Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

Bluediamond täällä aletaan myös olla ihan kypsänä, kun ei saa/pysty mitään tekemään. Mun luonteelle ei todellakaan sovi tämmöinen hissuttelu! Olis niin kiva laitella paikkoja järjestykseen uudessa kodissa, mutta ei! myös liikunnan puute on mulle henkisesti tosi kova paikka, vaikken mikään aktiiviurheilija olekaan. Juokseminen on jo vuosia ollut mulle stressin helpottajana ihan ykkös asia, joten nyt alkaa olla jo TODELLA ikävä lenkkipoluille. Oon ikävissäni ostanut jo ens kesäksi uudet juoksutrikoot ja parit topit yms. toivottavasti mahdun niihin sitten. ;)

Karviaismarja mulla mitattiin sf-mitaksi 30cm jo viikolla 27+1, ja koska oli yhtäkkiä pompsahtanut niin korkealle, määräsivät ylimääräiseen ultraan. Ultrassa sitten katsoivat, ettei ole mitään hätää. Lapsivettä oli kyllä aika paljon, mutta kuitenkin normaali rajoissa, vauvakin oli ihan normaalin kokoinen, jopa vähän pienempi kuin viikkoihin nähden olis voinut olla. Lopulta totesivat vaan, että on ehkä sen verran ylhäällä vaan tuo vauva, että vaikuttaa mittaan. Kuitenkin, kun vauva sitten yhtäkkiä tipahti ja on nyt jo lääkärin sanojen mukaan todella alhaalla, oli sf-mitta silti yläkäyrän yläpuolella kun viimeeksi mitattiin (rv30+5, 31cm). En osaa itse olla tuosta kovin huolissani, kun kerran jo tsekattiin kaiken olevan ok.

Vilmuski 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Sf-mitta oli nyt rv30 tienoilla 27cm eli keskikäyrän alapuolella ja neuvolassa oltiin tyytyväisiä. Vauva on kuulemma ylhäällä vielä. Esikoisesta oli samaan aikaan 25cm ja sillon oli lapsikin pienipainoinen. Mutta tosiaan se vauvan asento saattaa vaikuttaa tosi paljon siihen, jos on alhaalla tai poikittain.

Siskolla meni toisessa raskaudessa mitta jossain vaiheessa jopa yläkäyrän yläpuolelle muistaakseni, mutta sellainen reilu 3,5-kiloinen poitsu sieltä tuli (yli la:n), eli ei mikään älyttömän iso. Esikoisesta sillä oli sellainen keskikäyrä maha jos en väärin muista ja silloin syntyi (täysiaikaisena) 2,5kg tyttö. Eli mun mielestä sf-mitta kertoo enemmän äidin rakenteista kuin lapsen koosta, vaikka edellisien raskauksien perusteella voi varmaan jotain jo päätelläkin.

Bluediamond täällä myös alkaa kypsyttää tämä raskaana oleminen. Monestakin syystä haluan kyllä että tää pysyis mahdollisimman kauan mahassa, mutta silti haaveilen synnytyksestä ja en jaksa odottaa että päästäis sinne huhtikuulle :D Eniten kaipaan sitä kun oli energiaa ja ei ollut näin rajoitettu fyysisesti! Liitoskivut tulee täysin korvista ulos, mitään ei pysty tekemään ja en jaksaisi odottaa että pääsis kunnolla liikkumaan ja laihduttamaan niitä raskauksien välissä kerättyjä kiloja pois. Ja Vemia mulla on myös jostain syystä ollut paniikkia tuosta painonnoususta. Onneksi se laantui taas vähän neuvolakäynnillä kun huomasin että muutamassa viikossa oli tullut 200g, jos sitä voi nyt edes painonnousuksi sanoa. Täälläkin muuten painoa yhteensä tullut se 8kg, mikä on siis ihan maltillinen ja sopiva määrä. Silti jotenkin stressaan että jos se yhtäkkiä pomppaa.

