Huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1.9.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta vaan kaikille. Meikeläinen sitä on heti kärppänä koneen ääressä kun eilen tuli netti taloon! Jenni, kiitos kun laitoit tietoni, en sitten millään tajua miten se viesti kopioidaan... tytön paino oli ihan vähän väärin eli 3,955 kg. Syntyi kiireellisellä sectiolla kun mamma oli ensin kärsinyt kaikki avautumiskivut. Sydänäänet alko hieman tipahdella joten olihan se parempi että saatiin vauva turvallisesti maailmaan.

Nyt on ikää jo 4,5 kk. Mitat nelikuukautisneuvolassa olivat 7,330 kg ja 66 cm pituutta. Kuukaudessa oli tullut neljä senttiä! Neuvolakäynnit on menneet tosi hyvin, rokotuksestakaan ei tullut mitään, tyttö tuskin huomasi koko pistosta. Lääkärisedästä hän ei oikein pidä kun se on tumma ja iso mies ja vääntelee aina niitä lonkkia.

Niistä kiloista: minulla on vielä pari kiloa painoa enemmän kuin lähtötilanteessa mutta ne ei tahdo lähteä millään! Ajattelinkin että kohta voisi aloittaa kuntoiluharrastuksen niin saisi itselleenkin pari tuntia pari kertaa viikossa hengähdysaikaa. Oletteko te jo aloittaneet mitään harrastuksia? Oletteko mitä tehneet aikaisemmin? Kävin ennen odotusta kuntonyrkkeilyssä ja spinningissä mutta taidan nyt mennä vain spinningiin kokeeksi. En ole mikään huippukuntoilija vaan ihan tavallinen kuntoilija. Syömisellä en ainankaan saa kiloja alas kun en paljon nytkään rasvaa ja sokeria käytä, eihän sitä voi kokonaan syömättömäksi heittäytyä ja pitäähän välillä herkutellakin!

Meidän neitillä on aika mukava unirytmi. Illalla käy kahdeksan aikoihin nukkumaan ja nukkuu ensin 6-8 tuntia, sitten syömään ja 2-4 tunnin jatkounet. Joskus joutuu aamupuolella syöttämään useammin mutta ylös noustaan sitten kahdeksalta aamulla. Yleensä on se pari yöruokailua. Päiväunia nukutaan 2-3, riippuu miten pitkiä unia otetaan.

Muuten meidän elämässä on vain ulkoilua ja joskus kyläilyä ja vauvauintia. Sellaista mukavan leppoisaa eloa. Täytyy ottaa kaikki irti tästä ajasta ennenkuin joutuu taas lähtemään töihin. Olis kyllä mukava olla pitempääkin kotona mutta talous ei kertakaikkiaan anna periksi kun ollaan pari vuotta sitten ostettu talo, harmi sinänsä.

Mutta nyt on lopetettava. Eihän tätä kukaan muuten jaksa lukea... Hyvää sunnuntaipäivää kaikille.

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk: 64/8210/42.3
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)4kk:62/6920/41.5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.) 4kk:63.2/5960/39.8
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.)
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)4kk:63,8/6580
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA 16.4.)
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.)
27.4., Minna, POIKA, 50 cm, 3250g (LA 20.4.)
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.)
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.)
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)

Käynköhän mä täällä hieman liian usein,heh =)
Korjasin Mimosa73 sen painon,toivottavasti nyt on oikein ja lisäsin 4kk mitat!

Meillä on hyvin rauhallista,tyttö nukkuu vaunuissa ja ukko makkarissa.
Täytys tänään lähtee anoppilaan kylään,kun tuo neiti herää päikyiltä...ja ukkokin.

Mä sorruin eilen popsiin suklaata... =( eikä siinä mitää,et söin,mutta söin niin PALJON,nam,nam.
On meinaan menkat TAAS alkamassa ja mun tekee sillon aina mieli hyvää.

Hauskat päivät!

Heippa taas!

En oo ehtiny kirjottelee viel tähän uuteen ketjuun, meiän tietokone takkuilee, meinaa hajota...

