huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimosa73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimosa73

Vieras
29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk: 64/8210/42.3
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)4kk:62/6920/41.5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.) 4kk:63.2/5960/39.8
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.) 4kk: 69,5/7605
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)4kk:63,8/6580
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)4kk:66/5735/41
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA 16.4.)
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4 kk: 66,5/7320/43
27.4., Minna, POIKA, 50 cm,3250g(LA 20.4.)4kk:65,2/6640/41
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.)
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.) 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)

Ajattelin kokeilla saataisko uusi ketju aikaiseksi. Edellinen ei vissiin oikein onnistunut. Kirjoitan myöhemmin lisää, nyt menen katsomaan joko tyttö on hereillä vaunuissa, en oikein luota noihin itkuhälyttimiin...
Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Laitan tän päivitetymmän listan...

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk:64/8210/42.3
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.)4kk:63.2/5960/39.8
13.4., Leina, POIKA, 4kk: 66/7280
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA16.4.4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4kk:66,5/7320/43
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)4kk 68/8300
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.) 4 kk, 68/7820/43,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)4½kk:66/7740/43,2

Kiva,uusi ketju!

Tulimpa äkkiä käymään täällä ja huomasin ketjumme olevan aikas alhaalla,joten nostellaan =)

Täällä ei kurjuutta kummempaa,mutta neiti on ollut perjantain ja lauantain toooosi kiukkunen ja maito ei ole oikein maistunut,tai juo maitoa,mutta pian ""sylkäsee"" sen pois(siis pullon) ja rupee kitiseen.En usko,että on kipee,mutta josko nyt ne hampaat vaivais??!!...mä nyt oon kyllä luullu sitä viimeset 2kk,että taidan olla taaskin väärässä =)

Meijän neidin mielestä omat lelut on ihan p*rseestä,mutta kunhan tv:n kaukosäätimen saa käteensä tai kännykän ollaan onnen kukkuloilla...taitaa tietää,että tän kun hajottaa äiti repii verkkarinsa =)

Muutenkin oon huomannu neidissä tosi kiukkusen naisen piirteitä =) taitaa tulla siis äitiinsä...
No me kummatkin ollaan sarvipäitä horoskoopin mukaan,oinas ja härkä(jos niihin on uskomista)

mutta tyttö heräs joten moi!!!!

meillä parhaita leluja on kaikki lehdet. oon antanu ""lueskella"" kaikkia värikkäitä (ei painomustetta) kuvastoja ja muuta. käy aika äkkiä muuten tuhoaminen =)
isi jo naureskelikin aamulla kun tytöllä oli jonkun kultakaupan mainoslehti ""työn alla"", että joko äiti opettaa puolivuotiasta lukemaan korukaupan lehtiä.... =)

mun esikoinen on muuten hajottanu reilun vuoden iässä mun kännykän... olin laittanu sen olohuoneen pöydälle ja se ehtiväinen tenava juoksi paikalle mehumuki kädessä ja kippas mehut sen luurin päälle. mikähän siinä muuten on, että jo pienestä kaikki kielletty on kaikkein kiinnostavinta?!?!

mut kai se on munkin alettava puuhasteleen jotain tälle päivälle...

Heippa!

Onko kellään teillä tälläistä ongelmaa?

Yöt ovat muuttuneet ihan hirveiksi. Tunnin tai puolentoista tunnin välein herätään itkeen. Vaikka illalla syödään puuroa, jo puoli kuudelta ja ennenkin vaaditaan ruokaa. Nukkumaan poika saadaan n.puoli 22 jälkeen. Aikaisemmin ei millään. Ollaan ukon kanssa aikas poikki.

Tätä yöheräilyä jatkunut nyt 2 VIIKKOA!!!

Mun ystävällä on Eemua 2 kk:tta nuorempi poika joka nukkuu ilta 20-aamu8 heräämättä KERTAAKAAN!!!
Sanoin sille toissapäivänä lenkillä, että sä et tiedä vauvanhoidosta yhtään mitään... (olin siis toooosi väsynyt kuin joku zombie)

Kaksi yötä oon nukkunut korvatulpat korvilla ja mies hoitanut pojan. Ens yönä olis mun huki : (

Pitäkäähän peukkuja huomenna. Miehellä työhaastattelu. On ollut nyt 2 viikkoa työttömänä ja rahat alkaa oleen loppu.