(.) Nyt olen muuten ollut reilu viikon imettämättä ja kyllä tässä on äitiä vieroitettu enemmän kuin lasta :LOL: Esikoinen on ehkä 4 kertaa yhteensä yrittänyt tissille, kieltäytyminen ei ole aiheuttanut edes itkua tai ihmeempää protestia. Noista kaksi yritystä oli 1v-rokotusten jälkeisessä kuumeessa ja teki kyllä pahaa kieltäytyä kun toisella oli niin paha olla. Onneksi tuo kuume meni nopeasti ohi, eikä tosiaan edes silloin protestoinut. Viikko sitten su aamulla imetin viimeksi ja seuraavana yönä esikoinen heräsi kerran. Yöheräämisiä on ollut ehkä 2-3krt/vko ja ollaan silloin annettu hieman maitoa tai velliä tilanteen mukaan ja päälle olen antanut pari imaisua rintaa, sen kummemmin ajattelematta asiaa. No tuona su-ma välisenä yönä kun ei sitten saanutkaan sitä rintaa pullon päälle niin pieni itkuhan siinä tuli, mutta nätisti meni nukkumaan kun poistuin huoneesta. Ja sen jälkeen ei ole kertaakaan herännyt yöllä :O Kyllähän ne yöheräämiset esim vähentyi tuohon yhteen kertaan yössä silloinkin kun esikoinen parikuisena siirtyi omaan sänkyyn eikä päässyt yöllä enää viereen (silloin meno oli pahimmillaan sitä että kun tissi irtosi suusta niin lapsi heräsi) mutta eipä ole tullut mieleen että nuo pari imaisua silloin tällöin öisin olisivat olleet motiivi yöheräämisille :O Olen vielä lykkäillyt tuota yöpullon lopetusta tuon imetyksen lopettamisen takia mutta näköjään sitten molemmat loppui samalla kertaa :D Vielä kun rakko jaksaisi läpi yön :p

Koko viikonlopun väsäilin koristeita esikoisen 1v-synttäreitä varten, niitä olis tarkoitus juhlia ensi sunnuntaina :heart: Eilen oli vähän erikoinen olo ja tänään herättiin sitten lapsen kanssa molemmat flunssaan :stick: Ei vaikuta pahalta flunssalta, luulen että ollaan viikonloppuun mennessä jo ihan kunnossa mutta vähän jännittää että jos ei ollakaan. Mutta päivä kerrallaan :)

Kp & Kultakala 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Tänään oli aikamoinen päivä: viimeinen työpäivä ja alkoi äitiysloma, ihanaa!!! :heart: Ja KELA:lta tuli päätös äitiysavustuksesta, eli äitiyspakkaus ois tulossa 2 vkon sisään postiin. Huomenna julkaistaan uusi pakkaus, aletaankohan sitä jakamaan sitten saman tein vai tuleekohan vielä se edellinen? :) Turvakaukalokin tuli postiin vaikka alettiin jo jännittää, ehtiikö tuo saapua ennen vauvan syntymää! Ja sit vielä miehelle soitettiin, että sai hakemansa uuden työpaikan!! Apua, se työ on 180 km päässä täältä missä nyt asutaan, eli varmaan sitten jonkin aikaa oon viikot yksin vauvan ja kissapoikien kanssa...

