Huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12.09.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas on aikaa vierähtänyt kun oon viimeksi kerennyt täällä käymään!

Hyvä Late, että meette sinne parisuhdeneuvontaan vai mikä se nyt oli. Toivottavasi saatte hieman tilannetta purettua. Tsemppiä!

Meillä nyt molemmat pojat tekee hampaita. Eliakselle tuli jo kuukausi sitten kaksi hammasta alas ja nyt ne jo näkyvät selvästi kun hymyilee=) On kyllä hassun näköistä! Joonalle tuli vkloppuna kaksi samaan aikaan, myös alas, sinne ne varmaan ensimmäisenä puhkeavat. Joona ei paljoa asiasta valittanut, huomasin vaan sattumoisin kun imeskeli sormea että jotain siellä näkyi. Elias huutaa veikankin edestä. Kovin ovat erinlaisia veljekset!

Yöt meillä menee edelleen tosi huonosti. Nukkumaan mennään 20-20.30 ja ensimmäisen kerran herätään n.00-02. Heräävät yleensä eriaikaan ja maitoa menee n. 200ml. Sen jälkeen saakin olla laitamassa tuttia tunnin välein suuhun ja uusiaamu alkaa n.06.30-07. Oon kyllä tosi väsynyt, mutta toivotaan, että tämä menee nopeasti ohi.

Muuten meille menee ihan kivasti. Molemmat pojat touhuavat kovasti lattialla ja hirmuinen yritys on päästä liikkelle. No eiköhän sekin kohta onnistu=)

Meillä kanssa ollaan tosi kiinnostuneita koirista. Joonasta ei mikään ole niin hauskaa kun että tuo meijän rotikka nuolee sitä kädestä..Naurulla ei ole rajaa=) Elias taas keskittyy tuohon viiksien repimiseen ja ""silittämiseen"". Nuo hetket on kyllä tosi palkitsevia ja niiden avulla jaksaa päivän, vaikka vähän väsyneenäkin. Lapsen nauru on kyllä musiikkia korville.

Lihaa ei olla vielä alettu syömään. Kasvista ja vihannesta menee tosi hyvin ja hedelmä ja marjaoseet sitten välipalana. Hyvin maistuu. Puuron kanssa meillä on vähän ongelmia, mutta kyllä sitäkin syödään. Oon nyt yrittänyt vaihtaa puuron iltaan ja vellin aamuun, mutta kovasti pojat sitä vieroksuvat. Eiköhän siihenkin totuta kunhan jaksaa yrittää.

Onneksi meillä on säästytty flunssalta ja korvatulehduksilta. Ei varmasti ole helppoa kun pieni sairastaa. Toivottavasti pienokaiset paranevat pian!

Painosta: On pysynyt samassa ja taitaa tuo vaaka näyttää jo hieman enemmänkin=( Tuli tuossa vkloppuna vähän herkuteltua kun vuokrattiin miehen kanssa leffa ja pitihän sitä karkkiakin saada=( Nyt kovempi yritys..Täytyy lähteä vaunulenkille.

Hyvää viikonalkua kaikille!

meillä on vähän niinku tuiskullakin, tunnin välein saa olla öisin ylhäällä... paitsi, että rumba alkaa jo siinä klo 23 maissa. tosin sit aamusta pari tuntia menee taas nukkuen (klo 5-7) ennen aamun alkua. ja äiti on juu vähän väsynyt... mä viime yönä -ties monettako kertaa nousseena- puhisin, että kun edes yhden yön sais nukkua ""Putkeen""... no, ens yön kuulemma saan... =) mies lupas, että saan mennä takkahuoneeseen nukkumaan ja hän hoitaa tytön. mutta kun en raaskis - onhan sillä ukolla kuitenkin työpäivä edessä...

ehkä nää päikkäriajatkin pitäis yrittää nukkua, mut kun kolmena päivänä viikossa meiän ekaluokkalaiset pääsee klo12 koulusta ja enhän mä sit nuku kun ne tulee kotiin... aika hienosti ne on hiljaa jos tarvii, mut en vaan osaa.