Meil ei oo ollu viel 4 kk neuvolaa, vaikka poika tuli eilen sen 4kk... Ois pitäny olla se neuvola ens tiistaina, mut siirty 16.9. No ilmottelen sit ne mitat. Epäilen, et poju painaa n.8 kg.Ja lähes 70 cm paikkeilla pituus,ehkä 66-67.No se nähään sit.

Mä oon alottanu vähän laiskasti noita kiinteitä.Vasta maisteltu maissia ja peruna-porkkanaa.Maissivelliä oon antanu pidemmän aikaa.Muuten lähes tuttelilla.Öisin suostuu viel ottaa tissiä.

Mäpä kertoilen kans jotain itestäni, kun täällä on muutkin kertoneet. Mä oon 29-v.Täytän tänä vuonna 30.(tuntuu kauheen isolta luvulta,vaik ei tunne itteensä niin vanhaks)Mies 32-v. Ja ollaan oltu 2 vuotta naimisissa. Espoosta muutettiin vuosi sit Ouluun. Meillä tosiaan 2 poikaa.
Daniel tämä 4kk ikäinen.

Sunnuntaita!

Aamulla oli vauvauinti, joka päättyi kamalaan parkuun :( Alku meni ihan hyvin, mut sitten alkoi leuka väpättää ja siihen ei auttanut kuin vedestä nousu. Uudestaan kun yritettiin niin pelkkä varpaiden kastelu aiheutti huudon. Ens viikolla uusiks.

Tänään maistettiin perunaa eka kerran ja hyvin kelpas, lusikkaa yritettiin imeä! Tarjosin, kun aina oli suu auki, kun ite söin jotain. Taitaa tulla isäänsä...

Tausta tietoo: olen 30v. ja mies on 33v., Max on esikoinen (4kk 1vk), yhdes on oltu 11v./naimisissa 3v., joten tais olla aikakin vaaville.

Nyt syöttämään...

Kerronpa minäkin sitten itsestäni. Itse olen 22 ja avomies 23. Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta ja nyt 3 viikon päästä menemme sitten naimisiin. Neiti on meidän ensimmäinen. Lisää jo haaveilemme, pitää malttaa, että ensimmäinen täyttää edes vuoden...=)

Itse olen syöttänyt jo perunaa,porkkanaa,maissia,päärynää ja omenaa. Banaanista neiti ei välittänyt. Kauravelliä olen nyt antanut parina aamuna ja hyvin kelpaa. Meidän 5kk neuvola olisi 12.9. katsotaan miten ollaan kasvettu.

Kovasti kääntyillään vatsalleen. Ja syödään mitä suuhun saadaan. Parhaita ovat uudet sanomalehdet, taitavat rapista kivasti. Täytyy vain ensin ennättää itse lukea...

No eipä tämän enempää.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!!!

Meilläkin tyttö tykkää sanomalehdistä ja kaikista muista papereista. Kiva vaan kaivella niitä palasia sitten suusta kun lehti on ihan pehmennyt. Neiti kääntyi 2,5 kk vanhana vatsalleen piti hieman taukoa ja nyt kääntyillään siis koko ajan, hyvä että saa enään vaippaa päälle kun ollaan koko ajan menossa. Selälleen on kääntynyt pari kertaa mutta se on vielä ihan hakusessa, helpommin pääsee tavoitteeseen kun alkaa hieman konahdella niin kyllä se äiti jo juoksee!

Onko teillä muuten muksut kovasti halukkaita jo istumaan? En kyllä uskalla paljon istuttaa vielä mutta kamalasti vääntää jo istuma-asentoon sylissä. Puoltoista kuukautta olis vielä aikaa puoleen vuoteen.

Jospa minäkin kertoilisin itsestäni..
Olen ihan pikapuoliin 29v ja mieheni on 39v. naimisiin mentiin helmikuun lopussa (rv 35..=).
Meillä asustelee myös kolme lasta (iät 11v, 7v ja 7v)aiemmista suhteistamme, yksi minun ja kaksi mieheni.
eli (k)uusioperhe ollaan..
Asustelemme täällä Tampereen kupeessa.

koska mun esikoisen saamisestani on jo lähes 8 v aikaa on tämä kuin ensikertalaisella jälleen!