Lauantaiaamuna pyörähdettiin TAYS:ssakin käyrillä, kun koko ilta ja yö meni jonkun ihme kestosupistuksen kanssa tuskaillessa; maha oli kova kuin kivi eikä se suppari lauennut siitä olleskaan. Olin koko yön valvonut sen tukalan olon kanssa ja soitin aamulla synnytyspäivystykseen, että onkohan tämmöinen ihan normaalia, niin halusivat että lähdetään näytille. Ensin otettiin käyrää 20 min ja kätilö laittoi sen vyön aika kireälle, niin jestas kun Irmeli suuttui, mesoi niin että koko ajan karkas käyrältä! Ja lopuksi tuli vielä hikkakin. :D Sen jälkeen lääkäri ultrasi, ja ultrasi vielä puolen tunnin päästä uudelleenkin, koska halusi nähdä että vauvan virtsarakko on tyhjentynyt. Kaikki oli hyvin, eikä tolle supistukselle mitään erikoista syytä löytynyt, sanoi vaan, että ei huolta vaikka syntyisi seuraavana päivänä, ei sitä enää näillä viikoilla yritetä estellä. Lapsivettä oli normaali määrä, kohdunsuu oli kiinni mutta tällä kertaa pehmeä(!). Tarjonta oli hyvä ja painoarvio oli siis 34+4 vähän yli 2600g. Kaikki oli kyllä erittäin mukavia siellä päivystyksessä ja kätilö tuli vielä meidän lähtiessä kyselemään että olihan kaikki hyvin. :) Tästä kiepauksesta "säikähtäneenä" pestiin hiki päässä eilen vauvanvaatteita ja pistettiin kotia kuntoon, eihän se vaavi välttämättä tosiaan tuolla masussa loppuun asti viihdykään..! :O

Karviaismarja ja Irmeli 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Heippa täältäkin piiiiiiitkän hiljaiselon jälkeen! :wave:
Olen käynyt ahkerasti lukemassa kuulumisia, mutta unohdin oman salasanan (raskausko pehmentänyt pään?!) enkä päässyt kirjautumaan sisään ennen kuin nyt kun hain uuden salasanan.

Painoarvioista olitte kirjoitelleet. Itseäni hirvittää painoasia, kun masu kulkee melkein siellä yläkäyrällä koko ajan. Toivottavasti johtuu asennosta, eikä vauvan koosta. Tosin edellinenkin lapsi oli syntyessään reilusti yli 4 kg : /

Loppuviikosta neuvolakäynti, sitten on taas viisaampi. Neuvolalääkäri seuraavan kerran kahden viikon päästä, jolloin on jo rv 36! Niin ja poikalupaus meille on annettu. La on pysynyt 8.4. Muitakin taisi olla samalla la:lla täältä päin :)

Nanija + muru 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Heippa kaikille!

Olen taustaillut alusta saakka ja vielä viime syksynä kävin ahkerasti lukemassa kuulumisianne täällä.

Meidän huhtivauvan odotus päättyi marraskuussa rv20+0, kun 20.11 rakenneultrassa vauvan todettiin kuolleen kohtuun. Seuraavana päivänä 21.11 synnytin pienen enkelivauvan :'(

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa odotusta <3

Minut siis voi poistaa huhtikuisten odottajien listalta.
 
Elea85 :hug: Kauheeta kuulla, kaikkea hyvää tulevalle!

Yönenkeli en tiedä oletko itsekin huomannut, mutta monissa ketjuissa on tuolla etusivun listalla "surun kohdanneet" tai vastaavaa, siten muistettu niitä joilla odotus on päättynyt ennen aikojaan tai ikävästi. Pitäiskö meillekin tehdä sellainen?
 
Jaksamisia Elealle! :hug:

Täällä käyty tänään neuvolassa, siellä kaikki hyvin. Viikkoja siis 34+0 tänään. Alusta tullut painoa n.7kg, rr 128/75 p.83, hb 119, sf-mitta 30, pissa puhdas ja vauvan sykkeet +150 ja liikkeet ++. Ja paras uutinen oli se et terkan mielestä vauva on vaihtanu perätilansa raivotarjontaan!! :popcorn: Ite en oo nyt osannutkaan sanoa miten päin vauva on, parempi näin! Sanoi kuitenki et jos ens käynnillä on yhtään epävarma asennosta niin laittaa lähetteen eteenpäin.. :) Ja ens kerralla terkka ottaa sen streptokokki näytteen..

Äitiyspakkaus, parempi on mun mielestä tää vanha minkä sainki! :) Tuota kuolalappua oon aina ihmetelly, ei oo oikeen mun makuun.. Jostain vain luin et se on lisätty pakkaukseen vanhempien toiveesta.. :confused: Eipä tuo poitsu ikinä kyllä niin paljon kuolannu et sitä ois tarvinnu vaikka niitä lappuja jostain saatiinki..