meiän junareissut meni hienosti! pikkulikka nukkui paljon vähemmän kuin yleensä, mut oli aika rauhassa kun oli paljon uutta nähtävää. annoin istuskella rattaissa, niin ei tarttenu kanniskella niin paljon sylissä.
annoin myös lipaista pikkasen vanilijajäätelöä ja oisittepa nähny ilmeen! =) ruoka ei oo viime aikoina kelvannu, mutta kyllä jätskin makua maiskuteltiin pitkään ja suu oli auki kun linnunpojalla - lisää ois pitäny saada... taitaa tulla oikea herkkupeppu tästä likasta muutenkin. jos soseessa on joku kökkö, niin kyökkäys tulee välittömästi. mut pistäpä pala pullaa suuhun... ei ole ongelmia nielemisen kanssa! =)

moi

Meillä yritetään eteenpäin niin kovasti! jalat liikkuu mahalla maatessa niin kovasti, mutta ei hoksaa että käsiäkin pitäisi liikuttaa jos tahtoo eteenpäin! Ja sitten tulee huuuuuto jos kaikki ei mee niinkuin pitäisi.

Meillä oli maha niin kovalla tuossa päivänä muutamana, että ihan tuli verta kun tyttö punnasi kakkaa tulemaan. Nyt olen antanut joka päivä muutaman lusikallisen luumusosetta niin johan on alkanut kakka kulkemaan ihan toiseen malliin. Jee. Sanoin just miehelle että en olisi ikinä uskonut, että lapsen kakkaaminen saa niin hyvälle mielelle... (who's talking...??)

Pomo just soitti tänään ja kyseli mun suunnitelmia hoitovapaan suhteen. Sanoin olevani hoitovapaalla 11 kk eli menen töihin tammikuussa 2007. Rahatilanne tulee olemaan aika kriittinen, mutta olemme sopineet äitini kanssa että he voivat tarvittaessa lainata. Sanoin, että sitten tehdään kyllä velkakirja, ettei ole kellään mitään nokan koputtamista.. Maksan sitten takasin kun menen töihin.

Olen alkanut pitää tällä neidillä lähes yksinomaan terällisiä housuja, sillä sukat revitään jalasta alta aika yksikön ja imeskellään märäksi..

Tyttö kyllä tykkää tuosta koirasta niin kovasti että nauraa ääneen kun koira tulee katsomaan. tytöllä on vaan niiiiiiin kovat otteet, että koira on hätää kärsimässä kun tämä neiti pääsee liikkeelle..

jaahas..

Enpäs mäkään ole tänne pitkiin aikoihin ehtinyt kirjotella. Joskus olen kyl käynyt lukemassa pikaisesti kuulumisianne..

Meillä syödään nykyään aamupuuro, lihasose lounaaksi, hedelmäsose välipalaksi, kasvissose päivälliseksi ja iltapuuro+tuttelia. Niin ja rintamaitoo sit muiden aterioiden yhteydessä tai välissä hieman riippuen. Tuntuu, et kokoajan ollaan syömässä jotain jossei soseita niin maitoa ;). Meidän tytöt ei oikein tykkää normaalista lasten kaurapuurosta, mut se hedelmäkaurapuuro uppoo paremmin. Ootteko muut huomanneet samaa?

Yöt menee melko vaihtelevasti. En tiedä mitä tapahtu mut toinen neiti nukku yhtenä yönä 8h putkeen, toinen taas heräs 2h välein. Nyt on vakiintunut niin et 21-22 mennään nukkumaan ja 03 herää se kumpi on aiemmin nukahtanut. Yleensä tän 21-07 välillä vauvat herää 2-3 kertaa syömään eli mä nousen ehkä kuusikin kertaa nostamaan niitä viereen ja sit takaisin omaan sänkyyn. Välillä kyllä nukahdan lapsen ollessa vieressä. Mut olen niin herkkäuninen et ei pelota et kääntyisin päälle tms. Olen kyl kans väsynyt, mut totesin etten jaksa valittaa kokoajan huonoista yöunista. Kyl tää tästä aikanaan.. :D Mä iltarukouksissa mainitsen Jumalalle myös lastenunet niin tuntuu et se auttaa heidän nukkumiseen.. ;)

Meidän 5kk mitat: A: 52/5905 ja B:53/6110 Pipo mittoja en ny muista..
ps. Onkohan meillä pienimmät vauvat täs ketjus? ;)

Oli ihan pakko tulla viel kertoo et meillä puuro menee paremmin kun teen siitä vähän löysempää (vellimäisempää) kun ohjeessa neuvotaan. Mut kuitenkin puuromaista, et lusikoitua saa.. Mitä sileempää sen parempaa ;)

HEIPPA VAAN KAIKILLE!