Lauantaina pääsin ihan yksin kaupungille shoppailemaan! löysinkin kaikkea kivaa ja rahaa meni... no, yleensä ostelen kaupoista kaikkea vain lapsille - oli kai se jo munkin vuoro! raskauskilot on nyt poissa, mutta on noita edellisen kesän grillauskertymiä kyllä vielä turhan paljon jäljellä.. vaavi oli tänään hoidossa miehen siskolla ja isommat lapset viikonlopun vietossa isällään/äidillään ja me oltiin miehen kanssa viettämässä ihan kahdenkeskistä aikaa! oli se outoa kun on tottunut tuohon neljän lapsen aiheuttamaan hulinaan..
mä en vaan ymmärrä, kun mies oli vaavin kans eilisen päivää niin se oli maalannu ikkunankarmeja, pessy pyykkiä, kasannu yhden uuden koulupöydän ja mitä kaikkea vielä. ja musta tuntuu etten mä saa vauvan kans mitään aikaseks päivisin!

niin.. tervetuloa mukaan Mimosa minunkin puolestani!

Tervetuloa kaikki uudet vaan mukaan, kiva kun on porukka liikkeellä :)

Me ollaan tällänen ikäloppu ;) (minä 30v ja mies 31 v) avopari täältä Turun seudulta, yhdessä oltu yli 10v ja koko aika asuttukki yhessä, ja tämä vähän yli 5 kk:n ikäinen pojanvesseli oli meidän eka.

Me kanssa viikonloppuna oltii liikkeellä koko ajan, oli sukulaisvierailuja ja kaupungilla pyörimistä, oli tosi kiva viikonloppu. Vauveli tykkäs kovin, varsinkin kun hoksattiin tuo rintareppu, siitä tykkää maailmaa katsella, vaunuissa ei viihdy ollenkaan hereillä ollessaan.

Voi kun mä jo toivon et se syksy pian tulis, ihanat kirpeän kylmät aamut ja puissa kauniin väriset lehdet. Mä oon kyllä aina ollu enempi syksy- ja varsinki talvi-ihminen, etenki jouluihminen :)

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

oli pakko tulla kertomaan.. meiän tyttö kääntyi aamulla selältä mahalleen. ja pariinkin kertaan, että ei ollu enää mikään vahinko. ei edes näyttäny yllättyneeltä =)
huomenna tulee ikää 5 kk täyteen. neuvolassa ovat jo kaks kertaa kyselleet joko kääntyy. ollaan siis jo vähän ehditty odotella että josko pikkuhiljaa tämäkin oivallus syntyisi. mutta se täytyi näköjään suunnitella hyvin ensin... =)

Latella sen sijaan tuntuu olevan kovinkin vauhdikas vauva jo! mä lueskelin Late sun viestiä ja pisti silmään että mainitsit pojan vetäisseen pullollisen maitoa ja sit kirjoitit ettei ruoka oikein ole maistunut... niin ne vaavit on erilaisia... meillä jos menis pullollinen maitoa niin mä hehkuttaisin jo kuinka komeasti söi! eilen oli syönyt miehen siskolla kokonaisen purkillisen peruna-porkkanasosetta (kylmänä tarjoiltuna tuntuu olevan tytön lempiruokaa) ja mä en ollu uskoa.. kun ei tähän asti ole mennyt kuin korkeintaan puolipurkillista mitä ruokaa tahansa on koittanutkin.

no, nyt on lähdettävä aamupuurolle!

huomenia,

olen unohtanut hehkuttaa, et maxuli kääntyy hyvin selältä mahalleen (päivän alle 4kk) ja välillä toisinkin päin, yleensä vahinko. ympyrää pyöritään ahkerasti mahallaan ja välillä nousee peppukin irti...saa nähdä koska lähtee eteenpäin toi meno..

Kata: mekin asutaan turun seudulla ja ollaan yhtä ikäloppuja..30..kun tekin

jahah kakkavaippa kutsuu, kyl äitin sylissä on kiva pöräytellä...

