Huhtikuun Hurmurit 2014 ~ Helmi- ja Maaliskuussa ~

Yönenkeli joo mun mielestä on välillä aika turhauttavaa kun mistään "merkeistä" ja edellisistä kokemuksista ei voi päätellä oikein mitään, aina sellaista arpomista :D Synnytys voi käynnistyä vaikka mitään ei olis tapahtunutkaan ja voi mennä yliajalle vaikka olis valmiiksi auki. Mutta parasta kuitenkin ottaa varman päälle jos alkaa tuntua siltä :)

Meidän perheessä ei ole kukaan ottanut influenssarokotetta, oikeastaan koskaan. Rokotusohjelman mukaiset rokotteet ollaan otettu mutta ei olla oikein nähty syytä tuon influenssarokotteen ottamiselle kun ollaan asioita punnittu monelta kantilta. Uskon kyllä että nuo on yleensä ihan turvallisia siitä kuuluisasta sikainfluenssarokotteesta huolimatta, eli ei ole siitä kiinni.

Eräs tuttuni kyllä sai keskenmenon (ilmeisesti vielä aika myöhäisillä viikoilla, en tiedä milloin) juuri sen kyseisen sikainfluenssarokotteen jälkeen. Lähipiirin kautta olen kuullut että nimenomaan se rokote olis syynä ollut, mutta en tiedä mikä virallinen diagnoosi on ollut. Mutta en silti ajattele että kaikki (influenssa)rokotteet olisi vaarallisia vaikka tuosta yhdestä on paljon haittaa ollutkin.
 
solezki83 menin vauvakirjan kanssa helpomman kautta ja ostin muumien vauvakirjan. Siinä on aina teemaan sopivia lainauksia muumi-kirjoista ja ainakin ite oon tykänny, kun muumitkin on lähellä sydäntä. :)

Dorian oon lohduttanu itteeni sillä, että maha kasvaa hieman keskikäyrän alapuolella ja painoo on tullu raskausaikana tähän mennessä n. 8 kg. Yritän ajatella, ettei se vauvakaan ole voinut ihan valtavaksi kasvaa. Mutta huono omatunto tulee aina, kun lipsuu ruokavaliosta, ei voi minkään ja monet itkut on tullu itkettyä tämän takia. : /

Influenssarokotetta en aio ottaa, yritän pitää vastustuskykyä muuten hyvänä ja toisaalta töihinkään ei enää tarvi mennä, eli ehkä altistumismahdollisuudetkin pienenee.

Liikelaskenta ohjeistettiin neuvolasta niin, että vasemmalle kyljelle kovalle alustalle ja oikea käsi mahan päälle. Jos ei ensimmäiseen tuntiin saa 10 liikettä, niin sitten pitää juoda jotain kylmää ja sokerista ja uudelleen yrittää saada tuntiin 10 liikettä. Jos ei vieläkään tunnu, niin sairaalaan.

(.) Harjoitussupistuksia on tullut hurjasti lisää, jos on ollut raskaampi päivä, niin illalla ei tarvii kuin nousta tuolilta ylös ja maha kovettuu ihan kokonaan, eikä häviä ennen kuin menee kyljelleen lepuuttamaan. Neuvolalääkäri oli merkannut neuvolakorttiin rv 28+1 kohdunkaulan pituudeksi 2-3 cm. Ei kyllä kommentoinut sitä mitenkään, eikä neuvolatätikään, eli ei ilmeisesti syytä huoleen? En ainakaan saanut mitään suosituksia levosta, sairaslomasta, yhdyntäkiellosta tai mistään muustakaan.

Seuraava neuvola 25.2. ja perhevalmennus 26.2. Tuo valmennuskerta on semmoinen, mihin tulee pariskunta vauvan kanssa, eniten kiinnostaa kuitenkin mahdollisuus tutustua muihin oman alueen äiteihin. :)

