaah.

Painoa on tullut lähtöpainoon verraten varmaan joku 2kg.. Mutta sekin johtuu tästä syömisestä!! Ennen raskautta söin aika vähän hiilariruokaa ja nyt ei muuta alas saakkaan... Perunamuusi on suurin herkku. Ja monet ovat todenneet et varmaan poika tulossa, kun voisin OIKEESTI vetää hesemättöä ja läskiruokaa vaikka joka päivä, mutta ei vaan voi!! :D :D

Palaan asiaan ultran jälkeen :heart: nyt vähän vielä Toisenlaisia Äitejä! Ihana Piritta!

ttaisku 12+4
 
Neuvolakuulumisia pääsen minäkin vihdoin ja viimein kertomaan. Masussa pötkötteli yksi todella vilkas tyyppi, pituus oli 6,3cm ja niskaturvotusta 1.1mm. Rakenneultraan pääsen sitten joulukuun alkupuolella.

Sokerirasituksesta on myös keskusteltu. Täällä meillä päin siihen joutuu kaikki yli 25 v ensiodottajat. Eli sitä odotellessa.

Minisport 12+6. Laskettuaika pysyi ennallaan 24.4.2015
 
Heps!

Täällä huutelee onnellinen nainen!
Ultra takana ja kaikki oli HYVIN :heart:

Pikkunen vastasi täysin viikkoja ja pää-perämitta oli 6,3cm. Siellä hän piti käsiä ristissä ja nieleskeli lapsivettä. Niin hellyyttävä näky. Jotenkin kaikki tuntuu niin todelta nyt. Niskaturvotus oli 1-1,3mm. Seulontatuloksia odotellessa.

Lähetin myös viestin serkulleni ultran jälkeen. "Halusin vain esitellä poikien pikkuserkun :heart:" ja perään kuvan pikkusesta. Ah :heart:

Onnea myös teille muille, jotka tänään saivat kestohymyn kasvoille :heart:
 
Tällä on kanssa yks NIIN onnellinen ja rakastunut äiti <3
Ultrassa siis käyty ja kaikki oli hyvin :) Mahan päältä ultrattiin, niskaturvotus 1,0mm eli normaali. Kovasti pieni siellä nyrkkeili. Kätilö innostui antamaan monta kuvaa mukaan. Viikot täsmäsi päivälleen ja LA pysyi samana.

ttaisku -Onnea myös sinulle <3

Minisportille myös onnittelut :)

Oi,nyt on kivi tipahtanut sydämeltä :) Kyllä sydän hakkas kun odotti omaa vuoroa! Ihana kätilö ja AIVAN älyttömän ihana vaavi,meidän pieni muru :) <3

Mukavaa loppuiltaa kaikille :)

Sitkeäsissi & muru rv12+3 <3
 

Yhteistyössä