Yritähän Karviaismarja ottaa nyt rauhassa et vauveli vielä jonku viikon malttais pysyä sisällä kasvamassa! :)

Nyt pitää alkaa vähän jotain leipaseen ja päivällä käydään ostaan hoitopöytä! Siihen tarvii enää vaan sitten hoitoalustan ja jotain koreja niin ois kaikki tavarat kasassa! Kummasti ne on kertyny.. Vaatteet vielä oottaa pesijäänsä pahvilaatikossa, vielä on aikaa onneksi.. Ensin pitäis vaan saaha tuo talo valmiiksi ja muutettua ennen vauvan tuloa. Kiire tulee! :)

Yönenkeli jos viittit lisäillä neuvola-aikoja, sain ne nyt ihan loppuun asti; 13.3, 27.3, 3.4, 11.4, 14.4 ja tuosta tarvittaessa vielä yliaikakontrollia.. Toivottavasti ei tällä kertaa tarvi sinne asti mennä..

manije ja neiti 34+0!!
 
Elea :hug: Voi kauhistus mitä uutisia :( Kovasti jaksamista!

Uusi ÄP on mun mielestä tosi kiva. Parit vaatteet oli liian retroja, mutta muuten tosi kivoja kuoseja! Jos sais valita ni mielummin ottaisin uuden, varsinkin nyt kun on poikaa tällä kertaa lupailtu, kun aika poikavoittostahan toi on :) Mutta mähän otin siis sen rahana koska mitään äp-pakkauksen tavaroita en tarvitse, kaikki on tallessa esikoisen 2011 -pakkauksesta. Käytän ison osan siitä rahasta kestojen ostoon, kun haluan nyt (osa)kestoilla kakkosen kanssa. Ne parit vaatteet joista tykkäsin nykyisessä pakkauksessa tosi paljon ostin kirpparilta uudenveroisina hintaan 0,5e/kpl :)

Manije onpa sulla ihan hillitön määrä noita neuvoloita! Jos tänään olit ja noin monta vielä tulossa... Meillä täsmälleen samat viikot ja mä oon viimeks ollu joskus 3 viikkoa siiten, ja seuraava vasta neljän viikon päästä rv 38+. Ja sit sen jälkeen enää yks rv 40, ei muita. No mä nyt en mitenkään nautikaan neuvolassa ramppaamisesta joten sinällään ei haittaa... Ihmetyttää vaan erot. Sulla taitaa olla esikoinen tulossa?

(.) täällä oli ihan hirveet muutamat päivät, siis just mielialojen kanssa. Se alkoi tyhmästä riidasta miehen kanssa, siis aihe oli ihan naurettava ja yritin sitä lopettaa monta kertaa mut mies vaan jankkas ja jankkas ja jankkas, kunnes lopulta hermostuin ihan täysin ja huusin TÄYSILLÄ sille ja paiskoin ovia, vaikka esikoinen oli siinä meidän kanssa :( Pieni sit tietty pelästy rupes itkemään ja oli koko päivän vaan isin perässä, mikä sai mussa aikaan A)tosi huonon omatunnon B) jumalattoman ärsytyksen miestä kohtaan, että eikö voi lopettaa ajoissa vaan on pakko ajaa toinen ihan pois tolaltaan. Jotenkin en moneen päivään päässyt yli tästä ja tyyliin inhosin miestä, ja kaikki arjen pienet vastoinkäymisetkin tuntui hirveeltä. Esim. myöhästyin eilen kotiin menevästä bussista, ja tiesin että kun seuraava menee vasta tunnin päästä ja joudun sen ajan vaan liitoskipuisena seisoskelemaan ja odottelemaan, ja että muksun päikkärit menee sen takia ihan vituralleen enkä saa mun paljon odotettua 2-3 tunnin hengähdystaukoa koko päivänä, niin purskahdin niin massiiviseen itkuun etten oo ehkä ikinä volissu niin kovaa :O Onneksi se sit jotenkin auttoi ja nyt on ollut jo paljon parempi ja tasaisempi olo. Ihan hirveää tällainen mielialaheittely, oon yleensä suht tasainen niin olin itekin jo vähän hädissäni et kauan tätä kestää.

