Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~



Tyttöoloja / lupauksia 16
Poikaoloja / lupauksia 18



MENOSSA MUKANA:


Odottajia yhteensä: 95



LA
Laskettuaika (LA) / Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

????
IdaAdele/?/kolmas/OYS
funkyest/26/toinen lapsi/ps

18.3.
Lotus / ? / Toinen / TYKS

23.3.
nemiah / 26 / Toinen / HYS

31.3.
nend / 24 / Ensimmäinen / KOS
pikkumyy../ 25/ Toinen/ KYS

1.4.
Arpis / 19 / ensimmäinen / SKS
Bluediamond/27/toinen/TAYS Tyttölupaus
Merlina/22/Toinen/L-PKS
Karviaismarja / 28 / Ensimmäinen / TAYS Tyttölupaus

2.4.
Coyo / 26 / Toinen / TAYS
Lunia12/30/toinen/tays
Sini-Tuulia/26/neljäs/koks Poikalupaus

3.4.
melin/30/neljäs/pkks Tyttölupaus
Leena13/32/ensimmäinen/VKS
ralliruutu / 24v. / 1. lapsi / PKKS Poikalupaus

4.4.
Talvis / 25 / Kolmas / SAS tai TYKS Tyttölupaus
mörkö1/22/toinen/SatKS

5.4.
LilMy / 21 / Toinen / TYKS
Daniella / 25 / Neljäs / TYKS
Yönenkeli / 28 / Kolmas / K-SKS Poikalupaus
suski28 /neljäs /35/ KYS
Wilmiss/ ? / kolmas / TYKS

6.4.
tiitii88 / 25 / Ensimmäinen / KYS

7.4.
lilleri88/25/ensimmäinen/satKS Poikaolo

8.4.
Nanija / 26 / Kolmas / KYS Poikalupaus
Eireann / 32 / Toinen / Jorvi Poikalupaus
Adalie / 23 / Toinen / PKSSK Poikalupaus
manije / 23 / Toinen / OYS Tyttölupaus
ässä+pikkuinen / 24 / ensimmäinen / KYS Tyttölupaus

9.4.
Wonderworld*/24v/neljäs/?
JennEm /27v. /2.lapsi / TYKS
Bluedreams/ 29 / toinen/ ? Tyttölupaus

10.4.
St. Brigitten/24/kolmas/LKS Tyttölupaus

11.4.
Karko/30v./toinen/TYKS
Mmiauu/19/ensimmäinen/KOKS
kenke/25/ensimmäinen/PS

12.4.
Adelma / 25 / Ensimmäinen / Tyks

13.4.
tialia / 21 / ensimmäinen / KOS Poikaolo
Meryl / 32 / Toinen / KOS Tyttölupaus
Fujin / 24 / 1. lapsi / KOS Poikalupaus

14.4.
Laurina/28/ensimmäinen/TAYS
manteli 2010/35/toinen/HYS
anma/?/toinen/TAYS
Miwwi / 23 / ensimmäinen / ? Tyttölupaus
luppa-/29/neljäs/LS
eeku/Ikä 31 / ensimmäinen/TYKS


15.4.
Betti/36/ensimmäinen/KOS
LiLeHe / 27 / neljäs / K-SKS Poikalupaus

16.4.
Neksu/28/3.lapsi
Kytossa / 26 / Toinen / Tays/Koks?
zzasu/19/Ensimmäinen/K-HKS
vilmuski/ 27/ toinen/ KAKS Tyttölupaus

17.4.
Ninsku86 / 27 / ensimmäinen / OYS
-Kirppu- /24 / Toinen lapsi / Seks
Äippyli_81 / 32 / kolmas / HYS
Marpa/25/ensimmäinen Tyttölupaus
Mimmuskainen/24/ensimmäinen/KYS
sunjoy/ 32 / kolmas / Seks

18.4.
Myy87 / 26 / ensimmäinen / K-PKS
Tuttava1985/?/ 2 lapsi/?
Sandra86 / 27 / toinen / MKS

19.4.
Aisha12/25/Toinen/ KOS
sunny84/29/toinen/LKS
miiapk/?/toinen/?

20.4.
Epeliina / 25v / Toinen / LS
Ansku-89/ 23v/ 1./ SATKS
Hypica/33/1/Tyks
Lumimyrsky/28/toinen/TYKS
Neppari13/ 22/ toinen/ PS Poikalupaus