Mä kirjoitin kans pari työhakemusta, et jos mulla tärppää, niin ukko jää pojan kans kotiin. Jomman kumman on PAKKO löytää töitä PIAN!

no nyt, öitä rakkaat huhtikuiset...

Hyvää maanantaita!

Viikonloppu hurahti ohi ja taas alkaa uus viikko. Meillä on nyt putket korvissa ja vielä yksi lääkekuuri päällä tuohon krooniseen korvatulehdukseen. Lääkäri totesi että tärykalvot olivat jo paksuuntuneet, mikä siis on just kroonisen tulehduksen oire. Hui, en aatellu et näin nopeesti, joten ihan oikeaan aikaan meille ne putket tuli...

Poika on jo paremmalla päällä, ihan kamalassa kunnossa oli kyllä sillon kun nukutuksesta heräili, toivottavasti ei tarvi ikinä kokea uudestaan.

Neuvolassakin tuli käytyä, ja täytettiin tossa 29.päivä jo puoli vuottakin, hui... Mitat 6kk oli 70cm ja 9610g, pipo 44cm. Mut en osaa/muista miten ne sai tuohon listaan, voisko joku...? :)

Ja viime viikolla käytiin tuon maitoallergiankin takia 6kk:n tarkastuksessa, lääkäri oli hyvin hyvin tyytyväinen kehitykseen ja kasvuun, ja vanhemmat tietty ihan onnesta soikeina :)

Meillä nuo yöt on ollu aika hyviä, heräilee tosin välillä ""ihan huvikseen"" (=ei nälkä, jano, kakkahätä, märkä vaippa) tai sitte tohon kakkahätään. Eiks Jenni teillä ollu kans tätä yökakkaamista? Oon vähän saanu sitä siirtymään aamuun kun oon pikkasen myöhästyttäny illan riisipuuroa. Tosin meillä nuo kohta 3kk syödyt jatkuvat antibiotit on kans varmasti syynä tähän. Nuo Reladropsit on muuten tuntunu toimivan tosi hyvin.

Oiskohan tuo yöheräily sitte niiden hampaiden tekoa teillä Late? Ootko koittanu laittaa supon yöksi? Meillä kun tota korvatulehdusta on ollu niin aika herkästi suosittelisin käydä tarkistuttamassa kyllä kans korvat. Siinähän lapsi yleensä suostuu nukkumaan vaikka puol tuntia, tunnin ihan ok, mutta sitte ku kipu korvissa vaakatasossa ollessa yltyy liian kovaksi niin alkaa itku. Onko tota jatkunu kauan? Ja nukkuuko päivisin ihan ok?

Huomenia : ) (huomaatkaa hymyilevä naama!!!)

Viime yö meni hyvin! IHANAA!!!!!!!!!!

Nukkuun siinä puoli yhdentoista aikaan ja heräs ekan kerran VARTTIA VAILLE SEITSEMÄN. Tutilla selvittiin kuten myös puoli 8lta ja 8lta heräsi kunnolla. Sit syötiin ja nyt leikitään lattialla.

Kerropa mulle, mitä oireita korvatulehduksesta vois olla?

Eemu siis nukkuu n. 1½ tuntia ja sitten ollaan mahallaan huutamassa vaikka ollaan melkein unessa...

Mä oon epäillyt vaan johtuvan tästä hirveästä menovaiheesta. Pelkään todella ettei meillä kontakaan pitkään aikaan. Meillä kun yritetään nousta ylös. Sylissäkin vaan kiivetään ylös ja kun istutaan lattialla (istuu mun toisen reiden päällä) niin pompitaan ja yritetään ottaa askelia. Olis saanut olla vauva vähän kauemmin...