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk: 64/8210/42.3
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)4kk:62/6920/41.5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.) 4kk:63.2/5960/39.8
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.)
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)4kk:63,8/6580
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA 16.4.)
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.)
27.4., Minna, POIKA, 50 cm,3250g(LA 20.4.)4kk:65,2/6640/41
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.)
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.)
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)

mä päivitin kans noi tiedot.
Voisin kertoo myös lyhyesti itsestäni eli oon kohta 26v ja mies on 29, olemme tunteneet 6vuotta, naimissa 2v. Paavo-poika on ensimmäinen lapsemme. Muutimme pojan ollessa kuukauden ikäinen Kangasalta Ouluun. Tällä hetkellä asumme kyllä mummolassa kun taloomme tehdään remonttia. Toiveissa olis et kuukauden päästä oltais omassa kodissa!

Mimosa kyselit siitä istumisesta: meillä on kovin innokas istuja ja tahtoa löytyy eli sylissä ollaan vai jos saa olla istuvassa asennossa, kauhistuttaa kyllä mut oon antanut sylissä ollessa istua, sitterissä onneksi suostuu vielä olemaan makoilevammassa(voi mikä sana) aennossa.

Kaura: Meidän pojat on syntynyt samana päivänä ja näyttävät nuo mitatkin aika samanlaisilta! Hassua!

Täytyy kai lähteä tekemään jotain järkevää vaikka järkeväähän tämäkin on!! :)

Kaura:no mä vähän muistelinki et ootte kanssa tältä seudulta, mutta että vielä samaa ikäluokkaakin :)

Ootteko huomanneet, että kun vauveli oppii jonkin uuden jutun, niin se vähän niinkuin painuu unholaan taas kun seuraava uusi juttu tulee kehiin? Meillä näin on käynyt ainaki tuon ääntelyn kanssa, ensin poika jokelteli paljonki, mutta nyt tilalle on tullut kauhee kirkuminen, jonka hän oppi tossa viikko, kaks sitte. Toki vielä jokelteleeki, mutta kirkuminen vie voiton. Ja samoin pyllyn ylös nostelu on vieny voiton kääntyilystä. Kaippa se normaalia on, että uudet taidot kiehtoo :)

Jaahas, että vai ikäloppuja Kata ja Kaura, minäpä laitan paremmaksi :-) Mulla ikää 35 ja miehellä 38. Yhdessä 2,5 vuotta ja tyttö on meidän esikoinen eli ei ole aikaisemmista suhteista laspia kummallakaan. Asustamme pk-seudulla.

Meillä on ollut joku ihme syömäkausi (sekä äidillä että lapsella). Tuossa reilu viikko sitten tyttö alkoi olla rinnalla jatkuvasti ja oli selvästäi nälkäinen vaikka oli just syönyt. Annoin sitten korviketta ja sekin alkoi upota kummasti vaikka siihen asti pullo ei oikeen olisi kelvannut millään (kyllä se oikea nälkä sitten ajaa nirsonkin ruuan perään). Annoin sitten myös maissivelliä, aluksi varovasti, mutta nyt jo kunnon annoksia. Lisäksi viikonloppuna sai ekan kerran perunaa ja tänään jo olisi syönyt koko perunan. Taitaa olla äitinsä ruokahalu. Mulla nimittäin tuo painontarkkailu on epäonnistunut aivan surkeesti. Munhan piti niin jättää rasva ja sokeri pois ja keskittyä terveelliseen elämään. Ja p**kat. Niin hirveen PMS oireet että olisin voinut syödä vaikka hevosen ja mikään määrä tai laatu ei ole tarpeeksi. Yök. Muutenkin turvonnut olo ja sitten vielä hirvee tarve syödä. Onneksi alkoi kuukautiset tänään.

4 kk mittoja meillä ei vielä ole, sillä neuvola on torstaina, ilmoittelen.

Hyvää syksyn alkua, uudet ja vanhat!