ässä+pikkuinen 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: Dorian
solezki83 Itse olen myös pitänyt sellaista "päiväkirjaa" esikoiselle ja toiselle olis tarkoitus hommata sellainen ennen syntymää. Aloitin kirjoittamisen esikoisen kohdalla vasta synnytyksen jälkeen mutta kirjoitin siihen pari sivua raskaudesta, esim milloin sain tietää olevani raskaana, lyhyesti oireista ja tunnelmista raskausaikana. Seuraavana on synnytyskertomus omin sanoin ja tunnelmat synnytyksestä, sitten muutaman sivun verran tunnelmista ensimmäisiltä vuorokausilta kun oltiin sairaalassa. Seuraavaksi taisi tulla "ensimmäiset viikot" ja sitten aloin kirjoittaa parin viikon/kuukauden välein päiväkirjamaisesti (otsikkona päivämäärä ja ikä) ja kirjoitin siis niistä tunnelmista, kehityksestä, syömisistä, tapahtumista (juhlat ja pyhät, serkkujen syntymät, vauvamuskarin aloitukset yms), suunnitelmista tulevalle ja kaikesta mitä mieleen juolahtaa. Ajattelin että muiston lisäksi kirjasta on myös hyötyä esikoiselle jos joskus lisääntyy itse, voi sitten vertailla niitä omia tuntemuksiaan ja lukea millaista meillä oli se vauva-arki. Olen höystänyt kirjaa kuvilla ja pienillä piirroksilla ja liimasin siihen myös sairaala-rannekkeen sekä kortin johon merkattiin sairaalassa syntymämitat. Nykyään kirjoitustahti on hidastunut hieman alusta, mutta vieläkin kirjoitan suunnilleen kerran kuussa siihen.

Noiden lisäksi meillä on nimiäislahjoina saadut "normaali" vauvakirja, muistorasia (sellainen korulippaan tyylinen) ja tietenkin valokuva-albumi. Itse pidän kyllä tuosta päiväkirjatyylistä paljon enemmän kuin noista perus vauvakirjoista, niissä on niin vähän tilaa kirjoittaa ja jää mielestäni aika suppeaksi ne tiedot. Mutta kyllähän näistä mun viesteistäkin näkyy etten osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: solezki83
Tervetuloa Solezki83 :)

Viimeviikkoisen säikähdyksen jälkeen vauva on liikkunut taas lakkaamatta, ei ole suorastaan kivuliasta mutta aika kovakouraista vääntyilemistä. Tosiaan koska tuossa muutama viikko sitten kaaduin suoraan vatsalleni rähmälleen, olen ollut aika säikkynä kaikenlaisiin pieniin muutoksiin. Nyt alan olla jo melko rauhottunut asiasta, ei tuo pikku-hulk tunnu ainakaan taantuneen.

Selkäkivut on alkanut vaivaamaan, ja töissäolo alkaa olla raskasta (istun koko päivän). Nyt tuo jäljellä oleva 4 viikkoa tuntuu jo hurjan pitkältä.. vielä tovi sitten ajattelin että ei kai sitä nyt ihan kokonaan jaksa äitiyslomalle heti jäädä, töissä kävisin vielä sittenkin jonkin verran :) Vieläkö monella on paljon töitä jäljellä ja uskotteko jaksavanne sinne loman alkuun saakka?!

Onnea Ralliruutu hirmuisista palleista :D !!

ässä, meilläkin perhevalmennus ensi viikon keskiviikkona, toivottavasti on antoisa! Mulla oli neuvolalääkärin (rv 28) mukaan 2,5cm, kysyin siitä sitten neuvolatätiltä kun lääkäri ei minullekaan kommentoinut mitenkään - hän sanoi että se on hyvä ja normaali mitta.

Dorian 29+5
 
Mulla alkaa maaliskuun lopussa ä-loma. Käytännössä kuitenkin jään jo maaliskuun alussa kotiin pitämään vuosilomia. Teen yhden päivän viikossa kotoakäsin töitä, kun mun työ on projektiluontoista. Mulla on todella pitkä työmatka, enkä varmaan jaksaisi mitenkään käydä enää töissä, jos pitäisi 250km päivässä ajaa. Pystyn tekemään osan töistä kotona, joten käytännössä käyn työpaikalla vain muutaman päivän viikossa.

Mä aloin tehdä itse vauvakirjaa, johon tein yhden sivun myös odotusajasta. Kultapupun kuvaama päiväkirjan tyyppinen vaihtoehto tuntuu myös mukavalta, voi olla, että sellaistakin raapustelen omaksi iloksi jossain vaiheessa :)

Nukkuminen on alkanut tuntumaan hankalta ja selkää särkee. Olen ottanut imetystyynyn jalkojen väliin kun nukun kyljellään niin se tuntuu toimivalta vaihtoehdolta ainakin vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Nyt on taas listaa rukattu kuosiin kun on jaksanu kaivaa koneen esiin eikä vaan käydä kännykällä täällä. :)

KP niin omaa kroppaa se on kuunneltava mutta neuvolantäti soitti tänään kun mullahan on seuraava käynti vasta 4.3., että kun on ollu noita sukkapuikko kipuja että ne voi olla avaavia että jos vähääkään tuntuu siltä niin tk-lääkärille näytille.