Eireann 34+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Eireann toinen on tulossa! Onhan tuossa joo käyntejä, en tiiä millä perusteella se niitä noin paljon anto mut enpä valita.. :) Ihan mielellään siellä käyn.. En tiiä haluaako seurata tuota vauvan asentoa ja sf-mittaa kun niissä on hieman ollut vaihteluita? :confused: En toki ihan varma tuosta vauvan asennosta ole nytkään että olisi pääalaspäin, ainakin siltä tuntuu mut luotetaan nyt tämän kerran terkan sanoihin.. ;)
 
Voi kamalaa Elea, suuret pahoittelut ja paljon onnea jatkoon..

Minä ottaisin mieluummin myös uuden ä-pakkauksen, mutta eilen tuli tukipäätös postissa, joten odottelen sen vanhan paketin tulevan tässä pian.. Musta oli kivempia kuoseja, ja kivempi vaippa, vaikka olikin vain yksi kahden sijasta - siinä vanhassa tais olla yksi AIO ja yks kuori eikä juuri imuja? No, katsellaan, kiva kuitenkin.

Tänään tuli vaunut :) vähän jo koiraa sillä lykin ees taas :LOL: Se ei kyllä ollut aivan otettu tästä

Tänään oli myös neuvola, sf-mitta lähenee yläkäyrää ja vauva oli tätin mukaan pääalaspäin, silleen vähän linkussa että jalat sojottaa tonne vasempaan kylkeen päin. Ja siinä se nyt on nytkin, potkii niin että sattuu. Mies sanoi että varmaan tuntuu vähän siltä kun ois vessan pönttöön jääny jumiin pää alaspäin :D voi vauva-raukkaa..
Vielä ei oo kuulunut mitään kokoarvioultrasta kättärille (radi:n liittyen) mutta sanoivatkin että viimestään sitten 36 viikolla... mua vaan jotenkin huolestuttaa tuo kasvu, kun tasasesti noi arvot on aina välillä koholla.

Manije onpa tosiaan neuvola käyntejä! Ihan kiva kai kuitenkin, siellä tulee kuitenkin aika hyvin listattua huoliaan ja yleensä huojentavin tuloksin :) Meillä on kerran kuussa.

Karviasmarja onneksi ei säikähystä pahempaa, toivottavasti pieni jaksaa pysytellä vielä tovin!!

Dorian 31+6
 
Elea85: kamalaa :( kovasti jaksamista teidän koko perheelle!

Dorian: repesin kamalaan räkätys nauruun tuosta miehesi kommentista(vauva pääalaspäin vessanpöntössä jumissa) :D

Yönenkeli: huomasinkin etusivulla jo kutkuttavan "tyhjän"kohdan SYNTYNEET :) jännittävää!kohta sinnekin alkaa kertyä listaa :)

Ja omalla neuvolakäynnillä tänään kaikki hyvin. Sf oli 32cm, eli keskikäyrän tuntumassa, hyvä.kaikki muutkin arvot oli oli ok, hb pysynyt ilman lisärautaa 120, painoa tullut koko raskauden aikana 3,7kg. Vauvan sykkeet 140-170.RT,jes...tosin kuulemma vielä reilusti tilaa möyriä ja vauva edelleen aika ylhäällä.

seuraava neuvola 13.3, jolloin laitetaan suunnitelma-lähete synnärille "toivomuksena polikliininen synnytys".tosin itse olen kyllä asennoitunut myös siihen, että jos tilanne vaatii niin muutama päivä voi sairaalassa mennä, mutta jos kaikki menisi yhtä hyvin kuin viime kerralla, niin mahd.nopsaa kotiin :)

Sini-Tuulia ja pikku-bonus 34+6
 
Voi vitsi, tänään aloin miettiä kävellessä että viikonloppuna voi jo sanoa että "ensi kuussa on laskettu aika"! Ja monihan on täällä jo jopa 34+ viikoilla, vain muutaman viikon päästä vauva luetaan täysiaikaiseksi. Kaikilla taitaa joka tapauksessa olla jo alle 10 viikkoa laskettuunkin.