21.4.
napppii/25v/toinen lapsi/KAKS
Hildur/30/ensimmäinen/Jorvi

22.4.
Taisku-80/33/toinen/TYKS
skoopee/28/toinen/KOS

23.4.
Viides villahousu, 33v, 5 lapsi, Koks
niim-mi/34/neljäs/PHKS
Herneenpalko/23/ensimmäinen/K-SKSPoikalupaus
Praline/32/toinen/K-SKS
Micsuliini/32/ensimmäinen/SATKS
zinna85 / 28 / 1. / Jorvi Tyttölupaus

24.4.
JonMa / 23 / neljäs / K-sks
Jenina7/ 18/ Toinen/ KOS

25.4.
Vemia/26/toinen/k-sks Poikalupaus
Heku/22/ensimmäinen/TAYS Tyttölupaus
cabi/25/ensimmäinen/k-sks

26.4.
Kriztina / 28 / ensimmäinen / Hyks Poikalpaus

27.4.
Clavel/ 24/ensimmäinen/Tyks tai Sas
Raidallinen/21/kolmas/TYKS
Effie / 22 / Ensimmäinen / K-HKS

29.4.
Dorian / 32 / ensimmäinen/ ? Poikalupaus
ElluE / 25 / Ensimmäinen/ K-SKS
Boboli/23/kolmas/JS
Kultapupu / 23 / toinen / KOS Tyttölupaus
solezki83/30/ensimmäinen/KYS Tyttölupaus

30.4.
Mirenna / 25 / ensimmäinen / ? Poikalupaus
PiipaKaa /38/ kahdeksas/ MKS

3.5.
Nuve/3.lapsi/SKS

4.5.
NiinaAnniina /21/ toinen / pkks
JuliDe/32/neljäs/? Poikalupaus

Surun kohdanneet, olette ajatuksissamme:
Elea85

SYNTYNEET: :heart: Nimimerkki / päivämäärä / sukupuoli / paino / pituus / Rv / La

Yönenkeli / 17.3.2014 / Poika / 2675g / 48cm/ Rv 37+2 / La 5.4.
Miwwi / 22.3.2014 / Tyttö / 2700g / 45cm / Rv 36+5 / La 14.4.
melin / 23.3.2014 / Tyttö / 3800g / 51cm / Rv 38+3 / La 3.4.
Karviaismarja / 28.3.2014 / Tyttö / 3530g / 50cm / ? / La 1.4.


Raskauden seuranta:

31.3. Äippyli_81 (N)
1.4. ässä+pikkuinen (N) , Dorian (koko arvio)
3.4. manije (N)
4.4. Kultapupu (ultra)
7.4. Kultapupu (N)
11.4. manije (N)
14.4. manije (N)
22.4. Kultapupu (N)
6.5. Kultapupu (N)

Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus
PV = perhevalmennus



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!


Blogeja

St. Brigitten HttP://arkirallia.blogspot.fi

Fujin Pian minäkin tiedän kaiken - Vuodatus.net

nend Nicole tahtoo taivaan

Yönenkeli Arjen askareita - Vuodatus.net

Edelliset kuukaudet :

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285899-huhtikuun-hurmurit-2014-heina-ja-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2293844-huhtikuun-hurmurit-2014-syyskuussa/
Huhtikuun hurmurit 2014 ~Lokakuun lorut~
Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Marraskuussa~
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2314192-huhtikuun-hurmurit-2014-joulukuussa/
Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Tammikuussa 2014~
 
Viimeksi muokattu:


Huh alkaa oleen taas joku väsy kausi menossa nyt. Ja istuessa pikkunen myllää niin et huh huh näkyy vaan kun mahassa möyrii joku, ennemmin möyrii kun potkii. Ja neuvolassa tuli viimeks hirveästi kehuja siitä kuinka hyvin kuuluu sykkeet vaikka on etuseinä istukka nyt sitten ois olikohan se nyt ens viikolla neuvola
 
Kiitos Yönenkelille uudesta pinosta!

Täällä oli tänään neuvola, virallisia viikkoja 31+3 mutta omien laskujen mukaan 30+6 (oon siis aika varma milloin oli ovulaatio). Sf-mitta oli 29,5cm eli hitusen keskikäyrän yläpuolella. Hb 114, ollut koko raskauden välillä 111-115 eli tosi samoissa pysynyt. Terkka sanoi että on ok, joillakin on vaan matalampi eikä mulla kyllä mitään väsymystä varsinaisesti oo ollutkaan. Vauvan sykkeet vaihteli 145-160 ja kerran pomppas jopa 170 kun hermostu sinnikkäästä dopplerilla jahtaamisesta, yritti koko ajan alta pois. Vauva pää alaspäin mutta on vielä tosi korkeella, eli mahtuis kääntymään jos haluis (mut toivottavasti ei halua)!! Seur. neuvola onkin vasta rv 38, sitä ennen on kyllä sypekäynti äippäpolille rv 36, kai ne siellä samalla kattoo vähän synnytystapaa ja kurkkaa ultralla jne. Tosi paljon on kyllä käynnit harventunu sitten ekan raskauden, koko loppuaikana enää kaksi neuvolaa, rv 38 ja rv 40.