No mut katsotaan nyt miltä tällä viikolla tuntuu tässä kun olis nyt ihan tarpeeks siinä että tuo esikoinen on kipeänä päivällä oli lämpö 39.5 :O Mutta saatiinpas se laskemaan PamolF ja Pronaxen yhdistelmällä.

Yönenkeli ja Kontra 33+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Vauvakirjasta Mä oon tosi laiska täyttelemään mitään tollaisia, esikoisenkin lahjaksi saatu vauvakirja on lähes tyhjä... Vaikka olishan se tosi kiva sit itselle tai lapsellekin katsella myöhemmin :)

Influenssarokotus: Mähän pähkäilin sitä ihan hirveesti silloin joulukuun alussa kun oli aika ottaa se, oikeesti vietin sen yön ennen neuvolakäyntiä lähes nukkumatta googletellen etuja ja haittoja... Mulle kun on nää kaikki "turhat" lääkekuurit yms. tosi vaikeita varsinkin raskausaikana, niinkuin Flagyl comp -episodistakin nähtiin :D Mähän en oo edes yhden yhtä tavallista Panadoliakaan suostunut nyt syömään, ja kauhulla lueskelen välillä niistä lääkecocktaileista mitä ihmiset raskausaikana surutta uskaltaa käyttää. Joka tap. sen influenssarokotuksen kanssa kävi niin, että kun marssin sisään silloin neuvolahuoneeseen edelleen päättämättömänä, täti heti ensimmäiseksi ilmoitti, että heiltä on sitten rokotteet loppu ja lisää tulee vasta ensi viikolla, jolloin mä sit olin jo lähtenyt 3 viikoksi ulkomaille. Pidin sitä sit "johdatuksena" että ei mulle rokotetta :D Tosiaan muuten en ees ois harkinnut, mutta se influenssa on aika karsee tauti enkä missään nimessä haluis sairastaa sitä raskausaikana. Onneksi näyttää siltä, että se kanta joka nyt sit on vallalla onkin sama kuin 09-pandemian aikaan eli H1N1pnd09, ja mä sairastin sen silloin ja näin just sitä kantaa vastaan mulla pitäis olla immuniteetti. Kyllähän niitä kahta muutakin kantaa on vähän liikkeellä mutta huomattavasti paljon vähemmän.

Eireann 33+0 *poks*
 
Kävin aamulla ylimääräisellä lääkärikäynnillä tukalan olon vuoksi. Joudun istumaan töissä paljon ja sekä päivällä että varsinkin iltaisin on viime aikoina supistellut reippaasti ja työpäivän jälkeinen aika on mennyt lähinnä sohvalla maaten ja oloa tasoitelleen. Töitä olisi ollut vielä kaksi ja puoli viikkoa jäljellä, mutta aloitin tänään sairasloman ja toivon olon helpoittuvan. Kotonakin kun olisi kiva jaksaa tehdä jotain, eikä vaan maata paikoillaan. Raskausviikkoja on nyt siis 32 ja huomenna vielä perus neuvolakäynti.
 
Kävin jkl tänään ku käskivät ja tahtoivat tarkastaa. Supistukset + sukkapuikko kivut yhdistelmä. Rv 33+3 lääkäri sanoi että kohdunkaula pehmee 3cm uä:llä 4,5cm mutta puhui jotain sormelle auki. On kumminkin kirjoittanut korttiin että kiinteä kiinni. Sanoi tehneensä ehkä noin 10 painoarviota ja kertoi painoarvion olevan 2635g tuo kirjoitettu korttiin kysymys merkinkera. Sanoi että on varmaan yläkanttiin.


Äippyli joo sellasia vihlasuja/ sähköiskun tuntusia / tai ku jokupuukolla tökkäis alapäähän tai sukkapuikolla.
 
32+0 POKS!