Toivotaan nyt kuitenkin että vauvat pysyy vähän aikaa vielä masuissa kärsivällisesti (myös Karviaismarjalla), kaikista vaivoista ja harmeista huolimatta :)

Innostuinkin taas lukemaan alkuvuoden mammojen ketjuja ja muutenkin synnytyskertomuksia, ja kuten Sini-Tuulia kerkesi sanoakin, tuskin menee pitkään että meidänkin ketjussa saadaan lukea syntyneistä! Jännää =)

Piti käydä tuulettamassa 31+0 mutta nyt onkin jo 31+1 :p Nyt äkkiä nukkumaan!
 
Jos kirjoittelisikin välillä tänne :) lukemassa käyn varmaan kymmenen kertaa päivässä :D

Elea85 VOIMIA KOVASTI!!!

Sitä alkaa uhkaavasti huhtikuu lähestyä :) tai no meillähän se la vasta 4.5...tuntuukin,että kaikki täällä tosi pitkällä jo.

Hankinnoista,äitiyspakkaus tuli,oli ihan jees. Vaatteita poitsulle hommannut ihan sikana kirppareilta :D kun mies tietäiskin ne kaikki. Sänky ja turvakaukalo jo kuopuksen jäljiltä löytyykin. Nyt oon kattellu yhdistelmiä ja eilen sitten bongasin tori.fi-sivuilta kuopuksen tarhakaverin äidin ilmoituksen :D Hartan skater vaunut. Onko jollain kokemuksia? Lähinnä mietin,kun kolmipyöräiset. Mieshän innostui heti ja mennään huomenna katsomaan.

Tänään oli neuvola,pissa ok,rr123/73,sf26,paino100g/viikko,sykkeet126. Minusta kauhean matala syke muttei terkka mitään sanonut.

Äippäloma alkaa 27.3. Kyllä jo niin kypsyttää työnteko :D ja raskaanaolo ahdistaa,maha tiellä ja saa koko ajan puhista :) vaatteet näyttää järkyiltä päällä ja liikkuminen niin hidasta. Kaipaan kunnon lenkkeilyä ja salia...joo,valivalivali :)

Siskonikin sai esikoistytön ystävänpäivänä...on se niin ihana ja pieni.

JuLiDe 30+3
 
Elea85, otan osaa suruunne ja toivon teille kaikkea hyvää tulevaisuuteen. Vetää melkolailla sanattomaksi :(



Ensimmäinen äitiyslomapäivä. Tuntui eilen melko tyhjältä palata töihin ilman työpaikan avainnippua ja työpuhelinta. Vastuun jättäminen toisille on yllättävän paha paikka, kun on ennen vastannut yhden toimipisteen toiminnasta täysin yksin. Mutta olo on helpottunut ja huojentunut, kun kiire ja tiukat aikataulut ovat poissa, ja saa viimeinkin keskittyä ihan vain olennaiseen :)

Viikonloppuna pitäisi noutaa liikkeestä Brion yhdistelmävaunut, jotka varasin viime viikolla. Päädyttiin Brion Happyihin, jotka ovat viime vuoden malliston viimeisiä kappaleita, väliltään keskiharmaat. Pinnasänky on koottu, pitäisi vaan vielä pestä petivaatteet. Vaatteita on hirveästi, viime viikolla kävin kotona ja sieltä sain mukaani pari kassillista vauvanvaatteita, jotka ovat vuoden 1989 äitiyspakkauksesta ja ovat olleet minulla päällä 25 vuotta sitten! :LOL: Ihmeen hyväkuntoisina nuo olivat säilyneet. Lisäksi löytyi 17-vuotiaan veljen vauva-ajan vaatteita, nekin lähtivät mukaan.