Uhmis-esikoisen 2v4kk kanssa vääntäminen alkaa tätä nykyä kyllä kiristää hermoja ihan urakalla, tuntuu et tän mahan kanssa kaikki pukemistappelut ja muut on ihan ylivoimaisia. Samoin jos ei suostu vaikka kävelemään, niin ei voimat riitä enää raahaamisenkaan, siinähän sitä ollaan sit jumissa ja raivon partaalla. Kaiholla muistelen ekaa odotusaikaa kun sai käydä vaan rauhassa pötköttelemään mahansa viereen lähes aina kun tuntui siltä. Huomaan myös miettiväni nyt enemmän kuin ennen millaista se elämä on sit kun on tää vauvakin siinä hoidettavana, onko rankkaa kahden kanssa... Toisaalta sit ei oo kyllä tätä raskautta voimia verottamassa. Enää n. kaks kuukautta, ei oo pitkä aika!!

Eireann 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Kiitos Yönenkeli pinosta. Ja masukuvat on kyllä mahtavat, näyttäis kyllä että tuossa viikossakin on eroa!

Täällä olis torstaina käynti neuvolassa sitten ihan vaan sitä sf-mittausta varten. Nyt onkin taas jomotellut sillä tavalla kasvukipumaisemmin, en olekaan vähään aikaan huomannut mitään kasvuspurtteja. Katsotaan nyt mitä sitten neuvolasta sanovat. Toisaalta olis kyllä ihan kiva päästä sinne ylimääräiseen ultraan, kunhan ei joutuis vääntämään niistä muista tutkimuksista. Tosin niin innokkaasti ne on olleet mua sinne äitiyspolille ottamassa että ehkä ei tarvitsisi sitten vääntää niistä edes :D

Ralliruutu olen muuten seuraillut tässä kun jäin miettimään tuota tärinäjuttua, ja täälläkin on tosiaan ollut sellaista "väpätystä". Muistelisin että tunsin ekankin kanssa, en vaan ole koskaan osannut huolestua siitä. Mulla ne kestää myös pari sekuntia ja aika harvoin on tuntunut. Näköjään onkin aika yleinen oire, mutta hyvä että selvisi ettei ole mitään kummempaa :)

Eireann itsekin olen välillä miettinyt miten ihanaa oli odottaa esikoista, kun sai rauhassa levätä kun siltä tuntui! Vaikka muuten olikin aika kauhea odotusaika. Mulla ei sentään ole uhmaikäistä jonka kanssa joutuisi tappelemaan, mutta välillä aika väsyttävää kun tämän ikäinen on vielä niin kiinni äidissä. Turha yrittää oikaista sohvalle hetkeksi kun lapsi kiipeää perässä ja mönkii päälle. Ja tätä ei tosiaan hämätä millään piirretyillä, kun ei telkkarin päälle perusta :D Odotan myös sitä raskauden jälkeistä aikaa, kun muistan miten paljon energiaa silloin raskauksien välillä oli touhuta. Eipä ole kuin muutama kuukausi korkeintaan ja sitten se on ohi, pääsee toivottavasti kivuista ja väsymyksestä eroon! Tietenkin silloin noita lapsia on kaksi verottamassa mutta silti :)

Esikoisen synttäritkin on mietinnän alla nyt, parin viikon päästä tulee vuosi täyteen :heart: Uskomatonta, vastahan mä tuon synnytin :D

Kp & Kultakala 28+0 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: Yönenkeli
Kultapupu Joo, en minäkään huolestunut noista tärinöistä ennen kuin yhtenä iltana, jolloin vauva tuntui tärisevän koko ajan. Liikkui kyllä normaalisti, mutta niiden liikkeiden välissä oli sitten sellaista tärinää ja väpättelyä varmaan parikymmentä kertaa. Vauva tärisee kyllä edelleenkin päivittäin, mutta vain muutaman kerran.