Moikka
Mulla myös huhtikuussa syntynyt poika (2600g/ 47cm), mutta en aiemmin ole tähän ketjuun osallistunut. (Löysin sivut vasta äskettäin). Kiinnostus heräsi Late jutustasi... Mitä teit, että sait vauvasi nukkumaan. Meillä siis nyt 5kk vanha poika joka heräilee jo kolmatta viikkoa 1-1½ tunnin välein läpi yön. Lisäksi päiväunet yhtä lyhyitä. Oon ihan helisemässä, sillä mies töissä, joten joudun kaikki yöheräilyt hoitamaan. Kiitollisena vinkeistä!!! Tsemppiä työnhakuun.

Late: Voi ku kiva kuulla että siellä on äiti saanu nukkua pitkästä aikaa :)

Meillä korvatulehduksia on ollu sekä oireettomia että sitte selvillä oireilla eli syömättömyys (tuttia voi lussuttaa, mutta pullosta juo just nipin napin niin vähän että just masu täyttyy), unille käyminen on ihan mahotonta huutoa (päikkärit varsinkin, kun nukutan sylissä. Vaaka-asento saa korvat kipeiksi ilmeisesti) Poika myös haroo ja repii korviaan koko ajan. Voi myös olla kuumetta ja ripuliakin tai oksentelua.

Tuo itkuhomma kyllä kuulosti nyt taas vuorostaan ehkä enempi johonkin kehitysvaiheeseen kuuluneelta, kun niin paljon opitaan uutta päivittäin.

Heippa ""uni"" ja tervetuloa !

Valitettavasti mulla ei ole antaa mitään vinkkiä : (

Yleensä illalla poika laitetaan kylpyyn (olemme huomanneet sen selkeästi rauhoittavan yöunta), mutta eilen illalla mies vei suihkuun. Me käytetään Natusanin Bedtime-bath kylpyainetta myös suihkussa. KOKEILE! (on sellainen vaaleanvioletti pullo n. 4 €)

Jostakin syystä Eemu vaan nukkui heräilemättä. Olin kyllä eilenkin rankkasateesta huolimatta ulkona vaunuilemassa, jospa sade tainnutti? Heh! Käyn joka päivä kävelemässä, etten usko...

Mies on nyt siellä työhaastattelussa. Kumpa tärppäis!

Jos ei pian saada mitään jobia, on varmaan pakko nöyränä mennä sosiaalitoimistoon. Laskeskelin että mun äp ja miehen työkkäri yhteensä bruttona alle 1300€ nettona onkin paljon paljon vähemmän... Voi tätä varallisuuden ihanuutta.
Millään sinne sossuun en haluaisi mennä, kun tiedän mitä siellä käsketään tekeen ekaksi. Mulla on jonkun verran rahasto-osuuksia. Mutta se on väärin pyytää niistä luopuun, mielestäni. Oon niitä säästänyt pitkän ajan kuluessa...

No, kuullaan mitä ukolle sanottiin.

Maanantaita!!

Viikonloppu oltiin reissussa ja äiti on aivan poikki!! eli tyhmänä valvoin aikuisten kaa ja Max heräs seittemältä :(( tämän lisäksi nukkui levottomasti, halus tissiä parin tunnin välein. Viime yönä onneksi nukkuin yhden 4h pätkän (ähisi kyl niin et heräsin kerran). Meidän yöt on siis yhä heräilyä 2-4h välein. Päikkärit on rauhottunut 3kpl:n kahdet 30min ja yhdet 90min (oli ainakin viime viikon).

Meillä ""hittilelu"" on sähköhammasharja. surisee ja tärisee. kaikki muukin elektroniikka kelpaa ;))

Nyt lähden nauttii syntisen hyvästä(kielletystä rasvapommista) pitsasta....