Jahas,kestiköhän viikon verran paremmat yöunet neidillä,nyt menny taas pari yötä pyllylleen... =(

Mä en tiä onko tolle tytöllä ihottumaa vai allergiaa tai jotain.
Posket,tai tossa korvan vieressä kummallakin puolella on tosi kuivat kohat ja karheat,oon rasvannu niitä joka aamu/ilta ja joskus päivälläkin,mutta ei vaan häviä.
Tätä on ollut nyt n.1kk,mutta nyt menny pahemmaks.
Sanoin neuvolassa kuukausi sitten,mutta eivät ottaneet kuuleviin korviin =(
Voi olla,että se on jostain ruoka-aineesta ja aattelin nyt jättää pariks päiväks porkkanan pois näin aluksi.
Joka ilta meinaan tyttö on juonut peruna-porkkana velliä ja saanut melkein joka päivä jotain kasvis-sosetta jossa on porkkanaa.
Ihottumakaan ei ole pois suljettu,ukolla on ollut ihottuma koko ikänsä,nyt kyllä pari vuotta pois,mutta ei sitä koskaan tiä koska puhkee uudestaan,jos puhkee.
Ja mun äidillä on psoriasis,joten lähisuvussa on ihottumaa.
Ottaa vaan itteensä päähän,kun ei tiä mikä on,ja selvästi se kutittaa koska raapii aika paljon naamaansa.
Osaisko joku sanoa jotain tähän??????

Minnako se oli Kangasalla asunut????
Itse olen syntynyt ja kasvanut siellä.Asuin siellä 20v.
Muutin sieltä yli 2v sitten pois tähän Tampereelle työn perässä,joten en pitkälle ole päässyt. =)
Hieno paikka sinänsä,mutta en varmaan takasin muuttais ikinä. heh =)
Meillä on EHKÄ omistus-asunto tiedossa Kangasalan naapurikunnasta jos kaikki hyvin menee.
Haluan jo niin pois täältä Tampereen keskustan läheltä (keskustaan n.2.5km)

Vaikka noi roskakuskit tekevätkin arvokasta työtä,niin meinas tällä äidillä mennä herne nenään tänään 12 maissa...
Tyttö oli parvekkeella ""aamupäivä-päikkäreillä"",nukkunut n.45min ja sitten tulee roskakuski hirveellä mölyllä hakeen roskia...Ja sitten tyttö heräs =( PRKL!!!!!

Minkälaisia määriä annatte kiinteitä?
Mä oon antanut puoli purkkia kasvis-sosetta ja puoli purkkia hedelmäsosetta päivän aikana.
Pitäskö määrää lisätä pikku hiljaa????

Keskiviikkona tulee 5kk täyteen ja torstaina neuvola ja piikki reiteen taas,auts!

Jep,mutta tässä taas tällä kertaa!

Jahas,kestiköhän viikon verran paremmat yöunet neidillä,nyt menny taas pari yötä pyllylleen... =(

Mä en tiä onko tolle tytöllä ihottumaa vai allergiaa tai jotain.
Posket,tai tossa korvan vieressä kummallakin puolella on tosi kuivat kohat ja karheat,oon rasvannu niitä joka aamu/ilta ja joskus päivälläkin,mutta ei vaan häviä.
Tätä on ollut nyt n.1kk,mutta nyt menny pahemmaks.
Sanoin neuvolassa kuukausi sitten,mutta eivät ottaneet kuuleviin korviin =(
Voi olla,että se on jostain ruoka-aineesta ja aattelin nyt jättää pariks päiväks porkkanan pois näin aluksi.
Joka ilta meinaan tyttö on juonut peruna-porkkana velliä ja saanut melkein joka päivä jotain kasvis-sosetta jossa on porkkanaa.
Ihottumakaan ei ole pois suljettu,ukolla on ollut ihottuma koko ikänsä,nyt kyllä pari vuotta pois,mutta ei sitä koskaan tiä koska puhkee uudestaan,jos puhkee.
Ja mun äidillä on psoriasis,joten lähisuvussa on ihottumaa.
Ottaa vaan itteensä päähän,kun ei tiä mikä on,ja selvästi se kutittaa koska raapii aika paljon naamaansa.
Osaisko joku sanoa jotain tähän??????