Enpä ole aikoihin kirjoitellut vaikka olen kyllä lukemassa käynyt. Paino on pysynyt paikoillaan... =(
Minusta tuli nyt sitten viime lauantaina Rouva... kuulostaa edelleen hauskalta. Meidän tyttönen tippui toissa yönä sängystä. Onneksi selvittiin pelkällä säihkähdyksellä?! Pieni punainen läikkä tuli takaraivoon, mutta meno jatkuu entisellään. Kovasti yrittää eteenpäin päästä, tai takapuoli liikkuisi, mutta kädet eivät vielä ymmärrä mennä eteenpäin. Meilläkin syödään aamuisin kauravelli. Unien jälkeen lihaa tai kasvissosetta ja sitten maidolla iltaan asti. Tai välillä annetaan iltapäivällä hedelmäsosetta. Ja sitten iltaruoaksi riisi tai mysli velliä, vähän riippuu. Tytöllä olisi ensi kuussa hammaslääkäri. Hauska ajatella kun toisella on pelkät ikenet suussa. Mutta palaillaan!
HAUSKAA SYYSPÄIVÄÄ!!

Jippii, Max on nukkunut nyt tunnin vaunuissa!!!

Yöt on rauhottunut entiseen malliin eli herätään 3-4krt. ja eilen nukutiin yhdessä 2h päikkärit, ehkä meilläkin elämä alkaa voittaa siis unet alkaa voittaa ainasen kitinän.

Lattialla ei olla hetkeäkään paikallaan vaan käännytään ja aloitetaan matka takaperin työntäen :) Huomasin tänään et nostaa jo vartalon irti maasta aina välillä siis ihan punnerrusasentoon!

lounaaksi menee kasvissose ja päivällienen on hedelmää, muuten nautitaan tissimaidosta. ei tunnu enempää mahtuvan masuun. olen yrittänyt tehdä ite ruuat. luumusoseen olen kaupasta hakenut. Makuvaihtoehtoja on peruna, kukkakaali, parsakaali, luumu, omena, banaani ja tänään ruusunmarjaa(kauppa). Porkkanaa täytyy kokeilla uudestaan vähän myöhemmin.

Nautitaan lämpöisestä sysksystä!!!

Onnea onnea onnea onnea onnea minä-83! :)

Meille ei mitään uutta, poika edelleen lääkekuurilla, huomenna tuubitus. Nyt nukkunu sentään vähän paremmin ja räkätauti voitettu.

Poika on alkanu pitää ihme örinää, on löytäny äänivaransa, juttelee tolla hassulla örinällä mm. tv:lle ja tietty meille. Aikasta ihanaa. treenataan kovasti myös tota syöttötuolissa istumista ja varsinkin syömistä. Pojan on vaikee ymmärtää miks pystyssä pitää syödä, on niin tottunu puoli-istuvaan asentoon, kun oon ennen aina sitterissä syöttäny.

Onnittelut minä83:lle!!!

Meillä oli eilen 5kk neuvola, mitat 7360g ja 66,7 cm. Meillä on taas opittu kaikkee uutta ja hammaskin on tuloillaan, lusikalla kokeillessa kuuluu jo kilinä. Jännityksellä odotan miltä tuo poika näyttää kun on yks hammas keskellä alaleukaa :). Kyllä tää aika onkin menny nyt nopeesti ja vauva ei olekaan enään ""vauva"", toisaalta on ihanaa kun lapsi kasvaa ja kehityy, mut toisaalta tuntuu et aika menee liian nopeasti.