Täällä *käsi pystyssä* ilmoittaudun myös yökukkujan äidiksi. tai siis.... ei tuo pimu hereillä ole, kitisee vaan unissaan ja tahtoo maitoa vaikkei sitä sit jaksais syödä kun 30ml kerrallaan...
en tahtois pelotella, mut meillä tätä on jatkunut jo reippaasti toista kuukautta... eli ""äiti on vähän väsynyt""... (mä kun en noiden isompien takia nuku päivälläkään). pitkien päikkäreiden aikana muuten haluis kans kerran maitoa (nukuttuaan n.1,5h).

mä en enää jaksa uskoa, että menee itsellään ohi. me on nyt koitettu vesipulloa tarjota siihen pullokitinään (eli kun tutti ei riitä). joskus menee täydestä, joskus ei... nyt sillä vedellä ""hivuttamalla"" ollaan päästy siihen, että syödä tarvii ""enää"" 2,5h välein maitoa. välit menee tutilla.. mut joudun edelleen heräämään 1-1,5h välein. paitsi eka pätkällä, joka on n.klo 20.30-23.00. mut sillon en osaa vielä itse nukkua... =(
Tää yösyöpöttely (menee 300-400ml maitoa /yö!) on tehny sen, että ei päivällä oikein ruoka uppoa. energiatarve tyydytetään siis vääränä vuorokauden aikana.
Päiväruokailua en oo saanu lisättyä (kun suu ei aukea, niin ei aukea) eli ainut konsti taitaa olla väkisellä yösyönnin vähentäminen. tarkoittanee siis huutoa... mut ongelma on se, että mä olen ""itku-allergikko"". mä oon lukenu kaiken mahdollisen aihetta käsittelevän (kirjat, lehdet, tän palstan..) ja vetäny johtopäätöksen, että 2-7 yötä siinä menee enemmän tai vähemmän huutaessa ennenkö on rauha maassa. ja se on mulle liikaa... jo puolen tunnin huudon jälkeen mä oon valmis meneen vaikka solmuun että lopettaa! en taida siis olla tarpeeks väsy vielä... =)

meillä on siis jo joskus nukuttu klo21-04 väli ilman ainuttakaan heräilyä. mut siinä reilun 4 kk iässä se hulina alkoi... vika ei ole korvissa - ne on tarkastettu. yhtään hammasta ei ole ilmaantunut, joten ei kai noin kauan hampaitakaan tee. mitään järkevää syytä en tolle tissuttelulle ole keksiny, muuta kun huono tapa. enkä kyllä tunnusta sitä vaaville opettaneenikaan... ;)

jos siis joku teistä toisista saman asian kans painivista keksitte /hyväksi havaitsette jonkun keinon päästä tuosta tavasta eroon... kertokaa heti!! (tämä on käsky =) jokainen hyvin nukuttu yö tulis nyt tarpeeseen..

on mulla jotain positiivistakin kerrottavaa! annoin tänä aamuna pimulle syöttötuoliin nokkamukiin vettä... ihan oikea kohta siitä osui heti suuhun. vähän avitin kallistamalla mukia ja siitäkös se ilo irtosi kun sieltä tuli vettä! ei oikein homma ollu vielä hanskassa, mutta innostusta senkin edestä =) näytti kovasti hauskalta, kun toisessa kädessä oli vehnäkorppu (tykkää korpuista kovasti!) ja toisessa vesimuki.. ihan oli kuin isompikin ihminen... =)

Hymyilytti kun luin Kauran Maxin kiinnostusta elektroniikkaan... taitaa pienellä miehenalulla olla kiinnostus jo geeneissä... =) niinhän ne toiset huomaa jo 1 v aina että ""rekka""... ja tyttöjä kiinnostaa ihan muut jutut. vaan ei kai sais yleistää...

Huhhuh.. Täällä on kanssa yksi väsynyt äiti. Meillä herätään kanssa yötläpensä. Eikä varmaan nälkään aina. Siis ei pienillä voi olla nälkä yöllä kahden tunnin välein.. Musta tuntuu et on vaan tapa et herätään ja jollei se äippä heti anna maitoa niin sit huudetaan ja kovaa :@ Sit meillä on vielä se et jos huudattaisin toista niin toinenkin herää sit.. äh.