Minnako se oli Kangasalla asunut????
Itse olen syntynyt ja kasvanut siellä.Asuin siellä 20v.
Muutin sieltä yli 2v sitten pois tähän Tampereelle työn perässä,joten en pitkälle ole päässyt. =)
Hieno paikka sinänsä,mutta en varmaan takasin muuttais ikinä. heh =)
Meillä on EHKÄ omistus-asunto tiedossa Kangasalan naapurikunnasta jos kaikki hyvin menee.
Haluan jo niin pois täältä Tampereen keskustan läheltä (keskustaan n.2.5km)

Vaikka noi roskakuskit tekevätkin arvokasta työtä,niin meinas tällä äidillä mennä herne nenään tänään 12 maissa...
Tyttö oli parvekkeella ""aamupäivä-päikkäreillä"",nukkunut n.45min ja sitten tulee roskakuski hirveellä mölyllä hakeen roskia...Ja sitten tyttö heräs =( PRKL!!!!!

Minkälaisia määriä annatte kiinteitä?
Mä oon antanut puoli purkkia kasvis-sosetta ja puoli purkkia hedelmäsosetta päivän aikana.
Pitäskö määrää lisätä pikku hiljaa????

Keskiviikkona tulee 5kk täyteen ja torstaina neuvola ja piikki reiteen taas,auts!

Jep,mutta tässä taas tällä kertaa!

Nojoo!
Vai ikäloppuja täällä kirjoittelee, taidan sitten olla jo mummoiässä ainakin numerollisesti. Täytän marraskuussa 38 v ja ukkoni taitaa olla jo 39 huh. Onneksi ei tunnu siltä yhtään että ikää olis kertynyt jo noinkin paljon.
Asutaan Etelä-Pohjanmaalla ja 17 v ollaan oltu kimpassa ja 13 v naimisissa. Vanhemmat lapset on 12 ja pian 11v.

Vkl vierähti Turussa Ruissalossa retkeillessä ja mukavaa oli, mutta väsyttävää puuhaa kun valvoo oikein myöhälle ja aamulla herätys on silti siinä kahdeksan maissa. Tänään pitikin ottaa Tuukan kanssa aamupäiväpäikkärit yhdessä ja sekin veteli 2,5 tuntia putkeen. Tavallisesti maksimissaan ottaa tunnin tirsoja. Tais olla poikakin reissussa rähjääntynyt.

Aurinkoista loppupäivää kaikille, nyt ruuanlaittopuuhiin!

Juu, ikälopuks ittensä tuntee :), mutta eikös se ole tilastoissaki nii että ensisynnyttäjän keski-ikä oli jotain vähä alta 30? :)

Niin, mä Jenni kans kyl veikkaisin että tuo porkkana vois olla teidän ihottuman takana. Luin atopia- lehdestä että porkkana on yks allergisoivimmista kasviksista, ja ite oon jättäny sen kokeilemisen pojalla kokonaan, joskus sitte myöhemmin. Ootko kokeillu muuten bataattia?

Meillä poika syö lounaaksi jopa n. ison bonapurkillisen kasvissosetta, useimmiten menee vähemmän, vähän yli pieni bonapurkillinen. Ja päivälliseks n. pienen bonapurkillisen hedelmäsosetta. Aamupalaksi vähän riisipuuroa, n. 1 rkl ja jotain hedelmää saman verran. Oltiin ravintoterapeuttiin yhteydessä tuon ruokavalion suhteen, kun pojalla on se maitoallergia ja hänestä määrät reippaat, mutta ihan ok. Ja iso poikahan meillä on, yli 9kg :)

Huomenta! Sain tyttelin nukkumaan aamu-unille niin päätimpä -yllättäin- tulla nettiin. Yritin eilen kirjoittaa palstalle ja sainkin pitkän jutun taas aikaiseksi, niin eikös tää kone tiltannut just kun yritin lähettää! No, sellaisia nämä on.

Meillä on ensimmäinen nuhaflunssa neitillä. Pari yötä on ollut levotonta ja eilenkin oli illalla hieman lämpöä. Katselen pari päivää ennen lääkäriin menoa. Eipä ole jaksanut paljon seurustella ja hymyillä. Ollaan niin kiukkuisia että mutta ymmärrettävästä syystä. Onko teidän vauvelit pysyneet terveinä vai joko olette saaneet nauttia flunssasta?