Lattialla ollessaan poika ei kyllä paljon paikoillaan pysy. Kääntää ja väntää itteensä joka suuntaan ja sillä tavoin pääsee jo vähän matkaa liikkumaankin. Meilläkään ei oikein hereillä ollessa viihdytä vaunuissa makuuasennossa. Kiitos muuten jollekkin siitä vinkistä et kantokopasta voi ottaa sen kovan pohjan irti ( eipähän vaan tullu tuolla tyhmässä päässä itsellä mieleen) eli saa sit käännettyä paremmin selkänojaa pystyyn. En nyt muista kuka siit oli kirjoitellu! :) kiitos kuitenkin!!!

Pikaista paranemista kaikille kipeinä oleville ja toivotaan ettei syysflunssa meihin muihinkaan iske!
Sateiset terveiset täältä pohjoisesta!

Minä-83:ONNEA UUNITUOREELLE ROUVALLE!!!!!

Hyvä,että kantokoppa vinkistä on ollu hyötyä =)
Varmaan joku muukin on sen kekannut,mutta olinko se minä joka siitä mainitsi...en muista enää...

Siis,mitä mun pitäs tehdä???
Tyttö nykyään kakkaa yöllä tai viimestään herää kakat housuissa aamulla ja sekin yleensä klo6-7.
Ihmetyttää et nyt n.2viikon verran kakka touhu on ajottunut yö/aamuun,kun ei edes ihan pienen,pienenä vauvana kakkaillut öisin.
Mistähän tälläinen johtuu???Onkohan päivällä niin paljon touhua,ettei kerkee kakkailua ajatteleen?

...Koska nää yöt rupee sujuun???? =)
Jos ei tutin laittoa,montaa syöttöä niin ainahan voi kakat vääntää,kyllä tyttö ainakin osaa äidille tekemistä keksiä!

Pitäskö tohon listaan seuraavaks laittaa 6kk mitat?
Jos vaikka aina parilliset mitat,eli 4,6,8 jne...
Mitä mieltä ootte?

Nyt pyykkejä ripustaan!

Moikka, vaan kaikille!

Olen täällä käynyt aina silloin tällöin lueskelemassa teidän juttuja. Mutta nyt ajattelin uskaltautua kirjoittelemaankin. Mulla poika (synt. 12.4, 3970 g, 51 cm) ja syö kaikkia 5-6 kk:n ikäisille tarkoitettuja eväitä (purkkiruokia), mutta ajattelinkin kysellä kuinka paljon teillä suunnilleen käytetään maitotuotteita; korviketta, velliä ja jugurttisosetta(kai sekin lasketaan maitotuotteeksi?) vuorokauden aikana?
5 kk:n ikäisenä poikani painaa 8250 g ja pituutta on 71,5 cm, että koossa lötyy :)

""Pallo"" kutsuu, mun mentävä on!

Moikka EL ja tervetuloa remmiin!

täytys lisätä tohon listaan sun vaavin tiedot myös. mut mulla on sylissä konsertti joten... vastaanpa vain nyt sun kysymykseen.
meillä tulee ens viikolla 6 kk täyteen. maitotuotteita menee suunnilleen 1000ml. pääsääntöisesti tämä on korviketta. joskus juodaan iltavelli jos tyttö on niin väsy ettei jaksa oikein puuroa pistellä. jugurttisose ei meillä ole oikein lyöny itseään läpi vaikka oon sitä koittanu esitellä hyvänäkin herkkuna =)
valitettavasti n. 300 ml tästä maitomäärästä menee vielä öisin...

Mun puolesta voidaan laittaa parillisten kk:en mitat näytille..

Ostin tänään askelmittarin, jossa oli vaikka mitä toimintoja: askelmittari, kalorinkulutus, kuljettu matka, radio, hyökkäyshälytin..mut hinta oli ""vaan"" 15.90
En oo voinu muuten ilmottaa noita laihdtuskiloja kun ei meillä ole vaakaa.. yritän muistaa neuvolassa hypätä vaaálle niin tietää vähän missä mennään mut tosin vaan kerran kuussa.. Nyt voin kyllä sanoo että ei oo tippunu grammaakaan, kun oltiin mun tädillä kolme päivää täyshoidossa.. ruokaa oli tarpeeks ja vähän ylikin ja herkkuja kans.. Taidan painua sängyn pohjalle... on vähän tylsiä nää illat nyt kun mies on helsingissä tällä viikolla töissä... öitä!

moi

Millasia päiväunia teidän lapset nukkuu? Meidän neiti on alusta asti nukkunut 3x30-60 min ei siis koskaan pitkiä päiväunia. Tänään sitten nukkui 1x60 min ja 1x30 min. Yöllä kyllä nukkuu 12 h, mutta aattelin että pitäskö tän ikäsen nukkua enemmän. Mutta ei kai sitä voi väkisin nukuttaa jos ei nuku...?? Kaikesta kannattaa varmuuden vuoksi päätään vaivata....