Mä sain meidän kaksostyttöjen päiväunet pidennettyä niin et kun kävin kävelyllä niin vein suoraan parvekkeelle nukkumaan ja yllätykseksi nukkuivatkin yhteensä sit n.3h. Nyt vien jo heti ekat aamupv unet parvekkeelle.. Päivisin meillä nukutaan ehkä yhteensä noin 3kertaa ja unet siis nykyään 1/2- 3 tunnin välissä. Yleensä menee niin että yhdet pidemmät (2-3h unet) ja sit kahdet lyhyemmät. Ehkä yhdet tunnin unet tms.

Ruokaa saan päivällä menemään niin et heti kun heräävät niin alan antaa sosetta eli kun siis ovat hyvällä tuulella. Toinen syö kiltisti ja toinen välillä yrittää temppuilla. Ensin pitää vähän maiskutella et mitä äiti tarjoaa ja sit päristellään ja ruokaa on ympäriinsä tai sitten ei vaan suuta aukasta. Yritän kuitenkin vaan sitkeesti tarjota niin kuitenkin se sinne uppoo ja huomaan et nälkä oli. Puurojen syönti ei oikein aina onnistu (meillä syödään aamu- ja iltapuurot), jollon sit vaan tarjoan maitoa josseivät kunnolla syö. Yleensä syövät paremmin jos puuro on vähän vetelämpää, mut kuitenkin sellasta et lusikalla saa laitettuu suuhun. Eilen kokeilin kaurapuuron sijaan riisipuuroa ja se tuntui maistuvan paremmin.

Olen pohtinut unikoulua ja imetyksen lopettamista kokonaan. Unikoulusta mietin et miten just kestän sen huudon. Miten siinä vois taata sen et se onnistuu niin sit ehkä kestäisi(?). Kaikki selittää et vauvan pitäs nukahtaa itsekseen sänkyyn niin sit yölläkin se osaisi nukahtaa itsekseen jos heräilee. Hmm.. Miten lapsi osaisi nukahtaa itsekseen jos se ei päivälläkään osaa?! Mua ei edes haittaisi se et nukahtaisivat rinnalle jos nukkuisivat koko yön tai edes yhdellä syötöllä. Kaksikin syöttöä alkaa olla täällä paljon ku siit tulee sit kuitenkin neljä meikälle ;). Mekin ollaan kokeiltu vaik mitä, muttei tuota suihkuttamista iltasella. Ehkä pitäs ottaa käyttöön se vielä iltarutiinina. Meillä kylvetys on kerran viikkoon ja sillä ei tunnu olevan vaikutusta yöuniin. Hmm.

Mut siis tuosta unikoulusta. Niin miten lapsi tajuaa et päivällä saa mut yöllä ei maitoa? Onko se se pimeys mikä sen tekee? Kohta tulee puoli vuotta tytöille täyteen joten mietin et jos lopettas koko imetyksen siihen. Mut enpä sit halua sitäkään et ne nukahtavat pullo suussa se on sit aivan sama et ois tissi. (Paitsi et isä vois joskus olla se nukuttaja). ÄH!

Joo saa kertoa kommenttejaan.
-diana

Unohdin sanoo, et joku ehdotti mulle et kofeiini vaikuttaa lapsen nukkumiseen tai siis heräilyyn. Mitä mieltä ootte? Itse en kyl usko, mut kysynpä kuitenin? Juotteko kokista tai kahvia? Mä juon..

ei se kofeiinista voi olla kiinni se heräily! kuten tossa aiemmin kirjoitin, meillä heräillään yöllä jatkuvasti. viime yönäkin taas tunnin välein.... =(
ja mä siis annan korviketta pullosta.

toisaalta... mä en kyl juo ollenkaan kahvia... (vitsi vitsi!!) =)

Mä mietin diana ihan samaa, että jos voisin olla varma, että unikoulusta on apua... mut kun en ole. tuntuu muutenkin niin kovapäiseltä tapaukselta!
No, meillä on huomenna se 6 kk neuvola. taidanpa siellä vähän jutella asiasta.. jos vaan se oikea terkka on paikalla, se on niin ihana ja maalaisjärkinen vanhempi rouva!