Tänä aamuna onnistuin kääntymään sängyssä sen verran huonosti, että alavatsassa tuntui mojova repäisy. Jonkin aikaa poltteli tuossa nivusen/häpyluun yläpuolella. Pelästyinpä ihan huolella, että minkä istukan sieltä onnistuin repäisemään :p
 
Eilen käyty kasvukontrollissa. Siellä se lapsi kasvaa -2 käyrällä, kahden viikon päästä mennään taas. Toisaalta kiva nähdä pikkuinen, mutta autossa istuminen on aika tuskallista, niin ei kiinnostaisi ajella 45 min yhteen suuntaan. Eilen kaiken lisäksi se näyttö oli mun paikalta katsottuna jotenkin huonossa kulmassa, niin en saanut mitään selvää. Mies oli kyllä nähnyt. Jalat piti pikkuinen aivan ristissä, joten ei edelleenkään varmuuttaa tyttöydestä. :)
Mulle voi päivittää neuvola 13.2. ja kontrolliultra 19.2..

Uhmiksen ja esiuhmiksen kanssa on kyllä hermo niin kireällä, ettei ole tosikaan. Ja miehen. Ja koiran. Ja satunnaisten vastaantulijoiden... :D :D :D
 
Yöenkelille kiitokset uudesta pinosta! :)

Alkaako täälä kuinka monilla koska loma? Ne siis jotka töissä on :) Itsellä loppuu viimeinen päivä tätä kuuta kun on vähän lomia ehtinyt kertymään ja äitiysloma sitten alkaa 10.3 :)

Neuvolan mulle vois laittaa 18.2

Mitähän sitä keksis tälle sokerihimolle? :D Alkuraskaudessa en syönyt 6 viikkoon sinä aikana kun oli pahoinvointia niin mitään makeeta, ällötti ajatuskin jostain makeasta, mutta nyt voisin syödä senkin edestä!! Ei kyllä oo hyvä mässätä jätskiä, suklaata tai karkkia. : /

Ja eilen saapui myös äitiyspakkaus(oli aikakin :D ) ja voi kun olin yhtä tärinäs ku pienenä joululahjoista :D

Miwwi 30+1
 
Mä jouduin käymään sairaalassa supistusten vuoksi. Oli aika napakoita ja lisäksi menkkamaista kipua mahassa ja alaselkää särki pitkin päivää. Olin käyrillä jossa tuli muutamia voimakkaampia supistuksia.Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Kaikki oli kunnossa, eikä supistukset olleet saaneet mitään aikaan. Oli kiva saada painoarvio, sikiö painaa nyt tasan kilon. Oli vielä "väärinpäin", kaipa se kohta alkaa kääntyilemään. Vein pissanäytteen ja se oli puhas, odotan vielä viljelyn tulosta. En kyllä usko että mitään varsinaista syytä noille supistuksille löytyy. Onneksi ei tarvinnut jäädä yöksi! Ja mulla on jo tällä viikolla neuvola. Vähän huolettaa raskausmyrkytyksen mahdollisuus, mutta kaipa ne olisi sairaalassa sanoneet jos se olisi uhkana. Henkilökunta oli ihanaa ja jännitys tulevaa synnytystä kohtaan vähän hälveni, toivottavasti vastaanotto on silloinkin yhtä mukavaa.
Tänään 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Ralliruutu ihmettelin että miten en ole kiinnittänyt noihin tärinöihin huomioita oikeastaan juuri yhtään ennen kuin kirjoitit niistä, kun hikasta kuvittelin kaiken maailman epilepsioita silloin :D Mutta toisaalta noi tärinät on olleet niin pientä. Kyllä ehkä olisin samalla tavalla huolestunut jos olisi ollut samassa mittakaavassa kuin sulla.

Äippyli_81 Onko sulla muut lapset olleet pienempiä myös? Vai selittyikö tämän pienuus sillä lasketulla ajalla?

Miwwi täällä myös vaivaa tuo sokerinhimo, tai nimenomaan erityisesti sellaiset kirpeät pääkallo-karkit :p Tietenkin niitä myydään vain parissa paikassa ja välillä olen käynyt erikseen niitä hakemassa kauppareissun yhteydessä kun mitkään muut ei kelpaa ;) Miehen kanssa jo yhdellä kauppareissulla kinasteltiinkin että käydäänkö hakemassa niitä karkkeja vai ei, mutta mies joutui sitten myöntymään kun huomattiin että yksi tuote mitä hän tarvitsi oli meidän normaalista kaupasta loppu :kieh:

(.) Neuvolalääkäri soitti tänään labrojen tuloksia ja pissanäytteet oli kaikki ok, mutta ilmeisesti siinä valkovuotonäytteessä oli joku arvo epäselvä?? Eli kuulemma pitää käydä sitten labrassa antamassa se näyte uudestaan : /
 
Täällä myös hermot kireällä etenkin uhmaikäisen 2v. kanssa. Tänäänkin lähti yhtäkkiä juoksemaan ulkona, niin hyvä kun edes sain kiinni : / Pelkäsin liukastuvani itse. Ja kyllä muuten tuntui sen juoksupyrähdyksen jälkeen häpyluussa ikävältä. Muutenkin nuo liitoskivut ovat nyt vaivanneet ikävästi päivittäin.