Kaikki vaikuttaisi olevan hyvin täällä, ei sen kummempia kipuja, ei edelleenkään yhtäkään supistusta ja vauvakin on ollut aktiivinen. Kävin viikko sitten torstai-aamuna äitiyspolilla liikehälytyksen vuoksi. Vauva ei siis ollut pariin päivään liikkunut, viimeisimpään vuorokauteen ei juuri ollenkaan (ja kaikki liikkeet vaimeita+hitaita) ja sain mennä polille ihan varmuuden vuoksi. Olin käyrillä tunnin ja sinä aikana lapseen tuli vähän vipinää. Ultrattiin vielä varmuuden vuoksi, ja kaikki näytti olevan äidin säikähdyksestä huolimatta ok :) Painoarvio oli n. 2400g (viikkoja silloin 34+0). Heti sairaalasta lähdettyäni alkoi liikkeet normalisoitua. Minulla olikin vatsa reistaillut sillä viikolla jonkin verran ja olen huomannut, että sillä on heti vaikutusta vauvan liikkeisiin (eli vauva on hiljaisempi silloin, kun itselläni on vatsa löysemmällä - vissiin ravintoaineet eivät silloin imeydy ja vauva alkaa säästellä varastojaan, kun ei saa niin hyvin energiaa).

ralliruutu 35+0
 
Täällä myös tänään eka virallinen äitiyslomapäivä. Tosin hoitovapaalla olen ollut tähän saakka että eipä se konkreettisesti missään näy :D

Flunssakin alkaa onneksi meillä hellittää, vaikka eipä edes kovin kummoinen ollut onneksi. Mutta nämä suonenvedot :mad: Eli olen nytkin kahtena aamuna herännyt kello 7 aikoihin aivan järkyttäviin suonenvetoihin. Menevät ohi vain jos nousen sängyn pohjalta seisomaan sen jalan päälle ja kävelen vähän ympyrää. Tänäänkin oli pohje vieläkin kipeä suonenvedon jäljiltä kun lapsi heräsi joskus hieman ennen 9:ää. Päivisinkin tuntuu että meinaa välillä alkaa kramppaamaan.

Magnesium kuulemma auttaa mutta sitä saan jo tuosta raskausvitamiinivalmisteesta - aina kun muistan ottaa :p Taidan kokeilla nyt skarpata kuitenkin vedenjuonnissa ja kokeilla noita muita kikkoja. Tässähän olis esim hyvä veruke nyt saada mies hieromaan jalkoja iltaisin ;) Sit jos ei muu auta niin pakko varmaan käydä apteekissa, sen verran kivuliaita noi krampit on nyt olleet... Huoh!

Oletteko muuten käyneet katsomassa sitä 2014 äitiyspakkausta? Mehän otettiin rahana se pakkaus, mutta kävinpä kuitenkin kuikuilemassa :) Täytyy sanoa että tykkäsin enemmän siitä 2013 pakkauksesta. Siinä oli värit ja kuosit vähän parempia, tuossa oli vaan muutama tuote joka miellytti silmää. Mutta tuo kuolalappu on ihan hyvä uutuus. Meillä ainakin tuon tapaiset huivit on olleet satunnaisesti käytössä kuolaisimpina aikoina ja ihan hyviä, kun ei sitten paita ole heti märkänä.

Kp & Kultakala 31+2
 
  • Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Meillä säikähdettiin ja käytiin jkl synnäril pyörähtämäs kun tuli verta tuossa päivällä. Mutta pienokaisella kaikki ok, istukka virtaukset yms ok. Käyrä tosi hyvä, vettä normisti. Ilmeisesti veri tuli jostain kohdun ulkopuolelta. Herkästi takasin jos ei baby liiku tai alkaa vuotaan uudestaan jne. Ja paino arvioksi antoi nyt 2380g vastas viikkoja 34+0 ja nythän on menossa 34+5.