annoin muuten eilen illalla omenasta tehtyä vispipuuroa tytölle. uppos kerrankin iltapuuro hyvin! siinä se meidän herkkupeppu taas tuli esiin... ei kaurapuurolla ole ollenkaan samanlainen vaikutus =)

Meillä muuten tuon puuron kanssa ihan sama homma, ""puuro"" on meillä n. 4 rkl riisi tai kaurapuuroa + puoli purkkia tai koko purkki nälästä riippuen jotain hedelmäsosetta. Tuikkaan sitte aina väliin ihan pelkkää puuroa muutaman lusikallisen että pysyis ees mielessä tuon ""oikean"" puuron maku. Toisaalta, en mä tosta oo ressiä jaksanu ottaa. Ihme, onkin vissii ainoo asia täs 6kk:n sisällä :)

Taas mä olen täällä ;)
Sain noi tytöt just parvekkeelle nukkumaan! Meillä on alkanut olee vähän niin et en oikein meinaa saada tyttöjä enää rinnallekaan nukahtamaan (päivisin siis). Yöllä siinä sit oikee roikutaankin..plääh. Ihan selkeesti huomaa et ovat väsyneitä ja sit ku yritän nukuttaa niin toinen ku hieman vääntelehtii, niin osuu tietysti silloin toiseen ja tämä äännähtää. Sit vääntelehtijä irrottaa otteensa ja itku alkaa.. Yritä siinä sit rauhottaa vuoron perää toista ja toista.. Illalla saan just sillee ne nukahtamaa et sit ku toinen on tarpeeksi unessa niin siihen voi ottaa toisenkin nukutettavaksi. Mut eipähän täällä ole päivisin ketää muuta ku minä joka vois silläaikaa olla sen toisen kanssa. En siis mistää lattialta pysty sitä nostamaa ku toinen yrittää nukahtaa..

Tuli sitten äsken mieleen tuolla parvekkeella, et nythän ois kaikki mahkut laihtuu ku lähtis joka kerta lenkille ku noi pitää laittaa nukkumaan ja sit kärräis ne parvekkeella jatkaa unia. Hehe. Ei varmaan muuta ehtiskään sit..

Miten te muut nukutatte pienenne?!
-diana

Meillä ei ainakaan pidä paikkansa se, että jos lapsi nukahtaa omaan sänkyyn illalla niin yölläkin nukahtaa. Meillä on nimittäin nukahdettu omaan sänkyyn iltaisin ja päivällä vaunuihin ilman apuja jo usean viikon ajan, mutta eipä sama onnistu yöllä. Kaamea huutohan siitä tulee. Viime yö oli kaiken huiippu, kun heräilyä oli 15-30 minuutin välein. Meilläkin oli aika, jolloin poika nukkui kolmen tunnin periodeissa läpi yön. Ei kukkunut, eikä vinkunut muuten. nyt siis jo kolmatta viikkoa tällainen rumba eli meilläkin tuo yöhuuto alkoi noin 4½kuukauden ikäisenä.
Iltaisin kylvetetään aina, mutta suihkua ei olla kokeiltu, joten yrittää täytyy. No hirveästi tsemppiä ja jaksamista muillekin yökukkujien vanhemmille.

Meillä rupes nukuttaminen oleen helpompaa sillai kun syöminen ei tapahtunut juuri ennen nukkumaan menoa.Eli kun vähän kerkee leikkiin ja touhuaan ennen unen tuloa niin poika nukahtaa ihan omia aikojaan omaan sänkyyn.Sekä päikkäreille että yöunille.Vaunuissa nukkuessa täytyy hetken aika lykkiä että uni löytyy.Ihan ekoilla kerroilla huuteli sängyssä siihen malliin että ""tarttis päästä pois"",mutta oppi tosi nopeesti.Mun olemista helpotti suunnattomasti kun jäi se nukutusrumba pois.Ymmärrän kyllä että kahden kanssa kaikki ei käy niin yksinkertaisesti (kun ei aina yhdenkään =)),mutta kärsivällisyyttä.Ei se vauva rikki mee vaikka vähän itkiskin.Tsemppiä opetteluun!