Tyttö on tällä viikolla herännyt syömäään 2 kertaa yössä, eka syönti jo parin tunnin unien jälkeen (ei edes ihan vauvana tehnyt näin???). Eikä mikään pikkunälkä, söi molemmat tissit ja jäi huutamaan, joten vielä 150 ml maitoa päälle ja parin tunnin päästä heräsi taas ja kulautti 100 ml velliä + tissiä. Selkeesti kyllä herää nälkään, koska heti saatuaan ruokaa simahtaa takaisin uneen. Annoin hänelle tänään sitten kaksi annosta vihannessosetta, josko vaikka auttaisi. Ja tissitteltiin ahkerasti ja otettiin vielä pullosta maitoa ennen yöunia. Taitaa olla äitinsä ruokahalut...

zuz jatkaa..

tämä piti kertoa.. yhtenä yönä kun olin sitten syöttänyt tyttöä, niin näin sellaista unta että olin synnytyssairaalassa ja siellä kätilöt neuvoivat kuinka lasta ruokitaan pullosta. No heräsin sitten siihen ja olin niin unenpöpperössä / puoliksi unessa että menin keittiöön ja laitoin pulloon maitoa ja nostin tytön sängystä syömään. Ja tyttö nukkui täyttä päätä.. Siis ei todellakaan ollut herättänyt minua, vaan unen innoittamana toimin... Nostin tytön takaisin omaan sänkyynsä jatkamaan unia.

Vähän nauratti, että meni uni ja todellisuus sekaisin.

Hei zuz!
Meidän neiti heräilee aamulla 7 aikoihin ja käy ensimmäisille unille n. 9 aikaan ja nukkuu 2-3 tuntia. Seuraavat unet ovat sitten 2-3 aikaan ja silloin nukutaan noin 1-2/h. Yöunille käydään siinä 20-21 ja herätään ekan kerran syömään 2-3 aikoihin, seuraavan kerran herätään aamulla.

Meillä herätään 7-8maissa ja ekoille päikkäreille mennään 10maissa ja nukkuu normaalisti 2-2½h, seuraavat unet n.klo15 ja nukkuu max.1h ja nukkuun mennään 20-21 maissa. yöunet on 10-11h (herää sinä aikana 2-100kertaa,heh,mutta riippuen yöstä,yleensä syö vielä 2krt yössä,mutta sitten on muutamia tutin laittoja tai kääntyy mahalleen ja sätkähtää siihen)
Viime yö meni kyllä kivasti,nukahti klo21 ja seuraavan kerran heräs vasta(meille se on vasta) klo04.30 syömään ja sitten heräs klo7syömään ja siitä me vähän viä köllöteltiin sängyssä ja noustiin klo07.30. Eli yhteenvetona päivän aikana nukkuu 12-14h.Se on meille ihan hyvä summa.Päivisin en antaisi edes nukkua tuon enempää,kun noi meijän yöt nyt on välillä mitä on.

Huomenna alkaa jo lokakuu,pian on tämäkin vuosi ohi.
Jännään jo ihan kamalasti,kun kaverin laskettu on marraskuun puolessa välissä.
Näyttää vastasyntynyt pieneltä,tuon meidän jässikän vieressä(vaikkei se iso olekkaan),mutta kun miettii,että ikäeroa tulee 7kk.No,mutta vuoden päästä niistä on jo vähän leikkikaveriksi =D

Ootteko jo ostanut autoistuinta?
Eikös niihin saa laittaa 6kk eteenpäin?
Aateltiin tässä kuukauden sisään käydä sellanen ostamassa.

Nyt nauttimaan omasta rauhasta =)

meillä nukutaan vielä 3 krt päivän aikana.
puolentunnin aamutorkut klo 9->, päivällä kunnon päikkärit 2-3 h, ja illalla vielä puolentunnin torkut n. klo 18->. Yöunille mennään 20.30-21 ja aamulla herätään n. klo 7.

