Hei pitkästä aikaa! :wave:
Ajattelin tulla purkamaan ajatuksia tänne, kun ei tuolle miehellekään jaksa koko ajan höpöttää raskausjuttuja
Täällä on puhuttu influenssarokotteesta ja itse päätin olla ottamatta sitä... Ei olisi kyllä kiva sairastaa tässä vaiheessa hirveää tautia, mutta kun tällä kylällä on yksi "tuttu", joka sai sen narkolepsian silloin muutama vuosi sitten rokotuksen jälkeen, niin ei kyllä huvita ottaa sitä riskiä...
ON Mulla on siis hirveesti kaikkia vaivoja ja tuntuu, että tuun kohta hulluksi. Liitoskipuja on päivittäin ja tosi kipeitä. Välillä ei pääse liikkumaan ja jalat lähtee yhtäkkiä alta, kun kävelee. Jos kivut iskee vaikka vessanpöntöllä, niin siinä sitä sitten ollaan ja odotellaan :kieh: ja tietysti mulle on tullut ihan järkyt peräpukamat! Se johtuu siitä, kun mulla on se suolistosairaus, niin se on ärtynyt nyt pahaksi ja saan siis istua pöntöllä monta kertaa päivässä ja siinä saattaa mennä varttikin ennenkuin tarpeet on hoidettu. Viikko sitten hb oli 119, mutta menen viikon päästä taas mittauttamaan, kun tähän sairauteen kuuluu myös se, että vuodan verta suolesta aika reilusti, kun se ärtyy. Sen takia käyn myös äippäpolilla kontrolleissa n. kuukauden välein, koska haluavat seurata saako vauva tarpeeksi ravintoa. Mutta tähän asti on ainakin kasvanut tosi hyvin. Sitten mua supistelee aika usein, varsinkin jos yritän jonkinnäköstä liikuntaa harjoittaa, mutta ei siihen kyllä sitäkään tarvita. Kerran makasin melkein koko päivän sohvalla, kun supisteli vaan. Selkäkivut on aika kaameet myös, sain onneksi sellaisen tukivyön fysioterapeutilta, niin se on vähän auttanut. Tänään sain myös itsekin kokea niitten sukkapuikkokipujen ihanuuden! Ai tsiisus! Ja alapäätä turvottaa niin, että tuntuu, että kaikki veri vaan pakkautuu sinne ja välillä pakottaa niin, että pakko mennä istumaan tai makaamaan. Mitähän muuta viel keksisin... Mielialat vaihtelee kauheesti ja tuntuu, ettö mies ei tajua yhtään. Se on huomenna lähössä kavereitten kanssa mökille pariks päiväks "puuhommiin" (lue:ryyppäämään) ja se oli "unohtanu" ilmottaa, että ne onkin kaks yötä eikä yhden, niinkuin alunperin oli puhe. No siitä sitten vähän närkästyin, niin se tokas sitten marttyyrinä, et "hyvä on, tää on sit viimenen kerta, ku lähen yhtään mihinkään, kun tämmösen kohtelun saa". Niinku WTF!! Menee niin taju!!
Kiitos ja anteeks, ei mulla muuta :saint:
Se siitä valittamisesta, poitsu kasvaa tosi hyvin käyrillä, ainakin siis niitten ultrien painoarvioiden mukaan. Viimeksi 28+4 oli 1135g ja se oli siis semmoinen 3 minuutin homma vain
kävin samalla siellä sype-keskustelussa, kun sain niin sekavaa informaatiota siitä synnytystavasta ja kun edellisestä synnytyksestä jäi vähän traumoja. Mutta nyt siis selvisi, että synnytän ihan normaalisti alateitse, että ei tarvitse mennä sektioon, kun se oli pelkona... Ja sain paljon neuvoja kivunkievityksestä ja eri asennoista missä synnyttää.
Painoa on tullut tähän mennessä +8kg ja mullahan oli tässä muutaman viikko takaperin ihan hirvee stressi mun syömisistä ja meinas jo mennä aliravitsemuksen puolelle, kun pelkäsin, että painoa tulee liikaa. Ihan tyhmää, tiedän! Mutta joku tuolla aivoissa vissiin flippaa... Nyt kuitenkin tajusin, että kunhan syön terveellisesti, niin painoa saa kyllä tulla. Sf-mitta oli 30+3 30 cm, eli vissiin siel yläkäyrällä mennään, mut katoin edellistä nlakorttia, niin ihan samalla tavalla kasvanut viimeksikin. Oli tyttö kyllä ihan hyvän kokoinenkin: 3,7 kg 40+2.
Tänään on ollut kyllä niin negatiivis-sävytteinen päivä, että paras varmaan lähteä nyt nukkumaan :stick:
Kaikille parempaa huomista!
:heart:
Vemia 31+2