Vähään aikaan en olekaan joutanut kirjoittelemaan, kun on ollut muuta mielessä. ;)
Viimeeksi taisin kirjoitella, että koitetaan saada muutto järjestymään mahdollisimman nopeasti.
No melko nopeasti se sitten järjestyikin! Torstai-iltana saatiin tieto, että muuttoautot järjestyy viikonlopuksi, autot tuli pihaan perjantai-iltana ja lauantaina sitten ajeltiin 300km uuteen kotiin.
Suurin osa tavaroista alkaa olla jo paikoillaan, Kiitos ihanien appi- ja omien vanhempien! Sunnuntaina apujoukot sitten ajelivat koteihinsa ja me jäätiin tänne puuhaileen loppuja tavaroita paikoilleen.

Mulla hermot oli kyllä la-su kireällä, kun en itse voinut mitään nostella ja muutenkin olisi pitänyt olla ihan hissun kissun.
Mun luonteella ei ihan onnistunut hissun kissun olo ja viikonlopun jäljiltä olinkin niin kipeä, ettei nukkumisesta taikka kävelemisestä tullut taas yhtään mitään, vaikka särkylääkkeilläkin yritin oloa helpottaa. Pakko se on uskoa, ettei mun pidä tehdä enää yhtään mitään fyysistä hommaa, pyykkien ripustaminen narulle taitaa olla tästä eteenpäin mun maksimi suoritus. :mad:

Maanantaina kävin jo paikallisessa neuvolassa näyttäytymässä sen verran, että sain KAKSiin esitietolomakkeet täytettäväksi. (ajoin autolla 800m matkan!)

Nyt alkaa paniikit helpottaa ja kivutkin on tasoittuneet parin rauhallisen päivän jälkeen.
Ja ihanaa on, kun mies tulee töistä kotiin meidän luokse JOKA PÄIVÄ!! :heart: Melkein vuosihan tätä etäsuhdetta kestikin...
 
Onnea vilmuski uudesta kodista! Täälläkin kovasti yritetään saada asunto kaupaksi, haluan jo laittamaan uutta kotia!!! (Tosin sekin vielä hakusessa) :D

Minä lopetin työharjoittelun kun siellä minne piti mennä jatkamaan, jylläsi joku vatsatautiepidemia. Nyt menin vielä kolmeksi viikoksi töihin ihan perushoitoon ja voi luoja että tuntuu niin raskaalta, hitaalta ja kömpelöltä! Suonikohjut pullottaa ja sukkapuikkoja satelee..

Minulla on ollut ihmeellinen pahoinvointi nyt useamman viikon. Kokoajan ällöttää, eikä mikään maistuisi. Varsinkin maitotuotteista tulee kamala olo, vaikka niiden kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa? :ashamed: Olin jo varma raskausmyrkytyksestä, mutta neuvolassa kaikki arvot olikin paremmin kuin hyvin. Terkka passitti uuteen sokerirasitukseen varuilta, mutta tuskin menen enää koska aamuarvot on ollut priimaa ja töissä olen mittaillut aterianjälkeisiä huvikseen ja nekin ovat pysyneet 5-7 välillä.. sf oli onneksi kasvanut nyt maltillisesti vain sentillä ja painoakin oli tullut kolmelle viikolle vain 900g. Kokonais painonnousu, huolimatta siitä että olen elänyt paljon terveellisemmin kuin normaalisti, nyt 12,9kg PUUH.

Tarjonnasta täällä ei ole vielä havaintoja, terkka sanoi että ei tunnu vielä tarjoutuvaa osaa vaan kelluu vielä melko ylhäällä. Edelleen harmittaa että lääkäri vasta viikolla 36.. Haluaisin kyllä ihan viimeistään silloin synnytystapaarvioon.. Niin tylsää että täällä pääsee vaan noihin kahteen ultraan, haluan nähdä taas kuka siellä pyörii! :heart:

Hankinnoista suurin osa on kasassa, jotenkin en oo stressata niitä yhtään. Mies ehtii niitä kyllä keräillä vaikka sairaalaan lähtö tulisikin. Vaatteet on karsittu esikoisen vaatteista, muutamia uusia osteltu, vaunut pesty, kaukalo pesty, tuplat hankittu varanvuoksi kesää varten... KELAn paperit vein viimetingassa eilen, päädyin nyt ottamaan avustuksen rahana kun paketti ei ehtinyt vaihtua ja vanhasta olisin halunnut vain makuupussin. Toivottavasti se tulisi kirppiksellä vastaan :)

influenssapiikin olen itse ottanut työn puolesta ja lapselle laitettiin jokunen aika sitten kun oli mukana neuvolakäynnillä, koska täällä on muutamia tapauksia ollut ja päiväkodistahan sen varmasti saa jos jostakin. :)