Itsekin olen nyt pari kertaa huomannut, että vauva on tärissyt. En muista, olenko aikasemmissa raskauksissa kiinnittänyt tähän huomiota lainkaan. Se on aika erikoinen tunne.

Alkaako muilla olemaan jo tukalat oltavat? Itselläni tuntuu, että olo on alkanut käymään jo melkoisen tukalaksi ja vielä olisi kuitenkin se 10 viikkoa laskettuun :O Lähinnä kaikki lattialta noukkimiset ja kumartelut on pahimpia. Ja tänään kauppareissu kävellen tuntui jotenkin erityisen raskaalta.

Mies lähtee huomenna yhdeksi yöksi toiselle paikkakunnalle koulutukseen ja vähän mietityttää, miten jaksan kaksi päivää lasten kanssa yksin.. Olen ollut iltaisin aika poikki ja lähes joka ilta alkaa myös harjoitussupistukset, jos ei pääse levähtämään.

LiLeHe ja Veikka 30+0
 
Mä olen talvilomalla tämän viikon ja olo on ollut aivan erilainen, kun on saanut omaan tahtiin tehdä asioita. Tosin muutettiin viime lauantaina, joten en ole hirveästi vielä ehtinyt rauhoittua. Mutta kun on pitänyt taukoja riittävän usein ja pystynyt liikkumaan tai makoilemaan tarvittaesa, ei olo ole mennyt ihan mahdottomaksi. Töissä kun pitäisi jaksaa istua koko päivän tai ajella auton kanssa, on maha kivistellyt iltaisin ja muutenkin olo ollut aika vetämätön. Mulla alkaa äitiysvapaa virallisesti 10.3, mutta en todennäköisesti jaksa olla loppuun saakka töissä.

Tänään neuvolaan. Se olis sitten viides hoitaja tämän raskauden aikana...
 
Äitiyspakkaus tuli ja oli kieltämättä ihana päästä hypistelemään, omiksi suosikeiksi nousi pandapotkuhousut ja se norsukuvioinen paita. :) Vielä kun tulisi päätös vanhempainrahoista, niin oisi Kela-asiat kunnossa.

Jostain syystä heti kun raskausdiabetes löytyi ja ruokavaliota pitäisi seurata entistä tarkemmin, niin jäätävä sokerihimo iski. Oi suklaata, irtokarkkeja, limuja... Oon kuitenkin suhteellisen hyvin onnistunu hillitsemään itteeni, mutta mielessäni teen listaa mitä kaikkee ihanaa sitten synnytyksen ja sairaalasta kotiutumisen jälkeen syön.

Töitä on jäljellä enää reilu viikko, 14.2. jään vuosilomille ja 4.3. alkaa äitiysloma. Tulee tarpeeseen, selkä ei meinaa kestää koneella istumista ja muutenkin kotona ollessa saa rauhassa tehdä omaan tahtiin juttuja. Napakin meinaa ratketa ihan kokonaan, kotona sitä saa rasvata millon kokee tarpeelliseksi mutta en ole töissä vielä viittinyt. :D

Joko muilla on rattaat hankittu? Helmikuun kunniaksi aloitin ihan tosissani selaamaan nettikirppiksiä ja etsimään hyviä käytettyjä, päädyttiin Emmaljungan Edge Duo Combiin, joko Sport- tai Classic Chrome-rungolla, kumpi vaan sattuu löytymään.