Nuo viimeiset torkut jättäsin mielelläni pois jo muuten, mut sit on sen verran väsyny ettei iltapuuron syönnistä tuu mitään. koitin kerran sitäkin, että ei nukuttas torkkuja ja sit yöunille jo klo 20. muuten ihan hyvä, mut sit heräs jo kuudelta...

Me käytiin katteleen turvaistuimia. vielä mahtuu kaukaloon, mut kun tulee toppavaatteet ja ikää kuukausi lisää - voi jo tiukkaa tehdä. yhdellä tutulla olis ollu edullisesti istuin myynnissä, mut sitä ei saanu kätevästi siirrettyä autosta toiseen. pakko siis ostaa uusi (onkin sit eka isompi hankinta, mitä tehdään kaupasta!), meillä kun käytetään miten saattuu noita kahta autoa (toiseen ei mahduta koko porukka, mut vauvan kans kahestaan kuljetaan aina sillä 5-hlön autolla), niin siirrettävyys on A ja O.
Mä vähän ihastuin (ulkonäöllisesti) sellaseen Gracon istuimeen, jonka voi laittaa myös selkä menosuuntaan. Mut täytyy nyt miettiä.

ens ke olis sit 6 kk neuvola. pääsen ilmoitteleen seuraavia mittoja =)

mä oon vähän suunnitellu, että kaivaisin nokkamukin naftaliinista ja alkaisin antaa syöttötuoliin (tyttö istuskelee siinä tosi mielellään) kokeiltavaksi. taidan aluks laittaa vaan siihen ihan vettä, ei oo sit niin kova siivoaminen. mut jos vaikka innostuis hommasta. käsien toiminta on jo sen verran hallittua että vois vaikka onnistua.
Mä oon antanu joskus pimun maistella pullaa ja kuivaa kakkua (omatehtyä). pari kertaa on saanu vanilijajäätelön makuakin suuhun. sellanen kaikki menis, eikä pullan tms palat haittaa yhtään suussa/kurkussa. hapankorppukin on tosi suosittu juttu! mut auta armias jos soseessa on kökkö... yökkäys tulee heti. taitaa tulla aikamoinen herkkupeppu tästä tytöstä isona! =)

Moi!

Meillä nukuttiin joskus sellasia maraton-päikkäreitä, mutta ovat lyhntyneet koko ajan, vielä kuitenkin nukutaan 3 tai 4 kertaa päivässä. Eli meillä herätään yleensä 6-7 aikaan(mikä on äidin mielestä tylsää!!!) ekat päikkärit nukutaan noin 9 aikaan 1/2 - 1 1/2 h. Puolen päivän jälkeen sit vaunulenkillä 1/2 h.
Iltapäivällä sit 3-4 aikoihin nukutaan yleensä 45min - 1,5h. yöunille mennään 20.30-21.30. Meillä siis vaihtelee päivittäinen unen määrä 11-14h. Yleensä poika on hyväntuulinen hereillä olo aikana, niin oletan et saa tarpeeksi unta. Ja pakottamalla en oo nukkumaan saanut :)!(niin sen unohdin tuohon äsken kirjoittaa et yöllä herää syömään kerran, mut nukahtaa sit heti uudestaan)

... niin ja joskus nukkuu viel kuuden jälkeen illalla pienet torkut jos on iltapäiväpäikkärit nukkunut aikaisemmin... esim. vauvauinnin jälkeen

Nyt on muuten parina päivä ollut vähän hankalampaa saada nukahtamaan päikkäreille tai sit herää 5min. jälkeen ja itkee. Luulen sen johtuvan hampaista. Toinen etu/alahammas on jo puhjennut läpi ja toinen on viereen tulossa.

kylläpä taidan lopettaa ku kirjoittelen niin sekavia ja ajatukset hyppii asiasta toiseen, ehkä ois myös mulla päikkäreiden paikka!! .. niin siitä tulikin mieleen et mä en kyllä voi itse nukkua päivällä koska sit en saa illalla unta!!! miten te muut nukutteko päivällä??

-minna-

Yhteistyössä