Harmi kun kaikki kuvat tulee nykyään otettua vain puhelimella, ei pääse tänne yhtään lisäilemään! Mutta instagramista löytyy Neppari12, olisi kiva nähdä teidän muidenkin masun kasvatusta! :) Juniori on ollut kaksi päivää mummun kanssa kylpylässä ja muumimaailman taikatalvessa, tänään viimeinen vapaa-aamu, joten taidan vielä ponnistella aamusalille ja -uinnille. Linnutkin laulaa, meidän kevät on kohta täällä :heart::flower:


Nea ja Jimbo 31+3 (60 days to go!!!) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vilmuskille onnea uudesta asunnosta!

Mulla oli tänään neuvola. Terkka arveli, että vauva on kääntynyt perätilasta pää alaspäin. Ei osannut kuitenkaan varmaksi sanoa ja lohdutteli, että jos ei myöhemminkään ole varma, laittaa äitipolille katsottavaksi. Salaa jopa hetken toivoin, että olisi perätilassa, niin saisi vielä loppuraskaudessa sen ultran.. Toisaalta, aikaa kuulema kääntyilyyn on viikolle 36 asti. Terkkarille siitä sanoin, että huolettaa vauvan koko ja tarjonta. Lääkäri kuulema sitten lääkärikäynnillä katsoo tarkemmin, ei kuitenkaan ultraa.. Yksityinen taitaa olla ainoa vaihtoehto, jos haluaa ultraan. Toisaalta, kaikki tuntuu olevan kunnossa, painoa tulee maltillisesti ja SF-mitta on keskikäyrällä kokoajan, joten huolehdinkohan vähän turhaan..

Olen lukenut täältä, että monella tuntuu terkkari vaihtuvan tiuhaan. Mulla onneksi ollut sama koko ajan, pienen kunnan etuja varmaan. Terkkarin kanssa on helppo jutella, vaikka aika nuorelta vaikuttaa, mutta silti ihan luottavaisin mielin olen hänen ammattitaitonsa suhteen :)

Hemoglobiini oli onneksi pysynyt suht. hyvissä lukemissa, ei tarvitse panikoida raudan suhteen niin kovasti kuin jokin aika sitten.
 
Kiitos Neppari ja Mirenna!

Esikoista odottaessa mulla alkoi myös pahoinvointi uudelleen loppuraskaudesta, ei tosin yhtä voimakkaana kuin alussa. Kuvotti vaan jatkuvasti ja lopulta sitten oksensin synnytyssalissa 15 tuntia putkeen. Lopulta kätilö päätti, että mulle on pakko laittaa epiduraali, koska en voi oksentaa ja ponnistaa yhtäaikaa. Oksentaminen loppuikin epiduraalin myötä kuin seinään. Todellakin toivon ettei Nepparin tai kenenkään muunkaan tarvi kokea samaa! Toivon, että tällä kertaa säästyn itsekin oksentamiselta!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vilmuskille uuteen kotiin!

Meillä menossa eteis/olohuone remontti, joten toivottavasti valmistuu ennenkö vauva päättää syntyä :) onneksi miehellä maaliskuussa 3vko lomaa, joten toivoa on!

Päätin kuitenkin hankkia toisen pinnasängyn, kun ei jotenkaan houkuta laittaa tuota 1,5vtä vielä isojen sänkyyn...se nimittäin kuulostaa vahvasti UNIVELALTA!...onneksi yhdeltä työkaverilta löytyi ylimääräinen ja saadan se ilmaiseksi, haetaan ensi viikolla.joten eipä tarvi nukkumisjärjestelyjä miettiä enään.

Paljonkohan olisi viikkoja,hmm ehkä 34+0...
 
Juu vilmuskille onnea uuteen kotiin, ihanaa että mieskin on nyt saman katon alla :)

Täällä ei pahoinvointi esikoista odottaessa koskaan loppunutkaan mutta tosiaan myös synnytyksessä oksensin pariin otteeseen. Ikävältä kuulostaa vilmuskin kokemus tuosta oksentelusta, toivottavasti säästyt tällä kertaa vastaavalta! Ja Neppari huomasin myös että maitotuotteet aiheutti silloin eniten tuota pahoinvointia, aamuisin/aamupäivällä en uskaltanut ollenkaan syödä maitotuotteita kun eivät pysyneet sisällä. Muulloin ei ole ollut mitään herkkyyksiä maitotuotteille minullakaan.