ässä+pikkuinen 31+1
 
Tänään oli neuvolalääkäri, eikä jäänyt yhtään hyvä mieli. Lääkäri oli tosi onnettoman hissukkainen, ei kertonut oikein mitään eikä vastaillut mun kysymyksiin. Kirjoitti reseptin Flagyl compiin, piti selailla ketjua taaksepäin, kun muistelin että Eireann sanoit että sulle sitä kans määrättiin ja se huoletti. Kirjoitti lääkettä siis, koska sanoin että epäilin että hiiva oli alkamassa, mutta ei mitään labralähetettä siihen tehny. Lääke sisältää kuulemma antibiootti kuurin, ja sen tarpeellisuus mua vähän arvelutti (en ole yli 20 vuoteen ottanut minkäänlaita antibioottia, enkä helposti haluakaan) mutta lääkäri vain tuijotti eikä vastannut mun kysymyksiin :mad:

Älysin vasta pois kävellessäni, mutta lääkäri ei kertonut mitään kohduunsuusta tai -kaulasta. Toista kertaa en samalle lääkärille mene, minun mielestä oikeus vaatia parempaa palvelua. End of vuodatus, sori!

Sokerihimo on iskenyt mullekin, tähän saakka on ollut ihan helppo pysytellä herkuista erossa. Mulla on siis myös radi eikä karkkeja niin vaan napostella... :( Pari kertaa olen kyllä silti sortunut ja ruuan päälle (diabeteshoitajan ohjeen mukaan) vähän karkkia/suklaata syönyt. Kultapupu nyt kun mainitsit kirpeät pääkallot, en osaa muuta ajatellakaan :LOL:

Rattaat tilattiin vajaa pari viikkoa sitten saksasta, Gessleinit. Saa nähdä milloin tulee, pääsee mies taiteilemaan niitä kokoon. Aivan kyllästymiseen asti niitä vertailtiin, vaihtoehtoja on tosiaan loputtomasti..!

Dorian 28+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Kultapupu ei alkanut lääkäri sen kummemmin miettiä syytä lapsen pieneen kokoon, kun oli kuitenkin juuri alimmalla käyrällä. Ja mielipidettäni lasketusta ajasta en jaksanut enää tuoda esille, kun aiemmin on tullut vaan vastauksia, että ei sitä enää muuteta. Jos vaan nyt jatkaa tasaista kasvuaan, niin en aio huolestua. Vanhemmat lapset on olleet ihan hyvän kokoisia, yli 3 kg kumpikin.

Sokerinhimo on kyllä mullakin aivan valtava, plääh..... tosin suola ja rasvakin kelpaisi. :popcorn:

Jotenkin en nyt vieläkään ihan tajua, että meillä on pian kolme lasta. Pitäisikö kenties pikkuhiljaa alkaa sisäistää tätä tosiasiaa????????????????
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Tietenkin kun kuvittelin että nämä liitoskivut ei voi enää mennä kauhean paljon pahemmaksi, niin tänään ollut ihan mahdoton päivä :( Aamulla lähdin asioilla käymään ja kävelin rattaiden kanssa oikeasti 1,5km korkeintaan, heti kotipihassa jo sattui etenkin tuonne häpyluuhun ja alapäähän muutenkin. Oli niin tuskainen 1,5km että oli pakko loppumatkat käyttää julkisia vaikka kävelyä olisi ollut vieläkin vähemmän per etappi. Sen jälkeen onkin vihlonut ja sattunut istuessakin... Mietin jopa et onko ihan normaalia että sattuu noinkin paljon :/ Supistellut ei kuitenkaan ole että taidan seurailla tilannetta, jos helpottaisi. Mutta kiva jos ei edes kilsan kävelyt onnistu...

muoks
Ainiin, kävin tänään nyt toista kertaa suuhygienistillä ja sen lisäksi että totesimme että raskaus aiheuttaa/pahentaa ientulehdusta (mulla siis ikenet vuotaa aina raskausaikana ihan älyttömästi, helpottaa heti synnytyksen jälkeen) niin hän myös sanoi että mulla on edessä alhaalla ikenien liikakasvua. Kuulemma sekin johtuu raskaushormoneista?! En edes ole kuullut tuollaisesta vaivasta, saati että raskaus voisi tuollaista aiheuttaa. Olen vaan ihmetellyt noita ikeniä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Pienen googletuksen jälkeen en näköjään ole ainoa kuitenkaan :p Sinänsä ihan järkeen käypää kun hormonit vaikuttaa hiuksiin ja kynsiinkin. Enemmän huolettaa että palautuuko nuo itsekseen sitten vai pitääkö niille tehdä jotain sitten raskauden jälkeen. Ei tullut puheeksi siellä lääkärissä :/
 
Viimeksi muokattu:
No nii ihan nolottaa ku kolmas raskaus jo ja ei osaa sanoa mikä mikäkin tuntemus on. Nyt on sit alkanu iltasin kun pistää itsensä pitkäkseen niin tulee sellanen aaltomaisesti saapuva kiristävä tunne. Mut se tuntuu vaan alavatsal :O harkkojako?