Lauantaina oliskin sitten eka virallinen mammalomapäivä ja samalla sitten sillon poksuu 35+0

yönenkeli ja kontra 34+5
 
Elea85 osanotot ja kaikkea hyvää jatkoon! :hug:

Yönenkeli hyvä että selvisitte säikähdyksellä, :heart: on tämä raskausaika aivan ihanaa, mutta kovaa murehtimista välillä teettää.. Eikä se huoli taida siihen synnytykseen suinkaan loppua.. : /

TAYS:n kierroksen jälkeen kaikki on taas tuntunut olevan oikein hyvin, viime yönä tosin heräsin pieneen selkäsärkyyn, mutta se toivottavasti johtuu kovahkosta patjasta, jolla olen muutaman yön nyt nukkunut. Ostin myös rannetuen yökäyttöön, koska vasen ranteeni ja peukaloni lonksuvat koko yön muutoin pois paikoiltaan ja takaisin ja kipeytyvät tän takia.. Paikkojen löystymistä siis havaittavissa, mutta luulisi, että lantion pitäisi ennemminkin valmistautua siihen synnytykseen kuin peukalon :D

Mä koin eilen illalla elämäni yllätyksen, kun mun ihanat ystävät oli järjestäneet mulle ja Irmelille salassa vauvakutsut!!! :flower: Säilyi todellakin yllätyksenä ja oon vieläkin aivan tippa linssissä, ei mulle oo koskaan järjestetty mitään tällaista.. Oli kaikkia hyviä herkkuja ja vaippakakkua ja lahjoja, kovasti vaivaa olivat nähneet.. :heart: :heart: toivottavasti sain järkytykseltäni ilmaistua heille, miten iso juttu nuo kutsut mulle oli... Mitenhän voisin oikein heitä kiittää? :')

Karviaismarja ja Irmeli 35+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Äitiysloman on aloittanut jo muutama. Mukavaa "lomailua"!! Esikoisen odottajana itse saankin luultavasti lomailla, mutta jos on lapsia ennestään, loma taitaa olla ihan tavallista arjen pyöritystä. Mulla alkaa virallisesti vasta kuun lopussa, mutta aloittelen vuosilomaa jo ensiviikolla. Luvassa olisi remonttia ja keskenjääneen opiskeluihin liittyvän tutkielman loppuun kirjoittaminen..

Vauvakutsuista olen haaveillut, mutten usko että mulle kukaan sellaisia järjestää. Mulla ei ole mitään tiettyä kaveriporukkaa, eikä monikaan kavereista tunne toisiaan, enkä usko että kukaan edes älyäisi mitään tuollaisia järjestää :/

Olen muutaman päivän jo silitellyt vauvan vaatteita ja viikannut kaappiin. Se onkin mukavaa puuhaa :) Saa nähdä, kuinka monta kertaa niitä jaksaa silitellä.. Hankinnat alkaa olla hyvällä mallilla kyllä, eikä rahaa niihin ole tullut upotettua kuin kolmisen sataa.

Oma vointi on ollut yllättävän hyvä, ei kummempia kipua, mutta harkkasupistuksia tulee aika tiuhaan välillä. Selkä kipuilee jos tekee jotain rankempia nosteluita. Asumme maalla, ja arjen töihin kuuluu eläinten hoitoa ja siihen liittyviä vähän raskaampiakin askareita. Toisaalta nämä pakottavat arjen työt saattavat olla mulle päivän ainoa liikunta, joten ihan hyvä että tulee edes jotain tehtyä.

Mirenna, joka on viikoista sekaisin, jotain 31 ja 32 välillä :)
 
Karviaismarja ihana vauvakutsu-ylläri :)

Meillä on myös siskon kanssa ollut tapana järkätä sellainen pieni "tyttöjenilta" vauvakutsu-meiningillä. Viimeksi tein siskolle tälläsen kakun:



Nyt piti sitten muistutella tässä pari viikkoa sitten että kai saan jonkun vielä hienomman kakun ;) Voin sitten laittaa kuvaa siitäkin jos vaan sisko saa aikaiseksi. Ei ole nyt ollut päällimmäisenä mielessä vauvakutsujen järkkäily ja sanoinkin että ei tarvii järkkää mitään, kakku-kahvit parin kaverin kesken olis kiva irroitus arjesta :)

Kp & Kultakala 31+4
 

Yhteistyössä