Pohdin eilen sitäkin että on hyvä että huhtikuulaisia on monenikäisiä ja eri elämäntilanteissa. Ne joilla on useampia lapsia voivat kertoa kokemuksiaan niille joilla on ensimmäinen, ei tietenkään tarvitse ottaa kaikkea kirjaimellisesti. Jokainen äiti kasvattaa lapsensa parhaalla katsomallaan tavalla. Hyviä vinkkejä voi silti tarjota kokeiltavaksi. Itselläni on 9 vuotta lasten välillä joten tavallaan kaikki kokee taas ihan kuin ensimmäistä odottaessa. Jollain muullakin taisi olla lasten välillä aikaa?

Kyllä toisen lapsen kanssa on jotenkin rennompi. Kun ensimmäisen kanssa itku pääsi aina kun joku ei mennytkään niinkuin neuvolassa sanottiin. Poika oli vielä kamalan iso ikäisekseen (5kk, 11kg) ja laittoivat puolivuotiaana tutkimuksiinkin, mitään vikaa pojasta ei löytynyt. Rintamaidolla oli pelkästään puolivuotiaaksi ja jäntevä ja hyväntuulinen poika. Jotenkin jäi paha maku suuhun kun ajattelee sitä syyllisyyden tunnetta että olenko tehnyt jotain väärin kun poika noin lihoo. Näin jälkikäteen ajateltuna minussahan ei ollut mitään vikaa, maito oli vaan tuhtia. Silloin ainoat neuvojat oli neuvolassa kun lähipiirissä ei ollut pieniä lapsia. Tytön kanssa ehtii nauttimaankin olostaan kun ota joka asiasta turhia paineita. Pääasiahan on että lapsi voi hyvin ja on tyytyväinen.

Aloitettiin soseiden syönti jo reilun kolmen kk:n ikäisenä. Hyvin on mennyt perunat ja porkkanat ja jopa kukkakaalikin. Välillä pitää antaa kyllä hedelmää kyytipojaksi... Se syöminen on aina sellainen show että varmaan katossakin on sosetta mutta kyllä on onnistuttu puolet ujuttamaan suuhunkin.

Jaahas. Pitäisköhän lopettaa ettei tule taas maratonkirjoitusta... Palaillaan.

Rupesin tuossa miettimään, kun tyttö on ruvennut öisin syömään kahdesti. Olisikohan aika antaa enemmän kiinteää ruokaa päivisin kuin lusikallista ruokaa ja 5 lusikallista hedelmäsosetta. Kuinka nopeaan tahtiin ruokaa voi lisätä, onko vaarana että vatsalaukku venyy liikaa? Kuulostaa varmaan typerältä... =) Miten te muut olette antaneet? Aamuisin sekä iltaisin syödään pullolliset velliä.

Meidän neitillä myös pientä flunssaa. Yskittää ja nenä vuotaa, mutta lämpöä ei onneksi ole ollut. Neiti on myös ruvennut syömään varpaitaan.

Täytyy lähteä ripustamaan pyykit ennen kuin neiti herää... =)

Hyvää päivänjatkoa!!

ihan alkuun, mäkin olen muuten asunu Kangasalla (onpas meitä sattunu monta samaan ketjuun!). muutin sinne 2v ikäisenä ja pois n.20v iässä. sen jälkeenkin oon kahteen otteeseen asunu siellä jonkun aikaa. Meillä ainakin Jenni sun kanssa on vaan sen verran ikäeroa, että ei olla Pikkolan yläasteellakaan oltu yhtäaikaa, muuten varmaan ainakin tiedettäis toisemme..

täällä on ollu kovasti juttua noista sosemääristä.
Me alotettiin soseet 3 kk iässä. ekat kaks viikkoa annoin vaan ihan 1-3 lusikallista sosetta, mut sen jälkeen aloin kyl antaa ihan sen verran kun tyttö huoli. ilmottaa kyllä äänekkäästi kun ei halua enää! =)
tähän saakka on syöty 1/2 prk kahdesti päivässä ja sen lisäks nyt jo jonkun aikaa aamupuuro ja iltavelli. havittelen kovasti, että saisin iltapuuroa menemään (niiden kuuluisien yöunien vuoksi), mutta on aika väsy iltaisin ja velli on toistaseks menny paremmin. Nyt meni viikonloppuna hoidossa kokonainen purkillinen peruna-porkkanasosetta ja eilen iltapäivälläkin pisteli lähes koko purkillisen. mutta muuten on nykyään menny n. 3/4 purkillista.
Meiän neuvolan täti sanoi, että jos soseet aloittaa 4 kk iässä, niin 4 kk aikana vois yrittää päästä 1/2 prk annoskokoon ja 5 kk:n aikana siihen purkilliseen. jos siis niinku pilttipurkeissa lasketaan.
Meiän tyttö siis tänään 5 kk ja painoa oli 7400g 5 kk neuvolassa viime viikolla.