MUOKS!
Kävin tänä aamuna sitten tuon oman neukku tädin juttusilla ja sanoi et kuulostavat kyllä ennakoivilta supistuksilta ja sit hetki siinä puhuttiin ja sano et jos niit paljon tulee niin varaa sit tk lääkärilt ajan et katsovat no minä varasin sen jo heti tänään, koska tuon kohdunkaulahan oli jo pehmee sillon neuvolalääkärissä.
 
Viimeksi muokattu:
Yönenkeli toivottavasti ei ole tehnyt mitään siellä kohdunsuulla, ihan hyvä että varasit sen ajan varmuuden vuoksi!

Kävin nyt tänään sitten mahanmittauskäynnillä neuvolassa ja sf-mitta oli nyt 25cm eli suunnilleen 3cm olis kasvanut viikossa :D No se neuvolatäti kommentoi että varmaan nyt mittaajien käsialoissa eroa tai sitten vauva on ollut poikittain viimeksi tms. Nyt vauva näytti olevan pää ylöspäin, mutta hyvin se vielä ehtii ja mahtuu pyörähdellä. Ja sykkeet +150 eli silläkin saralla kaikki hyvin. Seuraavaksi olisi sitten parin viikon päästä se normaali neuvolakäynti, eli varmaan en pääse (/joudu) äitiyspolille ultraan ennen sitä kun se sf-mitta olikin tällä kertaa niin lähellä keskikäyrää. Niin ja tietenkään tänään ei ollut mun vakkari-neuvolantäti eli ensi kerralla kolmas sf-mitta kolmannelta eri mittaajalta ;)

Tänään olisi ohjelmassa pulkkamäkeä, tosin varmaan esikoinen saa laskea tätinsä kanssa ja minulle jää sylivauvan katsominen siellä mäen juurella. Sen verran ikävää oli taas kävelykin. Mutta ihana ilma, ei anneta pikkujuttujen pilata päivää :cool:
 
Uni viime yöltä: synnytin aivan uskomattoman kauniin tyttövauvan, jonka isä olikin se Uuden päivän Jani. Sairaalassa vuoteet olivat tyyliin koulumajoitus luokkaretkellä eli patjat koulun (?) lattioilla. Välittömästi synnytyksen jälkeen lähdin ilman vauvaa shoppailemaan ja juoksulenkille varsin solakassa kunnossa. Ja kyseessä oli siis sektio (sen verran todenperäisyyttä tässäkin unessa), ihmettelin, kun ei tuntunut missään ja viimeksi olin niin kauhean kipeä pitkään. Lenkiltä sitten "sairaalaan" vauvan ja Janin luo ja aloin miettiä, että jaa, pitäisikö sitä imettääkin. Ihme kyllä maito nousi saman tien.
Että semmoista. Miten niin muka katsonut liikaa Uutta päivää?????? :D :D :D :D :D

Äippyli ja Nyytti 30+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Sokerinhimosta on ollut puhetta :D Mä en varsinaisesti tykkää mistään makeasta - en edes nyt raskausaikana. Lähinnä kaikki epäterveellisen rasvainen ja suolainen on mun juttu, mutta eilen mä söin oikeasti ihan vahingossa miehen karkit :D Laitoin sille viestiäkin töihin, että ne karkit meni vahingossa mun mahaan, mutta ei se onneks haitannu :D

Ja viime yönä näin monta monta erilaista unta, mutta kerron vaan yhden koska se jäi vaivaamaan. :D Unessa mä heräsin yöllä siihen, että mun mahalla oli kylmä ja sitten tajusin, että joku on avannut meidän oven rappukäytävään. Ja mä kävin sen sitten sulkemassa. Tässä nyt hämmentää se, että kävelinköhän mä unissani eteisessä viime yönä...? Oon aina ollut aika eloisa unissani - puhun ja kävelen paljon :D Mua pelottaa nyt lähinnä se, että oon käyny unissani jopa rappukäytävässä asti ja joku naapuri on huomannu :D

Huomenna poksuu, mutta mä oon sekasin mun viikoista! :D Aivan sama missä mennään, mutta eiköhän se kolmekymmentä kohta mee rikki! :) Ja ainiin, tässä parin viikon sisällä pitäisi tulla meidän vaunut ja haetaan ne ideaparkista - JEE shoppailemaan! Meinaakohan mies kantaa mua siellä kun kävely on niin tuskaisaa :D Onneks siellä on penkit melkein joka kaupan edessä ja mä voin vaan mahani kanssa ängetä istumaan vaikka siinä ois kuka ;D
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Mulle tuli pakkaus tänään, ja vanha pakkaus vielä. Jotku jutut näytti musta uusilta, esimerkiksi se vauvan lelu, vai voikohan olla, että jos joku tuote on loppunut niin ottavat jo uusia mukaan.