Meillä nukahdetaan aina unille, oli päivä- tai yöunet, niin vain ja ainoastaan syliin. Pulloa ei välttämättä tarvi olla, mutta melkeen aina siinä maitopullo on sitte kanssa, jonka puoliunessa poika juo.

Nyt oon tehny niin, että laitan illalla esim. iltapuuron sekaan iltamaitoa vastaavan määrän korvikejauhetta, niin yöunille mennessä ei tarvi enää pulloa. Ollaan aateltu, että jos nyt seuraavaks sitte vaan rauhottelis sylissä, ja veis sitte omaan sänkyyn hakemaan unta. Tuntuu, että oon tehny karhunpalveluksen itselle ja lapselle, kun joskus koliikkiaikoina ""opetin"" lapsen nukahtumaan sylissä.

Jos poika herää yölläki, niin kun ottaa syliin, nukahtuu saman tien ja voi laittaa takas sänkyyn, jos yrittää rauhotella sängyssä, menee ainakin tunti. Väsyneen äiskän on helppo valita noista se eka vaihtis ja samalla jatkaa ""kierrettä""...

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk:64/8210/42.3
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.)4kk:63.2/5960/39.8
13.4., Leina, POIKA, 4kk: 66/7280
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA16.4.4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4kk:66,5/7320/43
30.4. Tähti, TYTTÖ 48 cm, 3076g (LA 18.4.) 4kk: 6300/62/41
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)4kk 68/8300
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.) 4 kk, 68/7820/43,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)4½kk:66/7740/43,2

Taidanpa liittyä porukkaan iloiseen ja vähän väsyyneeseenkin... Moneen kertaan olen tätä ketjua lukenut, mutta en ole koskaan saanut aikaseksi kirjoittaa omia kuulumisia.

Meillä siis tuollainen pieni ja sirpakka ilopilleri, joka on kans viime aikoina herätellyt öisin äitiä useampaan otteeseen... Olen kanssa yrittänyt jos tutilla hiljenisi, mutta ei. Tyttö ei kuitenkaan jaksa syödä sen kummemmin, vaan taitaa pitää pitää tissittelyä keinona nukahtaa uudestaan. Nukkumaan mennään siis klo 20-21 ja virallisesti noustaan ylös noin klo 09. Siis ajallisesti tyttö nukkuu tosi paljon, mutta kun se hajotetaan noin 3 h pätkiin, niin kyllä siinä äippä väsyy, koska usein en saa heti unen päästä kiinni, kun oon siirtänyt tytön takaisin omaan sänkyyn. Noh, ei tämä ikuisuuksiin kestä! Väsymys on kyllä melkoinen ja päätä särkee melkein joka aamu =(

Tirppa on nyt siis 5 kk ja rapiat ja lihasoseet maistuu tosi hyvälle. Kokeilin antaa puuroakin, mutta se oksennettiin kaikki ulos, ei siis yhtään hyvää. Neuvolassa annettiinkiin ohjeeksi, että ei kannata aloittaa viljatuotteita ja lihasoseita yhtäaikaa vaan ensin toista ja sitten kuukauden päästä toista. En sitten tiedä onko tossa perää. Iltapalaksi olen kuitenkin antanut kauravelliä, jota menee koko purkki aina kerrallaan.

Tyttö on ollut muuten tosi terve, mutta pari viikkoa sitten sai vauvarokon. Ensin tuli siis korkea kuume, 40 astetta, pariksi päiväksi, jonka jälkeen kroppa tuli täyteen semmoista pientä punaista näppylää, joka näytti vähän ihottumalta. Onneksi se meni nopeasti ohi, eikä tyttö ollut oikein moksiskaan. =)

tyttö vetelee iltatorkkuja,en anna kyllä kauaa nukkua,että yö unetkin maistuis,edes jotenkin...
Täällä aika moni kärsii huonoista yöunista ja niin on meilläkin kärsitty jo pitkään.
Nyt on kyllä muutamat yöt ollu jo vähän parempia,mutta edelleen herätään 2-5kertaa...

jäi kirjotus lyhyeen,tyttö heräs itekseen...