Täällä on myös ollut noita sukkapuikkokipuja oikeastaan tosi pitkään jo, mutta alussa niitä oli hyvin havoin. Nyt on vähän tihentyneet. Toinen vaiva on suonenvedot, jotka on kyllä villiintyneet nyt viimeaikoina. Onko joku syönyt magnesiumia noihin? Onko ollut apua?

Liitoskivutkin on aika kauheita olleet. Välillä sattuu niin paljon tuonne alapäähän että olen miettinyt voiko vedet mennä :D Siis tiedostan että liitoskivut ei liity mitenkään siihen, mutta kun sattuu niin paljon että pelkään että kalvot napsahtaa puhki :D Yhtenä päivänä pyysin miestä tulemaan ajoissa kotiin kun en olis päässyt lapsen kanssa noita rappuja ylös, kävely ja seisominenkin oli ihan järkyttävän tuskallista. Nyt oon taas sitten höllännyt tahtia ja tilanne ei ole onneksi ollut ihan noin paha. Tänään otin ennen kauppareissua paracetamolia, mutta en tiedä auttoiko se. Ainakin pystyin kävelemään :D

Ostin muuten ceridal lipolotionia alapäätä varten, samaa kamaa voi käyttää myös esimerkiksi lapsen korvien puhdistukseen. Apteekin myyjä sanoi että tuo on ihan samaa kuin ceridal intime jota aiemmin myytiin, mutta sitä ei enää tehdä/myydä koska nimi oli vaan eri.

Kp & Kultakala 30+1
 
vilmuski onnea uuteen kotiin :heart:

Täällä ei oo pahoinvointia mutta ihan järkyttävää närästystä. Ja suppareita bongaan nyt päivittäin. Tai ainakin luulen niin :D Lauantainahan se ois sitten täynnä jo 34+0

KP liitoskivut alkaa täälläkin vaivaamaan ja voi sitä riemua kun pitäisi jotain kumartua ottamaan lattialta :stick:

Vähän on mietityttänyt tuo lääkärin antama painoarvio 2635g ... kun noi mun pojat on molemmat ollu 3000g kanttiin syntyessaan toinen 39+2 3080g ja toinen 39+3 3000g mutta saas nyt nähdä sitten. Ihanasti sai siellä synnytysvastaanotossa käyrällä kuunnella pikkasen sydämen jumputusta tuli jotenkin itelle rauhallisempi mieli :) siinä se pomppi siis 120-150 Kontran syke

Korttiin merkkas 33+3 paineet 160/80 ja kontrolli 148/82 , pissa puhdas, painoarvio 2635g

en oo niin serannu noit käyrillä oloja ja aiemmista on niin pitkä aika etten ees muista miten ne on menny paitsi esikon aikaan kun joku laski niin muhun sattu mutta siis siinä näky niinko 3 lukemaa yks oli 120-150 (kontran syke) vaihtelua , sitten oli joku 80-92 (oisko oma syke?) vaihtelua ja sitten kolmannessa oli joku 19 (supistus ? ) melkein koko ajan ja muutaman kerran meni johkin 30-40 ja tuntu kyl itestä just sillon aaltomaiselta ja särkevältä supistukselta et oisko sit toi ollu se supistus käyrää mittaava luku?
 
Sukkapuikkoja ja supistuksia täälläkin on havaittavissa. Supistuksia on päivittäin, toisinaan enempi ja toisinaan vähempi, riippuen omasta aktiivisuustasostani. Välillä heräilen yöllä supistuksiin, alkavat olla ajoittain jo aika voimakkaita, muttei edelleenkään mitään säännöllisiä. Mietinkin olisiko syytä soitella neuvolan suuntaan ja pyytää tähän välillekin tilanteen tarkistusta? Mulla on seuraava terkkarin neuvolakin vasta 4.3. ja lääkärin neuvola rv36 oiskohan ollut 18.3.

Käyristä sen verran, että käsittääkseni supistuksen aikana vauvan syke laskee, ja supistuksen loputtua nousee taas. Oot varmaan Yönenkeli seuraillut niitä.
 

Yhteistyössä