Tänään oli neuvola eikä siellä ollut ihmeitä. Harmittaa, kun en saanut puhuttua itseäni pelkopolille, mutta jos yrittäisi ensi kerralla :) Painoa oli tulluy tasan 7kiloa, vaikka terkan mukaan on tullut maltillisesti, mua itseäni vähän mietityttää kun olen herkutellut niin paljon.. Hemoglobiini oli pysynyt onneksi ylhäällä, 110 joka on mulle paljon :) Vauva istuskelee vielä perätilassa, mutta kaipa se mahtuu vielä monta viikkoa kääntyilemään.

Sokerinhimo täällä myös valtava, tai oikeastaan kaikki ruoka kelpaa :D

Rattaat on hankittu käytettynä ystävältä, teutoniat ja pitäisi olla sellaiset, että hiekkateillä pääsee kärryttelemään. Haluaisin ostaa jotkut huonommat vielä, missä voisi nukuttaa kotona ja mitä voisi ottaa vaikka hevostalliin mukaan kun menee tekemään tallitöitä. Hankinnat muuten on myös aika hyvällä mallilla, olen ostanut käytettynä vähän kaikenlaista vaatetta ja ollaan saatukin paljon. Vielä pitäisi ostaa mm. itkuhälytin, amme, kantoliina yms. Kestovaippoja on haalittu pieniä kokoja hirveä määrä, jos innostutaan niitä käyttämään niin sitten isompiakin täytyy hankkia.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Pitkästä aikaa kirjoittelen jotaki.. Tämä mamma määrättiin tänään äitiysloman alkuun asti (13.3.) kestävälle saikulle.. Menin maanantaina synnärille alavatsa ja -selkäkipujen vuoksi, ja lisäksi todella paljon on ollu harkkasuppareita ja jopa kipeitäkin jonkin verran, ja lisäksi vielä paineen tunnetta alavatsalla ja pistoksia alakerrassa.. Meille on kolmas lapsi tulossa ja edellinen syntyi kuukauden etuajassa, niin säikähdin noita oireita.. Kohdunkaula oli vielä useamman sentin pituinen, mutta kohdunsuu oli avautunut n. Sentin sisäpuolelta päin.... Sain viikon saikkua, ja kontrolli tälle päivälle.
Tänään tilanne oli ennallaan, mutta lääkäri ei kuulemma uskalla ottaa riskiä, ja määräsi mut sairaslomalle.. Aluksi olin kauhuissani VIIDEN viikon sairaslomasta ennen kun vasta äippäloma alkaa, mutta sitten tulin onneksi järkiini. Jos toisessa vaakakupissa on aivan liian aikaisin syntynyt keskosvauva ja toisessa mahd. lähellä laskettua aikaa syntynyt, niin mielelläni otan sen jälkimmäisen :) Mulla ei tosin ole sitä kristallipalloa, josta näkisin lähitulevaisuuteen ja synnytysajankohtaan. Mutta ainakin voin varmaan jonkinverran vaikuttaa asiaan viettämällä mahd. rauhallisia saikkupäiviä..
Nyt ainakin luulisi, että olis aikaa valmistautua vauvan, joka muuten varmistui tytöksi, tuloon tähän perheeseen :)

Makeanhimosta on ollut puhetta täällä.. Mulla Se on ihan törkeän huolestuttavalla mallilla. Pystyisin syömään vaikka kuinka monta Mars -suklaapatukkaa peräkkäin.. Ja voisin muutenkin elää vaan kaikella makealla.. Saa nähdä mitä neuvolassa ollaan tästä asiasta mieltä ensi viikolla..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Neuvolakuulumiset:32+2,Kaikki hyvin, sf-mitta oli 28(aiemmissa ollut näillä viikoilla jo 32),tosin nyt myös painoa tullut maltillisemmin eli +3kg alusta.kuulemma niin kauan hyvä kunhan sf-mitta kasvaa,nyt mennään hieman keskikäyrän alapuolella.vauva oli pää alaspäin, mutta vielä ylhäällä, että jos haluaa niin varmasti mahtuu kääntyilemään.

Mulla on kanssa sokerinhimo aivan valtava!ja tänään syötiin hesburger ruokaa koko perhe :) siiis tosi terveellistä!
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu

Yhteistyössä