viime yönä ei heränny kun syömään ja nyt on ihan epätodellisen pirteä olo!

ja kutsuhuuto kuuluu keittiöstä.. oliskohan päikkäriaika.

Kääks, meiti ukkeli syö ihan tajuttomia määriä :) ... No, en mä ny kauheesti huolestu, kun ei se ravintoterapeuttikaan ollu annoskoosta moksiskaan...

tiiättekö muuten miten äitiys- ja vanheimpanraha lasketaan siinä tapauksessa jos on hoitovapaalla ja sitten jää siltä äitiyslomalle? Onko se sitte se minimiraha?

Muistienne virkistämiseks laitan minäkin taustaa teille..
Täytän ens viikonloppuna 27v. ja mies täytti just 32v. Yhdessä ollaan mekin oltu jo herranstyydelis sentään 9v. joista naimisissa 2 ja puol vuotta..
Asutaan tässä tampereen nurkalla, muttei kangasalla :)
Itseasiassa Kati3, mun mies on saattanu olla sun kans samaan aikaan pikkolassa tai sit se on just lähteny kun sää oot sinne menny...
Lapsia on kaksi, 1,4v. tyttö ja 4kk poika.

Oho,Kangasala maailman kartalle =)
Kati3,oot ollu mun 2 veljen kans samaan aikaan pikkolas,toinen 30v ja toinen 27v tällä hetkellä!Itse tosiaan tullu sinne muutamaan vuotta myöhemmin!Äitinikin varmasti monet tuntee,erikoisen ""työnsä"" takia...
Missä päin siellä asustelitte?
Me muutettiin suoramalta ollessani 6v Rantakoivistoon siellä asuttiin 10v ja takas suoramalle.

Kirjotusten perusteella ei kenestäkään osaisi sanoa ikää,oli äiti minkä ikäinen tahansa on meillä kaikilla samat asiat joiden kanssa painimme.

Mä oon jotenkin niin turhautunut,ottaa päähän toi neidin kuivat posket.Kun ei yhtään tiedä mistä se johtuu.
Vaihdoin tänää lakanat(ehkä jääny liikaa pesuainetta tai jotain) ja jätin porkkanan pois tai aattelin olla pari päivää antamatta mitään kiinteitä.
Harmi sinänsä jos johtuu porkkanasta,kun niin tykkää siitä peruna-porkkana vellistä!
Ja yöt menee edelleen niin pyllylleen ja se vielä,kun se syö aika huonosti,maitoakin,välillä menee nippa nappa päivässä 600ml ja välillä kyllä enemmänkin,onhan se pieni kokonenkin,että ei se kai voi syödäkkään hirveesti,torstaina neuvola niin tietää uudet mitat!

Välillä tuntuu,että olisin loman tarpeessa,heh =)
Ehkä siksi,kun otan kaikki vastoinkäymiset niin henkilökohtasesti ja aattelen niitä sit jatkuvasti.
Jotenkin tuntuu,että kerran,kaksi 2kk aikana jotenkin poksahdan ja kaikki mieltä painaneet asiat vaivaa...
Oonkohan sekoomassa???? =)
No,toivottavasti en nyt ihan sekoomassa ole...

Kaippa tässä kuitenkin asiat lähtee sujuun,eikös asioilla ole tapana järjestyä????

Hei!

Just selailin Kelan sanomia, ja niissä oli jotain tuosta päiväraha-asiasta että uudistuksia siihen olis tulossa. Sillälailla siis että jos jää suoraan taas äitiyslomalle, niin voitais silti laskea se rahan määrä siitä kun on ollut töissä. Sitä en nyt muista milloin se astuis voimaan, vai onko jo, mutta ehkäpä kelan sivuilla vois olla sietä tietoo.